Sorting
Source
Books
(3)
Form of Work
Książki
(3)
Status
available
(3)
only on-site
(3)
Branch
Biblioteka Główna. Magazyny
(1)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
(2)
Biblioteka Główna. Czytelnie
(3)
Author
Bernasiewicz Maciej
(1)
Dovey Jon
(1)
Drozdowicz Jarema
(1)
Giddings Seth
(1)
Grant Iain
(1)
Grębecka Zuzanna (1975- )
(1)
Kelly Kieran
(1)
Kurz Iwona
(1)
Lister Martin (1947- )
(1)
Litwinowicz-Droździel Małgorzata
(1)
Lorek Marta
(1)
Rodak Małgorzata
(1)
Sadza Agata
(1)
Sawicka Katarzyna
(1)
Year
2010 - 2019
(1)
2000 - 2009
(2)
Country
Poland
(3)
Language
Polish
(3)
Subject
CYBERKULTURA
(1)
INTERNET
(1)
KULTURA MASOWA
(1)
MULTIMEDIA
(1)
WIEDZA o KULTURZE
(1)
ŚRODKI MASOWEGO PRZEKAZU
(1)
Genre/Form
Podręcznik
(1)
Słowo kluczowe
kino
(2)
teatr
(2)
Internet
(1)
artysta
(1)
ciało
(1)
druk
(1)
dźwięk
(1)
film
(1)
fotografia
(1)
karnawał
(1)
kino cyfrowe
(1)
komunikacja
(1)
kultura
(1)
kultura masowa
(1)
kultura popularna
(1)
kultura wirtualna
(1)
kultura współczesna
(1)
literatura
(1)
media
(1)
mowa
(1)
muzyka
(1)
muzyka popularna
(1)
naród
(1)
pismo
(1)
przestrzeń
(1)
region
(1)
sztuka
(1)
telewizja
(1)
tożsamośc kulturowa
(1)
tożsamość kulturowa
(1)
wielokulturowość
(1)
3 results Filter
Book
In basket
Bibliogr. przy pracach.
Celem niniejszego tomu jest przybliżenie czytelnikowi niżej wymienionych sfer pop-kultury, które nie tylko dają nam możliwość oderwania się od rzeczywistości, lecz są również formą interakcji z nią i próbą włączenia nas samych do dyskursu codzienności. Część pierwsza obejmuje tematykę popularnych zachowań we współczesnym świecie, część druga wskazuje na współczesnych bohaterów kina oraz to w jaki sposób wpływają oni na stan świadomości zbiorowej oraz masowe upodobania. W trzeciej części autorzy wskazują na problem literatury popularnej, a w kolejnej omawiają problematykę muzyki popularnej i dziennikarstwa muzycznego. W ostatniej części wskazano na tradycyjne wątki, motywy oraz instytucje oraz ich nowe popkulturowe ujęcie. Problem naukowej dyskusji nad zjawiskiem kultury popularnej wiąże się nierozerwalnie z kłopotliwą potrzebą stworzenia względnie jednolitej definicji tego specyficznego typu kultury oraz określenia płaszczyzn, na których się przejawia. Przedsięwzięcie to wydaje się jednak skazane z góry na porażkę z tej przyczyny, iż o ile wszyscy zgadzamy się, że kultura popularna kształtuje w istotny sposób nasze życie codzienne, to trudno nam jasno wskazać klarowną granicę określającą pole jej bezpośredniego oddziaływania. Kultura popularna stała się tym samym immanentną częścią życia w społeczeństwach współczesnych, przy jednoczesnym rozmyciu jej konceptualnej jednoznaczności. Wydaje się dziś przenikać społeczną praktykę oraz zbiorowe światopoglądy tak silnie, że tracimy z oczu wyraźnie odrębną specyfikę jej charakteru. Charakter ten określany jest zarówno przez dające się wyróżnić mechanizmy jej działania, jak i nowe formy kulturowej ekspresji.
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
There are copies available to loan: sygn. P.11208.VI.9 [Wypożyczalnia A] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 12281.VI.9 [Czytelnia A] (1 egz.)
Book
In basket
Bibliogr. przy rozdz. Indeksy.
Książka wyróżnia antropologiczne, a nie tylko artystyczne rozumienie kultury, a także jej ujęcie medialne. Na początku znajduje się wyjaśnienie antropologicznej definicji kultury oraz omówienie zagadnień, z którymi uczeń spotyka się na co dzień: duchowości, materialności, przestrzeni i czasu. Następnie prezentowane są różne rodzaje grup społecznych. Najwięcej miejsca zajmuje przedstawienie podstawowych mediów kultury, m.in. słowa, dźwięku, obrazu. Ponadto poruszane są kwestie postaw i sposobów działania w kulturze współczesnej (np. tożsamości, wielokulturowości, globalizacji).
This item is available in 3 branches. Expand the list to see details.
Biblioteka Główna. Magazyny
There are copies available to loan: sygn. P.8193 [Magazyn 1] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
There are copies available to loan: sygn. P.8192.XXV.3 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 9534.XXV.3 [Czytelnia B], 9535.XXV.3 [Czytelnia B] (2 egz.)
Book
In basket
(Media - Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego)
Bibliogr. przy pracach. Indeksy.
Nowe media to wyczerpujące wprowadzenie do kultury, historii, technologii i teorii nowych mediów. Książka ta powstała z myślą o studentach, a jej celem jest znalezienie odpowiedzi na pytanie, na czym polega nowatorstwo „nowych mediów”, poddanie krytycznej ocenie tezy, zgodnie z którą jesteśmy świadkami rewolucji medialnej i technicznej, oraz wytyczenie nowych kierunków w badaniach nad mediami. Autorzy poruszają szeroki wachlarz zagadnień, takich jak: charakterystyka nowych mediów; społeczne i polityczne zastosowania nowych mediów i nowych technik komunikowania się; nowe technologie medialne i ich związek z polityką i globalizacją; nowe media i życie codzienne; teorie interaktywności; symulacja; ekonomia nowych mediów; cybernetyka i cyberkultura oraz historia robotów i sztucznego życia.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 10654.VI.11 [Czytelnia A] (1 egz.)
The item has been added to the basket. If you don't know what the basket is for, click here for details.
Do not show it again