tożsamość
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog księgozbioru
(16)
Forma i typ
Książki
(16)
Publikacje naukowe
(2)
Dostępność
tylko na miejscu
(14)
dostępne
(6)
Placówka
Biblioteka Główna. Magazyny
(3)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
(3)
Biblioteka Główna. Czytelnie
(14)
Autor
Gromkowska-Melosik Agnieszka
(2)
Melosik Zbyszko (1956- )
(2)
Bajkowski Tomasz
(1)
Bartczak Jowita
(1)
Ciesielski Roman
(1)
Cybal-Michalska Agnieszka (1973- )
(1)
Daszykowska Jadwiga
(1)
Durska Małgorzata
(1)
Dąbrowski Tomasz Jarosław
(1)
Folga Radosław (1978- )
(1)
Galas Barbara
(1)
Gmerek Tomasz
(1)
Grzybowski Przemysław
(1)
Guzek Krzysztof (1978- )
(1)
Hoffmann Beata (1964- )
(1)
Hofstede Geert (1928- )
(1)
Hofstede Gert Jan (1956- )
(1)
Kostera Monika (1963- )
(1)
Kwieciński Zbigniew (1941- )
(1)
Laskowska Małgorzata
(1)
Mikiewicz Piotr (1976- )
(1)
Minkov Michael (1959- )
(1)
Oleś Piotr (1955- )
(1)
Olszak-Krzyżanowska Bożena
(1)
Ostrouch-Kamińska Joanna (1974- )
(1)
Peseschkian Nossrat (1933-2010)
(1)
Przybylski Błażej
(1)
Rewera Mirosław
(1)
Rybczyńska Dorota A. (1961- )
(1)
Sawicki Krzysztof
(1)
Strelau Jan
(1)
Szadok-Bratuń Aleksandra
(1)
Szymański Mirosław Józef (1942- )
(1)
Tabernacka Magdalena (1974- )
(1)
Tacik Przemysław
(1)
Wiśniewska-Paź Barbara (1970- )
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(1)
2010 - 2019
(12)
2000 - 2009
(2)
1990 - 1999
(1)
Okres powstania dzieła
2001-
(2)
1989-2000
(1)
Kraj wydania
Polska
(16)
Język
polski
(16)
Odbiorca
Psycholodzy
(1)
Psycholodzy kliniczni
(1)
Temat
WARTOŚĆ
(3)
KULTURA MASOWA
(2)
KULTURA ORGANIZACYJNA
(2)
ADMINISTRACJA
(1)
AUTORYTET
(1)
BAUMAN, ZYGMUNT (1925- )
(1)
Dziedzictwo kulturowe
(1)
EDUKACJA MIĘDZYKULTUROWA
(1)
ETNOGRAFIA
(1)
ETNOPSYCHOLOGIA
(1)
KOMUNIKACJA MIĘDZYKULTUROWA
(1)
KULTURA
(1)
Kapitał społeczny
(1)
Marketing terytorialny
(1)
Miasta
(1)
Młodzież
(1)
Nierówności edukacyjne
(1)
ODMIENNOŚĆ KULTUROWA
(1)
ORGANIZACJE
(1)
OSOBOWOŚĆ
(1)
POSTMODERNIZM
(1)
PRACOWNICY SOCJALNI
(1)
Psychologia
(1)
Psychologia społeczna
(1)
RODZINA
(1)
Relacje międzyludzkie
(1)
SOCJOLOGIA
(1)
SPOŁECZEŃSTWO INFORMACYJNE
(1)
Socjalizacja
(1)
Socjologia edukacji
(1)
TERAPIA RODZINNA
(1)
WOLNOŚĆ
(1)
Wizerunek miasta
(1)
ZARZĄDZANIE
(1)
ŚRODKI MASOWEGO PRZEKAZU
(1)
ŚWIADOMOŚĆ SPOŁECZNA
(1)
Temat: czas
1901-2000
(2)
1989-2000
(2)
2001-
(2)
1945-1989
(1)
1989-
(1)
Temat: miejsce
Oświęcim (woj. małopolskie)
(1)
Polska
(1)
RPA
(1)
Gatunek
PODRĘCZNIKI AKADEMICKIE
(2)
BIBLIOGRAFIA
(1)
Case study (studium przypadku)
(1)
PODRĘCZNIKI
(1)
Podręcznik
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(1)
Psychologia
(1)
Socjologia i społeczeństwo
(1)
Zarządzanie i marketing
(1)
Słowo kluczowe
English language
(733)
teaching
(574)
przedsiębiorstwo
(486)
zarządzanie
(404)
turystyka
(352)
tożsamość
(-)
beletrystyka
(304)
dzieci
(295)
marketing
(282)
Polska
(277)
budownictwo
(246)
Unia Europejska
(237)
prawo
(206)
history
(189)
Great Britain
(185)
EFL
(184)
rodzina
(178)
Internet
(173)
samorząd terytorialny
(167)
grammar
(164)
psychologia
(164)
sport
(157)
finanse
(156)
writing
(154)
zarządzanie zasobami ludzkimi
(154)
English literature
(153)
historia
(153)
żywienie
(151)
rehabilitacja
(147)
reading
(145)
młodzież
(141)
practice test
(141)
English
(139)
pielęgniarstwo
(138)
globalizacja
(137)
zdrowie
(137)
edukacja
(134)
gospodarka
(131)
zarządzanie jakością
(129)
rozwój regionalny
(128)
aktywność fizyczna
(127)
konkurencyjność
(127)
rolnictwo
(127)
speaking
(126)
cukrzyca
(125)
logistyka
(124)
opieka pielęgniarska
(124)
bezpieczeństwo narodowe
(123)
bezpieczeństwo
(122)
organizacja
(122)
innowacje
(121)
niepełnosprawni
(121)
programowanie
(121)
fizjoterapia
(119)
CAE
(118)
FCE
(118)
listening
(118)
etyka
(116)
linguistics
(116)
wychowanie
(116)
socjologia
(115)
nowotwór
(113)
rynek pracy
(112)
choroby zakaźne
(110)
kultura
(110)
vocabulary
(110)
konsument
(109)
primary school
(108)
rozwój zrównoważony
(108)
ekonomia
(107)
study and teaching
(104)
learning
(103)
education
(102)
filozofia
(102)
zarządzanie strategiczne
(102)
otyłość
(101)
culture
(100)
choroby układu krążenia
(99)
bezrobocie
(98)
language
(98)
zarządzanie wiedzą
(98)
rachunkowość
(97)
thriller
(97)
English novel
(96)
transport
(96)
ELT
(95)
media
(95)
promocja zdrowia
(95)
słownik
(95)
choroby układu oddechowego
(93)
małe i średnie przedsiębiorstwa
(92)
jakość życia
(91)
projektowanie
(90)
opieka paliatywna
(88)
primary school education
(88)
reklama
(88)
stres
(88)
diagnostyka
(87)
politics
(87)
ochrona środowiska
(86)
komunikacja
(84)
16 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 568.III.5 [Magazyn 1] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. przy pracach.
Książka składa się z trzech części. W pierwszej prezentowane są zagadnienia wolności jako wartości indywidualnej i społecznej. W drugiej omówione jest znaczenie autorytetów i ich wpływ na wychowanie i rozwój współczesnej rodziny. Część trzecia omawia style życia i kierunki, jakie mogą kształtować postawę współczesnego człowieka. Książka ta jest adresowana do szerokiego grona odbiorców: teoretyków z dziedziny psychologii, socjologii, pedagogiki i filozofii, a także do praktyków takich, jak: rodzice i wychowawcy, nauczyciele, lekarze, pracownicy socjalni, terapeuci itp.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 11513.VI.3 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. przy rozdz. Indeksy.
Ostatni kryzys i skandale finansowe, skupiające na początku XXI wielu uwagę mediów i opinii publicznej, spowodowały drastyczny spadek zaufania do przedsiębiorstw. Aby odzyskać zaufanie swoich interesariuszy, przedsiębiorstwa muszą stać się bardziej wiarygodne. Pomóc im w tym może umiejętne zarządzanie reputacją. Czytelnicy tej książki - kadra zarządzająca firm, menedżerowie, a także studenci kierunków związanych z zarządzaniem - otrzymują rozległą wiedzę dotyczącą: wewnętrznych i zewnętrznych czynników wpływających na wzrost znaczenia reputacji, zależności między tożsamością przedsiębiorstwa a jego wizerunkiem i reputacją, źródeł dobrej reputacji oraz sposobów jej zdobycia i utrzymania, metod pomiaru reputacji, wpływu reputacji na wyniki i wartość przedsiębiorstwa.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 10393.IX.2 [Czytelnia C] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia, netografia, wykaz aktów prawnych na stronach 230-244.
Kreowanie wizerunku miasta o tożsamości obciążonej dziedzictwem historycznym to zagadnienie nowatorskie w marketingu terytorialnym. Specjalnie na potrzeby publikacji zdefiniowano kategorię miast-pomników i przyjęto, iż obiektem wybitnie reprezentującym tę grupę będzie miasto Oświęcim. Postawiono zatem pytanie badawcze: czy tragiczne historyczne dziedzictwo Oświęcimia może stanowić punkt wyjścia do budowania nowych wartości i kreowania wizerunku stwarzającego szansę do rozwoju terytorium i wspólnoty lokalnej.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 21941.XIII.6 [Czytelnia C] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. przy pracach.
"Prezentowany Czytelnikowi tom to dzieło wartościowe, ukazujące wciąż nowe konteksty i perspektywy odczytania fenomenów kultury popularnej. Jest głosem interdyscyplinarnym, interparadygmatycznym i wielopokoleniowym, głosem ludzi z pasją i wiedzą merytoryczną, często będących już autorytetami w tej dziedzinie, ale również młodymi adeptami nauki. I nawet jeśli ktoś, mimo doznanej przyjemności (od)czytania zawartych w nim tekstów, uparcie kwestionowałby naukowość podejmowanej w nich problematyki, to jedno jest pewne: dyskurs, który przenika tę książkę, stał się ämigotaniem prawdy, rodzącej się na własnych oczach." (z Wprowadzenia)
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 13396.VI.3 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 137-150, netogr. s. 151-153.
Opracowanie adresowane jest do uczestników zajęć poświęconych zróżnicowaniu kulturowemu w różnych okolicznościach. Zawiera wybór kilkunastu artykułów wczesniej opublikowanych w opracowanaich pokonferencyjnych. Oprócz teoretycznych i metedologicznych podstaw pedagogiki międzykulturowej w perspektywie historycznej ukazują one zróżnicowanie kulturowe w kontekstach od najbardziej popularnych - tożsamości i migracji - po rzadziej opisywane, m. in. kontaktów bizensowych, problemów osób ubogich, wykluczanych, chorych i umierających traktowanych jako Obcy.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 12796.V.3 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Nicią przewodnią całej publikacji wydaje się być pewien wzorzec człowieka, którego jednak w pracy nie naszkicowano, pozostawiając to Czytelnikowi, zapraszając go do samodzielnych przemysleń. Będzie on więc musiał zastanowić się nad podstawowymi wartościami czy postawami rzeczników "nowego świata" i "nowego czlowieka ". A skoro wiedzę o wartościach zdobywa się przez porównanie ich - również w aspektach praktycznych konsekwencji wynikających z ich uznania - z odpowiadającymi im anty-wartościami, to krytycznie myślący czytelnik omawianych tekstów stanie przed poważnym zadaniem, sprowadzającym się do odnalezienia wartości na tle antywartości lub antywartości na tle wartości.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 12383.VI.11 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Tyt. oryg.: Cultures and organizations : software of the mind : intercultural cooperation and its importance for survival, 2010.
Bibliogr. s. 485-500.
W książce autorzy przedstawili siłę i zasięg wpływu kultury i różnic kulturowych na procesy organizacji i zarządzania. Autorzy wyjaśnili, czym są sama kultura i zjawiska kulturowe (np. wartości, normy, symbole), czym jest kultura narodowa (na podstawie wyników badań w kilkudziesięciu krajach), jakie są praktyczne następstwa odmienności kulturowych oraz jak je pokonywać, aby możliwe było porozumienie między narodami, firmami, osobami. W obecnym wydaniu autorzy analizują mechanizmy rządzące współczesnymi zjawiskami społecznymi, sięgając do korzeni kultur.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 12763.IX.4 [Czytelnia C] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 386-393. Indeksy.
Książka przedstawia wielobarwny obraz polskich firm, instytucji i organizacji (od cyrku po komisariat policji), stworzony na podstawie wnikliwych badań etnograficznych. Jest świadectwem przemian zachodzących w polskiej rzeczywistości biznesowej i nie tylko. Lektura obowiązkowa dla osób zainteresowanych prowadzeniem badań jakościowych - zarówno z zakresu zarządzania, jak i socjologii, a także antropologii.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 13090.IX.1 [Czytelnia C] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 319-341. Indeksy.
Podręcznik poświęcony psychologii rozwojowej dorosłych przedstawia całościowe ujęcie tematyki dotyczącej zmian w funkcjonowaniu człowieka w okresie dorosłości. Główne jego cele to: ukazanie dorosłości jako czasu dynamicznych przemian, które zależą nie tylko od czynników zewnętrznych, ale w większym stopniu od aktywności własnej, przekazanie współczesnego stanu wiedzy z zakresu psychologii biegu życia dorosłego, przedstawienie zagadnień tradycyjnie interpretowanych na gruncie psychologii rozwojowej pod kątem ich rozumienia na podstawie temporalnie zorientowanej psychologii osobowości.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.11174.III.2 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 12210.III.2 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 354-358. Indeks.
Pozytywna Terapia Rodzin. Rodzina w roli terapeuty to pierwszy polski przekład publikacji w całości poświęconej nowej metodzie leczenia, jaką jest Psychoterapia Pozytywna.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 16441.III.9 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 16440.III.9 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Biblioteka Pracownika Socjalnego)
Przewodnik mający za zadanie przekazanie wiedzy o wartościach i normach w pracy socjalnej oraz ich zastosowaniu w codziennej praktyce. Całość składa się z pięciu rozdziałów. Pierwszy poświęcony jest tożsamości, jej genezie i roli elementów otoczenia społecznego jednostki oraz niej samej w kształtowaniu własnej tożsamości. Następny traktuje o wartościach, przybliża pojęcie, dokonuje rozróżnienia między potrzebami a wartościami, wadze zgodności między nimi. Rozdział trzeci opisuje moralne i etyczne aspekty pracy socjalnej - obowiązujące standardy, cechy i umiejętności stanowiące podstawę etycznych i moralnych zachowań pracownika socjalnego. Kolejne rozdziały poświęcono postawie pracowników socjalnych wobec problemów społecznych i relacjom między nimi a osobami wspomaganymi - zwłaszcza zaś problemom konfliktu wartości (źródła, odmiany), który w znaczący sposób wpływa na jakość i efekty pracy.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 3011 [Magazyn 2] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 3012.VII.2 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Kompendium wiedzy psychologicznej napisane przez 47 wybitnych polskich psychologów z myślą o studentach psychologii i innych nauk społecznych, nauczycielach akademickich, psychologach praktykach. Książka stanowi trzeci tom Psychologii. Dotyczy jednostki w społeczeństwie i elementów psychologii stosowanej. Znajdują się tu takie pojęcia: człowiek w relacji z innymi, edukacja, działalność zawodowa i publiczna, zdrowie i choroba, etyczne aspekty uprawiania zawodu psychologa.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 31.III.1 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Inspiracje Edukacyjne)
Bibliografia, netografia przy pracach.
Publikacja stanowi zbiór wykładów akademickich czołowych polskich przedstawicieli socjologii edukacji. Autorzy dokonują oglądu i analizy najistotniejszych problemów dotyczących edukacji takich jak: - proces nabywania kompetencji społecznych w rodzinie, grupach rówieśniczych i zmieniającym się społeczeństwie, - rola edukacji w pomnażaniu kapitału społecznego, - konstruowanie tożsamości jednostek i grup społecznych, - istnienie nierówności społecznych w szkolnictwie, - możliwość kształtowania równych szans edukacyjnych Polaków. Publikacja ukazuje wielowymiarowe społeczne uwarunkowania edukacji, teorie umożliwiające analizę funkcjonowania szkół i innych placówek oświatowych jako instytucji społecznych, a także rolę edukacji w procesach rozwoju społeczeństwa, gospodarki i kultury.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 22493.VI.5 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 22492.VI.5 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Monografie Lex)
Na książce zbędny ISSN.
Bibliogr. s. 583-[610].
Opracowanie dotyczy public relations szeroko pojmowanej sfery publicznej - organów administracji publicznej i jednostek samorządu terytorialnego, sądów, prokuratury, policji i osób sprawujących funkcje publiczne w kraju oraz w instytucjach o zasięgu międzynarodowym. Zawarto w nim wyniki badań naukowych oraz ustalenia praktyków dotyczące kształtowania, wizerunku i przebiegu komunikacji w relacjach obywateli z przedstawicielami władz publicznych. Część pierwsza przedstawia prawne, socjologiczne i organizacyjne uwarunkowania kształtowania wizerunku podmiotów sfery publicznej, w szczególności w kontekście reputacji, tożsamości i zaufania. Dokonano szczegółowej analizy takich zagadnień jak: promocja, design i architektura oraz wykorzystanie logo i emblematów w działaniach z zakresu public relations, czy też wykorzystanie systemu zarządzania jakością (ISO). Część druga została poświęcona komunikacji jako podstawie działań public relations. Analizie poddano przebieg i uwarunkowania komunikacji przedstawicieli władz z obywatelami oraz specyfikę kontaktów z mass mediami. Omówiono narzędzia komunikacyjne, takie jak: media relations, publicity, komunikowanie publiczne, a także komunikacyjne znaczenie wydarzeń, m.in. imprez o charakterze masowym.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 13285.IX.18 [Czytelnia C] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 203-206.
Jest to książka o socjologii Zygmunta Baumana, który należy do najważniejszych postaci współczesnej światowej humanistyki. Z jego dorobkiem mierzy się Przemysław Tacik, autor o dwa pokolenia młodszy. Stara się odkryć to co najważniejsze w myśleniu Baumana o człowieku i jego kondycji we współczesnym świecie. Fundamentalny charakter problemów, które absorbują Zygmunta Baumana sprawia, że i książka jemu poświęcona coś z tej wielkości zyskuje.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 13459 [Magazyn 2] (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej