Sorting
Source
Books
(7)
Form of Work
Książki
(7)
Publikacje fachowe
(1)
Status
available
(8)
only on-site
(7)
unavailable
(1)
Branch
Biblioteka Główna. Magazyny
(3)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
(6)
Biblioteka Główna. Czytelnie
(7)
Author
Guzy Anna
(2)
Bieńkowska Izabela
(1)
Czerepaniak-Walczak Maria
(1)
Dudzikowa Maria (1938- )
(1)
Gajdzica Zenon
(1)
Krzyżyk Danuta
(1)
Niesporek-Szamburska Bernadeta (1953- )
(1)
Słupek Kazimierz
(1)
Wyczesany Janina (1937- )
(1)
Zawadzka Elżbieta (1943- )
(1)
Year
2010 - 2019
(7)
Time Period of Creation
2001-
(1)
Country
Poland
(7)
Language
Polish
(7)
Audience Group
Nauczyciele
(1)
Subject
Kształcenie integracyjne
(3)
Uczniowie ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi
(3)
Dziecko z niepełnosprawnością
(1)
Nauczanie języków obcych
(1)
Nauczyciele języków
(1)
PEDAGOGIKA SPECJALNA
(1)
Pomoc psychologiczno-pedagogiczna
(1)
UCZNIOWIE o SPECJLANYCH POTRZEBACH EDUKACYJNYCH
(1)
WYCHOWANIE
(1)
Subject: time
2001-
(2)
Subject: place
Polska
(1)
Genre/Form
Opracowanie
(1)
PODRĘCZNIKI AKADEMICKIE
(1)
Domain
Edukacja i pedagogika
(4)
Językoznawstwo
(1)
Psychologia
(1)
Słowo kluczowe
uczeń niepełnosprawny
(6)
specjalne potrzeby edukacyjne
(4)
uczeń o specjalnych potrzebach eukacyjnych
(2)
uczeń zdolny
(2)
aktywizacja zawodowa
(1)
codzienność
(1)
dydaktyka
(1)
edukacja
(1)
kompetencje komunikacyjne
(1)
kształcenie
(1)
kształcenie integracyjne
(1)
nauczyciele
(1)
niepełnosprawni
(1)
niepełnosprawni intelektualnie
(1)
niepełnosprawność
(1)
pedagogika specjalna
(1)
społeczeństwo
(1)
szkoły
(1)
uczeń
(1)
uczeń niepełnosprawny intelektualnie
(1)
uczeń niesłyszący
(1)
uczeń niewidomy
(1)
uczniowie
(1)
wczesna interwencja
(1)
wychowanie
(1)
zaburzenia emocjonalne
(1)
zaburzenia zachowania
(1)
środowisko szkolne
(1)
7 results Filter
Book
In basket
Bibliografia, wykaz aktów prawnych na stronach 163-169.
Książka ta adresowana jest do nauczycieli i specjalistów chcących uporządkować swoją wiedzę na temat specyfiki funkcjonowania uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi, form i metod pracy pozwalających zindywidualizować wobec nich wymagania, a także procedur udzielania im pomocy psychologiczno-pedagogicznej i możliwości formalnych, jakie stwarza system oświatowy dla wyrównywania szans edukacyjnych. Dodatkowo książka zawiera propozycję arkuszy służących opracowaniu wielospecjalistycznej oceny poziomu funkcjonowania ucznia i indywidualnego programu edukacyjno-terapeutycznego (IPET) dla dzieci posiadających orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego.
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
All copies are currently on loan: sygn. 21067.IV.4 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 21066.IV.4 [Czytelnia B] (1 egz.)
Book
In basket
Bibliogafia, netografia przy rozdziałach.
Prezentowany tom dotyczy żywej i coraz bardziej aktualnej problematyki związanej z potrzebami edukacyjnymi młodzieży podlegającej różnorakim wpływom przemian cywilizacyjnych i technologicznych. Mimo znaczącej liczby publikacji poruszających te kwestie wydaje się, że wciąż pozostało wiele do powiedzenia.
This item is available in 3 branches. Expand the list to see details.
Biblioteka Główna. Magazyny
There are copies available to loan: sygn. P.17970 [Magazyn 1] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
There are copies available to loan: sygn. 19500.IV.4 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 19499.IV.4 [Czytelnia B] (1 egz.)
Book
In basket
Bibliogr. przy rozdz.
Zebrane w niniejszym tomie rozprawy dotyczą kilku problemów dydaktyki specjalnej najbardziej aktualnych i ważnych w tej dziedzinie wiedzy. Rozprawy te są próbą odpowiedzi na pytania nurtujące studentów, pedagogów specjalnych i terapeutów na co dzień pracujących z dziećmi o specjalnych potrzebach edukacyjnych. Oto niektóre z poruszanych w publikacji zagadnień: Jaki jest związek dydaktyki ogólnej z dydaktyką specjalną? Czym charakteryzuje się dorobek dydaktyki specjalnej? Jakie są możliwości i sposoby wdrażania nowych metod kształcenia? Jaki jest charakter i jakie są przyczyny zmian zachodzących w dydaktyce specjalnej?
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
There are copies available to loan: sygn. P.14325.V.4 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 15234.V.4 [Czytelnia B] (1 egz.)
Book
In basket
Indeksy.
Nadrzędnym celem serii, do której należy podręcznik, jest poszukiwanie odpowiedzi na następujące pytania: Czym jest wychowanie? Dzięki czemu jest tym, czym jest? Czy i jak jest możliwe dzisiaj? Ku jakiemu światu wychowywać? Kim jest i jaki jest potencjalny wychowanek? Kim jest/może/powinien być wychowawca? Tom Codzienność w szkole. Szkoła w codzienności podejmuje problematykę potencjału wychowawczego tkwiącego w codziennych warunkach życia. Autorzy poszczególnych rozpraw, esejów oraz raportów z badań – wśród nich antropolodzy, socjologowie i pedagodzy – skupiają się na odsłanianiu istoty i następstw relacji między wychowaniem a codziennymi sprawami zachodzącymi w różnych sferach jednostkowego i zbiorowego życia. W swoich tekstach omawiają zagadnienie wychowania w kontekście codzienności. Treść podręcznika jest zorganizowana wokół trzech obszarów: ści jako fenomenu i kategorii badawczej, analitycznych w badaniu codzienności oraz empirycznych badań nad specyfiką szkolnej codzienności.
This item is available in 3 branches. Expand the list to see details.
Biblioteka Główna. Magazyny
There are copies available to loan: sygn. P.10990 [Magazyn 1] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
There are copies available to loan: sygn. P.10989.V.2 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 11956.V.2 [Czytelnia B] (1 egz.)
Book
In basket
Bibliografia strony: 253-276.
Niniejsze opracowanie ma na celu przybliżenie ważnej, lecz niedostatecznie uwzględnianej lub wręcz pomijanej w kształceniu przyszłych nauczycieli problematyki. Niedostateczna wiedza nauczycieli o trudnościach oraz możliwościach uczniów o innych prawidłowościach rozwojowych, o ich problemach psychologicznych i społecznych, błędne przekonania i postawy dotyczące roli integracji społecznej, brak odpowiedniego przygotowania metodycznego powodują liczne nieporozumienia w kontaktach z nimi i ograniczają efektywność oddziaływań dydaktycznych, terapeutycznych i wychowawczych.
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
There are copies available to loan: sygn. 22627.V.8 [Wypożyczalnia A] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 22626.V.8 [Czytelnia A] (1 egz.)
Book
In basket
(Problemy Edukacji, Rehabilitacji i Socjalizacji Osób Niepełnosprawnych ; t. 14)
Bibliogr. przy rozdz.
Książka jest poświęcona społecznej sytuacji dzieci ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi oraz osób niepełnosprawnych intelektualnie w Polsce i w Czechach. Składa się z dwóch części. W pierwszej zostały omówione zagadnienia związane z kształceniem, wychowaniem, socjalizacją i wspieraniem uczniów ze specjalnymi potrzebami w Republice Czeskiej oraz w Polsce. Część ta zawiera wyniki badań nad dystansem społecznym wobec osób niepełnosprawnych intelektualnie polskich i czeskich studentów. Druga część zawiera podrozdziały ukazujące porównania polskich i czeskich rozwiązań w zakresie aktywizacji społeczno-zawodowej osób niepełnosprawnych, popierane konkretnymi przykładami oraz osadzone w systemie legislacyjnym obu krajów i aktów prawnych UE.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 14286.IV.4 [Czytelnia B] (1 egz.)
Book
In basket
Bibliogr. przy rozdz.
Zbiór ten wzbogaca wiedzę na temat specjalnych potrzeb edukacyjnych dzieci i młodzieży, zaznajamia z wynikami badań diagnostycznych przeprowadzonych wśród uczniów, z opiniami nauczycieli o uczniach mających specjalne potrzeby edukacyjne, wreszcie z badaniami procesu dydaktycznego. Artykuły skłaniają do głębszej refleksji nad tym, jak pracować z dziećmi i młodzieżą o specjalnych potrzebach edukacyjnych, dostarczają przykładów metod i form tej pracy oraz wzorów postępowania dydaktycznego (zarówno w zespole klasowym, jak i indywidualnych). Wartością licznych artykułów jest poza walorami teoretyczno-poznawczymi i praktycznymi przybliżenie przez autorów warsztatu metodologicznego (programowania badań, narzędzi badawczych, specjalistycznej bibliografii), a przede wszystkim otwieranie na dialog nauczycieli różnych przedmiotów, pedagogów szkolnych, rodziców, kuratorów w trosce o holistyczny rozwój uczniów. Rekomendując tom do druku, wyrażam przekonanie, że zainteresuje on szerokie grono odbiorców oraz zainspiruje do kontynuowania badań i poszukiwania skutecznych form pracy z uczniami o specjalnych potrzebach edukacyjnych. (Z recenzji wydawniczej prof. UŚ dr hab. Heleny Synowiec)
This item is available in 3 branches. Expand the list to see details.
Biblioteka Główna. Magazyny
There are copies available to loan: sygn. P.17969 [Magazyn 1] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
There are copies available to loan: sygn. 19498.IV.4 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 19497.IV.4 [Czytelnia B] (1 egz.)
The item has been added to the basket. If you don't know what the basket is for, click here for details.
Do not show it again