22427
Book
In basket
Mimo swego skrótowego i tym samym mocno upraszczającego wymiaru – książka wskazuje na wartość pracy poświęconej prawdzie w rzeczywistości wychowania. Autor wprowadza czytelnika w pogłębione rozumienie tej rzeczywistości. Uświadamia, że prawda jest obecna w wychowaniu. Warto więc zatrzymać się nad książką Witolda Starnawskiego, aby przemyśleć problem prawdy, wpływu wychowawczego, naśladowania wzoru. Pewien niedosyt pozostawia jedynie niewielka liczba odniesień do tez epistemologicznych, formułowanych przez współczesne nurty filozoficzne, określane postmodernizmem. We wstępie autor zaznacza, że praca jest prezentacją całościowej koncepcji, w mniejszym zaś stopniu ma charakter porównawczy i krytyczny, jednak kulturowe znaczenie postmodernizmu i bardzo często bezkrytyczne przyjmowanie jego tez przez osoby, podejmujące refleksję nad wychowaniem, sprawia, że warto byłoby przynajmniej wyraźnie wskazać różnice między tymi tezami a wnioskami, jakie autor formułuje w pracy.
Media files:
Availability:
Biblioteka Główna. Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 8809.V.2 [Czytelnia B] (1 egz.)
Notes:
General note
Streszcz. ang.
Bibliography, etc. note
Bibliogr. s. 509-557. Indeksy.
Reviews:
The item has been added to the basket. If you don't know what the basket is for, click here for details.
Do not show it again