Sorting
Source
Books
(6)
Form of Work
Książki
(5)
Publikacje dydaktyczne
(2)
Publikacje fachowe
(2)
E-booki
(1)
Status
available
(7)
only on-site
(5)
Branch
Biblioteka Główna. Magazyny
(2)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
(5)
Biblioteka Główna. Czytelnie
(5)
Author
Chruściel Paweł
(2)
Ciechaniewicz Wiesława
(2)
Śliwerski Bogusław (1954- )
(2)
Kupisiewicz Czesław (1924- )
(1)
Śniegulska Anna
(1)
Year
2010 - 2019
(6)
Time Period of Creation
2001-
(2)
Country
Poland
(6)
Language
Polish
(6)
Audience Group
Promotorzy zdrowia
(2)
Subject
WYCHOWANIE
(3)
Edukacja prozdrowotna
(2)
PEDAGOGIKA
(2)
Wychowanie
(2)
Subject: time
1901-
(1)
Genre/Form
PODRĘCZNIKI AKADEMICKIE
(2)
Podręcznik
(2)
Domain
Edukacja i pedagogika
(2)
Medycyna i zdrowie
(2)
Słowo kluczowe
teoria wychowania
(6)
wychowanie
(3)
edukacja zdrowotna
(2)
pedagogika
(2)
dziecko niepełnosprawne
(1)
edukacja
(1)
edukacja alternatywna
(1)
edukacja wczesnoszkolna
(1)
gender
(1)
historia
(1)
kultura popularna
(1)
pedagogika Gestalt
(1)
pedagogika autorytarna
(1)
pedagogika chrześcijańska
(1)
pedagogika emancypacyjna
(1)
pedagogika filozoficzna
(1)
pedagogika inkluzyjna
(1)
pedagogika krytyczna
(1)
pedagogika kultury
(1)
pedagogika międzykulturowa
(1)
pedagogika miłości
(1)
pedagogika niedyrektywna
(1)
pedagogika personalistyczna
(1)
pedagogika prenatalna
(1)
pedagogika radykalnego humanizmu
(1)
pedagogika religii
(1)
pedagogika rodziny
(1)
pedagogika serca
(1)
pedagogika twórczości
(1)
pedagogika wychowania integralnego
(1)
postawa rodzicielska
(1)
postpedagogika
(1)
przemoc rówieśnicza
(1)
przemoc w rodzinie
(1)
przemoc wobec dziecka
(1)
rodzina
(1)
sport
(1)
tożsamość płciowa
(1)
zarządzanie
(1)
środowisko szkolne
(1)
6 results Filter
Book
In basket
Bibliografia, netografia na stronach 160-167. Indeks.
Zdrowie i z nim związana edukacja zdrowotna jest współcześnie przedmiotem zainteresowania nie tylko medycyny, ale również przedstawicieli nauk społecznych, tj. pedagogika, psychologia i socjologia. Niebywałą zaletą proponowanej pozycji jest połączenie zagadnień edukacji zdrowotnej z teorią wychowania. Tematy opracowano w sposób skondensowany i schematyczny, przy zachowaniu zasady przejrzystości, co umożliwi studentom systematyczne przygotowywanie się do zajęć. Dodatkową zaletą niniejszego opracowania jest możliwość wykorzystania zawartych w nim treści w sposób aktywizujący wychowanków i edukowanych. Na końcu każdego rozdziału zamieszczono pytania sprawdzające zakres opanowania przez czytelnika prezentowanych treści. Publikacja adresowana do studentów kierunków medycznych, nauk społecznych, a także osób zajmujących się zawodowo edukacją zdrowotną.
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
There are copies available to loan: sygn. 17858.XVIII.11 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 17857.XVIII.11 [Czytelnia B] (1 egz.)
E-book
In basket
Edukacja zdrowotna z elementami teorii wychowania : przewodnik dydaktyczny / redakcja naukowa Paweł Chruściel, Wiesław Ciechaniewicz. - eBook został przygotowany na podstawie wydania papierowego z 2018 r., (wyd. I). - Warszawa : PZWL Wydawnictwo Lekarskie, 2018. - VIII, [2], 173 strony : ilustracje ; 24 cm.
Do udostępniania na czytniku e-book.
Bibliografia, netografia na stronach 160-167. Indeks.
Zdrowie i z nim związana edukacja zdrowotna jest współcześnie przedmiotem zainteresowania nie tylko medycyny, ale również przedstawicieli nauk społecznych, tj. pedagogika, psychologia i socjologia. Niebywałą zaletą proponowanej pozycji jest połączenie zagadnień edukacji zdrowotnej z teorią wychowania. Tematy opracowano w sposób skondensowany i schematyczny, przy zachowaniu zasady przejrzystości, co umożliwi studentom systematyczne przygotowywanie się do zajęć. Dodatkową zaletą niniejszego opracowania jest możliwość wykorzystania zawartych w nim treści w sposób aktywizujący wychowanków i edukowanych. Na końcu każdego rozdziału zamieszczono pytania sprawdzające zakres opanowania przez czytelnika prezentowanych treści. Publikacja adresowana do studentów kierunków medycznych, nauk społecznych, a także osób zajmujących się zawodowo edukacją zdrowotną.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Biblioteka Główna. Magazyny
There are copies available to loan: sygn. E.47.XVIII.11 [Magazyn 1] (1 egz.)
Book
In basket
(Pedagogika Nauce i Praktyce)
Bibliogr. s. 304-310. Indeksy.
Podręcznik akademicki zatytułowany "Z dziejów teorii i praktyki wychowania" autorstwa prof. Czesława Kupisiewicza opublikowany przez krakowską oficynę naukową w sposób syntetyczny prezentuje wiedzę dotyczącą przemian i ewolucji edukacji, wychowania a także kształtowania się teorii i praktyki pedagogicznej. Autor w planie swojej pracy nawiązuje do kanonicznego już wzoru jakim było opracowanie przez prof. Tatarkiewicza syntetycznej historii filozofii a potem historii estetyki. Szczególnie zwięzłe ujęcia dokonań poszczególnych przedstawicieli historycznej myśli pedagogicznej wydają się z jednej strony łączyć w sobie encyklopedyczną precyzję, z drugiej zachęcają czytelników do samodzielnego pogłębienia swojej wiedzy. Jasność wywodu uzupełnia świetna redakcja typograficzna. Od wyróżnień poszczególnych okresów pedagogicznej wiedzy historycznej, wytłuszczenia ważnych definicji w tekście, po układ materiału, który autor sugeruje pogłębić we własnym zakresie. Całkowicie przychylam się do zdania recenzentów naukowych tej edycji prof. dr hab. Edyty Gruszczyk-Kolczyńskiej i prof. Karola Poznańskiego, że jest to dzieło unikalne na polskim rynku podręczników akademickich. Gdyż dzięki interdyscyplinarnemu podejściu, książka ta może być pomocna nie tylko pedagogom, historykom wychowania lecz także psychologom, socjologom i filozofom. Skorzystają z niej oprócz studentów - nauczyciele akademiccy. Klarowny układ materiału sprzyja dydaktyce, a wiele pomocniczych podpunktów wytłuszczonych specjalnym oznakowaniem, sprawia wrażenie gotowych już konspektów. Na niespełna trzystu stronach udało się Kupisiewiczowi zebrać, usystematyzować, zhierarchizować najważniejsze myśli, teorie czy szkoły dotyczące wychowania. Znakomicie zrealizował w swojej pracy założenia autorskiej serii" "Pedagogika nauce i praktyce", której inicjatorem jest prof. dr hab. Bogusław Śliwerski. (rec. Gabriel Leonard Kamiński portal ksiegarski)
This item is available in 3 branches. Expand the list to see details.
Biblioteka Główna. Magazyny
There are copies available to loan: sygn. P.12123 [Magazyn 1], P.12124 [Magazyn 1] (2 egz.)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
There are copies available to loan: sygn. P.12122.V.2 [Wypożyczalnia B], P.12121.V.2 [Wypożyczalnia B] (2 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 13248.V.2 [Czytelnia B] (1 egz.)
Book
In basket
Streszcz. ang.
Bibliogr. s. 176-191. Indeks.
Ksiązka skupia się na rozważaniach nad współczesnymi problemami wychownaia. W opracowaniu wyróżniono pięć rozdziałów. W pierwszym z nich dokonano charakterystyki pedagogiki jako nauki o wychowaniu. Rozdział drugi porusza kwestie związane z aksjologicznym wymiarem procesów edukacyjnych. W rodziałach trzecim i czwartym skupiono się na analizie podstawowych środowisk wychowawczych: rodziny i szkoły. Ostatni rozdział poświęcono problemowi przemocy wobec dziecka, zarówno w rodzinie, jak i w szkole.
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
There are copies available to loan: sygn. P.12902.V.2 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 14024.V.2 [Czytelnia B] (1 egz.)
Book
In basket
Bibliogr. s. 417-432.
Już w pierwszym rozdziale Autor pisze o potrzebie prowadzenia badań metateoretycznych i porównawczych wskazując jak wiele wiąże się z tym problemów. Przedstawienie współczesnych teorii i nurtów wychowania rozpoczęte zostało od zaprezentowania dokonań śp. profesora Karola Kotłowskiego, który uczył konfrontowania współczesności z tradycją bez imperatywu zaprzeczania wnoszonym przez alternatywne podejścia do istoty wychowania i kształcenia. W podręczniku znajdziemy obszerne omówienia m.in. pedagogiki filozoficznej, chrześcijańskiej pedagogiki personalno-egzystencjalnej, pedagogik: społeczno-personalistycznej, serca, miłości, Gestalt, autorytarnej, niedyrektywnej, radykalnego humanizmu, emancypacyjnej, międzykulturowej, analityczno-krytycznej, ponowoczesności. Każdą teorię wychowania poprzedza biogram prekursora danej myśli naukowej.
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
There are copies available to loan: sygn. P.15039.V.2 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 15931.V.2 [Czytelnia B] (1 egz.)
Book
In basket
iędzynarodowy akademicki podręcznik Pedagogika to kompendium wiedzy z zakresu pedagogiki. Jest efektem współpracy grona autorów z całej europy: Niemiec, Włoch, Anglii, Szwajcarii, Czech, Słowacji, Finlandii i Polski. Najnowszy – czwarty – tom jest odpowiedzią na intensywny rozwój dyscypliny. Stanowi poszerzenie dotychczasowej wiedzy i struktury nauk o wychowaniu. Zostały w nim omówione takie subdyscypliny i dziedziny pedagogiczne, jak pedagogika filozoficzna, socjologiczna, pedagogika kultury (w tym kultury popularnej), rodzaju, pedagogika prenatalna, wczesnoszkolna, rodziny, pedagogika religii, twórczości, sportu, zarządzania, a także pedagogika inkluzyjna i alternatywna. Autorzy, wybitni specjaliści, w poszczególnych rozdziałach omawiają najważniejsze wątki z danej dziedziny, które stanowią mapę problemową do dalszych studiów i inspirację do kolejnych badań.
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
There are copies available to loan: sygn. P.9840.IV.1 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 11383.IV.1 [Czytelnia B] (1 egz.)
The item has been added to the basket. If you don't know what the basket is for, click here for details.
Do not show it again