Sorting
Source
Books
(3)
Form of Work
Książki
(3)
Status
available
(3)
only on-site
(3)
Branch
Biblioteka Główna. Magazyny
(1)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
(2)
Biblioteka Główna. Czytelnie
(3)
Author
Borzucka-Sitkiewicz Katarzyna
(1)
Kaczmarski Maciej (1943- )
(1)
Kowalczewska-Grabowska Katarzyna
(1)
Naprawa Renata
(1)
Piskorz-Ogórek Krystyna
(1)
Stawska Jadwiga
(1)
Tanajewska Alicja
(1)
Year
2010 - 2019
(3)
Country
Poland
(3)
Language
Polish
(3)
Subject
CHOROBY DZIECIĘCE
(1)
DZIECKO
(1)
EDUKACJA ZDROWOTNA
(1)
PIELĘGNIARSTWO DZIECIĘCE
(1)
Uczniowie ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi
(1)
Subject: time
2001-
(1)
Genre/Form
PODRĘCZNIKI
(1)
Poradniki dla nauczycieli
(1)
Domain
Edukacja i pedagogika
(1)
Słowo kluczowe
problem zdrowotny
(3)
Narodowy Program Zdrowia
(1)
choroby dziecięce
(1)
dzieci
(1)
edukacja zdrowotna
(1)
nadpobudliwość psychoruchowa
(1)
niepełnosprawność intelektualna
(1)
podmiotowość
(1)
promocja zdrowia
(1)
uczniowie
(1)
zaburzenia rozwoju
(1)
3 results Filter
Book
In basket
(Prace Naukowe Uniwersytetu Śląskiego w Katowicach, ISSN 0208-6336 ; nr 3114.)
Bibliogr. przy pracach.
Punktem wyjścia w prezentowanej monografii są określone problemy zdrowotne, analizowane z perspektywy edukacyjnej. Omawiane treści mają swój wymiar profilaktyczny, ale wpisują się także w obszar charakterystyczny dla promocji zdrowia z uwagi na fakt, że jest ona globalną strategią działań na rzecz zdrowia, której niezbędny i kluczowy element stanowi edukacja zdrowotna. Dzięki niej ludzie zyskują odpowiednie kompetencje, pozwalające im na dokonywanie zmian w swoim środowisku i stylu życia. W modelu promocji zdrowia ukierunkowanym na upodmiotowienie jednostek w niej uczestniczących istnieją dwie podstawowe funkcje edukacji zdrowotnej. Jedną z nich jest tworzenie warunków umożliwiających ludziom zdobywanie wiedzy na temat zdrowia i choroby. Posiadając tę wiedzę mogą oni wzmacniać swoje zdolności do działania na rzecz zdrowia własnego i innych, jednocześnie stając się podmiotami tych działań. Upodmiotowienie jednostek jest zatem bezpośrednim efektem edukacji, a tylko jednostki upodmiotowione (zdolne do działania) mogą dokonać zmiany społecznej, do której dąży się w promocji zdrowia. Drugą ze wzmiankowanych funkcji jest oddziaływanie na decydentów i grupy zawodowe, tak by odpowiednio wpływały na politykę publiczną i kształtowanie konkretnych środowisk. Prezentowana publikacja spełnia obie z wymienionych funkcji. Z jednej strony daje możliwość poszerzenia wiedzy na temat wybranych problemów zdrowotnych i przeciwdziałania im, z drugiej – jest adresowana do konkretnych grup zawodowych (nauczyciele, pedagodzy, socjologowie, lekarze), w których zadaniach mieści się tworzenie środowisk wspierających zdrowie.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 15254.XVIII.11 [Czytelnia B] (1 egz.)
Book
In basket
Bibliogr. przy rozdz. Indeks.
Książka adresowana jest przede wszystkim do studentów kierunku pielęgniarstwo, pielęgniarek pracujących na oddziałach dla dzieci, w środowisku nauczania i wychowania oraz w podstawowej opiece zdrowotnej. Treści zawarte w podręczniku mogą być przydatne dla innych osób sprawujących profesjonalną opiekę w procesie terapii dzieci. „Pediatria i pielęgniarstwo pediatryczne. Wybrane zagadnienia” – to pierwszy na rynku polskim podręcznik, w którym treści dostosowane są do standardów kształcenia studentów pielęgniarstwa. Podstawą do zaproponowanej zawartości tematycznej była analiza standardów kształcenia dla kierunku pielęgniarstwo pierwszego i drugiego stopnia oraz doświadczenie kliniczne i dydaktyczne autorów.
This item is available in 3 branches. Expand the list to see details.
Biblioteka Główna. Magazyny
There are copies available to loan: sygn. P.14395 [Magazyn 1] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
There are copies available to loan: sygn. P.14394.XVIII.1.5 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 15297.XVIII.1.5 [Czytelnia B] (1 egz.)
Book
In basket
(Engram)
Bibliografia strony: 225-229.
Książka zawiera cenne wskazówki dla nauczycieli pomocne w pracy z uczniami ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi. Zawarte zostały opisy deficytów rozwojowych z zakresu percepcji wzrokowej, słuchowej oraz motoryki małej i dużej. Znajdują się w niej propozycje metod pracy nauczycieli z uczniami z dysleksją rozwojową, trudnościami w czytaniu i pisaniu, dyskalkulią, zaburzeniami mowy, a także z dziećmi słabowidzącymi i słabosłyszącymi. W szerokim zakresie omówiono zagadnienia dotyczące podziału zdolności oraz cech charakteryzujących uczniów uzdolnionych. Opracowano przykładowe programy edukacji: polonistycznej, matematycznej, przyrodniczej, plastycznej oraz programy wychowania fizycznego dla zdolnych uczniów edukacji wczesnoszkolnej. W treści książki znajduje się także charakterystyka dzieci z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu lekkim, umiarkowanym i znacznym z uwzględnieniem Indywidualnych Programów Edukacyjno-Terapeutycznych.
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
There are copies available to loan: sygn. 21059.IV.4 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 21058.IV.4 [Czytelnia B] (1 egz.)
The item has been added to the basket. If you don't know what the basket is for, click here for details.
Do not show it again