22409
Książka
W koszyku
Podstawy usprawniania neurorozwojowego według Berty i Karela Bobathów - Ponieważ w dotychczasowej praktyce często dość przypadkowo dobiera się metody postępowania usprawniającego, przedstawiamy na wstępie, w olbrzymim skrócie, podstawowe założenia, główne zasady oraz zalety i wady pięciu najpowszechniej obecnie stosowanych na świecie metod rehabilitacji dzieci z zaburzeniami ruchowymi pochodzenia ośrodkowego - Z wstępnego opisu wyłączono koncepcję NDT-Bobathów, jako że stanowi ona zasadniczy temat niniejszego opracowania. Ksiażka zainteresuje specjalistów rehabilitacji, fizjoterapii oraz lekarzy neurologów. Od ponad 150 lat niezmiennie obserwuje się olbrzymie zainteresowanie problemem mózgowego porażenia dziecięcego (m.p.dz.). Znaczna oraz stale rosnąca populacja dzieci z różnymi postaciami tego zespołu stanowiła zawsze poważny problem społeczny. Poglądy dotyczące zarówno obrazu klinicznego, przyczyn i częstości występowania, jak i możliwości diagnostycznych ulegały znacznym przeobrażeniom. Wypracowano także wiele metod tzw. kompleksowego oddziaływania, zwanego postępowaniem usprawniającym, które różnią się nie tylko sposobem podejścia do zagadnień rozwoju psychomotorycznego czy problemu mózgowego porażenia dziecięcego, lecz przede wszystkim rodzajem i formą wykorzystywanych środków oraz zasadami ich stosowania.
Pliki multimedialne:
Status dostępności:
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 16943.XVIII.6 [Czytelnia B] (1 egz.)
Strefa uwag:
Uwaga dotycząca bibliografii
Bibliogr. s. 166-169.
Recenzje:
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej