Sorting
Source
Books
(12)
Form of Work
Książki
(12)
Publikacje fachowe
(1)
Publikacje naukowe
(1)
Status
only on-site
(11)
available
(6)
unavailable
(2)
Branch
Biblioteka Główna. Magazyny
(2)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
(6)
Biblioteka Główna. Czytelnie
(11)
Author
Akert Robin M
(2)
Aronson Elliot (1932- )
(2)
Bargiel-Matusiewicz Kamilla
(2)
Gilewicz Joanna
(2)
Wilson Timothy D
(2)
Wojciszke Bogdan (1952- )
(2)
Cialdini Robert B. (1945- )
(1)
Falkowski Andrzej (1953- )
(1)
Gajdzińska Monika
(1)
Jarvis Matt (1966- )
(1)
Myers David G
(1)
Porębski Andrzej
(1)
Strelau Jan
(1)
Tokarz Marek
(1)
Zaleśkiewicz Tomasz
(1)
Year
2020 - 2025
(2)
2010 - 2019
(4)
2000 - 2009
(5)
1990 - 1999
(1)
Time Period of Creation
1989-2000
(1)
2001-
(1)
Country
Poland
(12)
Language
Polish
(12)
Audience Group
Psycholodzy
(1)
Psycholodzy kliniczni
(1)
Subject
PSYCHOLOGIA SPOŁECZNA
(3)
KOMUNIKACJA INTERPERSONALNA
(2)
KONFLIKT
(2)
MEDIACJA (prawo)
(2)
NEGOCJACJE
(2)
Analiza treści i zawartości mediów
(1)
Influencerzy
(1)
Internauci
(1)
KOMUNIKACJA SPOŁECZNA
(1)
LOGIKA
(1)
MANIPULACJA (psychol.)
(1)
Manipulacja (psychologia)
(1)
Młodzież
(1)
Negocjacje
(1)
PERSWAZJA
(1)
POZNANIE
(1)
PSYCHOLOGIA
(1)
Patostream
(1)
Psychologia
(1)
Psychologia społeczna
(1)
Relacje międzyludzkie
(1)
SPORT
(1)
Socjotechnika
(1)
Sugestia
(1)
Uczucia
(1)
Wpływ społeczny
(1)
YouTube
(1)
YouTuberzy
(1)
Subject: work
YouTube (Electronic resource)
(1)
Subject: time
2001-
(1)
Genre/Form
PODRĘCZNIKI AKADEMICKIE
(6)
Podręcznik
(3)
Opracowanie
(1)
PODRĘCZNIKI
(1)
Raport z badań
(1)
Domain
Socjologia i społeczeństwo
(2)
Informatyka i technologie informacyjne
(1)
Psychologia
(1)
Słowo kluczowe
wpływ społeczny
(12)
agresja
(4)
postawa
(4)
psychologia społeczna
(4)
atrakcyjność
(3)
atrybucja
(3)
grupa społeczna
(3)
miłość
(3)
poznanie społeczne
(3)
samoocena
(3)
spostrzeganie społeczne
(3)
uprzedzenia
(3)
autoprezentacja
(2)
grupa
(2)
komunikacja interpersonalna
(2)
komunikacja niewerbalna
(2)
konflikt
(2)
konformizm
(2)
mediacja
(2)
metoda eksperymentalna
(2)
metoda korelacyjna
(2)
metoda obserwacyjna
(2)
metodologia
(2)
motywacja
(2)
nawyki zdrowotne
(2)
negocjacje
(2)
osobowość
(2)
poczucie własnej wartości
(2)
poznawanie siebie
(2)
psychologia
(2)
samopoznanie
(2)
stereotyp
(2)
stres
(2)
teorie osobowości
(2)
zaburzenia psychiczne
(2)
zachowania prospołeczne
(2)
związki uczuciowe
(2)
You Tube
(1)
altruizm
(1)
argumentacja
(1)
autorytet
(1)
choroba
(1)
człowiek
(1)
dobór pracowników
(1)
dowód społeczny
(1)
dysonans poznawczy
(1)
edukacja
(1)
emocje
(1)
etyka zawodowa
(1)
inteligencja
(1)
komunikacja
(1)
konflikt społeczny
(1)
lęk
(1)
manipulacja
(1)
moralność
(1)
myślenie
(1)
młodzież
(1)
neuropsychologia
(1)
ocenianie
(1)
pamięć
(1)
perswazja
(1)
podejmowanie decyzji
(1)
pomoc psychologiczna
(1)
portal internetowy
(1)
prospołeczność
(1)
przywództwo
(1)
psychologia ekonomiczna
(1)
psychologia kliniczna
(1)
psychologia nauczania
(1)
psychologia organizacji
(1)
psychologia polityczna
(1)
psychologia poznawcza
(1)
psychologia pracy
(1)
psychologia rozwojowa
(1)
psychologia wychowawcza
(1)
psychoterapia
(1)
płeć
(1)
reguła wzajemności
(1)
reklama
(1)
relacje międzyludzkie
(1)
relacje społeczne
(1)
sport
(1)
sportowcy
(1)
spostrzeganie
(1)
szczęście
(1)
teoria perspektywy
(1)
teoria podobieństwa
(1)
terapia
(1)
tożsamość
(1)
tożsamość płci
(1)
uczenie się
(1)
umiejętności
(1)
wizerunek
(1)
współzależność
(1)
współzależność społeczna
(1)
władza
(1)
zachowania społeczne
(1)
zdrowie
(1)
świadomość
(1)
świat społeczny
(1)
12 results Filter
Book
In basket
Tytuł oryginału: Influence : science and practice, 2008.
Bibliografia na stronach 299-321. Indeksy.
Książka skierowana jest do osób, które zawodowo zajmują się wpływaniem na innych: do dziennikarzy i psychologów, kierowników i negocjatorów, specjalistów od reklamy i marketingu, prawników i ekonomistów, nauczycieli i wychowawców. Służyć może wiedzą i pomocą zarówno tym, którzy chcą wpływać na innych, jak i tym, którzy pragną się obronić przed niepożądanym wpływem. Wywieranie wpływu jest to więc tak naprawdę książka dla każdego z nas.
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
There are copies available to loan: sygn. 20476.III.10 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 20475.III.10 [Czytelnia B] (1 egz.)
Book
In basket
Igrzyska bez końca : serwis YouTube w życiu młodych odbiorców / Andrzej Porębski. - Wydanie pierwsze. - Warszawa : Wydawnictwo Naukowe Scholar, 2024. - 206, [3] strony : ilustracje ; 24 cm.
Bibliografia, filmografia, netografia na stronach 177-204.
Zwiększmy atrakcyjność widowiska, znosząc reguły; zwiększmy dostępność, zapewniając niekończący się strumień treści. Konflikty można zawsze podsycać; gdy słabsze bodźce przestają przyciągać uwagę, można je zastąpić mocniejszymi; wulgarność nie musi być zagrożeniem – może być szansą. Co jest areną, która pomieści tak wymyślone igrzyska? Portal YouTube. Jaka widownia najbardziej je doceni? Dzieci i młodzież. Co stanowi nagrodę? Sława, pieniądze i większy wpływ na zawody. fragment Wstępu Praca stanowi […] swoiste kompendium wiedzy na temat znaczenia serwisu YouTube w życiu młodego pokolenia, eksplorując obszary niedostatecznie kompleksowo dotąd zbadane. Jest przygotowana z dużą starannością, mimo złożoności problematyki badawczej i samych badań, co świadczy o dużej erudycji autora, który swobodnie i z dużą świadomością teoretyczno-metodologiczną porusza się w tej tematyce.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 24153.VI.11 [Czytelnia A] (1 egz.)
Book
In basket
Na okładce podt. : Wykłady z teorii komunikacji.
Bibliogr. s. 445-458. Indeksy.
Autor rozwija takie zagadnienia, jak sztuka argumentowania i dyskutowania, perswazja, proksemika, komunikacja niewerbalna. Zajmuje się także technikami wywierania wpływu na ludzi. Wiele miejsca poświęca zagadnieniom kłamania i oszukiwania, negocjacjom biznesowym i policyjnym, a także kwestiom praktycznym. Książka składa się z 15 wykładów, a poszczególne rozdziały mogą być czytane w dowolnej kolejności. Pełna licznych przykładów, dygresji i anegdot, a przy tym piasna z lekkością pióra, dowcipem i erudycją z pewnością stanie się interesującą lekturą dla studentów, dziennikarzy oraz polityków.
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
All copies are currently unavailable
Biblioteka Główna. Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 5559.III.10 [Czytelnia B] (1 egz.)
Book
In basket
Bibliogr. s. 107-113.
Negocjowanie czy też mediowanie są to czynności będące częścią aktywności każdego z nas. Odbywają się one na różnych poziomach, począwszy od życia prywatnego, poprzez negocjacje w biznesie, aż po poziom dyplomacji międzynarodowej. Każdy z tych poziomów posiada swoją specyfikę, ale także elementy wspólne. Znajomość zasad negocjacji może przyczyniać się do wzrostu satysfakcji w wielu dziedzinach życia, poprzez zwiększenie skuteczności osiągania swych celów. Autorka zaprezentowała najważniejsze aspekty negocjacji oraz mediacji. Początkowe rozdziały zawierają zagadnienia psychologii społecznej, których znajomość jest nieodzowna w kontekście skuteczności negocjacyjnej. Poszczególne zagadnienia zilustrowane zostały przykładowymi sposobami działania, które mogą być bezpośrednio wykorzystywane w codziennej praktyce. Wprawdzie za każdym razem negocjacje czy mediacje mają swoje specyficzne cechy, to jednak występuje też wiele wspólnych elementów. Znajomość przedstawionych w książce zasad negocjacji i mediacji pozwala skuteczniej osiągać założone cele, natomiast pokazane przykładowe sposoby działania można wykorzystywać w codziennej praktyce. Prezentowane treści oparte są na szerokim przeglądzie literatury naukowej polskiej i zagranicznej, a także na własnych doświadczeniach autorki zdobytych podczas pracy jako doradca negocjacyjny oraz mediator rodzinny.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Biblioteka Główna. Magazyny
There are copies available to loan: sygn. 11307.IX.15 [Magazyn 1], P.9792.IX.15 [Magazyn 1] (2 egz.)
Book
In basket
Bibliogr. s. 107-113.
Niemal codziennie każdy ma do czynienia z negocjacjami i/lub mediacjami. Dotyczą one życia prywatnego, spraw zawodowych, kontaktów biznesowych (zarówno krajowych, jak i zagranicznych), stosunków międzynarodowych. Wprawdzie za każdym razem negocjacje czy mediacje mają swoje szczególne cechy, to jednak można też wskazać wiele wspólnych elementów. Znajomość przedstawionych w książce zasad negocjacji i mediacji pozwala zwiększyć skuteczność w osiąganiu przyjętych celów, a pokazane praktyczne sposoby stosowania tych zasad mogą być wykorzystane na co dzień.
This item is available in 3 branches. Expand the list to see details.
Biblioteka Główna. Magazyny
There are copies available to loan: sygn. P.14850 [Magazyn 1], P.14849.IX.15 [Magazyn 1] (2 egz.)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
There are copies available to loan: sygn. P.14752.IX.15 [Wypożyczalnia C] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 15493.IX.15 [Czytelnia C] (1 egz.)
Book
In basket
Bibliogr. s. 401-430. Indeksy.
Wiedza psychologiczna jest bardzo istotna zarówno dla skutecznego rozwijania biznesu, jak i dla kontrolowania zachowań wyborczych w polityce. Autorzy książki, najwybitniejsi polscy specjaliści z psychologii poznawczej, społecznej i ekonomicznej, którzy są nie tylko teoretykami, ale wykorzystują wiedzę naukową w praktyce, zapoznają czytelników z najnowszymi odkryciami dotyczącymi procesów umysłowych. W poszczególnych rozdziałach koncentrują się na zagadnieniach związanych m.in. z podejmowaniem decyzji finansowych i marketingowych, tworzeniem skutecznych reklam, badaniem wizerunku marki, analizowaniem zachowań konsumentów.
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
There are copies available to loan: sygn. P.11857.III.6 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 13030.III.6 [Czytelnia B] (1 egz.)
Book
In basket
tyt. oryg.: Sport psychology, 2003.
Bibliogr. Indeksy.
"Psychologia sportu" prezentuje zagadnienia związane z uprawianiem sportu, skupiając się na takich zagadnieniach, jak osobowość, agresja, lęk i stres u zawodników. Autor pisze, jakie predyspozycje sprawiają, że ktoś staje się sportowcem, jak motywować zawodników i kształtować ich umiejętności tak, by osiągali lepsze wyniki.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 12317.XIX.1 [Czytelnia B] (1 egz.)
Book
In basket
Psychologia / David G. Myers ; tł. Joanna Gilewicz. - Poznań : Zysk i S-ka Wydawnictwo, cop. 2003. - 835, [2] s. : il. ; 26 cm.
Tyt. oryg.: "Psychology" 1998.
Bibliogr. Indeksy przy rozdz.
Celem książki jest ukazanie, w jaki sposób badacze psychologii rozpatrują konkurencyjne poglądy i idee - w jaki sposób opisują i wyjaśniają zdarzenia z własnego życia. Psychologia jest nie tylko zbiorem informacji, ale przede wszystkim sposobem stawiania pytań i odpowiedzi na nie. Jako nauka psychologia rozpatruje opinie i ocenia poglądy, posługując się dokładną obserwacją i ścisłą analizą. Dążąc do opisu i wyjaśnienia głównie natury człowieka, wiedza psychologiczna przyjmuje domniemania i prawdopodobnie brzmiące hipotezy, które poddaje weryfikacji. Celem jest zatem nie tylko przedstawienie w tej książce wyników, ale również pokazanie jak toczy się gra. W jaki sposób badacze psychologii rozpatrują konkurencyjne poglądy i idee. W jaki sposób każdy z nas, czy to naukowiec, czy po prostu człowiek ciekawy świata, może się nauczyć sprawniej myśleć, kiedy opisuje i wyjaśnia zdarzenia z własnego życia.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 11556.III.1 [Czytelnia B] (1 egz.)
Book
In basket
Bibliogr. s. 549-604 i przy rozdz. Indeksy.
Książka przedstawia aktualny stan psychologii społecznej ze szczególnym uwzględnieniem polskich realiów i dorobku rodzimych autorów. Obejmuje wszystkie klasyczne zagadnienia składające się na tę dyscyplinę, które sygnalizują hasła: potoczna wiedza o świecie społecznym, spostrzeganie ludzi i samego siebie, postawy i ich zmiana, sympatia i miłość, pomaganie innym, agresja i konflikt, funkcjonowanie grup społecznych. Obejmuje też zagadnienia nowsze, będące od niedawna przedmiotem intensywnych badań psychologów, w szczególności: motywy i przekonania społeczne, władza, szczęście, moralność. Odrębny rozdział przedstawia stereotypy i faktyczne różnice płci. Książka pisana jasnym i barwnym językiem, skupia sie na prawidłowościach rządzących ludzką psychiką i postępowaniem. Pokazuje, w jak fascynujący sposób psychologia społeczna odpowiada na pytanie, kim jest człowiek i na czym polega jego społeczna natura.
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
All copies are currently on loan: sygn. P.11410.III.5 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 12624.III.5 [Czytelnia B] (1 egz.)
Book
In basket
Kompendium wiedzy psychologicznej napisane przez 47 wybitnych polskich psychologów z myślą o studentach psychologii i innych nauk społecznych, nauczycielach akademickich, psychologach praktykach. Książka stanowi trzeci tom Psychologii. Dotyczy jednostki w społeczeństwie i elementów psychologii stosowanej. Znajdują się tu takie pojęcia: człowiek w relacji z innymi, edukacja, działalność zawodowa i publiczna, zdrowie i choroba, etyczne aspekty uprawiania zawodu psychologa.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 31.III.1 [Czytelnia B] (1 egz.)
Book
In basket
Jest ono wzbogacone o najnowsze osiągnięcia tej gałęzi nauki i prezentuje najbardziej aktualny stan wiedzy. Czytelnik znajdzie tutaj prezentację najważniejszych badań z ostatnich kilku lat, fragmenty ponad dwudziestu artykułów wybranych z publikacji American Psychological Society, kilkaset dodanych pozycji bibliografii. Podręcznik ten obrazuje najnowsze trendy w psychologii społecznej, nie zapominając jednak o jej pionierskich badaniach; prezentuje uaktualnienie starszych teorii, uzupełniając klasyczne treści nowym podejściem do tych samych tematów (m.in. kultura, płeć, tożsamość, emocje, poczucie własnej wartości, proces redukcji dysonansu poznawczego w różnych kulturach), a także perspektywą ewolucyjną w badaniu różnych aspektów zachowań człowieka. Dzięki takiemu przedstawieniu wiedzy czytelnik poznaje ciągłość i głębię zagadnień, a nie tylko zbiór wyników badań ogłaszanych przed wielu laty i obecnie.
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
All copies are currently on loan: sygn. P.5846.III.5 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 7238.III.5 [Czytelnia B], 7239.III.5 [Czytelnia B] (2 egz.)
Book
In basket
Psychologia społeczna : serce i umysł / Elliot Aronson, Timothy D. Wilson, Robin M. Akert. - Poznań : Zysk i S-ka Wydawnictwo, copyright 1997. - XXXI, 736 stron : fotografie, ryciny ; 26 cm.
Oryg. : "Social psychology" 1994.
Bibliografia strony 689 - 736
Jest to idealny podręcznik psychologii społecznej dla studentów. Łączy rygor naukowy z intelektualną pasją. Ta książka potwierdza tezę, że wymogi rozumu i serca, czyli sfery emocjonalnej w człowieku, nie muszą pozostawać w kolizji ze sobą, choć z natury rzeczy zasadniczo od siebie się różnią. Autorzy w bardzo atrakcyjny sposób omawiają wiele eksperymentów prowadzonych w ramach psychologii społecznej, cytują znanych pisarzy, artystów, polityków i myślicieli, przypominając, że życie to nie tylko domena naukowców.
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
There are copies available to loan: sygn. P.464.III.5 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 33.III.5 [Czytelnia B], 3915.III.5 [Czytelnia B] (2 egz.)
The item has been added to the basket. If you don't know what the basket is for, click here for details.
Do not show it again