Sortowanie
Źródło opisu
IBUK Libra
(15)
Katalog księgozbioru
(2)
Forma i typ
E-booki
(15)
Książki
(2)
Publikacje dydaktyczne
(1)
Publikacje naukowe
(1)
Dostępność
dostępne
(3)
tylko na miejscu
(2)
Placówka
Biblioteka Główna. Magazyny
(1)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
(2)
Biblioteka Główna. Czytelnie
(2)
Autor
Dydkowski Grzegorz
(2)
Bajdak Andrzej
(1)
Czech Katarzyna
(1)
Dyduch Wojciech
(1)
Franczak Iwona
(1)
Frączkiewicz-Wronka Aldona
(1)
Głębocka Magdalena
(1)
Ingram Tomasz
(1)
Jaciow Magdalena
(1)
Kaczmarzyk Jan
(1)
Kos Barbara
(1)
Kos-Łabędowicz Joanna
(1)
Krawczyk Grzegorz
(1)
Król Małgorzata
(1)
Mercik Anna
(1)
Mokryńska Anna
(1)
Pabian Barbara (prawo)
(1)
Pfaff Józef
(1)
Reformat Beata
(1)
Skórska Anna
(1)
Spyra Zbigniew
(1)
Szczypiorowska Angelika
(1)
Tomanek Robert
(1)
Urbanek Anna
(1)
Wolny Robert
(1)
Wójcik Ewa
(1)
Zieliński Tomasz
(1)
Ćwiklicki Marek
(1)
Łukasik Gabriela
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(15)
2010 - 2019
(1)
2000 - 2009
(1)
Okres powstania dzieła
2001-
(1)
Kraj wydania
Polska
(17)
Język
polski
(17)
Odbiorca
Szkoły wyższe
(1)
Temat
Ekoturystyka
(1)
PLANOWANIE STRATEGICZNE
(1)
ZARZĄDZANIE STRATEGICZNE
(1)
Temat: czas
2001-
(1)
Gatunek
Podręcznik
(1)
Dziedzina i ujęcie
Zarządzanie i marketing
(1)
Słowo kluczowe
finanse
(1)
infrastruktura turystyczna
(1)
planowanie strategiczne
(1)
przedsiębiorstwo turystyczne
(1)
przywództwo
(1)
turystyka zrównoważona
(1)
twórcza strategia
(1)
zarządzanie
(1)
zarządzanie strategiczne
(1)
17 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
(Praca Naukowa)
Bibliogr. 195-220.
Praca składa się z trzech rozdziałów z czego dwa są teoretyczne, a trzeci przedstawia wyniki przeprowadzonych badań. W pierwszym rozdziale podjęto próbę uporządkowania definicji koncepcji i modeli twórczości organizacyjnej. W drugim rozdziale rozwinięto koncepcję twórczej strategii i opisano jej teoretyczne wymiary. Rozważania w tym rozdziale skupiły się wokół teoretycznego modelu powiązań: twórczość-wymiary twórczej strategii-efektywność. Trzeci rozdział zawiera empiryczną analizę wymiarów twórczej strategii. Zidentyfikowane relacje teoretyczne pomiędzy zmiennymi stały się podstawą do zbudowania modelu badawczego oraz wprowadzenia hipotez badawczych.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.13527.IX.6 [Wypożyczalnia C] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 14493.IX.6 [Czytelnia C] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Podręcznik / Uniwersytet Ekonomiczny (Katowice))
Bibliografia na stronach 145-158.
Podręcznik, opracowany przez uznanych autorów, stanowi interesującą poznawczo interpretację pojęć, teorii i najnowszych ustaleń z zakresu zrównoważonej gospodarki turystycznej. Dokonano w nim kompletnego przeglądu aktualnego stanu wiedzy na temat idei zrównoważonego rozwoju w turystyce. Oprócz ugruntowanych teorii, zawiera elementy nowatorskie, wybrane z najnowszych polskich i zagranicznych opracowań literaturowych. Treść ujmuje obszar zagadnień turystyki międzynarodowej w sposób kreatywny i innowacyjny. Podręcznik został napisany przejrzystym i zrozumiałym językiem. Przeznaczony jest głównie dla osób studiujących turystykę i kierunki pokrewne. Jego niewątpliwym atutem są pytania kontrolne, zamieszczone pod każdym z rozdziałów oraz praktyczne case study, ilustrujące ważne zagadnienia.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.17797 [Magazyn 1] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 19142.XX.3 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 19141.XX.3 [Czytelnia B] (1 egz.)
E-book
W koszyku
Niniejsza publikacja stanowi wielopłaszczyznowe opracowanie wpisujące się w dyskusję na temat współczesnych zagadnień dotyczących sfery komunikacji marketingowej. W centrum uwagi Autorów – studentów i doktorantów reprezentujących różne krajowe ośrodki akademickie − znalazły się takie kwestie, jak: wykorzystanie kodów QR w promowaniu dziedzictwa kulturowego, reklama w grach wideo, wybrane aspekty dostępności komunikacji marketingowej i multimediów dla osób głuchych i słabosłyszących, analiza rynku kryptowalut jako szansy rozwoju komunikacji marketingowej instytucji finansowych, możliwości wykorzystania nowych mediów jako narzędzia wywierania wpływu psychologicznego we współczesnych konfliktach zbrojnych, wykorzystanie mediów społecznościowych w procesie komunikacji marketingowej przedsiębiorstw branży rękodzielniczej, zastosowanie aplikacji mobilnych jako narzędzia nowoczesnej komunikacji marketingowej współczesnych sieci handlowych czy wykorzystanie sztucznej inteligencji w celu komunikowania i dostarczania wartości klientowi. Prezentowana monografia jest owocem VIII edycji cyklicznej Ogólnopolskiej Studencko-Doktoranckiej Konferencji Naukowej pt. „Nowe media i technologie w komunikacji marketingowej”, organizowanej od 2013 roku przez Koło Naukowe Marketingu „Meritum” działające przy Katedrze Badań Rynkowych i Marketingowych Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Całodobowy dostęp do pełnego tekstu, poza siecią Uczelni, poprzez login i hasło jak do konta bibliotecznego.
E-book
W koszyku
Niniejsza monografia prezentuje efekt debat uczestników XIX Konferencji Naukowej „Procesy internacjonalizacji w gospodarce światowej”, organizowanej przez Katedrę Międzynarodowych Stosunków Ekonomicznych Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach w 2022 roku. Uwzględniając skalę złożoności i wielowymiarowość procesów zachodzących w gospodarce światowej przełomu II i III dekady XXI wieku, oddawane w ręce Czytelników opracowanie poświęcono następującym zagadnieniom: problematyka inflacji w państwach członkowskich Unii Europejskiej, koncepcja udzielania pomocy publicznej na badania i rozwój w Polsce, innowacyjność krajów Europy Środkowo-Wschodniej, a także instrumentów finansowego wsparcia internacjonalizacji przedsiębiorstw w UE, handel międzynarodowy w warunkach globalizacji i deglobalizacji w latach 1995-2020, handel mierzony za pomocą wartości dodanej i globalnych łańcuchów wartości ze szczególnym uwzględnieniem okresu pandemii, skutki pandemii dla handlu zagranicznego na przykładzie handlu samochodami osobowymi w UE, opodatkowanie transakcji wewnątrzwspólnotowych podatkiem od wartości dodanej w UE na przykładzie Niemiec, motywy i wyniki bezpośrednich inwestycji zagranicznych na bardziej zaawansowanych rynkach na przykładzie polskich inwestycji w Niemczech, wpływ pandemii COVID-19 oraz inwazji Rosji na Ukrainę na sytuację gospodarczą w Mongolii. Publikację skierowano do wszystkich osób zainteresowanych zjawiskami i procesami zachodzącymi w gospodarce światowej, w tym studentów oraz osób pracujących w firmach międzynarodowych lub prowadzących działalność w środowisku międzynarodowym.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Całodobowy dostęp do pełnego tekstu, poza siecią Uczelni, poprzez login i hasło jak do konta bibliotecznego.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Celami niniejszej monografii są przedstawienie zakresu zastosowań technologii informatycznych i telekomunikacyjnych w miejskim transporcie zbiorowym oraz wskazanie, jak technologie informatyczne przyczyniają się nie tylko do poprawy konkurencyjności tego sektora usług, lecz również jak mogą i powinny zmienić się realizowane procesy czy modele rozwiązań. W pracy sformułowano hipotezy zakładające, że wdrażanie narzędzi informatycznych i sama transformacja cyfrowa stanowią wielokierunkowy, złożony proces adaptacji rynkowej miejskiego transportu zbiorowego, mający na celu poprawę jego konkurencyjności oraz dostosowanie do otoczenia rynkowego. Podczas przygotowania monografii wykorzystano analizę literatury przedmiotu opisującą same rozwiązania technologiczne, ale również przedstawiającą dobrą praktykę ich wdrażania i zastosowania. Sięgnięto także po wieloletnie obserwacje poczynione w trakcie pracy praktycznej w podmiocie organizującym miejski transport zbiorowy, w tym również z wdrożenia dużego projektu informatycznego zarządzania miejskim transportem zbiorowym.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Całodobowy dostęp do pełnego tekstu, poza siecią Uczelni, poprzez login i hasło jak do konta bibliotecznego.
E-book
W koszyku
Celem niniejszej monografii jest przedstawienie procesów współpracy i integracji w transporcie zbiorowym, uwarunkowań oraz czynników mających wpływ na zakres integracji w transporcie miejskim z systemami o zasięgu krajowym i międzynarodowym oraz przemieszczeniami indywidualnymi środkami transportu. W ramach rozważań przedstawiono przesłanki i motywy podejmowania współpracy przez podmioty, a także sprecyzowano rozumienie kategorii integracja, jej rodzajów i formy. Scharakteryzowano proces integracji na gruncie ekonomii klasycznej oraz ekonomii instytucjonalnej, narzędzia realizacji polityki integracji usług transportu zbiorowego, a także koszty i korzyści integracji. Omówiono zagadnienia integracji taryfowej, technologie informatyczne wykorzystywane podczas rozwiązań w tym zakresie, a także sposoby rozliczeń pomiędzy gminami wspólnie organizującymi miejski transport zbiorowy. Poruszono problematykę koordynacji rozkładów jazdy oraz rozwiązania – w szczególności infrastrukturalne – mające zapewnić łatwe, wygodne i bezpieczne przesiadanie się pomiędzy różnymi środkami transportu zbiorowego oraz przy wykorzystaniu indywidualnych środków transportu. Przedstawiono zagadnienia integracji w warunkach suburbanizacji i dojazdów z obszarów podmiejskich, a także lokalizacji infrastruktury poza centrami miast. Podczas rozważań sięgnięto po publikacje zawierające wyniki analiz w zakresie funkcjonowania sektora pasażerskiego transportu zbiorowego, ponadto odwołano się do obserwacji stanowiących wynik wieloletnich doświadczeń praktycznych Autorów we wdrażaniu rozwiązań z zakresu integracji transportu zbiorowego.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Całodobowy dostęp do pełnego tekstu, poza siecią Uczelni, poprzez login i hasło jak do konta bibliotecznego.
E-book
W koszyku
W monografii zostały przybliżone zmiany, jakie zaszły w finansach gospodarstw domowych i przedsiębiorstw, spowodowane koniecznością dostosowania się do nowych warunków funkcjonowania po pandemii COVID-19, ale i też wynikłe z rozszerzającej się stale globalizacji, wzrostu konkurencji i innych czynników mikro- i makroekonomicznych. Wśród poruszanych tematów znajdują się m.in. zagadnienie kreatywnej księgowości, omówienie założeń Polskiego Ładu i jego wpływu na finanse przedsiębiorstw i gospodarstw domowych, przybliżenie ewolucji praktyki rachunkowości, w tym pakietu VAT dla e-commerce, ryczałtu od dochodów spółek, odliczenia VAT przy wewnątrzwspólnotowym nabyciu towarów czy zmian w zakresie CIT, jak również przyjrzenie się stanowi wiedzy społeczeństwa na temat najważniejszych zmian reformy podatkowej oraz analiza specyfiki zawodu pilota wycieczek. Niniejsza publikacja stanowi efekt XIII Ogólnopolskich Dni Rachunkowości zorganizowanych przez Koło Naukowe Rachunkowości „Rachmistrz” działające przy Katedrze Rachunkowości Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach. Autorami rozdziałów są studenci, przedstawiciele kół naukowych uczelni wyższych w Polsce.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Całodobowy dostęp do pełnego tekstu, poza siecią Uczelni, poprzez login i hasło jak do konta bibliotecznego.
E-book
W koszyku
W ramach niniejszej monografii opisano istotne z punktu widzenia aspektów rozwoju teorie i praktyki zarządzania publicznego. W pracach nad publikacją uczestniczyło 25 naukowców z 11 ośrodków naukowo-badawczych w Polsce. Przygotowali oni 18 odrębnych rozdziałów eksplorujących bliską im tematykę badawczą powiązaną z obszarem zarządzania publicznego, w którym się specjalizują. Zawartość tekstów obejmuje tematy niezbędne do zrozumienia współczesnego sektora publicznego, jego roli (rozdziały 1, 2, 3, 4), znaczenia zmian w otoczeniu wyrażających się postępującą digitalizacją (rozdziały 16, 17, 18). Wymiar operacyjny zarządzania reprezentują tematy dotyczące: zarządzania finansami (rozdział 5), pomiaru efektywności (rozdział 6), zarządzania strategicznego (rozdział 7), przedsiębiorczości publicznej i społecznej (rozdział 8), zarządzania ryzykiem (rozdział 9), kultury organizacyjnej (rozdział 10), zarządzania zasobami ludzkimi (rozdział 11), przywództwa (rozdział 12), kontaktów z otoczeniem w konsekwencji podejmowania działań w obszarze marketingu (rozdział 13) i public relations (rozdział 14) oraz współpracy i orkiestracji układów sieciowych przez podmioty publiczne (rozdział 15). Monografia kierowana jest szczególnie do studentów kierunków studiów z obszarów administracji publicznej, gospodarki publicznej, zarządzania, jak i do nauczycieli akademickich i badaczy uwarunkowań działania organizacji publicznych podejmujących w swoich zajęciach i pracach badawczych tematy związane w całości bądź części z zarządzaniem publicznym.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Całodobowy dostęp do pełnego tekstu, poza siecią Uczelni, poprzez login i hasło jak do konta bibliotecznego.
E-book
W koszyku
Publikacja jest efektem badań nad znaczeniem rewizji finansowej w procesie atestacji determinant użyteczności sprawozdań finansowych. W ramach rozważań przedstawiono: zakres i funkcje rewizji sprawozdań finansowych z uwzględnieniem potrzeb informacyjnych ich użytkowników, standardy i procedury badania użyteczności sprawozdań finansowych, wpływ rewizji finansowej na podniesienia jakości publikowanych raportów finansowych, opis struktury sprawozdania biegłego rewidenta z badania sprawozdania finansowego, ocenę sprawozdań biegłego rewidenta z badania sprawozdania finansowego wybranych spółek notowanych na Giełdzie Papierów Wartościowych w Warszawie przeprowadzoną pod kątem atestacji determinant użyteczności sprawozdań finansowych. W opracowaniu uwzględniono regulacje krajowych i międzynarodowych przepisów w obszarze sprawozdawczości finansowej i rewizji finansowej.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Całodobowy dostęp do pełnego tekstu, poza siecią Uczelni, poprzez login i hasło jak do konta bibliotecznego.
E-book
W koszyku
Forma i typ
W sferze teoretycznej w niniejszej monografii podjęto starania doprecyzowania rozmytego pojęcia odporności organizacyjnej, czyli określenia jej ram teoretycznych. Rozważania odnoszą się przede wszystkim do grupy przedsiębiorstw rodzinnych, postrzeganych jako quasi-homogeniczna populacja wysoce specyficznych podmiotów gospodarczych. W sferze metodycznej podstawowymi wyzwaniami są próba operacjonalizacji i zaproponowania metody pomiaru samej odporności rozumianej przez pryzmat zdolności przedsiębiorstwa, osadzenie jej w kontekście charakterystycznym dla przedsiębiorstw rodzinnych i powiązanie z główną zmienną zależną interesującą badaczy nauk o zarządzaniu – efektywnością organizacyjną przedsiębiorstwa. W sferze empirycznej praca zmierza do sprawdzenia zależności pomiędzy odpornością organizacyjną i efektywnością organizacyjną przedsiębiorstw rodzinnych w kontekście zmiennych charakterystycznych dla tej grupy firm. W sferze praktycznej zaś podjęto próbę zaprezentowania wskazówek pomagających przedsiębiorcom kierującym firmami rodzinnymi tworzyć warunki organizacyjne sprzyjające oraz zwiększające szanse na przetrwanie zawirowań i nieprzewidzianych trudności. Skonfrontowanie analiz statystycznych z przeprowadzoną kwerendą przedmiotowych publikacji doprowadziło do identyfikacji implikacji teoretycznych, wniosków o charakterze praktycznym oraz wskazania przyszłych kierunków badań nad odpornością organizacyjną przedsiębiorstwa rodzinnego. Zgodnie z przeglądem literatury to pierwsze opracowanie systematyzujące zagadnienia odporności organizacyjnej przedsiębiorstw rodzinnych w tak szerokim ujęciu. Praca wpisuje się w badania prowadzone w nurcie zarządzania strategicznego oraz realizowanych w przedsiębiorstwach rodzinnych, których dorobek starano się wzbogacić.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Całodobowy dostęp do pełnego tekstu, poza siecią Uczelni, poprzez login i hasło jak do konta bibliotecznego.
E-book
W koszyku
Celem monografii jest przybliżenie czytelnikowi istoty, znaczenia i uwarunkowań procesu cyfryzacji zachowań konsumentów i implikacji tego procesu dla szeroko rozumianego biznesu. Książkę podzielono na dwie części. Pierwsza stanowi teoretyczno-metodyczne ujęcie badania konsumenta w gospodarce cyfrowej, druga to ujęcie empiryczne konsekwencji cyfryzacji gospodarki w jej wybranych obszarach. Wśród poruszanych zagadnień wyróżnić można: definicję i charakterystykę gospodarki cyfrowej oraz konsumenta cyfrowego, systematykę źródeł danych generowanych, przechowywanych i udostępnianych uczestnikom gospodarki cyfrowej, problem cyfryzacji i platformizacji usług edukacyjnych, wykorzystanie możliwości technologii cyfrowych w sektorze bankowym czy w branży sportowej, problematykę bezpieczeństwa korzystania z usług finansowych przez internet, powiązania rosnącej konsumpcji cyfrowej z emisją gazów cieplarnianych i generowaniem śladu węglowego, efekty współpracy wybranych przedsiębiorstw produkcyjnych z inluencerami, złożoność procesów technologicznych w przemyśle 4.0. Publikacja jest skierowana zarówno do szerokiego grona badaczy z różnych dyscyplin, jak i do praktyków marketingu. Może być również uzupełnieniem wiedzy jako dodatkowa lektura dla studentów gospodarki cyfrowej, informatyki, zarządzania i ekonomii.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Całodobowy dostęp do pełnego tekstu, poza siecią Uczelni, poprzez login i hasło jak do konta bibliotecznego.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Na cele główne monografii składają się wskazanie, zdefiniowanie i usystematyzowanie kategorii wartości dochodowej przedsiębiorstwa, skorygowanej o ryzyko działalności gospodarczej w ujęciu stochastycznym jako wiarygodnego kryterium decyzyjnego współczesnego przedsiębiorstwa zorientowanego na kreację wartości w zmiennym otoczeniu. Dodatkowo w monografii skoncentrowano się m.in. na: dyskusji nad aktualnością paradygmatu o maksymalizacji wartości przedsiębiorstwa, usystematyzowaniu modeli umożliwiających wyznaczenie wartości dochodowej przedsiębiorstwa, uporządkowaniu i zaproponowaniu klasyfikacji ryzyka działalności gospodarczej jako ryzyka finansowego, wskazaniu symulacji Monte Carlo jako elastycznej metody umożliwiającej wyznaczenie wartości dochodowej, a także opracowaniu autorskiego informatycznego modelu finansowego umożliwiającego wyznaczenie wartości dochodowej skorygowanej o ryzyko działalności gospodarczej w ujęciu stochastycznym, dostosowanego do pomiaru z wykorzystaniem symulacji Monte Carlo. W przeprowadzonym postępowaniu badawczym odwołano się do metod: analizy i konstrukcji logicznej, analizy i krytyki piśmiennictwa, monograficznej oraz symulacji komputerowej. W monografii zawarto ponadto studium przypadku ilustrujące aplikację wartości dochodowej skorygowanej o ryzyko w ujęciu stochastycznym w procesie zarządzania finansami przedsiębiorstwa. Proponowany model dochodowy wykorzystuje autorską koncepcję zastosowania zakresów dynamicznych dostępnych w arkuszu Microsoft Excel do odzwierciedlenia kontynuacji przepływów pieniężnych, w tym ich kontynuacji według wybranego modelu trendu.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Całodobowy dostęp do pełnego tekstu, poza siecią Uczelni, poprzez login i hasło jak do konta bibliotecznego.
E-book
W koszyku
W ramach rozważań prowadzonych na kartach niniejszej monografii poddano krytycznej analizie istniejące modele mobilności i skonfrontowano je z wynikami badań, które były prowadzone w poprzednich latach, zwłaszcza w trudnym okresie pandemicznym. Starano się uzyskać odpowiedź na pytanie, czy petryfikacja obecnych modeli mobilności nie stanowi zagrożenia dla rozwoju cywilizacji. Autorzy, upatrując w tym ryzyka, skoncentrowali swoje obserwacje na zagadnieniach: roli mobilności w kształtowaniu rozwoju miejskiego, współczesnych megatrendach miejskich, obliczach cybermobilności oraz kierunkach rozwoju mobilności miejskiej. Płynące z analiz wnioski przedstawiono w niniejszej publikacji, którą należy traktować jako głos w dyskusji nad zmianą modeli mobilności w miastach przyszłości.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Całodobowy dostęp do pełnego tekstu, poza siecią Uczelni, poprzez login i hasło jak do konta bibliotecznego.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Problematyka pracy zdalnej, jako nowego i dynamicznie rozwijającego się zjawiska na polskim rynku pracy, jest podejmowana przez autorów wciąż w nielicznym zakresie – niniejsza monografia ma uzupełnić tę badawczą lukę w literaturze. Cel poznawczy opracowania został zrealizowany w ramach trójczłonowej struktury, na którą składają się: ustalenie specyfiki pracy zdalnej, rozpoznanie zakresu i preferencji stosowania pracy zdalnej w okresie pandemii COVID-19 w Polsce oraz identyfikacja utrudnień i korzyści, jakie napotykali członkowie gospodarstw domowych w związku z pracą (i nauką) zdalną. Natomiast celem aplikacyjnym jest sformułowanie rekomendacji dla podmiotów gospodarczych dotyczących organizacji pracy w podziale na tradycyjną i zdalną. Opracowanie powstało z wykorzystaniem metod: krytycznej analizy piśmiennictwa, danych statystycznych i ogłoszeń rekrutacyjnych dotyczących pracy zdalnej i hybrydowej oraz sondażu diagnostycznego. Przedstawiono wyniki badań własnych obejmujących zagadnienia z zakresu pracy i nauki zdalnej w gospodarstwach domowych, trudności, korzyści i negatywnych skutków pracy i nauki zdalnej, preferencji w zakresie sposobów komunikacji i formy organizacji pracy, a także subiektywnej oceny kompetencji do pracy i nauki zdalnej.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Całodobowy dostęp do pełnego tekstu, poza siecią Uczelni, poprzez login i hasło jak do konta bibliotecznego.
E-book
W koszyku
Forma i typ
W procesie decyzyjnym współczesnego przedsiębiorstwa analiza finansowa stanowi podstawę systemu informacji niezbędnego do prawidłowego przebiegu procesu zarządzania. Dysponowanie określonym systemem informacji z wykorzystaniem metod analizy finansowej pozwala na wczesne przygotowanie przedsiębiorstwa do zmian otoczenia, identyfikację ryzyka, wybór właściwych form zabezpieczenia się przed jego skutkami oraz konstrukcję właściwych scenariuszy sytuacyjnych. Działanie współczesnych przedsiębiorstw w warunkach coraz szybszych zmian otoczenia oraz wzrastającej niepewności powoduje wzrost roli informacji w prawidłowym i skutecznym jego funkcjonowaniu. W niniejszej pracy przedstawiono najważniejsze zagadnienia analizy finansowej w ujęciu modelowym zgodnie z założeniami, że niezbędne jest skupianie się w coraz większym stopniu na analizie ex ante i traktowanie analizy ex post jako bazy warunkującej antycypowanie określonych wielkości ekonomicznych charakteryzujących działalność przedsiębiorstwa. W pracy skupiono się na następujących głównych zagadnieniach: - strukturze procesu decyzyjnego przedsiębiorstwa i jego potrzebach informacyjnych z uwzględnieniem podstawowych obszarów działalności, - sposobie i zakresie wykorzystania informacji retrospektywnych w procesach decyzyjnych, - zakresie finansowych informacji prospektywnych dla wyznaczenia scenariuszy rozwoju przedsiębiorstwa, - specyfice procesów decyzyjnych i analizie finansowej w złożonych strukturach kapitałowych
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Całodobowy dostęp do pełnego tekstu, poza siecią Uczelni, poprzez login i hasło jak do konta bibliotecznego.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Celem głównym monografii jest przedstawienie znaczenia aktywności zawodowej, zwłaszcza pracy zarobkowej, dla jakości życia Polaków. Ze względu na kompleksowość i złożoność oraz wielowymiarowość tych kategorii, a także ich wzajemne powiązania, w opracowaniu skupiono się na następujących zagadnieniach: kwestiach związanych z pojęciem jakości życia oraz jej poszczególnymi aspektami, wybranych metodach i sposobach pomiaru jakości życia, ze szczególnym uwzględnieniem aktywności zawodowej, zmianach sytuacji zawodowej w okresie pandemii COVID-19 w Polsce i innych krajach Unii Europejskiej. Ważne miejsce w publikacji zajmują wyniki badań ankietowych związanych z oceną satysfakcji z pracy i czasu wolnego (jego ilości i sposobów spędzania), które ulegały zmianom w okresie pandemii. Monografia ma charakter teoretyczno-empiryczny – oprócz rozważań opartych na literaturze przedmiotu zaprezentowano wnioski z badań własnych oraz rekomendacje praktyczne, kierowane zarówno do pracodawców, pracowników, jak i instytucji i organizacji mających bezpośredni i pośredni wpływ na kształtowanie stosunków pracy w Polsce.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Całodobowy dostęp do pełnego tekstu, poza siecią Uczelni, poprzez login i hasło jak do konta bibliotecznego.
E-book
W koszyku
The book is co-authored by researchers participating in the project “Economics of Sustainability” financed by Erasmus+ Action 2 Strategic Partnerships. Its Authors are members of the academia from six European countries, which provides for multi-perspective, international outlook. The Authors took a multidisciplinary, multinational and cross-cultural approach to the issues of sustainability bearing in mind that despite its global character there are specific local aspects that are core or particularly relevant in different parts of the world and Europe.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Całodobowy dostęp do pełnego tekstu, poza siecią Uczelni, poprzez login i hasło jak do konta bibliotecznego.
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej