Podróże i turystyka
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog księgozbioru
(52)
Forma i typ
Książki
(47)
Pliki i bazy danych
(9)
Publikacje naukowe
(9)
E-booki
(5)
Literatura faktu, eseje, publicystyka
(1)
Poradniki i przewodniki
(1)
Dostępność
dostępne
(53)
tylko na miejscu
(40)
wypożyczone
(1)
nieokreślona
(1)
Placówka
Biblioteka Główna. Magazyny
(32)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
(22)
Biblioteka Główna. Czytelnie
(41)
Autor
Gaworecki Władysław Włodzimierz
(2)
Klementowski Kazimierz
(2)
Warszyńska Jadwiga (1925- )
(2)
Łaciak Jerzy
(2)
Agarwal Sheela 1970-
(1)
Alejziak Wiesław
(1)
Azara Iride
(1)
Álvarez-García José
(1)
Barteczko Krzysztof
(1)
Bartoszewicz Witold
(1)
Benckendorff Pierre
(1)
Borne Hanna
(1)
Boyd Stephen W
(1)
Braga Vitor
(1)
Busby Graham
(1)
Buswell John
(1)
Camilleri Mark Anthony 1976-
(1)
Christou Evangelos
(1)
Chudoba Tadeusz (1932-2010)
(1)
Clarke Alan
(1)
Doliński Andrzej
(1)
Donne Keith
(1)
Drzewiecki Maciej (1935- )
(1)
French Ylva
(1)
Gołembski Grzegorz
(1)
Grabowski Jan (1942- )
(1)
Gretzel Ulrike
(1)
Halemba Piotr (1966- )
(1)
Hammitt William E
(1)
Harmaciński Ryszard
(1)
Harrison David 1941-
(1)
Huang Rong (Associate professor)
(1)
Jagusiewicz Andrzej
(1)
Januszewska Małgorzata
(1)
Jędrzejczyk Irena (1952- )
(1)
Kazimierczak Marek
(1)
King Rebecca
(1)
Kline Carol
(1)
Kornak Aleksander Stefan
(1)
Kowalczyk Andrzej (1954- )
(1)
Kruczek Zygmunt
(1)
Legienis Henryk. Baza agroturystyczna w kraju i w regionach
(1)
Legienis Henryk. Baza turystyczno-wyppoczynkowa dzieci i młodzieży szkolnej w ewidencji kuratoriów oświaty
(1)
Lew Alan A
(1)
Martinka Agnieszka (1961- )
(1)
Mehling Marianne
(1)
Michopoulou Eleni
(1)
Moutinho Luiz
(1)
Niccolini Federico
(1)
Nowak Stefan (nauki ekonomiczne)
(1)
Oriade Ade
(1)
Panasiuk Aleksander (1965- )
(1)
Pięta Jan
(1)
Ratten Vanessa
(1)
Robinson Peter 1979-
(1)
Sezgin Erkan
(1)
Sharpley Richard 1956-
(1)
Sheldon Pauline J
(1)
Sigala Marianna
(1)
Sirakaya-Turk Ercan
(1)
Skalska Teresa
(1)
Slocum Susan L
(1)
Stettner-Stefańska Barbara
(1)
Sutton Carley
(1)
Taff B. Derrick
(1)
Timothy Dallen J
(1)
Toczek-Werner Sylwia
(1)
Uysal Muzaffer S
(1)
Vargas Sánchez Alfonso
(1)
Vaske Jerry J
(1)
Veal Anthony James
(1)
Werner Zbigniew T
(1)
Williams Christine 1951-
(1)
Williams Stephen 1951 May 30-
(1)
Więckowski Marek (1971- )
(1)
Wrzosek Anna
(1)
Wyatt Rawdon
(1)
Xiang Zheng
(1)
Łobożewicz Tadeusz (1935-2002)
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(1)
2010 - 2019
(23)
2000 - 2009
(19)
1990 - 1999
(6)
1980 - 1989
(3)
Okres powstania dzieła
2001-
(6)
1945-1989
(1)
Kraj wydania
Polska
(35)
Anglia
(8)
Massachusetts (USA)
(4)
Nowy Jork (stan) (USA)
(3)
Wielka Brytania
(2)
Język
polski
(34)
angielski
(18)
Odbiorca
Hotelarze
(1)
Przynależność kulturowa
Literatura polska
(1)
Temat
Turystyka
(37)
Organizacja
(6)
Czas wolny od pracy
(5)
Odpoczynek
(5)
Agroturystyka
(4)
Ekoturystyka
(4)
Zarządzanie
(4)
Hotelarstwo
(3)
Marketing
(3)
Geografia
(2)
Podróże
(2)
Podróżnictwo
(2)
Przedsiębiorstwo turystyczne
(2)
Turystyka kulturowa
(2)
Antropologia społeczna
(1)
Ekonomika
(1)
Gastronomia
(1)
Geografia i nauki o Ziemi
(1)
Geografia turystyczna
(1)
Informacja naukowa
(1)
Jakość usług
(1)
Język angielski
(1)
Konkurencyjność
(1)
Marketing elektroniczny
(1)
Martinka, Agnieszka (1961- )
(1)
Martinka, Zdzisław (1927-2007)
(1)
Media społecznościowe
(1)
Metody badawcze
(1)
Miejsca pamięci
(1)
Nauczanie
(1)
Niepełnosprawni
(1)
Obozy pracy
(1)
Obszary chronione
(1)
Piloci wycieczek
(1)
Polityka
(1)
Produkt regionalny
(1)
Prognozy
(1)
Przewodnictwo turystyczne
(1)
Regiony przygraniczne
(1)
Rehabilitacja medyczna
(1)
Rynek pracy
(1)
Schroniska turystyczne
(1)
Socjologia
(1)
Technologie informacyjno-komunikacyjne (ICT)
(1)
Turystyka miejska
(1)
Turystyka pielgrzymkowa
(1)
Turystyka przygodowa
(1)
Turystyka rodzinna
(1)
Turystyka rowerowa
(1)
Turystyka sportowa
(1)
Turystyka zakupowa
(1)
Turystyka zdrowotna
(1)
Uczniowie
(1)
Usługi
(1)
Usługi turystyczne
(1)
Współpraca transgraniczna
(1)
Wycieczki
(1)
Zarządzanie strategiczne
(1)
Temat: czas
2001-
(3)
1901-2000
(1)
Temat: miejsce
Polska
(6)
Londyn (Wielka Brytania)
(2)
Europa
(1)
Paryż (Francja)
(1)
Rosja
(1)
Ural (Rosja ; góry)
(1)
Wielka Brytania
(1)
Gatunek
Dane statystyczne
(9)
Przewodnik turystyczny
(4)
Podręcznik
(2)
Literatura podróżnicza
(1)
Opracowanie
(1)
Pamiętniki i wspomnienia
(1)
Dziedzina i ujęcie
Medycyna i zdrowie
(1102)
Językoznawstwo
(749)
Edukacja i pedagogika
(738)
Gospodarka, ekonomia, finanse
(409)
Zarządzanie i marketing
(328)
Podróże i turystyka
(52)
Socjologia i społeczeństwo
(252)
Psychologia
(199)
Prawo i wymiar sprawiedliwości
(198)
Polityka, politologia, administracja publiczna
(147)
Bezpieczeństwo i wojskowość
(144)
Historia
(137)
Literaturoznawstwo
(124)
Kultura fizyczna i sport
(123)
Transport i logistyka
(105)
Rolnictwo i leśnictwo
(103)
Informatyka i technologie informacyjne
(101)
Inżynieria i technika
(94)
Biologia
(86)
Media i komunikacja społeczna
(74)
Hobby i czas wolny
(72)
Kultura i sztuka
(72)
Geografia i nauki o Ziemi
(70)
Architektura i budownictwo
(66)
Filozofia i etyka
(56)
Ochrona środowiska
(49)
Nauka i badania
(41)
Chemia
(35)
Matematyka
(31)
Opieka nad zwierzętami i weterynaria
(20)
Religia i duchowość
(18)
Fizyka i astronomia
(16)
Bibliotekarstwo, archiwistyka, muzealnictwo
(12)
Kulinaria
(11)
Etnologia i antropologia kulturowa
(8)
Rozwój osobisty
(8)
Styl życia, moda i uroda
(7)
Dom i ogród
(6)
Praca, kariera, pieniądze
(6)
Rodzina, relacje międzyludzkie
(5)
Varia
(4)
Archeologia
(2)
Geologia
(1)
Słowo kluczowe
tourism
(17)
turystyka
(14)
Polska
(5)
management
(5)
ruch turystyczny
(5)
marketing
(4)
geografia
(3)
leisure
(3)
organizacja
(3)
produkt turystyczny
(3)
sustainable tourism
(3)
usługi turystyczne
(3)
Great Britain
(2)
London
(2)
agroturystyka
(2)
czas wolny
(2)
gospodarka turystyczna
(2)
guide
(2)
information technology
(2)
leisure industry
(2)
planning
(2)
recreation
(2)
rekreacja
(2)
rural tourism
(2)
rynek turystyczny
(2)
service quality
(2)
tourism development
(2)
turystyka kulturowa
(2)
turystyka wiejska
(2)
East Asian e-consumers
(1)
English
(1)
Paryż
(1)
Polska Organizacja Turystyczna
(1)
Unia Europejska
(1)
badania marketingowe
(1)
baza gastronomiczna
(1)
baza noclegowa
(1)
business environment
(1)
cudzoziemcy
(1)
digital age
(1)
dysfunkcje turystyki
(1)
działalność turystyczna
(1)
ecotourism
(1)
ekonomika przedsiębiorstw
(1)
environmental aspects
(1)
event
(1)
finanse
(1)
funkcje turystyki
(1)
gastronomia
(1)
geography
(1)
global tourism
(1)
government policy
(1)
health
(1)
hospitality
(1)
hotelarstwo
(1)
impreza turystyczna
(1)
information services
(1)
infrastruktura turystyczna
(1)
komunikacja marketingowa
(1)
konkurencyjność
(1)
kultura
(1)
marketing communication
(1)
marketing relacji
(1)
marketing terytorialny
(1)
marketing usług
(1)
markowy produkt turystyczny
(1)
mass tourism
(1)
mobilność
(1)
natural areas
(1)
niepełnosprawni
(1)
niepełnosprawność
(1)
obiekt noclegowy
(1)
obszar przygraniczny
(1)
odpoczynek
(1)
pedagogika
(1)
pedagogika specjalna
(1)
pilgrim centres
(1)
podróże
(1)
promocja
(1)
przedsiębiorstwo turystyczne
(1)
przewaga konkurencyjna
(1)
przewodnik
(1)
rachunek satelitarny turystyki
(1)
region turystyczny
(1)
rehabilitacja
(1)
research method
(1)
rural business management
(1)
rural-urban relations
(1)
rynek pracy
(1)
schronisko młodzieżowe
(1)
social media
(1)
special interest
(1)
specialised language
(1)
strategia marketingowa
(1)
strategic management
(1)
tourism management
(1)
tourism's economic
(1)
travel
(1)
turystyka alternatywna
(1)
turystyka biznesowa
(1)
52 wyniki Filtruj
Książka
W koszyku
Includes bibliographical references and index.
Special interest tourism is growing rapidly due to a discerning and heterogeneous travel market and the demand for more focused activity or interest-based tourism experiences. This book approaches the topic from the perspective of both supply and demand, and has a clear, user-friendly structure. Covering the practical applications of research and the key emerging issues for royal, dark, festival, sport, gastronomic, slow and pro-poor tourism, among others, it includes contributions and case studies by international academics and practitioners. Sometimes referred to as niche or contemporary tourism, this book provides a complete introduction to the study of special interest tourism for students.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.17544 [Magazyn 1], P.17545 [Magazyn 1] (2 egz.)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 18397.XX.1.2 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 18396.XX.1.2 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Turystyka w obliczu wyzwań XXI wieku / Wiesław Alejziak. - Kraków : "Albis", 1999. - 316 stron : ilustracje ; 24 cm.
Forma i typ
Dziedzina i ujęcie
Słowo kluczowe: turystyka organizacja
Bibliografia
Książka Turystyka w obliczu wyzwań XXI wieku podejmuje takie zagadnienia jak : pojęcie i funkcje turystyki, czynniki wpływające na rozwój turystyki w XIX i XX wieku, turystyka w końcu XX wieku, dylematy rozwoju turystyki, aktualne tendencje i trendy występujące na rynku turystycznym, turystyka w XXI wieku w świetle wybranych prognoz i raportów. Kończący się wiek zawsze skłaniał ludzi do refleksji oraz zastanawiania się nad przyszłością. Jednak fakt, że wraz z końcem obecnego wieku, ludzkość rozpocznie trzecie tysiąclecie swojej nowożytnej historii powoduje, że refleksje te mają szczególny charakter. Kończący się właśnie wiek XX z pewnością był wyjątkowy. Charakteryzował się przede wszystkim niespotykanym tempem przemian, które objęły wszystkie dziedziny życia. Jedną z nich jest turystyka, która w porównaniu do innych, podobnych jej zjawisk, wykazywała szczególne tempo rozwoju. W zasadzie do dzisiaj nie potrafimy dać jednoznacznej odpowiedzi na pytanie – jak to się stało, że wystarczyło zaledwie kilkadziesiąt lat, aby turystyka – która przez całe wieki miała charakter wybitnie elitarny – przekształciła się w zjawisko masowe, w którym uczestniczą miliony osób na całym świecie? W tym samym czasie stała się jedną z najbardziej rozwiniętych i nowoczesnych dziedzin gospodarki światowej.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 895.XX.1.1 [Magazyn 1], 896.XX.1.1 [Magazyn 1], 216.XX.1.1 [Magazyn 1], 897.XX.1.1 [Magazyn 1] (4 egz.)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 894.XX.1.1 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 898.XX.1.1 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Includes bibliographical references and index.
Around the world, there is mounting evidence that parks and protected areas contribute to a healthy civil society, thus increasing the economic importance of cultural and nature-based tourism. Operating at the intersection of business and the environment, tourism can improve human health and wellbeing as well as serve as a catalyst for increasing appreciation and stewardship of the natural world. While the revenues from nature-based activities help to make the case for investing in park and protected area management; the impacts they have need to be carefully managed, so that visitors do not destroy the natural wonders that attracted them to a destination in the first place. This book features contributions from tourism and recreation researchers and practitioners exploring the relationship between tourism, hospitality, protected areas, livelihoods and both physical and emotional human wellbeing. The book includes sections focused on theory, policy and practice, and case studies, to inform and guide industry decisions to address real-world problems and proactively plan for a sustainable and healthy future.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.17540 [Magazyn 1], P.17539 [Magazyn 1] (2 egz.)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 18393.XXI.4 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 18392.XXI.4 [Czytelnia B] (1 egz.)
Brak okładki
Książka
CD
W koszyku
(Prace badawcze w turystyce)
Płyta CD zawiera wersję elektroniczną książki o sygn. B.652 XX CZYT, B.662 WYP.
Książka przedstawia analizę pozycji konkurencyjnej Polski i okreslenie przewag konkuencyjnych polskiego produktu turystycznego w porównaniu do produktu turystycznego wybranych krajów Unii Europejskiej na tle ogólnych tendencji w turystyce światowej. Wskazuje również wnioski i propozycje działań, które prowadziłyby do poprawy pozycji konkurencyjnej polskiej turystyki na międzynarodowym rynku turystycznym.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. CD.19 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(CABI Tourism Texts)
Includes bibliographical references and index.
The third edition of Tourism Information Technology provides a contemporary update on the complexities of using information technology in the tourism industry. It examines IT applications in all sectors including airlines, travel intermediaries, accommodation, food service, destinations, attractions, events and entertainment. Fully updated throughout and organised around the stages of the visitor journey, the book reviews how tourists are using technologies to support decision-making before their trip, during their travels and at the destination. The book: - Provides comprehensive and up to date coverage of all key topics in tourism information technologies. - Covers new areas, such as augmented and virtual reality, robotics, smart destinations, disruptive innovation and the collaborative economy, crowd-sourcing for sustainability, online reputation management and big data. - Incorporates a wealth of pedagogic features to aid student learning, including key models and concepts, research and industry insights, case studies, key terms, discussion questions, and links to useful websites.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.17548 [Magazyn 1], P.17549 [Magazyn 1], P.17547 [Magazyn 1] (3 egz.)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 18401.XX.4 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 18400.XX.4 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Organizacja turystyki / Hanna Borne, Andrzej Doliński. - Wydanie 2. - Warszawa : Wydawnictwa Szkolne i Pedagogiczne, cop. 1998. - 165, [3] strony : tabele ; 21 cm.
Podręcznik jest przeznaczony dla uczniów i studentów szkół i uczelni o profilu hotelarskim i turystycznym. Opisuje następujące tematy: ogólne wiadomości o turystyce, rodzaje i formy turystyki, czynniki rozwoju współczesnej turystyki, ruch turystyczny, rynek usług turystycznych, organizacje turystyki w Polsce.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 3.XX.1.1 [Magazyn 1], P.745.XX.1.1 [Magazyn 1], P.5.XX.1.1 [Magazyn 1] (3 egz.)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.6.XX.1.1 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 4.XX.1.1 [Czytelnia B], P.4.XX.1.1 [Czytelnia B] (2 egz.)
Książka
W koszyku
(CABI Tourism Texts)
Christine Williams is the first author listed on the title page of the first edition.
Includes bibliographical references and index.
Service quality is at the forefront of how the leisure, events, tourism and sport (LETS) sectors operate. An important consideration for any business, and therefore any student of the subject, this new edition of a successful textbook addresses the key points and principles of managing service quality across the industry sector. Fully updated and enhanced, it: - Covers areas such as the experience economy, capacity management and service culture, as well as methods for measuring quality and satisfaction. - Includes numerous case studies to help students apply classroom-based theory to practice. - Is packed with student-friendly pedagogy and full colour illustrations throughout to enhance the learning experience. Considering the underpinning theory of service quality, this book informs the reader of the practical application of service quality management tools and techniques in an industry with distinctive features and challenges. An invaluable read for students within the LETS sectors, it also provides a useful refresher for practitioners working in the industry.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.17485 [Magazyn 1], P.17486 [Magazyn 1], P.17484 [Magazyn 1] (3 egz.)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 18190.XX.5 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 18189.XX.5 [Czytelnia B] (1 egz.)
E-book
Książka
W koszyku
Tourism planning and destination marketing / edited by Mark Anthony Camilleri. - First edition. - Bingley : Emerald Publishing Limited, 2019. - XX, 271 pages : illustrations ; 24 cm
Do udostępniania na czytniku e-book.
Includes bibliographic reference and index.
Destination marketing relies on planning, organisation, and successful strategies and tactics. Tourism Planning and Destination Marketing provides an in-depth understanding of the tourism marketing environment, including destination branding, distribution channels, etourism, digital media, and sustainable and responsible tourism practices. It is a useful guide for tourism marketers, including destination management organisations (DMOs), who are increasingly using innovative tools and evolving technologies to engage with prospective visitors. Moreover, this title sheds light on the latest developments in travel, hospitality, festivals and events, as the contributing authors have critically analysed the global tourism marketing environments that comprise a wide array of economic, socio-cultural, technological and environmental realities. This book explores advances in tourism planning and destination marketing theory for the interest of both researchers and scholars. Furthermore, it is an invaluable resource for a wide range of industry practitioners, including consultants, senior executives and managers who work for destination management organisations, tourism offices, hotels, inbound/outbound tour operators and travel agents.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. E.19.XX.5 [Magazyn 1] (1 egz.)
E-book
W koszyku
Marketing w turystyce / Tadeusz Chudoba. - Wydanie III. - Warszawa : CeDeWu Wydawnictwa Fachowe, 2011. - 191 stron : ilustracje ; 24 cm.
Do udostępniania na czytniku e-book.
Bibliografia stron: 189-191.
Książka „Marketing w turystyce" zawiera opis działań służących obsłudze turystów w sposób dający im maksimum pozytywnych doznań i przeżyć tury­stycznych. Obok części ogólnej, omawiającej naturę marketingu i zarządzania zgodnego z jego duchem, książka zawiera dwie części przedstawiające fazy aktyw­ności marketingowej. Autor potwierdza fakt, że najbardziej efektywnym środkiem zjednującym klientów jest dobra obsługa, tzw. marketing bierny, powo­dująca 40% wzrostu ogólnego, a tylko 5-15% wzrostu to efekt prowadzenia kampanii marketingowych. Oznacza to konieczność włączenia procesu or­ganizacyjnego imprez lub procesów świadczenia usług turystom jako istotnych składników działalności marketingowej.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. E.79.XX.5 [Magazyn 1] (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Podstawy agroturystyki / Maciej Drzewiecki. - Bydgoszcz : Ośrodek Postępu Organizacyjnego, 2001. - 222 strony : fotografie, rysunki, tabele ; 25 cm.
Bibliografia strony : 204 - 222
Turystyka na terenach wiejskich została uznana przez ekspertów za jeden z pięciu priorytetowych obszarów turystyki polskiej. Prognozuje się że agroturystyka będzie trwałym składnikiem systemu rekreacji. Jej istotne i nieprzemijające znaczenie wynika głównie z faktu, że odpowiada ona na stabilne preferencje nabywców., mieszkańców miast, poszukujących dziś i w przyszłości ekologicznych form rekreacji. Agroturystyka jest i powinna być jednym z ważnych czynników inicjujących procesy zmian struktury zawodowej i przestrzennej terenów wiejskich: z rolniczej na usługowo-rolniczo-rekreacyjną. Porządkując i uściślając, ucząc i doradzając książka może spełnić pożyteczną rolę dla uczniów, studentów , organizatorów i teoretyków, inspirując do nowych rozwiązań i przemyśleń.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 257.XX.1.4 [Magazyn 1] (1 egz.)
Książka
W koszyku
London : blue guide / Ylva French. - Wydanie 13. - Londyn : A&C Black, 1988. - 416, [32] strony : fot., mapy, plany ; 20 cm.
Autor
Forma i typ
Dziedzina i ujęcie
Słowo kluczowe: London guide
A guide to London's most famous sites and places.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. P.146.XXIV.3 [Czytelnia A] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Turystyka / Władysław Włodzimierz Gaworecki. - Wydanie VI zmienione - Wraszawa : Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, 2010. - 421 stron : ilustracje ; 24 cm.
Podręcznik prezentuje problemy turystyki sportowej i kosmicznej. Autor poszerzył zakres pojęciowy turystyki zdrowotnej, podkreślił rolę potencjalnych źródeł zagrożeń dla rozwoju współczesnej turystyki, takich jak np.: terroryzm, klęski żywiołowe, katastrofy ekologiczne. Zaakcentował znaczenie czynników politycznych i ogólnorynkowych w stymulacji turystyki. Zwrócił również uwagę na rolę organizacji turystyki w Polsce w procesie jej wzrostu oraz etyczne aspekty rozwoju współczesnej turystyki. Przedstawił zwięźle problematykę rozwoju polskiej turystyki do 2015 r. i nakreślił szerzej obraz turystyki w Unii Europejskiej. Niniejsza książka o zmodyfikowanej treści powinna pomóc zrozumieć turystykę, fascynującą oraz stale zmieniającą się dziedzinę życia i gospodarki, poprawiającą jakość życia współczesnego człowieka. Książka odpowiada na pytanie o naturę światowej i krajowej gospodarki turystycznej oraz wskaże problemy, przed którymi gospodarka ta stoi u progu XXI w. Dzięki temu będzie przydatna dla studiujących turystykę oraz osób kształtujących polską politykę turystyczną w różnej skali. Może też być użyteczna dla praktyków prowadzących własną działalność w dziedzinie turystyki.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.18166.XX.1.1 [Magazyn 1], P.9189 [Magazyn 1], P.18165.XX.1.1 [Magazyn 1], P.9191 [Magazyn 1] (4 egz.)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. P.9190.XX.1.1 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 10893.XX.1.1 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Autor przedstawia definicję turystyki i jej podział (uwzględniając terminologię zalecaną przez Światową Organizację Turystyki), czynniki rozwoju turystyki w skali krajowej i międzynarodowej, problemy rynku i ruchu turystycznego, współzależności turystyki i gospodarki narodowej, regionalnej i lokalnej oraz globalnej, miejsce turystyki w Unii Europejskiej, zagadnienia usług turystycznych, funkcje współczesnej turystyki, bilans jej kosztów i korzyści, ochronę prawną konsumentów produktów turystycznych oraz regulacje prawne w dziedzinie turystyki.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 2.XX.1.1 [Magazyn 1], P.1.XX.1.1 [Magazyn 1], P.3.XX.1.1 [Magazyn 1], P.2.XX.1.1 [Magazyn 1] (4 egz.)
Stare oznaczenie "Wypożyczalnia"
Egzemplarze są obecnie niedostępne
Książka
W koszyku
Książka Przedsiębiorstwo turystyczne w gospodarce wolnorynkowej została napisana z myślą zarówno o tych, którzy stoją na czele firm turystycznych bądź są też współodpowiedzialni za zarządzanie tymi firmami, jak i o tych, którzy posiadają już podstawy wiedzy ekonomicznej a zamierzają w przyszłości zająć się profesjonalnie obsługą turystyki. Turystyka jest najbardziej dochodowym biznesem na swiecie. Jej dynamika rozwoju jest wyższa niż w przemyśle elektronicznym, telekomunikacji czy transporcie. Dzieki efektom mnożnikowym z turystyki żyją nie tylko ci, którzy pracują w tym sektorze, jest ona kołem napędowym całej gospodarki.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.373.XX.4 [Magazyn 1], P.370.XX.4 [Magazyn 1], P.368.XX.4 [Magazyn 1], P.364.XX.4 [Magazyn 1], 543.XX.4 [Magazyn 2], P.367.XX.4 [Magazyn 1], P.371.XX.4 [Magazyn 1], P.372.XX.4 [Magazyn 1], P.369.XX.4 [Magazyn 1] (9 egz.)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.366.XX.4 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. P.365.XX.4 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia strony 363-372, netografia strony 374-377, wykaz aktów prawnych strony 372-374.
Książka ma na celu porównanie norm i założeń teoretycznych dotyczących udziału osób niepełnosprawnych w turystyce oraz rehabilitacji w zestawieniu z rzeczywistością. Analiza uwarunkowań prawnych, ekonomicznych i społecznych jest kluczem do uzyskania odpowiedzi na pytanie, jak osoba niepełnosprawna może zacząć dbać o swoje dobre samopoczucie i rozwój osobowości poprzez turystyke i sport. Publikacja składa się ze wstępu i dziewięciu rozdziałów oraz wykazu tabel, ilustracji i aneksów.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.18586.XIX.6 [Magazyn 1] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 21976.XIX.6 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 15105.XIX.6 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Includes bibliographical references and index.
This book reviews all aspects of the phenomenon of mass tourism. It covers theoretical perspectives (including political economy, ethics, sustainability and environmentalism), the historical context, and the current challenges to domestic, intra-regional and international mass tourism. As tourism and tourist numbers continue to grow around the world, it becomes increasingly important that this subject is studied in depth and best practice applied in real-life situations. This book: - Is the first to address a range of theoretical issues relating to mass tourism; - Uses a wide selection of case studies to translate theory into practice, covering the historical rise and fall of UK seaside resorts, the increase in Chinese tourism, conflict between different mass tourism groups, destination transformation from mass to niche tourism, and specific problems facing cruise ships; - Is written by a range of international, established authors to give a global perspective on the subject. Finishing with a speculative chapter identifying potential future trends and challenges, this book forms an essential resource for all researchers and students within tourism studies.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.17442 [Magazyn 1], P.17441 [Magazyn 1], P.17443 [Magazyn 1] (3 egz.)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 18162.XX.1.2 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 18161.XX.1.2 [Czytelnia B] (1 egz.)
Brak okładki
Książka
CD
W koszyku
(Prace badawcze w turystyce)
Publikacje znajdujące się na płycie CD dotyczą infrastruktury turystki uzdrowiskowej w Polsce, bazy agroturystycznej oraz bazy tuystyczno-wypoczynkowej dzieci i młodzieży szkolnej. Pierwsza z publikacji obrazuje stan infrastruktury leczniczej i turystycznej w uzdowiskach Polskich w 2001 r., na tle zmian jakie zaszły w latach 1999-2001. Druga zawiera dane z zakresu bazy aroturystycznej w Polsce i wpływu turystyki wiejskiej na jej rozwój. Trzecia okresla wielkość i rodzaj będącej w gestii kuratorów oświaty bazy noclegowej dla dzieci i młodzieży w Polsce, m.in. schronisk młodzieżowych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. CD.20 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Z wyraźnym opóźnieniem w stosunku do wielu branż przemysłowych, do procesu ekologizacji dołączyła także turystyka. Wydawać by się mogło, że turystyka jako typowa branża sektora usług stwarza najmniejsze zagrożenie środowiska. Tymczasem zagrożenie to może być bardzo duże. Z drugiej strony podstawą atrakcyjności turystycznych obszarów i podstawą atrakcyjności handlowej są walory środowiskowe. Konieczność ta spowodowała aktywną postawę przedsiębiorstw turystycznych wobec ekologii. Zarządzanie środowiskiem jest bowiem szansą na przetrwanie przedsiębiorstwa turystycznego. Niniejsza publikacja wychodzi naprzeciw potrzebom edukacyjnym w tym zakresie.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.428 [Magazyn 1], 547 [Magazyn 2] (2 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. P.427.XX.4 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Monografie / Akademia Wychowania Fizycznego im. Eugeniusza Piaseckiego w Poznaniu ISSN 0239-7161 ; nr 400)
Bibliogr. przy pracach.
Książka jest sumą badawczych spojrzeń na fenomen współczesnych podróży kulturowych, w niejednym przypadku wybiegających poza problematykę samych podróży, pośrednio wiążąc się z głównym nurtem wyznaczonym tytułem opracowania. To zrozumiałe, skoro mamy do czynienia z szerszym spektrum priorytetów, jakie wyznacza obszar badawczy nauk o turystyce, których przedstawicielami okazali się, choćby na czas pewien, współautorzy poszczególnych artykułów. W obszarze ich zainteresowań znalazły się tematy odzwierciedlające społeczno-kulturowe przeobrażenia społeczeństw ponowoczesnych, w tym zaś motywacje, preferencje, sposoby wartościowania oraz potencjał kulturowy podróżujących turystów. Poruszane w książce problemy generują szereg ważnych pytań, wśród których jedno, w formie przypominającej Hamletowski dylemat, pojawia się w tle rozważanych zagadnień – zmierzch czy renesans podróży?
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 22841.XX.1.5 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 11424.XX.1.5 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
The book is arranged as an alphabetical gazetter and hundreds of beautiful photographs and engravings capture the grandeur of forbidding castles, the elegance of stately homes, the fascination of ancient cities and towns and maps of particularly attractive areas of the country appear throughout the book, and there is a selection of specially drawn road maps at the back locating every place in the book. All these ingredients result in a book which is not only a pleasure to look at, but also an extremely practical guide when choosing where to go in Britain.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 17037.XXIV.3 [Czytelnia A] (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej