Sortowanie
Źródło opisu
Katalog księgozbioru
(362)
Forma i typ
Książki
(358)
Publikacje naukowe
(55)
Publikacje dydaktyczne
(24)
Publikacje fachowe
(23)
E-booki
(6)
Muzyka
(1)
Pliki i bazy danych
(1)
Poradniki i przewodniki
(1)
Dostępność
tylko na miejscu
(325)
dostępne
(269)
wypożyczone
(24)
nieokreślona
(5)
Placówka
Biblioteka Główna. Magazyny
(104)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
(168)
Biblioteka Główna. Czytelnie
(329)
Filia Radzyń Podlaski. Wypożyczalnia
(11)
Filia Radzyń Podlaski. Czytelnia
(11)
Autor
Ogrodzka-Mazur Ewa
(14)
Szuścik Urszula
(13)
Camarda Sylwia
(10)
Montessori Maria (1870-1952)
(10)
Siara Olga
(7)
Brągiel Józefa
(5)
Janke Andrzej W
(5)
Kawula Stanisław (1939- )
(5)
Błażejewski Wojciech
(4)
Krolczuk-Wyganowska Luiza
(4)
Oelszlaeger-Kosturek Beata
(4)
Woynarowska Barbara
(4)
Śliwerski Bogusław (1954- )
(4)
Andruszkiewicz Anna
(3)
Banaszkiewicz Mariola
(3)
Borys Tadeusz (1945- )
(3)
Ciechaniewicz Wiesława
(3)
Gajdzica Zenon
(3)
Gruszczyk-Kolczyńska Edyta (1940- )
(3)
Grzesiak Jan (1946- )
(3)
Kiełczewski Dariusz (1967- )
(3)
Kretek Henryk
(3)
Kubińska Zofia (1950- )
(3)
Kulik Teresa Bernadetta (1951- )
(3)
Kwieciński Zbigniew (1941- )
(3)
Lewicki Czesław
(3)
Magda-Adamowicz Marzenna
(3)
Marć Małgorzata
(3)
Roguska Agnieszka
(3)
Siemieniecki Bronisław (1950- )
(3)
Skalski Dariusz (1960- )
(3)
Szafrańska-Gajdzica Anna
(3)
Zahradniczek Kazimiera
(3)
Adamczyk-Zientara Małgorzata
(2)
Adamowicz Mieczysław (1939- )
(2)
Andrzejewska Anna (pedagogika)
(2)
Baraniak Barbara (1944- )
(2)
Bednarek Józef
(2)
Binkowska-Bury Monika
(2)
Borzucka-Sitkiewicz Katarzyna
(2)
Brytek-Matera Anna
(2)
Błaszczak Dawid
(2)
Chruściel Paweł
(2)
Czarnecki Dawid
(2)
Czelakowska Danuta
(2)
Dobrzańska Bożena M
(2)
Dobrzański Grzegorz (1963- )
(2)
Dyzmann-Sroka Agnieszka
(2)
Fedyn Beata
(2)
Fidelus Anna
(2)
Firlit-Fesnak Grażyna
(2)
Frąckowiak Anna (1977- )
(2)
Gembalczyk Ilona
(2)
Giddens Anthony (1938- )
(2)
Głowala Agnieszka
(2)
Juszczyk Maciej (1973- )
(2)
Karwowska-Struczyk Małgorzata
(2)
Klinik Anna
(2)
Kopaczyńska Iwona
(2)
Kostkiewicz Janina
(2)
Lukasek Aleksandra Kinga
(2)
Melosik Zbyszko (1956- )
(2)
Pacian Anna
(2)
Panek Tomasz (1953- )
(2)
Parlak Mirosława
(2)
Piekarski Jacek (nauki społeczne)
(2)
Piotrowski Tomasz (nauki medyczne)
(2)
Przyszczypkowski Kazimierz (1943- )
(2)
Półturzycki Józef (1934- )
(2)
Ruszaj Zbigniew
(2)
Sawicki Bogusław (1952- )
(2)
Sutton Philip W. (1959- )
(2)
Sygit Marian (1948- )
(2)
Szewczyk Alicja (1963- )
(2)
Szulżycka Alina
(2)
Szylko-Skoczny Małgorzata
(2)
Szymański Mirosław Józef (1942- )
(2)
Tokarska-Rodak Małgorzata
(2)
Tomanek Paweł
(2)
Tuszyńska Ligia (1950- )
(2)
Weiner Agnieszka
(2)
Wiśniewska-Paź Barbara (1970- )
(2)
Wojtyński Maciej
(2)
Woynarowska Barbara (1940- )
(2)
Włoch Stanisława
(2)
Zalewska-Bujak Małgorzata
(2)
Zielińska Ewa (pedagog)
(2)
Żuchowski Marcin (tłumacz)
(2)
Adamczyk Kazimiera
(1)
Adamczyk Mieczysław Jerzy (1933- )
(1)
Aksman Joanna
(1)
Baczała Ditta
(1)
Bandura Ewa
(1)
Barbier Jean-Marie
(1)
Bartczak Jowita
(1)
Bartniczak Bartosz
(1)
Barłóg Krystyna
(1)
Belzyt Joanna (1977- )
(1)
Betlej Alina
(1)
Białas Marcin (pedagog)
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(36)
2010 - 2019
(234)
2000 - 2009
(85)
1990 - 1999
(7)
Okres powstania dzieła
2001-
(78)
1901-2000
(7)
1945-1989
(5)
1918-1939
(2)
1989-2000
(2)
Kraj wydania
Polska
(362)
Holandia
(3)
Język
polski
(357)
angielski
(4)
portugalski
(1)
Odbiorca
Szkoły wyższe
(16)
Nauczyciele
(5)
Rodzice
(5)
Pedagodzy
(3)
Psycholodzy
(3)
Klasa 1.
(2)
Klasa 2.
(2)
Lekarze
(2)
Nauczyciele nauczania początkowego
(2)
Nauczyciele przedszkoli
(2)
Promotorzy zdrowia
(2)
Przedszkola
(2)
Animatorzy kultury
(1)
Dietetycy i żywieniowcy
(1)
Dziennikarze
(1)
Fizjoterapeuci
(1)
Klasa 3.
(1)
Logopedzi
(1)
Nauczanie początkowe
(1)
Nauczyciele edukacji zdrowotnej
(1)
Nauczyciele wychowania plastycznego
(1)
Opiekunki i opiekunowie dziecięcy
(1)
Pedagodzy szkolni
(1)
Pielęgniarki i pielęgniarze
(1)
Politycy
(1)
Pracownicy naukowi
(1)
Psycholodzy kliniczni
(1)
Specjaliści zdrowia publicznego
(1)
Szkoły podstawowe
(1)
Szkoły średnie
(1)
Temat
EDUKACJA ZDROWOTNA
(26)
PROMOCJA ZDROWIA
(19)
NAUCZANIE POCZĄTKOWE
(16)
ZDROWIE PUBLICZNE
(15)
Rozwój psychofizyczny dziecka
(14)
WYCHOWANIE PRZEDSZKOLNE
(14)
NAUCZANIE
(12)
DZIECKO
(11)
SPOŁECZEŃSTWO INFORMACYJNE
(11)
Wychowanie przedszkolne
(11)
Nauczanie początkowe
(10)
PEDAGOGIKA
(10)
PIELĘGNIARSTWO
(10)
EDUKACJA EKOLOGICZNA
(9)
INTERNET
(9)
Metoda Montessori
(9)
NIEPEŁNOSPRAWNI
(9)
Promocja zdrowia
(9)
WYCHOWANIE
(9)
Edukacja prozdrowotna
(8)
HIGIENA
(8)
Metody nauczania
(8)
OŚWIATA DOROSŁYCH
(8)
EKOROZWÓJ
(7)
Kształcenie
(7)
MATERIAŁY KONFERENCYJNE
(7)
OŚWIATA
(7)
Wychowanie
(7)
ŚRODKI MASOWEGO PRZEKAZU
(7)
EDUKACJA MEDIALNA
(6)
JAKOŚĆ ŻYCIA
(6)
KOMUNIKACJA SPOŁECZNA
(6)
LUDZIE STARZY
(5)
MŁODZIEŻ
(5)
NAUCZANIE na ODLEGŁOŚĆ
(5)
Nauczanie
(5)
Nauczyciele
(5)
POLITYKA SPOŁECZNA
(5)
SZKOLNICTWO
(5)
Zdrowie publiczne
(5)
BEZPIECZEŃSTWO NARODOWE
(4)
EDUKACJA MIĘDZYKULTUROWA
(4)
Edukacja międzykulturowa
(4)
KSZTAŁCENIE
(4)
KULTURA FIZYCZNA
(4)
MYŚLENIE TWÓRCZE
(4)
NAUCZYCIELE
(4)
OPIEKA SPOŁECZNA
(4)
Odżywianie
(4)
PEDAGOGIKA RODZINY
(4)
Pedagogika
(4)
UCZNIOWIE
(4)
Uczniowie
(4)
WYCHOWANIE w RODZINIE
(4)
Wychowanie w rodzinie
(4)
BIBLIOTEKARSTWO
(3)
Bezpieczeństwo
(3)
DZIECKO NIEPEŁNOSPRAWNE
(3)
DZIECKO w WIEKU PRZEDSZKOLNYM
(3)
Dietetyka
(3)
Dobre praktyki
(3)
EDUKACJA dla BEZPIECZEŃSTWA
(3)
Edukacja ekologiczna
(3)
Epidemiologia
(3)
KULTURA
(3)
Kreatywność
(3)
MEDYCYNA SPOŁECZNA
(3)
MULTIMEDIA
(3)
Nauczanie zintegrowane
(3)
Ochrona środowiska
(3)
PEDAGOGIKA KULTURY
(3)
PEDAGOGIKA SPOŁECZNA
(3)
PORONIENIE SZTUCZNE
(3)
Profilaktyka zdrowotna
(3)
Psychologia dziecka
(3)
ROLNICTWO
(3)
RZECZYWISTOŚĆ WIRTUALNA
(3)
Rehabilitacja medyczna
(3)
SZKOLNICTWO WYŻSZE
(3)
Studenci
(3)
Szkolnictwo
(3)
UZALEŻNIENIE od KOMPUTERA
(3)
WARTOŚĆ
(3)
WYKLUCZENIE SPOŁECZNE
(3)
ZACHOWANIA ZDROWOTNE
(3)
ŚWIADOMOŚĆ SPOŁECZNA
(3)
BEZPIECZEŃSTWO PUBLICZNE
(2)
BIBLIOTEKI SZKOLNE
(2)
Badania naukowe
(2)
Bezpieczeństwo narodowe
(2)
Bezpieczeństwo publiczne
(2)
Bezpieczeństwo społeczne
(2)
CHORZY
(2)
CHORZY w RODZINIE
(2)
CUKRZYCA
(2)
DIAGNOZA PEDAGOGICZNA
(2)
DZIECKO NIEPEŁNOSPRAWNE UMYSŁOWO
(2)
Degradacja środowiska
(2)
Dzieci
(2)
Dziecko w wieku poniemowlęcym
(2)
Temat: czas
2001-
(34)
2001-0
(20)
1901-2000
(9)
1989-
(9)
1989-2000
(4)
1945-1989
(3)
1801-
(1)
1801-1900
(1)
1901-
(1)
Temat: miejsce
Polska
(15)
POLSKA
(4)
BIAŁA PODLASKA (woj. lubelskie ; okręg)
(1)
Kanada
(1)
NIEMCY
(1)
Powiat bialski (woj. lubelskie)
(1)
RACIBÓRZ (woj. śląskie)
(1)
RPA
(1)
Stany Zjednoczone
(1)
Słowacja
(1)
Gatunek
PODRĘCZNIKI AKADEMICKIE
(36)
Podręcznik
(32)
Praca zbiorowa
(31)
Opracowanie
(18)
MATERIAŁY KONFERENCYJNE
(10)
PODRĘCZNIKI
(8)
Poradnik
(7)
Monografia
(5)
KSIĘGI PAMIĄTKOWE
(4)
Raport z badań
(3)
Scenariusz zajęć
(3)
Antologia
(2)
Materiały pomocnicze
(2)
PORADNIKI
(2)
PORADNIKI dla NAUCZYCIELI
(2)
Bibliografia
(1)
DANE STATYSTYCZNE
(1)
Dokumenty dźwiękowe
(1)
Księga pamiątkowa
(1)
MATERIAŁY POMOCNICZE dla SZKÓŁ WYŻSZYCH
(1)
MONOGRAFIA
(1)
Materiały konferencyjne
(1)
Melodia z tekstem podłożonym
(1)
PROGRAMY NAUCZANIA dla GIMNAZJÓW
(1)
Piosenka dziecięca polska
(1)
Podręcznik akademicki
(1)
Podręczniki akademickie
(1)
Poradniki dla nauczycieli
(1)
Poradniki dla rodziców
(1)
Publikacja bogato ilustrowana
(1)
Publikacje dla dzieci
(1)
Publikacje dydaktyczne
(1)
Publikacje fachowe
(1)
Wykład
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(68)
Medycyna i zdrowie
(24)
Psychologia
(17)
Socjologia i społeczeństwo
(14)
Kultura fizyczna i sport
(6)
Ochrona środowiska
(6)
Gospodarka, ekonomia, finanse
(5)
Kultura i sztuka
(4)
Bezpieczeństwo i wojskowość
(3)
Historia
(3)
Polityka, politologia, administracja publiczna
(3)
Etnologia i antropologia kulturowa
(2)
Media i komunikacja społeczna
(2)
Nauka i badania
(2)
Prawo i wymiar sprawiedliwości
(2)
Bibliotekarstwo, archiwistyka, muzealnictwo
(1)
Filozofia i etyka
(1)
Informatyka i technologie informacyjne
(1)
Matematyka
(1)
Słowo kluczowe
edukacja
(134)
edukacja zdrowotna
(76)
dzieci
(49)
promocja zdrowia
(37)
edukacja wczesnoszkolna
(31)
rodzina
(27)
zdrowie
(27)
wychowanie
(26)
profilaktyka
(23)
nauczyciel
(22)
edukacja ekologiczna
(20)
aktywność fizyczna
(19)
pedagogika
(19)
młodzież
(17)
nauczanie
(17)
zdrowie publiczne
(17)
edukacja przedszkolna
(16)
szkoła
(15)
zachowania zdrowotne
(15)
edukacja dla bezpieczeństwa
(14)
otyłość
(14)
zdrowie psychiczne
(14)
cukrzyca
(12)
edukacja dorosłych
(12)
edukacja medialna
(12)
stres
(12)
edukacja międzykulturowa
(11)
edukacja seksualna
(11)
jakość życia
(11)
pielęgniarstwo
(11)
pomoc społeczna
(11)
rynek pracy
(11)
uczeń
(11)
wykluczenie społeczne
(11)
bezrobocie
(10)
metoda Montessori
(10)
ubóstwo
(10)
wsparcie społeczne
(10)
Internet
(9)
choroba
(9)
choroby cywilizacyjne
(9)
niepełnosprawni
(9)
niepełnosprawność
(9)
opieka pielęgniarska
(9)
społeczeństwo
(9)
wychowanie przedszkolne
(9)
żywienie
(9)
kształcenie
(8)
ochrona zdrowia
(8)
ochrona środowiska
(8)
odżywianie
(8)
rehabilitacja
(8)
terroryzm
(8)
uzależnienie
(8)
bezpieczeństwo narodowe
(7)
choroby układu krążenia
(7)
cyberprzestrzeń
(7)
depresja
(7)
edukacja regionalna
(7)
kultura
(7)
ludzie starzy
(7)
polityka społeczna
(7)
praca
(7)
profilaktyka uzależnień
(7)
przemoc w rodzinie
(7)
przestępczość
(7)
psychologia
(7)
rozwój psychofizyczny
(7)
rozwój zrównoważony
(7)
socjalizacja
(7)
społeczeństwo informacyjne
(7)
styl życia
(7)
turystyka
(7)
Narodowy Program Zdrowia
(6)
alkoholizm
(6)
anoreksja
(6)
bezpieczeństwo
(6)
bulimia
(6)
dziecko niepełnosprawne
(6)
edukacja informacyjna
(6)
edukacja kulturalna
(6)
ekorozwój
(6)
globalizacja
(6)
karmienie piersią
(6)
komunikacja społeczna
(6)
kultura pedagogiczna
(6)
medycyna pracy
(6)
migracje
(6)
muzyka
(6)
narkomania
(6)
nauczanie początkowe
(6)
nowotwór
(6)
opieka zdrowotna
(6)
pedagogika rodziny
(6)
polityka
(6)
polityka zdrowotna
(6)
program nauczania
(6)
przemoc
(6)
seksualność
(6)
socjologia
(6)
362 wyniki Filtruj
Książka
W koszyku
Trzecie miejsce wydania na podstawie strony internetowej wydawcy.
Ponad 100 lat temu Maria Montessori stworzyła system edukacji, który rzucił zupełnie nowe światło na pedagogikę, akcentując pracę „dla dziecka” i odkrywając jego naturalny, kierowany wewnętrznymi siłami rozwój. W myśl tej metody dla prawidłowego rozwoju dziecka należy stworzyć mu przestrzeń pozwalającą na spontaniczność i twórczość oraz umożliwić wszechstronny rozwój psychofizyczny, kulturalny i społeczny. Koncepcja Marii Montessori przyczyniła się do zmiany tego, w jaki sposób pojmujemy dzieciństwo, jaką rolę z społeczeństwie przypisujemy dzieciom i jaką odpowiedzialność za ich kształtowanie – rodzicom.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 22309.IV.9 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 22308.IV.9 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Na stronie tytułowej i okładce: Association Montessori Internationale.
Ponad 100 lat temu Maria Montessori stworzyła system edukacji, który rzucił zupełnie nowe światło na pedagogikę, akcentując pracę "dla dziecka" i odkrywając jego naturalny, kierowany wewnętrznymi siłami rozwój. W myśl tej metody dla prawidłowych postępów dziecka należy stworzyć mu przestrzeń pozwalającą na spontaniczność i twórczość oraz umożliwić wszechstronny rozwój psychofizyczny, kulturalny i społeczny. Koncepcja Marii Montessori przyczyniła się do zmiany tego, w jaki sposób pojmujemy dzieciństwo, jaką rolę w społeczeństwie przypisujemy dzieciom i jaką odpowiedzialność za ich kształtowanie - dorosłym. Edukacja dla nowego świata to trzynaście krótkich tekstów, w których Maria Montessori przybliża najważniejsze idee dotyczące rozwoju i edukacji dzieci, leżące u podstaw pedagogiki Montessori. Celem niniejszej książki jest objaśnienie i obrona wielkich mocy dziecka, a także pomoc nauczycielom, by zyskali nową perspektywę, która zmieni ich pracę z harówki w radość, z tłumienia - we współpracę z naturą. (...) mamy przed oczami w osobach dzieci istoty psychiczne, grupę społeczną wielkich rozmiarów, prawdziwą światową potęgę (...). Jeśli mają nadejść zbawienie i pomoc, to od dziecka, gdyż ono jest twórcą człowieka, a więc również twórcą społeczeństwa.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 22313.IV.9 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 22312.IV.9 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia, netografia przy pracach.
W 13 już tomie zostały zaprezentowane trzy wątki tematyczne. Pierwszy związany jest z wyzwaniami i dylematami edukacji małego dziecka, kolejny odnosi się do działań obejmujących etap nauczania początkowego, a ostatni nawiązuje bezpośrednio do pracy samego nauczyciela.Część pierwsza nosi tytuł Edukacja małego dziecka – nowe wyzwania, stare dylematy. Prezentowane w niej teksty ukazują istotne problemy i potrzeby, przed którymi stoją instytucje oświatowe wspierające i stymulujące rozwój dziecka od 6. miesiąca do 6. roku życia. Okres ten w życiu człowieka determinuje całe jego późniejsze życie. Tym bardziej zatem należy położyć szczególny nacisk na przestrzeganie wszelkich wymogów higienicznych, przestrzennych i personalnych, aby świadczone w tych instytucjach usługi były na najwyższym poziomie. Kluczowe są również zagadnienia związane z metodyką pracy z małymi dziećmi, gdzie w sposób szczególny powinno się akcentować potrzebę realizacji konstruktywistycznego modelu, w którym nauczanie podające zostaje zastąpione poszukiwaniem wiedzy, otoczenie podmiotu uczącego się wyposażone jest w narzędzia do aktywnego tworzenia nowej wiedzy i umiejętności, a nie ją podaje, oraz w którym praca indywidualna zostaje zastąpiona pracą w grupie i dla grupy, aby osiągnąć zadowalające wszystkich efekty. Praca grupowa jest bowiem znaczącym elementem funkcjonowania nowoczesnego społeczeństwa. Należy zadbać o podtrzymanie w dzieciach wewnętrznej motywacji do zdobywania i poznawania otaczającego świata, a więc trzeba zredefiniować rolę nauczyciela i wyzwolić w nim potrzebę samokształcenia.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 18556.IV.9 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. przy częściach.
Monografia składa się z trzech części zawierających opracowania autorskie dotyczące szeroko pojętej problematyki aktywności edukacyjnej, jej uwarunkowań, ewolucji i uszczegółowień oraz aktywności zawodowej. Publikacje zawierają różne propozycje tematyczne, od sposobów stymulacji wyobraźni, rozwijania kreatywności i możliwości twórczych dzieci i młodzieży, poprzez specyfikę zajęć plastycznych i muzycznych, po ćwiczenia w zakresie dramy. Autorzy wskazują również na znaczenie zajęć pozalekcyjnych oraz rolę nauczyciela w kształtowaniu osobowości, rozwijaniu zainteresowań i uzdolnień artystycznych wychowanków. (ze Wstępu)
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 13851.V.3 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Prace Naukowe Wyższej Szkoły Biznesu w Dąbrowie Górniczej.)
Bibliogr. s. 222-232.
W sektorze szkolnictwa wyższego pytanie „jak kształcić?” jest wciąż aktualne. Czy polskie uczelnie wyższe pozwalają zdobyć studentom wiedzę, umiejętności i kompetencje społeczne przydatne na rynku pracy? Po czym poznać, że dana uczelnia kształci na wysokim poziomie? Jakie działania powinna podejmować uczelnia wyższa, by zapewnić wysoką jakość kształcenia? W obliczu masowości kształcenia, zmian wynikających z nowelizacji ustawy Prawo o szkolnictwie wyższym, wdrażania wytycznych Procesu Bolońskiego, spadku liczby studentów i rosnącej konkurencji wśród uczelni wyższych, pytania te nabierają szczególnego znaczenia
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 15240.V.3 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Pedagogika Nauce i Praktyce)
Na grzb. akronim serii: PNiP.
Bibliogr. s. 217-230. Indeksy.
Kognitywistyka jest nauką łączącą metody badawcze z podejściem teoretycznym różnych dziedzin zajmujących się problematyką umysłu, poznania i języka. Praca składa się z siedmiu rozdziałów zawartych w trzech częściach. Siemieniecki omawia w nich miedzy innymi zagadnienia związane z poglądami na rozwój cywilizacyjny oraz ewolucją genetyczną i jej wpływem na współczesne społeczeństwo. Część pierwsza książki porusza właśnie problem zmian cywilizacyjnych w przestrzeni pedagogicznej. W części drugiej książki zostały poruszone kwestie związane z procesem komunikacji i komunikowaniem oraz rolą, jaką odgrywają one w formowaniu człowieka. Kolejna część, obejmująca zagadnienia dotyczące informacji w kontekście edukacji, to dwa ostatnie rozdziały, w których znajdziemy wiadomości na temat społeczeństwa informacyjnego oraz roli mediów we współczesnym świecie.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.13333.IV.1 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 14338.IV.1 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Engram)
Bibliografia na stronach 242-261.
Celem poznawczym pracy jest zbadanie opinii studentów kierunku pedagogika na temat posiadanych kompetencji społecznych służących realizacji założeń pedagogiki konstruktywistycznej promującej uczenie się jako główny paradygmat procesów edukacyjnych oraz służących likwidowaniu barier w dostępie do edukacji dzieci i młodzieży pochodzących ze środowisk spauperyzowanych, bardzo często niewydolnych wychowawczo i stanowiących poważne zagrożenie dla prawidłowego procesu socjalizacji młodego pokolenia. Jako cel praktyczny opracowania wskazano sformułowanie wskazań pedagogicznych służących upowszechnianiu idei społeczeństwa uczącego się oraz optymalizacji procesu służącemu zapewnianiu „równości w dostępie do edukacji” wszystkim dzieciom, bez względu na status społeczny i ekonomiczny rodziny pochodzenia, w jakiej przyszło im się wychowywać oraz nabywać pierwszych doświadczeń, uczyć się rozumienia norm i wartości, kształtować własne postawy społeczne oraz precyzować cele i plany życiowe oraz pracowanie zaleceń służących optymalizacji procesu edukacji nauczycielskiej ze szczególnym położeniem nacisku na kształtowanie szeroko rozumianych kompetencji społecznych nauczycieli i wychowawców.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 20155.VI.5 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 20154.VI.5 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Prezentowany w publikacji materiał stanowi pokłosie konferencji naukowej „Strategie bibliotek w działaniach edukacyjnych i medialnych”. Celem obrad było zwrócenie uwagi na wszechstronne i złożone działania współczesnej biblioteki w zakresie problemów edukacyjnych, informacyjnych, medialnych oraz udzielenie odpowiedzi na pytania dotyczące roli biblioteki na nowym etapie cywilizacji, w świecie rozwiniętych technologii informacyjnych i dużych przeobrażeń społeczno-ekonomicznych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 5582.I.8 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografie, netografie, wykazy aktów prawnych przy pracach.
"Monografia jest interdyscyplinarnym spojrzeniem na kwestie funkcjonowania człowieka w środowisku...Publikację tworzy 12 tekstów pogrupowanych w dwóch obszarach tematycznych: I Człowiek jako podmiot działania i wychowania. II Człowiek jako istota wielu środowisk...[Ze słowa wstępnego]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 22697.IV.7 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Biblogr. przy pracach.
Niniejsza książka powstała jako wyraz buntu i niesubordynacji! Z tego też faktu w głównej mierze wynika jej wyjątkowość i niepowtarzalność! Miarą wyjątkowości i niepowtarzalności prezentowanej książki jest przede wszystkim intencja oraz sam fakt jej powstania. Ta wyjątkowa publikacja to zbiór tekstów wielu czołowych przedstawicieli polskiej refleksji pedagogicznej. Powstała dla uczczenia jubileuszu siedemdziesięciolecia urodzin Profesora Tadeusza Pilcha, jednego z niekwestionowanych liderów środowiska pedagogicznego. Nie jest to książka biograficzna, ale dedykowana i poświęcona Życiu i Dziele Osoby wyjątkowej. Profesor z całą pewnością do takich należy - Jego dorobek naukowy i społeczny, sposób przeżywania życia, stosunek do ludzi i ich problemów świadczą o tym najdobitniej. Profesor Tadeusz Pilch to człowiek zawsze uśmiechnięty, życzliwy ludziom, otoczony wielkim szacunkiem. Zgromadził wokół siebie szerokie grono przyjaciół i oddanych współpracowników i właśnie dzięki tym osobom powstała ta wyjątkowa książka. (źródło: http://pedagogium.pl/strona/62/ksiazki/)
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 13120.IV.3 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografie, netografie, wykaz aktów prawnych, orzecznictwo przy pracach.
Dyskurs, odnoszący rzeczywistość do wieloaspektowości zrównoważonego rozwoju, wydaje się nabierać nowego oblicza. Naukowcy wraz z politykami – poddawanymi presji społecznej, zastanawiają się jak zatrzymać destrukcyjne działania człowieka, ograniczające przyszłym pokoleniom możliwości dostępu do zasobów Ziemi. Wydaje się, że wymiana poglądów, szczególnie w gronie tych naukowców czy adeptów miłośników nauki, którzy będą odpowiedzialni za swoją przyszłość i perspektywę dla kolejnych pokoleń, wymaga pogłębienia i poszerzenia zarówno pola, jak i uczestników dyskursu. Stąd ta monografia, która stanowi swoistą platformę wymiany myśli i poglądów (bowiem dochodzi tu do zderzenia marzeń z zastaną rzeczywistością), nabiera szczególnego znaczenia, bowiem pozwala zapoznać się z punktem widzenia autorów poszczególnych części i rozdziałów na zrównoważony rozwój, a w konsekwencji ukazuje kierunki rozwoju nauki.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 21963.XVII.2 [Czytelnia C] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografie, netografie, wykazy aktów prawnych przy pracach.
W zamyśle Redaktora Naukowego monografia ma łączyć zdiagnozowany stan praktyki edukacyjnej z propozycjami zmian i modernizacji wybranych jej obszarów, wynikającymi z zastosowania teorii pedagogicznych. Jej Autorzy, Członkinie i Członkowie Komitetu Nauk Pedagogicznych Polskiej Akademii Nauk (w kilku przypadkach wraz ze swoimi współpracownikami) przedstawili własne rozważania w układzie: diagnoza – kierunki zmian i modernizacji – niezbędne warunki realizacyjne. Rozszerzyli przy tym pole namysłu o diagnozę i perspektywy rozwoju wybranych subdyscyplin pedagogicznych. W rezultacie powstał wielowątkowy raport pozwalający spojrzeć na pedagogikę z perspektywy teoretycznej i praktycznej – za co wyrażam gorące podziękowania wszystkim Autorom (…).Na podkreślenie zasługuje fakt, że autorskie diagnozy wybranych fragmentów rzeczywistości dotyczącej teorii pedagogicznych i praktyki edukacyjnej zostały poddane refleksji natury interdyscyplinarnej – specyficznej dla zadań realizacyjnych opartych na pogłębionej analizie stanu oraz doświadczeń (również międzynarodowych). Dzięki takiemu podejściu otrzymaliśmy nie tylko autorskie diagnozy, które są silną stroną badań pedagogicznych, ale też autorskie pomysły na rozwiązanie zdiagnozowanych problemów, będące eksperckim głosem pedagogów. Z Wprowadzenia Redaktora Naukowego prof. dra hab. Stefana M. Kwiatkowskiego
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.18506.IV.1 [Magazyn 1] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 21697.IV.1 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 21696.IV.1 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
CD
W koszyku
Do każdego egz. dołączona jest płyta CD o takiej samej sygnaturze jak książka.
Jest to przewodnik po możliwościach wykorzystania nowych technologii w nauczaniu pozwalający nauczycielowi odnaleźć się w 'cyfrowym świecie'. Książka zawiera teoretyczne wiadomości dotyczące metodyki zdalnego nauczania, prawa autorskiego w e-learningu i konkretne wskazówki pomocna w tworzeniu materiałów dydaktycznych.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.11082.V.7 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 12044.V.7 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Tytuł oryginału: La mente del bambino : mente assorbente. Na stronie tytułowej: Association Montessori Internationale. Na stronie redakcyjnej: Publikacja wydana we współpracy z Fundacją Villa Montessori.
Maria Montessori (1870-1952) była włoską lekarką i pedagożką, która pod wpływem oświadczeń pracy z dziećmi z problemami psychicznymi i ubogimi stworzyła nową metodę wychowawczą. Jej podstawą jest nieskrępowany rozwój dzieci na różnych płaszczyznach zgodnie z ich indywidualnymi potrzebami i możliwościami. Należy wykorzystać ich naturalną kreatywność, ciekawość świata, chęć uczenia się, rozwoju współpracy i zabawy z innymi dziećmi. Dotyczy to zwłaszcza okresu do 6. roku życia, gdy dzieci rozwijają się najszybciej, a ich umysł jest najbardziej chłonny. Dorośli - rodzice, nauczyciele i opiekunowie - powinni je w tym wspierać, a nie formować za pomocą nakazów i kar. Tę metodę do dziś stosuje się w przedszkolach Montessori. „Umysł dziecka” to jedna z najważniejszych prac Marii Montessori, a jej spostrzeżenia i rady są ciągle aktualne.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 22476.III.2 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 22475.III.2 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. przy pracach.
Stojący w opozycji do starogreckiego stylu spędzania czasu, chrześcijański etos pracy od stuleci nie ulegał większym zmianom; praca była nie tylko źródłem utrzymania, nie tylko – poprzez rodzaj – określała status społeczny, lecz również, a może przede wszystkim, stanowiła jedyną akceptowalną formę egzystencji, wywodzącą się ze starotestamentowych przykazów. Ten raz na zawsze ustalony porządek uległ w ciągu zaledwie kilku ostatnich dekad gwałtownemu rozbiciu i przeobrażeniu, „etos pracy” zamieniając na „rynek pracy”. Rewolucji, która wstrząsnęła współczesną ekonomią, poświęcona jest Marginalizacja na rynku pracy. Teorie a implikacje praktyczne, pod red. profesora Norberta G. Pikuły. W kilkunastu rozdziałach, zgrupowanych w trzech częściach, Autorzy nie tylko pokazują, jakim przeobrażeniom uległa współczesna definicja pracy, ale i poddają analizie trzy z wielu problemów, z jakimi borykają się uczestnicy (często mimowolni) ekonomicznego „wyścigu szczurów”; i tak część pierwsza poświęcona jest dyskryminacji seniorów na rynku pracy, część druga omawia bariery, z jakimi zmierzyć się musi czynna zawodowo kobieta, wreszcie – część trzecia koncentruje się na kreowaniu lepszej przyszłości dla młodych ludzi, pochodzących z rodzin, dotkniętych tytułową marginalizacją.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 15858.VII.3 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Pedagogika Wobec Współczesności)
Bibliogr. s. 456-462. Indeksy.
Pierwszy od wielu lat i jedyny nowoczesny podręcznik dotyczący metodologii badań nad edukacją. Podręcznik dla studentów pedagogiki, socjologii i psychologii. Konstrukcja podręcznika odtwarza wszystkie ogniwa procesu badawczego - od teoretycznej konceptualizacji celu i przedmiotu badań, przez budowanie ich planu, konstruowanie narzędzi badawczych, metody zbierania danych, metody analizy danych - do interpretacji i odnoszenia ich do teroii lub praktyki edukacyjnej. Główna idea podręcznika opiera się na jego interakcyjności (czytelnik jest prowadzony krok po kroku po treści podręcznika, angażowany w wykonywanie zadań testujących rozumienie tekstu). Zadania sprawdzające rozumienie tekstu nie są abstrakcyjne, lecz nawiązują do doświadczeń edukacyjnych czytelnika.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.6699 [Magazyn 1] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.6698.V.9 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 7539.V.9 [Czytelnia B], 7538.V.9 [Czytelnia B] (2 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. przy rozdz. Indeks.
Autor starał się połączyć doświadczenia praktyków działających w poszczególnych działach sektora non profit z dostępnymi wynikami badań akademickich, proponuje konkretne rozwiązania marketingowe, dzięki którym można znacznie poprawić skuteczność działań organizacji non profit i zwiększyć ich wpływ na otoczenie, w którym funkcjonują. Opisuje również zasady postępowania przy ubieganiu się o dofinansowanie oraz omawia sposoby uzyskiwania wsparcia finansowego od darczyńców indywidualnych i komercyjnych. Radzi, w jaki sposób prowadzić skuteczne kampanie informacyjne, a także kampanie marketingu społecznego.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 6345 [Magazyn 2] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 5179.IX.16 [Czytelnia C] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 311-336.
Celem niniejszej monografii jest promocja nowych form zarządzania środowiskiem na obszarach chronionych i organizacji turystyki w cennych przyrodniczo regionach, z pełnym poszanowaniem walorów przyrody, a także dziedzictwa kulturowego. Opracowanie przedstawia zarówno problemy, jak i korzyści związane z obszarami chronionymi oraz przybliża wypracowanie konsensusu między zachowaniem walorów przyrodniczych a potrzebami lokalnych społeczeństw.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 16837.XX.1.4 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 16249.XX.1.4 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 270-279. Indeks.
"Niniejsza monografia zawiera wiele istotnych informacji na temat rzadko podejmowanych przez historyków literatury i znawców epoki Renesansu. Podejmując się "historycznych rekonstrukcji", najchętniej sięgamy po teksty kultury wysokiej oraz dobrze udokumentowane życie lepiej sytuowanych grup społecznych. Powstałą w ten sposób lukę wypełnia książka, której lekturę można polecić wszystkim humanistom zainteresowanym pełnym obrazem Anglii epoki Stuartów. Opis stylu i poziomu życia klas niższych za panowania Stuartów przynosi ciekawy przegląd faktów związanych z dostępem klas niższych do edukacji, ludowymi wierzeniami i folklorem, podróżami i codzienną egzystencją". (prof. UW, dr hab. Małgorzata Grzegorzewska)
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 13011.XXIV.1 [Czytelnia A] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia, netografia na stronach 114-118.
Niniejsza publikacja może wzbogacić stan dotychczasowej wiedzy w zakresie strategii, orientacji życiowych perspektyw rozwoju współczesnej młodzieży, szczególnie młodych ludzi z powiatu bialskiego, których dotyczyły prowadzone badania. Opracowanie, ze względu na analizowane pojęcia oraz metodologię, ma charakter socjologiczny. To praca badawcza powstała w Zakładzie Socjologii PSW im. Papieża Jana Pawła II w Białej Podlaskiej.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.17303 [Magazyn 1], P.17304 [Magazyn 1], P.17305 [Magazyn 1] (3 egz.)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 17726.VI.5 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 17725.VI.5 [Czytelnia B] (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej