Sorting
Source
Books
(5)
Form of Work
Książki
(5)
Publikacje dydaktyczne
(1)
Publikacje naukowe
(1)
Status
available
(6)
only on-site
(3)
Branch
Biblioteka Główna. Magazyny
(2)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
(4)
Biblioteka Główna. Czytelnie
(3)
Author
Zimbardo Philip G. (1933- )
(3)
Czerniawska Ewa (1955- )
(2)
Gerrig Richard J. (1959- )
(2)
Materska Maria (1942- )
(2)
Guzowska-Dąbrowska Małgorzata
(1)
Jaworska-Surma Aleksandra
(1)
Kurcz Ida (1930- )
(1)
Maruszewski Tomasz (1946- )
(1)
Nęcka Edward (1953- )
(1)
Orzechowski Jarosław
(1)
Radzicki Józef
(1)
Szymura Błażej (1969-2009)
(1)
Wichary Szymon
(1)
Wojciszke Bogdan
(1)
Year
2020 - 2025
(3)
2010 - 2019
(1)
1990 - 1999
(1)
Time Period of Creation
1989-2000
(1)
2001-
(1)
Country
Poland
(5)
Language
Polish
(5)
Audience Group
Psycholodzy
(1)
Szkoły wyższe
(1)
Subject
Psychologia
(3)
Psychologia poznawcza
(2)
Dziecko
(1)
Metodologia
(1)
Motywacja
(1)
Osobowość
(1)
Pamięć
(1)
Poznanie
(1)
Psychofizyka
(1)
Psychologia społeczna
(1)
Psychopatologia
(1)
Spostrzeganie
(1)
Stres
(1)
Uczenie się
(1)
Uczucia
(1)
Układ nerwowy
(1)
Wrażenia
(1)
Świadomość
(1)
Genre/Form
Podręcznik
(4)
Podręczniki akademickie
(1)
Domain
Psychologia
(5)
Słowo kluczowe
procesy poznawcze
(5)
pamięć
(4)
emocje
(3)
psychologia
(3)
uczenie się
(3)
inteligencja
(2)
metody badań
(2)
motywacja
(2)
myślenie
(2)
osobowość
(2)
rozwiązywanie problemów
(2)
spostrzeganie
(2)
uwaga
(2)
zaburzenia psychiczne
(2)
badania psychologiczne
(1)
biopsychologia
(1)
język
(1)
kontrola poznawcza
(1)
mowa
(1)
percepcja
(1)
podejmowanie decyzji
(1)
poznanie
(1)
psychologia społeczna
(1)
psychologia zdrowia
(1)
psychopatologia
(1)
terapia
(1)
umysł ludzki
(1)
wiedza
(1)
wrażenia
(1)
wyobraźnia
(1)
świadomość
(1)
5 results Filter
Book
In basket
Psychologia poznania : umysł i świat / Tomasz Maruszewski. - Nowe poszerzone wydanie. - Gdańsk : Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne, 2017. - 471, [1] strona : ilustracje ; 25 cm.
(Autorskie Podręczniki Akademickie)
Bibliogr. s. 427-455. Indeksy.
Autor podręcznika stawia sobie za zadanie wykazanie, że procesy poznawcze stanowią fascynujący fundament ludzkiego życia psychicznego. Odpowiednio dobierając przykłady, analizuje poszczególne procesy poznawcze, ale także pokazuje, w jak wielu sytuacjach życiowych, nie zauważając nawet, korzystamy z tych ważnych zasobów psychicznych. Profesor Tomasz Maruszewski opowiada o tym, jak łatwo zapamiętać numer telefonu, jakie mechanizmy determinują prawidłowe odczytywanie mapy, jak dzieci uczą się, czym jest pies. Ta właśnie cecha podręcznika – znakomicie dobrane i przemyślane przykłady – powoduje, że jego lektura może zostać polecona także osobom spoza studenckiego kręgu. Dzięki temu zabiegowi mamy także możliwość lepiej poznać sylwetkę samego autora, jego osobowość i błyskotliwy umysł. To wszystko sprawia, że podręcznik przestaje być chłodnym zapisem naukowych zależności, a staje się raczej podróżą przez fascynujący świat ludzkiego umysłu ze znakomitym przewodnikiem. (...) „Psychologia poznania. Umysł i świat” to polski podręcznik napisany i wydany na światowym poziomie: ciekawy i atrakcyjny wizualnie.
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
There are copies available to loan: sygn. 22151.III.4 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 22150.III.4 [Czytelnia B] (1 egz.)
Book
In basket
Poprz. wyd. pod hasłem: Richard J. Gerrig.
Bibliografia strony: 794-842. Indeksy.
Nowe, zmienione wydanie książki powstało we współpracy Philipa G. Zimbardo z młodszym kolegą Richardem J. Gerrigiem. Niezwykle szybki rozwój badań i teorii w ramach dziedziny skłonił autorów do wprowadzenia w nowym wydaniu, wielu zmian i uzupełnień. Omówione zostały najnowsze badania dotyczące uprzedzeń, kodowania i wydobywania informacji z pamięci, powiązań między inteligencją emocjonalną a dobrym samopoczuciem, percepcji zdarzeń emocjonalnych, odrzucenia i przemocy oraz zespołu stresu pourazowego. Autorzy dodali także nowe treści na temat perspektywy kognitywnej i behawioralnej w nauce o układzie nerwowym: Projektu Ludzkiego Genomu, zaburzeń w uczeniu się, teorii inteligencji i możliwości ich zastosowania w klasie szkolnej, przywiązania, psychologicznych zaburzeń w dzieciństwie, w tym zespołu nadpobudliwości psychoruchowej i autyzmu oraz uprzedzeń. Znacząco rozszerzona została także część związana z psychologią społeczną. Obejmuje ona takie zjawiska jak: różnice kulturowe, altruizm i zachowania prospołeczne, agresja, psychologia konfliktu oraz problematyka wojen i pokoju.
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
There are copies available to loan: sygn. 22143.III.1 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 22142.III.1 [Czytelnia B] (1 egz.)
Book
In basket
Poprz. wyd. pod hasłem: Richard J. Gerrig.
Bibliografia strony: 794-842. Indeksy.
Nowe, zmienione wydanie książki powstało we współpracy Philipa G. Zimbardo z młodszym kolegą Richardem J. Gerrigiem. Niezwykle szybki rozwój badań i teorii w ramach dziedziny skłonił autorów do wprowadzenia w nowym wydaniu, wielu zmian i uzupełnień. Omówione zostały najnowsze badania dotyczące uprzedzeń, kodowania i wydobywania informacji z pamięci, powiązań między inteligencją emocjonalną a dobrym samopoczuciem, percepcji zdarzeń emocjonalnych, odrzucenia i przemocy oraz zespołu stresu pourazowego. Autorzy dodali także nowe treści na temat perspektywy kognitywnej i behawioralnej w nauce o układzie nerwowym: Projektu Ludzkiego Genomu, zaburzeń w uczeniu się, teorii inteligencji i możliwości ich zastosowania w klasie szkolnej, przywiązania, psychologicznych zaburzeń w dzieciństwie, w tym zespołu nadpobudliwości psychoruchowej i autyzmu oraz uprzedzeń. Znacząco rozszerzona została także część związana z psychologią społeczną. Obejmuje ona takie zjawiska jak: różnice kulturowe, altruizm i zachowania prospołeczne, agresja, psychologia konfliktu oraz problematyka wojen i pokoju.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Biblioteka Główna. Magazyny
There are copies available to loan: sygn. P.18791.III.1 [Magazyn 1] (1 egz.)
Book
In basket
Bibliografia Indeksy
Ważnym celem podręcznika jest przekazywanie wiedzy o naukowych podstawach rozumowania psychologicznego. Kiedy studenci zadają nam pytania na tematy, które ich ciekawią, mają najczęściej już jakąś wiedzę, opartą na informacjach popularnonaukowych przekazywanych w środkach masowego przekazu. Część tych informacji jest adekwatna, jednak studenci nie za bardzo wiedzą, co z nią zrobić. Jak mają się nauczyć interpretowania i oceniania treści, które przekazują media? Jak mogą się stać bardziej świadomymi konsumentami zalewu cytowanych badań naukowych i ankietowych? Jak mogą oceniać wiarygodność źródeł? Stawiając odpór "wiarygodnym badaniom", dostarczamy studentom naukowych narzędzi, umożliwiających krytyczną analizę otaczających ich informacji oraz formułowanie uogólnień adekwatnych do celów i metod badawczych.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
There are copies available to loan: sygn. 1203.III.1 [Wypożyczalnia B], 28.III.1 [Wypożyczalnia B] (2 egz.)
Book
In basket
Psychologia poznawcza / Edward Nęcka, Jarosław Orzechowski, Błażej Szymura, Szymon Wichary. - Wydanie nowe, wydanie drugie. - Warszawa : PWN, 2020. - 670, [2] strony : ilustracje, wykresy ; 29 cm.
Bibliografia na stronach 601-645. Indeksy.
"Oddając do rąk czytelników nowe wydanie Psychologii poznawczej, wyrażamy nadzieję, że książka ta pozwoli im nieco lepiej zrozumieć, jak działa umysł. Pisząc ją, sami mogliśmy się tylko zbliżyć do takiego zrozumienia." Autorzy Blisko 15 lat od premiery pierwszego wydania Psychologii poznawczej przedstawiamy nowe, zaktualizowane wydanie podręcznika. Treści publikacji dostosowane są do programów kształcenia z zakresu psychologii procesów poznawczych, a układ i liczba rozdziałów pozwalają uporządkować treści kształcenia w obrębie semestru lub roku akademickiego. Istotą układu treści podręcznika jest podział na struktury i procesy poznawcze: Pierwsza część podręcznika poświęcona jest reprezentacjom poznawczym. W kolejnych rozdziałach autorzy ukazali istotę sporu o reprezentację poznawczą, omówili badania nad reprezentacjami nietrwałymi (wyobrażeniami, sądami, modelami umysłowymi) i trwałymi (pojęciami, kategoriami) oraz rodzajami wiedzy, a także jej nabywaniem i organizacją. Drugą część podręcznika poświęcono elementarnym procesom poznawczym, o stosunkowo niewielkim poziomie złożoności: uwadze, świadomości, kontroli poznawczej, percepcji oraz pamięci. Trzecia część książki ma za przedmiot złożone procesy poznawcze: myślenie i rozumowanie, rozwiązywanie problemów, podejmowanie decyzji i formułowanie sądów oraz przetwarzanie języka. "Nowa edycja Psychologii poznawczej daje czytelnikom podręcznik dobrze pomyślany pod względem struktury, doboru wiedzy i sposobów zilustrowania prowadzonego wywodu. Podręcznik będzie stanowił bardzo dobrą podstawę kształcenia dla studentów psychologii, kognitywistyki i filozofii, dostarczając im nowoczesnej wiedzy o mechanizmach funkcjonowania umysłu." Z recenzji prof. dr hab. Czesława Nosala
This item is available in 3 branches. Expand the list to see details.
Biblioteka Główna. Magazyny
There are copies available to loan: sygn. P.17933 [Magazyn 1] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
There are copies available to loan: sygn. 19444.III.4 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 19443.III.4 [Czytelnia B] (1 egz.)
The item has been added to the basket. If you don't know what the basket is for, click here for details.
Do not show it again