Sorting
Source
Books
(9)
Form of Work
Książki
(9)
Status
only on-site
(8)
available
(5)
Branch
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
(5)
Biblioteka Główna. Czytelnie
(8)
Author
Duczkowska-Piasecka Małgorzata
(1)
Dworak Janusz
(1)
Falencikowski Tadeusz
(1)
Huff Anne Sigismund (1946- )
(1)
Jabłoński Adam Stefan (1972- )
(1)
Jania Magdalena
(1)
Koźmiński Andrzej Krzysztof (1941- )
(1)
Kubisiak Paweł
(1)
Morawski Mieczysław
(1)
Niemczyk Jerzy
(1)
Perechuda Kazimierz
(1)
Polańska Krystyna
(1)
Stańczyk-Hugiet Ewa
(1)
Szpringer Włodzimierz
(1)
Year
2010 - 2019
(9)
Country
Poland
(9)
Language
Polish
(9)
Subject
ZARZĄDZANIE
(3)
ZARZĄDZANIE STRATEGICZNE
(3)
INTERNET
(2)
PRZEDSIĘBIORSTWO
(2)
GOSPODARKA ELEKTRONICZNA
(1)
GOSPODARKA OPARTA na WIEDZY
(1)
KULTURA ORGANIZACYJNA
(1)
Organizacja
(1)
PORTAL SPOŁECZNOŚCIOWY
(1)
Przedsiębiorstwo
(1)
RYZYKO GOSPODARCZE
(1)
Rozwój zrównoważony
(1)
Społeczna odpowiedzialność biznesu (CSR)
(1)
Genre/Form
PODRĘCZNIKI AKADEMICKIE
(3)
PODRĘCZNIKI
(1)
Domain
Zarządzanie i marketing
(1)
Słowo kluczowe
modele biznesowe
(9)
strategia
(4)
zarządzanie strategiczne
(4)
e-biznes
(3)
przedsiębiorstwo
(3)
konkurencyjność
(2)
przywództwo
(2)
zarządzanie
(2)
zarządzanie wiedzą
(2)
Facebook
(1)
Open Access
(1)
Web 2.0
(1)
e-Government
(1)
e-administracja
(1)
etyka biznesu
(1)
fuzja
(1)
globalizacja
(1)
gospodarka oparta na wiedzy
(1)
handel międzynarodowy
(1)
kapitał ludzki
(1)
kapitał społeczny
(1)
kariera zawodowa
(1)
kompetencje
(1)
komunikacja elektroniczna
(1)
komunikowanie sieciowe
(1)
kontrola
(1)
menedżer
(1)
nadzór właścicielski
(1)
obsługa klienta
(1)
organizacja pozarządowa
(1)
otwarte zasoby wiedzy
(1)
planowanie
(1)
planowanie strategiczne
(1)
poręczenie bankowe
(1)
prawo własności intelektualnej
(1)
produktywność
(1)
przedsiębiorczość
(1)
repozytorium
(1)
ryzyko ekonomiczne
(1)
serwis społecznościowy
(1)
sieci społecznościowe
(1)
społeczna odpowiedzialność biznesu
(1)
społeczna odpowiedzialność przedsiębiorstw
(1)
struktura organizacyjna
(1)
szkolnictwo wyższe
(1)
transfer technologii
(1)
wartość przedsiębiorstwa
(1)
wizja firmy
(1)
zarządzanie jakością
(1)
zarządzanie międzykulturowe
(1)
zarządzanie przedsiębiorstwem
(1)
zarządzanie zespołem
(1)
9 results Filter
Book
In basket
Bibliogr., netogr. s. 417-439.
Głównym celem książki jest opracowanie holistycznego modelu zrównoważonego biznesu, przyczyniającego się do budowy długoterminowej wartości przedsiębiorstwa odpowiedzialnego społecznie. Autor książki przedstawia także zalecenia strategiczne dla przedsiębiorców i menedżerów w kontekście stosowania modeli zrównoważonego biznesu oraz wyznacza konkluzje będące wkładem własnym autora w rozwój nauk o zarządzaniu, które dotyczą miejsca i roli modeli zrównoważonego biznesu w teorii i w praktyce zarządzania.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 23752.IX.3 [Czytelnia C] (1 egz.)
Book
In basket
O strategii / [red. prowadzący Paweł Kubisiak]. - Warszawa : ICAN Institute, cop. 2012. - V, [3], 300 s. : il. ; 22 cm.
(10 Idei HBR)
Nazwy aut. na s. 289-290.
Tyt. oryg.: HBR's 10 must reads on strategy, 2011.
Indeks.
"O strategii" to wiedza podana w bardzo atrakcyjnej formie. Ciekawe przykłady, interesujący sposób pisania sprawiają, że niniejsza książka to pasjonująca lektura o tym, jak z menedżera stać się strategiem doskonałym. To pozycja obowiązkowa dla wszystkich, którzy wiedzą, że w dzisiejszych czasach nie wystarczy bycie menedżerem - to tylko początek sukcesu." (Grzegorz Poręcki, dyrektor generalny Sofrecom Polska)
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
There are copies available to loan: sygn. 13375.IX.6 [Wypożyczalnia C] (1 egz.)
Book
In basket
Bibliogr. przy rozdz.
Niniejsza publikacja poświęcona została konstrukcji zwanej modelem biznesu - w kontekście zarządzania przedsiębiorstwem. Została więc pomyślana, tak aby dać Czytelnikowi możliwie szeroki obraz modelu biznesu - jako konstrukcji organizacyjno-zarządczej. Ten model biznesu zaprezentowany został jako: sam rodzaj właśnie wymienionej konstrukcji, tj. jego istota, prezentacja wynikająca z dorobku w literaturze poświęconej zarządzaniu; możliwość zarządzania przedsiębiorstwem w coraz bardziej złożonych warunkach; nowy sposób poszukiwania przewagi konkurencyjnej w obszarach dotąd nie zajętych na rynku; mechanizm tworzenia wartości dla klienta, który sam z siebie - jako podmiot decydujący o zakupach - jest złożonym elementem modelu biznesu, podlega zmianom i ma wpływ na decyzje przedsiębiorstwa; zmieniająca się pod wpływem różnych czynników zwarta koncepcja zarządzania; rozwiązanie zarządczo-decyzyjne, które ma wymiar nie tylko operacyjny, ale głównie strategiczny i jako takie - wpisuje się w nowe wyzwania pod adresem tego zarządzania; konstrukcja, która nabrała nowego charakteru pod wpływem przemian w gospodarce - przemian o charakterze technicznym (rozwój IT i sieciowej gospodarki), ekonomicznym (globalizacja); koncepcja zarządzania, której unowocześnienie następuje w wyniku innowacji i wykorzystywania szans rodzących się w gwałtownych zmianach otoczenia. Autorzy chcieliby zwrócić uwagę, że niniejsza publikacja powinna być przyczynkiem do dalszych dyskusji nad modelem biznesu - jego przydatnością w zarządzaniu współczesnym przedsiębiorstwem, kierunkami zmian w modelu biznesu, przemianami w samej jego konstrukcji.
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
There are copies available to loan: sygn. P.12244.IX.2 [Wypożyczalnia C] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 13368.IX.2 [Czytelnia C] (1 egz.)
Book
In basket
(Zarządzanie / Wydawnictwo C.H. Beck)
Bibliogr. s. 233-240 i przy rozdz. Indeks.
Zarządzanie jako zbiór systemowo powiązanych koncepcji i metod ma uczyć logicznego, racjonalnego i kreatywnego podejścia do rozwiązywanych problemów w organizacji. Dojrzali specjaliści i menedżerowie, zorientowani na ciągłe doskonalenie swej wiedzy i praktyki zarządzania, powinni posługiwać się swoistym kodem zasad, reguł czy powinności, uwzględniającym humanistyczny i społeczny kontekst podejmowanych decyzji. Proponowany podręcznik łączy sprawdzone klasyczne rozwiązania organizacyjno-zarządcze z tymi koncepcjami współczesnego zarządzania, które w przewidywaniach autorów zostały już (albo zostaną wkrótce) pozytywnie zweryfikowane w praktyce. W związku z tym, że efektywne zarządzanie rozgrywa się obecnie przede wszystkim w sferze czynników wiedzopochodnych, Autorzy kładą zasadniczy nacisk na te koncepcje, metody, modele i procesy, które służą odpowiedniemu zarządzaniu wiedzą, a co za tym idzie – powiększaniu wartości kapitału intelektualnego organizacji.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 11441.IX.1 [Czytelnia C] (1 egz.)
Book
In basket
Bibliogr. s. 248-270.
Z recenzji prof. dr. hab. Wiesława Czyżowicza: Autor bardzo słusznie wskazuje na dynamikę zmian zachodzących w bieżącym stuleciu w życiu współczesnych państw, narodów i przedsiębiorstw. To ten okres właśnie charakteryzuje się radykalną transformacją wielu dotychczas działających na globalnym rynku przedsiębiorstw. Widoczne jest na nim coraz intensywniejsze poszukiwanie możliwości rozwoju różnorodnych form i modeli biznesowych, które sprzyjają skutecznemu funkcjonowaniu na rynku nie tylko lokalnym czy regionalnym, ale i na rynku światowym. Stąd też niezwykle ważne jest zdefiniowanie przez Autora kategorii innowacyjności w e-biznesie.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 13953.IX.12 [Czytelnia C] (1 egz.)
Book
In basket
Bibliogr. przy rozdz. Indeks.
Nowoczesny podręcznik do zarządzania dla wszystkich, którzy chcą być "menedżerami jutra", przygotowanymi do podejmowania współczesnych wyzwań związanych ze zmiennością otoczenia, globalizacją, zarządzaniem wiedzą, budowaniem potencjału społecznego, zarządzaniem międzykulturowym. Książka napisana jest przystępnym językiem, bogato ilustrowana rysunkami i przykładami z praktyki polskich przedsiębiorstw.
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
There are copies available to loan: sygn. P.11511.IX.1 [Wypożyczalnia C] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 12745.IX.1 [Czytelnia C] (1 egz.)
Book
In basket
Tyt. oryg.: Strategic management : logic & action, 2009.
Książka w usystematyzowany sposób przedstawia ważne, potwierdzone badaniami zasady zarządzania strategicznego. Teza o decydującej roli strategii w działalności każdego przedsiębiorstwa rozwijana jest poprzez szczegółowe omówienie najważniejszych związanych z tym tematem zagadnień, do których należą: definiowanie strategii i aktualizowanie tej definicji, rozwijanie zasobów organizacji, obsługa klientów i poszukiwanie szans w obszarze przedsiębiorczości, cechy i znaczenie konkurencji, sposoby tworzenia przewagi konkurencyjnej, tworzenie modelu biznesowego określającego metody gromadzenia zasobów, zewnętrzne uwarunkowania strategii korporacyjnej, prowadzenie inicjatyw strategicznych w różnych krajach, kwestie nadzoru właścicielskiego i odpowiedzialności społecznej przedsiębiorstw, znaczenie przywództwa i rola lidera na różnych szczeblach organizacji, tworzenie osobistych strategii, planowanie własnej kariery zawodowej. Autorzy proponują konkretne procedury i narzędzia, które można wykorzystać w różnych obszarach strategicznych.
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
There are copies available to loan: sygn. P.11509.IX.6 [Wypożyczalnia C] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 12741.IX.6 [Czytelnia C] (1 egz.)
Book
In basket
Bibliogr. s. 179-201.
Książka stanowi wieloaspektową analizę sieci społecznościowych, poczynając od przyczyn i skutków ich powstania aż po możliwości wykorzystania zarówno w biznesie, jak i do komunikowania społecznego i interpersonalnego. Poza wstępem, książka składa się z sześciu rozdziałów, zakończenia, trzech aneksów, bibliografii oraz spisu tablic i rysunków. Rozdział pierwszy jest poświęcony kwestiom definicyjnym tytułowych sieci społecznościowych i omówieniu podstaw funkcjonowania na przykładzie najpopularniejszego obecnie na świecie serwisu społecznościowego Facebook.com. W rozdziale drugim przedstawiono wybrane koncepcje teorii instytucjonalnej związane z kapitałem społecznym i ludzkim oraz kosztami transakcyjnymi jako zagadnieniami kluczowymi dla dalszego rozumieniu funkcjonowania gospodarki sieciowej. W trzecim rozdziale odniesiono zaprezentowane koncepcje teorii instytucjonalnej do sieci społecznościowych. Rozdział czwarty traktuje o usieciowionej gospodarce informacyjnej i jej uwarunkowaniach zarówno technicznych związanych z możliwościami sieci, jak i etycznych wynikających z wirtualnych sposobów komunikowania. Rozdział piąty dotyczy istotnego i nierozerwalnie związanego z gospodarką kontekstu politycznego. Szósty rozdział książki zawiera przykłady wykorzystania potencjału sieci społecznościowych w gospodarce i polityce, prezentuje także tendencje rozwojowe w biznesie opartym na logice sieci i infrastrukturze serwisów społecznościowych. W zakończeniu zawarto podsumowanie rozprawy oraz wskazano kierunki dalszych badań koniecznych do lepszego zrozumienia fenomenu sieci społecznościowych i ich kreatywnego wykorzystania w biznesie oraz w kształtowaniu demokracji i społeczeństwa nowego typu.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 14480.VI.6 [Czytelnia A] (1 egz.)
Book
In basket
(Prace Naukowe Wyższej Szkoły Bankowej w Gdańsku, ISSN 1899-9867 ; t. 13)
Bibliogr. przy rozdz.
Zarządzanie przedsiębiorstwem w XXI wieku związane jest przede wszystkim ze sposobami konkurowania na rynku. Prowadzenie walki konkurencyjnej jest jedną z części zarządzania strategicznego. Powoduje to, że pracownicy nauki ciągle poszukują nowych sposobów uaktywnienia istniejących zasobów w przedsiębiorstwach oraz poza nimi. Badania przeprowadzone przez grupę pracowników naukowych zaowocowały wynikami, które mogą wspomóc kadrę kierowniczą przedsiębiorstw w procesie budowania silnej pozycji firmy w otoczeniu. W publikacji Czytelnik znajdzie refleksje autorów związane z: modelami biznesu, strategią współpracy w sektorze organizacji pozarządowych, procesami w organizacjach ukierunkowanych na jakość, funkcjonowaniem bankowych poręczeń kredytowych, zmianami w zarządzaniu strategicznym, czynnikami sukcesu strategicznych rozwiązań organizacyjno-technologicznych, wykorzystaniem systemu zarządzania jakością w przemyśle stoczniowym, czynnikami pracy w modelach przedsiębiorstw, wpływem handlu międzynarodowergo na produktywność, pomiarem wartości dla właścicieli, relacjami partnerskimi w tworzeniu przewagi konkurencyjnej, fuzjami w szkolnictwie wyższym.
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
There are copies available to loan: sygn. P.11544.IX.6 [Wypożyczalnia C] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 12776.IX.6 [Czytelnia C] (1 egz.)
The item has been added to the basket. If you don't know what the basket is for, click here for details.
Do not show it again