22409
Book
In basket
W celu zapewnienia wiekszej przejrzystości i komunikatywności cały zbiór opracowań podzielono na trzy części. Pierwsza dotyczy ogólnych uwarunkowań konkurencyjności w agrobiznesie rozpatrywana w aspekcie wstąpienia naszego kraju do Unii Europejskiej i doświadczenia w tym względzie innych krajów. W drugiej części treść większości opracowań nawiązuje do teorii "łańcucha wartości" sformułowanej przez M.E. Portera. Autorzy koncentrowali swoją uwagę na relacji między zasobami czynników produkcji a celami rozwojowymi przedsiębiorstw i gospodarstw, ujmowanymi przy pomocy różnych kategorii ekonomicznych. W szczególności zwrócono uwagę na takie zagadnienia jak produktywność czynników wytwórczych, opłacalność produkcji rolniczej, umiejętności wyboru kryterium celu gospodarowania czy też analiza finansowa działalności. Biorąc pod uwagę uwarunkowania rozwojowe agrobiznesu w krajach wysoko rozwiniętych gospodarczo i w Polsce oraz dochodotwórczą funkcję rynku powiązaną z koniecznością permanentnej adaptacji zwłaszcza drobnych i średnich gospodarstw i przedsiębiorstw do turbulentnego ich otoczenia zewnętrznego, część autorów uznała, że kluczowe znaczenie w tak rozproszonym sektorze ma budowanie przewagi konkurencyjnej w oparciu o czynnik organizacji. Stanowi to myśl przewodnią trzeciej części tego tomu.
Media files:
Availability:
Biblioteka Główna. Magazyny
There are copies available to loan: sygn. 1063.XVII.7 [Magazyn 1], P.2397 [Magazyn 1] (2 egz.)
Reviews:
The item has been added to the basket. If you don't know what the basket is for, click here for details.
Do not show it again