WARTOŚĆ
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog księgozbioru
(30)
Forma i typ
Książki
(30)
Dostępność
tylko na miejscu
(29)
dostępne
(16)
wypożyczone
(1)
Placówka
Biblioteka Główna. Magazyny
(6)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
(11)
Biblioteka Główna. Czytelnie
(29)
Autor
Knopek Jacek (1969- )
(2)
Muszyński Wojciech (socjolog)
(2)
Walczak-Duraj Danuta
(2)
Baryluk Marzena
(1)
Bieliński Jacek
(1)
Budakowska Elżbieta
(1)
Chrobak Stanisław (1961- )
(1)
Daszykowska Jadwiga
(1)
Figiel Agnieszka
(1)
Frączek Zofia
(1)
Guzek Krzysztof (1978- )
(1)
Homplewicz Janusz (1931- )
(1)
Jarymowicz Maria (1942- )
(1)
Kacprzak Lech
(1)
Kobyliński Andrzej (1965- )
(1)
Korczyński Mariusz
(1)
Kostkiewicz Janina
(1)
Kowalczyk Stanisław (1932- )
(1)
Laskowska Małgorzata
(1)
Lekka-Kowalik Agnieszka
(1)
Mariański Janusz (1940- )
(1)
Mierzejewski Donat Jerzy (1959- )
(1)
Moń Ryszard (1951- )
(1)
Olszak-Krzyżanowska Bożena
(1)
Ostrowska Urszula
(1)
Pietrzak Edyta
(1)
Rewera Mirosław
(1)
Rogoziński Kazimierz
(1)
Rotkiewicz Halina
(1)
Ruszkowski Paweł
(1)
Rybczyńska Dorota A. (1961- )
(1)
Skolimowski Henryk (1930- )
(1)
Smyczek Augustyn Leon
(1)
Szczepanik Renata
(1)
Szymczyk Jan
(1)
Słomski Wojciech
(1)
Wawrzak-Chodaczek Mirosława
(1)
Wołosiuk Beata
(1)
Zaorski-Sikora Łukasz
(1)
Rok wydania
2010 - 2019
(10)
2000 - 2009
(16)
1990 - 1999
(4)
Kraj wydania
Polska
(30)
Język
polski
(30)
Temat
JĘZYK ANGIELSKI
(1469)
TURYSTYKA
(578)
PRZEDSIĘBIORSTWO
(491)
Język angielski
(475)
ZARZĄDZANIE
(329)
WARTOŚĆ
(-)
MATERIAŁY KONFERENCYJNE
(260)
PODRĘCZNIKI
(245)
Nauczanie języków obcych
(228)
JĘZYK NIEMIECKI
(205)
KADRY
(202)
POLSKA
(198)
DZIECKO
(189)
PEDAGOGIKA
(160)
PIELĘGNIARSTWO
(157)
JĘZYK ROSYJSKI
(154)
Pielęgniarstwo
(154)
UNIA EUROPEJSKA
(146)
INNOWACJE
(145)
POWIEŚĆ ROSYJSKA
(144)
MARKETING
(140)
RODZINA
(139)
MŁODZIEŻ
(132)
NAUCZANIE
(128)
NIEPEŁNOSPRAWNI
(126)
WIELKA BRYTANIA
(124)
WYCHOWANIE
(124)
INTERNET
(123)
Nauczanie
(117)
ŚRODKI MASOWEGO PRZEKAZU
(116)
OPOWIADANIE ROSYJSKIE
(112)
KOMUNIKACJA SPOŁECZNA
(109)
SAMORZĄD TERYTORIALNY
(108)
JĘZYKOZNAWSTWO
(107)
FILOZOFIA
(104)
SOCJOLOGIA
(104)
JĘZYKI
(103)
POWIEŚĆ ANGIELSKA
(102)
SŁUŻBA ZDROWIA
(101)
PRZEWODNIKI TURYSTYCZNE
(100)
ROLNICTWO
(100)
SPORT
(99)
PORADNIKI
(96)
BEZPIECZEŃSTWO NARODOWE
(94)
ZDROWIE PUBLICZNE
(94)
KULTURA FIZYCZNA
(93)
RATOWNICTWO MEDYCZNE
(92)
WYDAWNICTWA POPULARNE
(91)
ZARZĄDZANIE STRATEGICZNE
(91)
EKOROZWÓJ
(89)
PROMOCJA ZDROWIA
(89)
SPOŁECZEŃSTWO INFORMACYJNE
(89)
PRZEDSIĘBIORSTWA MAŁE i ŚREDNIE
(88)
RACHUNKOWOŚĆ
(87)
GLOBALIZACJA
(84)
BUDOWNICTWO
(83)
ODPOCZYNEK
(82)
GOSPODARKA
(81)
Język rosyjski
(81)
POEZJA ROSYJSKA
(81)
Zarządzanie
(81)
WYCHOWANIE w RODZINIE
(80)
REGIONALIZACJA GOSPODARCZA
(78)
Turystyka
(77)
HOTELARSTWO
(76)
KULTURA
(75)
UCZNIOWIE
(72)
FINANSE
(71)
JAN PAWEŁ II (papież ; 1920-2005)
(71)
POLITYKA SPOŁECZNA
(71)
SZKOLNICTWO
(70)
ZARZĄDZANIE JAKOŚCIĄ
(70)
USŁUGI
(69)
STOSUNKI INTERPERSONALNE
(68)
OCHRONA ŚRODOWISKA
(67)
POWIEŚĆ AMERYKAŃSKA
(67)
STATYSTYKA
(67)
BANKI
(66)
FIZYKOTERAPIA
(66)
Rehabilitacja medyczna
(66)
LOGISTYKA GOSPODARCZA
(65)
CZYTANIE
(64)
GOSPODARKA TERENOWA
(64)
Anatomia człowieka
(63)
Bezpieczeństwo narodowe
(63)
EGZAMINY
(63)
Historia
(62)
KONSUMENCI (ekon.)
(62)
Przedsiębiorstwo
(62)
ROZWÓJ REGIONALNY
(62)
STANY ZJEDNOCZONE
(62)
Dzieci
(61)
MEDYCYNA
(61)
ODŻYWIANIE
(61)
WIEŚ
(61)
EKONOMIA
(60)
OPIEKA SPOŁECZNA
(60)
PSYCHOLOGIA
(60)
PRACA
(59)
BIBLIOTEKARSTWO
(58)
JAKOŚĆ ŻYCIA
(58)
Temat: czas
1989-
(2)
2001-0
(2)
1901-
(1)
Temat: miejsce
PODKARPACKIE, województwo
(1)
Gatunek
MATERIAŁY KONFERENCYJNE
(1)
Podręcznik
(1)
Słowo kluczowe
wartości
(10)
rodzina
(5)
wartość
(5)
konsumpcjonizm
(4)
antropologia filozoficzna
(3)
edukacja
(3)
filozofia
(3)
moralność
(3)
tożsamość
(3)
wychowanie
(3)
globalizacja
(2)
małżeństwo
(2)
ponowoczesność
(2)
szkoła
(2)
wartość społeczna
(2)
Internet
(1)
Solidarność
(1)
aksjologia
(1)
andragogika
(1)
autorytet
(1)
bezrobocie
(1)
cyberkultura
(1)
cywilizacja
(1)
czas wolny
(1)
człowiek
(1)
dorosłość
(1)
edukacja dorosłych
(1)
ekologia
(1)
etyka
(1)
etyka zawodowa
(1)
feminizm
(1)
gender
(1)
historia filozofii
(1)
kara śmierci
(1)
katolicyzm
(1)
klient
(1)
klonowanie
(1)
kodeks etyki zawodowej
(1)
komunikacja
(1)
komunikacja interpersonalna
(1)
komunikacja międzykulturowa
(1)
kultura
(1)
kultura masowa
(1)
kultura polityczna
(1)
lobbing
(1)
lęk
(1)
macierzyństwo
(1)
marketing relacji
(1)
mass media
(1)
migracje
(1)
mobbing
(1)
młodzież
(1)
nacjonalizm
(1)
nadzieja
(1)
nadzieja chrześcijańska
(1)
narkotyki
(1)
nauczanie zintegrowane
(1)
nauczyciel
(1)
niepełnosprawni
(1)
niepełnosprawność
(1)
ojcostwo
(1)
optymizm
(1)
osoby starsze
(1)
pedagogika
(1)
podmiotowość
(1)
polityka
(1)
praca socjalna
(1)
praca zawodowa
(1)
pracoholizm
(1)
pracownik socjalny
(1)
prawa człowieka
(1)
prawa dziecka
(1)
profilaktyka uzależnień
(1)
przemoc rówieśnicza
(1)
przystosowanie psychiczne
(1)
przystosowanie społeczne
(1)
płeć
(1)
relacja nauczyciel-uczeń
(1)
relacje społeczne
(1)
religijność
(1)
rodzice
(1)
rodzina dysfunkcyjna
(1)
rozpacz
(1)
ruchy społeczne
(1)
samokontrola
(1)
samoświadomość
(1)
sekularyzacja
(1)
socjologia
(1)
społeczeństwo obywatelskie
(1)
stosunki interpersonalne
(1)
struktura społeczna
(1)
styl życia
(1)
system wartości
(1)
technika
(1)
terroryzm
(1)
tożsamość narodowa
(1)
tożsamość społeczna
(1)
uczeń
(1)
utopia
(1)
wolność
(1)
30 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
(Komunikacja Społeczna w Edukacji)
Tekst częśc. ang., częśc. równol. niem., pol.
Bibliogr. przy niektórych pracach.
O wartościach tkwiących w komunikacji zdajemy sobie sprawę chyba wszyscy, choć rzadko o tym mówimy. Dzięki językowi, komunikacji mamy szansę zrozumienia innych i świat, a także wyrażenia siebie samych. Poprzez to, co mówimy i jak się zachowujemy, dajemy znać, kim jesteśmy i za czym się opowiadamy. Zachowania komunikacyjne są wyrazem naszych wartości.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.9951.III.10 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 11588.III.10 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Streszcz. ang. przy art.
Bibliogr. przy art.
Tożsamość bez granic. Współczesne wyzwania jest interesującym wkładem do dyskursu na temat ponowoczesnych procesów tożsamościowych oraz wyzwań wywołanych bezprecedensową zmiennością rzeczywistości społecznej. Współczesne procesy globalnej zmiany społecznej spowodowały wytworzenie się nowych warunków konstrukcji, dekonstrukcji i rekonstrukcji tożsamości ponowoczesnego człowieka. Stąd pojawia się konieczność pogłębionej refleksji, w jaki sposób w nowych uwarunkowaniach dokonać koniecznego zintegrowania jednostek i zbiorowości w nową formułę kapitału społecznego.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 10755.VI.3 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Tyt. równol.: The basics of the pedagogy of hope.
Spis treści także ang.
Bibliogr. s. 533-631.
Autor omawianego studium podjął się niełatwego zadania. Postawił sobie za cel próbę ukazania złożonej problematyki, kojarzącej się z pojęciem „nadzieja” i sformułowania odpowiedzi na szereg pytań z nią związanych. Pytania te brzmią następująco: Czego się oczekuje od nadziei? Jak przeżywa się spełnioną nadzieję? W jaki sposób rozumie się spełnioną nadzieję, gdy zrealizowała się ona inaczej niż oczekiwano? Jak przeżywa się niespełnioną nadzieję? Jak następuje uwolnienie od niespełnionej nadziei, w formie beznadziei (braku) czy zwątpienia? Jaki wkład może wnieść pedagogika w tym względzie? Odpowiadając na postawione pytania, ks. Chrobak wskazuje na podstawy, fundamenty nadziei jako motywu każdego działania a zarazem wolnej od lęku, otwartej na przyszłość „dyspozycji” czowieka. Omawiana publikacja jest dziełem ambitnym i użytecznym. Jej Autor w sposób erudycyjny i kompetentny opisał fundamenty, motywy i inspiracje związane z nadzieją. W jego książce, mającej charakter pedagogiczny, obecne są wątki interdyscyplinarne (filozoficzno-teologiczne, kulturowe, fenomenologiczne). Czyni to jej lekturę trudniejszą, ale też podnosi jej walor.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 10072.II.1 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. przy pracach.
Książka składa się z trzech części. W pierwszej prezentowane są zagadnienia wolności jako wartości indywidualnej i społecznej. W drugiej omówione jest znaczenie autorytetów i ich wpływ na wychowanie i rozwój współczesnej rodziny. Część trzecia omawia style życia i kierunki, jakie mogą kształtować postawę współczesnego człowieka. Książka ta jest adresowana do szerokiego grona odbiorców: teoretyków z dziedziny psychologii, socjologii, pedagogiki i filozofii, a także do praktyków takich, jak: rodzice i wychowawcy, nauczyciele, lekarze, pracownicy socjalni, terapeuci itp.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 11513.VI.3 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 303-315.
"Zagadnienie badawcze ujęte w temacie opracowania jest zrozumiałe dla przyszłego czytelnika. Można je ująć w pytaniu, na ile różne wiekowo pokolenia cenią rodzinę jako wartość? W założeniu Autorki rozprawy jest teza, że różnią się w ocenie tej podstawowej jednostki życia społecznego [...]. Dla tzw. konstruktywnych cech badań pedagogicznych spośród innych badań społecznych i badań o człowieku, wyróżnia się ich sprawczy, prakseologiczny charakter czy też aspekt moderatywny, a nie tylko diagnostyczny (jak jest, ew. dlaczego tak jest?). Ze spisu treści rozprawy wynika, że na tak widzianych badaniach (zadaniach) Autorka się skupiła. Tak też tendencja ta odciska się w większości prac pedagogicznych [...]. Struktura tekstu odpowiada logice przyjętego postępowania badawczego." Z recenzji prof. zw. dr. hab. Stanisława Kawuli
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.12156.VI.8 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 13278.VI.8 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Nicią przewodnią całej publikacji wydaje się być pewien wzorzec człowieka, którego jednak w pracy nie naszkicowano, pozostawiając to Czytelnikowi, zapraszając go do samodzielnych przemysleń. Będzie on więc musiał zastanowić się nad podstawowymi wartościami czy postawami rzeczników "nowego świata" i "nowego czlowieka ". A skoro wiedzę o wartościach zdobywa się przez porównanie ich - również w aspektach praktycznych konsekwencji wynikających z ich uznania - z odpowiadającymi im anty-wartościami, to krytycznie myślący czytelnik omawianych tekstów stanie przed poważnym zadaniem, sprowadzającym się do odnalezienia wartości na tle antywartości lub antywartości na tle wartości.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 12383.VI.11 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 221-222, bibliogr. prac nauk. J. Homplewicza s. [224]. - Indeks.
Etyka, podręcznik akademicki. Książka zawiera postawy, wartość, etykę, wychowanie, filozofię, teorię. W książce autor dokonuje próby usytuowania „etyki pedagogicznej” w obrębie wiedzy pedagogicznej, odróżnia przy ty etykę pedagogiczną od etyki wychowania. Autor wnosi do polskiej literatury oświatowej i pedagogicznej całościowe i nowatorskie ujęcia interdyscyplinarnie rozumianej organizacji wychowania oraz oświaty.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 2262.II.2 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Biblioteka Psychologii Współczesnej)
Bibliogr. s. 192-207. Indeksy
Gdzie znajdują się źródła ludzkiej podmiotowości? Co sprzyja osiąganiu samoświadomości i samokontroli? Autorka przybliża zagadnienia związane ze zdolnością człowieka do wglądu w siebie oraz do uwzględniania w myśleniu i działaniu racji moralnych. Ułatwia rozumienie przesłanek własnych zachowań, zwłaszcza w relacjach z innymi ludźmi. Pokazuje, że podmiotowość kształtuje się przez całe życie, osiągając mniejszy lub większy stopień dojrzałości.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.7794.III.3 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 8801.III.3 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Spis treści także ang.
Problematyka przedstawiona w niniejszej monografii skupia się głównie na istotnych aspektach państwa i jego systemu wartości. Publikacja składa się z czterech części składowych ułożonych w układzie problemowym (I. Wartości jako aksjomat współczesnego państwa, II. Wartości w otoczeniu historycznym i prawnym, III. Wartości w otoczeniu politycznym i religijnym, IV. Wartości w otoczeniu społecznym i edukacyjnym).
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 8712.VI.3 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.5438 [Magazyn 1] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 194-212.
"Problematyka wartości w przystosowaniu osób niepełnosprawnych należy do ciągle aktualnych tematów psychologii współczesnej, wiąże się w sposób szczególny z tzw. psychologią stosowaną i procesami przystosowania się młodzieży niepełnosprawnej. (...) Słusznie Autor zauważa, że wartości kierują życiem człowieka, wyznaczają cele życiowe, sterują ludzkim zachowaniem. Tym samym podmiotowo-jednostkowe motywacje ukierunkowane "ku..." wartościom, jawią się jako motywacje specyficznie ludzkie. Praca... wnosi wiele informacji do problematyki psychologii niepełnosprawności, nie tylko do strony "sprawnościowej", ale odnosząc się do psychologii wartości, Autor wskazuje na drogi humanizacji życia osób o mniejszej sprawności". (z recenzji wtydawniczej ks. prof. dr. hab. Kazimierza Popielskiego)
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.12165.VI.4 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 13293.VI.4 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Aksjologia edukacji dorosłych / red. Janina Kostkiewicz. - Lublin : Wydawnictwo KUL, 2004. - 430 s. : tab., wykr. ; 24 cm.
Publikacja stanowi zbiór materiałów pokonferencyjnych z Ogólnopolskiej Konferencji Naukowej, zorganizowanej w 2003 roku w Katolickim Uniwersytecie Lubelskim. Podzielona jest na cztery części. Część pierwsza skupia zagadnienia sprowadzające się do ukazania najbardziej ogólnych założeń teoretycznych i aksjologicznych podstaw andragogiki. Część druga dotyczy już konkretnych wartości. W części trzeciej czytelnik znajdzie bardzo różnorodną tematykę, zaś część czwarta zawiera głównie doniesienia z badań empirycznych, które potwierdzają wagę wcześniejszych teoretycznych ustaleń.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. P.5051.V.6 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 6140.V.6 [Czytelnia B], 6139.V.6 [Czytelnia B] (2 egz.)
Książka
W koszyku
(Kolekcja Katedry Personalizmu Chrześcijańskiego KUL)
Spis treści także ang.
Bibliogr. s. 197-200.
Do fundamentalnych problemów egzystencjalnych należą pytania: Kim jest człowiek? Jaka jest podstawowa siła napędowa i sens jego życia? Odpowiedzi są bardzo różnorodne, lecz najbardziej zasadne jest stanowisko aksjologicznego personalizmu, który ludzką osobę sytuuje oraz interpretuje w kontekście bogatego i zróżnicowanego jakościowo świata wartości. Zwierzę jest "napędzane" impulsami biologicznych instynktów, człowiek w swym życiu poszukuje w sposób rozumny i wolny wartości. "O dojrzałości osoby [ludzkiej], o jej doskonałości, stanowi w zasadniczej mierze to, że pozwala się ona pociągnąć prawdziwym wartościom ". To właśnie wartości inspirują myśli, uczucia i działania człowieka, są celem jego życia. Pojęcie wartości jest obecne zarówno w języku codziennym, jak i w refleksji wielu dyscyplin naukowych, gdyż każda próba zrozumienia i opisania człowieka abstrahująca od optyki aksjologicznej jest chybiona.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.7066.II.1 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 7911.II.1 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Streszcz. ang. Spis treści także ang
Bibliogr. s. 373-383. Indeks.
Książka stanowi analizę jednej z najistotniejszych zmian we współczesnej filozofii nauki: przejś­cia od idei nauki wolnej od wartości do idei nauki nasyconej wartościami. Uznanie nasycenia nauki wartościami to zarazem uznanie, iż sądy wartościujące (wartościowania) są konstytutywnym elementem badania naukowego, a nauka ma wsobny wymiar aksjologiczny. Na tle ideału nauki wolnej od wartościowań autorka przedstawia dwa przełomowe kroki w kształtowaniu się idei obecności wartościowań w nauce: uznanie, iż obecne są w niej wartościowania poznawcze, oraz uznanie, iż obecne są także wartościowania pozapoznawcze, ale nie zagraża to ani racjonalności, ani obiektywności nauki. Następnie autorka analizuje trzy współczesne koncepcje systematycznie wyjaśniające źródła, miejsce i rolę wartościowań poznawczych i pozapoznawczych w strukturze nauki: Evandra Agazziego, Hugha Laceya i Helen Longino. Analiza ta kończy się wnioskiem, że żadna z tych koncepcji nie może być uznana za zadowalającą - zbudowanie koncepcji aksjologicznego wymiaru nauki pozostaje wciąż otwartym projektem badawczym. Rozważania nad wymienionymi koncepcjami pozwalają natomiast wskazać metodologiczno-filozoficzne ramy dla takiego projektu.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 7504.II.1 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. przy pracach
W książce zawarte są przede wszystkim teksty referatów, wygłoszonych na XIII Ogólnopolskim Zjeździe Socjologicznym we wrześniu 2007 roku w Zielonej Górze. Dołączono ponadto teksty: Leona Dyczewskiego, Krzysztofa Kicińskiego, Marii Libiszowskiej-Żółtkowskiej, Janusza Mariańskiego, Hanny Świdy-Ziemby. Wszyscy starają się opisać rzeczywistość moralną społeczeństwa polskiego i zrozumieć, co dzieje się z szeroko rozumianą moralnością w życiu społecznym i w jego wybranych dziedzinach, zwłaszcza zaś w środowiskach młodzieżowych.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.7146 [Magazyn 1] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 8014.VI.2 [Czytelnia B], 8013.VI.2 [Czytelnia B] (2 egz.)
Książka
W koszyku
Materiały z konf., 12 maja 2011 r., Warszawa.
Bibliogr. przy niektórych ref.
W dzisiejszym świecie prawa człowieka znajdują tak swoich gorących zwolenników, jak i zdecydowanych przeciwników. Ich obrońcy wskazują na konieczność promocji praw podstawowych jako jedynego możliwego fundamentu o charakterze globalnym, do którego mogą się odwołać ludzie różnych kultur i religii. Praca ukazuje szeroką panoramę problematyki praw człowieka. Z jednej strony ukazuje ich niezbywalność i wartość, z drugiej sygnalizuje źródła ich zagrożeń, przyczyny deformacji i błędne interpretacje.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 13813.II.1 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Przestrzenie Życia Społecznego)
Bibliogr. przy pracach.
Badania nad rodziną były, są i będą. Ich znaczenie i wartość mierzone są co najmniej w dwóch wymiarach: odnajdywanie ogólnych mechanizmów ich rozwoju w uzależnieniu od zmieniającego się społeczeństwa oraz od aktualności dostrzegania zmian wewnątrz rodziny z rozpoznawaniem ich genezy, oraz form zachowania wartościowych elementów i poszukiwań dróg naprawczych. (prof. zw. dr hab. Krystyna Ferenz)
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 15930.V.2 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Przestrzenie Życia Społecznego)
Bibliogr. przy pracach.
Książka poświęcona jest niezwykle ważnej problematyce rodziny. Przemiany dokonujące się we współczesnym świecie związane z procesami globalizacji, ponowoczesności rodzimej polskiej transformacji systemowej dotykają przede wszystkim rodzinę, dlatego staje sie ona dzisiaj kluczowym problemem badawczym. Autorzy tekstów podejmują próbę spojrzenia na rodzinę, zmiany, jakie w niej zachodzą, możliwości, wartości tkwiące we wspólnocie, ale także poważne zagrożenia; przedstawiają zarówno diagnozę, dokonujące się przemiany, jak też nowe wyzwania, nowe obszary badań nad rodziną. Tematyka pozostaje ze sobą w układzie komplementarnym, dotyczy zarówno rodziny jako wartości, jak i wartości w rodzinie (reigia, praca, czas wolny). (z recenzji prof. zw. dr hab. Jadwigi Izdebskiej).
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 12628.VI.8 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Autorzy zawartych w niniejszym zbiorze artykułów - spoglądając z różnej perspektywy na problematykę relacji interpersonalnych w edukacji - wychodzą naprzeciw tym potrzebom, nie wyczerpując szerokiego spektrum aksjologicznych aspektów relacji interpersonalnych w tej sferze. Praca zawiera czternaście artykułów ujętych w trzy części tematyczne. Teksty zawarte w pierwszej części traktują o relacjach interpersonalnych w edukacji jako o istotnym problemie edukacyjnym. Omawiają one różne typologie relacji interpersonalnych, zwłaszcza miedzy nauczycielami a uczniami, zwracają uwagę na relacje interpersonalną typu mistrz - uczeń oraz podejmują zagadnienie równości i partnerstwa w stosunkach międzyludzkich w przestrzeni edukacyjnej. Cześć druga ukazuje sylwetkę tzw. „dobrego nauczyciela”. Cześć trzecia mówi o szkodliwości alkoholizmu i propaguje tzw. ruchy trzeźwości, ukazuje sylwetkę J. Korczaka jako ponadczasowy wzór osobowy.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 3187 [Magazyn 2] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. P.1903.III.10 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 277-296.
Współcześnie nauka postaw obywatelskich utożsamiana jest głównie z zaangażowaniem w działalność społeczną oraz kształtowaniem społecznej tożsamości. Jako konieczne jawi się dzisiaj budowanie określonego etosu - zbioru normatywnych i poznawczych cech oraz dyspozycji jednostek przy jednoczesnym podkreśleniu aktywnego aspektu bycia obywatelem. Autorzy podjęli się próby wykazania, że mimo zmieniającej się rzeczywistości zasadnicze wartości stanowiące o funkcjonowaniu społecznym człowieka są trwałe. Zagadnienie to ma szczególne znaczenie, kiedy analizie poddawane jest życie obywatelskie. Cele wychowania obywatelskiego koncentrują się na wyposażaniu ucznia w wiadomości, wyrabianiu umiejętności i kształtowaniu postaw, natomiast sfera wartości jest w nich bagatelizowana. W konsekwencji tak przygotowany „młody obywatel” posiada wiedzę dotyczącą formalno - prawnych aspektów życia w społeczeństwie demokratycznym, natomiast nie czuje potrzeby zaangażowania w nie. Jednakże nawet rozległa wiedza zdobyta w procesie kształcenia szkolnego nie przekłada się wprost na wysoki stopień aktywności obywatelskiej uczniów.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 12875.VI.3 [Czytelnia B] (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej