Psycholodzy
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog księgozbioru
(37)
Forma i typ
Książki
(37)
Publikacje fachowe
(28)
Publikacje dydaktyczne
(17)
Publikacje naukowe
(15)
Poradniki i przewodniki
(1)
Dostępność
dostępne
(36)
tylko na miejscu
(33)
nieokreślona
(5)
wypożyczone
(1)
Placówka
Biblioteka Główna. Magazyny
(8)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
(29)
Biblioteka Główna. Czytelnie
(36)
Filia Radzyń Podlaski. Wypożyczalnia
(1)
Filia Radzyń Podlaski. Czytelnia
(1)
Autor
Bac Aneta
(2)
Cybulski Mateusz
(2)
Grudziewska Ewa
(2)
Janas-Kozik Małgorzata (1959- )
(2)
Krajewska-Kułak Elżbieta
(2)
Kędziora-Kornatowska Kornelia (1962- )
(2)
Strelau Jan
(2)
Waszkiewicz Napoleon
(2)
Wilczek-Rużyczka Ewa
(2)
Wolańczyk Tomasz
(2)
Armstrong Nicky
(1)
Barć Maja
(1)
Bednarek Dorota (psycholog)
(1)
Bednarek Hanna
(1)
Blecharz Jan (1954- )
(1)
Buckworth Janet (1953- )
(1)
Chojak Małgorzata
(1)
Dishman Rod K
(1)
Fidelus Anna
(1)
Fijewski Piotr
(1)
Grąbczewska-Różycka Katarzyna
(1)
Guziuk-Tkacz Marta
(1)
Jegier Aneta
(1)
Kanarek-Lizik Dorota (1967- )
(1)
Kopyto Piotr
(1)
Król-Fijewska Maria
(1)
Kurcz Ida (1930- )
(1)
Kwak Magdalena
(1)
Leppert Wojciech (1963- )
(1)
Lukasek Aleksandra Kinga
(1)
Majkowicz Mikołaj
(1)
Makara-Studzińska Marta
(1)
Mazurek-Kucharska Beata
(1)
Morena Katarzyna
(1)
O'Connor Patrick J
(1)
Ołdakowska-Żyłka Barbara
(1)
Piepiora Paweł Adam
(1)
Radwańska Anna (1987- )
(1)
Rutkowska Magdalena (neonatolog)
(1)
Różycka Jagoda
(1)
Sawicka-Chrapkowicz Anna (1967- )
(1)
Sidorowicz Sławomir (1942- )
(1)
Sobolewska-Kędzior Aleksandra
(1)
Stepulak Marian Zdzisław (1957- )
(1)
Strelau Jan (1931- )
(1)
Sunderland Margot
(1)
Szczepaniak Sławomir
(1)
Tomporowski Phillip D. (1948- )
(1)
Wojciechowska-Filipek Sylwia
(1)
Wojciszke Bogdan
(1)
Wójtowicz-Szefler Małgorzata
(1)
Załuski Maciej
(1)
Zdrada Damian
(1)
Zimbardo Philip G. (1933- )
(1)
Zubrzycka-Maciąg Teresa
(1)
Łuszczyńska Aleksandra (1971- )
(1)
Ślusarska Monika
(1)
Święcicka Joanna (pedagog)
(1)
Żurek Alina
(1)
Żurek Grzegorz (1969- )
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(19)
2010 - 2019
(12)
2000 - 2009
(5)
1990 - 1999
(1)
Okres powstania dzieła
2001-
(30)
1989-2000
(5)
Kraj wydania
Polska
(37)
Język
polski
(37)
Odbiorca
Szkoły wyższe
(740)
Lekarze
(150)
Pielęgniarki i pielęgniarze
(101)
Poziom zaawansowany
(70)
Menedżerowie
(55)
Psycholodzy
(37)
C1 poziom biegłości językowej
(54)
Fizjoterapeuci
(54)
B2 poziom biegłości językowej
(53)
Nauczyciele
(47)
Poziom średniozaawansowany
(44)
Poziom wyższy średniozaawansowany
(37)
Technikum
(30)
Przedsiębiorcy
(28)
Rodzice
(27)
C2 poziom biegłości językowej
(26)
B1 poziom biegłości językowej
(25)
C1 (poziom biegłości językowej)
(24)
Położne
(24)
Poziom podstawowy
(23)
Pedagodzy
(20)
Programiści
(19)
Ratownicy medyczni
(19)
Dietetycy
(18)
Prawnicy
(18)
Przedszkola
(17)
Studenci
(17)
Szkoły średnie
(17)
Szkoły branżowe I stopnia
(16)
Dzieci
(15)
Pediatrzy
(15)
Poziom niższy średniozaawansowany
(15)
Urzędnicy
(15)
Ekonomiści
(14)
B1 (poziom biegłości językowej)
(13)
Poziom profesjonalny
(13)
B2 (poziom biegłości językowej)
(12)
Księgowi
(12)
Nauczanie początkowe
(12)
Neurolodzy
(12)
Ortopedzi
(12)
Ginekolodzy
(11)
Lekarze rodzinni
(11)
Pracownicy naukowi
(11)
Chirurdzy
(10)
Dorośli
(10)
Logopedzi
(10)
Onkolodzy
(10)
Rehabilitanci
(10)
Zawody medyczne
(10)
Adwokaci
(9)
Radcy prawni
(9)
Dietetycy i żywieniowcy
(8)
Szkoły podstawowe
(8)
Szkoły zawodowe
(8)
Terapeuci zajęciowi
(8)
A2 poziom biegłości językowej
(7)
Lekarze specjaliści
(7)
Nauczyciele akademiccy
(7)
Pracownicy samorządowi
(7)
Specjaliści ds. marketingu
(7)
Trenerzy i instruktorzy sportowi
(7)
Analitycy ekonomiczni
(6)
Inżynierowie budownictwa
(6)
Kardiolodzy
(6)
Pielęgniarki
(6)
Poziom nauczania szkoły wyższe
(6)
Psychiatrzy
(6)
Psychoterapeuci
(6)
Specjaliści zdrowia publicznego
(6)
Aplikanci
(5)
Chorzy
(5)
Diabetolodzy
(5)
Doradcy podatkowi
(5)
Informatycy
(5)
Interniści
(5)
Inżynierowie
(5)
Logistycy
(5)
Nauczyciele przedszkoli
(5)
Pracownicy banków
(5)
Pracownicy służby zdrowia
(5)
Szkoły ponadgimnazjalne
(5)
Sędziowie
(5)
A1 (poziom biegłości językowej)
(4)
A1 poziom biegłości językowej
(4)
Architekci
(4)
C1 plus
(4)
C2 (poziom biegłości językowej)
(4)
Dyrektorzy zakładów opieki zdrowotnej
(4)
Farmaceuci
(4)
Klasa 1.
(4)
Klasa 2.
(4)
Mikrobiolodzy
(4)
Młodzież
(4)
Nauczyciele języka angielskiego
(4)
Nauczyciele nauczania początkowego
(4)
Nauczyciele wychowania fizycznego
(4)
Ogrodnicy
(4)
Opiekunowie medyczni
(4)
Politycy
(4)
Temat
Psychologia
(5)
Dzieci
(4)
Terapia zajęciowa
(4)
Młodzież
(3)
Psychoterapia
(3)
Stres
(3)
Wychowanie
(3)
Depresja psychiczna
(2)
Diagnostyka medyczna
(2)
Diagnoza pedagogiczna
(2)
Diagnoza psychologiczna
(2)
Dziecko w wieku przedszkolnym
(2)
Farmakoterapia
(2)
Leczenie
(2)
Nauczanie
(2)
Otyłość
(2)
Pomoc psychologiczno-pedagogiczna
(2)
Psychiatria dzieci i młodzieży
(2)
Socjoterapia
(2)
Terapia dydaktyczna
(2)
Testy psychologiczne
(2)
Wychowanie w rodzinie
(2)
Adaptacja społeczna
(1)
Aktywność fizyczna
(1)
Ankieta
(1)
Antonovsky, Aaron (1923-1994)
(1)
Asertywność
(1)
Bezpieczeństwo
(1)
Bioetyka
(1)
Ból przewlekły
(1)
Choroby psychiczne
(1)
Chorzy psychicznie
(1)
Diagnoza
(1)
Dieta odchudzająca
(1)
Dietetyka
(1)
Dziecko
(1)
Dziecko w wieku poniemowlęcym
(1)
Dziecko z zespołem Aspergera
(1)
Edukacja włączająca
(1)
Erotomania
(1)
Etyka zawodowa
(1)
GERIATRIA
(1)
Geriatria
(1)
Gerontopsychiatria
(1)
Godzina wychowawcza
(1)
Hobfoll, Stevan E. (1951- )
(1)
Karate
(1)
Kinezyterapia
(1)
Komunikacja terapeutyczna
(1)
Kultura popularna
(1)
Lazarus, Richard Stanley (1922-2002)
(1)
Lekarze a pacjenci
(1)
Lęk
(1)
Medycyna kliniczna
(1)
Menedżer
(1)
Metodologia
(1)
Miłość
(1)
Motywacja
(1)
Mutyzm
(1)
Nadwaga
(1)
Narząd ruchu
(1)
Nauczyciele
(1)
Nauki społeczne
(1)
OSOBY W WIEKU STARSZYM
(1)
Odżywianie
(1)
Opieka nad dziećmi
(1)
Opieka paliatywna
(1)
Osobowość
(1)
Osoby w wieku starszym
(1)
Pamięć
(1)
Pedagogika penitencjarna
(1)
Perinatologia
(1)
Poczucie własnej wartości
(1)
Pomoc psychologiczna
(1)
Poradnictwo rodzinne
(1)
Potrzeba (psychologia)
(1)
Poznanie
(1)
Psychofizyka
(1)
Psycholodzy
(1)
Psycholodzy szkolni
(1)
Psychologia nauczania
(1)
Psychologia społeczna
(1)
Psychologia wychowawcza
(1)
Psychopatologia
(1)
Rozwój psychiczny
(1)
Rozwój psychofizyczny dziecka
(1)
Salutogeneza
(1)
Samoakceptacja
(1)
Spostrzeganie
(1)
Sprawność fizyczna
(1)
Stres zawodowy
(1)
Szkolnictwo
(1)
Terapia logopedyczna
(1)
Uczenie się
(1)
Uczniowie
(1)
Uczucia
(1)
Układ nerwowy
(1)
Wirus SARS-CoV-2
(1)
Więziennictwo
(1)
Więźniowie
(1)
Temat: czas
2001-
(2)
1901-2000
(1)
1989-2000
(1)
2001
(1)
Temat: miejsce
Polska
(2)
Gatunek
Podręcznik
(17)
Poradnik
(8)
Opracowanie
(6)
Scenariusz zajęć
(3)
Praca zbiorowa
(2)
Case study (studium przypadku)
(1)
Monografia
(1)
PODRĘCZNIK
(1)
Podręczniki
(1)
Podręczniki [Typ publikacji]
(1)
Podręczniki akademickie
(1)
Raport z badań
(1)
Dziedzina i ujęcie
Psychologia
(23)
Medycyna i zdrowie
(13)
Edukacja i pedagogika
(11)
Socjologia i społeczeństwo
(4)
Zarządzanie i marketing
(2)
Kultura fizyczna i sport
(1)
Nauka i badania
(1)
Prawo i wymiar sprawiedliwości
(1)
Słowo kluczowe
dzieci
(6)
psychologia
(6)
wychowanie
(4)
terapia
(3)
aktywność fizyczna
(2)
autyzm
(2)
choroba Alzheimera
(2)
choroba afektywna dwubiegunowa
(2)
człowiek
(2)
depresja
(2)
diagnoza
(2)
diagnoza psychologiczna
(2)
edukacja
(2)
etyka
(2)
farmakoterapia
(2)
młodzież
(2)
nadwaga
(2)
otyłość
(2)
pedagogika
(2)
pomoc psychologiczna
(2)
psychologia zdrowia
(2)
psychoterapia
(2)
rozwój dziecka
(2)
socjoterapia
(2)
spostrzeganie
(2)
terapia zajęciowa
(2)
uczenie się
(2)
uzależnienia
(2)
zaburzenia
(2)
zaburzenia lękowe
(2)
zaburzenia osobowości
(2)
zaburzenia psychiczne
(2)
zaburzenia seksualne
(2)
zaburzenia snu
(2)
zdrowie psychiczne
(2)
Depression Anxiety Stress Scales 42 (DASS 42)
(1)
Questionnaire on Communication and Cooperation in Treatment (QCCT)
(1)
World Assumption Scale (WAS)
(1)
Wundt Wilhelm
(1)
adaptacja
(1)
arteterapia
(1)
asertywność
(1)
atrybucja
(1)
badania
(1)
badania psychologiczne
(1)
behawioryzm
(1)
biopsychologia
(1)
ból kręgosłupa
(1)
ból przewlekły
(1)
choreografia
(1)
choroba
(1)
chorzy psychicznie
(1)
diagnoza neuropedagogiczna
(1)
diagnoza pedagogiczna
(1)
dialog konstruktywny
(1)
dorastanie
(1)
dorosłość
(1)
dysleksja rozwojowa
(1)
dzieciństwo
(1)
edukacja zdalna
(1)
emocje
(1)
etyka zawodowa
(1)
farmakologia
(1)
funkcjonalizm
(1)
funkcjonowanie biopsychiczne
(1)
genetyka zachowania
(1)
geriatria
(1)
historia
(1)
hospicjum
(1)
integracja sensoryczna
(1)
izolacja więzienna
(1)
jakość życia
(1)
karate
(1)
komunikacja społeczna
(1)
komunikacja terapeutyczna
(1)
konflikt
(1)
kryzys
(1)
kształcenie
(1)
kwestionariusz osobowości
(1)
leczenie bólu
(1)
leczenie neurochirurgiczne
(1)
logopedia
(1)
ludzie starzy
(1)
menedżer
(1)
metodologia
(1)
metody badań
(1)
model eksperymentalny
(1)
model korelacyjny
(1)
modele badawcze
(1)
mutyzm
(1)
muzykoterapia
(1)
narząd ruchu
(1)
nauczanie
(1)
nauka
(1)
nauki społeczne
(1)
neobehawioryzm
(1)
neonatologia
(1)
neurologia
(1)
neuropsychologia
(1)
noworodek
(1)
37 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
Terapia zajęciowa : kompendium / redakcja naukowa dr hab. n. med. Aneta Bac, prof. AWF Kraków ; [redaktor merytoryczny: Monika Ślusarska]. - Wydanie II poprawione i rozszerzone. - Warszawa : PZWL, 2023. - XVII, [1], 184 strony : fotografie, ilustracje ; 24 cm.
Na stronie tytułowej i okładce: Patronat merytoryczny Komitet Rehabilitacji, Kultury Fizycznej i Integracji Społecznej PAN.
Bibliografie, netografie przy pracach. Indeks.
Publikacja Terapia zajęciowa. Kompendium przedstawia treści zgodne ze standardami szkolenia i pracy terapeuty zajęciowego w Unii Europejskiej. Aktualne wydanie jest kompendium wiedzy dla studentów kierunków terapia zajęciowa oraz fizjoterapia. Będzie również przydatne dla psychologów, pedagogów i asystentów osoby niepełnosprawnej. Obecne drugie wydanie podręcznika oparto o rozwój wiedzy teoretycznej, nowe możliwości diagnostyczne, kolejne obszary interwencji i przykładowe rozwiązania terapeutyczne w postępowaniu z pacjentami mającymi różne dysfunkcje. Opracowanie uwzględnia europejskie kierunki rozwoju terapii zajęciowej. Specjalistyczna i nowoczesna wiedza z tego zakresu została przedstawiona w przejrzysty i uporządkowany sposób. Podręcznik jest wartościowym kompendium wiedzy dla studentów kierunku terapia zajęciowa prof. Krzysztof Klukowski
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 22795.III.9 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 22794.III.9 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Na stronie tytułowej i okładce: Patronat merytoryczny Komitet Rehabilitacji, Kultury Fizycznej i Integracji Społecznej PAN.
Bibliografia na stronach 223-227. Indeks.
Dysfunkcje narządu ruchu są najczęstszą grupą schorzeń wśród pacjentów. Aby skutecznie im pomóc, należy sięgać po zróżnicowane środki terapeutyczne. Jedną z metod, która stanowi niezbędny element właściwie prowadzonej rehabilitacji oraz potrafi znacząco podnieść jakość życia osoby chorej nawet w sytuacji, gdy walczy ona z chorobą postępującą i niewyleczalną, jest terapia zajęciowa. Podręcznik ten jest kolejną pozycją z serii „Terapia zajęciowa”, tak jak poprzednie, opracowaną przez praktyków i zarazem nauczycieli akademickich. Bogato ilustrowana publikacja (ponad 160 rycin): kompleksowo przedstawia teoretyczne i praktyczne aspekty pracy terapeuty zajęciowego z pacjentem z dysfunkcją narządu ruchu, pokazuje możliwości i sposoby pracy m.in. w przypadkach dysfunkcji pochodzenia neurologicznego, ortopedycznego, reumatologicznego i urazowego, zawiera krótką charakterystykę wybranych schorzeń narządu ruchu oraz opis towarzyszących im typowych objawów, mających znaczący wpływ na obniżanie funkcjonalności pacjentów, omawia sposoby przemieszczania się chorych z dysfunkcjami narządu ruchu z uwzględnieniem podstawowej wiedzy z zakresu protetyki i ortotyki, przedstawia studia przypadków ilustrujące postępowanie terapeuty zajęciowego oraz zastosowanych przez niego rozwiązań terapeutycznych, zawiera treści zgodne ze standardami szkolenia i pracy terapeuty zajęciowego w krajach Unii Europejskiej.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 18614.III.9 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 18613.III.9 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Psychologia edukacyjna / redakcja naukowa Dorota Bednarek, współpraca Hanna Bednarek. - Wydanie pierwsze. - Warszawa : PWN, 2023. - [XII], 524, [1] strona : fotografie, ilustracje ; 29 cm.
Bibliografie, netografie, wykazy aktów prawnych przy rozdzialach. Indeks.
Psychologia edukacyjna to niezbędna pozycja w bibliotece każdego psychologa zatrudnionego w szkole, przedszkolu lub innej placówce edukacyjnej, a także studenta, który przygotowuje się do tej roli. Zespół specjalistów pod kierunkiem Doroty Bednarek i Hanny Bednarek opracował kompendium wiedzy na temat zadań psychologa pracującego w sektorze edukacji. W podręczniku ujęto trzy obszary tematyczne związane z psychologią edukacji: zagadnienia podstawowe, specjalne potrzeby edukacyjne – wybrane zagadnienia (diagnoza i interwencja), różnorodność zastosowań psychologii edukacyjnej.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 22660.III.4 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 22659.III.4 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Aktywność fizyczna w psychologii zdrowia / Janet Buckworth (Ohio State University), Rod K. Dishman, Patrick J. O'Connor, Phillip D. Tomporowski (University of Georgia). - Wydanie polskie / redakcja Grzegorz Żurek, Jan Blecharz, Alina Żurek ; tłumaczenie z języka angielskiego Maja Barć, dr Katarzyna Morena, Piotr Kopyto, prof. dr hab. Sławomir Sidorowicz. - Wrocław : Edra Urban & Partner, 2023. - XIII, [1], 488 stron : ilustracje ; 27 cm.
Na stronie tytułowej oznaczenie wydania podstawy tłumaczenia: wydanie drugie.
Bibliografia na stronach 409-467. Indeks.
Oddajemy do rąk polskiego czytelnika podręcznik, który uzupełnia ważną lukę we współczesnej nauce, opartej w coraz większym stopniu na wielodyscyplinarnym podejściu do zagadnień związanych z człowiekiem. Treści w niej zawarte pokazują znaczenie aktywności fizycznej dla zachowania zdrowia, wpisują się zatem w treść starej maksymy wypowiedzianej w XVI w. przez Wojciecha Oczko – lekarza dwóch polskich królów: „ruch może zastąpić każdy lek, ale żaden lek nie zastąpi ruchu”. O roli aktywności fizycznej w prawidłowym funkcjonowaniu psychicznym człowieka powiedziano już bardzo wiele. Jednak niezwykłą wartością niniejszej książki jest bogactwo wykorzystanych wyników badań naukowych prowadzonych na całym świecie. Wychodzi ona naprzeciw oczekiwaniom stawianym wiedzy opartej na dowodach naukowych. Dowodów tych czytelnicy znajdą bardzo wiele. Dotyczą one na przykład zagadnień związanych z neuronalnymi mechanizmami aktywności fizycznej, neurofizjologią wysiłku fizycznego, konstrukcją programów interwencyjnych wspierających aktywność fizyczną, jak też podstawowych treści związanych z psychologią aktywności fizycznej, emocjami, nastrojem czy depresją.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 22218.III.8 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 22217.III.8 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Nauczycielska diagnoza pedagogiczna w przedszkolu i w szkole / Małgorzata Chojak. - Wydanie pierwsze. - Warszawa : Difin, 2021. - 181, [1] strona : ilustracje ; 24 cm.
(Engram)
Bibliografia, wykaz aktów prawnych na stronach 167-178.
Prezentowana książka stanowi "mini ściągawkę" dla nauczycieli, pedagogów, studentów i wszystkich zainteresowanych problematyką diagnostyki w placówkach oświatowych. Jej treść opiera się na podejściu określanym, jako "diagnoza oparta na faktach". Zakłada ono, że nauczyciel szukając rozwiązań metodycznych czy wychowawczych, powinien korzystać ze standaryzowanych narzędzi diagnostycznych, wyników rzetelnych badań i ekspertyz naukowych oraz własnego doświadczenia, jako specjalisty w dziedzinie edukacji. Publikacja zawiera nie tylko treści pedagogiczno-psychologiczne, ale również prawne, organizacyjne i praktyczne, wskazujące czytelnikowi z jakich testów, w jakim celu i z jakimi kwalifikacjami może korzystać pedagog. Podsumowanie stanowią dwie procedury scalające zaprezentowany materiał wokół diagnozy dzieci z grupy ryzyka dysleksji rozwojowej oraz zaburzeń ze spektrum autyzmu.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 20151.V.9 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 20150.V.9 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia przy rozdziałach. Indeks.
Nowoczesne opracowanie uwzględniające najważniejsze problemy dotyczące zaburzeń psychicznych w grupie osób w wieku podeszłym. Autorami publikacji są wybitni eksperci w dziedzinie psychiatrii oraz geriatrii, autorytety naukowe w Polsce i poza granicami kraju. W książce omówiono główne choroby psychiczne występujące w grupie osób powyżej 60. roku życia, z uwzględnieniem uzależnień, a także podstawowe zasady pielęgnowania pacjentów psychogeriatrycznych, kluczowe zagadnienia z zakresu neurorehabilitacji oraz psychogerontologii. Publikacja stanowi swego rodzaju kompendium wiedzy psychiatryczno-psychologiczno-rehabilitacyjnej dla specjalistów w zakresie medycyny i psychologii, a także dla studentów tych kierunków.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 17090.XVIII.1.10 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 17089.XVIII.1.10 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografie przy rozdziałach. Indeks.
Psychogeriatria to II uaktualnione i rozszerzone wydanie publikacji o ugruntowanej pozycji na rynku wydawniczym. Autorami publikacji są wybitni eksperci w dziedzinie psychiatrii, psychologii klinicznej oraz geriatrii, autorytety naukowe w Polsce i poza granicami kraju. W książce zaprezentowano najważniejsze zaburzenia psychiczne występujące w grupie osób powyżej 60. roku życia, z uwzględnieniem uzależnień, podstawowe zasady pielęgnowania pacjentów psychogeriatrycznych, a także kluczowe zagadnienia z zakresu neurorehabilitacji oraz psychogerontologii. W drugim, rozszerzonym wydaniu podręcznika uwzględniono najnowszą, aktualnie wdrażaną w Polsce, Międzynarodową Statystyczną Klasyfikację Chorób i Problemów Zdrowotnych (ICD-11). Niniejsze opracowanie zostało wzbogacone także o cztery nowe rozdziały poświęcone problematyce: zaburzeń psychosomatycznych, uzależnień behawioralnych, samobójstw oraz wpływu pandemii koronawirusa SARS-CoV-2 na zdrowie psychiczne osób starszych.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 21726.XVIII.1.10 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 21725.XVIII.1.10 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Engram)
Bibliografia, netografia przy pracach.
Publikacja zawiera dwa teksty teoretyczne odnoszące się do znaczenia diagnozy i ewaluacji w projektowaniu oddziaływań o charakterze socjoterapeutycznym. Ponado zamieszczono tu trzy programy socjoterapeutyczne przeznaczone do pracy z dziećmi i młodzieżą na róznych etapach kształcenia.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Brak informacji o dostępności: sygn. 22599.VI.2 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Brak informacji o dostępności: sygn. 22595.VI.2 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Engram)
Bibliografia, netografia przy pracach.
Książka łączy rozważania teoretyczne dotyczące oddziaływań socjoterapeutycznych z programami zajęć przeznaczonych dla konkretnych grup dzieci i młodzieży, borykających się na co dzień z różnego rodzaju trudnościami, które utrudniają funkcjonowanie psychospołeczne. W części teoretycznej Czytelnik znajdzie tekst dotyczący etyki praktyki zawodowej, która jest wyznacznikiem profesjonalizmu osób zajmujących się pomaganiem dzieciom i młodzieży oraz materiał związany z prowadzeniem oddziaływań socjoterapeutycznych. Część empiryczną książki rozpoczyna rozdział autorstwa Marty Witkowskiej przeznaczony dla uczniów klas pierwszych, którzy przejawiają trudności adaptacyjne w odniesieniu do nowej sytuacji (rozpoczęcie nauki w szkole) oraz grupy rówieśniczej. Program socjoterapeutyczny został wzbogacony o wybrane ćwiczenia z Metody Ruchu Rozwijającego W. Sherborne.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Brak informacji o dostępności: sygn. 22600.VI.2 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Brak informacji o dostępności: sygn. 22596.VI.2 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Badania diagnostyczne w pedagogice i psychopedagogice / Marta Guziuk-Tkacz. - Wydanie II zmienione i rozszerzone. - Toruń : Akapit Wydawnictwo Edukacyjne, 2022. - 402 strony : ilustracje ; 24 cm.
Na okładce: Analiza dokumentów, ankieta, testy, wywiad, socjometria, techniki projekcyjne, obserwacja.
Bibliografia, netografia, wykaz aktów prawnych na stronach 371-402.
Książka "Badania diagnostyczne w pedagogice i psychopedagogice" autorstwa Marty Guziuk-Tkacz posiada znamiona monografii naukowej z zakresu szeroko pojętej metodologii badań pedagogicznych, która z powodzeniem może być także wykorzystana w procesie kształcenia studentów i doktorantów, i to nie tylko pedagogiki. Z przekonaniem można ją bowiem polecić także badaczom reprezentującym całą dziedzinę nauk społecznych.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 22159.V.9 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 22158.V.9 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografie, netografie przy rozdziałach. Indeks.
Psychiatria dzieci i młodzieży to nowoczesny podręcznik przygotowany na podstawie aktualnej wiedzy. Książka odwołuje się do nowoczesnych systemów klasyfikacyjnych (DSM-5, ICD-11), jak również obejmuje najbardziej aktualną farmakoterapię oraz oddziaływania pozafarmakologiczne. Obszerny materiał został przedstawiony w dwóch tomach, w częściach: Podstawy, Klinika, Terapia. W części Podstawy Psychiatrii dzieci i młodzieży przedstawiono systemy klasyfikacyjne i diagnostyczne stosowane w psychiatrii wieku rozwojowego. Omówiono metodykę badania psychiatrycznego dziecka i adolescenta, w tym badanie psychologiczne wraz z rolą kwestionariuszy i testów psychologicznych oraz badania neurologiczne. Przedstawiono również narzędzia diagnostyczne do oceny nasilenia objawów psychopatologicznych. Ponadto omówiono aspekty prawne w psychiatrii dzieci i młodzieży oraz psychiatrię sądową nieletnich. W części Klinika Psychiatrii dzieci i młodzieży omówiono zaburzenia neurorozwojowe oraz zaburzenia należące do spektrum schizofrenii i chorób afektywnych. Przedstawiono również szerokie spektrum wielu innych zaburzeń psychicznych o różnym podłożu z uwzględnieniem farmakologicznych i pozafarmakologicznych metod leczenia. Oddzielne rozdziały poświęcono problematyce FASD oraz dziecku – ofierze przemocy w rodzinie, zaburzeniom psychicznym w chorobach somatycznych, a także psychiatrii konsultacyjnej. W części Terapia Psychiatrii dzieci i młodzieży znalazły się wiadomości z zakresu planowania terapii w psychiatrii dzieci i młodzieży oraz stosowanych metod terapeutycznych (m.in.: metoda behawioralno-poznawcza, systemowa, psychodynamiczna). Przedstawiono podstawy farmakoterapii, a także farmakoterapię opartą na faktach.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.18409.XVIII.1.8 [Magazyn 1] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 20982.XVIII.1.8 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 20981.XVIII.1.8 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografie, netografie przy rozdziałach. Indeks.
Psychiatria dzieci i młodzieży to nowoczesny podręcznik przygotowany na podstawie aktualnej wiedzy. Książka odwołuje się do nowoczesnych systemów klasyfikacyjnych (DSM-5, ICD-11), jak również obejmuje najbardziej aktualną farmakoterapię oraz oddziaływania pozafarmakologiczne. Obszerny materiał został przedstawiony w dwóch tomach, w częściach: Podstawy, Klinika, Terapia. W części Podstawy Psychiatrii dzieci i młodzieży przedstawiono systemy klasyfikacyjne i diagnostyczne stosowane w psychiatrii wieku rozwojowego. Omówiono metodykę badania psychiatrycznego dziecka i adolescenta, w tym badanie psychologiczne wraz z rolą kwestionariuszy i testów psychologicznych oraz badania neurologiczne. Przedstawiono również narzędzia diagnostyczne do oceny nasilenia objawów psychopatologicznych. Ponadto omówiono aspekty prawne w psychiatrii dzieci i młodzieży oraz psychiatrię sądową nieletnich. W części Klinika Psychiatrii dzieci i młodzieży omówiono zaburzenia neurorozwojowe oraz zaburzenia należące do spektrum schizofrenii i chorób afektywnych. Przedstawiono również szerokie spektrum wielu innych zaburzeń psychicznych o różnym podłożu z uwzględnieniem farmakologicznych i pozafarmakologicznych metod leczenia. Oddzielne rozdziały poświęcono problematyce FASD oraz dziecku – ofierze przemocy w rodzinie, zaburzeniom psychicznym w chorobach somatycznych, a także psychiatrii konsultacyjnej. W części Terapia Psychiatrii dzieci i młodzieży znalazły się wiadomości z zakresu planowania terapii w psychiatrii dzieci i młodzieży oraz stosowanych metod terapeutycznych (m.in.: metoda behawioralno-poznawcza, systemowa, psychodynamiczna). Przedstawiono podstawy farmakoterapii, a także farmakoterapię opartą na faktach.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.18410.XVIII.1.8 [Magazyn 1] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 20984.XVIII.1.8 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 20983.XVIII.1.8 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Żłobek : wychowanie i edukacja / redakcja Aneta Jegier. - Wydanie pierwsze. - Warszawa : Difin, 2021. - 284 strony : ilustracje ; 22 cm.
(Engram)
Bibliografie, netografie przy niektórych pracach.
Jak nie zaprzepaścić wrodzonych możliwości i zdolności dziecka? Jak w toku pedagogicznej działalności wydobyć z naszych podopiecznych to, co najlepsze i najbardziej cenne? W żłobkach mamy do czynienia z małymi dziećmi, takimi, które nie zwerbalizują problemu. W jaki sposób mamy pomagać małym ludziom, aby stali się samodzielni, starali się żyć mądrze i potrafili odróżnić dobro od zła? Autorzy poszczególnych rozdziałów to uznani pedagodzy i psycholodzy, osoby pracujące z dziećmi i dla dzieci, wykładowcy uczelni pedagogicznych i kierownicy żłobków. W swoich tekstach dokonują analizy rzeczywistości żłobkowej i z refleksją, ale i pokorą podchodzą do dziecięcych możliwości oraz rozwiązań metodycznych opieki, wychowania i edukacji najmłodszego pokolenia. Opieka, wychowanie i edukacja małych dzieci wymaga kierowania się mądrością i życzliwym podejściem do dziecka. Codzienne propozycje mają zachęcać do aktywności i wzbudzać ciekawość dzieci. Oferta spędzania czasu w żłobku powinna być atrakcyjna zarówno poznawczo, jak i emocjonalnie. Ma sprawić, aby dziecięca radość pokonała tęsknotę za domem i bliskimi. Mamy nadzieję, że po tę publikację sięgną opiekunowie małych dzieci – rodzice, pedagodzy, psycholodzy i studenci tych kierunków. Warto bowiem mieć świadomość możliwości żłobkowych w obszarze wychowania i edukacji.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 21016.IV.9 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 21015.IV.9 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia na stronach 231-240. Indeksy.
Publikacja ma wymiar humanistyczno-społeczny. Wynika to z podejścia autorki jako praktyka i naukowca do zagadnienia wolności i jej pozbawienia w wyniku skazania. Autorka zauważa, że dla człowieka wolność jest jedną z najcenniejszych wartości, dlatego też pozbawienie wolności oznacza dla skazanych dotkliwą karę. Skazani przeżywają głęboką deprywację potrzeb biopsychicznych, a pobyt w warunkach izolacji więziennej traktują jako wydarzenie przeciwstawne do dotychczasowego pojmowania życia. Przebywanie w świecie zamkniętym, za murami więzienia rodzi konieczność przystosowania się do warunków panujących w zakładzie karnym. Takie spojrzenie autorki jest jednym z zasadniczych walorów tej publikacji.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 18053.VI.13 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 18052.VI.13 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Kariera Menedżera)
We współczesnym świecie asertywność stała się jedną z podstawowych kompetencji oczekiwanych i wymaganych od menedżera. Asertywność jest umiejętnością posługiwania się w różnych sytuacjach łagodną stanowczością w obronie własnych racji, ale bez wchodzenia w konflikt z racjami innych. Aby być asertywnym, należy nauczyć się: odmawiać, wyrażać własne poglądy i bronić ich, nie bać się krytyki i reagować na nią, bronić się przed agresją, konstruktywnie wyrażać złość, wydawać polecenia i komunikować swoje oczekiwania, chwalić innych, prezentować siebie. Ten poradnik pomaga nauczyć się bycia asertywnym. Można go polecić nie tylko obecnym i przyszłym menedżerom, ale także psychologom, socjologom, dziennikarzom, urzędnikom różnych szczebli oraz studentom wyższych uczelni i słuchaczom studiów podyplomowych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 4393.III.10 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.18473.XVIII.1.8 [Magazyn 1] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 21319.XVIII.1.8 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 21318.XVIII.1.8 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia, netografia przy rozdziałach. Indeks.
Ból stanowi jeden z podstawowych objawów w medycynie, a ból przewlekły jest istotnym wyzwaniem dla współczesnej medycyny. Skuteczne leczenie bólu poprawia jakość życia chorych i opiekunów we wszystkich wymiarach życia. W książce omówiono m.in. patomechanizm bólu i ocenę kliniczną, farmakoterapię i techniki interwencyjne leczenia bólu oraz wpływ bólu na funkcjonowanie emocjonalne i zachowanie się pacjentów, psychologiczne aspekty rozpoznawania i leczenia bólu przewlekłego, współwystępowanie bólu i depresji, ból dolnego odcinka kręgosłupa, który jest istotnym problemem zdrowotnym, powodującym znaczne koszty społeczne i ekonomiczne. Autorami książki są znani i cenieni lekarze klinicyści oraz psycholodzy opisujący temat w szerszym ujęciu, uwzględniając wpływ bólu na sferę psychologiczną i socjalną. To pierwsza na rynku publikacja omawiająca ból przewlekły pod kątem ściśle medycznym (biologicznym) i psychologicznym.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 18027.XVIII.1.8 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 18026.XVIII.1.8 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografie, netografie, wykazy aktów prawnych przy pracach.
W zależności od okoliczności, czasu, miejsca funkcjonowanie dziecka może przybierać różną postać . Obecny czas to także czas pandemii, który przysporzył sporo problemów zarówno w funkcjonowaniu w środowisku rodzinnym, jak i szkolnym. Sytuacja spowodowana Covid-19 wymusiła na rodzicach, nauczycielach, pedagogach niejednokrotnie wejście w nowe role, które pozwoliły na udzielanie adekwatnej pomocy dziecku w rozwiązywaniu jego bieżących kłopotów związanych zarówno ze strachem, obawami natury psychologicznej czy odnalezieniu się w nowym zdalnym nauczaniu, jak i przetrwaniem w izolacji od rówieśników. Książka zawiera studia teoretyczne, badania empiryczne, krytyczne analizy, rozwiązania metodyczne związane z funkcjonowaniem dziecka we współczesnym świecie i współpracą z rodziną.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 21960.V.2 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Terapia.)
Bibliografia strony 271-298. Indeksy.
Książka: przedstawia podstawowe zagadnienia dotyczące nadwagi i otyłości, krytycznie analizuje koncepcje teoretyczne stosowane jako podstawy interwencji psychologicznych służących leczeniu i prewencji otyłości, przybliża standardy przeprowadzania eksperymentów, służących testowaniu wpływu określonych czynników na ludzkie zdrowie, zawiera opisy interwencji psychologicznych oraz ocenę ich efektywności. Gwałtowny wzrost częstości występowania otyłości i nadwagi w ostatnich latach sprawił, że problemy związane z nadmierną wagą znalazły się w centrum zainteresowania praktyków zajmujących się zdrowiem, jakością życia, funkcjonowaniem społecznym i psychicznym. Proponowana książka zawiera przegląd najnowszych badań światowych dotyczących tego, jak psychologowie oddziałują na ludzi, by rozpoczęli i utrzymali aktywny tryb życia oraz zalecaną dietę.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 17615.XVIII.10 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografie, netografie przy rozdziałach.
Zaprezentowane w tej książce narzędzia badawcze to skonstruowane lub zaadaptowane metody pomiaru przeznaczone do oceny:: nasilenia objawów depresyjnych, lękowych i poziomu stresu; komunikacji i współpracy w leczeniu; przebiegu procesu adaptacji pacjenta do choroby i jej leczenia; zmian fundamentalnych przekonań człowieka w następstwie zajścia zdarzenia traumatycznego. Wszystkie kwestionariusze i skale mogą być stosowane do celów naukowych oraz diagnostycznych. Wzbogacą warsztat badawczy zarówno pracowników ochrony zdrowia:: lekarzy, pielęgniarek, położnych, ratowników medycznych, fizjoterapeutów, psychologów zajmujących się naukowo problematyką nauk o zdrowiu, jak i studentów kierunków medycznych.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.18669.V.9 [Magazyn 1] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 22575.V.9 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Brak informacji o dostępności: sygn. 22574.V.9 [Czytelnia B] (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej