Sortowanie
Źródło opisu
Katalog księgozbioru
(151)
Forma i typ
Książki
(151)
Publikacje naukowe
(16)
Publikacje dydaktyczne
(1)
Dostępność
tylko na miejscu
(134)
dostępne
(106)
wypożyczone
(1)
Placówka
Biblioteka Główna. Magazyny
(46)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
(59)
Biblioteka Główna. Czytelnie
(134)
Filia Radzyń Podlaski. Wypożyczalnia
(1)
Filia Radzyń Podlaski. Czytelnia
(1)
Autor
Ochmański Marian (1936- )
(10)
Kubinowski Dariusz (1962- )
(6)
Lewicki Roman (1953- )
(5)
Łobocki Mieczysław (1929- )
(4)
Fiedurek Jan (1950- )
(3)
Filipiak Marian (1935- )
(3)
Hofman Iwona
(3)
Karpuś Piotr
(3)
Kępa-Figura Danuta (1969- )
(3)
Lewicka Agnieszka
(3)
Palak Zofia (1951- )
(3)
Węcławski Jerzy (1953- )
(3)
Baran-Zgłobicka Bogusława
(2)
Bartkowicz Zdzisław (1947- )
(2)
Bera Ryszard
(2)
Bytniewski Paweł (1954- )
(2)
Chałubiński Mirosław (1949- )
(2)
Chodkowska Maria
(2)
Filipiak Marian
(2)
Golec Janusz (1952- )
(2)
Guz Sabina
(2)
Kirenko Janusz
(2)
Korzeniowska Anna (ekonomistka)
(2)
Kwiatkowska Grażyna Ewa (1957- )
(2)
Machaj Irena
(2)
Markiewicz Katarzyna
(2)
Misterek Wojciech
(2)
Mącik Radosław
(2)
Nowakowski Michał (nauki medyczne)
(2)
Piątkowski Włodzimierz (1955- )
(2)
Wiatrowska Anna
(2)
Wojnarska Anna
(2)
Baczewski Grzegorz
(1)
Basta-Chmielewska Leonarda
(1)
Bednarczuk Beata
(1)
Borkowska Aneta R. (psycholog)
(1)
Brzezińska-Wójcik Teresa
(1)
Buczak Agnieszka
(1)
Bujnowska Anna
(1)
Bulanda Władysław
(1)
Ciesielska-Musameh Róża
(1)
Dawidek Jarosław Andrzej
(1)
Domańska Łucja
(1)
Dudak Anna
(1)
Dumała Andrzej
(1)
Dumała Hanna
(1)
Dąbrowska Teresa Elżbieta
(1)
Gajuś-Lankamer Ewa
(1)
Gaś Zbigniew Bronisław (1952- )
(1)
Gdulewicz Ewa
(1)
Gorzym-Wilkowski Waldemar
(1)
Groszyk Henryk (1926-2009)
(1)
Grudziewska Ewa
(1)
Guziuk-Świca Barbara
(1)
Głaz Adam (1970- )
(1)
Janicki Grzegorz
(1)
Janowska Janina
(1)
Jedlewska Barbara (1953- )
(1)
Jezior Jagoda
(1)
Kancik-Kołtun Ewelina
(1)
Kaszewski Bogusław Michał
(1)
Kawczyńska-Butrym Zofia (1927- )
(1)
Kawczyńska-Butrym Zofia (1939- )
(1)
Kirenko Janusz (1954- )
(1)
Klimkowska Katarzyna
(1)
Komorska Marta (1962- )
(1)
Kostka-Szymańska Małgorzata
(1)
Krasowicz-Kupis Grażyna
(1)
Kusiak Krystyna
(1)
Kuć-Czajkowska Katarzyna
(1)
Kwaśniewska Grażyna
(1)
Kwiatkowski Tadeusz (1930- )
(1)
Leszczyńska Agnieszka (zarządzanie)
(1)
Maj Dorota
(1)
Marczewska-Rytko Maria
(1)
Marczewska-Rytko Maria (1962- )
(1)
Mazur Zbigniew (1961- )
(1)
Michałowski Stanisław (1951- )
(1)
Munia Henryka
(1)
Nowak Jakub (1981- )
(1)
Nowakowska-Buryła Ilona
(1)
Olchowski Jakub
(1)
Orłowski Ryszard (1927- )
(1)
Pakuła Magdalena
(1)
Parchomiuk Monika
(1)
Parczewska Teresa
(1)
Pawlak Agnieszka (1971- )
(1)
Pawłowska Agnieszka
(1)
Piasecka Agnieszka (zarządzanie)
(1)
Pieniążek Antoni
(1)
Pietraś Marek
(1)
Przechodzka Grażyna
(1)
Sagan Mariusz
(1)
Seidler Grzegorz Leopold (1913-2004)
(1)
Sidor Monika
(1)
Sienkiewicz Mariusz Wiktor
(1)
Skowronek Ewa
(1)
Skrzydło Wiesław (1929- )
(1)
Skrętowicz Biruta
(1)
Sobczyk Genowefa
(1)
Rok wydania
2010 - 2019
(56)
2000 - 2009
(80)
1990 - 1999
(14)
1980 - 1989
(1)
Okres powstania dzieła
2001-
(22)
Kraj wydania
Polska
(150)
nieznany (pol)
(1)
Język
polski
(150)
rosyjski
(1)
Odbiorca
B1 (poziom biegłości językowej)
(1)
B2 (poziom biegłości językowej)
(1)
Cudzoziemcy
(1)
Temat
PROMOCJA ZDROWIA
(13)
MATERIAŁY KONFERENCYJNE
(11)
MŁODZIEŻ
(8)
RODZINA
(7)
NAUCZYCIELE
(6)
NIEPEŁNOSPRAWNI
(6)
PEDAGOGIKA
(6)
WYCHOWANIE
(6)
PEDAGOGIKA KULTURY
(5)
DZIECKO
(4)
NAUCZANIE
(4)
ADAPTACJA SPOŁECZNA
(3)
HIGIENA
(3)
KOMUNIKACJA SPOŁECZNA
(3)
NAUCZANIE POCZĄTKOWE
(3)
ODŻYWIANIE
(3)
PAŃSTWO
(3)
PEDAGOGIKA RESOCJALIZACYJNA
(3)
PEDAGOGIKA SPECJALNA
(3)
PRZEKŁADY
(3)
SZKOLNICTWO WYŻSZE
(3)
Służba zdrowia
(3)
UCZNIOWIE
(3)
Środki masowego przekazu
(3)
ALKOHOLIZM
(2)
ALTRUIZM
(2)
Analiza treści i zawartości mediów
(2)
DIAGNOZA PEDAGOGICZNA
(2)
EMIGRACJA ZAROBKOWA
(2)
EUROPA
(2)
GRUPY SPOŁECZNE
(2)
Język rosyjski
(2)
KOBIETA
(2)
KONSUMENCI (ekon.)
(2)
KULTURA
(2)
MARKETING ELEKTRONICZNY
(2)
METODA MONTESSORI
(2)
Medioznawstwo
(2)
Metody badawcze
(2)
PATOLOGIA SPOŁECZNA
(2)
POSTAWY
(2)
PRZEDSIĘBIORSTWO
(2)
RODZINA ZASTĘPCZA
(2)
RYNEK FINANSOWY
(2)
Rozwój regionalny
(2)
Rozwój zrównoważony
(2)
Samorząd gminny
(2)
UCZNIOWIE KLAS POCZĄTKOWYCH
(2)
WIEDZA
(2)
WSPARCIE SPOŁECZNE
(2)
Zatrudnienie
(2)
AGRESYWNOŚĆ
(1)
ASERTYWNOŚĆ
(1)
Absolwenci szkół wyższych
(1)
BEZPIECZEŃSTWO MIĘDZYNARODOWE
(1)
BIBLIOTERAPIA
(1)
BUDŻETY TERENOWE
(1)
Bonny, Helen L. (1940-2010)
(1)
Budżety terenowe
(1)
CHORZY
(1)
CHORZY w RODZINIE
(1)
CUDZOZIEMCY
(1)
CYBERPRZEMOC
(1)
CZYTELNICTWO DZIECIĘCE
(1)
DIETETYKA
(1)
DOMY DZIECKA
(1)
DOMY DZIECKA RODZINNE
(1)
DROBNOUSTROJE
(1)
DYSLEKSJA i DYSGRAFIA
(1)
DZIECKO AUTYSTYCZNE
(1)
DZIECKO NIEPEŁNOSPRAWNE
(1)
DZIECKO NIEPEŁNOSPRAWNE UMYSŁOWO
(1)
DZIECKO w WIEKU PRZEDSZKOLNYM
(1)
Degradacja środowiska
(1)
Drenaż mózgów
(1)
Dziecko z niepełnosprawnością intelektualną
(1)
Dziennikarstwo
(1)
DŁUGOWIECZNOŚĆ
(1)
Dług publiczny
(1)
EDUKACJA EKOLOGICZNA
(1)
EKONOMIA
(1)
Emigranci
(1)
Farmakologia
(1)
Federalizm fiskalny
(1)
Filozofia nauki
(1)
Finanse publiczne
(1)
Fizyka
(1)
GEOGRAFIA
(1)
GOSPODARKA TERENOWA
(1)
GRY EDUKACYJNE
(1)
GRZYBOWSKI, WACŁAW (1929-2004)
(1)
Gatunki medialne
(1)
Geologia
(1)
HANDEL ELEKTRONICZNY
(1)
HORVATH VON, ÖDÖN (1901-1938)
(1)
Hydrologia
(1)
INNOWACJE
(1)
INTEGRACJA EUROPEJSKA
(1)
INTEGRACJA SPOŁECZNA
(1)
Innowacje
(1)
Temat: czas
2001-
(11)
2001-0
(8)
1901-2000
(4)
1989-
(2)
1801-1900
(1)
1901-
(1)
1945-1989
(1)
1989-2000
(1)
Temat: miejsce
Polska
(7)
Województwo lubelskie (1999- )
(2)
Bug (dorzecze)
(1)
Europa
(1)
LUBLIN (woj. lubelskie ; okręg)
(1)
LUBLIN (woj. lubelskie)
(1)
Lubelszczyzna
(1)
Lublin (woj. lubelskie ; okręg)
(1)
STANY ZJEDNOCZONE
(1)
Unia Europejska
(1)
Gatunek
PODRĘCZNIKI AKADEMICKIE
(7)
Monografia
(5)
Opracowanie
(5)
Praca zbiorowa
(5)
Materiały konferencyjne
(3)
Podręcznik
(3)
Raport z badań
(2)
DANE STATYSTYCZNE
(1)
KSIĘGI PAMIĄTKOWE
(1)
Księga pamiątkowa
(1)
MATERIAŁY KONFERENCYJNE
(1)
MATERIAŁY POMOCNICZE dla SZKÓŁ
(1)
PODRĘCZNIKI
(1)
Podręczniki akademickie
(1)
Dziedzina i ujęcie
Socjologia i społeczeństwo
(7)
Gospodarka, ekonomia, finanse
(5)
Medycyna i zdrowie
(5)
Edukacja i pedagogika
(4)
Geografia i nauki o Ziemi
(4)
Polityka, politologia, administracja publiczna
(4)
Językoznawstwo
(3)
Media i komunikacja społeczna
(3)
Etnologia i antropologia kulturowa
(2)
Ochrona środowiska
(2)
Zarządzanie i marketing
(2)
Architektura i budownictwo
(1)
Chemia
(1)
Filozofia i etyka
(1)
Fizyka i astronomia
(1)
Historia
(1)
Kultura i sztuka
(1)
Nauka i badania
(1)
Prawo i wymiar sprawiedliwości
(1)
Psychologia
(1)
Rolnictwo i leśnictwo
(1)
Słowo kluczowe
zdrowie
(15)
promocja zdrowia
(12)
rodzina
(9)
styl życia
(9)
wartości
(6)
dzieci
(5)
młodzież
(5)
przedsiębiorstwo
(5)
socjologia
(5)
wychowanie
(5)
choroba
(4)
dziecko niepełnosprawne
(4)
planowanie przestrzenne
(4)
zdrowe żywienie
(4)
Internet
(3)
Polska
(3)
aktywność fizyczna
(3)
edukacja
(3)
media
(3)
medioznawstwo
(3)
państwo
(3)
rynek pracy
(3)
samorząd terytorialny
(3)
szkolnictwo wyższe
(3)
terapia
(3)
tożsamość społeczna
(3)
środowisko przyrodnicze
(3)
alkohol
(2)
alkoholizm
(2)
altruizm
(2)
badania naukowe
(2)
biblioterapia
(2)
edukacja wczesnoszkolna
(2)
ekologia
(2)
haktywizm
(2)
inflacja
(2)
integracja społeczna
(2)
jakość kształcenia
(2)
jednostka społeczna
(2)
kobiety
(2)
kompetencje zawodowe
(2)
krajobraz
(2)
medykalizacja
(2)
miasto
(2)
migracje zarobkowe
(2)
mikrostruktura
(2)
muzyka
(2)
nauka
(2)
nieśmiałość
(2)
ochrona środowiska
(2)
odżywianie
(2)
ojciec
(2)
pedagogika
(2)
prawo
(2)
przekład
(2)
region
(2)
rehabilitacja
(2)
resocjalizacja
(2)
rodzina alkoholowa
(2)
rozwój
(2)
rozwój lokalny
(2)
rynek finansowy
(2)
samoocena
(2)
samorząd lokalny
(2)
socjologia wiedzy
(2)
społeczeństwo obywatelskie
(2)
społeczność lokalna
(2)
struktura społeczna
(2)
system polityczny
(2)
tłumaczenie
(2)
wartość
(2)
więź społeczna
(2)
wychowanie do wartości
(2)
wykluczenie społeczne
(2)
żywienie
(2)
ADHD
(1)
Bonny, Helen
(1)
Francja
(1)
Great Britain
(1)
Lubelszczyzna
(1)
Lublin
(1)
NATO
(1)
New Age
(1)
Niemcy
(1)
Pojezierze Łęczyńsko-Włodawskie
(1)
Polacy
(1)
Roztocze
(1)
Stany Zjednoczone
(1)
Unia Europejska
(1)
Wielka Brytania
(1)
Wyżyna Lubelska
(1)
Włochy
(1)
absorpcja
(1)
adopcja
(1)
afazja
(1)
agresja
(1)
aktywność ekonomiczna
(1)
aktywność zawodowa
(1)
animacja kultury
(1)
animacja społeczna
(1)
151 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
Celem książki jest stworzenie wiernego obrazu rozmiarów i natury zjawiska ubóstwa oraz instrumentów i sposobów prowadzenia polityki społecznej mającej na celu jego ograniczanie w krajach Unii Europejskiej. Udokumentowany obraz biedy, choć przedstawiony z perspektywy europejskiej, ma służyć przede wszystkim konstrukcji takiej polityki społeczenej w Polsce, która skutecznie ograniczając rozmiary ubóstwa, umożliwi naszemu krajowi osiągnięcie spójności z pozostałymi członkami Unii.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.7564.VII.3 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 8560.VII.3 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 135-146.
Publikację można zaliczyć do nurtu tzw. geografii stosowanej (applied geography), a więc geograficznych prac naukowych, których wyraźnie i dokładnie określonym celem jest bezpośrednie wykorzystanie w praktyce. Ciągle rzadko spotyka się opracowania, w których doprowadzono logicznie i konsekwentnie od badań podstawowych - prac terenowych, analizy dostępnych danych źródłowych i poszukiwań metodologicznych, poprzez przetwarzanie całości rezultatów badań do formy uznanej za przydatną do celów praktycznych, aż po szczegółowe określenie kierunków działań umożliwiających właściwe i racjonalne wykorzystanie zasobów środowiska. Rozważania dotyczące aktualnej i możliwej do zaproponowania, bardziej racjonalnej, struktury krajobrazu oparto na niezwykle starannie i wszechstronnie przygotowanym materiale analitycznym, który posłużył klarownej, krytycznej prezentacji najważniejszych cech układów krajobrazowych odniesionych do aktualnej struktury przestrzennej zagospodarowania. Pozwoliło to na kreację niezwykle interesującego oraz unikatowego i pionierskiego studium - projektu korekty aktualnego stanu struktury użytkowania ziemi w badanych obszarach.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 17892.XXVI.5 [Wypożyczalnia C] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 17891.XXVI.5 [Czytelnia C] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia, netografia, wykaz aktów prawnych na stronach 423-457.
Recenzowane opracowanie należy ocenić jako niezwy­kle potrzebne, prezentujące ewolucję poglądów i rozwią­zań prawno-administracyjnych. Kompleksowe ujęcie bez wątpienia ma charakter nowatorski, opiera się na bardzo dobrej znajomości literatury, realizowanych projektów ba­dawczych oraz procedury wykonawstwa i wdrażania do­kumentów planistycznych. Autorka od wielu lat specjalizuje się przede wszystkim w problematyce środowiskowej i pla­nistycznej z punktu widzenia rozwoju obszarów wiejskich, które stanowią w sensie przestrzennym dominującą część terytorium naszego państwa. Potencjalnych „Odbiorców” recenzowanego opracowa­nia można zdefiniować bardzo szeroko: naukowe środowi­ska przyrodników i planistów, praktycy w zakresie plano­wania przestrzennego i zarządzania rozwojem – zarówno wykonawcy opracowań, jak i realizatorzy w jednostkach samorządu terytorialnego oraz oczywiście studenci kie­runków przyrodniczych i planistycznych.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 17890.XIII.3 [Wypożyczalnia C] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 17889.XIII.3 [Czytelnia C] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. przy pracach.
Przesłaniem wiodącym pracy zbiorowej pt. "Powinności i kompetencje w wychowaniu osób niedostosowanych społecznie" jest wyeksponowanie roli pedagoga w procesie resocjalizacji, ukazanie wieloaspektowości kompetencji, jakie powinien posiadać, by mógł się zmierzyć z trudniejszymi wyzwaniami praktyki. Zaprezentowane w monografii rozważania przybliżają Czytelnikowi obszar będący w polu zainteresowań pedagogiki resocjalizacyjnej, procesów przez tę pedagogikę analizowanych zarówno w warstwie teoretycznych dociekań, jak i metodycznych oraz organizacyjnych rozwiązań. Praca obejmuje trzy kręgi tematyczne: kompetencje pedagogów resocjalizacyjnych, rola i obowiązki pedagogów resocjalizacyjnych, obraz pedagoga resocjalizacyjnego w percepcji osób resocjalizowanych. Oddana do rąk Czytelników książka może stanowić inspirację i zachętę do teoretyczno-badawczego i praktycznego zajmowania szczególną kategorią osób - niedostosowanych społecznie, z zaburzeniami w zachowaniu, wchodzących w kolizje z prawem, zdemoralizowanych, czy wreszcie, jak chcą socjologowie, wadliwie przystosowanych.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.9210.VI.13 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 10938.VI.13 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 117-124.
Na początku XX wieku na bazie osobistych doświadczeń i obserwacji Maria Montessori wykreowała oryginalne, teoriopoznawcze podstawy pracy pedagogicznej z dzieckiem. Opracowała metodę zindywidualizowanego kształcenia, która do dnia dzisiejszego stanowi jedną z alternatywnych form edukacji dzieci w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym. W niniejszej publikacji zarysowane zostały poglądy pedagogiczne Marii Montessori, podjęto również próbę spojrzenia na to, co dzieje się w klasie prowadzonej zgodnie z założeniami włoskiej badaczki. Prezentowana praca może stanowić inspirację dla pedagogów i rodziców, którzy szukają wzorów edukacji otwartej czy aktywnej. Publikacja adresowana jest również do studentów kierunków nauczycielskich.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 9142.IV.9 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 251-260. Indeks.
Przedmiotem niniejszej publikacji uczyniono funkcjonowanie polskich emigrantów w nowym środowisku pracy, rozpatrywane w kontekście posiadanych przez nich kompetencji zawodowych. Zasadniczym celem było ustalenie, w jakim stopniu poziom tego funkcjonowania zależy od indywidualnego przygotowania zawodowego osób podejmujących pracę za granicą. Ponadto dokonano porównania poziomu funkcjonowania zawodowego emigrantów polskich z pracownikami zatrudnionymi w kraju, aby ocenić, w jakim stopniu zasoby osobiste i czynniki sytuacyjne determinują rozwój zawodowy pracownika.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 12193.VII.3 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. przy pracach.
Niniejsza rozprawa, podejmująca ważny i aktualny problem jakości kształcenia akademickiego w obszarze nauk pedagogicznych, stanowi istotny głos w dyskusji społecznej nad kondycją, misją i zadaniami szkolnictwa wyższego w Polsce. Bogata oferta studiów pedagogicznych w Polsce, będąca odpowiedzią środowisk akademickich na potrzeby społeczne i oczekiwania rynku pracy, stanowi z jednej strony ważną i prężną część rynku studiów wyższych, z drugiej zaś jest wielkim wyzwaniem w zakresie organizacji edukacji nowoczesnej i wysokojakościowej. Organizatorzy tej edukacji - uczelnie wyższe - ponoszą niezbywalną odpowiedzialność za jakość produktu określanego mianem studiów wyższych - I i II stopnia. Dbałość o rozwój studiów pedagogicznych - tak pod kątem zakresu (poszerzenie oferty), jak i podnoszenie jakości - nie może być realizowane jedynie na poziomie poszczególnych gremiów, ukierunkowana na wspólne definiowanie problemów, diagnozę sytuacji, opracowywanie prognoz i w końcu poszukiwanie skutecznych rozwiązań oraz sposobów ich wdrażania. Publikacja stanowi silny głos w tej dyskusji. Wielkim walorem pracy jest zawarcie w niej stanowisk wielu wybitnych polskich pedagogów. Opracowanie składa się z czterech komplementarnych części, których zakresy treściowe ujmują szerokie spektrum problematyki jakości edukacji wyższej w obszarze nauk pedagogicznych. z recenzji prof. dr hab. Tamary Zacharuk
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 15195.V.3 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia, netografia na stronach 169-195.
Opracowanie "Od regionu geograficznego do regionu turystycznego. Lubelszczyzna - implikacje historyczne, teoretyczne, naukowo-badawcze, edukacyjne" można traktować jako monografię tematyczną, w której głównemu, przewodniemu wątkowi tematycznemu podporządkowano opracowanie przez różnych autorów części całości - dwie wstępne o charakterze bardzo ogólnym, syntetycznym i dalsze, traktujące jako "studia przypadku" trzy krainy w obrębie szeroko pojętego regionu lubelskiego, które mogą być rozpatrywane także jako regiony turystyczne. [...] opracowanie odznacza się bardzo wysoką jakością jako publikacja naukowa, [...] szczególnie [...] przeznaczona do użytku dydaktycznego jako bardzo cenne źródło informacji i wzorzec [...] dla studentów geografii, turystyki, gospodarki przestrzennej i innych pokrewnych kierunków. Z recenzji prof. dr hab. Krzysztofa H. Wojciechowskiego
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 17884.XXI.2 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 17883.XXI.2 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 117-123.
Publikacja porusza problematykę z zakresu psychologii i pedagogiki zdrowia i ukazuje się w okresie zwiększonego zainteresowania społeczeństwa tą problematyką. Prezentowana w niej analiza zachowań żywieniowych młodzieży ujawnia potrzebę intensyfikacji działań związanych z edukacją żywieniową rozumianą jako forma skutecznej profilaktyki.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 15273.XVIII.10 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Książka zawiera informacje dotyczące podstawowych wielkości i procesów fizycznych, takich jak: ruch, siły, energia, fale, ciepło, elektryczność i magnetyzm, promieniowanie elektromagnetyczne, struktury atomowe, promieniotwórczość oraz opisuje prawa rządzące tymi procesami. W rozdziałach od 1 do 6 omówiono także oddziaływania różnorodnych czynników fizycznych na środowisko i człowieka, metody eksperymentalne oparte na zjawiskach fizycznych i dotyczące tych oddziaływań oraz sposoby ochrony przed ich negatywnymi skutkami. Spośród omawianych zagadnień na uwagę zasługują aktualne problemy, np.: efekt cieplarniany, dziura ozonowa, wykorzystanie energii słonecznej, działanie substancji promieniotwórczych, energetyka jądrowa, zastosowanie sztucznych satelitów, a także hałas. Problematyka książki dotyczy nie tylko środowiska naturalnego, ale uwzględnia także środowisko zamieszkania, pracy, komunikacji - odgrywające coraz większą rolę w związku z rozwojem cywilizacji technicznej.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Filia Radzyń Podlaski. Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.327.XVII.1 [Wypożyczalnia. Filia Radzyń Podlaski], F.328.XVII.1 [Wypożyczalnia. Filia Radzyń Podlaski], F.326.XVII.1 [Wypożyczalnia. Filia Radzyń Podlaski] (3 egz.)
Filia Radzyń Podlaski. Czytelnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.325.XVII.1 [Czytelnia. Filia Radzyń Podlaski] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Studia z Podstaw Socjologii Wiedzy.)
Bibliogr. przy pracach.
Przekonani o użyteczności socjologii wiedzy i jej naukowej doniosłości prezentujemy czytelnikom drugi tom "Teoretycznych podstaw socjologii wiedzy", zapowiadając jednocześnie kolejne tomy poświęcone tej problematyce. Niniejsza praca składa się z dwóch części. W pierwszej - "Prezentacje" - znalazło się 9 studiów analizujących ogólne problemy socjologii wiedzy (m.in. "wiedzy milczącej") oraz różne jej nurty (nieklasyczna socjologia wiedzy, epistemologia społeczna), a także koncepcje czołowych teoretyków - epistemologów, badaczy systemów autopojetycznych, socjologów nauki (M. Foucault, N. Luhmann, L. Fleck). Druga część - "Zastosowania" - zawiera próby implementacji socjologii wiedzy w różnych dziedzinach humanistyki i w odniesieniu do różnych sfer życia społecznego. Autorzy stawiają m.in. pytania związane ze społecznym funkcjonowaniem wiedzy, warunkami jej nabywania i reprodukcji, a także psychospołecznymi uwarunkowaniami rozwoju nauki.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 15525.VI.2 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Studia z Podstaw Socjologii Wiedzy.)
Bibliogr. przy pracach.
Socjologia wiedzy jest dziedziną obejmującą różnorakie studia z pogranicza socjologii, filozofii, metodologii nauk społecznych, czasem też innych dyscyplin naukowych, tj. psychologii, pedagogiki czy literaturoznawstwa. Pytanie o to, jak formy życia społecznego, wartości i normy kulturowe determinują wiedzę, w tym także wiedzę naukową, wydaje się dziś szczególnie interesujące, o czym świadczy rosnąca liczba prac dotyczących tej tematyki. Przekonani o użyteczności socjologii wiedzy i jej naukowej doniosłości, prezentujemy czytelnikom trzeci tom "Teoretycznych podstaw socjologii wiedzy", zapowiadając jednocześnie kontynuację tej problematyki. Autorzy zawartych w nim studiów stawiają pytania związane m. in. ze społecznym funkcjonowaniem wiedzy, warunkami jej nabywania i reprodukcji, a także psychospołecznymi uwarunkowaniami rozwoju nauki.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 15526.VI.2 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Publikacja jest zróżnicowana. Przedstawia idee wieloaspektowego, całościowego postrzegania człowieka niepełnosprawnego w różnych strukturach społecznych, poszukiwania sposobów racjonalnej i adekwatnej integracji we wszystkich płaszczyznach życia społecznego, dążenie do zachowania podmiotowości jednostki niespołecznej. Poszczególne opracowania łączy wielopłaszczyznowa analiza prezentowanych procesów i zjawisk, dążenie do interdyscyplinarności poprzez sięganie do dorobku teorii i praktyki pokrewnych dyscyplin naukowych.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 1943 [Magazyn 2] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 1944.IV.4 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Autorzy uznali, że problemy stereotypów osób z niepełnosprawnością są jedną z priorytetowych kwestii socjopedagogicznych, ponieważ stanowią one jakby sztywny kombinezon, ograniczający zarówno ruchy samych osób niepełnosprawnych, jak i ludzi z ich otoczenia, w dążeniu do poszukiwania wspólnej drogi. Rozważania o stereotypach dotyczących osób niepełnosprawnych kierowane są przede wszystkim do pedagogów specjalnych oraz studentów przygotowujących się do pracy pedagogicznej z osobami niepełnosprawnymi. Mamy nadzieję, że pozwolą one im lepiej zrozumieć społeczny kontekst edukacji i rehabilitacji osób obciążonych problemami biologiczno-medycznymi, a w konsekwencji przyczynią się do optymalizacji działań rehabilitacyjnych i integracyjnych.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.9181.VI.4 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 10874.VI.4 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
CD
W koszyku
Koniec tekstu na stronie 3. okładki.
Na uwagę zasługuje wszechstronność i kompleksowość podręcznika Z polskim w świat. Polega ona na rozwijaniu kompetencji komunikacyjnej w różnych przejawach: zarówno kompetencji receptywnych (słuchanie, czytanie), jak i produktywnych (mówienie i pisanie). Autorki zadbały o opis podstawowych kategorii gramatycznych, które wraz z systematycznym bogaceniem leksyki składają się na kompetencję językową, gramatyczno-leksykalną. Odpowiedni dobór tekstów nacechowanych kulturowo zapewnia podniesienie kompetencji socjokulturowych u studentów uczących się z podręcznika Z polskim w świat. Wiedzę w tym zakresie student uzyska również z komentarzy objaśniających językowe normy zachowań w typowych sytuacjach społecznych. Normy są wyjaśnione jako pochodne kontekstu i roli komunikacyjnej. Autorki nie pominęły nawet (jakże ważnej w budowaniu relacji międzyludzkich) sfery komunikacji niewerbalnej.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 17600.V.8 [Czytelnia A] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia strony 259-275.
Przedstawiona praca stanowi pierwsza próbę w polskiej literaturze z zakresu limnologii fizycznej syntetycznego ujęcia wyników badań tych obiektów. Bazując na badaniach 71 jezior, Autor przedstawia ich klasyfikację oraz bardzo szeroko ilościowe i jakościowe cechy wód.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 17873.XVII.4 [Czytelnia C] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Publikacja ukazuje wybrane problemy z zakresu wychowania, jego istoty i złożoności - w ujęciu współczesnych przedstawicieli nauki zajmujących się oświatą i wychowaniem. Czytelnik znajdzie tu m.in. praktyczne wskazówki dotyczące metod wychowania, form pracy wychowawczej czy też informacje o przyczynach powstawania trudności wychowawczych i sposobach ich przezwyciężania. Bardzo cennym uzupełnieniem każdego rozdziału są ćwiczenia i zadanie do wykonania oraz spis literatury dotyczącej omawianej tematyki. Pozycja jest skierowana do pedagogów, nauczycieli, wychowawców oraz studentów kierunków pedagogicznych.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 1784.V.2 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 1783.V.2 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. przy rozdz. Indeks.
Książka zawiera systematycznie uporządkowaną wiedzę, przedstawioną w przejrzysty i czytelny sposób, dotyczącą relacji między dysfunkcjami mózgu a zachowaniem człowieka, w ujęciach klasycznych i współczesnych. Podręcznik obejmuje reprezentatywne dla neuropsychologii zagadnienia, na przykład z zakresu zaburzeń funkcji poznawczych, ruchowych, emocjonalnych, świadomości, a także osobowości w różnych formach patologii mózgu. Rozdziały poświęcone zaburzeniom zawierają opis psychologicznej i mózgowej organizacji funkcji oraz charakterystykę ich objawów i mechanizmów. Wiele miejsca poświęcono zasadom terapii neuropsychologicznej oraz pomocy psychologicznej udzielanej pacjentom i ich rodzinom.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.11221.XVIII.1.8 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 12306.XVIII.1.8 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 181-214.
Celem publikacji jest przybliżenie wiedzy na temat mikrobiomu oraz możliwości wykorzystania zjawisk antagonistycznych i synergistycznych interakcji zachodzących między drobnoustrojami. Przedstawiono tu niektóre możliwości wykorzystania bakterii jako potencjalnych czynników terapeutycznych, opisano korzyści wynikające ze spożywania probiotyków i prebiotyków, a także zagadnienia związane z transportem probiotyków w układzie pokarmowym człowieka.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.13825.XVIII.8 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 14789.XVIII.8 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 205-209.
Problematyka wpływu żywności i żywienia na zdrowie człowieka stawia ciągle nowe wyzwania i jest poszerzana o aktualną wiedzę. W monografii przedstawiono zagadnienia popularyzujące pewne postawy i zachowania związane z oddziaływaniem żywności i wpływające na zdrowie człowieka. Zawiera ona najważniejsze informacje dotyczące składników żywności i ich wpływu zarówno na kondycję fizyczną, jak i psychiczną człowieka. Ważnym elementem merytorycznym opracowania są rozdziały dotyczące racjonalnego odżywiania, stosunek do różnych diet (w tym wegetarianizmu), żywności funkcjonalnej oraz modyfikowanej genetycznie. Uzupełnieniem tych informacji jest charakterystyka antyodżywczych składników żywności oraz zalet konsumpcji owoców i warzyw.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.10262 [Magazyn 1] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.10261.XVIII.10 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 11790.XVIII.10 [Czytelnia B] (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej