konkurencyjność
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog księgozbioru
(127)
Forma i typ
Książki
(127)
Publikacje naukowe
(8)
Publikacje dydaktyczne
(3)
Publikacje fachowe
(2)
E-booki
(1)
Pliki i bazy danych
(1)
Dostępność
tylko na miejscu
(125)
dostępne
(112)
wypożyczone
(2)
Placówka
Biblioteka Główna. Magazyny
(41)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
(73)
Biblioteka Główna. Czytelnie
(125)
Autor
Leśniewski Michał Adam
(3)
Nowacki Robert
(3)
Partycki Sławomir (1951- )
(3)
Adamik Anna
(2)
Barteczko Krzysztof
(2)
Bednarczyk Małgorzata
(2)
Bisaga Anna
(2)
Buko Jacek
(2)
Dąbrowska Barbara Jolanta
(2)
Engelhardt Juliusz (1955- )
(2)
Gorynia Marian (1956- )
(2)
Grabowski Jan (1942- )
(2)
Kogut-Jaworska Magdalena
(2)
Maksimczuk Aleksander (1949- )
(2)
Mruk Henryk
(2)
Pierścionek Zdzisław
(2)
Pilarczyk Bogna (1948- )
(2)
Rapacz Andrzej (1951- )
(2)
Rymarczyk Jan (1944- )
(2)
Skawińska Eulalia (1943- )
(2)
Szewczuk Adam (1945-2011)
(2)
Wrzosek Anna
(2)
Zalewski Romuald I
(2)
Zioło Magdalena
(2)
Ślusarczyk Stanisław (1952- )
(2)
Świerczewska-Gąsiorowska Anna
(2)
Adamowicz Mieczysław (1939- )
(1)
Adamska Małgorzata (nauki ekonomiczne)
(1)
Afonin Anatolij Alekseevič (1938- )
(1)
Anholt Simon
(1)
Badzińska Ewa
(1)
Balcerzak Adam P
(1)
Balcerzak-Paradowska Bożena
(1)
Bartosik-Purgat Małgorzata
(1)
Betlej Alina
(1)
Bieliński Tomasz
(1)
Bieńkowski Wojciech
(1)
Bogusz Anna
(1)
Borek Robert
(1)
Borzęcka-Walker Magdalena
(1)
Buszko Andrzej
(1)
Christensen Clayton M
(1)
Chądzyński Jacek
(1)
Czakon Wojciech
(1)
Czapka Mirosław
(1)
Czechowski Lucjan
(1)
Czudec Adam (1952- )
(1)
Czyżewska Marta
(1)
Deluga Włodzimierz
(1)
Duczmal Marian
(1)
Duncan W. Jack (1942- )
(1)
Dworak Janusz
(1)
Dyczkowska Joanna (rachunkowość)
(1)
Dymek Łukasz
(1)
Dębski Maciej
(1)
Ehrlich Andrzej
(1)
Faber Antoni
(1)
Falencikowski Tadeusz
(1)
Flak Olaf
(1)
Frejtag-Mika Eliza
(1)
Garbarski Lechosław
(1)
Gasparski Wojciech (1936- )
(1)
Gemra Stanisław
(1)
Getzen Thomas E
(1)
Ginter Peter M
(1)
Godlewska Hanna (1960- )
(1)
Godziszewski Bohdan (1945- )
(1)
Gonciarski Wiesław
(1)
Gołębiewski Jarosław
(1)
Graczyk Andrzej (ekonomia)
(1)
Grobelna Aleksandra
(1)
Guzal-Dec Danuta (1978- )
(1)
Górska-Warsewicz Hanna
(1)
Gąsowska Magdalena K
(1)
Głód Grzegorz
(1)
Hadryś-Nowak Alicja
(1)
Haffer Mirosław
(1)
Hołub-Iwan Joanna
(1)
Huff Anne Sigismund (1946- )
(1)
Jakubiak Małgorzata
(1)
Janasz Krzysztof
(1)
Jania Magdalena
(1)
Jarosz Zuzanna
(1)
Jasiński Andrzej Henryk (1950- )
(1)
Jasiński Leszek Jerzy (1952- )
(1)
Johnson Gerry
(1)
Jolly Adam
(1)
Jóźwik Bartosz
(1)
Kaczmarek Jarosław
(1)
Karpacz Jarosław
(1)
Kauf Sabina
(1)
Kaźmierski Jan (zarządzanie)
(1)
Keller Kevin Lane (1956- )
(1)
Kiełtyka Leszek (1953- )
(1)
Klamut Mirosława (1944- )
(1)
Klich Jacek (1958- )
(1)
Klimczak Bożena (ekonomia)
(1)
Komańda Marcin
(1)
Korenik Stanisław
(1)
Korona Magdalena
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(3)
2010 - 2019
(102)
2000 - 2009
(22)
Okres powstania dzieła
2001-
(9)
Kraj wydania
Polska
(127)
Białoruś
(1)
Język
polski
(126)
rosyjski
(1)
Odbiorca
Szkoły wyższe
(5)
Menedżerowie
(2)
Temat
PRZEDSIĘBIORSTWO
(28)
INNOWACJE
(18)
ZARZĄDZANIE STRATEGICZNE
(12)
ROZWÓJ REGIONALNY
(11)
TURYSTYKA
(10)
ZARZĄDZANIE
(10)
PRZEDSIĘBIORSTWA MAŁE i ŚREDNIE
(9)
MARKETING
(8)
GOSPODARKA TERENOWA
(7)
KONKURENCJA
(7)
REGIONALIZACJA GOSPODARCZA
(7)
REGIONY (adm.)
(7)
GLOBALIZACJA
(6)
EKOROZWÓJ
(5)
Konkurencyjność
(5)
ROLNICTWO
(5)
UNIA EUROPEJSKA
(5)
GOSPODARKA
(4)
MIĘDZYNARODOWE STOSUNKI GOSPODARCZE
(4)
POLSKA
(4)
PRZEDSIĘBIORCZOŚĆ (postawa)
(4)
GOSPODARKA OPARTA na WIEDZY
(3)
KADRY
(3)
KLASTRY (ekon.)
(3)
PRZEDSIĘBIORSTWO TURYSTYCZNE
(3)
ZNAKI TOWAROWE
(3)
EKONOMIA
(2)
FIRMA (nazwa)
(2)
FUNDUSZE STRUKTURALNE UE
(2)
Globalizacja
(2)
KONSUMENCI (ekon.)
(2)
MARKETING TERYTORIALNY
(2)
ORGANIZACJA WSPÓŁPRACY GOSPODARCZEJ i ROZWOJU
(2)
POLITYKA REGIONALNA UE
(2)
Przedsiębiorstwa małe i średnie (MŚP)
(2)
Rozwój regionalny
(2)
SAMORZĄD GMINNY
(2)
USŁUGI
(2)
WIEŚ
(2)
AGROTURYSTYKA
(1)
ANALIZA STRATEGICZNA
(1)
BRANDING (marketing)
(1)
BUDOWANIE WIZERUNKU PRACODAWCY
(1)
DECYZJE
(1)
ETYKA BIZNESU
(1)
Emisja gazów i pyłów
(1)
FINANSE MIĘDZYNARODOWE
(1)
Finanse międzynarodowe
(1)
Finanse przedsiębiorstwa
(1)
Finansowanie
(1)
GOSPODARKA REGIONALNA
(1)
GOSPODARSTWO ROLNE
(1)
Gospodarka terenowa
(1)
HANDEL MIĘDZYNARODOWY
(1)
HOTELARSTWO
(1)
Handel międzynarodowy
(1)
INFORMACJA
(1)
INTEGRACJA EUROPEJSKA
(1)
INTEGRACJA GOSPODARCZA
(1)
INTERNET
(1)
INWESTYCJE ZAGRANICZNE
(1)
Innowacje
(1)
KAPITAŁ SPOŁECZNY
(1)
KRAJE GOSPODARCZO ROZWINIĘTE
(1)
KRYZYS FINANSOWY
(1)
KRYZYS GOSPODARCZY
(1)
KULTURA ORGANIZACYJNA
(1)
LOGISTYKA
(1)
LUBELSKIE, województwo (od 1999)
(1)
LUBLIN (woj. lubelskie ; okręg)
(1)
Logistyka
(1)
Logistyka gospodarcza
(1)
MARKETING NARODOWY
(1)
MARKETING STRATEGICZNY
(1)
MIASTA
(1)
MIKROEKONOMIA
(1)
Międzynarodowe stosunki gospodarcze
(1)
Mruk, Henryk
(1)
MŁODZIEŻ
(1)
OCHRONA ŚRODOWISKA
(1)
PLANOWANIE STRATEGICZNE
(1)
PLANOWANIE TERENOWE
(1)
POLITYKA REGIONALNA
(1)
POLITYKA SPOŁECZNA
(1)
POLITYKA SPÓJNOŚCI UE
(1)
POPYT
(1)
PROGRAMY UE
(1)
PRZEDSIĘBIORCZOŚĆ MIĘDZYNARODOWA
(1)
PRZEDSIĘBIORSTWO SPEDYCYJNE
(1)
PRZEMYSŁ
(1)
PRZEMYSŁ ODZIEŻOWY
(1)
Prawo gospodarcze
(1)
Przedsiębiorstwo
(1)
Przedsiębiorstwo handlowe
(1)
Przedsiębiorstwo produkcyjne
(1)
REGIONY PRZYGRANICZNE
(1)
REKLAMA
(1)
RYNEK
(1)
Rewitalizacja
(1)
Rolnictwo
(1)
Temat: czas
1989-
(12)
2001-0
(12)
2001-
(8)
1901-2000
(2)
1801-1900
(1)
Temat: miejsce
Polska
(5)
POLSKA
(4)
EUROPA ŚRODKOWO-WSCHODNIA
(1)
OPOLE (woj. opolskie ; okręg)
(1)
ŁÓDZKIE, województwo (od 1999)
(1)
ŚWIĘTOKRZYSKIE, województwo
(1)
Gatunek
PODRĘCZNIKI AKADEMICKIE
(18)
Podręcznik
(9)
Praca zbiorowa
(5)
PODRĘCZNIKI
(4)
Monografia
(2)
DANE STATYSTYCZNE
(1)
Dane statystyczne
(1)
Księga pamiątkowa
(1)
MATERIAŁY KONFERENCYJNE
(1)
MATERIAŁY POMOCNICZE dla SZKÓŁ WYŻSZYCH
(1)
Materiały pomocnicze
(1)
PAMIĘTNIKI
(1)
PORADNIKI
(1)
Podręczniki akademickie
(1)
Dziedzina i ujęcie
Gospodarka, ekonomia, finanse
(9)
Prawo i wymiar sprawiedliwości
(2)
Transport i logistyka
(2)
Zarządzanie i marketing
(2)
Medycyna i zdrowie
(1)
Podróże i turystyka
(1)
Polityka, politologia, administracja publiczna
(1)
Rolnictwo i leśnictwo
(1)
Słowo kluczowe
English language
(733)
teaching
(574)
przedsiębiorstwo
(487)
zarządzanie
(405)
turystyka
(352)
konkurencyjność
(127)
beletrystyka
(304)
dzieci
(295)
marketing
(282)
Polska
(278)
budownictwo
(246)
Unia Europejska
(237)
prawo
(206)
history
(189)
Great Britain
(185)
EFL
(184)
rodzina
(178)
Internet
(173)
samorząd terytorialny
(167)
grammar
(164)
psychologia
(164)
finanse
(157)
sport
(157)
zarządzanie zasobami ludzkimi
(155)
writing
(154)
English literature
(153)
historia
(153)
żywienie
(151)
rehabilitacja
(147)
reading
(145)
młodzież
(141)
practice test
(141)
English
(139)
pielęgniarstwo
(138)
globalizacja
(137)
zdrowie
(137)
edukacja
(134)
gospodarka
(131)
zarządzanie jakością
(129)
rozwój regionalny
(128)
aktywność fizyczna
(127)
rolnictwo
(127)
speaking
(126)
bezpieczeństwo
(125)
cukrzyca
(125)
logistyka
(124)
opieka pielęgniarska
(124)
bezpieczeństwo narodowe
(123)
organizacja
(123)
innowacje
(121)
niepełnosprawni
(121)
programowanie
(121)
fizjoterapia
(119)
CAE
(118)
FCE
(118)
listening
(118)
etyka
(116)
linguistics
(116)
wychowanie
(116)
socjologia
(115)
nowotwór
(113)
rynek pracy
(112)
choroby zakaźne
(110)
kultura
(110)
vocabulary
(110)
konsument
(109)
primary school
(108)
rozwój zrównoważony
(108)
ekonomia
(107)
study and teaching
(104)
learning
(103)
education
(102)
filozofia
(102)
zarządzanie strategiczne
(102)
otyłość
(101)
culture
(100)
choroby układu krążenia
(99)
bezrobocie
(98)
language
(98)
zarządzanie wiedzą
(98)
rachunkowość
(97)
thriller
(97)
English novel
(96)
transport
(96)
ELT
(95)
media
(95)
promocja zdrowia
(95)
słownik
(95)
choroby układu oddechowego
(93)
małe i średnie przedsiębiorstwa
(92)
jakość życia
(91)
projektowanie
(90)
opieka paliatywna
(88)
primary school education
(88)
reklama
(88)
stres
(88)
diagnostyka
(87)
politics
(87)
terroryzm
(87)
ochrona środowiska
(86)
127 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
(Zarządzanie. Przedsiębiorczość)
Bibliogr. s. 295-311. Indeks.
Książka poświęcona jest problematyce kształtowania konkurencyjności małych i średnich przedsiębiorstw oraz możliwościom uzyskania przez nie przewagi konkurencyjnej na rynku, zwłaszcza tkwiących w różnych formach ich współpracy z otoczeniem rynkowym, w tym również międzynarodowym. Autorzy przedstawiają w niej zarówno analizy zagadnień teoretycznych, jak i wartościowe wyniki przeprowadzonych ostatnio badań empirycznych, ułatwiających zrozumienie procesów budowy konkurencyjności i przewagi konkurencyjnej. Praca podzielona jest na cztery części poświęcone: teoretycznym podstawom kształtowania konkurencyjności i przewagi konkurencyjnej, strategiom i uwarunkowaniom budowy przewagi konkurencyjnej, roli współdziałania z otoczeniem rynkowym w kształtowaniu przewagi konkurencyjnej, internacjonalizacji kształowania konkurencyjności małych i średnich przedsiębiorstw.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 12149.IX.16 [Czytelnia C] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. przy rozdz.
Publikacja jako jedna z pierwszych łączy trzy wątki kluczowe dla rozwoju współczesnych małych i średnich przedsiębiorstw i regionu ich funkcjonowania: specyfikę funkcjonowania małych i średnich przedsiębiorstw, współpracę międzyorganizacyjną i regionalną płaszczyznę działania. Praca zawiera zarówno solidną podbudowę teoretyczną, jak i odniesienia do praktyki regionalnej, a także szczegółowe wyniki dedykowanych pracy badań empirycznych. Przeprowadzone czynności badawcze i sformułowane na ich podstawie wnioski i rekomendacje poszerzają wiedzę czytelnika zarówno o możliwościach kształtowania konkurencyjności regionów, jak i rozwijających się na ich obszarze małych i średnich przedsiębiorstw. Istotne jest także, iż zwracają uwagę na kluczową rolę nawiązywania więzi współpracy międzyorganizacyjnej, a nawet publiczno-prawnej.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.12118 [Magazyn 1] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.12117.IX.2 [Wypożyczalnia C] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 13246.IX.2 [Czytelnia C] (1 egz.)
Książka
W koszyku
W celu zapewnienia wiekszej przejrzystości i komunikatywności cały zbiór opracowań podzielono na trzy części. Pierwsza dotyczy ogólnych uwarunkowań konkurencyjności w agrobiznesie rozpatrywana w aspekcie wstąpienia naszego kraju do Unii Europejskiej i doświadczenia w tym względzie innych krajów. W drugiej części treść większości opracowań nawiązuje do teorii "łańcucha wartości" sformułowanej przez M.E. Portera. Autorzy koncentrowali swoją uwagę na relacji między zasobami czynników produkcji a celami rozwojowymi przedsiębiorstw i gospodarstw, ujmowanymi przy pomocy różnych kategorii ekonomicznych. W szczególności zwrócono uwagę na takie zagadnienia jak produktywność czynników wytwórczych, opłacalność produkcji rolniczej, umiejętności wyboru kryterium celu gospodarowania czy też analiza finansowa działalności. Biorąc pod uwagę uwarunkowania rozwojowe agrobiznesu w krajach wysoko rozwiniętych gospodarczo i w Polsce oraz dochodotwórczą funkcję rynku powiązaną z koniecznością permanentnej adaptacji zwłaszcza drobnych i średnich gospodarstw i przedsiębiorstw do turbulentnego ich otoczenia zewnętrznego, część autorów uznała, że kluczowe znaczenie w tak rozproszonym sektorze ma budowanie przewagi konkurencyjnej w oparciu o czynnik organizacji. Stanowi to myśl przewodnią trzeciej części tego tomu.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.2397 [Magazyn 1] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 1063.XVII.7 [Czytelnia C] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 105-109.
W pracy podjęto próbę określenia zagadnień warunkujących rozwój turystyki w Polsce w latach 2008-2012, z uwzględnieniem sytuacji gospodarczej naszego kraju i trendów rozwoju turystyki w świecie. Zaprezentowano teorię zagadnień ekonomicznych decydujących o rozwoju turystyki oraz nowoczesne sposoby rozwiązywania problemów w usługach turystycznych, zwłaszcza podejście projektowe. Przedstawiono również zagadnienie innowacyjności i konkurencyjności w turystyce, doskonalenia procesów normalizacji i wdrażania norm ISO. Analizą objęto także zjawisko rachunków satelitarnych dla Polski oraz wyniki badań własnych na temat strategii rozwoju, innowacyjności i współpracy w turystyce i hotelarstwie.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 13790.XX.3 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
U góry okł.: Marka dla Polski. Na książce ISBN oryg.
Nasze gospodarstwo narodowe to ponad 3 miliony głównie małych i średnich przedsiębiorstw. Kilkaset tysięcy spośród nich ma szansę znaleźć swoje nisze na rynku europejskim, dziesiątki tysięcy na globalnym. Najbardziej pożyteczną formą pomocy państwa dla MSP jest wywołanie i utrwalenie silnego "efektu kraju pochodzenia", kiedy dobra reputacja i wyrazisty wizerunek marki kraju przenosi się na wszystko, co z niego pochodzi. Dobre zarządzanie procesem budowania marki kraju jest podobne do budowania tożsamości narodowej. Książka pokazuje, że "tożsamość konkurencyjna" jest najlepszą drogą do dobrej reputacji i silnej marki.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 14856.IX.16 [Czytelnia C] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 156-163.
W książce autorka prezentuje koncepcje teoretyczne dotyczące budowania potencjału konkurencyjności przedsiębiorstw, tworzenia źródeł przewag konkurencyjnych oraz osiągania pożądanej pozycji konkurencyjnej na rynku zbytu. Na podstawie wyników badań empirycznych przedstawia oczekiwania i preferencje młodzieży odnośnie do stosowanych instrumentów konkurowania w kategorii produktów odzieżowych. Autorka podjęła próbę skonstruowania modelu kształtowania pozycji konkurencyjnej przedsiębiorstw odzieżowych w segmencie młodych konsumentów.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.11518 [Magazyn 1] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.11517.IX.16.6 [Wypożyczalnia C] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 12750.IX.16.6 [Czytelnia C] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. przy pracach.
Pod koniec pierwszego dziesięciolecia XXI wieku podnoszenie konkurencyjności i stwarzanie warunków dla rozwoju innowacyjności stają się najważniejszą kwestią zarówno z perspektywy sukcesu indywidualnego podmiotu gospodarczego, jak i całego państwa. Z tego też względu problematyka ta jest przedmiotem zainteresowań ogromnej liczby badaczy, co roku poświęca się jej wiele opracowań naukowych. W związku z tym we wstępie kolejnej pracy dotyczącej tego zagadnienia należy zdać pytania: Czy na rynku wydawniczym jest miejsce dla jeszcze jednej monografii z tego zakresu? Czy praca ta może zyskać zainteresowanie czytelnika? Współczesna gospodarka transformuje się w niespotykanym wcześniej tempie. Jesteśmy świadkami nowych zjawisk gospodarczych, które błyskawicznie zmieniają pozycje konkurencyjne nie tylko poszczególnych przedsiębiorstw, korporacji, ale także całych gospodarek.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.10979.IX.5 [Wypożyczalnia C] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 11949.IX.5 [Czytelnia C] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Książka dostępna również w wersji elektronicznej na płycie CD o sygn. CD.19.
Książka przedstawia analizę pozycji konkurencyjnej Polski i okreslenie przewag konkuencyjnych polskiego produktu turystycznego w porównaniu do produktu turystycznego wybranych krajów Unii Europejskiej na tle ogólnych tendencji w turystyce światowej. Wskazuje również wnioski i propozycje działań, które prowadziłyby do poprawy pozycji konkurencyjnej polskiej turystyki na międzynarodowym rynku turystycznym.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. B.662 [Magazyn 2], B.652.XX.6 [Magazyn 1] (2 egz.)
Brak okładki
Książka
CD
W koszyku
(Prace badawcze w turystyce)
Płyta CD zawiera wersję elektroniczną książki o sygn. B.652 XX CZYT, B.662 WYP.
Książka przedstawia analizę pozycji konkurencyjnej Polski i okreslenie przewag konkuencyjnych polskiego produktu turystycznego w porównaniu do produktu turystycznego wybranych krajów Unii Europejskiej na tle ogólnych tendencji w turystyce światowej. Wskazuje również wnioski i propozycje działań, które prowadziłyby do poprawy pozycji konkurencyjnej polskiej turystyki na międzynarodowym rynku turystycznym.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. CD.19 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Księga pamiątkowa dedykowana prof. Henrykowi Mrukowi.
Rozdziały lub artykuły tej książki skatalogowano pod własnymi tytułami. Dostępne pod tytułem pracy zbiorowej.
Bibliografia, netografia przy rozdziałach.
Monografia "Handel i finanse międzynarodowe w świetle wyzwań XXI wieku" stanowi próbę przedstawienia wieloaspektowości i złożoności funkcjonowania przedsiębiorstw w "globalnej wiosce". Jej Autorzy prezentują różnorodne zagadnienia zarówno w ujęciu teoretycznym, jak i praktycznym, które związane są z: -tendencjami oraz wyzwaniami w sferze międzynarodowych stosunków gospodarczych; -oraz budowaniem międzynarodowej pozycji rynkowej przedsiębiorstwa. Książka jest przeznaczona zarówno dla studentów uczelni ekonomicznych, badaczy zajmujących się omawianą problematyką, jak również dla przedsiębiorstw funkcjonujących na rynkach zagranicznych i tych, które dopiero zamierzają rozpocząć działania tego typu.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.18227.XI.4 [Magazyn 1] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 20265.XI.4 [Wypożyczalnia C] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 20264.XI.4 [Czytelnia C] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Autorka podejmuje problematykę obejmującą opracowanie koncepcji zarządzania przedsiębiorstwami i organizacjami sektora publicznego. Zgodnie z kierunkiem rozwoju procesów globalnych w gospodarce światowej i modelowaniem przedsięwzięć związanych z wprowadzeniem do Unii Europejskiej przedsiębiorstwa te stoją wobec konieczności osiągnięcia konkurencyjności na rynkach światowych.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.4405 [Magazyn 1], 4863 [Magazyn 2], 6227 [Magazyn 2] (3 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 4862.IX.1 [Czytelnia C] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 169-173.
U podstaw monografii leżał zamiar autorów inspirowania oraz pobudzania przedsiębiorczych postaw i praktycznej aktywności wszystkich tych, dla których celem i płaszczyzną działania jest konkurencyjna turystyka w regionie. Treść opracowania została podzielona na dwie części. Pierwsza część obejmuje podstawowe zagadnienia związane z aktualnie rozumianym zarządzaniem konkurencyjnością biznesu turystycznego w regionach oraz ze strategicznym znaczeniem marki w turystyce. Druga część książki jest efektem badań empirycznych nad uwarunkowaniami konkurencyjności biznesu turystycznego w polskich regionach. Wyodrębnione zostały tu czynniki i profile konkurencyjności zarządzania, ocena lokalnego otoczenia firm turystycznych i ocena systemów zarządzania przedsiębiorstw turystycznych. Książka jest adresowana do studentów, przedsiębiorców oraz pracowników sektora publicznego i społecznego działających w systemie zarządzania turystyką. Pozwoli na przełamywanie stereotypów typowych systemów świadczenia usług turystycznych w regionach, nowoczesne komponowanie biznesu turystycznego z wykorzystaniem turystyczno-krajobrazowych kompetencji regionów, efektywną budowę oraz zarządzanie marką biznesu i regionu na globalnym rynku turystycznym.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.11391 [Magazyn 1] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.11390.XX.4 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 12590.XX.4 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 16829.VI.6 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. przy rozdz.
Autorzy książki stawiają tezę, że w ostatnich latach nastąpiła istotna zmiana znaczenia czynników międzynarodowej konkurencyjności polskiej gospodarki wynikająca z procesów globalizacji oraz integracji z Unią Europejską. Wskazują oni, że z jednej strony zmalało znaczenie wielu tradycyjnych czynników konkurencyjności (jak na przykład autonomicznych zasobów kapitałowych czy powszechnych technologii), ponieważ stały się one łatwo dostępne i mobilne w skali międzynarodowej. Z drugiej strony zaś wzrosło znaczenie wielu innych czynników konkurencyjności o mniejszym lub niedocenionym dawniej znaczeniu. Na uwagę zasługują w szczególności rozwiązania instytucjonalne, które w warunkach mobilności czynników wytwórczych mają decydujący wpływ na lokalizację inwestycji i związanego z nimi transferu technologii. Odnosząc te ogólne wnioski wynikające z badań konkurencyjności do wyborów polityki ekonomicznej w Polsce, autorzy za kluczowe sfery działania uznają poprawę otoczenia instytucjonalnego (w tym m.in. reformę finansów publicznych, dokończenie prywatyzacji, poprawę otoczenia regulacyjnego czy restrukturyzację sfery B+R), podniesienie poziomu wykorzystania zasobów ludzkich w procesie tworzenia dochodu narodowego oraz wzmacnianie jakości kapitału ludzkiego – co pozwoli na lepsze wykorzystanie napływu do Polski kapitału i technologii ze źródeł zewnętrznych. Istotną wartością książki jest również wyselekcjonowana w procesie badań oraz wielu seminaryjnych dyskusji metoda analizy konkurencyjności gospodarczej. Dzięki niej przedstawione w pracy analizy porównawcze mają wysoką wartość porównawczą oraz praktyczną, w szczególności mogą być użyteczne dla wypracowania prorozwojowych i prokonkurencyjnych rozwiązań w polityce ekonomicznej.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.9016.XI.4 [Wypożyczalnia C] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 10587.XI.4 [Czytelnia C] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Monografie i Opracowania / Wyższa Szkoła Zarządzania i Administracji w Opolu)
Nazwy aut. na s. [442-443].
Bibliogr. przy rozdz.
Publikacja jest wynikiem konferencji naukowej. Podzielona została na trzy części. Część pierwsza poświęcona jest szeroko pojętej problematyce nowoczesnego zarządzania. W części drugiej zaprezentowano wyniki dociekań naukowych m.in. praktyczne zastosowanie metod i technik analizy zjawisk i procesów gospodarczych w skali mikro i makro. Część trzecia akcentuje zagadnienia obejmujące wybrane nurty badawcze w ramach polityki społecznej.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 10690.VII.1 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Ekonomiczne Problemy Usług, ISSN 1896-382X ; nr 86)
W serii gł.: ISSN 1640-6818 ; nr 701.
Tematyka rynku turystycznego, a szczególnie popytu turystycznego, jest przedmiotem opracowań naukowych pięciotomowego wydania "Zeszytów Naukowych Uniwersytetu Szczecińskiego" serii Ekonomiczne Problemy Usług przygotowanych przez przedstawicieli najważniejszych ośrodków naukowych w Polsce zajmujących się zagadnieniami turystyki, zwłaszcza w obszarze nauk ekonomicznych. Tom V "Podaż turystyczna jako determinanta kształtowania popytu turystycznego" obejmuje zagadnienia produktu turystycznego, produktu turystyki wiejskiej oraz funkcjonowania przedsiębiorstw turystycznych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 13448.XX.3 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Ekonomiczne Problemy Usług, ISSN 1896-382X ; nr 83)
W serii gł. : nr 698.
Tematyka rynku turystycznego, a szczególnie popytu turystycznego, jest przedmiotem opracowań naukowych pięciotomowego wydania "Zeszytów Naukowych Uniwersytetu Szczecińskiego" serii Ekonomiczne Problemy Usług przygotowanych przez przedstawicieli najważniejszych ośrodków naukowych w Polsce zajmujących się zagadnieniami turystyki, zwłaszcza w obszarze nauk ekonomicznych. Tom II "Popyt turystyczny. Uwarunkowania" dotyczy determinant popytu turystycznego w aspekcie ogólnym, determinant popytu w aspekcie form i rodzajów turystyki oraz zagadnienia współzależności uwarunkowań popytu i podaży turystycznej.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 13453.XX.3 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 187-202.
Książka jest cennym opracowaniem, które dobrze wyraża teoretyczną i praktyczną wiedzę o realiach prowadzenia działalności gospodarczej przez przedsiębiorstwa w skali międzynarodowej na tle procesu globalizacji. Przedstawiono w nim w sposób jasny i poglądowy szereg wiadomości podstawowych dla sfery finansów i rynków finansowych. Mozna wymienić takie tematy jak: zasady funkcjonowania giełdy, historia powstania giełd, podstawowe transakcje, jakie mogą być zawierane na giełdach, czy metody wyceny przedsiębiorstw. Zaletą pracy jest też przedstawienie wielu aktualnych i ważnych informacji na temat rozwoju, zmian sytuacji finansowej w różnych częściach świata, np. w Ameryce Południowej. Ciekawe są opisy kryzysów w Argentynie, Rosji i USA. (z recenzji prof. dr. hab. Marka Pawlaka i dr. hab. Jana Komorowskiego)
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.11317.VIII.4.4 [Wypożyczalnia C] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 12455.VIII.4.4 [Czytelnia C] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 237-252.
W grze o rozwój, kluczową pozycje we współczesnej gospodarce zajmuje region. Budowanie jego przewag konkurencyjnych uwarunkowane jest istnieniem kapitału ludzkiego, kapitału społecznego, infrastruktury instytucjonalnej, przedsiębiorczości i innowacyjności. Prezentowana książka wskazuje od czego zależy rozwój regionu w gospodarce globalnej, wyjaśnia mechanizmy wspierania konkurencyjności regionu, w sposób kompleksowy charakteryzuje instrumentarium planowania strategicznego w mieście i regionie, wyjaśnia reguły nowej polityki regionalnej obowiązujące w okresie 2007-2013. Wiedza ta prezentowana z perspektywy ekonomicznej i socjologicznej adresowana jest zarówno do praktyków, jak i teoretyków zajmujących się problemami zarządzania miastem i regionem.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.11766.XIII.3 [Wypożyczalnia C] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 12957.XIII.3 [Czytelnia C] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Wydawnictwa Profesjonalne PWN)
Tyt. oryg.: "The innovator's dilemma : when new technologies cause great firms to fail" 1997.
Indeks.
Największą wartością książki jest ukazanie błędnego koła, w którym tkwią przedsiębiorstwa. Stają się one zakładnikami jednej z głównych zasad prowadzenia biznesu: klient jest najcenniejszym zasobem firmy. Stosując tę zasadę, w pewnym uproszczeniu, przedsiębiorstwa robią tylko, czego oczekuje klient. W efekcie nie przeznaczają środków na działania, które nie są w danym momencie pożądane przez klienta. [...\ W konsekwencji firma nie zauważa, że technologia zakłócająca rozwój tworzy nowy rynek i buduje tzw. nowy łańcuch wartości, w którym będą obowiązywać inne zasady gry, niż w tym, w którym obecnie ona funkcjonuje.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 10908.IX.5 [Czytelnia C] (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej