PEDAGOGIKA
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog księgozbioru
(160)
Forma i typ
Książki
(160)
Publikacje naukowe
(1)
Dostępność
tylko na miejscu
(147)
dostępne
(106)
wypożyczone
(13)
nieokreślona
(3)
Placówka
Biblioteka Główna. Magazyny
(56)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
(64)
Biblioteka Główna. Czytelnie
(149)
Autor
Śliwerski Bogusław (1954- )
(15)
Nowak Marian (1955- )
(7)
Łobocki Mieczysław (1929- )
(7)
Kot Stanisław
(4)
Możdżeń Stefan Ignacy (1938- )
(4)
Palka Stanisław (1941- )
(4)
Wołoszyn Stefan
(4)
Hejnicka-Bezwińska Teresa (1941- )
(3)
Kwieciński Zbigniew (1941- )
(3)
Ochmański Marian (1936- )
(3)
Rynio Alina (1954- )
(3)
Schulz Roman
(3)
Witkowski Lech (1951- )
(3)
Śnieciński Józef Marek
(3)
Bauman Teresa
(2)
Brezinka Wolfgang (1928- )
(2)
Goriszowski Włodzimierz (1928- )
(2)
Grzesiak Jan (1946- )
(2)
Jaworska-Witkowska Monika
(2)
Kacprzak Lech
(2)
Kochanowicz Jerzy (1964- )
(2)
Krajewski Mirosław (1946- )
(2)
Krüger Heinz-Hermann (1947- )
(2)
Miąso Józef (1930- )
(2)
Muszyński Heliodor (1931- )
(2)
Rubacha Krzysztof (1965- )
(2)
Wojnar Irena (1924- )
(2)
Aleksander Tadeusz (1938- )
(1)
Baranowicz Krystyna
(1)
Barth Grzegorz
(1)
Barłóg Krystyna
(1)
Benner Dietrich (1941- )
(1)
Bereźnicki Franciszek (1937- )
(1)
Bielecki Jan (1945- )
(1)
Braun Katarzyna
(1)
Błażejewski Wojciech
(1)
Chrobak Stanisław (1961- )
(1)
Cichowska Malwina
(1)
Cieślik Elżbieta
(1)
Draus Jan (1952- )
(1)
Dutkiewicz Waldemar (1939-2007)
(1)
Dziubiński Zbigniew (1952- )
(1)
Gnitecki Janusz
(1)
Godlewski Michał (1917- )
(1)
Guz Sabina
(1)
Guziuk-Tkacz Marta
(1)
Guzowski Krzysztof (1962- )
(1)
Góralski Andrzej (1936- )
(1)
Górniewicz Józef (1956- )
(1)
Gąsiorek Krystyna
(1)
Hajduk Edward (1932- )
(1)
Herzog Walter (1949- )
(1)
Hessen Sergiusz (1887-1950)
(1)
Jacewicz Agata
(1)
Janowski Andrzej (1935- )
(1)
Jaworska Teresa
(1)
Kaliszczak Lidia
(1)
Kalita Cezary (1967- )
(1)
Kawecki Ireneusz
(1)
Komar Witold
(1)
Korzeniowska Wiesława
(1)
Kos Ewa (pedagogika)
(1)
Kostencka Alicja
(1)
Kostkiewicz Janina
(1)
Kracewicz Stanisław
(1)
Krajewska Anna (pedagog)
(1)
Kron Friedrich Wilhelm (1933- )
(1)
Kruszewski Krzysztof (1939- )
(1)
Kubinowski Dariusz (1962- )
(1)
Kubinowski Mariusz
(1)
Kupisiewicz Czesław (1924- )
(1)
Kupisiewicz Małgorzata
(1)
Kędzierska Jadwiga
(1)
Leppert Roman
(1)
Lewicki Czesław
(1)
Litak Stanisław (1932- )
(1)
Magier Piotr
(1)
Malewska Eugenia (1935- )
(1)
Maszke Albert Wojciech (1939- )
(1)
Maćkowiak Krzysztof (1963- )
(1)
Modrzewski Jerzy
(1)
Mróz Tadeusz
(1)
Myszkowska-Litwa Marta (1975- )
(1)
Nalaskowski Stanisław (1923-2007)
(1)
Niemierko Bolesław (1935- )
(1)
Niewęgłowski Jan
(1)
Nowak-Dziemianowicz Mirosława
(1)
Okoń Wincenty (1914- )
(1)
Opiela Maria
(1)
Orczyk Adam (1964- )
(1)
Owczarska Beata
(1)
Ożóg Tomasz (1949- )
(1)
Pankowska Dorota
(1)
Piejka Agnieszka
(1)
Pilch Tadeusz (1939- )
(1)
Placha Józef (1945- )
(1)
Polak Krzysztof
(1)
Prokosz Małgorzata (1962- )
(1)
Puślecki Władysław (1933- )
(1)
Rogalski Eugeniusz (1931- )
(1)
Rok wydania
2010 - 2019
(35)
2000 - 2009
(101)
1990 - 1999
(18)
1980 - 1989
(3)
1970 - 1979
(1)
Okres powstania dzieła
1901-2000
(1)
1945-1989
(1)
1989-2000
(1)
2001-
(1)
Kraj wydania
Polska
(160)
Język
polski
(160)
Temat
JĘZYK ANGIELSKI
(1468)
TURYSTYKA
(578)
PRZEDSIĘBIORSTWO
(491)
Język angielski
(478)
ZARZĄDZANIE
(329)
PEDAGOGIKA
(160)
MATERIAŁY KONFERENCYJNE
(260)
PODRĘCZNIKI
(245)
Nauczanie języków obcych
(229)
JĘZYK NIEMIECKI
(205)
KADRY
(202)
POLSKA
(198)
DZIECKO
(189)
PIELĘGNIARSTWO
(157)
JĘZYK ROSYJSKI
(154)
Pielęgniarstwo
(154)
UNIA EUROPEJSKA
(146)
INNOWACJE
(145)
POWIEŚĆ ROSYJSKA
(144)
MARKETING
(140)
RODZINA
(139)
MŁODZIEŻ
(132)
NAUCZANIE
(128)
NIEPEŁNOSPRAWNI
(126)
WYCHOWANIE
(124)
INTERNET
(123)
WIELKA BRYTANIA
(123)
Nauczanie
(118)
ŚRODKI MASOWEGO PRZEKAZU
(116)
OPOWIADANIE ROSYJSKIE
(112)
KOMUNIKACJA SPOŁECZNA
(109)
SAMORZĄD TERYTORIALNY
(108)
JĘZYKOZNAWSTWO
(107)
FILOZOFIA
(104)
SOCJOLOGIA
(104)
JĘZYKI
(103)
SŁUŻBA ZDROWIA
(101)
PRZEWODNIKI TURYSTYCZNE
(100)
ROLNICTWO
(100)
SPORT
(99)
PORADNIKI
(96)
ZDROWIE PUBLICZNE
(94)
BEZPIECZEŃSTWO NARODOWE
(93)
KULTURA FIZYCZNA
(93)
RATOWNICTWO MEDYCZNE
(92)
WYDAWNICTWA POPULARNE
(91)
ZARZĄDZANIE STRATEGICZNE
(91)
EKOROZWÓJ
(89)
PROMOCJA ZDROWIA
(89)
SPOŁECZEŃSTWO INFORMACYJNE
(89)
PRZEDSIĘBIORSTWA MAŁE i ŚREDNIE
(88)
RACHUNKOWOŚĆ
(87)
GLOBALIZACJA
(84)
BUDOWNICTWO
(83)
ODPOCZYNEK
(82)
Zarządzanie
(82)
GOSPODARKA
(81)
Język rosyjski
(81)
POEZJA ROSYJSKA
(81)
WYCHOWANIE w RODZINIE
(80)
REGIONALIZACJA GOSPODARCZA
(78)
Turystyka
(77)
HOTELARSTWO
(76)
KULTURA
(75)
UCZNIOWIE
(72)
FINANSE
(71)
JAN PAWEŁ II (papież ; 1920-2005)
(71)
POLITYKA SPOŁECZNA
(71)
SZKOLNICTWO
(70)
ZARZĄDZANIE JAKOŚCIĄ
(70)
USŁUGI
(69)
STOSUNKI INTERPERSONALNE
(68)
Bezpieczeństwo narodowe
(67)
OCHRONA ŚRODOWISKA
(67)
STATYSTYKA
(67)
BANKI
(66)
FIZYKOTERAPIA
(66)
Rehabilitacja medyczna
(66)
LOGISTYKA GOSPODARCZA
(65)
CZYTANIE
(64)
GOSPODARKA TERENOWA
(64)
Anatomia człowieka
(63)
EGZAMINY
(63)
Historia
(63)
Przedsiębiorstwo
(63)
KONSUMENCI (ekon.)
(62)
ROZWÓJ REGIONALNY
(62)
STANY ZJEDNOCZONE
(62)
Dzieci
(61)
MEDYCYNA
(61)
ODŻYWIANIE
(61)
WIEŚ
(61)
EKONOMIA
(60)
OPIEKA SPOŁECZNA
(60)
PSYCHOLOGIA
(60)
Gramatyka
(59)
PRACA
(59)
BIBLIOTEKARSTWO
(58)
JAKOŚĆ ŻYCIA
(58)
LUDZIE STARZY
(58)
Temat: czas
1901-
(4)
1801-
(3)
1701-
(2)
1501-
(1)
1601-
(1)
1901-2000
(1)
1945-1989
(1)
1989-2000
(1)
2001-
(1)
2001-0
(1)
Temat: miejsce
LUBLIN (woj. lubelskie)
(1)
POLSKA
(1)
Gatunek
PODRĘCZNIKI AKADEMICKIE
(15)
MATERIAŁY KONFERENCYJNE
(5)
PORADNIKI
(4)
KSIĘGI PAMIĄTKOWE
(2)
Podręcznik
(2)
ANTOLOGIA
(1)
ESEJ
(1)
MATERIAŁY POMOCNICZE dla SZKÓŁ WYŻSZYCH
(1)
PODRĘCZNIKI
(1)
SŁOWNIKI TERMINOLOGICZNE
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(1)
Historia
(1)
Słowo kluczowe
pedagogika
(26)
wychowanie
(15)
badania pedagogiczne
(9)
edukacja
(8)
metodologia
(6)
metody badań
(4)
nauczanie
(4)
badania jakościowe
(3)
edukacja wczesnoszkolna
(3)
pedagogika chrześcijańska
(3)
pedagogika kultury
(3)
pedagogika personalistyczna
(3)
pedagogika religii
(3)
sport
(3)
ankieta
(2)
badania naukowe
(2)
dydaktyka
(2)
dyskurs
(2)
eksperyment
(2)
encyklopedia
(2)
filozofia
(2)
historia
(2)
kultura
(2)
metody statystyczne
(2)
nauczyciel
(2)
pedagogika autorytarna
(2)
pedagogika emancypacyjna
(2)
pedagogika krytyczna
(2)
pedagogika międzykulturowa
(2)
pedagogika miłości
(2)
pedagogika specjalna
(2)
personalizm
(2)
praca dyplomowa
(2)
socjalizacja
(2)
szkolnictwo wyższe
(2)
sztuka
(2)
techniki badań
(2)
teoria wychowania
(2)
turystyka
(2)
wartości
(2)
wywiad
(2)
zarządzanie
(2)
zdrowie publiczne
(2)
Edmund Bojanowski
(1)
Freinet Celestyn
(1)
Jan Paweł II
(1)
Janusz Korczak
(1)
Korczak Janusz
(1)
Nowe Wychowanie
(1)
Petersen Peter
(1)
Piotr Skarga
(1)
analiza danych
(1)
analiza ilościowa
(1)
analiza jakościowa
(1)
antropologia filozoficzna
(1)
antropologia społeczna
(1)
dane badawcze
(1)
dzieci
(1)
dziecko niepełnosprawne
(1)
edukacja alternatywna
(1)
edukacja kulturalna
(1)
edukacja regionalna
(1)
edukacja teatralna
(1)
edukacja zdrowotna
(1)
ekologia
(1)
ekonomia
(1)
empatia
(1)
empiryzm
(1)
etyka
(1)
filozofia chrześcijańska
(1)
gender
(1)
hermeneutyka
(1)
hipoteza
(1)
indywidualizm
(1)
informacja
(1)
introspekcja
(1)
katecheza
(1)
kierunki pedagogiczne
(1)
kompetencje pedagogiczne
(1)
kompetencje zawodowe
(1)
komunikacja społeczna
(1)
koncepcja pedagogiczna
(1)
kształcenie
(1)
kultura pedagogiczna
(1)
kultura popularna
(1)
literatura
(1)
lęk
(1)
materiał badawczy
(1)
metoda Montessori
(1)
metody obserwacyjne
(1)
metody statystycznesocjometria
(1)
metodyka
(1)
metodyka wychowania
(1)
myśl pedagogiczna
(1)
nadzieja
(1)
nadzieja chrześcijańska
(1)
narzędzia badawcze
(1)
nauczyciel akademicki
(1)
nauki społeczne
(1)
obiektywna hermeneutyka
(1)
160 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
Praca składa się z dwóch części, które ujmują teksty związane tematycznie z pedagogiką ogólną, metodologią pedagogiki i badań pedagogicznych, relacjami między pedagogiką a praktyką edukacyjną Zagadnienia rozważane w obu częściach mają dużą aktualność poznawczą we współczesnej pedagogice oraz znaczenie społeczne ze względu na miejsce i rolę kształcenia w nowoczesnym państwie. Treści pracy nawiązują do publikacji teoretycznych polskich i zagranicznych, do doświadczeń badawczych i praktycznych. Mogą one stanowić inspirację poznawczą, badawczą i praktyczną oraz skłaniać do dyskusji i polemiki, co stanowi warunek rozwoju nauki. Korzystać z nich mogą zarówno osoby uprawiające profesjonalnie nauki pedagogiczne, jak i studenci kierunków pedagogicznych i nauczycielskich wyższych uczelni.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 3197.IV.1 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Pedagogika / Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne)
Indeks s.467-480.
Podstawy metodologii badań w pedagogice to podręcznik nie tylko uzupełniający dotychczasowe publikacje z zakresu metodologii badań pedagogicznych, lecz przede wszystkim wzbogacający ofertę poznawczą z tej dziedziny. Autorzy poszczególnych rozdziałów to cenieni znawcy przedmiotu z kilkunastu uczelni wyższych w Polsce. Książka jest skierowana do studentów pedagogiki, do pracowników naukowych instytutów, wydziałów i uczelni pedagogicznych (oraz prowadzących studia pedagogiczne), a także do osób zawodowo związanych z praktyką pedagogiczną, które pragną podejmować własne próby badawcze w szkołach, placówkach wychowawczych, opiekuńczych, kulturalnych, oświatowych i społecznych.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. P.8374.V.9 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 9750.V.9 [Czytelnia B], 9749.V.9 [Czytelnia B] (2 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 135-140.
Książka jest zbiorem ćwiczeń, zadań i materiałów dydaktycznych, przydatnych w kształceniu pedagogicznym studentów i doskonaleniu zawodowym nauczycieli. Autorka proponuje w niej aktywizujące sytuacje dydaktyczne do wykorzystania na zajęciach z pedagogiki dla nauczycieli oraz na zajęciach z innych przedmiotów na studiach stricte pedagogicznych (z dydaktyki, teorii wychowania, pedagogiki ogólnej, i in.). Ćwiczenia odnoszą się do podstawowych kompetencji profesjonalnego nauczyciela-wychowawcy klasy. Zadania polecane w książce mogą zrównoważyć nadmiernie teoretyczny model kształcenia nauczycieli, ponieważ – poza uczeniem umiejętności – wymagają od studentów pogłębionego analizowania zjawisk, samodzielności myślenia, konfrontowania teorii z rzeczywistością, krytycznej refleksji i inwencji twórczej. Z uwagi na brak publikacji o charakterze praktycznym dotyczących kształcenia nauczycieli i pedagogów (w literaturze pedentologicznej dominują prace teoretyczne i badawcze, brak również czasopisma, które mogłoby być formą wymiany doświadczeń w tym zakresie), książka może być dużą pomocą zarówno dla początkujących nauczycieli akademickich, jak i dla starszych, którzy chcą rozwijać swoje umiejętności dydaktyczne czy przeciwdziałać rutynie.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. P.7960.V.4 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 9255.V.4 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Na s. 4 okł. błędny ISBN.
Bibliogr. przy rozdz. Indeksy.
"Podręcznik (...) nie zawiera pełnej i wyczerpującej wiedzy o sztuce badań naukowych. Jest formą propedeutyki, którą mozna uzupełniać i pogłębiać przez studia specjalistycznych publikacji oraz praktykę badawczą. Praca nie nadaje się do systematycznego czytania. Powinno się raczej wyszukiwać i czytać fgragmenty doraźnie potrzebne dla konkretnej sytuacji. Kluczową zasadą porządku poznania w naukach humanistycznych jest organizacja i fazy postępowania badawczego. To właśnie owe kroki poznania dyktować powinny kolejność czytania treści i zaleceń metodycznych podręcznika." (fragment Słowa wstępnego)
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.1291 [Magazyn 1], P.4421 [Magazyn 1], P.6131 [Magazyn 1], P.2063 [Magazyn 1], P.6134 [Magazyn 1], P.4420 [Magazyn 1], P.6136 [Magazyn 1], P.6133 [Magazyn 1], P.12373 [Magazyn 1], P.6138 [Magazyn 1], P.6135 [Magazyn 1], P.6137 [Magazyn 1], P.4419 [Magazyn 1], P.6132 [Magazyn 1] (14 egz.)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.2062.V.9 [Wypożyczalnia B], 1408.V.9 [Wypożyczalnia B] (2 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 7344.V.9 [Czytelnia B], 7345.V.9 [Czytelnia B] (2 egz.)
Książka
W koszyku
Treść rozprawy stanowi właściwe rozwinięcie zamierzonego celu: uzasadnione naukowo podniesienie sposobu nauczania i uczenia się, tak na poziomie akademickim jak również w zakresie szkolnictwa ogólnego.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 10430.V.4 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Niniejsza publikacja stanowi kompilację zróżnicowaną tematycznie, wielodyscyplinarną i wielowątkową. Zmieniające się warunki społeczne i polityczne wpłynęły w znaczącym stopniu na modyfikację koncepcji, celów i zadań w wielu dziedzinach wiedzy. Celem powstania niniejszego tomu była próba odpowiedzi na pytania: Jaka jest współczesna pedagogika? Jakie ma odniesienia do wartości humanistycznych? Czy powstają nowe kierunki działań, zbliżające polskich pedagogów do integrującej się Europy? Do odpowiedzi na powyższe pytania zostali zaproszeni reprezentanci różnych dyscyplin pedagogicznych. Przedstawione artykuły ukazują różnorodność prezentowanych przez autorów stanowisk, które łączy wszakże kilka kwestii. Przede wszystkim nauki pedagogiczne są nieustannie weryfikowane przez zmieniającą się rzeczywistość. Po drugie, coraz częściej w badaniach teoretycznych i diagnostycznych dostrzegany jest człowiek – mały, chory, uczący się, dorastający, niedostosowany, osierocony, zagubiony. Wreszcie po trzecie, pedagogika pełni rolę służebną wobec społeczeństwa, więc oprócz teorii i diagnozy powstają także różne koncepcje redukcji lub likwidacji zaistniałych problemów, już sprawdzone i realizowane w praktyce.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 2271.IV.1 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr.
W pozycji tej w sposób ustruktualizowany pokazano, co należy przedsięwziąć w toku czynności związanych z określonymi badaniami pedagogicznymi, by sprawnie i skutecznie osiągnąć zamierzony cel. Posługiwanie się tym opracowaniem wymaga solidnych podstaw teoretycznych z zakresu metodologii badań pedagogicznych, logiki oraz statystyki. Publikacja składa się z dwu części. W pierwszej części przedstawiono etapy i fazy cyklu działań niezbędnych w trakcie przygotowania i pisarskiego ujęcia pracy naukowej, w drugiej – zamieszczono program samokształcenia metodologicznego wraz z wybranymi wzornikami praktyczno-metodologicznymi. Jego adresatami są głównie studenci stacjonarni i zaoczni oraz doktoranci wyższych uczelni przygotowujący prace magisterskie i doktorskie z pedagogiki.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 8026.V.9 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. przy ref.
Poszczególne artykuły w książce stanowią próbę określenia kondycji współczesnej pedgogiki w aspekcie teoretycznym i praktycznym. Nie wyczerpano oczywiście wszystkich kwestii związanych z tą problematyką, ale zaprezentowano wiele interesujących stanowisk i poglądów. Publikacja jest adresowana do wychowawców wszystkich szczebli szkolnictwa, do studentów i rodzicow.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 6724.IV.1 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 426-483. Indeksy.
"Podręcznik akademicki pedagogiki religii autorstwa Cypriana Rogowskiego jest dziełem, które ukazuje się na gruncie polskim po raz pierwszy. [... ] Oceniam go jako dzieło nowatorskie na polskim rynku wydawniczym, bardzo potrzebne i niemające zbyt wielu odpowiedników w literaturze światowej. Czytelnikami będą nie tylko przedstawiciele nauk pedagogicznych, psychologowie i socjologowie, ale także teologowie, filozofowie, religioznawcy oraz przedstawiciele innych dyscyplin humanistycznych (np. kulturoznawstwa). Recenzowany podręcznik legitymizuje w Polsce pedagogikę religii jako autonomiczną dyscyplinę naukową, zajmującą się człowiekiem i jego związkami z rzeczywistością transcendentną - dyscypliną badającą religijność jako proces dochodzenia do wiary osobowej, przeżywanej i umocnionej". (z recenzji ks. prof. zw. dr. hab. Janusza Mariańskiego)
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.11843.IV.1 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 13017.IV.1 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Seminaria Metodologii Pedagogiki)
Jeśli na przedmiot pedagogiki spojrzymy z wewnętrznej perspektywy – perspektywy dyscypliny, to zaktywizujemy kilka problemów wymagających rozstrzygnięcia. Po pierwsze, historyczne zmiany, jakim podlegał przedmiot badań od chwili powstania pedagogiki akademickiej. Po drugie, pojawi się kwestia różnicowania metodologii badań pedagogicznych, szczególnie na poziomie metod zbierania i analizowania danych. Po trzecie, przywołamy różnicowanie się perspektyw teoretycznych, które nadają sens gromadzonym informacjom, czyli stanowią podstawę formułowanych interpretacji. I po czwarte, wkroczymy w obszar wewnętrznego różnicowania się przedmiotu badań pedagogiki w obrębie jej głównych subdyscyplin: pedagogiki ogólnej, teorii wychowania, dydaktyki, pedagogiki społecznej, itd.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.5999 [Magazyn 1], P.5998 [Magazyn 1] (2 egz.)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.5996.V.9 [Wypożyczalnia B], P.5997.V.9 [Wypożyczalnia B] (2 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 7273.V.9 [Czytelnia B], 7274.V.9 [Czytelnia B] (2 egz.)
Książka
W koszyku
(Pedagogika Wobec Współczesności)
Bibliogr. s. 456-462. Indeksy.
Pierwszy od wielu lat i jedyny nowoczesny podręcznik dotyczący metodologii badań nad edukacją. Podręcznik dla studentów pedagogiki, socjologii i psychologii. Konstrukcja podręcznika odtwarza wszystkie ogniwa procesu badawczego - od teoretycznej konceptualizacji celu i przedmiotu badań, przez budowanie ich planu, konstruowanie narzędzi badawczych, metody zbierania danych, metody analizy danych - do interpretacji i odnoszenia ich do teroii lub praktyki edukacyjnej. Główna idea podręcznika opiera się na jego interakcyjności (czytelnik jest prowadzony krok po kroku po treści podręcznika, angażowany w wykonywanie zadań testujących rozumienie tekstu). Zadania sprawdzające rozumienie tekstu nie są abstrakcyjne, lecz nawiązują do doświadczeń edukacyjnych czytelnika.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.6699 [Magazyn 1] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.6698.V.9 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 7539.V.9 [Czytelnia B], 7538.V.9 [Czytelnia B] (2 egz.)
Książka
W koszyku
Ranga wychowania sprawia, że wielu pedagogów, psychologów, teologów, filozofów, socjologów i polityków kieruje swoje zainteresowania na to, co składa się na treść, kierunek i sposób wychowania człowieka. Powszechnie wiadomo, że zarówno jakość życia w wymiarze indywidualnym, jak i społecznym, a tym samym przyszłość społeczeństw, ludów i narodów uwarunkowana jest jakością wychowania. Pomimo że powstało na ten temat wiele różnorodnych teorii, to problem wychowania, będąc zagadnieniem "arcytrudnym", pozostaje kwestia ciągle otwartą, potrzebującą nowych rozwiązań i inspiracji w każdym pokoleniu. Stąd szczególnie w świecie współczesnym, "lansującym wzorce wychowawcze opatrywane mianem «neutralnych aksjologicznie» i niosących niejednokrotnie zamierzoną destrukcję moralnych fundamentów życia społecznego i indywidualnego", istnieje pilna potrzeba odnowienia i rekonstrukcji takiego wychowania i takich systemów wartości, które nie dewaluowałyby się tak łatwo, ale miały moc opierania się naciskowi dehumanizacji cywilizacji współczesnej. Niewątpliwie taką szansę niesie chrześcijańska tradycja wychowawcza, na którą składają się sprawdzone przez wieki ideały, zasady i wartości. Są one związane z realistycznie pojmowaną naturą ludzką, wewnętrznymi i zewnętrznymi czynnikami rozwojowymi człowieka i obowiązującym w chrześcijaństwie etosem.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.6501 [Magazyn 1], P.14801 [Magazyn 1] (2 egz.)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 7084.V.2 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 7437.V.2 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
W publikacji zamieszczono prace doktorantów studium doktoranckiego z zakresu pedagogiki. Przedmiotem zainteresowania autorów są różne dziedziny pedagogiki – od przedszkolnej do andragogiki.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. P.4096.IV.1 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Forma i typ
Temat
Niniejsza książka zapoczątkowuje cykl publikacji, o wspólnym tytule "Wykłady z pedagogiki ogólnej", odnoszących się - z grubsza biorąc - do w/w bloków tematycznych, a będących zapisem doświadczeń autora jako wykładowcy przedmiotu "pedagogika ogólna". Przewodnią ideą zamieszczonych tu analiz jest teza, że "punkt widzenia i pogląd (w sprawach natury edukacji) zależą od punktu siedzenia". Próbuję tu zatem, po pierwsze, wyodrębnić oraz zwięźle scharakteryzować podstawowe pozycje praktyczne i epistemologiczne, z jakich powstają "wyobrażenia zbiorowe" na temat ładu edukacyjnego. Po drugie, próbuje określić, jakie specyficzne (i odmienne zarazem) koncepcje (idee) porządku edukacyjnego odpowiadają wyróżnionym pozycjom i perspektywom. Akcent pada tu zatem m.in. na zjawisko realnego uwarunkowania sfery ideowej (światopoglądowej) w wychowaniu.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.3521.IV.1 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 4278.IV.1 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Forma i typ
Temat
Głównym przedmiotem analizy w obecnym tomie jest problematyka ontologiczna, implikowana przez pytanie o miejsce i rolę edukacji w całościowym procesie konstytuowania się jednostkowego bytu ludzkiego. W odróżnieniu od dotychczas stosowanych w filozofii wychowania podejść, zagadnienie to jest rozpatrywane z perspektywy antropologicznej. Status obecnego tomu, podobnie jak poprzedniego, jest dwoisty. Pod pewnymi względami jest to monografia naukowa, gdyż dotyczy pojedynczego, nie w pełni rozpoznanego zagadnienia, w odniesieniu do którego stosuje się przyjętą w nauce procedurę formułowania problemów oraz zgłaszania uzasadnionych propozycji ich rozwiązania. Z drugiej strony jest to skrypt akademicki, miejscami o charakterze tylko konspektu wykładu, przeznaczony dla studentów kierunków pedagogicznych i nauczycielskich, wspomagający przyswajanie wiadomości z zakresu pedagogiki ogólnej.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.5024.IV.1 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 6051.IV.1 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Forma i typ
Temat
Bibliogr. s. 223-225.
Niniejsza książka to wynik realizacji jednego z punktów szerszego planu, polega­jącego na zastosowaniu perspektywy antropologicznej w definiowaniu i rozstrzy­ganiu światopoglądowych problemów pedagogiki. Zawiera ona charakterystykę pedagogicznego poznania i wiedzy na szerszym tle procesów informacyjnych, leżących u podstaw narodzin, funkcjonowania i rozwoju ładu edukacyjnego. Swym podtytułem praca nawiązuje do jednego z rozdziałów pierwszego tomu obecnego cyklu, w którym idee tu rozwijane zostały po raz pierwszy w swej wstępnej, a zarazem elementarnej postaci. W sensie dydaktycznym prezentowana książka dotyczy spraw, które w syste­mie kształcenia wyższego pedagogów zajmują miejsce pośrednie mię­dzy „Wprowadzeniem do pedagogiki" a „Metodologią badań pedagogicznych".
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.8620.IV.1 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 10045.IV.1 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Pedagogika Nauce i Praktyce)
Na grzb. akronim serii: PNiP.
Bibliogr. s. 217-230. Indeksy.
Kognitywistyka jest nauką łączącą metody badawcze z podejściem teoretycznym różnych dziedzin zajmujących się problematyką umysłu, poznania i języka. Praca składa się z siedmiu rozdziałów zawartych w trzech częściach. Siemieniecki omawia w nich miedzy innymi zagadnienia związane z poglądami na rozwój cywilizacyjny oraz ewolucją genetyczną i jej wpływem na współczesne społeczeństwo. Część pierwsza książki porusza właśnie problem zmian cywilizacyjnych w przestrzeni pedagogicznej. W części drugiej książki zostały poruszone kwestie związane z procesem komunikacji i komunikowaniem oraz rolą, jaką odgrywają one w formowaniu człowieka. Kolejna część, obejmująca zagadnienia dotyczące informacji w kontekście edukacji, to dwa ostatnie rozdziały, w których znajdziemy wiadomości na temat społeczeństwa informacyjnego oraz roli mediów we współczesnym świecie.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.13333.IV.1 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 14338.IV.1 [Czytelnia B] (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. B.257 [Magazyn 2] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Forma i typ
Temat
Książka ma charakter teoretyczny i przedstawia określony zakres ważnej problematyki wychowawczej i pewien zasób elementarnej wiedzy pedagogicznej, niezbędnej dla jej rozwiązywania. W zakres tej książki wchodzą ogólne rozważania o człowieku i jego wychowaniu, zwłaszcza w warunkach rozwijającej się cywilizacji socjalistycznej, o celach i zasadach wychowania w Polsce, o procesach wychowania samorzutnego w środowisku i zorganizowanego przez instytucje oświatowo-wychowawcze. W zakres książki weszły także podstawowe informacje dotyczące metod nauczania i wychowania ze szczególnym uwzględnieniem wychowania umysłowego, moralno-społecznego, estetycznego i fizycznego.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 2248.IV.1 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 90-95.
Ta książka jest właściwie poradnikiem doświadczonego pedagoga dla studentów piszących prace dyplomowe i magisterskie. Autor porusza tu takie zagadnienia, jak: kogo badać, jakie wybrać strategie - ilościowe czy jakościowe, a może mieszane, wreszcie jak zebrany materiał przedstawić w pracy będącej podsumowaniem całych studiów. Niezależnie od własnych przemyśleń każdego absolwenta autor zachęca do korzystania z zalecanej w tej książce literatury. To sprawi, że praca będzie oryginalna i samodzielna, a doświadczenia zdobyte przy jej pisaniu przydadzą się w późniejszej praktyce pedagogicznej.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.7003 [Magazyn 1] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.7005.V.9 [Wypożyczalnia B], P.7004.V.9 [Wypożyczalnia B] (2 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 7809.V.9 [Czytelnia B], 7810.V.9 [Czytelnia B] (2 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej