Sortowanie
Źródło opisu
Katalog księgozbioru
(48)
Forma i typ
Książki
(48)
Publikacje fachowe
(10)
Publikacje naukowe
(10)
Publikacje dydaktyczne
(7)
Druki ulotne
(1)
Dostępność
tylko na miejscu
(42)
dostępne
(25)
nieokreślona
(8)
wypożyczone
(6)
Placówka
Biblioteka Główna. Magazyny
(11)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
(24)
Biblioteka Główna. Czytelnie
(46)
Autor
Ogrodzka-Mazur Ewa
(13)
Szuścik Urszula
(12)
Oelszlaeger-Kosturek Beata
(4)
Dziamska Dorota
(2)
Franczyk Anna
(2)
Grudziewska Ewa
(2)
Gruszczyk-Kolczyńska Edyta (1940- )
(2)
Karwowska-Struczyk Małgorzata
(2)
Klim-Klimaszewska Anna
(2)
Kolasa-Skiba Agata
(2)
Mikler-Chwastek Anna (1976- )
(2)
Minczanowska Aleksandra
(2)
Szafrańska-Gajdzica Anna
(2)
Albinowska Anetta
(1)
Broda Iwona
(1)
Bzowska Lucyna
(1)
Demel Genowefa
(1)
Fuks Agata
(1)
Gajdzica Anna
(1)
Guła-Kubiszewska Halina
(1)
Jacewicz Agata
(1)
Jastrzębska-Krajewska Zuzanna
(1)
Jałowiec-Sawicka Magdalena
(1)
Kisiel Mirosław
(1)
Koszczyc Tadeusz (1946- )
(1)
Krajewska Katarzyna
(1)
Krajewska Katarzyna (pedagog)
(1)
Marchel Joanna
(1)
Marcinkiewicz Joanna
(1)
Marszałek Lidia
(1)
Nazaruk Stanisława
(1)
Nazaruk Stanisława (1963- )
(1)
Oleksy Jadwiga
(1)
Paliga Zdzisława
(1)
Parczewska Teresa
(1)
Parlak Mirosława
(1)
Piasta-Siechowicz Joanna (1965-2021)
(1)
Plandowska Magdalena
(1)
Plebańska Marlena
(1)
Rola Beata (pedagog)
(1)
Rościszewska-Woźniak Monika
(1)
Rzeźnicka-Krupa Jolanta
(1)
Sobierańska Dorota
(1)
Stein Arnd (1946- )
(1)
Swianiewicz Paweł (1961- )
(1)
Szpotowicz Magdalena
(1)
Szyller Aleksandra
(1)
Uścińska Agnieszka
(1)
Waloszek Danuta (1947- )
(1)
Waszczuk Joanna (pedagog)
(1)
Wilczyńska Ewa
(1)
Wołyniec Józef
(1)
Wójcik Katarzyna (pedagog)
(1)
Wąsiński Arkadiusz (1970- )
(1)
Włoch Agnieszka
(1)
Włoch Stanisława
(1)
Zalewska-Bujak Małgorzata
(1)
Zielińska Ewa (pedagog)
(1)
Zrałek-Wolny Magdalena
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(7)
2010 - 2019
(32)
2000 - 2009
(9)
Okres powstania dzieła
2001-
(17)
Kraj wydania
Polska
(47)
nieokreślony (s.l.)
(1)
Język
polski
(47)
Odbiorca
Nauczyciele
(5)
Nauczyciele przedszkoli
(4)
Przedszkola
(4)
Rodzice
(4)
Szkoły wyższe
(3)
Opiekunki i opiekunowie dziecięcy
(2)
Pedagodzy
(2)
Psycholodzy
(2)
Nauczyciele akademiccy
(1)
Nauczyciele języków
(1)
Nauczyciele nauczania początkowego
(1)
Terapeuci zajęciowi
(1)
Temat
WYCHOWANIE PRZEDSZKOLNE
(24)
Wychowanie przedszkolne
(20)
Nauczanie początkowe
(10)
NAUCZANIE POCZĄTKOWE
(9)
DZIECKO
(8)
Dziecko w wieku przedszkolnym
(8)
DZIECKO w WIEKU PRZEDSZKOLNYM
(6)
Rozwój psychofizyczny dziecka
(6)
GRY EDUKACYJNE
(3)
Metody nauczania
(3)
Socjoterapia
(3)
DIAGNOZA PEDAGOGICZNA
(2)
DZIECKO NIEPEŁNOSPRAWNE
(2)
Dziecko w wieku poniemowlęcym
(2)
Innowacje pedagogiczne
(2)
Kompetencje społeczne
(2)
Kreatywność
(2)
Młodzież
(2)
Terapia zajęciowa
(2)
Wychowanie
(2)
AGRESYWNOŚĆ
(1)
DOJRZAŁOŚĆ SZKOLNA
(1)
DZIECKO NIEPEŁNOSPRAWNE UMYSŁOWO
(1)
Diagnoza pedagogiczna
(1)
Dziecko nieśmiałe
(1)
Dziecko z ADHD
(1)
Edukacja ekologiczna
(1)
Edukacja międzykulturowa
(1)
Edukacja prozdrowotna
(1)
GRY i ZABAWY
(1)
GRY i ZABAWY RUCHOWE
(1)
Grupy rówieśnicze
(1)
Integracja percepcyjno-motoryczna
(1)
Język angielski (przedmiot szkolny)
(1)
KOMUNIKACJA SPOŁECZNA
(1)
KSZTAŁCENIE INTEGRACYJNE
(1)
Kształcenie
(1)
Kształcenie integracyjne
(1)
MATEMATYKA
(1)
MOWA
(1)
MYŚLENIE TWÓRCZE
(1)
Metoda Montessori
(1)
Metoda projektów
(1)
Montessori, Maria (1870-1952)
(1)
Myślenie twórcze
(1)
NAUCZYCIELE NAUCZANIA POCZĄTKOWEGO
(1)
NAUCZYCIELE PRZEDSZKOLI
(1)
Nauczanie języków obcych
(1)
Nauczyciele
(1)
Nauczyciele nauczania początkowego
(1)
OBOWIĄZEK SZKOLNY
(1)
Odbiór społeczny
(1)
Opieka nad dziećmi
(1)
OŚWIATA
(1)
PROGRAMY WYCHOWANIA PRZEDSZKOLNEGO
(1)
PRZEDSZKOLA
(1)
Papieroplastyka
(1)
Program nauczania
(1)
Przedszkola integracyjne
(1)
ROZWÓJ PSYCHOFIZYCZNY DZIECKA
(1)
RUCHY
(1)
Rozwój psychospołeczny
(1)
Rytmika
(1)
Twórczość
(1)
UCZNIOWIE
(1)
UCZNIOWIE KLAS POCZĄTKOWYCH
(1)
Uczniowie ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi
(1)
WYCHOWANIE FIZYCZNE
(1)
WYCHOWANIE do WARTOŚCI
(1)
WYCHOWANIE w RODZINIE
(1)
Wpływ i recepcja
(1)
Wychowanie estetyczne
(1)
Wychowanie w rodzinie
(1)
Żłobki
(1)
Temat: czas
2001-
(7)
1801-1900
(1)
1901-2000
(1)
1989-
(1)
2001-0
(1)
Temat: miejsce
Polska
(2)
Biała Podlaska (woj. lubelskie)
(1)
Gatunek
Praca zbiorowa
(6)
Opracowanie
(5)
Poradnik
(5)
Scenariusz zajęć
(5)
Podręcznik
(2)
Raport z badań
(2)
Książki dla przedszkolaków
(1)
Materiały pomocnicze
(1)
PODRĘCZNIKI
(1)
PORADNIKI
(1)
PROGRAMY WYCHOWANIA PRZEDSZKOLNEGO
(1)
Program nauczania
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(21)
Socjologia i społeczeństwo
(5)
Historia
(1)
Językoznawstwo
(1)
Medycyna i zdrowie
(1)
Ochrona środowiska
(1)
Psychologia
(1)
Słowo kluczowe
dzieci
(20)
wychowanie przedszkolne
(14)
edukacja przedszkolna
(10)
edukacja wczesnoszkolna
(10)
edukacja
(7)
przedszkole
(7)
wychowanie
(7)
edukacja przyrodnicza
(4)
nauczanie
(4)
nauczyciel
(4)
język angielski
(3)
kształcenie
(3)
muzyka
(3)
młodzież
(3)
nauczyciele
(3)
rozwój psychofizyczny
(3)
scenariusze zajęć
(3)
socjoterapia
(3)
wiek przedszkolny
(3)
wspomaganie rozwoju
(3)
ADHD
(2)
czytanie
(2)
diagnoza pedagogiczna
(2)
dziecko niepełnosprawne
(2)
edukacja ekologiczna
(2)
edukacja estetyczna
(2)
edukacja matematyczna
(2)
myślenie twórcze
(2)
pisanie
(2)
plastyka
(2)
program nauczania
(2)
rodzina
(2)
szkoła
(2)
zabawy ruchowe
(2)
Maria Montessori
(1)
STEAM
(1)
STEAMlab
(1)
adaptacja
(1)
aktywność ruchowa
(1)
asertywność
(1)
badania
(1)
czas wolny
(1)
diagnoza
(1)
diagnoza psychopedagogiczna
(1)
dzieci niepełnosprawnych
(1)
dzieciństwo
(1)
edukacja artystyczna
(1)
edukacja czytelnicza
(1)
edukacja dla bezpieczeństwa
(1)
edukacja kulturalna
(1)
edukacja medialna
(1)
edukacja międzykulturowa
(1)
edukacja muyczna
(1)
edukacja teatralna
(1)
edukacja techniczna
(1)
edukacja zdrowotna
(1)
finansowanie
(1)
gotowość szkolna
(1)
gry rekreacyjne
(1)
gry ruchowe
(1)
instytucjonalne formy opieki
(1)
integracja społeczna
(1)
język polski
(1)
katechizacja
(1)
klub dziecięcy
(1)
komunikacja
(1)
kreatywność
(1)
kształcenie integracyjne
(1)
logopedia
(1)
matematyka
(1)
metoda projektowania okazji edukacyjnych
(1)
metoda projektów
(1)
metoda zabawowa
(1)
metoda zadaniowa
(1)
metody aktywizujące
(1)
metody wspierające
(1)
muzykoterapia
(1)
nauczanie początkowe
(1)
nauczanie przedszkolne
(1)
nauczanie wspomagane komputerowo
(1)
papier
(1)
papierowa zabawa
(1)
pedagogika wczesnoszkolna
(1)
pedagogika zmiany
(1)
praca terapeutyczna
(1)
program kształcenia
(1)
przedszkole ekologiczne
(1)
przedszkole integracyjne
(1)
psychoedukacja
(1)
reforma
(1)
relacja nauczyciel-uczeń
(1)
religia
(1)
rozwój
(1)
rozwój dziecka
(1)
rozwój emocjonalny
(1)
rozwój fizyczny
(1)
rozwój mowy
(1)
rozwój psychomotoryczny
(1)
rytmika
(1)
rówieśnicy
(1)
48 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
Bibliografia, netografia na stronach 93-97.
W pierwszym rozdziale publikacji czytelnik znajdzie teoretyczne podstawy systemu pedagogicznego Marii Montessori. W drugim przeobrażenia w oświacie w kontekście historycznym i międzynarodowym, w celu ukazania recepcji poglądów Marii Montessori w teori i praktyce pedagogicznej w Polsce. W ostatnim rozdziale zostały opisane aktualne zainteresowania praktyką kształcenia w systemie Marii Montessori w Polsce oraz wpływ jej systemu na praktykę i teorię wychowania przedszkolnego [Ze wstępu].
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 21954.IV.9 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
W prezentowanej książce Autorka podejmuje kwestię konstruowania codziennego dyskursu przez dzieci z głębszą niepełnosprawnością intelektualną w potocznych rozmowach, w których komunikują się z innymi ludźmi, tworzą i interpretują otaczającą je rzeczywistość, nadając jej określone znaczenia, przy czym zarówno ich dyskurs, jak one same są w różny sposób określane i definiowane. W książce zbadano aspekt pozytywnego aspektu dyskursu dziecięcego, starając się dociec czy i jak dzieci porozumiewają się z innymi w specjalnej instytucji edukacyjnej jaką jest przedszkole dla dzieci z upośledzeniem umysłowym. Celem pracy jest ukazanie na tle filozoficzno-socjologicznych ujęć procesów komunikacji opisu, analizy i interpretacji różnorodnych aktów komunikacyjnych, w trakcie których dochodzi do wymiany i interpretacji rozmaitych znaczeń i do ukształtowania społecznego, uwarunkowanego kulturowo tekstu, którego twórcami są dzieci i ich partnerzy interakcyjni. Adresatami publikacji mogą być studenci, a także wykładowcy akademiccy pedagogiki specjalnej oraz innych kierunków pedagogicznych, nauczyciele i wychowawcy przedszkoli, szkół specjalnych, klas i szkół integracyjnych, terapeuci, psycholodzy, logopedzi, instruktorzy, a także rodzice i opiekunowie osób niepełnosprawnych intelektualnie.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.6041 [Magazyn 1] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 7295.III.10 [Wypożyczalnia B], P.6040.III.10 [Wypożyczalnia B] (2 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 7296.III.10 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Engram)
Bibliografia, netografia przy pracach.
Publikacja zawiera dwa teksty teoretyczne odnoszące się do znaczenia diagnozy i ewaluacji w projektowaniu oddziaływań o charakterze socjoterapeutycznym. Ponado zamieszczono tu trzy programy socjoterapeutyczne przeznaczone do pracy z dziećmi i młodzieżą na róznych etapach kształcenia.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Brak informacji o dostępności: sygn. 22599.VI.2 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Brak informacji o dostępności: sygn. 22595.VI.2 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Engram)
Bibliografia, netografia przy pracach.
Książka łączy rozważania teoretyczne dotyczące oddziaływań socjoterapeutycznych z programami zajęć przeznaczonych dla konkretnych grup dzieci i młodzieży, borykających się na co dzień z różnego rodzaju trudnościami, które utrudniają funkcjonowanie psychospołeczne. W części teoretycznej Czytelnik znajdzie tekst dotyczący etyki praktyki zawodowej, która jest wyznacznikiem profesjonalizmu osób zajmujących się pomaganiem dzieciom i młodzieży oraz materiał związany z prowadzeniem oddziaływań socjoterapeutycznych. Część empiryczną książki rozpoczyna rozdział autorstwa Marty Witkowskiej przeznaczony dla uczniów klas pierwszych, którzy przejawiają trudności adaptacyjne w odniesieniu do nowej sytuacji (rozpoczęcie nauki w szkole) oraz grupy rówieśniczej. Program socjoterapeutyczny został wzbogacony o wybrane ćwiczenia z Metody Ruchu Rozwijającego W. Sherborne.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Brak informacji o dostępności: sygn. 22600.VI.2 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Brak informacji o dostępności: sygn. 22596.VI.2 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Aktywność ruchowa dzieci i młodzieży to zbiór prac prezentowanych w ramach Forum doskonalenia kompetencji nauczyciela wychowania fizycznego, którego uczestnikami byli pracownicy uczelni, nauczyciele wrocławskich szkół oraz studenci. Znaleźć w nim można różnorodne, nowatorskie propozycje scenariuszy, konspektów zajęć oraz interesujących rozwiązań metodyczno-organizacyjnych. W przewodniku tym przedstawiono wiele atrakcyjnych form aktywności ruchowej wspomagających proces fizycznej edukacji dzieci i młodzieży. Książka przeznaczona jest dla nauczycieli, instruktorów sportu i turystyki, studentów, organizatorów różnych form aktywności ruchowej oraz dla rodziców i uczniów.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 8890.XIX.1 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. przy rozdz.
Głównym problemem rozważań ujętych w niniejszym tomie jest systemowe podejście do edukacji, której podstawowym założeniem, zgodnie z dokonaną zmianą, jest pomoc człowiekowi z poznawaniu siebie, świata i związku ze światem, czyli edukacja dla rozwoju. Książka stanowi interesujący wkład naukowców w debatę o stanie polskiej oświaty wraz z narzuconymi w niej przez MEN zmianami, które dotyczą nie tylko określonej koncepcji psychologicznej dziecka, ale i psychospołecznej kondycji nauczyciela, rodziców oraz uwarunkowań środowiskowych edukacji przedszkolnej i wczesnoszkolnej. (ze Wstepu i recenzji prof. dr. hab. Bogusława Śliwerskiego)
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.12018.IV.9 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 13161.IV.9 [Czytelnia B] (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej