Sorting
Source
Books
(15)
Form of Work
Książki
(15)
Publikacje fachowe
(4)
Publikacje naukowe
(3)
Publikacje dydaktyczne
(2)
Poradniki i przewodniki
(1)
Status
only on-site
(12)
available
(9)
unknown
(4)
unavailable
(3)
Branch
Biblioteka Główna. Magazyny
(1)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
(12)
Biblioteka Główna. Czytelnie
(15)
Author
Domagała Aneta
(2)
Mirecka Urszula
(2)
Ayres A. Jean (1920-1988)
(1)
Baczała Ditta
(1)
Bidzan Mariola
(1)
Bieleninik Łucja
(1)
Bobkowicz-Lewartowska Lucyna
(1)
Bogdanowicz Marta (1943- )
(1)
Błeszyński Jacek (1963- )
(1)
Grzelak Ewa (logopedka)
(1)
Kasprzyk Agnieszka (tłumaczka)
(1)
Konieczny Tadeusz (zarządzanie kryzysowe)
(1)
McWilliams Nancy
(1)
Michalik Mirosław (1973- )
(1)
Okuniewski Juliusz
(1)
Przebinda Ewa
(1)
Sawicka-Chrapkowicz Anna
(1)
Szulman-Wardal Aleksandra
(1)
Szurowska Beata (1973- )
(1)
Słupek Kazimierz
(1)
Ticktin Allie
(1)
Truszkowska-Wojtkowiak Maria
(1)
Wyczesany Janina (1937- )
(1)
Year
2020 - 2025
(4)
2010 - 2019
(11)
Time Period of Creation
2001-
(6)
Country
Poland
(15)
Language
Polish
(15)
Audience Group
Logopedzi
(3)
Szkoły wyższe
(2)
Nauczyciele
(1)
Rodzice
(1)
Subject
Logopedia
(4)
Zaburzenia mowy
(3)
Dziecko w wieku przedszkolnym
(2)
Dziecko w wieku wczesnoszkolnym
(2)
ANOREKSJA
(1)
BULIMIA
(1)
Czas wolny od pracy
(1)
DZIECKO NIEPEŁNOSPRAWNE UMYSŁOWO
(1)
Diagnoza logopedyczna
(1)
Dzieci
(1)
Dziecko z niepełnosprawnością
(1)
Dziecko z zaburzeniami mowy
(1)
Integracja percepcyjno-motoryczna
(1)
Integracja sensoryczna
(1)
Komunikacja wspomagająca
(1)
MENEDŻEROWIE
(1)
Metoda Dobrego Startu
(1)
Mowa
(1)
MŁODZIEŻ
(1)
NIEDOROZWÓJ UMYSŁOWY
(1)
Niepełnosprawni ruchowo
(1)
PEDAGOGIKA SPECJALNA
(1)
PRACA
(1)
Pedagogika specjalna
(1)
Pomoc psychologiczno-pedagogiczna
(1)
Psychomotoryka
(1)
Rozwój fizyczny dziecka
(1)
Rozwój psychofizyczny dziecka
(1)
STRES ZAWODOWY
(1)
Socjologia
(1)
TERAPIA PSYCHODYNAMICZNA
(1)
Uczniowie ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi
(1)
Wczesna interwencja
(1)
Wychowanie w rodzinie
(1)
ZARZĄDZANIE
(1)
Zabawa
(1)
Subject: time
2001-
(2)
Subject: place
Polska
(1)
Genre/Form
Monografia
(3)
Opracowanie
(2)
Podręcznik
(2)
PODRĘCZNIKI
(1)
Poradnik
(1)
WYDAWNICTWA POPULARNE
(1)
Domain
Edukacja i pedagogika
(7)
Językoznawstwo
(3)
Medycyna i zdrowie
(3)
Psychologia
(2)
Hobby i czas wolny
(1)
Socjologia i społeczeństwo
(1)
Słowo kluczowe
zaburzenia mowy
(4)
logopedia
(3)
dzieci
(2)
edukacja
(2)
integracja sensoryczna
(2)
mózgowe porażenie dziecięce
(2)
terapia
(2)
uczeń niepełnosprawny
(2)
anoreksja
(1)
artykulacja
(1)
bajkoterapia
(1)
bulimia
(1)
czas wolny
(1)
delfinoterapia
(1)
diagnoza
(1)
dydaktyka
(1)
dziecko autystyczne
(1)
dziecko niepełnosprawne
(1)
inteligencja emocjonalna
(1)
interwencja logopedyczna
(1)
komunikacja alternatywna i wspomagająca (AAC)
(1)
kultura
(1)
leczenie
(1)
menedżer
(1)
metoda dobrego startu
(1)
niepełnosprawni
(1)
niepełnosprawni intelektualnie
(1)
niepełnosprawność ruchowa
(1)
niepełnosprawność umysłowa
(1)
pedagodzy specjalni
(1)
pedagogika specjalna
(1)
profilaktyka
(1)
profilaktyka jąkania
(1)
psychoanaliza
(1)
psychomotoryka
(1)
radzenie sobie
(1)
rehabilitacja
(1)
rozwój mowy
(1)
seksualność
(1)
specjalne potrzeby edukacyjne
(1)
sprawność fizyczna
(1)
stres
(1)
stres zawodowy
(1)
stwardnienie rozsiane
(1)
terapia logopedyczna
(1)
terapia psychoanalityczna
(1)
trening mentalny
(1)
uczniowie
(1)
układ nerwowy
(1)
układ sensoryczny
(1)
wolontariat
(1)
wspomaganie rozwoju mowy
(1)
wychowanie
(1)
wypalenie zawodowe
(1)
zabawa
(1)
zaburzenia odżywiania
(1)
zmys
(1)
15 results Filter
Book
In basket
(Biblioteka SI.)
Bibliogr. s. 227-231 i przy rozdz.
Niniejsza publikacja w jasny sposób opisuje naturę zaburzeń integracji sensorycznej oraz pokazuje, jak te niedostrzegalne problemy niszczą życie chorym dzieciom i ich rodzicom, a także wskazuje, jak można pomóc takim osobom. Dzięki tej książce również dorośli od lat cierpiący na zaburzenia integracji sensorycznej mogą w większym stopniu zrozumieć to, co im się przytrafiło. Książka przeznaczona jest przede wszystkim dla terapeutów zajęciowych i innych specjalistów, a także dla rodziców dzieci z zaburzeniami integracji sensorycznej oraz dla osób dorosłych, które podejrzewają u siebie problemy z przetwarzaniem sensorycznym i mają nadzieję lepiej sobie z nimi radzić w przyszłości.
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
There are copies available to loan: sygn. 17147.IV.4 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 17146.IV.4 [Czytelnia B] (1 egz.)
Book
In basket
Bibliografia przy rozdziach
Artykuły naukowe zebrane w niniejszym tomie podejmują niezwykle istotny w logopedii dyskurs o wczesnej interwen­cji, który pozwala na szersze odczytywanie tego problemu w zakresie terminologicznym, ale przede wszystkim teoretycznym i praktycznym. Publikacja składa się z trzech części: w pierwszej zostały zgrupowane artykuły dotyczące założeń teoretycznych wczesnej interwencji logopedycznej; w drugiej części skupiono się na problemach wczesnej interwencji logopedycznej w okresie wczesnego dzieciństwa; trzecią część poświęcono wczesnej interwencji logopedycznej w okresie kryzysowym.
This item is available in 3 branches. Expand the list to see details.
Biblioteka Główna. Magazyny
There are copies available to loan: sygn. P.17971 [Magazyn 1] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
There are copies available to loan: sygn. 19502.IV.5 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 19501.IV.5 [Czytelnia B] (1 egz.)
Book
In basket
Bibliografia przy rozdziałach.
Publikacja Niepełnosprawność ruchowa w ujęciu biopsychospołecznym stanowi próbę ujęcia wielowymiarowej i wielokierunkowej optyki, przez którą powinno się postrzegać człowieka w jego dynamicznej przestrzeni życia, także w wymiarze dotyczącym motoryki. Książka podzielona jest na cztery części. W pierwszej z nich autorzy dzielą się swym spojrzeniem na medyczne i psychospołeczne aspekty niepełnosprawności ruchowej. Unikatowy charakter publikacji znajduje swoje odzwierciedlenie w części drugiej, gdzie bezpośrednie doświadczenia związane z sytuacją choroby przedstawiają sami chorzy, jak również osoby uczestniczące w przewlekłym procesie rehabilitacji. W trzeciej części wskazano na wielowymiarowe podejście do procesu rehabilitacji chorych z niepełnosprawnością ruchową – zarówno dzieci, jak i dorosłych. W czwartej część przedstawiano aspekty prawne, które powinny zainteresować wszystkie osoby biorące udział w procesie diagnozowania, terapii czy rehabilitacji.
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
There are copies available to loan: sygn. 17280.XVIII.6 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 17279.XVIII.6 [Czytelnia B] (1 egz.)
Book
In basket
(Terapia, Diagnoza, Zaburzenia)
Bibliogr. s. 127-132. Indeksy.
Książka stanowi treściwe kompendium wiedzy o najczęstszych rodzajach niepełnosprawności. W sposób syntetyczny przedstawia specyfikę danego rodzaju zaburzenia, symptomy, przyczyny, sposób diagnozowania oraz formy pomocy. W kolejnych rozdziałach zostały omówione różne ujęcia niepełnosprawności intelektualnej i wielowymiarowość tego zjawiska, podstawowe zasady diagnozowania niepełnosprawności intelektualnej, problemy dotyczące opieki nad osobami niepełnosprawnymi intelektualnie, ich kształcenia i wychowania, wybrane metody terapii osób z niepełnosprawnością intelektualną i mózgowym porażeniem dziecięcym, zaburzenia mowy, sytuacja rodziców dzieci niepełnosprawnych intelektualnie oraz etyczne i osobowościowe wyznaczniki istotne w pracy pedagoga specjalnego. Książka ma na celu zaprezentowanie wyników najnowszych badań nad niepełnosprawnością intelektualną oraz dostareczenie wielu praktycznych wskazówek, które mogłyby być przydatne dla psychologów, pedagogów i rodziców, przyczyniając się do polepszenia jakości życia osób niepełnosprawnych intelektualnie.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 12431.IV.4 [Czytelnia B] (1 egz.)
Book
In basket
Metoda Dobrego Startu we wspomaganiu rozwoju, edukacji i terapii pedagogicznej / Marta Bogdanowicz. - Wydanie I poszerzone, (dodruk) [w Harmonii Universalis]. - Gdańsk : Harmonia Universalis, 2018. - 278 stron : ilustracje (głównie kolorowe) ; 24 cm.
Bibliografia na stronach 184-201.
Publikacja ma służyć jako podręcznik dla nauczycieli, logopedów i terapeutów, wzbogacający ich wiedzę oraz warsztat pracy z dziećmi wymagającymi wspomagania i usprawniania rozwoju psychomotorycznego. Publikacja jest wynikiem wieloletniej praktyki terapeutycznej Autorki, dociekań, analiz teoretycznych, diagnostycznych opracowań, badań empirycznych oraz modyfikacji metody i tworzenia nowych propozycji metodycznych. Wiedza teoretyczna zobrazowana jest wynikami badań i licznymi wskazówkami praktycznymi.
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
There are copies available to loan: sygn. 23143.V.5 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 23142.V.5 [Czytelnia B] (1 egz.)
Book
In basket
(Logopedia XXI wieku)
Bibliografia, netografia na stronach 409-462. Indeks.
"Logopedia przedszkolna i szkolna. T.1" skupia się na rozwoju sprawności językowych i podstawowych problemach logopedycznych. Tom zawiera dwie części. Pierwsza część – mowa dziecka w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym - skupia się na rozwoju sprawności artykulacyjnych, wiadomości o fonotaktyce i fonostatyce w teorii i praktyce logopedycznej, informacje o nienormatywnych dźwiękowych realizacji fonemów języka polskiego u dzieci w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym, o rozwoju sprawności prozodycznych, sprawności leksykalno-semantycznych w rozwoju mowy. Rozdział ten zawiera również informacje o rozwoju sprawności słowotwórczych, fleksyjnych i dialogowych oraz narracyjnych i mowy w warunkach bilingwizmu. Jest tu również opisana sprawność syntaktyczna dzieci w wieku przedszkolnym. Druga część książki omawia najczęstsze zaburzenia mowy u dzieci w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym, w tym uwarunkowania, symptomy i typologie zjawisk. Są to m.in. zaburzenia artykulacji, niepłynność mówienia i zaburzenia rozwoju językowego (w tym ich przyczyny, symptomatologia i klasyfikacje).
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
All copies are currently on loan: sygn. 23139.IV.5 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Brak informacji o dostępności: sygn. 23138.IV.5 [Czytelnia B] (1 egz.)
Book
In basket
(Logopedia XXI wieku)
Bibliografia, netografia, wykaz aktów prawnych na stronach 712-809. Indeks.
Druga część podręcznika dotyczy zwłaszcza diagnozowania oraz terapii zaburzeń mowy. W poprzedniej części czytelnik poznawał podstawowe zagadnienia logopedyczne, a także odkrywał przebieg rozwoju umiejętności językowych. Tym razem może zapoznać się z metodami terapeutycznymi i ćwiczeniami dla dzieci, które mają problemy z mówieniem.
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
All copies are currently on loan: sygn. 23141.IV.5 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Brak informacji o dostępności: sygn. 23140.IV.5 [Czytelnia B] (1 egz.)
Book
In basket
(Psychologia Biznesu)
Bibliogr. przy rozdz.
Publikacja jest kolejną pozycją z serii Psychologia Biznesu. Prezentowana tu tematyka oparta jest na założeniu, iż realizacja celów biznesowych i ekonomiczna wartość organizacji zależy w dużej mierze od czynnika ludzkiego, i to nie tylko samych pracowników, ale również pracodawców. Autorzy poszczególnych artykułów przekonują, jak ważne jest przeciwdziałanie negatywnym skutkom stresu i że nie powinno ono być jedynie domeną lekarzy i psychologów. Coraz ważniejszą rolę w tym obszarze powinny odgrywać piony zarządzania zasobami ludzkimi, badając i rozpatrując wpływ polityki HR na poziom zdrowia i efektywnego zachowania się pracownika.
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
There are copies available to loan: sygn. P.14047.III.6 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 14915.III.6 [Czytelnia B] (1 egz.)
Book
In basket
Tyt. oryg.: Psychoanalytic psychotherapy : a practitioners guide, 2004.
Bibliogr. s. 360-383. Indeksy.
Autorka, reprezentantka podejścia psychodynamicznego, pisze o wielu sprawach związanych z prowadzeniem terapii, wskazując te, które bez względu na wyznawane teorie są najistotniejsze: nawiązanie empatycznej relacji z klientem, zrozumienie mechanizmów procesu terapeutycznego, w tym oporu czy przeniesienia, ustalenia przymierza terapeutycznego oraz wyznaczenia granic. Autorka pokazuje nie tylko, jak pracować z klientem, ale też jak współpracować z superwizorem i chronić się przed niebezpieczeństwami związanymi z tym zawodem. Fascynująca i przystępna pozycja, którą chętnie powitają zarówno początkujący terapeuci psychoanalityczni, jak i doświadczeni terapeuci reprezentujący wiele różnych orientacji. Idealna jako podręcznik w ramach kursów psychologii klinicznej, terapii, poradnictwa, psychiatrii, pracy socjalnej i pielęgniarstwa.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 12631.III.9 [Czytelnia B] (1 egz.)
Book
In basket
(Logopedia dla Praktyków)
Bibliografia na stronach 180-187. Indeks.
Dzieci ze złożonymi potrzebami komunikacyjnymi wymagają konkretnego wsparcia, dzięki któremu będą mogły poznawać świat i przekazywać wiedzę o sobie i o świecie innym uczestnikom życia społecznego. Przedstawiona książka, skierowana do logopedów praktyków, została poświęcona problematyce wykorzystania komunikacji wspomagającej i alternatywnej (AAC) w pracy z osobami z deficytami uniemożliwiającymi lub znacznie utrudniającymi mówienie. Autorzy, dzieląc się ekspercką wiedzą, omawiają podstawy teoretyczne proponowanych oddziaływań logopedycznych oraz prezentują rozwiązania praktyczne – procedury, strategie i techniki, dzięki którym dziecko z problemami komunikacyjnymi może otrzymać niezbędne narzędzia – system znaków i reguł o charakterze gramatycznym – za sprawą których będzie posługiwało się mową.
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Brak informacji o dostępności: sygn. 24016.IV.5 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Brak informacji o dostępności: sygn. 24015.IV.5 [Czytelnia B] (1 egz.)
Book
In basket
(Biblioteka SI)
Indeks.
Autorka książki Rozwój przez zabawę omawia działanie każdego z ośmiu zmysłów i proponuje proste, ale zabawne ćwiczenia, dzięki którym twojemu dziecku będzie łatwiej: radzić sobie z emocjami, nawiązywać przyjaźnie, mówić o swoich potrzebach, zdobywać nowe umiejętności w przedszkolu i szkole. To właśnie potęga zabawy sensorycznej! „Aby odzwyczaić dzieci od spoglądania w ekran i zaangażować je w trójwymiarową, bezpośrednią zabawę przeżywaną całym ciałem, potrzebujesz takich właśnie kreatywnych pomysłów sensomotorycznych.
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
There are copies available to loan: sygn. 24255.III.2 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 24254.III.2 [Czytelnia B] (1 egz.)
Book
In basket
Fenomen czasu wolnego / Maria Truszkowska-Wojtkowiak. - Gdańsk : Harmonia Universalis, copyright 2012. - 292 strony : ilustracje ; 24 cm.
Bibliogr. s. 273-288. Indeks.
Niniejsza publikacja poświęcona jest analizie pojęcia czasu wolnego jako jednego z ważniejszych współczesnych zagadnień cywilizacyjnych i kulturowych. Czas wolny ujęto tutaj wieloaspektowo i interdyscyplinarnie. Obok wnikliwej analizy historycznej samego pojęcia i jego wielu interpretacji, przedstawiono także wnioski badań literaturowych oraz empirycznych dotyczących postrzegania, rozumienia i przeżywania czasu wolnego.
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
There are copies available to loan: sygn. 22170.XIX.2 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 22169.XIX.2 [Czytelnia B] (1 egz.)
Book
In basket
Bibliogr. przy rozdz.
Zebrane w niniejszym tomie rozprawy dotyczą kilku problemów dydaktyki specjalnej najbardziej aktualnych i ważnych w tej dziedzinie wiedzy. Rozprawy te są próbą odpowiedzi na pytania nurtujące studentów, pedagogów specjalnych i terapeutów na co dzień pracujących z dziećmi o specjalnych potrzebach edukacyjnych. Oto niektóre z poruszanych w publikacji zagadnień: Jaki jest związek dydaktyki ogólnej z dydaktyką specjalną? Czym charakteryzuje się dorobek dydaktyki specjalnej? Jakie są możliwości i sposoby wdrażania nowych metod kształcenia? Jaki jest charakter i jakie są przyczyny zmian zachodzących w dydaktyce specjalnej?
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
There are copies available to loan: sygn. P.14325.V.4 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 15234.V.4 [Czytelnia B] (1 egz.)
Book
In basket
Bibliografia, wykaz aktów prawnych na stronach 163-169.
Książka ta adresowana jest do nauczycieli i specjalistów chcących uporządkować swoją wiedzę na temat specyfiki funkcjonowania uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi, form i metod pracy pozwalających zindywidualizować wobec nich wymagania, a także procedur udzielania im pomocy psychologiczno-pedagogicznej i możliwości formalnych, jakie stwarza system oświatowy dla wyrównywania szans edukacyjnych. Dodatkowo książka zawiera propozycję arkuszy służących opracowaniu wielospecjalistycznej oceny poziomu funkcjonowania ucznia i indywidualnego programu edukacyjno-terapeutycznego (IPET) dla dzieci posiadających orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego.
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
All copies are currently on loan: sygn. 21067.IV.4 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 21066.IV.4 [Czytelnia B] (1 egz.)
Book
In basket
Bibliogr. s. 121-[124].
Niniejsza książka nie tylko dostarcza informacji na temat zaburzeń odżywiania oraz sposobów ich leczenia, ale również pomaga zrozumieć anoreksję i bulimię, ukazując te groźne choroby przez pryzmat zwierzeń cierpiących na nie osób. Jest to książka niezwykle wartościowa, trafiająca w zapotrzebowanie społeczne, przystępna, a przede wszystkim "patrząca" na przyczyny i przejawy anoreksji i bulimii z zupełnie odmiennego punktu widzenia niz dotychczasowe opracowania.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 12901.III.9 [Czytelnia B] (1 egz.)
The item has been added to the basket. If you don't know what the basket is for, click here for details.
Do not show it again