Sorting
Source
Books
(3)
Form of Work
Książki
(2)
Pliki i bazy danych
(1)
Author
Fechner-Sędzicka Iwona
(1)
Kata Grzegorz Jerzy
(1)
Kopik Aldona
(1)
Machałek Małgorzata
(1)
Poleszak Wiesław P
(1)
Porzak Robert
(1)
Usowicz Jarosław
(1)
Year
2010 - 2019
(3)
Country
Poland
(3)
Language
Polish
(3)
Subject
Dziecko zdolne
(3)
Nauczanie
(2)
Historia
(1)
Test Uzdolnień Wielorakich (TUW)
(1)
Subject: time
2001-
(1)
Genre/Form
Poradniki dla nauczycieli
(2)
Dokumenty elektroniczne
(1)
Scenariusze zajęć dla szkół podstawowych
(1)
Słowo kluczowe
nauczanie
(3)
Test Uzdolnień Wielorakich
(1)
dziecko
(1)
dziecko zdolne
(1)
szkoła podstawowa
(1)
3 results Filter
Book
In basket
Bibliografia, netografia s. 94-96.
Opracowanie modelu pracy z uczniem zdolnym ma na celu przygotowanie grupy osób zaangażowanych w proces rozwoju zdolności dzieci i młodzieży do właściwego identyfikowania uzdolnień i tworzenia odpowiednich warunków do ich kształtowania. W stworzonym modelu czytelnik odnajdzie treści dotyczące dostosowywania metod i form pracy z uczniem zdolnym do indywidualnych i zróżnicowanych potrzeb tej grupy uczniów. Propozycje zawarte w publikacji mogą stać się źródłem inspiracji dla nauczycieli szkół podstawowych, poszukujących najbardziej efektywnych form wsparcia rozwoju uczniów zdolnych.
Book
In basket
Tyt. z ekranu tyt.
Bibliografia strony 195-204.
Dotychczasowe doświadczenia pokazują, że w obszarze diagnozy ucznia zdolnego pojawia się kilka specyficznych problemów. Pierwszy z nich to problem z doborem jasnych i zgodnych z wiedzą teoretyczną kryteriów uznania ucznia za zdolnego. Najczęściej za takiego ucznia uważa się dziecko osiągające wysokie wyniki w nauce. W rezultacie głównym kryterium uznania dziecka za zdolne pozostają oceny i sukcesy szkolne. Takie ujęcie zdolności nie jest zgodne z klasycznym rozumieniem tego zjawiska.
Book
In basket
Bibliografia strony 102-104.
Niniejszy poradnik ma pomoc nauczycielom w rozwijaniu zainteresowań historycznych i zdolności uczniów. W pierwszej części zawarliśmy krótkie omówienie kwestii teoretycznych dotyczących identyfikacji uczniów zdolnych, starając się zwrócić uwagę na różnorodność charakteryzujących ich cech. Omówiliśmy też najważniejsze zadania, jakie w związku z kształceniem uczniów zdolnych stoją przed nauczycielem i szkołą. Podkreślaliśmy zwłaszcza potrzebę wspierania ich rozwoju poprzez przemyślane i zróżnicowane działania. Należy bowiem pamiętać, że systematyczna i planowa praca z uczniem zdolnym jest obowiązkiem szkoły i każdego nauczyciela z osobna. Druga część poradnika zawiera omówienie metod i sposobów rozwijania zainteresowań historycznych i zdolności uczniów od najmłodszych do najstarszych klas. W przedstawionych propozycjach położyliśmy nacisk na różnorodność form i metod pracy, konieczność różnicowania zadań i dostosowywania ich do indywidualnych potrzeb i możliwości ucznia. Pokazaliśmy również, jak można do pracy z uczniem zainteresowanym historią, wykorzystać potencjał tkwiący w najbliższym otoczeniu. Całość uzupełniliśmy o informacje bibliograficzne, wykazy stron internetowych przydatnych uczniowi i nauczycielowi.
The item has been added to the basket. If you don't know what the basket is for, click here for details.
Do not show it again