22409
E-book
Book
In basket
Monografia, będąc syntezą wieloletnich prac badawczych autorki, stanowi nowe otwarcie w pojmowaniu aktywności w polu praktyki analizowanej ze społeczno­pedagogicznej perspektywy. Prezentuje namysł nad pedagogiką społeczną, jej aktualnym postrzeganiem w odniesieniu do jej tradycji i pierwszych sformułowań oraz do współczesnego dyskursu prowadzonego w naukach humanistycznych i społecznych. Książka przynosi zarys metateorii dotyczącej tożsamości dyscypliny, jej roli, związków z innymi dziedzinami nauk, otoczeniem kulturowo-społecznym oraz praktyką działań pedagogów społecznych. Praktyka jest jednak ujmowana także w kategoriach ogólnych. Autorkę interesuje, jak działanie wpływa na myślenie o działaniu, z czego działanie wynika i czemu służy. Wykorzystuje przy tym teorię analizy aktywności i tworzenia instytucji symbolicznej Jeana-Marie Barbiera, operując bliską mu perspektywą rozumienia aktywności jako głównej kategorii społeczno-pedagogicznego spojrzenia na pole praktyki. Ustrukturowany i podzielany przez uczestników pola praktyki zestaw pojęć i konceptów tworzy transwersalny paradygmat pedagogiki społecznej.
Media files:
Availability:
Biblioteka Główna. Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. E.163.IV.3 [Czytelnia B] (1 egz.)
Notes:
General note
Tytuł z ekranu tytułowego.
Książka elektroniczna do udostępniania na czytniku.
Bibliography, etc. note
Bibliografia wybranych prac Ewy Marynowicz-Hetki na stronach 311-317 i bibliografia, netografia na stronach 283-310. Indeksy.
System details note
Tryb dostępu: online.
Language note
Streszczenia w języku angielskim i francuskim. Spis treści także w języku angielskim i francuskim.
Reviews:
The item has been added to the basket. If you don't know what the basket is for, click here for details.
Do not show it again