Sortowanie
Źródło opisu
Katalog księgozbioru
(3)
Forma i typ
Książki
(3)
Dostępność
tylko na miejscu
(3)
Placówka
Biblioteka Główna. Czytelnie
(3)
Autor
Arens Katherine (1953- )
(1)
Booth Wayne
(1)
GIBALDI JOSEPH (1942- ). MLA handbook for writers of research papers (ang.)
(1)
Rosenblatt Louise M
(1)
Swaffar Janet K. (1935- )
(1)
Rok wydania
2000 - 2009
(3)
Kraj wydania
Stany Zjednoczone
(2)
Język
angielski
(3)
Temat
DYSERTACJE NAUKOWE
(1)
JĘZYKI
(1)
LITERATURA
(1)
SZTUKA PISANIA
(1)
UCZENIE SIĘ
(1)
Gatunek
PODRĘCZNIKI AKADEMICKIE
(1)
Słowo kluczowe
English language
(1)
handbook
(1)
language
(1)
literature
(1)
report writing
(1)
research
(1)
study
(1)
study and teaching
(1)
teaching
(1)
theory
(1)
writer
(1)
3 wyniki Filtruj
Książka
W koszyku
MLA handbook for writers of research papers. - 7th ed., 1st print. - New York : The Modern Language Association of America, 2009. - XXI, 292 s. : il. ; 23 cm.
S. red.: Prev. ed. entered under: Gibaldi, Joseph, 1942-.
Bibliogr. przy rozdz. Indeks.
The "MLA Handbook" is published by the Modern Language Association, the authority on MLA doumentation style. Widely adopted by universities, colleges, and secondary school, the "MLA Handbook" gives step-by-step advice on every aspect of writing research papers, from selecting a topic to submitting the completed paper. The seventh edition is a comprehensive, up-to-date guide to research and writing in the online environment. It provides an authoritative update of MLA documentation style for use in student writing, including simplified guidelines for citing works published on the Web and new recommendations for citing several kinds of works, such as digital files and graphic narratives.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 13925.XXIV.13 [Czytelnia A] (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
In "Literature as Exploration", Rosenblatt presents her unique theory of literature and focuses on the immense, often untapped, potential for the study and teaching of literature in a democratic society. Her "transactional" theory of literature examines the reciprocal nature of the literary experience and explains why meaning is neither "in" the text nor "in" the reader. Each reading is "a particular event involving a particular reader and a particular text under particular circumstances." And teachers of literature, Rosenblatt argues, play a pivotal role in influencing how students perform in response to a text.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 13941.XXIV.10 [Czytelnia A] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Teaching Languages, Literatures, and Cultures)
Bibliogr. s. 195-202. Indeksy.
Authors offer a holistic approach to postsecondary language teaching that integrates the study of literature and culture into every level of the curriculum. By studying multiple genres ranging from popular to elite, students gain an understanding of multiple communicative frameworks - and develop multiple literacies. Authors propose the use of a sequence of template - generated exercises that leads students from basic grammar paterns to a sophisticated grasp of the interrelations among language use, meaning and cultural context.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 14041.XXIV.14 [Czytelnia A] (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej