zarządzanie strategiczne
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog księgozbioru
(102)
Forma i typ
Książki
(101)
Publikacje naukowe
(9)
Publikacje dydaktyczne
(5)
Publikacje fachowe
(2)
E-booki
(1)
Dostępność
dostępne
(102)
tylko na miejscu
(95)
wypożyczone
(2)
nieokreślona
(1)
Placówka
Biblioteka Główna. Magazyny
(45)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
(59)
Biblioteka Główna. Czytelnie
(96)
Autor
Cyfert Szymon
(3)
Ehrlich Andrzej
(3)
Griffin Ricky W. (1950- )
(3)
Penc Józef (1939- )
(3)
Penc-Pietrzak Ilona
(3)
Pierścionek Zdzisław
(3)
Urbanowska-Sojkin Elżbieta
(3)
Banaszyk Piotr
(2)
Białasiewicz Maria
(2)
Głowacka Maria Danuta
(2)
Ignacy Jarosław
(2)
Janasz Krzysztof
(2)
Krzakiewicz Kazimierz
(2)
Kubisiak Paweł
(2)
Marek Stanisław
(2)
Mojs Ewa
(2)
Moszkowicz Mieczysław (1946- )
(2)
Rusiński Michał
(2)
Stabryła Adam (1942- )
(2)
Zalewski Alojzy
(2)
Antoszkiewicz Jan D. (1937- )
(1)
Armstrong Michael (1928- )
(1)
Barabasz Adela
(1)
Bendkowski Jacek
(1)
Bendkowski Józef (1933- )
(1)
Berliński Lechosław
(1)
Bełz Grzegorz
(1)
Bibrowski Władysław
(1)
Biernat Elżbieta
(1)
Bilińska-Reformat Katarzyna
(1)
Bolesta-Kukułka Krystyna (1941-2004)
(1)
Canwell Diane (1950- )
(1)
Chwistek-Dudek Halina
(1)
Ciesielska Dorota
(1)
Ciesielski Marek (1949- )
(1)
Cowling Alan
(1)
Cygler Joanna
(1)
Czarny Elżbieta
(1)
Czechowski Lucjan
(1)
Daniluk Piotr
(1)
DeCenzo David A
(1)
Dołhasz Magdalena
(1)
Drobiazgiewicz Joanna
(1)
Duczkowska-Piasecka Małgorzata
(1)
Duncan W. Jack (1942- )
(1)
Dworak Janusz
(1)
Dyduch Wojciech
(1)
Dziedzic Ewa
(1)
Engelhardt Juliusz (1955- )
(1)
Falencikowski Tadeusz
(1)
Freeman R. Edward (1951- )
(1)
Froeb Luke M
(1)
Fudaliński Janusz
(1)
Galata Stanisław
(1)
Galicki Jan
(1)
Gierszewska Grażyna
(1)
Gilbert Daniel R. (1952- )
(1)
Ginter Peter M
(1)
Glinka Beata
(1)
Godziszewski Bohdan (1945- )
(1)
Gołębiowski Tomasz
(1)
Gryz Jarosław
(1)
Gąsiorowska Elżbieta (nauki ekonomiczne)
(1)
Haffer Mirosław
(1)
Hejduk Irena (1949- )
(1)
Huff Anne Sigismund (1946- )
(1)
Jaksa Michael
(1)
Jania Magdalena
(1)
Jankowiak Agata
(1)
Jashapara Ashok
(1)
Jemielniak Dariusz (1975- )
(1)
Kaleta Andrzej
(1)
Kaplan Robert S
(1)
Kardas Jarosław Stanisław
(1)
Kieżel Małgorzata
(1)
Klich Jacek (1958- )
(1)
Klimek Jan
(1)
Koniorczyk Grażyna
(1)
Korona Magdalena
(1)
Kosala Małgorzata
(1)
Kostera Monika (1963- )
(1)
Kowalski Sławomir
(1)
Koźmiński Andrzej K. (1941- )
(1)
Koźmiński Andrzej Krzysztof (1941- )
(1)
Krawiec Franciszek
(1)
Krupski Rafał
(1)
Kurtyka Michał
(1)
Kutner Julian
(1)
Latusek-Jurczak Dominika (1981- )
(1)
Lundy Olive
(1)
Malek William
(1)
Marcinkiewicz Cezary
(1)
Masłyk-Musiał Ewa (1945- )
(1)
Matwiejczuk Rafał (1973- )
(1)
Maśloch Grzegorz
(1)
Maśloch Piotr (1971- )
(1)
McCann Brian T
(1)
Miszczuk Andrzej
(1)
Miszczuk Magdalena
(1)
Morgan Mark (1954- )
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(4)
2010 - 2019
(52)
2000 - 2009
(42)
1990 - 1999
(4)
Okres powstania dzieła
2001-
(10)
Kraj wydania
Polska
(102)
Język
polski
(102)
Odbiorca
Szkoły wyższe
(5)
Menedżerowie
(2)
Przedsiębiorcy
(1)
Temat
ZARZĄDZANIE STRATEGICZNE
(45)
PRZEDSIĘBIORSTWO
(30)
ZARZĄDZANIE
(26)
PLANOWANIE STRATEGICZNE
(8)
KADRY
(6)
Zarządzanie strategiczne
(6)
SAMORZĄD TERYTORIALNY
(5)
Zarządzanie
(4)
ANALIZA STRATEGICZNA
(3)
Decyzje
(3)
INNOWACJE
(3)
Otoczenie firmy
(3)
PRZEDSIĘBIORSTWA MAŁE i ŚREDNIE
(3)
SŁUŻBA ZDROWIA
(3)
DECYZJE
(2)
GOSPODARKA TERENOWA
(2)
ORGANIZACJE
(2)
PODRĘCZNIKI
(2)
Przedsiębiorstwo
(2)
TURYSTYKA
(2)
ALIANS STRATEGICZNY (ekon.)
(1)
Analiza finansowa
(1)
Analiza strategiczna
(1)
BEZPIECZEŃSTWO MIĘDZYNARODOWE
(1)
BEZPIECZEŃSTWO NARODOWE
(1)
EKONOMIA
(1)
EKOROZWÓJ
(1)
FIRMA (nazwa)
(1)
Finanse przedsiębiorstwa
(1)
GOSPODARKA OPARTA na WIEDZY
(1)
HANDEL ELEKTRONICZNY
(1)
HOTELARSTWO
(1)
Innowacje
(1)
Inwestycje
(1)
JAKOŚĆ PRODUKTU
(1)
KAPITAŁ INTELEKTUALNY PRZEDSIĘBIORSTWA
(1)
KONKURENCJA
(1)
KULTURA ORGANIZACYJNA
(1)
Konkurencyjność
(1)
Logistyka
(1)
Logistyka gospodarcza
(1)
MARKETING
(1)
MARKETING STRATEGICZNY
(1)
MENTORING
(1)
Motywacja pracy
(1)
ORGANIZACJA
(1)
ORGANIZACJA UCZĄCA SIĘ
(1)
OUTSOURCING
(1)
PRODUKCJA
(1)
PRZEDSIĘBIORCZOŚĆ (postawa)
(1)
PRZEDSIĘBIORSTWO TURYSTYCZNE
(1)
Przedsiębiorstwo międzynarodowe
(1)
Przedsiębiorstwo turystyczne
(1)
ROZWÓJ REGIONALNY
(1)
Rozwój zrównoważony
(1)
SKAKLIK, JAN (1943- )
(1)
SYSTEMY INFORMATYCZNE ZARZĄDZANIA
(1)
TRANSFER TECHNOLOGII
(1)
Turystyka
(1)
UMOWA
(1)
WSPÓŁPRACA GOSPODARCZA
(1)
ZARZĄDZANIE WIEDZĄ
(1)
ZNAKI TOWAROWE
(1)
Zarządzanie jakością
(1)
Łańcuch dostaw
(1)
Łańcuch wartości
(1)
Temat: czas
2001-
(5)
2001-0
(3)
1901-2000
(1)
1945-1989
(1)
1989-2000
(1)
Temat: miejsce
Polska
(2)
Gatunek
PODRĘCZNIKI AKADEMICKIE
(19)
Podręcznik
(13)
Monografia
(3)
PODRĘCZNIKI
(3)
Praca zbiorowa
(2)
KSIĘGI PAMIĄTKOWE
(1)
MATERIAŁY POMOCNICZE dla SZKÓŁ WYŻSZYCH
(1)
PAMIĘTNIKI
(1)
Podręczniki akademickie
(1)
Raport z badań
(1)
Dziedzina i ujęcie
Zarządzanie i marketing
(9)
Gospodarka, ekonomia, finanse
(4)
Kultura fizyczna i sport
(1)
Transport i logistyka
(1)
Słowo kluczowe
English language
(732)
teaching
(572)
przedsiębiorstwo
(485)
zarządzanie
(404)
turystyka
(352)
zarządzanie strategiczne
(102)
beletrystyka
(302)
dzieci
(295)
marketing
(282)
Polska
(277)
budownictwo
(246)
Unia Europejska
(237)
prawo
(206)
history
(189)
Great Britain
(185)
EFL
(184)
rodzina
(178)
Internet
(172)
samorząd terytorialny
(167)
psychologia
(163)
grammar
(162)
sport
(157)
finanse
(156)
writing
(154)
zarządzanie zasobami ludzkimi
(154)
English literature
(153)
historia
(153)
żywienie
(151)
rehabilitacja
(147)
reading
(145)
młodzież
(141)
practice test
(141)
pielęgniarstwo
(138)
English
(137)
globalizacja
(137)
zdrowie
(137)
edukacja
(134)
gospodarka
(131)
zarządzanie jakością
(129)
rozwój regionalny
(128)
aktywność fizyczna
(127)
konkurencyjność
(127)
rolnictwo
(127)
speaking
(126)
cukrzyca
(125)
logistyka
(124)
opieka pielęgniarska
(124)
bezpieczeństwo narodowe
(123)
bezpieczeństwo
(122)
organizacja
(122)
innowacje
(121)
niepełnosprawni
(121)
programowanie
(121)
fizjoterapia
(119)
CAE
(118)
FCE
(118)
listening
(118)
etyka
(116)
linguistics
(116)
wychowanie
(116)
socjologia
(115)
nowotwór
(113)
rynek pracy
(112)
choroby zakaźne
(110)
kultura
(110)
vocabulary
(110)
konsument
(108)
primary school
(108)
rozwój zrównoważony
(108)
ekonomia
(107)
study and teaching
(104)
education
(102)
filozofia
(102)
learning
(101)
otyłość
(101)
culture
(100)
choroby układu krążenia
(99)
bezrobocie
(98)
language
(98)
zarządzanie wiedzą
(98)
rachunkowość
(97)
English novel
(96)
thriller
(96)
transport
(96)
ELT
(95)
media
(95)
promocja zdrowia
(95)
słownik
(95)
choroby układu oddechowego
(93)
małe i średnie przedsiębiorstwa
(92)
jakość życia
(91)
projektowanie
(90)
opieka paliatywna
(88)
primary school education
(88)
reklama
(88)
stres
(88)
diagnostyka
(87)
politics
(87)
ochrona środowiska
(86)
komunikacja
(84)
102 wyniki Filtruj
Książka
W koszyku
(Warsztaty Menedżerskie)
Książka zawiera opis wybranych metod i technik stosowanych w zarządzaniu przedsiębiorstwem. Autorzy prezentują je pod kątem skuteczności i efektywności oddziaływania. Koncentrują się na tych instrumentach, które mają korzystny wpływ na wyniki uzyskiwane przez firmę oraz podnoszą sprawność działania menedżera. Omawiają zasady i procedury organizowania przedsiębiorstwa, wykorzystywania: technik nakazowych; delegowania uprawnień; zarządzania przez cele i przez wyjątki; zarządzania strategicznego; sterowania czasem, zmianą, konfliktami i stresem; zarządzania procesami informacyjnymi i komunikacją między ludźmi, reagowania w sytuacjach kryzysowych itp. Podają wiele przykładów, głównie z polskiej praktyki gospodarczej, ukazujących sposób zastosowania danej techniki w rzeczywistych warunkach firmy.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 2777.IX.1 [Czytelnia C] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(HR)
Bibliogr. s. 253-265. Indeks.
Ksiązka stanowi pomost pomiędzy wiedza teoretyczną i praktyką. Może posłyżyć jako poradnik przy opracowywaniu strategii zarządzania zasobami ludzkimi i wprowadzaniu ich w życie. W bardzo szerokim zakresie uzwględnia strategiczne znaczenie zasobów ludzkich i pokazuje, jak każdy aspekt tych strategii powinień być scalony z globalną strategią działalności organizacji. Autor publikacji omawia zagadnienia, które wpływają na codzienne praktyki zzl, takie jak: zarządzanie kapitałem ludzkim, społeczna odpowiedzialność biznesu, rozwój organizacyjny, zaangażowanie pracowników, zarządzanie talentami.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.12498 [Magazyn 1] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.12497.IX.4 [Wypożyczalnia C] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 13635.IX.4 [Czytelnia C] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 89-92.
W książce omówiono teoretyczne podstawy i praktyczne rezultaty strategicznej odnowy przedsiębiorstwa. Pokazano, jak kadra zarządzająca wykorzystuje zasady i metody odnowy strategicznej, w sytuacji gdy przedsiębiorstwo wymaga radykalnej zmiany celów i obszaru działalności. Autorzy dają odpowiedź na pytania: czym jest odnowa strategiczna przedsiębiorstwa, jak przeprowadzać odnowę strategiczną w przedsiębiorstwie oraz jakie są doświadczenia polskich przedsiębiorstw w tej dziedzinie.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 10306.IX.6 [Czytelnia C] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Księga pamiątkowa dedykowana Janowi Skalikowi.
Bibliogr. przy pracach.
Ksiązka prezentuje to, co aktualnie ciekawe i istotne w naukach o zarządzaniu w zakresie podejścia systemowego, systemów zarządzania oraz transformacji i zmian. Podzielona jest na trzy główne części. Pierwsza z nich poświęcona jest uwarunkowaniom i procesom zmian, jakie zachodzą współcześnie w organizacjach. Druga część książki poświęcona jest wybranym aspektom doskonalenia systemów i procesów zarządzania przedsiębiorstwem. Zagadnienia podejścia systemowego i zmian w przedsiębiorstwach poruszono w trzeciej części książki, która poświęcona jest strategicznemu i systemowemu wymiarowi adaptacyjności organizacji. Te trzy części stanowią niezmiernie wartościową inspirację do dalszych badań nad niekończącą się drogą zmian będących warunkiem sukcesu każdej organizacji.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 13972.IX.1 [Czytelnia C] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. przy rozdz.
Niniejszy podręcznik adresowany jest do wszystkich pragnących poznać praktyczne zarządzanie organizacjami. W publikacji omówiono nastepujące zagadnienia: proces i funkcje zarządzania, kierowanie procesem zarządzania, organizacja i jej otoczenie, struktura społeczna organizacji, nowoczesne koncepcje i metody zarządzania, zarządzanie zasobami ludzkimi, zarządzanie strategiczne, zarządzanie zmianami, tworzenie wiedzy i zarządzanie innowacjami w organizacji, zarządzanie międzynarodowe, etyka w biznesie, zarządzanie operacyjne, nadzór właścicielski w zarządzaniu spółką kapitałową oraz współczesne problemy zarządzania przedsiębiorstwem. Podręcznik jest bogato ilustrowany rysunkami, tablicami oraz przykładami z praktyki polskich przedsiębiorstw.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.11514.IX.1 [Wypożyczalnia C] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 12747.IX.1 [Czytelnia C] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Inżynieria projektowania strategii przedsiębiorstwa. Konstrukcja i technologia" została poświęcona problematyce zarządzania strategicznego. Tematyka tego rodzaju podejmowana jest w literaturze w ostatnim okresie bardzo często, jednak należy podkreślić, że podejście zaprezentowane w recenzowanej pracy jest bardzo oryginalne, nieczęsto spotykane w publikacjach z tej dziedziny. (...) Oryginalność pracy to oparcie się na tezie, że ?istnieją dwie inżynierie w ramach zarządzania strategicznego - inżynieria konstrukcji strategicznej i inżynieria technologii strategii?, które są spójne ze sobą i stanowią osnowę książki. Inżynieria konstrukcji strategii (autor L. Berliński) obejmuje: menedżerską koncepcją strategii, modelowanie systemów strategicznych, empiryczny przykład modelu strategii oraz inżynieryjne aspekty zarządzania projektami strategii. Zaś technologia konstrukcji strategii (autor I. Penc-Pietrzak) obejmuje: procedurę budowy strategii, podstawowe metody analizy otoczenia, analizy potencjału przedsiębiorstwa, analizę SWOT/TOWS oraz formułowanie zaleceń strategicznych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 10295.IX.6 [Czytelnia C] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia, netografia przy pracach.
Turystyka, podobnie jak inne dziedziny życia, podlega silnym zmianom pod wpływem radykalnych przemian zachodzących w otoczeniu, w którym żyją potencjalni odwiedzający i działają przedsiębiorstwa dostarczające usługi. Poznanie najważniejszych czynników, które stoją za tymi procesami, przewidywane kierunki zmian, koncepcje zarządzania w nowych warunkach są przedmiotem rozważań w niniejszej monografii. Zawarte w niej opracowania poruszają zagadnienia, które zostały pogrupowane w czterech rozdziałach: przedsiębiorstwa turystyczne, strategie i regionalna współpraca w rozwoju turystyki, zmiany demograficzne - nowe wyzwanie dla turystyki, instytucjonalne, kulturowe i przyrodnicze uwarunkowania rozwoju turystyki. Przypisanie poszczególnych opracowań do rozdziałów jest nieco umowne, ponieważ niektóre wątki pojawiają się w wielu tekstach. Ponadto omawiane zagadnienia często przedstawione są w kontekście ich związku z innowacjami i wpływu technologii informatycznych na rynek turystyczny.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 17243.XX.1 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Rozdziały lub artykuły tej książki skatalogowano pod własnymi tytułami. Dostępne pod tytułem pracy zbiorowej.
Bibliografia strony 289-300.
Niniejszy podręcznik jest skierowany do studentów uczelni ekonomicznych, przede wszystkim studiów licencjackich na kierunku Gospodarka Turystyczna lub pokrewnych, zainteresowanych uporządkowaniem podstawowej, elementarnej wiedzy ekonomicznej (na poziomie wyższym) z zakresu zarządzania, marketingu, elementów ekonomiki i finansów przedsiębiorstw turystycznych. Podmioty te, będąc wyodrębnioną klasą (typem) przedsiębiorstw usługowych, zaspakajają potrzeby, w tym oczekiwania, różnych grup turystów („wypoczynkowych”, biznesowych itp.). Starają się czynić to lepiej niż ich konkurenci, z zyskiem dla siebie i dla swoich interesariuszy, a więc i z satysfakcją dla klienta.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Brak informacji o dostępności: sygn. 18832.XX.4 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Biblioteka Menedżera)
Książka poświęcona zagadnieniu aliansów strategicznych powstających jako forma zdobycia przewagi konkurencyjnej. Pozycja ta obszernie omawia tematykę aliansów strategicznych w różnorodnych aspektach. Przedstawiono w niej koncepcję aliansów, ich topologię, tworzenie oraz zarządzanie nimi; zostały też przedstawione nowe trendy dotyczące aliansów strategicznych. Książka adresowana jest zarówno do studentów uczelni ekonomicznych i szkół zarządzania, jak i do praktyków, kadry ierowniczej polskich przedsiębiorstw oraz konsultantów.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 2639.IX.6 [Czytelnia C] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 193-195.
Redaktorzy publikacji postawili sobie za cel zwrócenie uwagi Czytelników na różnorodność szans i wyzwań związanych z wdrożeniem outsourcingu w organizacji. Przedstawiona tematyka dotyczy wielu różnych kwestii związanych z zarządzaniem outsourcingiem, począwszy od zarządzania strategicznego, finansów, aspektów prawnych, a skończywszy na zagadnieniach psychologicznych. Każdy rozdział jest uzupełniony opisem praktycznego wykorzystania omawianych zagadnień w konkretnych przedsiębiorstwach.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 12295.IX.1 [Czytelnia C] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 192-199, netogr. s. 199-200.
Sieciowość jest obecnie jedną z najważniejszych właściwości gospodarki. Wiedza o sieciach gospodarczych jest zatem niezbędna do zrozumienia zjawisk gospodarczych w każdej skali. Sieć stała się dziś też sposobem konkurowania, co przejawia się w obiegowym stwierdzeniu „konkurują nie przedsiębiorstwa, ale ich sieci”. Autorzy książki chcieliby przyczynić się do upowszechnienia wiedzy o zjawisku sieciowości w gospodarce. Książkę podzielono na dwie części. Pierwsza ma charakter analityczno-teoretyczny. Autorzy skupili w niej uwagę na: zjawisku sieciowości w nauce i gospodarce, dobrach sieciowych, sieciach przedsiębiorstw, zależnościach między sieciami a rynkiem, rozkładzie władzy w sieciach, znaczeniu sieci dla konkurencyjności przedsiębiorstw oraz wpływie sieci na strategie firm. W drugiej części książki zaprezentowano wybrane typy sieci na przykładzie pięciu branż - odzieżowej, FMCG, mleczarskiej, komputerowej i motoryzacyjnej.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.15102.IX.11 [Wypożyczalnia C] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 16005.IX.11 [Czytelnia C] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Dynamiczne zdolności polskich przedsiębiorstw / Szymon Cyfert, Kazimierz Krzakiewicz. - Wydanie I. - Warszawa : PWN, copyright 2019. - 148 stron : ilustracje, wykresy ; 25 cm.
Bibliografia, netografia na stronach 130-135.
Dynamiczne zdolności polskich przedsiębiorstw to publikacja z zakresu współczesnych teorii zarządzania, zarządzania strategicznego, zarządzania zmianą i zarządzania innowacyjnością przedsiębiorstwa. W książce omówiono: Istotę i naturę dynamicznych zdolności Proces kształtowania dynamicznych zdolności Badania nad zdolnościami dynamicznymi polskich przedsiębiorstw.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 19581.IX.6 [Wypożyczalnia C] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 19580.IX.6 [Czytelnia C] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Alianse strategiczne / Joanna Cygler. - Warszawa : "Difin", 2002. - 206 s. : rys., tab. ; 23 cm.
Celem książki jest przedstawienie aliansów strategicznych jako sposobu na zwiększenie możliwości rozwojowych przedsiębiorstw. Dzięki sojuszom mogą one odnieść znacznie większe korzyści niż gdyby funkcjonowały indywidualnie. Wiele uwagi poświęcono problemom tworzenia i zarządzania współpracą przez niezależne od siebie organizacje i wynikającym z tego konsekwencjom. Istotną częścią książki jest opis doświadczeń przedsiębiorstw, które zdecydowały się na rozwój poprzez tworzenie aliansów strategicznych oraz wynikające stąd wnioski. Ze szczególną uwagą zaprezentowano sojusze zawierane przez podmioty gospodarcze pochodzące z różnych krajów.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 2344.IX.6 [Czytelnia C] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 177-183 i przy rozdz.
Niniejszy podręcznik przybliża Czytelnikowi problematykę przedsiębiorczości w odniesieniu do przedsiębiorstw turystycznych. Treść podręcznika została podzielona na sześć rozdziałów. Rozdział pierwszy wyjaśnia pojęcia przedsiębiorczości i przedsiębiorcy, omawia rodzaje przedsiębiorców i prezentuje teoretyczne podstawy prowadzenia działalności gospodarczej. Rozdział drugi systematyzuje wiedzę teoretyczną i empiryczną dotyczącą strategicznego zarządzania przedsiębiorstwem turystycznym. Rozdział trzeci dotyczy finansowego wsparcia MŚP turystycznych, wykorzystania kapitału własnego i obcego oraz funduszy strukturalnych. Rozdział czwarty skupia się na działaniu przedsiębiorstw turystycznych na konkurencyjnym rynku. W rozdziale piątym poruszono teoretyczne i metodologiczne zagadnienia związane z biznesplanem, natomiast w ostatnim przedstawiono przykładowy biznesplan przedsiębiorstwa agroturystycznego.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.11690 [Magazyn 1] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.11689.XX.4 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 12878.XX.4 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 117-118.
W opracowaniu podjęto próbę uporządkowania procesu analizy oraz ujednolicenia postaci graficznej przedstawianych wyników badań otoczenia organizacji. Praca składa się z siedmiu rozdziałów. W pierwszym z nich dokonano strukturyzacji analizy strategicznej oraz otoczenia organizacji. Kolejne cztery rozdziały zostały poświęcone kolejno - analizie makrootoczenia, mikrootoczenia, potencjału strategicznego organizacji i analizie portfelowej. W rozdziale szóstym przedstawiono dwie zasadnicze zintegrowane metody analizy strategicznej. Rozdział siódmy został poświęcony ogólnemu omówieniu metod wspomagających realizację poszczególnych etapów analizy strategicznej,
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.11698.IX.6 [Wypożyczalnia C] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 12892.IX.6 [Czytelnia C] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Indeks s. 280-283
Bibliografia s. 270-276
Podręcznik obejmuje wybrane zagadnienia z zakresu zarządzania organizacjami - jest ściśle dostosowany do nowych wymagań programowych nauczania przedmiotu podstawy zarządzania. Przedstawiono w nim m.in.: podstawowe definicje organizacji oraz opis ich najważniejszych modeli, koncepcje różnych szkół zarządzania i ewolucję podejścia do zarządzania organizacją, najważniejsze kwestie związane z zarządzaniem współczesną organizacją, takie jak: strategie organizacyjne, podejście do innowacji, zarządzanie zasobami ludzkimi, kultura organizacyjna, podstawowe zagadnienia z zakresu marketingu. Książka jest adresowana do wykładowców i studentów szkół państwowych i prywatnych na kierunkach: zarządzanie (do przedmiotu podstawy zarządzania), prawo, politologia, stosunki międzynarodowe, europeistyka, ekonomia, polityka społeczna, administracja publiczna, a także do praktyków gospodarczych i przedsiębiorców.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.7793 [Magazyn 1], 8800.IX.1 [Magazyn 1] (2 egz.)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.7792.IX.1 [Wypożyczalnia C] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 8799.IX.1 [Czytelnia C] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Na okładce: Opracowanie porządkujące wiedzę i terminologię związaną z podejmowaniem decyzji strategicznych w łańcuchu dostaw - szerokie spektrum teoretyczne i praktyczne przykłady.
Bibliografia, netografia na stronach 160-[169].
Opracowanie porządkujące wiedzę i terminologię, związaną z podejmowaniem decyzji strategicznych w łańcuchu dostaw. Szerokie spektrum teoretyczne zilustrowano praktycznymi przykładami. Publikacja adresowana do studentów kierunków związanych z logistyką, zarządzaniem i ekonomią, oraz uczestników studiów podyplomowych i szkoleń z tego zakresu, a także specjalistów i menedżerów z branży TSL.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 21559.IX.14 [Wypożyczalnia C] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 21558.IX.14 [Czytelnia C] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. przy rozdz.
Niniejsza publikacja poświęcona została konstrukcji zwanej modelem biznesu - w kontekście zarządzania przedsiębiorstwem. Została więc pomyślana, tak aby dać Czytelnikowi możliwie szeroki obraz modelu biznesu - jako konstrukcji organizacyjno-zarządczej. Ten model biznesu zaprezentowany został jako: sam rodzaj właśnie wymienionej konstrukcji, tj. jego istota, prezentacja wynikająca z dorobku w literaturze poświęconej zarządzaniu; możliwość zarządzania przedsiębiorstwem w coraz bardziej złożonych warunkach; nowy sposób poszukiwania przewagi konkurencyjnej w obszarach dotąd nie zajętych na rynku; mechanizm tworzenia wartości dla klienta, który sam z siebie - jako podmiot decydujący o zakupach - jest złożonym elementem modelu biznesu, podlega zmianom i ma wpływ na decyzje przedsiębiorstwa; zmieniająca się pod wpływem różnych czynników zwarta koncepcja zarządzania; rozwiązanie zarządczo-decyzyjne, które ma wymiar nie tylko operacyjny, ale głównie strategiczny i jako takie - wpisuje się w nowe wyzwania pod adresem tego zarządzania; konstrukcja, która nabrała nowego charakteru pod wpływem przemian w gospodarce - przemian o charakterze technicznym (rozwój IT i sieciowej gospodarki), ekonomicznym (globalizacja); koncepcja zarządzania, której unowocześnienie następuje w wyniku innowacji i wykorzystywania szans rodzących się w gwałtownych zmianach otoczenia. Autorzy chcieliby zwrócić uwagę, że niniejsza publikacja powinna być przyczynkiem do dalszych dyskusji nad modelem biznesu - jego przydatnością w zarządzaniu współczesnym przedsiębiorstwem, kierunkami zmian w modelu biznesu, przemianami w samej jego konstrukcji.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.12244.IX.2 [Wypożyczalnia C] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 13368.IX.2 [Czytelnia C] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Praca Naukowa)
Bibliogr. 195-220.
Praca składa się z trzech rozdziałów z czego dwa są teoretyczne, a trzeci przedstawia wyniki przeprowadzonych badań. W pierwszym rozdziale podjęto próbę uporządkowania definicji koncepcji i modeli twórczości organizacyjnej. W drugim rozdziale rozwinięto koncepcję twórczej strategii i opisano jej teoretyczne wymiary. Rozważania w tym rozdziale skupiły się wokół teoretycznego modelu powiązań: twórczość-wymiary twórczej strategii-efektywność. Trzeci rozdział zawiera empiryczną analizę wymiarów twórczej strategii. Zidentyfikowane relacje teoretyczne pomiędzy zmiennymi stały się podstawą do zbudowania modelu badawczego oraz wprowadzenia hipotez badawczych.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.13527.IX.6 [Wypożyczalnia C] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 14493.IX.6 [Czytelnia C] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 239-248, netogr. s. 248-249.
Przeobrażenia zachodzące w otoczeniu skutkują koniecznością wprowadzania nowoczesnych koncepcji, metod i narzędzi zarządzania w przedsiębiorstwie. Za przedmiot zainteresowań badawczych w niniejszej książce uznano w szczególności: zarządzanie marketingowe oraz logistyczne, zarządzanie jakością, koncepcję Lean Management, controlling, zarządzanie procesowe i zarządzanie strategiczne. W dalszej części pracy ukazano problematyke dotyczącą interesariuszy przedsiębiorstwa. Wskazano na znaczenie społecznej odpowiedzialności biznesu, przedstawiono ogólne zasady organizacji zarządzania, przybliżono proces zarządzania wiedzą, innowacjami oraz projektami w ujęciu teoretycznym i na praktycznych przykładach. (z Wprowadzenia)
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.13876 [Magazyn 1] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.13875.IX.2 [Wypożyczalnia C] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 14830.IX.2 [Czytelnia C] (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej