22000
Book
In basket
Nowe wydanie głośniej pracy Brama Oppenheima, podobnie jak pierwsze, jest praktycznym podręcznikiem metod sondażowych. Rozszerza ono tematykę poprzedniego o metody przeprowadzania zarówno wywiadów pogłębionych, jak i standaryzowanych. Tak jak uprzednio rozdziały poświęcone projektowaniu kwestionariuszy wsparte zostają omówieniem skalowania, oraz metod projekcyjnych. Autor krytycznie omawia takie kwestie jak niewłaściwe projektowanie kwestionariuszy, metody doboru prób, formułowanie pytań, stronniczość w przeprowadzaniu wywiadów, utratę danych oraz interpretacje skal postaw. Ilustruje ON swe wywody licznymi pouczającymi przykładami badań rozmaitych obszarów - od sondaży marketingowych po polityczne uświadomienie dzieci. Ważne miejsce w pracy zajmują rozważania na temat rzetelności i trafności tekstów. Nieustannie podkreślane jest znaczenie badań pilotażowych. Książka jest niezbędną metodologiczną pomocą dla studentów i doktorantów w dziedzinie nauk społecznych. Zainteresować powinna jednak również wszystkich, którym wypada przeprowadzić i oceniać sondaże - nauczycieli, działaczy społecznych, lekarzy oraz badaczy opinii społecznej.
Media files:
Availability:
Biblioteka Główna. Magazyny
There are copies available to loan: sygn. P.5848 [Magazyn 1], P.5851 [Magazyn 1], P.5850 [Magazyn 1], P.5849 [Magazyn 1] (4 egz.)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
There are copies available to loan: sygn. P.4273.V.9 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 4737.V.9 [Czytelnia B], 7240.V.9 [Czytelnia B] (2 egz.)
Reviews:
The item has been added to the basket. If you don't know what the basket is for, click here for details.
Do not show it again