22415
Book
In basket
Istotny motyw podjęcia się drążenia etycznego wątku - krytycznego wobec szkoły i otaczającego ją świata - wypływa jednak z dostrzeganej właśnie tu i teraz sytuacji osób, uczniów i nauczycieli, którzy w różny sposób pozbawiani są tego, co istotne w byciu człowiekiem - Pozbawiani są możności wyboru siebie samych - Oznacza to, w wielkim skrócie, stawanie się świadomością określaną przez byt - Szkoła pojawia się jako jeden z tych mechanizmów, które odbierają nam nasze myśli i nasze odczucia, zastępując je myślami i odczuciami uznanymi za korzystne nie przez nas i często wcale nie dla nas - Etyczne myślenie społeczne, mające zawsze w zanadrzu obraz godziwych relacji międzyludzkich, spotyka się tutaj z myśleniem o prawie jednostki do własnego rozwoju i o jej prawie do własnowolnego wyboru siebie - Łączy je krytyka tkwiących w szkole mechanizmów formowania człowieka na użytek dobrych czy złych, ale przede wszystkim aktualnie istniejących struktur.
Media files:
Availability:
Biblioteka Główna. Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 2655.V.5 [Czytelnia B] (1 egz.)
Reviews:
The item has been added to the basket. If you don't know what the basket is for, click here for details.
Do not show it again