Sortowanie
Źródło opisu
Katalog księgozbioru
(4)
Forma i typ
Książki
(4)
Dostępność
tylko na miejscu
(4)
dostępne
(1)
Placówka
Biblioteka Główna. Magazyny
(1)
Biblioteka Główna. Czytelnie
(4)
Autor
Niezgoda Dionizy
(3)
Adamowicz Mieczysław (1939- )
(1)
Angowski Marek
(1)
Rok wydania
2000 - 2009
(3)
1990 - 1999
(1)
Kraj wydania
Polska
(4)
Język
polski
(4)
Temat
AGROBIZNES
(2)
ROLNICTWO
(2)
RYNEK
(2)
WIEŚ
(2)
INFORMACJA GOSPODARCZA
(1)
LUBLIN (woj. lubelskie ; okręg)
(1)
PRZEDSIĘBIORSTWA MAŁE i ŚREDNIE
(1)
Temat: czas
1989-
(1)
Temat: miejsce
CZĘSTOCHOWA (woj. śląskie ; okręg)
(1)
Gatunek
PODRĘCZNIKI AKADEMICKIE
(1)
Słowo kluczowe
agrobiznes
(2)
rolnictwo
(2)
agroturystyka
(1)
gospodarka
(1)
gospodarka żywnościowa
(1)
informacja rynkowa
(1)
konkurencyjność
(1)
konkurencyjność gospodarki
(1)
małe i średnie przedsiębiorstwa
(1)
obszary wiejskie
(1)
rozwój gospodarczy
(1)
rynek
(1)
województwo lubelskie
(1)
4 wyniki Filtruj
Książka
W koszyku
W celu zapewnienia wiekszej przejrzystości i komunikatywności cały zbiór opracowań podzielono na trzy części. Pierwsza dotyczy ogólnych uwarunkowań konkurencyjności w agrobiznesie rozpatrywana w aspekcie wstąpienia naszego kraju do Unii Europejskiej i doświadczenia w tym względzie innych krajów. W drugiej części treść większości opracowań nawiązuje do teorii "łańcucha wartości" sformułowanej przez M.E. Portera. Autorzy koncentrowali swoją uwagę na relacji między zasobami czynników produkcji a celami rozwojowymi przedsiębiorstw i gospodarstw, ujmowanymi przy pomocy różnych kategorii ekonomicznych. W szczególności zwrócono uwagę na takie zagadnienia jak produktywność czynników wytwórczych, opłacalność produkcji rolniczej, umiejętności wyboru kryterium celu gospodarowania czy też analiza finansowa działalności. Biorąc pod uwagę uwarunkowania rozwojowe agrobiznesu w krajach wysoko rozwiniętych gospodarczo i w Polsce oraz dochodotwórczą funkcję rynku powiązaną z koniecznością permanentnej adaptacji zwłaszcza drobnych i średnich gospodarstw i przedsiębiorstw do turbulentnego ich otoczenia zewnętrznego, część autorów uznała, że kluczowe znaczenie w tak rozproszonym sektorze ma budowanie przewagi konkurencyjnej w oparciu o czynnik organizacji. Stanowi to myśl przewodnią trzeciej części tego tomu.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.2397 [Magazyn 1] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 1063.XVII.7 [Czytelnia C] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Głównym celem pracy było zidentyfikowanie oraz próba określenia wpływu i znaczenia elementów otoczenia (makro- i mikrootoczenia) na powstawanie, funkcjonowanie oraz rozwój małych i średnich przedsiębiorstw leżących na obszarach wiejskich. Wiązało się z tym zbadanie kierunków zmian tego otoczenia oraz analiza czynników, które na nie wpływały. Celem praktycznym pracy było zaproponowanie koniecznych zmian w otoczeniu w formie docelowego modelu makro- i mikrouwarunkowań sprzyjających rozwojowi sektora małych i średnich przedsiębiorstw na obszarach wiejskich.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 5079.XVII.5 [Czytelnia C] (1 egz.)
Książka
W koszyku
W ksiażce zawarte są materiały pokonferencyjne dotyczące rozwoju sektora żywnościowego, rozwoju terenów wiejskich, organizacyjnych i prawnych form agrobiznesu, finansów w agrobiznesie, marketingu oraz problemów społecznych. Celem publikacji jest wskazanie sposobów zdynamizowania tempa rozwoju gospodarczego tych regionów, w których dominuje gospodarka żywnościowa.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. P.2374.XVII.7 [Czytelnia C] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Przez informację rynkową rozumie się wiadomość pochodzącą od nabywców lub konkurtentów oferty handlowej przedsiębiorstwa lub gospodarstwa występującego w roli sprzedawcy, która przyczynia się do zmniejszenia w nim nieokreśloności wyboru, działania lub oceny. Oznacza to zarazem, iż za podstawowy warunek osiągnięcia sukcesu oczekiwanego przez kierownictwo przedsiebiorstwa lub gospodarstwa uznaje się poprawny przekaz i adekwatne do potrzeb przetworzenie informacji rynkowej. W zaprezentowanych na konferencji referatach i wystąpieniach autorzy podjęli wiele wycinkowych zagadnień służacych lepszemu poznaniu rzeczywistości gospodarczej w oparciu o system informacji tworzonej przez posiadające osobowość prawną podmioty gospodarcze.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. P.2373.XVII.7 [Czytelnia C] (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej