Sorting
Source
Books
(7)
Form of Work
Książki
(7)
Publikacje naukowe
(1)
Status
only on-site
(7)
available
(6)
Branch
Biblioteka Główna. Magazyny
(1)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
(5)
Biblioteka Główna. Czytelnie
(7)
Author
Adamiak Wacław
(1)
Bakalarski Krzysztof (public relations)
(1)
Bartczak Jowita
(1)
Bieńkowska Izabela
(1)
Cybal-Michalska Agnieszka (1973- )
(1)
Durka Grażyna
(1)
Frydrychowicz Stefan
(1)
Gajdzica Zenon
(1)
Galas Barbara
(1)
Gmerek Tomasz
(1)
Gromkowska-Melosik Agnieszka
(1)
Haber Lesław Henryk (1943- )
(1)
Hoffmann Beata (1964- )
(1)
Kwieciński Zbigniew (1941- )
(1)
Lankiewicz Hadrian Aleksander
(1)
Melosik Zbyszko (1956- )
(1)
Mikiewicz Piotr (1976- )
(1)
Murawska Ewa (1958- )
(1)
Ostrouch-Kamińska Joanna (1974- )
(1)
Przybylski Błażej
(1)
Szczepaniak-Kozak Anna
(1)
Szymański Mirosław Józef (1942- )
(1)
Wiśniewska-Paź Barbara (1970- )
(1)
Wąsikiewicz-Firlej Emilia
(1)
Year
2010 - 2019
(6)
2000 - 2009
(1)
Time Period of Creation
2001-
(1)
Country
Poland
(7)
Language
Polish
(7)
Russian
(1)
Subject
KOMUNIKACJA SPOŁECZNA
(2)
ZARZĄDZANIE
(2)
Doskonalenie zawodowe
(1)
EDUKACJA MIĘDZYKULTUROWA
(1)
JĘZYKI
(1)
KOMUNIKACJA INTERPERSONALNA
(1)
KOMUNIKACJA MIĘDZYKULTUROWA
(1)
Kapitał społeczny
(1)
Kształcenie nauczycieli
(1)
Młodzież
(1)
Nauczyciele
(1)
Nierówności edukacyjne
(1)
Praca
(1)
Relacje międzyludzkie
(1)
SPOŁECZEŃSTWO INFORMACYJNE
(1)
SPOŁECZNOŚCI LOKALNE
(1)
Socjalizacja
(1)
Socjologia edukacji
(1)
UCZNIOWIE o SPECJLANYCH POTRZEBACH EDUKACYJNYCH
(1)
ŚRODKI MASOWEGO PRZEKAZU
(1)
Subject: time
1901-2000
(1)
1945-1989
(1)
1989-2000
(1)
2001-
(1)
Subject: place
NIEMCY
(1)
POLSKA
(1)
Polska
(1)
RPA
(1)
Genre/Form
Praca zbiorowa
(1)
Domain
Edukacja i pedagogika
(2)
Gospodarka, ekonomia, finanse
(1)
Socjologia i społeczeństwo
(1)
Słowo kluczowe
kompetencje komunikacyjne
(7)
komunikacja interpersonalna
(2)
kształcenie
(2)
aktywizacja zawodowa
(1)
doskonalenie zawodowe
(1)
dydaktyka
(1)
edukacja
(1)
edukacja międzykulturowa
(1)
etyka biznesu
(1)
język obcy
(1)
kapitał społeczny
(1)
kariera
(1)
kompetencje interkulturowe
(1)
komunikacja niewerbalna
(1)
komunikacja społeczna
(1)
komunikacja werbalna
(1)
komunikowanie masowe
(1)
kreatywność
(1)
kultura bezpieczeństwa
(1)
kultura organizacyjna
(1)
marketing polityczny
(1)
marketing społeczny
(1)
media masowe
(1)
menedżer
(1)
młodzież
(1)
nauczanie
(1)
nauczyciele
(1)
negocjacje
(1)
niepełnosprawni
(1)
niepełnosprawni intelektualnie
(1)
osiągnięcia edukacyjne
(1)
pedagodzy
(1)
przedsiębiorczość
(1)
public relations
(1)
rekrutacja pracowników
(1)
resocjalizacja
(1)
rodzina
(1)
rozwój
(1)
samorząd terytorialny
(1)
socjalizacja
(1)
socjologia edukacji
(1)
społeczeństwo informacyjne
(1)
społeczna odpowiedzialność biznesu
(1)
społeczność lokalna
(1)
system zarządzania
(1)
tożsamość
(1)
uczeń niepełnosprawny
(1)
uczeń o specjalnych potrzebach eukacyjnych
(1)
uzależnienie od Internetu
(1)
wczesna interwencja
(1)
wychowanie
(1)
wyszukiwanie informacji
(1)
zarządzanie
(1)
7 results Filter
Book
In basket
Bibliogr. s. 201-203.
Komunikacja społeczna w swych różnych obliczach kształtuje naszą cywilizację i kulturę, oddziałując na kształt i zasięg uznawanych norm, wzorców zachowań, idei. Nowe jej formy i technologie kreują inne niż dotąd sposoby naszego postępowania ľ indywidualnego i zbiorowego. Wydaje się, że mają one większe znaczenie w budowaniu oblicza współczesnych społeczeństw, niż wola i dążenia ludzi, czyniąc nas niewolnikami informacji, technicznych środków jej przekazu oraz niezależnych od naszej woli źródeł informacji. Do takiego oblicza rzeczywistości pewnie większość z nas zdążyła się przyzwyczaić. Jednak czy zastanawiamy się nad tym na ile komunikacja, stan kompetencji komunikacyjnych, rola jaką komunikacja odgrywa albo może odgrywać w życiu społecznym, powiązane są z dążeniem do tego, by lepsza była jego jakość? By lepiej, bogaciej żyć? Co może łączyć komunikację z procesami rozwoju? Dlaczego rozwój miałby w jakikolwiek sposób wiązać się ze sposobami komunikowania się ludzi? Czy od rozmawiania, informowania, nauczania, przekonywania może przybywać bogactwa? To niektóre z pytań jakie stawia w tej publikacji jej Autor. Poszukując na nie odpowiedzi prowadzi Czytelnika w świat dialogu i jego uwarunkowań politycznych, edukacyjnych i społecznych istniejących w naszym kraju. Podpowiada również, jak kształtować nasze osobiste kompetencje komunikacyjne, by dobrze z nich korzystać dla pożytku własnego i ogółu. Poznajemy też sprawczą moc kreatywnego myślenia wspólnot ludzkich oraz warunki pozwalające na pojawienie się twórczej wartości kapitału społecznego.
This item is available in 3 branches. Expand the list to see details.
Biblioteka Główna. Magazyny
There are copies available to loan: sygn. P.13647 [Magazyn 1] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
There are copies available to loan: sygn. P.13646.III.10 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 14665.III.10 [Czytelnia B] (1 egz.)
Book
In basket
(Monografie / Wyższa Szkoła Zarządzania i Bankowości w Poznaniu)
Bibliogr. s. 177-183.
Celem niniejszej monografii jest ukazanie znaczenia komunikacji interpersonalnej w zarządzaniu pracownikami. Rola komunikacji interpersonalnej będzie rozpatrywana głównie pod kątem zwiększenia efektywności działań menedżerskich. Zasadniczą tezą przyjętą w pracy jest wskazanie na ścisłą zależność między kompetencjami komunikacyjnymi menedżera a jego zdolnością do efektywnego zarządzania pracownikami. W prezentowanej monografii wykorzystano niektóre wyniki własnych rozważań teoretycznych autora i badań empirycznych prowadzonych nad komunikacją interpersonalną, zarządzaniem i rozwojem człowieka.
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
There are copies available to loan: sygn. P.11293.III.10 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 12416.III.10 [Czytelnia B] (1 egz.)
Book
In basket
Bibliogr. przy niektórych pracach.
"Niniejsza monografia pokazuje, że interkulturowość na stałe zagościła w dydaktyce języków obcych na różnych poziomach nauczania. Celem tej monografii jest przede wszystkim podzielenie się praktycznymi doświadczeniami i refleksjami dotyczącymi dydaktyki języków obcych oraz odniesienie się do najnowszych trebdów w szeroko rozumianym językoznawstwie stosowanym, ze szczególnym uwzględnieniem zagadnień interkulturowości, kreatywności i refleksyjności." (ze Wstępu)
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 13522.V.8 [Czytelnia A] (1 egz.)
Book
In basket
Bibliografia przy pracach.
Jednym z ważniejszych priorytetów w dziedzinie edukacji w zmieniającej się Europie jest wypracowanie nowego modelu nauczyciela–wychowawcy–opiekuna na miarę potrzeb XXI wieku i rosnących oczekiwań społecznych. Poszukiwanie sensu bycia dziś pedagogiem, swoiste snucie opowieści o wyjątkowości, szczególności pracy nauczyciela, wychowawcy, opiekuna i jednocześnie trudach tej profesji to główna przesłanka prezentowanej pracy zbiorowej. Tom zawiera teksty różnorodne metodologicznie, językowo i strukturalnie, które jednak są spójne i użyteczne dla realizacji idei przewodniej podjętego przedsięwzięcia–dociekliwego, wieloaspektowego poszukiwania nowego spojrzenia na sztukę bycia nauczycielem–wychowacą–opiekunem we współczesnym świecie.
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
There are copies available to loan: sygn. 23327.V.3 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 23326.V.3 [Czytelnia B] (1 egz.)
Book
In basket
(Problemy Edukacji, Rehabilitacji i Socjalizacji Osób Niepełnosprawnych ; t. 14)
Bibliogr. przy rozdz.
Książka jest poświęcona społecznej sytuacji dzieci ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi oraz osób niepełnosprawnych intelektualnie w Polsce i w Czechach. Składa się z dwóch części. W pierwszej zostały omówione zagadnienia związane z kształceniem, wychowaniem, socjalizacją i wspieraniem uczniów ze specjalnymi potrzebami w Republice Czeskiej oraz w Polsce. Część ta zawiera wyniki badań nad dystansem społecznym wobec osób niepełnosprawnych intelektualnie polskich i czeskich studentów. Druga część zawiera podrozdziały ukazujące porównania polskich i czeskich rozwiązań w zakresie aktywizacji społeczno-zawodowej osób niepełnosprawnych, popierane konkretnymi przykładami oraz osadzone w systemie legislacyjnym obu krajów i aktów prawnych UE.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 14286.IV.4 [Czytelnia B] (1 egz.)
Book
In basket
(Inspiracje Edukacyjne)
Bibliografia, netografia przy pracach.
Publikacja stanowi zbiór wykładów akademickich czołowych polskich przedstawicieli socjologii edukacji. Autorzy dokonują oglądu i analizy najistotniejszych problemów dotyczących edukacji takich jak: - proces nabywania kompetencji społecznych w rodzinie, grupach rówieśniczych i zmieniającym się społeczeństwie, - rola edukacji w pomnażaniu kapitału społecznego, - konstruowanie tożsamości jednostek i grup społecznych, - istnienie nierówności społecznych w szkolnictwie, - możliwość kształtowania równych szans edukacyjnych Polaków. Publikacja ukazuje wielowymiarowe społeczne uwarunkowania edukacji, teorie umożliwiające analizę funkcjonowania szkół i innych placówek oświatowych jako instytucji społecznych, a także rolę edukacji w procesach rozwoju społeczeństwa, gospodarki i kultury.
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
There are copies available to loan: sygn. 22493.VI.5 [Wypożyczalnia A] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 22492.VI.5 [Czytelnia A] (1 egz.)
Book
In basket
Bibliogr. przy rozdz.
Celem niniejszego podręcznika jest przekazanie merytorycznej wiedzy z zakresu komunikacji i zarządzania, mającej w przyszłości wpływ na pozycję i autorytet menedżera, jak również przynoszące zysk, umiejętne zarządzanie własnym biznesem. Prezentowane w podręczniku problemy i zagadnienia odwołują się do przedmiotów: kształcenie w zakresie socjologii, nauk o komunikowaniu, public realtions, podstawy zarządzania, nauka o organizacji, zarządzanie zasobami ludzkimi, marketing, nauka o koncepcjach zarządzania, przedsiębiorczości, etyka w zarządzaniu, psychologia w zarządzaniu, negocjacje. Zaletą podręcznika jest innowacyjność analityczna związana z usadowieniem problematyki komunikacji i zarządzania w nowym otoczeniu, jakim jest społeczeństwo informacyjne, i wynikająca stąd specyficzna rola technologii teleinformatycznej w systemach sieciowego zarządzania poprzez Intranet, Ekstranet i Internet. Wielość przykładów praktycznych zamieszczonych w tekście, ma w zamysle autorów pobudzić zainteresowania Czytelników dla dalszego pogłębiania wiedzy z zakresu komunikacji i zarządzania.
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
There are copies available to loan: sygn. P.11403.VI.11 [Wypożyczalnia A] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 12609.VI.11 [Czytelnia A] (1 egz.)
The item has been added to the basket. If you don't know what the basket is for, click here for details.
Do not show it again