22409
Book
In basket
(Dyskursy Pedagogiki Specjalnej ; 7)
Redaktorzy tomu i autorzy poszczególnych rozdziałów koncentrują swoją uwagę na zmianach implikowanych m.in. przez rozwój nauki (medycyny, pedagogiki, psychologii, socjologii), techniki oraz przemiany społeczne dokonujące się w ostatnich dekadach. Publikacja składa się z dwóch części. W pierwszej z nich omawiane są takie zagadnienia, jak: węzłowe problemy pedagogiki specjalnej (m.in. samotność dziecka niepełnosprawnego, wykluczenie, dyskryminacja, marginalizacja osób niepełnosprawnych); wybrane aspekty edukacji i rehabilitacji osób z niepełnosprawnością (m.in.: młodzież wobec niepełnosprawności, animaloterapia, osoba niewidoma w muzeum, aktywność plastyczna w zawodzie pedagoga specjalnego); problemy rodzin osób z niepełnosprawnością (np. zespół dziecka krzywdzonego, grupy wsparcia dla rodziców, syndrom nieopuszczonego gniazda); jakość życia osób niepełnosprawnych; stereotypy dotyczące osób z niepełnosprawnością. Część drugą poświęcono zagadnieniom bardziej szczegółowym: problemom edukacji i rehabilitacji osób z wybranymi przypadkami klinicznymi (m.in.: zespół Tourette`a, zespół Marfana, zespół Turnera, zespół Aspergera, otyłość), osób z niepełnosprawnością intelektualną, osób z zaburzeniami słyszenia, osób z ADHD i innymi zaburzeniami zachowania.
Media files:
Availability:
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
There are copies available to loan: sygn. P.8482.IV.4 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 9874.IV.4 [Czytelnia B] (1 egz.)
Notes:
General note
Materiały konferencyjne
Bibliography, etc. note
Bibliogr. przy ref.
Reviews:
The item has been added to the basket. If you don't know what the basket is for, click here for details.
Do not show it again