Sorting
Source
Books
(14)
Form of Work
Książki
(12)
E-booki
(2)
Publikacje dydaktyczne
(2)
Publikacje fachowe
(2)
Publikacje naukowe
(1)
Status
available
(10)
only on-site
(10)
unknown
(4)
unavailable
(3)
Branch
Biblioteka Główna. Magazyny
(7)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
(8)
Biblioteka Główna. Czytelnie
(12)
Author
Bereźnicki Franciszek (1937- )
(4)
Kupisiewicz Czesław (1924- )
(2)
Akhurst Mark (1946- )
(1)
Blanco Pablo Caballero
(1)
Chyła Anna (metodyka nauczania)
(1)
Domínguez César Méndez
(1)
D’Ambrosio Maria
(1)
Florczak Jacek
(1)
Jůvová Alena
(1)
Martynów Roman
(1)
Michalak Renata
(1)
Molicka Maria
(1)
Olczak-Baran Katarzyna
(1)
Pawłowicz-Sosnowska Ewa
(1)
Sobczuk Sebastian
(1)
Solís-Espallargas Maria Del Carmen
(1)
Struk Barbara
(1)
Strzyżewski Stanisław (1922-2013)
(1)
Sudewicz Karol
(1)
Waszczuk Joanna (pedagog)
(1)
Świrko-Pilipczuk Janina
(1)
Year
2020 - 2025
(3)
2010 - 2019
(8)
2000 - 2009
(3)
Time Period of Creation
2001-
(3)
Country
Poland
(14)
Language
Polish
(14)
Audience Group
Klasa 1.
(1)
Klasa 2.
(1)
Klasa 3.
(1)
Nauczyciele
(1)
Nauczyciele akademiccy
(1)
Przedszkola
(1)
Szkoły podstawowe
(1)
Szkoły wyższe
(1)
Subject
Metody nauczania
(4)
NAUCZANIE
(4)
Nauczanie
(2)
Edukacja ekologiczna
(1)
Efektywność nauczania
(1)
Formy nauczania
(1)
Jakość kształcenia
(1)
JĘZYK ANGIELSKI
(1)
JĘZYKI
(1)
JĘZYKOZNAWSTWO KOGNITYWNE
(1)
Język angielski (przedmiot szkolny)
(1)
Język polski (przedmiot szkolny)
(1)
NAUCZANIE POCZĄTKOWE
(1)
Nauczanie dorosłych
(1)
Nauka czytania
(1)
Szkolnictwo wyższe
(1)
Teoria nauczania
(1)
WYCHOWANIE FIZYCZNE
(1)
Genre/Form
PODRĘCZNIKI
(3)
Podręcznik
(2)
Monografia
(1)
PODRĘCZNIKI AKADEMICKIE
(1)
Podręczniki akademickie
(1)
Poradnik
(1)
Poradnik metodyczny
(1)
ĆWICZENIA i ZADANIA dla SZKÓŁ WYŻSZYCH
(1)
Domain
Edukacja i pedagogika
(6)
Językoznawstwo
(1)
Ochrona środowiska
(1)
Słowo kluczowe
metody nauczania
(14)
cele kształcenia
(6)
dydaktyka
(6)
kształcenie
(6)
niepowodzenia szkolne
(6)
zasady nauczania
(6)
formy kształcenia
(4)
nauczyciel
(4)
nauczanie
(3)
treści kształcenia
(3)
uczeń
(3)
środki dydaktyczne
(3)
środki kształcenia
(3)
język angielski
(2)
kształcenie wielostronne
(2)
lekcja
(2)
nierówności edukacyjne
(2)
praca dydaktyczna
(2)
proces kształcenia
(2)
samokształcenie
(2)
szkoły
(2)
uczenie się
(2)
cele nauczania
(1)
czytanie
(1)
dydaktyka mediów
(1)
edukacja outdoorowa
(1)
edukacja środowiskowa
(1)
environmental education
(1)
glottodydaktyka
(1)
język obcy
(1)
język polski
(1)
językoznawstwo
(1)
kompetencje językowe
(1)
kształcenie zintegrowane
(1)
metoda projektowa
(1)
metody aktywizujące
(1)
metody uczenia się
(1)
motywacja
(1)
nauczanie początkowe
(1)
nauka
(1)
nauka domowa
(1)
ocena
(1)
ocenianie
(1)
outdoor education
(1)
podręcznik
(1)
pomiar kształcenia
(1)
program nauczania
(1)
szkolny system oceniania
(1)
teaching methods
(1)
tok lekcji
(1)
trudności w uczeniu się
(1)
uczeń zdolny
(1)
umiejętności poznaczwe
(1)
wartości kształcenia
(1)
wychowanie fizyczne
(1)
wykłady
(1)
zajęcia pozalekcyjne
(1)
14 results Filter
Book
CD
In basket
(Podręczniki i Skrypty / Państwowa Wyższa Szkoła Zawodowa im. Jana Amosa Komeńskiego w Lesznie / red. Heliodor Muszyński ; nr 6)
Do książki dołączona jest płyta CD o tej samej sygnaturze.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 8481.XXIV.14 [Czytelnia A] (1 egz.)
Book
In basket
Podręcznik dotyczy procesu kształcenia i wychowania młodzieży do uczestnictwa w kulturze fizycznej. Składa się z dwóch części. W pierwszej omówiono cele kształcenia wychowania fizycznego, zasady, style kierownaia i role zawodowe nauczyciela wychowania fizycznego oraz model kształcenia i wychowania fizycznego. W części drugiej omówiono najistotniejsze elementy kształcenia i wchowania oraz ich metodykę: diagnozę, programowanie, realizację i ocenę wyników.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 15823.XIX.1 [Czytelnia B] (1 egz.)
Book
In basket
Bibliografia strony: 271-284.
Dydaktyka to jedna z najważniejszych nauk pedagogicznych w procesie kształcenia kandydatów na nauczycieli. Przyszły nauczyciel w trakcie studiowania dydaktyki rozumianej jako teoria kształcenia (nauczania – uczenia się i wychowania) powinien zdobyć podstawowe wiadomości i umiejętności dotyczące formułowania celów kształcenia, stosowania zasad, metod, form i środków dydaktycznych. [...] Mając na uwadze ułatwienie studentom pedagogiki i kierunków nauczycielskich nabycia niezbędnych kompetencji ułatwiających start zawodowy, niniejsza publikacja ujmuje podstawową wiedzę dydaktyczną i najważniejsze umiejętności w pracy nauczyciela.
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
All copies are currently on loan: sygn. 22565.V.4 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Brak informacji o dostępności: sygn. 22564.V.4 [Czytelnia B] (1 egz.)
Book
In basket
Bibliografie, netografie przy rozdziałach.
Metody, które działają to praktyczny przewodnik dla nauczycielek i nauczycieli akademickich, którzy chcą zmienić coś na swoich zajęciach. Opisy metod zostały przygotowane przez 9 autorek i 1 autora, związanych z nowoczesną dydaktyką w AGH. Publikację otwiera opis dotyczący kluczowych teorii, koncepcji, strategii i modeli związanych z uczeniem osób dorosłych. Główną część książki stanowią opisy metod, technik, struktur i strategii wraz z przykładami ich wykorzystania. Każda metoda została przypisana do jednej z dziewięciu kategorii, które wskazują na cele, jakie stawia sobie w pracy nauczycielka/nauczyciel akademicki.
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Brak informacji o dostępności: sygn. 24031.V.9 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Brak informacji o dostępności: sygn. 24030.V.9 [Czytelnia B] (1 egz.)
Book
In basket
(Rozprawy Habilitacyjne Uniwersytetu Łódzkiego)
Bibliogr. s. 399-407.
Niniejsza praca jest poświęcona przełożeniu zdobyczy lingwistyki na potrzeby glottodydaktyki. Wprowadzenie wiedzy o języku do nauki języka obcego ma na celu optymalizację procesu jego nauczania / uczenia się. Samo wykorzystanie językoznawstwa w glottodydaktyce ma charakter pośredni i bezpśredni, co odzwierciedla podział pracy. Jej jedna część kładzie nacisk na językoznawcze własności procesu nauki języka obcego, które w opisach ukierunkowanych na aspekty dydaktyczne mogą być uwypuklane w sposób niewystarczający. Druga część pokazuje, jak wykorzystać wybrane narzędzia językoznawcze, przekształcając je w konkretne techniki nauczania w ramach tzw. kognitywno-językoznawczej metody nauki języka obcego (MCL). Jej zastosowanie ilustrują przykłady nauczania języka francuskiego na poziomie zaawansowanym, ukierunkowane na kształcenie tych aspektów, które mogą sprawiać Polakowi najwięcej kłopotów. Cała praca podkreśla nie tylko ważną rolę wiedzy o języku w nauce języka obcego, ale także podaje konkretne sposoby jej wykorzystania.
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Biblioteka Główna. Magazyny
There are copies available to loan: sygn. P.11404 [Magazyn 1] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 12617.I.5 [Czytelnia A] (1 egz.)
Book
In basket
Bibliografia na stronach 58-60 i bibliografie przy rozdziałach.
Nauczanie czytania w języku polskim i angielskim w edukacji przedszkolnej i wczesnoszkolnej to opracowanie o charakterze metodycznym, którego celem jest wskazanie efektywnych sposobów nauczania czytania poprzez analizę modeli, metod i umiejętności warunkujących naukę czytania. Celem opracowania czyni sie również dostarczenie wiedzy na temat podejść dydaktycznych w nauczaniu czytania w obu językach, polskim i angielskim.
This item is available in 3 branches. Expand the list to see details.
Biblioteka Główna. Magazyny
There are copies available to loan: sygn. P.18557.XXIV.14.2 [Magazyn 1], P.18558.XXIV.14.2 [Magazyn 1], P.18559.XXIV.14.2 [Magazyn 1] (3 egz.)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
There are copies available to loan: sygn. 21890.XXIV.14.2 [Wypożyczalnia A] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 21889.XXIV.14.2 [Czytelnia A] (1 egz.)
Book
In basket
(Psychologia i Pedagogika / Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu, ISSN 0083-4254 ; nr 121)
Bibliogr. s. 165-169.
Książka porusza bardzo istotny i aktualny dla edukacji problem aktywizowania uczniów w procesie kształcenia. Jest także próbą weryfikacji fundamentalnych założeń reformy szkolnictwa. Główny nacisk został położony na ukazanie wpływu własnej aktywności ucznia na rozwój jego umiejętności poznawczych, dzięki którym zdobywa on wiadomości o najbliższym otoczeniu, a więc o obiektach, zjawiskach, procesach, a także relacjach zachodzących między nimi oraz rozumie i wyjaśnia ich przyczyny i skutki.
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Biblioteka Główna. Magazyny
There are copies available to loan: sygn. P.12014 [Magazyn 1] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 13157.IV.9 [Czytelnia B] (1 egz.)
E-book
In basket
Bibliografia, netografia, wykaz aktów prawnych i norm na stronach 232-252.
We hope that the presented publication, which is the result of good cooperation in the scientific and research as well as socio-cultural fields, will contribute to the development of self-help and environmental education and will open up space for further discussion on the role and importance of values in the process of integral education. Mamy nadzieję, iż prezentowana publikacja będąca owocem dobrej współpracy na polu naukowo-badawczym jak i społeczno-kulturowym przyczyni się do rozwoju edukacji outdoorowej i środowiskowej a także otworzy przestrzeń do dalszej dyskusji nad rolą i znaczeniem wartości w procesie integralnego wychowania.
Book
In basket
Dydaktyka / Czesław Kupisiewicz. - Wyd. 13. zm. - Kraków : Oficyna Wydawnicza "Impuls", 2012. - 356 s. ; 21 cm.
(Pedagogika Nauce i Praktyce)
Na s. tyt.: Podręcznik częściowo programowany. Poprz. wyd. pt.: Podstawy dydaktyki ogólnej.
Bibliogr. s. 331-337, 346-356 i przy rozdz. Indeksy.
"Podręcznik autorstwa jednego z klasyków wspólczesnej pedagogiki jest całościowym wykładem podstaw tej dyscypliny nauk pedagogicznych. Autor przedstawia rodowód i przemiany dydaktyki, kreśli obraz dydaktyki jako nauki oraz charakteryzuje poszczególne składniki systemu dydaktycznego, zwracając uwagę na wzajemne powiązania tych składników i ich wewnętrzne zróżnicowanie. Wykładowi zagadnień typowych dla dydaktyki towarzyszą próby określenia problemów współczesnej teorii i praktyki kształcenia oraz swoistego bilansu dokonań i spraw wymagających rozważenia i lepszych niż dotąd rozwiązań. Na podkreślenie zasługuje także struktura podręcznika, w którym uzupełniają się warstwa podstawowego wykładu, bloki treści rozszerzających ten wykład, bloki problemowe i uogólniające, a także sprawdziany i bibliografie. Tak skonstruowany podręcznik niewątpliwie ułatwia studiowanie, pozwala poznać i, co ważniejsze, zrozumieć podstawy dydaktyki. (z recenzji prof. dr hab. Tadeusza Lewowickiego)
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
All copies are currently on loan: sygn. P.12224.V.4 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 13340.V.4 [Czytelnia B] (1 egz.)
E-book
In basket
Dydaktyka / Czesław Kupisiewicz. - Wydanie 13. zmienione - Kraków : Oficyna Wydawnicza "Impuls", 2013. - 356 stron ; 21 cm.
(Pedagogika Nauce i Praktyce)
Do udostępniania na czytniku e-book.
Bibliografia strony: 331-337, 346-356 i przy rozdziałach. Indeksy.
"Podręcznik autorstwa jednego z klasyków wspólczesnej pedagogiki jest całościowym wykładem podstaw tej dyscypliny nauk pedagogicznych. Autor przedstawia rodowód i przemiany dydaktyki, kreśli obraz dydaktyki jako nauki oraz charakteryzuje poszczególne składniki systemu dydaktycznego, zwracając uwagę na wzajemne powiązania tych składników i ich wewnętrzne zróżnicowanie. Wykładowi zagadnień typowych dla dydaktyki towarzyszą próby określenia problemów współczesnej teorii i praktyki kształcenia oraz swoistego bilansu dokonań i spraw wymagających rozważenia i lepszych niż dotąd rozwiązań. Na podkreślenie zasługuje także struktura podręcznika, w którym uzupełniają się warstwa podstawowego wykładu, bloki treści rozszerzających ten wykład, bloki problemowe i uogólniające, a także sprawdziany i bibliografie. Tak skonstruowany podręcznik niewątpliwie ułatwia studiowanie, pozwala poznać i, co ważniejsze, zrozumieć podstawy dydaktyki. (z recenzji prof. dr hab. Tadeusza Lewowickiego)
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Biblioteka Główna. Magazyny
There are copies available to loan: sygn. E.46.V.4 [Magazyn 1] (1 egz.)
Book
In basket
Bibliogr. s. 487-493.
Jest to podręcznik, który ujmuje podstawowe i najważniejsze umiejętności dydaktyczne pracy nauczyciela w szkole ogólnokształcącej. Bardzo liczne przypisy umożliwiają Czytelnikowi samodzielną weryfikację przedstawionych poglądów i twierdzeń, a pragnącym pogłębić problematykę - sięgnąć do odpowiedniej literatury. Książka składa się z 14 rozdziałów podporządkowanych strukturze wiedzy dydaktycznej (cele, treści, procesy, zasady, metody, formy i środki). W każdym z nich, po przedstawieniu stanu wiedzy dydaktycznej, omówiono zagadnienia, poszerzając wiedzę i praktyki kształcenia ogólnego.
This item is available in 3 branches. Expand the list to see details.
Biblioteka Główna. Magazyny
All copies are currently on loan: sygn. P.12994 [Magazyn 1] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
There are copies available to loan: sygn. P.5248.V.4 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 6461.V.4 [Czytelnia B], 6460.V.4 [Czytelnia B] (2 egz.)
Book
In basket
Podstawy dydaktyki / Franciszek Bereźnicki. - Wydanie III. - Kraków : " Impuls", 2011. - 466 stron ; 24 cm.
Bibliogr. s. 459-466.
Jest to podręcznik, który ujmuje podstawowe i najważniejsze umiejętności dydaktyczne pracy nauczyciela w szkole ogólnokształcącej. Bardzo liczne przypisy umożliwiają Czytelnikowi samodzielną weryfikację przedstawionych poglądów i twierdzeń, a pragnącym pogłębić problematykę - sięgnąć do odpowiedniej literatury. Książka składa się z 14 rozdziałów podporządkowanych strukturze wiedzy dydaktycznej (cele, treści, procesy, zasady, metody, formy i środki). W każdym z nich, po przedstawieniu stanu wiedzy dydaktycznej, omówiono zagadnienia, poszerzając wiedzę i praktyki kształcenia ogólnego.
This item is available in 3 branches. Expand the list to see details.
Biblioteka Główna. Magazyny
Brak informacji o dostępności: sygn. 23742.V.4 [Magazyn 1] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
There are copies available to loan: sygn. P.13122.V.4 [Wypożyczalnia B], P.13121.V.4 [Wypożyczalnia B] (2 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 14208.V.4 [Czytelnia B] (1 egz.)
Book
In basket
Bibliogr. s. 104-106 oraz przy tematach.
Publikacja przygotowana do programu ćwiczeń z przedmiotu "Dydaktyka ogólna". Materiał zawiera 12 tematów, z których każdy został podzielony na mniejsze podtematy, co umożliwia podział grupy ćwiczeniowej na zespoły. Zaproponowany układ treści obliguje grupę do pacy i współpracy. Każdy z podtematów zawiera pytania kontrolne, umożliwiające wspólne podsumowanie zajęć, a także zagadnienia do samodzielnego opracowania. Zakładanym efektem ćwiczeń jest umiejętność dyskusji i łączenia treści ćwiczeń przez studentów.
This item is available in 3 branches. Expand the list to see details.
Biblioteka Główna. Magazyny
There are copies available to loan: sygn. P.13807 [Magazyn 1] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
There are copies available to loan: sygn. P.13805.V.4 [Wypożyczalnia B], P.13806.V.4 [Wypożyczalnia B] (2 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 14769.V.4 [Czytelnia B] (1 egz.)
Book
In basket
Bibliogr. s. 277-289.
W książce autor określa wartości i definiuje cele edukacji w szkolnictwie ogólnokształcącym. Istotną sprawą jest respektowanie zasady podmiotowości ucznia i jego wielostronnej aktywności w procesie uczenia sie i nauczania. Nie mniej ważnym zagadnieniem jest samodzielne uczenie się, którego podstawą jest znajomość metod uczenia się. W związku z tym jawi się potrzeba opracowania teorii kształcenia dotyczącej prawidłowości rządzących procesem nauczania i uczenia się w szkolnictwie ogólnokształcącym. Książka ujmuje również podstawowe umiejętności dydaktyczne pracy nauczyciela.
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
There are copies available to loan: sygn. P.11181.V.4 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 12224.V.4 [Czytelnia B] (1 egz.)
The item has been added to the basket. If you don't know what the basket is for, click here for details.
Do not show it again