Sorting
Source
Books
(6)
Form of Work
Książki
(6)
Status
only on-site
(6)
available
(2)
Branch
Biblioteka Główna. Magazyny
(1)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
(1)
Biblioteka Główna. Czytelnie
(6)
Author
Chłopicki Władysław
(1)
Florczak Jacek
(1)
Griniewicz Sergiusz
(1)
Kubiak-Sokół Aleksandra
(1)
Pokojska Agnieszka (1975- )
(1)
SkopiukTatiana
(1)
Sorokina Elwira
(1)
Sroczyńska-Niwicz Irena
(1)
Tabakowska Elżbieta (1942- )
(1)
Zaniewski Jan
(1)
Year
2010 - 2019
(1)
2000 - 2009
(5)
Country
Poland
(6)
Language
Polish
(6)
Subject
JĘZYK POLSKI
(2)
JĘZYKOZNAWSTWO
(2)
JĘZYK
(1)
JĘZYKI
(1)
JĘZYKOZNAWSTWO KOGNITYWNE
(1)
Językoznawstwo kognitywne
(1)
KOMUNIKACJA MIĘDZYKULTUROWA
(1)
Teoria przekładu
(1)
Genre/Form
MATERIAŁY KONFERENCYJNE
(1)
Słowo kluczowe
językoznawstwo
(6)
język polski
(2)
antropologia
(1)
edukacja międzykulturowa
(1)
glottodydaktyka
(1)
język obcy
(1)
kompetencje językowe
(1)
komunikacja międzykulturowa
(1)
lingwistyka
(1)
metody nauczania
(1)
obrazowanie
(1)
poradnik
(1)
różnice kulturowe
(1)
semantyka
(1)
socjolongwistyka
(1)
6 results Filter
Book
In basket
Pełen humoru poradnik językowy zawierający dowcipne odpowiedzi profesora Bralczyka na pytania dotyczące wielu zagadnień języka, np. stylistyki, etykiety językowej, nielogiczności w języku lub zapożyczeń. Książka powstała na podstawie programów, które jej autor nagrał dla Telewizji "Polonia". Zachowano w niej świeżość i spontaniczność oryginału, wprowadzono podział tematyczny, całość zilustrowano niebanalnymi grafikami nawiązującymi do tekstu. Książka zachęca do lepszego zapoznania się z własnym językiem oraz pokazuje, że polszczyzna jest warta uwagi.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 8827.I.4 [Czytelnia A] (1 egz.)
Book
In basket
Bibliografia s. 171-181. Indeks.
Praca stanowi jedną z pierwszych prób systematycznego zastosowania modelu wypracowanego przez językoznawstwo kognitywne do badań translatologicznych. Po krótkim przeglądzie istniejących teorii przekładu – zarówno językoznawczych, jak i teoretycznoliterackich – autorka omawia podstawowe założenia językoznawstwa kognitywnego, wykorzystując je następnie do analizy wybranych tekstów literackich (współczesna proza i poezja polsko- oraz anglojęzyczna), przeprowadzonej z perspektywy nie tylko językoznawcy, ale także teoretyka i krytyka przekładu. Pracę zamyka rozdział poświęcony wynikom analiz oraz płynącej z nich teoretycznej refleksji.
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
There are copies available to loan: sygn. 22966.XXIV.10 [Wypożyczalnia A] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 22965.XXIV.10 [Czytelnia A] (1 egz.)
Book
In basket
Publikacja zawiera podstawowe cechy oraz główne postulaty antropolingwistyki. W przystępny sposób omówiono w niej protoludzki okres ewolucji człowieka (od australopiteków do kromaniończyka - współczesnego typu człowieka, przednaukowy, protonaukowy oraz współczesny, czyli naukowy, okres ewolucji człowieka i jego odbicie w leksyce. czytelnik odnajdzie w niej również prognozy i perspektywy.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 10169.I.5 [Czytelnia A] (1 egz.)
Book
In basket
Indeks.
Tom 5 kolekcji Akademii języka polskiego PWN to poradnik językowy. Poradnik stanowi zbiór około tysiąca porad językowych wybranych z internetowej Poradni Językowej PWN. W poradniku znalazły się najciekawsze pytania internautów oraz odpowiedzi udzielone przez językoznawców z różnych ośrodków akademickich w Polsce. Układ książki to podział na kategorie: znaczenie, frazeologia, pragmatyka, pisownia, odmiana i inne.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 8797.I.4 [Czytelnia A] (1 egz.)
Book
In basket
(Rozprawy Habilitacyjne Uniwersytetu Łódzkiego)
Bibliogr. s. 399-407.
Niniejsza praca jest poświęcona przełożeniu zdobyczy lingwistyki na potrzeby glottodydaktyki. Wprowadzenie wiedzy o języku do nauki języka obcego ma na celu optymalizację procesu jego nauczania / uczenia się. Samo wykorzystanie językoznawstwa w glottodydaktyce ma charakter pośredni i bezpśredni, co odzwierciedla podział pracy. Jej jedna część kładzie nacisk na językoznawcze własności procesu nauki języka obcego, które w opisach ukierunkowanych na aspekty dydaktyczne mogą być uwypuklane w sposób niewystarczający. Druga część pokazuje, jak wykorzystać wybrane narzędzia językoznawcze, przekształcając je w konkretne techniki nauczania w ramach tzw. kognitywno-językoznawczej metody nauki języka obcego (MCL). Jej zastosowanie ilustrują przykłady nauczania języka francuskiego na poziomie zaawansowanym, ukierunkowane na kształcenie tych aspektów, które mogą sprawiać Polakowi najwięcej kłopotów. Cała praca podkreśla nie tylko ważną rolę wiedzy o języku w nauce języka obcego, ale także podaje konkretne sposoby jej wykorzystania.
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Biblioteka Główna. Magazyny
There are copies available to loan: sygn. P.11404 [Magazyn 1] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 12617.I.5 [Czytelnia A] (1 egz.)
Book
In basket
(Język a Komunikacja ; 19)
Nazwy aut. na s. [357]. Na grzb. wyłącznie tyt. serii. Materiały z konf. "Język trzeciego tysiąclecia IV", 9-11 marca 2006 r., Kraków.
Bibliogr. przy rozdz.
Tom zawiera artykuły, które stanowią dobry przegląd tej fascynującej, interdyscyplinarnej dziedziny, obejmującej zarówno refleksję teoretyczną, badania leksykograficzne, analizy tekstów pisanych i mówionych, jak i zastosowania w edukacji. W szczególności warto zwrócić uwagę na obiecujący nurt badań wykorzystujący osiągnięcia międzykulturowej psychologii społecznej spod znaku Hofstedego, jak też metodologię pragmalingwistyczną i socjolingwistyczną, obok tradycyjnych opracowań kontrastywnych - semantycznych, leksykograficznych i składniowych. Mocno zaznacza się tu językoznawstwo kognitywne, które szeroko zakreślając obszar zastosowań swoich podstawowych założeń, znakomicie wpisuje się w badania kulturowe.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 13198.I.5 [Czytelnia A] (1 egz.)
The item has been added to the basket. If you don't know what the basket is for, click here for details.
Do not show it again