Sorting
Source
Books
(6)
Form of Work
Książki
(6)
Status
only on-site
(6)
available
(3)
Branch
Biblioteka Główna. Magazyny
(2)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
(1)
Biblioteka Główna. Czytelnie
(6)
Author
Ogrodzka-Mazur Ewa
(2)
Szuścik Urszula
(2)
Bogdanowicz Marcin
(1)
Edwards Clifford H
(1)
Filipiak Ewa (pedagog)
(1)
Gajdzica Anna
(1)
Ostrowska Urszula
(1)
Pawlak Mirosław
(1)
Tomczyszyn Dorota (1971- )
(1)
Zalewska-Bujak Małgorzata
(1)
Year
2010 - 2019
(4)
2000 - 2009
(2)
Country
Poland
(6)
Language
Polish
(6)
Subject
NAUCZANIE POCZĄTKOWE
(2)
NAUCZYCIELE
(2)
DYSCYPLINA SZKOLNA
(1)
DZIECKO NIEPEŁNOSPRAWNE UMYSŁOWO
(1)
JĘZYKI
(1)
KSZTAŁCENIE INTEGRACYJNE
(1)
PEDAGODZY SPECJALNI
(1)
STOSUNKI INERPERSONALNE
(1)
STOSUNKI INTERPERSONALNE
(1)
UCZENIE SIĘ
(1)
UCZNIOWIE
(1)
WARTOŚĆ
(1)
WYCHOWANIE PRZEDSZKOLNE
(1)
WYCHOWANIE do WARTOŚCI
(1)
Subject: time
2001-0
(1)
Genre/Form
PODRĘCZNIKI
(1)
PORADNIKI
(1)
Słowo kluczowe
relacja nauczyciel-uczeń
(6)
edukacja wczesnoszkolna
(2)
nauczanie
(2)
szkoły
(2)
wychowanie przedszkolne
(2)
agresja
(1)
autonomia
(1)
dyscyplina
(1)
dyscyplina szkolna
(1)
dziecko niepełnosprawne umysłowo
(1)
edukacja
(1)
edukacja estetyczna
(1)
edukacja kulturalna
(1)
edukacja międzykulturowa
(1)
język obcy
(1)
katechizacja
(1)
klasa szkolna
(1)
muzyka
(1)
nauczyciel
(1)
niedostosowanie społeczne
(1)
niepowodzenia szkolne
(1)
pedagodzy specjalni
(1)
plastyka
(1)
praca domowa
(1)
profilaktyka uzależnień
(1)
przemoc rówieśnicza
(1)
przemoc w szkole
(1)
relacje społeczne
(1)
szkoła specjalna
(1)
trening skuteczności nauczyciela
(1)
uczenie się
(1)
uczeń
(1)
uczeń agresywny
(1)
uczeń zdolny
(1)
wspomaganie rozwoju
(1)
wychowanie
(1)
wychowanie do wartości
(1)
zakład poprawczy
(1)
6 results Filter
Book
In basket
(Wokół Kompetencji)
Bibliogr. przy pracach.
"Ukazanie się kolejnego wyczerpującego opracowania na temat autonomii jest cennym wkładem do dyskusji o teraźniejszości i przyszłości dydaktyki języków obcych w naszym kraju na różnych poziomach biegłości i w różnych grupach wiekowych - od nauczania wczesnoszkolnego po szkoły wyższe, w tym filologie obce. (...) Artykuły włączone do zbioru wnoszą wiele nowych treści w postaci nie tylko dalszych przemyśleń na temat konieczności zreformowania zasad organizacji procesu dydaktycznego oraz nowocześniejszego zdefiniowania ról pełnionych przez uczniów i pedagogów, lecz także w formie interesujących doniesień badawczych, nierzadko odwołujących się do zupełnie nowych możliwości stwarzanych przez współczesną technologię edukacyjną i nieskrępowany obieg informacji." (prof. dr hab. Jan Majer)
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 13518.V.8 [Czytelnia A] (1 egz.)
Book
In basket
Bibliogr. s. 122-128.
"Niniejsza publikacja odwołuje się przede wszystkim do merytorycznych aspektów pracy nauczyciela i wychowawcy uczniów z upośledzeniem umysłowym uczących się w szkole specjalnej. Autorka proponuje projekty dydaktyczne i wychowawcze realnie zastosowane w pracy w szkole specjalnej. Pracę wzbogacają propozycje scenariuszy zajęć do wykorzystania w pracy z uczniem upośledzonym intelektualnie w szkole podstawowej oraz gimnazjum." (z Wprowadzenia)
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Biblioteka Główna. Magazyny
There are copies available to loan: sygn. P.15967 [Magazyn 1], P.15957 [Magazyn 1], P.15971 [Magazyn 1], P.15963 [Magazyn 1], P.12370 [Magazyn 1], P.15981 [Magazyn 1], P.15961 [Magazyn 1], P.15960 [Magazyn 1], P.15974 [Magazyn 1], P.15962 [Magazyn 1], P.15979 [Magazyn 1], P.15956 [Magazyn 1], P.15968 [Magazyn 1], P.15976 [Magazyn 1], P.15958 [Magazyn 1], P.15953 [Magazyn 1], P.12371 [Magazyn 1], P.15955 [Magazyn 1], P.15964 [Magazyn 1], P.15978 [Magazyn 1], P.15959 [Magazyn 1], P.15972 [Magazyn 1], P.15954 [Magazyn 1], P.15980 [Magazyn 1], P.15970 [Magazyn 1], P.15977 [Magazyn 1], P.15975 [Magazyn 1], P.15982 [Magazyn 1], P.12372 [Magazyn 1], P.15969 [Magazyn 1], P.15966 [Magazyn 1], P.15965 [Magazyn 1], P.15973 [Magazyn 1] (33 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 13517.IV.4 [Czytelnia B], 13516.IV.4 [Czytelnia B] (2 egz.)
Book
In basket
Nazwy aut. na s. [385].
Bibliogr., netogr. przy pracach.
Rozważania podjęte w pracy są kontynuacją zagadnień dotyczących pracy pedagogicznej z dzieckiem w wieku przed- i wczesnoszkolnym prezentowanych w poprzednich tomach. Tom składa się z trzech części. W pierwszej Czytelnicy mogą znaleźć autorskie propozycje dotyczące m.in. współczesnych wyzwań dla szkoły i nauczyciela w kontekście przygotowania dzieci do uczenia się przez całe życie, oceny (nie)gotowości szkoły na przyjęcie najmłodszego ucznia oraz sposobów zapobiegania i przeciwdziałania niepowodzeniom szkolnym. Kolejna część zawiera zarówno teoretyczną, jak i praktyczną egzemplifikację zagadnień związanych z edukacją nauczycieli realizowaną przez naszych południowych sąsiadów. Tom zamyka część będąca prezentacją wyników badań prowadzonych wśród studentów kierunków pedagogicznych. Zamieszczone w tej części opracowania skupiają się głównie na kwestiach dotyczących roli i zadań współczesnego nauczyciela oraz potrzeby i możliwości wychowania międzykulturowego w przedszkolu i w klasach I-III.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 14441.IV.9 [Czytelnia B] (1 egz.)
Book
In basket
Autorzy zawartych w niniejszym zbiorze artykułów - spoglądając z różnej perspektywy na problematykę relacji interpersonalnych w edukacji - wychodzą naprzeciw tym potrzebom, nie wyczerpując szerokiego spektrum aksjologicznych aspektów relacji interpersonalnych w tej sferze. Praca zawiera czternaście artykułów ujętych w trzy części tematyczne. Teksty zawarte w pierwszej części traktują o relacjach interpersonalnych w edukacji jako o istotnym problemie edukacyjnym. Omawiają one różne typologie relacji interpersonalnych, zwłaszcza miedzy nauczycielami a uczniami, zwracają uwagę na relacje interpersonalną typu mistrz - uczeń oraz podejmują zagadnienie równości i partnerstwa w stosunkach międzyludzkich w przestrzeni edukacyjnej. Cześć druga ukazuje sylwetkę tzw. „dobrego nauczyciela”. Cześć trzecia mówi o szkodliwości alkoholizmu i propaguje tzw. ruchy trzeźwości, ukazuje sylwetkę J. Korczaka jako ponadczasowy wzór osobowy.
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Biblioteka Główna. Magazyny
There are copies available to loan: sygn. 3187 [Magazyn 2] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. P.1903.III.10 [Czytelnia B] (1 egz.)
Book
In basket
(Edukacja Dzisiaj)
Tyt. oryg.: Classroom discipline and management, 2004.
Bibliogr. przy rozdz. Indeksy.
Prezentowana książka zawiera przegląd rodzinnych, społecznych i szkolnych źródeł problemów z dyscypliną, który ma pomóc w autodiagnozie i wypracowaniu przyszłym i obecnym nauczycielom własnej teorii zarządzania klasą. Przedstawia osiem sprawdzonych empirycznie systemów zachowania dyscypliny w klasie, wśród nich teorie psychologiczne, psychiatryczne i psychoterapeutyczne. Relacjonuje główne problemy dyscyplinarne, takie jak: przemoc w szkole czy skutki kulturowego, społecznego i etnicznego zróżnicowania uczniów. Autor pokazuje również, jak prawidłowo kierować klasą w kilku aspektach: relacji między nauczycielem a uczniami, czasu i przestrzeni. Napisana przystępnym językiem, z licznymi przykładami z życia szkolnego podsuwa sposoby postępowania i wypracowania własnych metod pracy z uczniami agresywnymi i modelu przeciwdziałania przemocy w szkole.
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
There are copies available to loan: sygn. P.11286.V.4 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 12391.V.4 [Czytelnia B] (1 egz.)
Book
In basket
Bibliogr. przy pracach.
Książka poświęcona jest kontekstom teoretycznym, tendencjom i problemom edukacji przedszkolnej i wczesnoszkolnej małego dziecka. Prezentowany tom składa się z czterech części. W pierwszej Czytelnicy mogą znaleźć autorskie propozycje dotyczące edukacji małego dziecka. Kolejna część zawiera zarówno teoretyczną, jak i praktyczną egzemplifikację zagadnień związanych z edukacją kulturalną i artystyczną dziecka. Trzecia część obejmuje opracowania traktujące o przygotowaniu dzieci w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym do nazywania, urzeczywistniania i realizacji różnych wartości, w tym pojmowania wartości miłości, rodziny, wiary w Boga i śmierci. Tom zamyka część, w której Czytelnicy mogą znaleźć autorskie odczytania uwarunkowań przygotowania i gotowości zawodowej nauczyciela.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 14437.IV.9 [Czytelnia B] (1 egz.)
The item has been added to the basket. If you don't know what the basket is for, click here for details.
Do not show it again