Sorting
Source
Books
(5)
Form of Work
Książki
(5)
Publikacje dydaktyczne
(1)
Publikacje fachowe
(1)
Publikacje naukowe
(1)
Status
available
(5)
only on-site
(5)
Branch
Biblioteka Główna. Magazyny
(2)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
(3)
Biblioteka Główna. Czytelnie
(5)
Author
Dziamska Dorota
(1)
Gładyszewska-Cylulko Joanna
(1)
Minczakiewicz Elżbieta Maria
(1)
Nikodemska El Tairy Hanna
(1)
Wójcik Magdalena (pedagog)
(1)
Year
2010 - 2019
(4)
2000 - 2009
(1)
Time Period of Creation
2001-
(2)
Country
Poland
(5)
Language
Polish
(5)
Audience Group
Klasa 1.
(1)
Klasa 2.
(1)
Klasa 3.
(1)
Nauczyciele
(1)
Przedszkola
(1)
Szkoły podstawowe
(1)
Subject
Kinezjologia edukacyjna
(3)
Integracja percepcyjno-motoryczna
(2)
ARTETERAPIA
(1)
DZIECKO NIEPEŁNOSPRAWNE
(1)
Dziecko z niepełnosprawnością intelektualną
(1)
Nauczanie początkowe
(1)
Nauka pisania
(1)
Rozwój psychofizyczny dziecka
(1)
Uczenie się
(1)
WYCHOWANIE w RODZINIE
(1)
Wychowanie przedszkolne
(1)
Zmysły
(1)
Subject: time
2001-
(1)
Subject: place
Polska
(1)
Genre/Form
Gry i zabawy
(1)
MATERIAŁY KONFERENCYJNE
(1)
Monografia
(1)
Poradnik
(1)
Domain
Edukacja i pedagogika
(3)
Medycyna i zdrowie
(1)
Słowo kluczowe
kinezjologia edukacyjna
(5)
edukacja
(2)
arteterapia
(1)
dieta
(1)
dysleksja
(1)
dziecko autystyczne
(1)
dziecko niepełnosprawne
(1)
edukacja przez ruch
(1)
integracja sensomotoryczna
(1)
integracja sensoryczna
(1)
język migowy
(1)
metoda Ruchu Rozwijającego
(1)
metoda dobrego startu
(1)
mózgowe porażenie dziecięce
(1)
nauka
(1)
niepełnosprawność intelektualna
(1)
niepełnosprawność umysłowa
(1)
niesmiałość
(1)
pisanie
(1)
procedury terapeutyczne
(1)
rehabilitacja
(1)
relaksacja aktywna
(1)
rodzice
(1)
rodzina
(1)
rozwód
(1)
rozwój człowieka
(1)
rozwój psychomotoryczny
(1)
stymulacja sensoryczna
(1)
symulacja polisensoryczna
(1)
terapia
(1)
terapia pedagogiczna
(1)
wspomaganie rozwoju
(1)
wychowanie
(1)
wyobraźnia
(1)
zabawy dydaktyczne
(1)
zakażenia usprawniające
(1)
zmysły
(1)
5 results Filter
Book
In basket
Bibliografia na stronach [243]-250.
Specyfika pracy z dziećmi z niepełnosprawnością intelektualną zmusza pedagogów i terapeutów do ciągłych poszukiwań nowych metod pracy, które zachęcą dzieci do poznawania najbliższego otoczenia. Wymaga to jednak wielkiego wyczucia i zrozumienia problemu, by umiejętnie dostosować konkretne ćwiczenia do rodzaju zaburzeń u danego dziecka. Nie każda bowiem metoda może być wykorzystana w terapii dzieci z wszystkimi niepełnosprawnościami, nie oznacza to jednak, iż nie możemy z powodzeniem wykorzystywać pewnych jej elementów. Nie ma metody, która sprawdzałaby się w każdej sytuacji problemowej, którą można stymulować i usprawniać wszelkie zaburzenia rozwojowe - dlatego zadaniem pedagogów i terapeutów jest wyćwiczenie w sobie umiejętności doboru poszczególnych ćwiczeń do zamierzeń terapeutycznych. Jedną z metod, która może pomóc dzieciom w maksymalnym, na miarę ich możliwości, rozwoju tak ważnych umiejętności percepcyjno-motorycznych, jest kinezjologia edukacyjna. Zaprezentowane w niniejszej pracy badania dotyczą znaczenia oraz stopnia efektywności kinezjologii edukacyjnej w rozwijaniu podstawowych umiejętności szkolnych u dzieci z niepełnosprawnością intelektualną w lekkim stopniu, a szczegółowe scenariusze zajęć terapeutycznych dają możliwość wdrożenia tych oddziaływań w proces edukacyjno-terapeutyczny. Publikacja ze względu na tematykę, adresowana jest do studentów kierunków pedagogicznych, zwłaszcza studentów pedagogiki specjalnej. Kierowana jest również do czynnych pedagogów specjalnych, psychologów, terapeutów, specjalistów terapii pedagogicznej, a także rodziców i opiekunów dzieci z niepełnosprawnością intelektualną, poszukujących wskazówek, inspiracji i nowych możliwości właściwych oddziaływań terapeutycznych w trosce o jak najlepszy rozwój dziecka.
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
There are copies available to loan: sygn. 18962.IV.9 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 18961.IV.9 [Czytelnia B] (1 egz.)
Book
In basket
Bibliogr. s. 163-164.
Kinezjologia Edukacyjna – fenomen skuteczności jest jedyną w Polsce publikacją zawierającą prezentację badań naukowych prowadzonych przez wybitnych i uznanych na świecie naukowców, których wnioski są zbieżne z założeniami Kinezjologii Edukacyjnej dr. ph. Paula Dennisona. Publikacja przeznaczona jest dla wszystkich zainteresowanych poznaniem podstaw naukowych metody oraz dla tych, którzy chcieliby podnieść jakość swojego życia. Napisana z pasją, barwnym językiem, prezentuje sposób wprowadzania korzystnych zmian w życiu każdego człowieka. W żywy, interesujący sposób autorka opisuje przypadki osób, które dzięki jej pomocy odzyskały kontrolę nad swoim życiem lub uczyniły je radośniejszym. Prezentacja tych osobistych doświadczeń, poparta licznymi przykładami z praktyki autorki, jak również relacje osób korzystających z metod kinezjologicznych, nadają książce walor autentyczności. Hanna Nikodemska El Tairy jest trenerem Kinezjologii Edukacyjnej od siedemnastu lat, za swoje osiągnięcia została wpisana do Who is Who w Polsce. Jej prace są znane w kraju i za granicą.
This item is available in 3 branches. Expand the list to see details.
Biblioteka Główna. Magazyny
There are copies available to loan: sygn. P.17976 [Magazyn 1], P.17975 [Magazyn 1] (2 egz.)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
There are copies available to loan: sygn. 19510.IV.9 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 19509.IV.9 [Czytelnia B] (1 egz.)
Book
In basket
Edukacja przez ruch : od kołysania do pisania / Dorota Dziamska. - Warszawa : Nowa Era - Twoje mocne strony, © copyright 2018. - 80 stron : ilustracje kolorowe ; 24 cm.
(Biblioteka Nauczyciela)
Bibliografia na stronie 78.
Publikacja zawiera podstawy teoretyczne systemu „Edukacja przez ruch”, autorstwa Doroty Dziamskiej, oraz propozycje zajęć i zabaw. Stymuluje harmonijny rozwój dzięki propozycjom zabaw kinezjologicznych. Umożliwia prowadzenie ciekawych zajęć, które inspirują dzieci do działania. Wspomaga proces uczenia, którego ważnym elementem jest odkrywanie przez dziecko, co budzi spontaniczność, ekspresję twórczą, planowanie intencjonalnego działania oraz wyzwala odpowiedni poziom zaangażowania emocjonalnego.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. B.1464.IV.9 [Czytelnia B] (1 egz.)
Book
In basket
Bibliogr. s. 125-134.
W niniejszej pracy autorka starała się znaleźć miejsce dla arteterapii wśród innych dyscyplin naukowych. Próbuje także wprowadzić jej elementy do pracy pedagoga, nie będącego arteterapeutą, a posiadającego jedynie głębokie przekonanie o potrzebie oddziaływania za pomocą sztuki. W książce zawarła metody i techniki arteterapeutyczne, przedstawiła scenariusze zajęć i omówiła ich strukturę. Wszystko to zostało wzbogacone szczegółowymi opisami przypadków dzieci poddanych przez autorkę oddziaływaniom terapeutycznym
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
There are copies available to loan: sygn. P.11176.IV.4 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 12214.IV.4 [Czytelnia B] (1 egz.)
Book
In basket
Bibliogr. przy pracach.
W książce omówiono zagadnienia: niepełnosprawność i wychowanie do integracji w świetle wyzwań współczesności, rodzina w wychowaniu dziecka niepełnosprawnego w okresie przemian, problemy diagnozy i terapii dzieci niepełnosprawnych o zróżnicowanych potrzebach edukacyjnych i możliwościach rozwoju, metody i techniki we wspomaganiu rozwoju dzieci niepełnosprawnych.
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Biblioteka Główna. Magazyny
There are copies available to loan: sygn. P.2104 [Magazyn 1], P.2103 [Magazyn 1] (2 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 3301.IV.4 [Czytelnia B] (1 egz.)
The item has been added to the basket. If you don't know what the basket is for, click here for details.
Do not show it again