Sorting
Source
Books
(3)
Form of Work
Książki
(3)
Publikacje dydaktyczne
(1)
Publikacje fachowe
(1)
Status
only on-site
(3)
available
(1)
Branch
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
(1)
Biblioteka Główna. Czytelnie
(3)
Author
Smykowska Dorota
(1)
Łaba Agnieszka
(1)
Łukawska Maria
(1)
Year
2010 - 2019
(2)
2000 - 2009
(1)
Time Period of Creation
2001-
(1)
Country
Poland
(3)
Language
Polish
(3)
Audience Group
Pedagodzy specjalni
(1)
Rodzice
(1)
Subject
DZIECKO NIEPEŁNOSPRAWNE UMYSŁOWO
(2)
ADAPTACJA SPOŁECZNA
(1)
BIBLIOTERAPIA
(1)
CZYTELNICTWO DZIECIĘCE
(1)
Dziecko z niepełnosprawnością intelektualną
(1)
Integracja społeczna
(1)
Kształcenie integracyjne
(1)
Młodzież z niepełnosprawnością intelektualną
(1)
PEDAGOGIKA SPECJALNA
(1)
Pedagogika specjalna
(1)
Profilaktyka społeczna
(1)
RODZICE
(1)
Socjalizacja
(1)
Subject: time
2001-0
(1)
Subject: place
Polska
(1)
Genre/Form
Poradnik
(1)
Scenariusz zajęć
(1)
Domain
Edukacja i pedagogika
(1)
Słowo kluczowe
upośledzenie umysłowe w stopniu lekkim
(3)
bajka
(1)
biblioterapia
(1)
czytelnictwo
(1)
dzieci
(1)
dziecko niepełnosprawne
(1)
dziecko niepełnosprawne umysłowo
(1)
niepełnosprawni
(1)
przystosowanie społeczne
(1)
rodzice
(1)
rodzina
(1)
szkoła specjalna
(1)
terapia
(1)
wspomaganie rozwoju
(1)
wychowanie
(1)
3 results Filter
Book
In basket
Bibliogr. s. 307-320.
Przedmiotem publikacji jest współdziałanie szkoły specjalnej i rodziny w zaspokajaniu potrzeb rozwoju biologicznego, psychospołecznego i kulturalnego dziecka lekko upośledzonego umysłowo. Zbadanie i ukazanie tego problemu w dzisiejszych warunkach życia dzieci upośledzonych umysłowo i ich rodzin wydaje się zasadne poznawczo i wskazane z terapeutycznego punktu widzenia. Podjęte w publikacji badania stanowiły próbę odpowiedzi na następujące pytanie: Jakie są realne możliwości stymulowania rozwoju biopsychosocjokulturalnego dziecka upośledzonego umysłowo w stopniu lekkim w obecnych warunkach społecznych i oświatowych poprzez optymalizację współdziałania szkoły specjalnej i rodziny? Opracowanie składa się z części teoretycznej, metodologicznej i empirycznej. W części teoretycznej znajduje się analiza polskiej i zagranicznej literatury przedmiotu ze szczególnym uwzględnieniem zagadnień dotyczących roli rodziny, szkoły i grupy rówieśniczej w zaspokajaniu potrzeb rozwoju biologicznego, psychospołecznego i kulturalnego dziecka upośledzonego umysłowo w stopniu lekkim, a także istoty upośledzenia umysłowego. Część metodologiczna prezentuje konceptualizację badań empirycznych. Zastosowane rozwiązania metodologiczne pozwoliły na hipotetyczne sformułowanie kierunków aktywności szkoły specjalnej i rodziny służącej stymulowaniu rozwoju biopsychosocjokulturalnemu dziecka upośledzonego umysłowo w stopniu lekkim oraz na opracowanie głównych założeń programu optymalizacji współdziałania tych dwóch środowisk wychowawczych. W części empirycznej znajduje się analiza uzyskanych wyników badań, przeprowadzonych w środowisku rodzinnym i szkolnym dzieci upośledzonego umysłowo w stopniu lekkim.
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
There are copies available to loan: sygn. P.9116.IV.4 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 10743.IV.4 [Czytelnia B] (1 egz.)
Book
In basket
Bibliogr. s. [165]-181.
Prezentowana praca pokazuje sposób kształtowania zachowań przystosowawczych uczniów z upośledzeniem umysłowym w stopniu lekkim za pomocą biblioterapii. Publikacja składa się z dwóch rodziałów w części teoretycznej i trzech w części analitycznej. W części teoretycznej zaprezentowano szczegółową analizę pojęcia upośledzenia umysłowego, scharakteryzowano zachowania przystosowawcze oraz sklasyfikowano środowiska wychowawcze. Ukazano także zagadnienia czytelnictwa i biblioterapii, uwzględniono formy biblioterapii oraz zwrócono uwagę na rolę bajki w procesie biblioterapeutycznym. Część analityczna obejmuje kwestie metodologiczne oraz problematykę badawczą. Ukazuje analizę porównawczą wyników z zakresu wiedzy o książce i nastawienia czytelniczego oraz z zakresu poziomu zachowania się uczniów z upośledzeniem umysłowym w stopniu lekkim.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 13149.IV.4 [Czytelnia B] (1 egz.)
Book
CD
In basket
Bibliografia na stronach 80-83.
Praca poświęcona jest zagadnieniom profilaktyki i rewalidacji dzieci z upośledzeniem umysłowym w stopniu lekkim. Wspomaganie rozwoju dzieci sprzyja budowaniu pozytywnego nastawienia do otaczającego świata i ludzi. Potrzeba takiego podejścia jest szczególnie wyraźna, gdy dziecko ma agresywne skłonności, nie radzi sobie z problemami życia codziennego, nie potrafi samodzielnie przezwyciężać trudności powszechnie napotykanych. Poprzez swoją niemoc staje się odrzucane i wzrasta w nim uczucie dezaprobaty i odtrącenia rówieśniczego, a często nawet pogardy ze strony nauczycieli.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 18523.IV.4 [Czytelnia B] (1 egz.)
The item has been added to the basket. If you don't know what the basket is for, click here for details.
Do not show it again