Sorting
Source
Books
(13)
Form of Work
Książki
(12)
E-booki
(1)
Publikacje dydaktyczne
(1)
Status
only on-site
(12)
available
(11)
Branch
Biblioteka Główna. Magazyny
(4)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
(7)
Biblioteka Główna. Czytelnie
(12)
Author
Bartoszewicz Anna (ekonomia)
(1)
Bednarczyk Małgorzata
(1)
Bukowska Grażyna
(1)
Bukowska-Piestrzyńska Agnieszka
(1)
Bukowski Sławomir I. (1956- )
(1)
Chudoba Tadeusz (1932-2010)
(1)
Garstka Małgorzata
(1)
Karski Jerzy Bohdan (1934-2009)
(1)
Kleer Jerzy (1928- )
(1)
Mućko Przemysław
(1)
Nowak Edward (1951- )
(1)
Nowak Maciej Jacek
(1)
Pawlik Kazimierz (1980- )
(1)
Pszczółka Ireneusz
(1)
Sokół Aneta (ekonomia)
(1)
Wszendybył-Skulska Ewa
(1)
Zenderowski Radosław (1974- )
(1)
Year
2010 - 2019
(12)
2000 - 2009
(1)
Country
Poland
(13)
Language
Polish
(13)
Audience Group
Szkoły wyższe
(1)
Subject
SAMORZĄD TERYTORIALNY
(2)
AUDYT WEWNĘTRZNY
(1)
EURO (pieniądz)
(1)
FINANSE PUBLICZNE
(1)
GLOBALIZACJA
(1)
INTEGRACJA GOSPODARCZA
(1)
KRYZYS GOSPODARCZY
(1)
METROPOLIE (urban.)
(1)
Marketing
(1)
PIENIĄDZ
(1)
PRACE DYPLOMOWE
(1)
PRZEDSIĘBIORSTWA MAŁE i ŚREDNIE
(1)
PRZEDSIĘBIORSTWO
(1)
PRZEDSIĘBIORSTWO PRYWATNE
(1)
Promocja zdrowia
(1)
RACHUNKOWOŚĆ ZARZĄDCZA
(1)
REGIONALIZACJA GOSPODARCZA
(1)
RYNEK FINANSOWY
(1)
SŁUŻBA ZDROWIA
(1)
TURYSTYKA
(1)
Turystyka
(1)
UNIA GOSPODARCZA i WALUTOWA
(1)
URBANISTYKA
(1)
WZROST GOSPODARCZY
(1)
Zarządzanie
(1)
Subject: time
1989-
(1)
2001-0
(1)
Subject: place
KRAJE UNII EUROPEJSKIEJ
(1)
POLSKA
(1)
Genre/Form
PORADNIKI
(3)
PODRĘCZNIKI
(2)
PODRĘCZNIKI AKADEMICKIE
(2)
Materiały pomocnicze
(1)
Podręcznik
(1)
Domain
Medycyna i zdrowie
(1)
Podróże i turystyka
(1)
Zarządzanie i marketing
(1)
Słowo kluczowe
rynek turystyczny
(2)
CEFTA 2006
(1)
Europejski Bank Centralny
(1)
G-20
(1)
Internet
(1)
Polska
(1)
Polska Organizacja Turystyczna
(1)
Unia Europejska
(1)
audyt wewnętrzny
(1)
biznesplan
(1)
budżetowanie
(1)
cytowania
(1)
deficyt budżetowy
(1)
dobra publiczne
(1)
działalność gospodarcza
(1)
ekonomia zdrowia
(1)
euro
(1)
finanse publiczne
(1)
ghostwriting
(1)
globalizacja
(1)
impreza turystyczna
(1)
integracja monetarna
(1)
integracja regionalna
(1)
jakość usług
(1)
kalkulacja cenowa
(1)
komunikacja
(1)
kryzys finansowy
(1)
liberalizacja
(1)
marketing
(1)
metropolia
(1)
miasto
(1)
migracje
(1)
obszar metropolitalny
(1)
opieka zdrowotna
(1)
optymalny obszar walutowy
(1)
pacjenci
(1)
plagiat
(1)
planowanie przestrzenne
(1)
podatek
(1)
polityka pieniężna
(1)
polityka przestrzenna
(1)
polityka regionalna UE
(1)
praca dyplomowa
(1)
prawo
(1)
produkt turystyczny
(1)
projekt inwestycyjny
(1)
promocja zdrowia
(1)
przedsiębiorstwo
(1)
przedsiębiorstwo turystyczne
(1)
rachunek kosztów
(1)
rachunek kosztów działań
(1)
rachunek wyników
(1)
rachunkowość zarządcza
(1)
rentowność
(1)
restrukturyzacja
(1)
rynek finansowy
(1)
samorząd gminny
(1)
samorząd lokalny
(1)
samorząd terytorialny
(1)
satysfakcja klienta
(1)
spółka
(1)
spółka akcyjna
(1)
spółka cywilna
(1)
spółka jawna
(1)
spółka komandytowa
(1)
spółka komandytowo-akcyjna
(1)
spółka partnerska
(1)
spółka prawa handlowego
(1)
spółka z ograniczoną odpowiedzialnością
(1)
stabilizacja makroekonomiczna
(1)
stopa procentowa
(1)
strefa euro
(1)
swoboda przepływów kapitałowych
(1)
system opieki zdrowotnej
(1)
służba zdrowia
(1)
ubezpieczenie
(1)
urbanistyka
(1)
usługi medyczne
(1)
wizerunek
(1)
wzrost gospodarczy
(1)
zarządzanie marketingowe
(1)
zarządzanie personelem
(1)
zarządzanie turystyką
(1)
zatrudnienie
(1)
zdrowie
(1)
zdrowie środowiskowe
(1)
13 results Filter
Book
In basket
Bibliogr. s. 141-144.
Publikacja została poświęcona praktyce funkcjonowania audytu wewnętrznego w Polsce. Książka zawiera zarówno aspekt teoretyczny, jak i praktyczny audytu wewnętrznego. Część pierwsza opracowania dotyczy teoretycznych zagadnień z zakresu audytu wewnętrznego. Omówiono w niej także główne zasady funkcjonowania gminy, jako podstawowej jednostki samorządu terytorialnego. Część druga zawiera opis praktycznych aspektów funkcjonowania audytu wewnętrznego w sektorze finansów publicznych. Zamieszczono w niej wyniki badań przeprowadzonych w 525 jednostkach samorządu terytorialnego pod kątem funkcjonowania audytu wewnętrznego w Polsce. Część trzecia książki to przytoczenie nowych uregulowań prawnych w zakresie audytu wewnętrznego wraz z komentarzem.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 13128.IX.10 [Czytelnia C] (1 egz.)
Book
In basket
Bibliogr. przy rozdz.
Książka jest efektem dyskusji przedstawicieli polskich i zagranicznych ośrodków naukowych z praktykami różnych poziomów zarządzania współczesną turystyką. Takie połączenie zaowocowało identyfikacją kluczowych problemów branży turystycznej w kontekście aktualnych problemów politycznych i gospodarczych, procesów i zdarzeń naturalnych, jak również zmieniających się potrzeb klientów. Uznano, że do aktualnych kluczowych czynników sukcesu przedsiębiorstw, ale także regionów turystycznych, należą wsparcie ze strony systemu edukacyjnego oraz przemyślany i systematycznie realizowany proces zarządzania marką organizacji czy regionu. Zaproponowany układ opracowań nie wyczerpuje problematyki zarządzania turystyką w kryzysie. Niemniej mamy nadzieję, że teksty zamieszczone w książce staną się inspiracją do dalszych badań, wdrożeń ich wyników w praktyce zarządzania turystyką, jak również edukacji kadr dla turystyki w Polsce.
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
There are copies available to loan: sygn. P.14369.XX.3 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 15275.XX.3 [Czytelnia B] (1 egz.)
Book
In basket
Bibliogr. s. 327-333.
Coraz szersza grupa lekarzy praktykujących prywatnie zdaje sobie sprawę, że w warunkach konkurencji same umiejętności medyczne - nawet najlepsze - mogą być niewystarczające, by pozyskać i utrzymać pacjentów, dlatego szuka możliwości wyróżnienia się na tle konkurencji. Książka ta nie wchodzi w obszar medycznego sacrum, zajmuje się problematyką funkcjonowania zakładu opieki zdrowotnej w obszarze profanum, tj. szeroko pojętej komunikacji z pacjentem - nabywcą usługi zdrowotnej. Jej celem jest wskazanie lekarzom sposobów budowania pozytywnego wizerunku placówki, którą zarządzają, czy w której pracują w oczach aktualnych i potencjalnych nabywców. Nie stanowi jednak zbioru gotowych rozwiązań na pewno gwarantujących rynkowy sukces placówki, a jest to raczej marketingowy kierunkowskaz możliwych do podjęcia działań.
This item is available in 3 branches. Expand the list to see details.
Biblioteka Główna. Magazyny
There are copies available to loan: sygn. P.12940 [Magazyn 1] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
There are copies available to loan: sygn. P.12939.XVIII.13 [Wypożyczalnia B], P.12938.XVIII.13 [Wypożyczalnia B] (2 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 14069.XVIII.13 [Czytelnia B] (1 egz.)
Book
In basket
Bibliogr. przy pracach.
Koniec XX i pierwsza dekada XXI wieku przyniosły nowe zjawiska w gospodarce światowej i w gospodarkach narodowych poszczególnych krajów. Nastąpiło przyspieszenie procesów globalizacji, ale również procesów międzynarodowej integracji regionalnej, zmieniły się warunki wzrostu i rozwoju gospodarczego. Wreszcie, poszczególne gospodarki w różnym stopniu zostały dotknięte skutkami globalnej recesji i kryzysu finansowego w latach 2007-2009. Książka "Globalizacja i integracja regionalna a wzrost gospodarczy" traktuje o różnych aspektach procesów globalizacji i międzynarodowej integracji regionalnej oraz ich wpływie na wzrost gospodarczy.
This item is available in 3 branches. Expand the list to see details.
Biblioteka Główna. Magazyny
There are copies available to loan: sygn. P.15089 [Magazyn 1] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
There are copies available to loan: sygn. P.15088.XII.1 [Wypożyczalnia C] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 15987.XII.1 [Czytelnia C] (1 egz.)
E-book
In basket
Marketing w turystyce / Tadeusz Chudoba. - Wydanie III. - Warszawa : CeDeWu Wydawnictwa Fachowe, 2011. - 191 stron : ilustracje ; 24 cm.
Do udostępniania na czytniku e-book.
Bibliografia stron: 189-191.
Książka „Marketing w turystyce" zawiera opis działań służących obsłudze turystów w sposób dający im maksimum pozytywnych doznań i przeżyć tury­stycznych. Obok części ogólnej, omawiającej naturę marketingu i zarządzania zgodnego z jego duchem, książka zawiera dwie części przedstawiające fazy aktyw­ności marketingowej. Autor potwierdza fakt, że najbardziej efektywnym środkiem zjednującym klientów jest dobra obsługa, tzw. marketing bierny, powo­dująca 40% wzrostu ogólnego, a tylko 5-15% wzrostu to efekt prowadzenia kampanii marketingowych. Oznacza to konieczność włączenia procesu or­ganizacyjnego imprez lub procesów świadczenia usług turystom jako istotnych składników działalności marketingowej.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Biblioteka Główna. Magazyny
There are copies available to loan: sygn. E.79.XX.5 [Magazyn 1] (1 egz.)
Book
In basket
Bibliogr. s. 297-303.
Restrukturyzację przedsiębiorstw najczęściej kojarzy się właśnie z zamiarem połączenia z innym przedsiębiorstwem, bądź przejęcia innego podmiotu. Wrażenie takie jest skutkiem znaczącego wzrostu liczby fuzji i przejęć począwszy od lat 90. XX wieku, w tym w szczególności tych najbardziej widocz­nych i kształtujących odczucie opinii publicznej, czyli fuzji i przejęć dokonywanych przez emitentów papierów wartościowych dopuszczonych do pu­blicznego obrotu lub przy ich udziale. Pomimo wielkiej popularności operacji fuzji i przejęć jednostek, pojawiają się w literaturze pewne poglądy dowodzące, że strategie przedsiębiorstw, pole­gające na wchodzeniu w nowe obszary działalności osłabiają ich kluczową działalność, natomiast restrukturyzacja przez podział może być korzystna zarówno dla działalności kluczowej, jak i działalności wydzielanej. Książka pomocna dla kadr zarządzających i służb finansowych przedsiębiorstw, departamentów kredytowych banków i działów analiz innych instytucji finansowych. Ważna dla przedsiębiorców, naukowców i studentów.
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
There are copies available to loan: sygn. P.14861.IX.2 [Wypożyczalnia C] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 15663.IX.2 [Czytelnia C] (1 egz.)
Book
In basket
Praktyka i teoria promocji zdrowia / Jerzy B. Karski. - Wydanie V. - Warszawa : CeDeWu Wydawnictwa Fachowe, 2011. - 296 stron : ilustracje ; 24 cm.
Bibliografia strony: 289-296.
Minęło prawie 30 lat od powstania pojęcia idei i ruchu społecznego o nazwie promocja zdrowia, idei - która z początkiem lat 90. szybko przekształciła się w nową dziedzinę nauki o tej samej nazwie. W publikacji położono nacisk na zagadnienia praktyczne i dlatego książka stanowić doskonałą uzupełniającą lekturę dla studentów, a także stanowi zasób wskazówek i wiedzy przy opracowywaniu programów zdrowotnych przez pracowników administracji sa­morządowej różnych szczebli oraz organizacje pozarządowe zainteresowane poprawą sytuacji zdrowotnej w środowisku ich działania
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
There are copies available to loan: sygn. F.340.XVIII.11 [Wypożyczalnia B], F.341.XVIII.11 [Wypożyczalnia B], F.342.XVIII.11 [Wypożyczalnia B] (3 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. F.339.XVIII.11 [Czytelnia B] (1 egz.)
Book
In basket
Bibliogr. przy niektórych rozdz.
Książka jest drugą publikacją przygotowaną w ramach projektu badawczego pt. Sektor publiczny w układzie lokalnym. O ile poprzednia (Samorząd lokal­ny - dobro publiczne, Kleer 2008) kładła większy nacisk na zagadnienia teoretyczne, to zadaniem obecnej było zweryfikowanie dotychczasowych uogólnień na gruncie polskiej rzeczywistości. Okazało się, że kilka wątków teoretycznych wymagało pewnego doprecyzowania, stąd podtytuł tomu: Od teorii do badań empirycznych. Prezentacja samorządu lokalnego w jego wszystkich przejawach, a zwłaszcza we wpływie na wielopłaszczyznową działalność społeczną, przekra­czała założone ramy analizy. Stąd też dokonano wyboru problematyki, kierując się następującą dyrektywą badawczą: należy przeanalizować te wszyst­kie obszary, które najlepiej mogą odpowiedzieć na pytanie czy samorząd lokalny jest dobrem publicznym, a jednocześnie mają na tyle ogólny charakter, że w jakimś stopniu odnoszą się do wszystkich jednostek samorządu lokalnego w Polsce.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 15873.XIII.1 [Czytelnia C] (1 egz.)
Book
In basket
Bibliogr. s. 273-277.
Poradnik pełni rolę doradcy dla osób zainteresowanych uruchomieniem i prowadzeniem działalności gospodarczej. Omówiono w nim krok po kroku wszystkie czynności, jakie należy wykonać by prawidłowo przygotować dokumenty potrzebne do uruchomienia przedsiębiorstwa w poszczególnych urzędach zobowiązanych do rejestracji firmy. Każdy etap procedury rejestracyjnej został zaprezentowany zgdodnie z obowiązującym ustawodawstwem i obowiązującymi normami. Autorzy publikacji szczególną uwagę poświęcili zmianom w zakresie prawa dotyczącego Ustawy o swobodzie działalności gospodarczej, Kodeksu cywilnego, Kodeksu spółek handlowych, Kodeksu pracy. W poradniku można odnaleźć także wartościowe porady eksperta z dziedziny księgowości, który wyjaśnia najważniejsze kwestie z zakresu rozliczeń z Urzędem Skarbowym i Zakładem Ubezpieczeń Społecznych.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 13098.IX.3 [Czytelnia C] (1 egz.)
Book
In basket
Bibliogr. s. 345-347.
Książka jest podręcznikiem, w którym przystępnie zostały przedstawione najważniejsze zagadnienia rachunkowości zarządczej w przedsiębiorstwach. Po przestudiowaniu książki Czytelnik zdobędzie wiedzę o tym: jaka jest istota i rola rachunkowości zarządczej w procesie zarządzania przedsiębiorstwem; jakie są koncepcje rachunkowości zarządczej, ukierunkowane na działalność w dynamicznym i konkurencyjnym otoczeniu; jakimi instrumentami dysponuje rachunkowość zarządcza; jak wykorzystać różne koncepcje i instrumenty rachunkowości zarządczej w praktyce.
This item is available in 3 branches. Expand the list to see details.
Biblioteka Główna. Magazyny
There are copies available to loan: sygn. P.12722 [Magazyn 1] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
There are copies available to loan: sygn. P.12721.VIII.6 [Wypożyczalnia C] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 13760.VIII.6 [Czytelnia C] (1 egz.)
Book
In basket
Bibliogr. s. 131-142.
Książka stanowi charakterystykę polityki przestrzennej w polskich obszarach metropolitalnych, których centra stanowią metropolie o zasięgu krajowym. Autor dokonał ponadto szczegółowego przeglądu literatury przedmiotu, proponując w wielu przypadkach własne rozwiązania poszczególnych zagadnień. Niewątpliwie, pomocne było spojrzenie z punktu widzenia różnych dziedzin nauki. Istotnym walorem pracy jest objęcie analizą nie tylko samych metropolii, ale także stref zewnętrznych obszarów metropolitalnych.
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
There are copies available to loan: sygn. P.14209.XIII.5 [Wypożyczalnia C] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 15040.XIII.5 [Czytelnia C] (1 egz.)
Book
In basket
Bibliogr. przy rozdz.
Niniejsza książka została napisana z myślą o tych wszystkich, którzy chcieliby napisać swoje prace zaliczeniowe bazując w przeważającej mierze na zasobach internetowych, a jednocześnie nie narażać się na oskarżenia o pójście na łatwiznę i pisanie pracy po najmniejszej linii oporu. Autorzy udowadniają, że w Internecie (to znaczy bez wychodzenia z domu), znaleźć można wiele wartościowych opracowań i materiałów źródłowych. Czytelnik w niniejszej książce znajdzie odpowiedź m.in. na następujące pytania: W jaki sposób korzystać z Internetu pisząc swoją pracę dyplomową? Na które strony WWW zajrzeć szukając wartościowych źródeł i opracowań? W jaki sposób cytować pozyskany materiał? Czytelnik zyska ponadto cenną wiedzę na temat prawnych i moralnych aspektów korzystania z Internetu w procesie pozyskiwania materiałów do swojej pracy dyplomowej. Dzięki lekturze tej książki nie będzie on bezradny wobec (krępujących) pytań o skalę i sposób wykorzystania publikacji umieszczonych w Internecie.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 13948.V.9 [Czytelnia B] (1 egz.)
Book
In basket
Bibliogr. s. 355-366.
Książka w sposób wyczerpujący przedstawia teoretyczne aspekty integracji walutowej z uwzględnieniem teorii optymalnych obszarów walutowych, koncepcji kosztów i korzyści oraz engogeniczności optymalnych obszarów walutowych. Bardzo przystępnie, a zarazem szczegółowo zaprezentowano genezę wprowadzenia wspólnej waluty w Europie. Przedstawiono także zasady funkcjonowania Europejskiego Banku Centralnego, włącznie z prezentacją prowadzonej wspólnej polityki pieniężnej. Ważną częścią publikacji jest ukazanie procesu integracji rynku pieniężnego i rynku kapitałowego w krajach Unii Europejskiej oraz przykładowych strategii integracji Polski z Unią Gospodarczą i Walutową.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 14888.VIII.7 [Czytelnia C] (1 egz.)
The item has been added to the basket. If you don't know what the basket is for, click here for details.
Do not show it again