Sorting
Source
Books
(217)
Form of Work
Książki
(213)
Publikacje naukowe
(18)
Publikacje dydaktyczne
(7)
E-booki
(6)
Publikacje fachowe
(6)
Druki ulotne
(1)
Poradniki i przewodniki
(1)
Publikacje promocyjne
(1)
Status
available
(210)
only on-site
(190)
unavailable
(9)
unknown
(2)
Branch
Biblioteka Główna. Magazyny
(101)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
(119)
Biblioteka Główna. Czytelnie
(191)
Author
Mruk Henryk
(7)
Pilarczyk Bogna (1948- )
(6)
Grzegorczyk Wojciech (1956- )
(5)
Adamowicz Mieczysław (1939- )
(3)
Dawidczyk Andrzej
(3)
Ehrlich Andrzej
(3)
Garbarski Lechosław
(3)
Jakubczak Ryszard (1951- )
(3)
Kotler Philip (1931- )
(3)
Krawiec Franciszek
(3)
Obłój Krzysztof (1954- )
(3)
Pająk Kazimierz (1953- )
(3)
Sawicki Jarosław
(3)
Sławińska Maria (1946- )
(3)
Armstrong Gary
(2)
Barska Anetta
(2)
Ciesielska Dorota
(2)
Danilkiewicz Andrzej
(2)
Dec-Kisiel Katarzyna
(2)
Falkowski Andrzej (1953- )
(2)
Golińska Agata
(2)
Gorynia Marian (1956- )
(2)
Gryz Jarosław
(2)
Januszewska Małgorzata
(2)
Kawałko Bogdan
(2)
Kogut-Jaworska Magdalena
(2)
Koziej Stanisław (1943- )
(2)
Kruczek Zygmunt
(2)
Krupski Rafał
(2)
Kupiecki Robert (1967- )
(2)
Michalski Eugeniusz (1939- )
(2)
Michalski Konrad (ekonomia)
(2)
Niemczyk Jerzy
(2)
Ostroga Jacek
(2)
Panasiuk Aleksander (1965- )
(2)
Sikorski Czesław (1943- )
(2)
Skwarek Dorota
(2)
Stańczyk-Hugiet Ewa
(2)
Szewczuk Adam (1945-2011)
(2)
Szromnik Andrzej (1948- )
(2)
Tyszka Tadeusz
(2)
Urbanowska-Sojkin Elżbieta
(2)
Werenowska Agnieszka
(2)
Wilczewska Anna
(2)
Wyrwa Joanna
(2)
Wąsik Dorota
(2)
Zelek Aneta
(2)
Zielińska Magdalena
(2)
Zioło Magdalena
(2)
Zmyślony Piotr
(2)
Łuczkiewicz Grzegorz
(2)
Acharya Amitav (1962- )
(1)
Adamczyk Grażyna
(1)
Adamik Anna
(1)
Adamowski Janusz Włodzimierz (1952- )
(1)
Aftyka Waldemar
(1)
Andrews Tim G. (1968- )
(1)
Antczak-Komoterska Anna
(1)
Armstrong Michael (1928- )
(1)
Balcerowicz Bolesław (1943- )
(1)
Banasik Mirosław (wojskowość)
(1)
Baranowski Marian
(1)
Berliński Lechosław
(1)
Białoń Lidia
(1)
Bibrowski Władysław
(1)
Bielski Ireneusz
(1)
Bieńczyk-Missala Agnieszka
(1)
Bifulco Antonia
(1)
Bigos Paulina
(1)
Biliński Witold
(1)
Blaik Piotr
(1)
Bogdanienko Jerzy (1946- )
(1)
Borowiec Jan (1952- )
(1)
Borowska Joanna
(1)
Bryła Paweł (ekonomista)
(1)
Bąk Henryk
(1)
Bąk Tadeusz Władysław (1960- )
(1)
Chick Anne
(1)
Chojnacka Ewa (ekonomia)
(1)
Choroś-Mrozowska Dominika
(1)
Ciekanowski Zbigniew
(1)
Ciesielski Marek
(1)
Coulton Gary
(1)
Cowling Alan
(1)
Cybulski Krzysztof (ekonomia)
(1)
Czapka Mirosław
(1)
Czarny Elżbieta
(1)
Dancewicz Bożena
(1)
Datko Marek
(1)
Dej Magdalena
(1)
Dobrzańska Bożena M
(1)
Dolińska Małgorzata (1956- )
(1)
Domański Tomasz
(1)
Domański Tomasz (1953- )
(1)
Drogosz Paweł
(1)
Duliniec Aleksandra
(1)
Dworak Janusz
(1)
Elkin Paul M
(1)
Evans Vaughan (1951- )
(1)
Falencikowski Tadeusz
(1)
Year
2020 - 2025
(16)
2010 - 2019
(104)
2000 - 2009
(95)
1990 - 1999
(2)
Time Period of Creation
2001-
(26)
1989-2000
(1)
Country
Poland
(217)
Language
Polish
(216)
English
(2)
Audience Group
Szkoły wyższe
(5)
Menedżerowie
(2)
Fizjoterapeuci
(1)
Handlowcy
(1)
Lekarze
(1)
Nauczyciele
(1)
Nauczyciele akademiccy
(1)
Pielęgniarki i pielęgniarze
(1)
Poziom nauczania szkoły wyższe
(1)
Pracodawcy
(1)
Przedsiębiorcy
(1)
Rolnicy
(1)
Spedytorzy
(1)
Subject
PRZEDSIĘBIORSTWO
(32)
ZARZĄDZANIE STRATEGICZNE
(28)
MARKETING
(23)
ZARZĄDZANIE
(17)
MARKETING STRATEGICZNY
(11)
BEZPIECZEŃSTWO NARODOWE
(10)
PLANOWANIE STRATEGICZNE
(9)
REGIONALIZACJA GOSPODARCZA
(8)
UNIA EUROPEJSKA
(8)
BEZPIECZEŃSTWO MIĘDZYNARODOWE
(6)
Bezpieczeństwo narodowe
(6)
GOSPODARKA TERENOWA
(5)
KADRY
(5)
MARKETING MIĘDZYNARODOWY
(5)
NATO
(5)
PRZEDSIĘBIORSTWA MAŁE i ŚREDNIE
(5)
SAMORZĄD TERYTORIALNY
(5)
INNOWACJE
(4)
KONKURENCJA
(4)
LOGISTYKA GOSPODARCZA
(4)
Marketing
(4)
Rozwój regionalny
(4)
Strategia
(4)
TURYSTYKA
(4)
Bezpieczeństwo międzynarodowe
(3)
Innowacje
(3)
KULTURA ORGANIZACYJNA
(3)
Marketing cyfrowy
(3)
ORGANIZACJA
(3)
POLITYKA REGIONALNA
(3)
Polityka bezpieczeństwa
(3)
ROZWÓJ REGIONALNY
(3)
Samorząd terytorialny
(3)
USŁUGI
(3)
Zarządzanie
(3)
BEZPIECZEŃSTWO PUBLICZNE
(2)
Bezpieczeństwo publiczne
(2)
Bezpieczeństwo zdrowotne
(2)
Finanse przedsiębiorstwa
(2)
INTEGRACJA EUROPEJSKA
(2)
KOMUNIKACJA SPOŁECZNA
(2)
KONSUMENCI (ekon.)
(2)
LUBELSKIE, województwo (od 1999)
(2)
MATERIAŁY KONFERENCYJNE
(2)
Marketing strategiczny
(2)
Marketing terytorialny
(2)
Nowoczesność
(2)
ORGANIZACJE MIĘDZYNARODOWE
(2)
PLANOWANIE REGIONALNE
(2)
POLITYKA SPOŁECZNA
(2)
POLSKA
(2)
PRODUKT REGIONALNY
(2)
PRZEDSIĘBIORSTWO WIELONARODOWE
(2)
Przedsiębiorstwo
(2)
RYNEK FINANSOWY
(2)
Rewitalizacja
(2)
SPOŁECZNOŚCI LOKALNE
(2)
SYSTEM OBRONNY PAŃSTWA
(2)
SYSTEMY INFORMATYCZNE ZARZĄDZANIA
(2)
Strategia państwa
(2)
Transport
(2)
ŁAŃCUCH DOSTAW
(2)
ANALIZA STRATEGICZNA
(1)
Absorpcja
(1)
Agencja Bezpieczeństwa Wewnętrznego (ABW)
(1)
Agencja Wywiadu (AW)
(1)
BANKI
(1)
BIAŁA PODLASKA (woj. lubelskie ; okręg)
(1)
BIBLIOTEKARSTWO
(1)
BIBLIOTEKI AKADEMICKIE
(1)
BIBLIOTEKI WIRTUALNE
(1)
BUDŻETY GMINNE
(1)
Bezpieczeństwo energetyczne państwa
(1)
Bezpieczeństwo informacji
(1)
Bezpieczeństwo pacjenta
(1)
Bezpieczeństwo społeczne
(1)
Bezpieczeństwo wewnętrzne
(1)
Biznesplan
(1)
Branża TSL
(1)
CONTROLLING
(1)
Chorzy
(1)
Dyfuzja innowacji
(1)
EKONOMIA
(1)
Edukacja dla bezpieczeństwa
(1)
Ekorozwój
(1)
FINANSE
(1)
FINANSE PUBLICZNE
(1)
FUNDUSZE STRUKTURALNE UE
(1)
GOSPODARKA
(1)
GOSPODARKA OPARTA na WIEDZY
(1)
Globalizacja
(1)
Gospodarka elektroniczna
(1)
Gospodarka terenowa
(1)
Gospodarstwo rolne
(1)
HANDEL
(1)
HANDEL ZAGRANICZNY
(1)
Handel elektroniczny
(1)
INFORMACJA GOSPODARCZA
(1)
INSTYTUCJE KULTURY
(1)
INWESTYCJE ZAGRANICZNE
(1)
Subject: time
2001-
(15)
2001-0
(6)
1989-
(4)
1989-2000
(4)
1901-2000
(3)
1901-1914
(1)
1914-1918
(1)
1939-1945
(1)
1945-1989
(1)
Subject: place
Polska
(10)
Kraje Unii Europejskiej
(2)
LUBELSKIE, województwo (od 1999)
(2)
CHINY
(1)
EUROPA ŚRODKOWO-WSCHODNIA
(1)
Europa Środkowo-Wschodnia
(1)
KRAJE UNII EUROPEJSKIEJ
(1)
Lwów (Ukraina, obw. lwowski)
(1)
Słowacja
(1)
Ukraina
(1)
Genre/Form
PODRĘCZNIKI AKADEMICKIE
(39)
Podręcznik
(23)
PODRĘCZNIKI
(9)
Opracowanie
(8)
Praca zbiorowa
(5)
MATERIAŁY KONFERENCYJNE
(3)
Monografia
(3)
PORADNIKI
(3)
Poradnik
(3)
Materiały konferencyjne
(2)
MATERIAŁY POMOCNICZE dla SZKÓŁ WYŻSZYCH
(1)
Podręczniki akademickie
(1)
Domain
Zarządzanie i marketing
(19)
Polityka, politologia, administracja publiczna
(10)
Bezpieczeństwo i wojskowość
(9)
Gospodarka, ekonomia, finanse
(9)
Media i komunikacja społeczna
(2)
Prawo i wymiar sprawiedliwości
(2)
Socjologia i społeczeństwo
(2)
Transport i logistyka
(2)
Historia
(1)
Medycyna i zdrowie
(1)
Ochrona środowiska
(1)
Podróże i turystyka
(1)
Rolnictwo i leśnictwo
(1)
Słowo kluczowe
strategia
(87)
strategia marketingowa
(54)
przedsiębiorstwo
(44)
marketing
(34)
strategia rozwoju
(30)
zarządzanie
(23)
zarządzanie strategiczne
(22)
bezpieczeństwo narodowe
(16)
badania marketingowe
(15)
konkurencyjność
(15)
promocja
(15)
komunikacja marketingowa
(14)
strategia bezpieczeństwa narodowego
(14)
produkt
(13)
reklama
(13)
zarządzanie marketingowe
(13)
marka
(12)
Strategia Lizbońska
(11)
analiza SWOT
(11)
planowanie strategiczne
(11)
rozwój lokalny
(11)
cena
(10)
dystrybucja
(10)
organizacja
(10)
zarządzanie zasobami ludzkimi
(10)
Unia Europejska
(9)
konsument
(9)
motywowanie pracowników
(9)
plan marketingowy
(9)
planowanie marketingowe
(9)
przywództwo
(8)
public relations
(8)
strategia finansowa
(8)
segmentacja rynku
(7)
analiza strategiczna
(6)
bezpieczeństwo międzynarodowe
(6)
cykl życia produktu
(6)
innowacje
(6)
logistyka
(6)
marketing-mix
(6)
małe i średnie przedsiębiorstwa
(6)
misja firmy
(6)
polityka bezpieczeństwa
(6)
społeczna odpowiedzialność biznesu
(6)
wizja firmy
(6)
NATO
(5)
bezpieczeństwo ekonomiczne
(5)
bezpieczeństwo społeczne
(5)
firma
(5)
globalizacja
(5)
innowacyjność
(5)
konkurencja
(5)
kontrola
(5)
kultura organizacyjna
(5)
marketing terytorialny
(5)
negocjacje
(5)
otoczenie przedsiębiorstwa
(5)
outsourcing
(5)
przedsiębiorczość
(5)
rozwój regionalny
(5)
samorząd terytorialny
(5)
siły zbrojne
(5)
struktura organizacyjna
(5)
turystyka
(5)
usługi
(5)
zachowania konsumenckie
(5)
zarządzanie przedsiębiorstwem
(5)
zarządzanie ryzykiem
(5)
zarządzanie wiedzą
(5)
bezpieczeństwo ekologiczne
(4)
bezpieczeństwo publiczne
(4)
biznesplan
(4)
etyka biznesu
(4)
finanse
(4)
innowacyjność przedsiębiorstw
(4)
internacjonalizacja
(4)
klaster
(4)
komunikacja interpersonalna
(4)
konflikt
(4)
marketing bezpośredni
(4)
marketing międzynarodowy
(4)
marketing strategiczny
(4)
marketing usług
(4)
modele biznesowe
(4)
planowanie
(4)
podejmowanie decyzji
(4)
polityka gospodarcza
(4)
produkt turystyczny
(4)
region turystyczny
(4)
rekrutacja pracowników
(4)
rynek
(4)
strategia obronności
(4)
województwo lubelskie
(4)
Internet
(3)
Polska
(3)
benchmarking
(3)
controlling
(3)
finansowanie
(3)
gmina
(3)
handel detaliczny
(3)
217 results Filter
Book
In basket
Form of Work
Subject
Słowo kluczowe
Bibliogr. s. 264-268.
Książka stanowi efekt wieloletnich analiz oraz obserwacji i badań największych międzynarodowych sieci handlowych. Jej walorem jest ukazanie w sposób przejrzysty i uporządkowany kluczowych wyzwań strategicznych, przed którymi stają dzisiaj przedsiębiorstwa handlowe. Ponadto Autor ukazuje prawdopodobne kierunki ewolucji nowoczesnego handlu i towarzyszące im działania marketingowe.
This item is available in 3 branches. Expand the list to see details.
Biblioteka Główna. Magazyny
There are copies available to loan: sygn. 9859.IX.13 [Magazyn 1], P.8459 [Magazyn 1], P.8460 [Magazyn 1] (3 egz.)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
There are copies available to loan: sygn. P.8458.IX.13 [Wypożyczalnia C] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 9858.IX.13 [Czytelnia C] (1 egz.)
Book
In basket
Form of Work
Subject
Słowo kluczowe
Bibliogr. s. 351-391. Indeksy.
Jest to pierwsza w Polsce naukowa synteza ciągłości i zmian w strategii i doktrynie politycznej NATO w okresie zimnej wojny. Koncepcje Sojuszu Północnoatlantyckiego dostosowywane były do nowych wyzwań i zagrożeń w dwubiegunowym świecie: od tarczy i miecza i strategii zmasowanego odwetu do elastycznej odpowiedzi, raportu Harmela i polityki odprężenia. Autor monografii Robert Kupiecki, badacz, analityk i dyplomata, potrafił z ogromną kompetencją wydobyć to, co składa się na kulturę strategiczną Sojuszu - na model wspólnoty obronnej demokratycznych państw Zachodu. Otrzymaliśmy dzieło, którego wartość trudno przecenić.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 15665.X.5 [Czytelnia C] (1 egz.)
Book
In basket
Bibliogr. s. 109-115.
Koncepcja zarządzania dynamicznego pozwala menedżerom sformułować właściwy sposób funkcjonowania przedsiębiorstwa, który na bieżąco dostosowuje się do zmian na zewnątrz i wewnątrz organizacji. Wdrażanie tej koncepcji w organizacjach umożliwia kadrze kierowniczej: - identyfikację poszczególnych czynników determinujących rozwój firmy w perspektywie krótko-, średnio- i długoterminowej, - całościową analizę działalności firmy i jej otoczenia, - zapewnienie stałego dostępu do syntetycznej, bieżącej i rzetelnej wiedzy niezbędnej menedżerom w procesie podejmowania decyzji, - szybką reakcję na zmiany zachodzące wewnątrz i zewnątrz organizacji.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 10321.IX.1 [Czytelnia C] (1 egz.)
Book
In basket
Jest to drugie, zmienione wydanie cenionego i poszukiwanego podręcznika. Autor w sposób przystępny i zwięzły przedstawił najważniejsze zagadnienia związane z tworzeniem skutecznej strategii firmy, poczynając od istoty strategii i jej wpływu na osiąganie sukcesów przez strategiczną analizę firmy i rynku, na którym ona działa, aż do metod tworzenia skutecznych strategii.
This item is available in 3 branches. Expand the list to see details.
Biblioteka Główna. Magazyny
There are copies available to loan: sygn. 1127 [Magazyn 2] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
There are copies available to loan: sygn. 1129.IX.6 [Wypożyczalnia C] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 1128.IX.6 [Czytelnia C] (1 egz.)
Book
In basket
Strategia organizacji stanowi nowatorskie ujęcie problematyki strategicznych wyborów, integrując dorobek praktyki i wielu dyscyplin naukowych. Autor dokonał przeglądu głównych koncepcji strategii organizacji, przedstawił metody strategicznej diagnozy otoczenia i samej firmy oraz omówił procedury budowy i wdrożenia strategii w warunkach, w jakich obecnie działają firmy światowe i polskie. Książka jest onbowiązkową lekturą i przewodnikiem zarówno dla menedżerów i doradców, jak i dla studentów wyższych lat studiów zarządzania i ekonomii.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Biblioteka Główna. Magazyny
There are copies available to loan: sygn. 321.IX.6 [Magazyn 1], P.2344.IX.6 [Magazyn 1] (2 egz.)
Book
In basket
W książce opisano miejsce i rolę public relations w zarządzaniu firmą. Łącząc różne modele i teorie zarządzania, autorka omówiła tworzenie skutecznych strategii PR w kontekście m.in. zarządzania strategicznego firmą, działania kierownictwa firmy, zarządzania zasobami ludzkimi, działalności marketingowej firmy, wpływu globalizacji na działania PR oraz ich skuteczność. Książka jest adresowana do studentów zarządzania, socjologii, psychologii, a także praktyków PR zajmujących się na co dzień kształtowaniem wizerunku firmy.
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Biblioteka Główna. Magazyny
There are copies available to loan: sygn. P.5015 [Magazyn 1] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 6044.IX.18 [Czytelnia C] (1 egz.)
Book
In basket
(Zeszyty Naukowe / Uniwersytet Ekonomiczny w Poznaniu, ISSN 1689-7374 ; 208)
Bibliogr. przy art.
Komunikacja rynkowa stanowi coraz częściej podstawowy obszar zainteresowań wielu pracowników nauki zajmujących się marketingiem. Jej interdyscyplinarny charakter skłania do refleksji nad rolą i znaczeniem tego obszaru aktywności przedsiębiorstw w budowaniu strategii i przewagi konkurencyjnej na rynku. Zachodzące procesy globalizacji gospodarki, dynamiczny rozwój nowych technologii, wzmocnienie pozycji klienta na rynku, rozwój mediów społecznościowych, a także rosnące znaczenie marketingu w pobudzaniu przedsięwzięć biznesowych i budowaniu relacji na rynku powodują że komunikacja odgrywa kluczowe znaczenie w działalności podmiotów na rynku. Stąd też pojawia się w ostatnich latach zapotrzebowanie praktyki gospodarczej na analizowanie tych zagadnień pozwalające na wyciąganie wniosków i uogólnień dotyczących prawidłowości zachodzących w obszarze procesów i narzędzi komunikacji marketingowej wykorzystywanych przez przedsiębiorstwa działające na różnych rynkach. Podejmowane przez liczne ośrodki akademickie badania empiryczne dotyczące komunikacji rynkowej owocują coraz większym porządkowaniem pojęć i ustalaniem zależności między różnymi obszarami komunikacji rynkowej. (Wstęp)
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 13269.IX.16.2 [Czytelnia C] (1 egz.)
Book
In basket
Bibliogr. s. 197-204
Mając na uwadze wzrastającą rolę korporacji ponadnarodowych w gospodarce światowej, zrozumienie różnych aspektów działalności ponadnarodowych ma ogromne znaczenie na świecie. Jednym z kierunków badań jest analiza strategii konkurencji korporacji ponadnarodowych, która jest wiodąca w literaturze światowej. W Polsce do tej pory nie prowadzono rozbudowanych badań dotyczących strategii konkurencji korporacji ponadnarodowych oraz wpływu ich działalności na krajową gospodarkę wraz ze wszystkimi parametrami ekonomicznymi i społecznymi.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 10301.XI.6 [Czytelnia C] (1 egz.)
Book
In basket
Bibliogr. s. 373-394.
"Specjaliści od zarządzania proponują wiele zupełnie różnych, a czasami wręcz sprzecznych sposobów rozstrzygania tych paradoksów strategicznych. Niejeden menedżer jest w związku z tym zdezorientowany i sceptycznie podchodzi do oferowanych rozwiązań, oczekując aż wyłoni się jeden powszechnie akceptowany standard. Nie ma jednak ""jednej słusznej metody"" - sztuka polega na właściwym połączeniu elementów poszczególnych podejść. W Syntezie strategii przybliżono najważniejsze zagadnienia sporne związane z powyższymi paradoksami oraz zestawiono dwa skrajne punkty widzenia, dopingując menedżerów do stworzenia własnej syntezy mającej zalety obu przeciwstawnych podejść. Książka jest adresowana do studentów kierunków ekonomicznych wyższych uczelni różnych typów, słuchaczy w szkołach zarządzania, uczestników kursów doskonalących umiejętności menedżerskie."
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
There are copies available to loan: sygn. P.8799.IX.6 [Wypożyczalnia C] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 10272.IX.6 [Czytelnia C] (1 egz.)
Book
In basket
Bezpieczeństwo międzynarodowe w erze strategicznej rywalizacji / Mirosław Banasik. - Wydanie pierwsze. - Warszawa : Difin, 2023. - 652, [2] strony : ilustracje ; 23 cm.
Bibliografia, netografia na stronach 575-652.
W monografii przedstawione zostały teoretyczne i praktyczne aspekty prowadzenia rywalizacji strategicznej oraz jej implikacje dla bezpieczeństwa międzynarodowego. Określono również zależności występujące pomiędzy rywalizacją strategiczną a procesem kreowania bezpieczeństwa międzynarodowego. Wskazano na konieczność kształtowania strategii rywalizacji oraz bezpieczeństwa w oparciu o zintegrowane wykorzystanie wszystkich dostępnych instrumentów oddziaływania oraz myślenie i działanie bazujące na efektach. Zaprezentowano główne determinanty środowiska bezpieczeństwa międzynarodowego oraz zaproponowano obszary i mechanizmy kreowania bezpieczeństwa międzynarodowego w warunkach permanentnie prowadzonej rywalizacji strategicznej.
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
There are copies available to loan: sygn. 23448.X.6 [Wypożyczalnia C] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 23447.X.6 [Czytelnia C] (1 egz.)
Book
In basket
(Biznes / Wolters Kluwer Polska)
Tyt. oryg.: Mastering business planning and strategy : the power and application of strategic thinking, 2007
Paul Elkin w precyzyjny i klarowny sposób opisuje kluczowe koncepcje oraz umiejętności i techniki z zakresu tworzenia niezawodnych planów biznesowych i strategii. Z publikacji można dowiedzieć się m.in.: jak prawidłowo wyznaczać cele biznesowe, co to jest analiza strategiczna, jak przeprowadzać kompleksową analizę rynku, jak zastosować najważniejsze narzędzia i modele zarządzania oraz wskaźniki efektywności. Przejrzysty układ treści poszczególnych rozdziałów, obejmujący: kluczowe koncepcje zarządzania, najlepsze praktyki, kluczowe pytania, kontrolną listę działań, kluczowe punkty szkoleniowe oraz zadania, ułatwia zarówno przyswojenie wiedzy, jak i korzystanie z poradnika jako źródła praktycznych wskazówek. Publikacja jest przeznaczona dla menedżerów, którym niedawno powierzona została strategiczna rola w organizacji, przedsiębiorców zarządzających własną firmą, menedżerów ds. marketingu, finansów lub produkcji oraz studentów zarządzania i biznesu.
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
There are copies available to loan: sygn. P.8850.IX.6 [Wypożyczalnia C] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 10372.IX.6 [Czytelnia C] (1 egz.)
Book
In basket
Bibliogr. s. 307-327.
W książce pokazano internacjonalizację i globalizację działalności gospodarczej z punktu widzenia strategii firm kraju goszczącego zagraniczne inwestycje bezpośrednie. Jest to odmienne podejście od stosowanego dotychczas, które skupiało się na zachowaniach firm wchodzących na rynki zagraniczne w formie zagranicznych inwestycji bezpośrednich. Autory omówili teoretyczne aspekty ekspancji zagranicznych firm oraz strategie firm lokalnych w obliczu tej ekspansji, a następnie przedstawili wyniki badań empirycznych nad strategiami polskich firm wobec firm z zagranicy dokonujących ekspansji na polski rynek oraz praktyczne implikacje dla strategii firm, samorządu gospodarczego i polityki gospodarczej. Książka jest przeznaczona dla studentów kierunków ekonomicznych w wyższych uczelniach różnych typów, a także menedżerów i przedsiębiorców.
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Biblioteka Główna. Magazyny
There are copies available to loan: sygn. P.8803 [Magazyn 1] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 10276.IX.6 [Czytelnia C] (1 egz.)
Book
In basket
Indeks s. 399-407
Tyt. oryg.: Logistics management and strategy : competing through the supply chain.
W świecie jutra przewaga konkurencyjna będzie po stronie tych przedsiębiorstw, które wykażą się lepszym refleksem w zaspokajaniu potrzeb i oczekiwań końcowych nabywców. Ponieważ logistyka odgrywa kluczową rolę w tym procesie, sukces rynkowy w coraz większym stopniu zależy od umiejętności właściwego rozplanowania i zsynchronizowania przepływów rzeczowych i informacyjnych w płaszczyźnie wewnątrz- i międzyorganizacyjnej. Jest to bardzo trudne zadanie, bo oprócz ścisłej współpracy między różnymi działami przedsiębiorstwa wymaga także integracji procesów biznesowych realizowanych na całej długości łańcucha dostaw. Autorzy, posługując się licznymi przykładami, objaśniają szczegółowo problemy, z jakimi muszą się zmierzyć w tym zakresie menedżerowie - ze szczególnym uwzględnieniem kwestii globalizacji sieci logistycznych - i pokazują, jak je rozwiązywać z wykorzystaniem najnowszych koncepcji zarządzania logistyką i nowoczesnych technologii.
This item is available in 3 branches. Expand the list to see details.
Biblioteka Główna. Magazyny
There are copies available to loan: sygn. P.8058 [Magazyn 1] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
There are copies available to loan: sygn. 9414.IX.14 [Wypożyczalnia C] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 9413.IX.14 [Czytelnia C] (1 egz.)
Book
In basket
Bibliografia, netografia, wykaz aktów prawnych na stronach 263-272.
Bezpieczeństwo wewnętrzne oraz jego strategia są udziałem całego społeczeństwa w każdym momencie unkcjonowania państwa i służą każdemu mieszkańcowi, jego zasobom, dobremu samopoczuciu, a także współpracy w ramach rodzin i większych grup niż one, aż do wymiaru międzynarodowego. Stąd są one potrzebą egzystencjonalną do tego, aby społeczności i tworzący je obywatele mogli właściwie egzystować i twórczo dla innych się rozwijać w poczuciu braku zagrożenia. Jakkolwiek, jeśli zagrożenie jest generowane różnymi źródłami, to ważne jest, aby posiadać struktury państwowe i samorządowe, które niwelowałyby lub maksymalnie ograniczały jego oddziaływanie na ludzi i środowisko [ze wstępu].
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
There are copies available to loan: sygn. 23619.X.6 [Wypożyczalnia C] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 23618.X.6 [Czytelnia C] (1 egz.)
Book
In basket
Indeks.
Jak posługiwać się metaforami, aby przemówić do wyobraźni pracowników? Co zrobić, aby pracownicy zrozumieli strategię? Jakich jest 10 herezji związanych z komunikowaniem strategii? Dlaczego struktura i kultura organizacji mogą utrudniać wprowadzenie strategii i jak temu zaradzić? Jak stworzyć plan komunikowania się, a dzięki temu przyczynić do efektywnego wdrożenia strategii i osiągnięcia lepszych wyników? Nawet najlepsze strategie firmy okazują się bezwartościowe, jeśli pracownicy nie rozumieją ich założeń. Nie chodzi bowiem o doskonałe opracowanie danej strategii, a ojej umiejętne przekazanie całej organizacji. Badania dowodzą, że tylko nieliczni pracownicy wiedzą, o co chodzi w strategii firmy, bo tak naprawdę jest ona zrozumiała jedynie dla zarządu ukrytego w zaciszu swoich gabinetów. Komunikowanie strategii to doskonały przewodnik zarówno dla zarządzających, jak i dla osób odpowiedzialnych za komunikację w firmie. Autor krok po kroku wyjaśnia, jak skutecznie przekazać strategię wszystkim pracownikom i tym samym pozwolić firmie rozwinąć skrzydła.
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
There are copies available to loan: sygn. P.14300.III.10 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 15217.III.10 [Czytelnia B] (1 egz.)
Book
In basket
Strategiczne myślenie w firmie / Franciszek Krawiec. - Warszawa : "Difin", 2003. - 228 s. : il. ; 23 cm.
Bibliogr.
Książka ta napisana została dla menedżerów, którzy są lub będą odpowiedzialni za całokształt biznesu firmy i studentów zarządzania strategicznego, a także dla pracowników naukowych zajmujących się problematyką zarządzania strategicznego firmą. W niniejszej pracy pod pojęciem firmy w gospodarce rynkowej rozumie się strategiczna jednostkę biznesową lub przedsiębiorstwo, które nabywa zasoby niezbędne do wytwarzania produktów i/lub świadczenia usług w celu zaspokojenia priorytetowych potrzeb odbiorców po cenach zapewniających zysk.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 8758.IX.6 [Czytelnia C] (1 egz.)
Book
In basket
Bibliogr. s. 253-264
Praca zawiera bogaty zbiór wiedzy na temat przedsiębiorstw działających w sieci informatycznej. Ma realistyczny, doradczy i praktyczny charakter. Wiele jej wątków poparte jest przykładami z życia gospodarczego. Dużą wartość poznawczą mają rozważania na temat transformacji przedsiębiorstwa do gospodarki sieciowej, odbiorcy końcowego oraz marketingu relacji. W Polsce nie ma takiej pozycji bibliograficznej.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 10297.IX.2 [Czytelnia C] (1 egz.)
Book
In basket
Bibliogr. s. 187-196.
Książka ma charakter monografii naukowej, ale w niektórych fragmentach przekształca się w podręcznik, a także poradnik dla menedżerów. Stanowi wskazówkę, przy pomocy której zarząd przedsiębiorstwa może pomyślnie zarządzać i zapewnić ciągłość procesu kompleksowej zmiany poprzez opracowywanie najlepszych praktyk w dziedzinie przywództwa, koncentrację na odbiorcę, innowację nowych produktów usług, ciągłe usprawnianie procesu, zaangażowanie pracowników, mierzenie i ocenę stopnia poprawy wyników działalności biznesowej. Książka pokazuje, w jaki sposób wykorzystać i powiązać siłę, zgodność ludzi i procesu w celu przeprowadzenia zasadniczej zmiany oraz zapewnienia ciągłości procesu jej implementacji w przedsiębiorstwie. Wskazuje, że to, co było źródłem sukcesu firmy w przeszłości, nie musi być wyznacznikiem jej sukcesu w przyszłości, a w rzeczywistości może być przeszkodą i hamulcem dotarcia do nowej i lepszej przyszłości.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 10305.IX.2 [Czytelnia C] (1 egz.)
Book
In basket
Autorzy bardzo szczegółowo przedstawiają najważniejsze zagadnienia z teorii psychologii negocjacji oraz procesy prowadzące do rozwiązania konfliktów interpersonalnych i międzygrupowych. To znakomity, zwięzły i przystępny materiał szkoleniowy, który można wykorzystać w programie studiów, seminariów i specjalistycznych kursów.
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
There are copies available to loan: sygn. P.4961.IX.15 [Wypożyczalnia C] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 5564.IX.15 [Czytelnia C] (1 egz.)
Book
In basket
(Harvard Business Essentials)
Nazwa aut. na s. [237].
Tyt. oryg.: Strategy : create and implement the best strategy for your business, 2005.
Bibliogr. s. 213-227. Indeks.
Opracowanie strategii polega na robieniu właściwych rzeczy, a jej wdrożenie - na właściwym robieniu rzeczy. Aby firma mogła odnieść sukces, oba te etapy strategii muszą być do siebie dopasowane i dobrze zarządzane. Niniejsza książka wykorzystuje ponaddwudziestoletnie badania i doświadczenia wielu ludzi - od wiodących myślicieli po strategów wojskowych dysponujących wiedzą i przydatnymi narzędziami, które są im niezbędne, aby mogli aktywnie i z odpowiednią pewnością siebie uczestniczyć w przygotowywaniu i realizacji własnej strategii.
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
There are copies available to loan: sygn. P.11095.IX.6 [Wypożyczalnia C] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 12064.IX.6 [Czytelnia C] (1 egz.)
The item has been added to the basket. If you don't know what the basket is for, click here for details.
Do not show it again