Source
Books
(583)
Form of Work
Książki
(578)
Publikacje naukowe
(41)
Publikacje dydaktyczne
(28)
Publikacje fachowe
(14)
Rejestracje audio i wideo
(4)
E-booki
(2)
Poradniki i przewodniki
(1)
Status
available
(599)
only on-site
(537)
unavailable
(51)
unknown
(3)
Branch
Biblioteka Główna. Magazyny
(286)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
(366)
Biblioteka Główna. Czytelnie
(538)
Author
Sawicki Jarosław
(15)
Nowak Edward (1951- )
(10)
Czarny Bogusław (1957- )
(8)
Ehrlich Andrzej
(8)
Fierla Irena (1933- )
(8)
Romanowska Maria (1947- )
(8)
Łuczkiewicz Grzegorz
(8)
Begg David K. H
(7)
Gabrusewicz Wiktor (1943- )
(7)
Budnikowski Adam (1948- )
(6)
Czubakowska Ksenia (1946- )
(6)
Podgórski Jarosław
(6)
Blaik Piotr
(5)
Czarny Elżbieta
(5)
Dornbusch Rudiger (1942-2002)
(5)
Fischer Stanley (1943- )
(5)
Justyna Marlena
(5)
Jędrysiak Tadeusz
(5)
Owsiak Stanisław (1946- )
(5)
Pocztowski Aleksy (1956- )
(5)
Dąbkowski Grzegorz
(4)
Garbarski Lechosław
(4)
Gaworecki Władysław Włodzimierz
(4)
Juchnowicz Marta (1948- )
(4)
Kaczmarczyk Stanisław (1945- )
(4)
Kall Jacek
(4)
Kiziukiewicz Teresa (1947- )
(4)
Kostera Monika (1963- )
(4)
Mankiw N. Gregory
(4)
Mruk Henryk
(4)
Obłój Krzysztof (1954- )
(4)
Rymarczyk Jan (1944- )
(4)
Skawińska Eulalia (1943- )
(4)
Taylor Mark P. (1958- )
(4)
Urbanowska-Sojkin Elżbieta
(4)
Włodarczyk Bogdan
(4)
Banaszyk Piotr
(3)
Bański Jerzy (1960- )
(3)
Bożyk Paweł (1939- )
(3)
Ciesielski Marek
(3)
Dobosiewicz Zbigniew (1939- )
(3)
Dąbrowska Anna (nauki ekonomiczne)
(3)
Gierszewska Grażyna
(3)
Górska Grażyna
(3)
Iwanicz-Drozdowska Małgorzata (1971- )
(3)
Janoś-Kresło Mirosława
(3)
Jerzemowska Magdalena (1952- )
(3)
Justyna Stanisław
(3)
Kassyk-Rokicka Helena (1939- )
(3)
Knosala Ryszard (1949- )
(3)
Kożusznik Barbara
(3)
Kłeczek Ryszard
(3)
Lisiński Marek
(3)
Misala Józef (1950- )
(3)
Poskrobko Bazyli
(3)
Rapacki Ryszard
(3)
Robbins Stephen P. (1943- )
(3)
Sarjusz-Wolski Zdzisław (1936- )
(3)
Sierpińska Maria (1950- )
(3)
Skowronek Czesław
(3)
Stasiak Andrzej
(3)
Sławińska Maria (1946- )
(3)
Trocki Michał (1945- )
(3)
Winiarska Kazimiera
(3)
Witczak Hubert
(3)
Woźniczka Jarosław (1964- )
(3)
Zalega Tomasz
(3)
Zalewski Romuald I
(3)
Ajdacki Michał
(2)
Bardi Edward J. (1943- )
(2)
Bargiel-Matusiewicz Kamilla
(2)
Bartkowiak Ryszard
(2)
Baruk Agnieszka Izabela (1973- )
(2)
Bee Frances
(2)
Bee Roland
(2)
Białasiewicz Maria
(2)
Białecki Klemens Paweł (1929- )
(2)
Bolesta-Kukułka Krystyna (1941-2004)
(2)
Borg James
(2)
Borkowska Stanisława (1939- )
(2)
Brdulak Halina
(2)
Brigham Eugene F. (1930- )
(2)
Coyle John Joseph (1935- )
(2)
Czubała Anna (1943- )
(2)
Domiter Małgorzata
(2)
Dorosz Andrzej (1943- )
(2)
Dudycz Tadeusz (1961- )
(2)
Duliniec Aleksandra
(2)
Durska Małgorzata
(2)
Dyduch Alina
(2)
Dąbrowska Barbara Jolanta
(2)
Dębski Maciej
(2)
Freeman R. Edward (1951- )
(2)
Frejtag-Mika Eliza
(2)
Gilbert Daniel R. (1952- )
(2)
Gorynia Marian (1956- )
(2)
Gołębiowski Tomasz
(2)
Grajewski Piotr
(2)
Grucza Bartosz
(2)
Hofstede Geert (1928- )
(2)
Year
2020 - 2023
(17)
2010 - 2019
(231)
2000 - 2009
(316)
1990 - 1999
(19)
Time Period of Creation
2001-
(50)
1989-2000
(2)
Country
Poland
(583)
Language
Polish
(583)
Audience Group
Szkoły wyższe
(31)
Menedżerowie
(12)
Przedsiębiorcy
(4)
Pracownicy naukowi
(2)
Absolwenci szkół wyższych
(1)
Analitycy ekonomiczni
(1)
Dyrektorzy finansowi
(1)
Ekonomiści
(1)
Handlowcy
(1)
Hotelarze
(1)
Księgowi
(1)
Logistycy
(1)
Negocjatorzy
(1)
Piloci wycieczek
(1)
Politycy
(1)
Przewodnicy turystyczni
(1)
Psycholodzy
(1)
Studenci
(1)
Subject
PRZEDSIĘBIORSTWO
(90)
ZARZĄDZANIE
(54)
KADRY
(43)
MARKETING
(28)
PODRĘCZNIKI
(18)
TURYSTYKA
(17)
ZARZĄDZANIE STRATEGICZNE
(16)
LOGISTYKA GOSPODARCZA
(15)
Przedsiębiorstwo
(14)
MIĘDZYNARODOWE STOSUNKI GOSPODARCZE
(13)
RACHUNKOWOŚĆ
(12)
FINANSE
(10)
POLSKA
(10)
USŁUGI
(10)
HANDEL ZAGRANICZNY
(9)
INNOWACJE
(9)
NEGOCJACJE
(9)
PLANOWANIE STRATEGICZNE
(9)
BANKI
(8)
STATYSTYKA
(8)
GLOBALIZACJA
(7)
HOTELARSTWO
(7)
MAKROEKONOMIA
(7)
ORGANIZACJE
(7)
PRZEDSIĘBIORSTWA MAŁE i ŚREDNIE
(7)
INTERNET
(6)
KONKURENCJA
(6)
MARKETING ELEKTRONICZNY
(6)
OCHRONA ŚRODOWISKA
(6)
PORADNIKI
(6)
PRZEDSIĘBIORSTWO WIELONARODOWE
(6)
ZARZĄDZANIE WIEDZĄ
(6)
EKONOMIA
(5)
FINANSE MIĘDZYNARODOWE
(5)
GEOGRAFIA GOSPODARCZA
(5)
GOSPODARKA
(5)
HANDEL MIĘDZYNARODOWY
(5)
KONSUMENCI (ekon.)
(5)
MIKROEKONOMIA
(5)
NAUKI EKONOMICZNE
(5)
Organizacja
(5)
PUBLIC RELATIONS
(5)
RACHUNKOWOŚĆ ZARZĄDCZA
(5)
ZACHOWANIE
(5)
ZARZĄDZANIE PROJEKTAMI
(5)
Banki
(4)
DECYZJE
(4)
FIRMA (nazwa)
(4)
Finanse
(4)
GASTRONOMIA
(4)
KULTURA
(4)
Logistyka gospodarcza
(4)
MARKETING STRATEGICZNY
(4)
PRACA ZESPOŁOWA
(4)
REGIONALIZACJA GOSPODARCZA
(4)
REKLAMA
(4)
SPOŻYCIE
(4)
SYSTEMY INFORMATYCZNE ZARZĄDZANIA
(4)
Statystyka
(4)
UNIA EUROPEJSKA
(4)
ZAWÓD
(4)
Zarządzanie
(4)
Łańcuch dostaw
(4)
Analiza finansowa
(3)
BADANIA OPERACYJNE
(3)
BUDŻETY TERENOWE
(3)
CONTROLLING
(3)
EKONOMETRIA
(3)
FINANSE PUBLICZNE
(3)
INSTYTUCJE NONPROFIT
(3)
INTEGRACJA EUROPEJSKA
(3)
KAPITAŁ INTELEKTUALNY PRZEDSIĘBIORSTWA
(3)
KOMUNIKACJA MIĘDZYKULTUROWA
(3)
KRYZYS FINANSOWY 2007 r.
(3)
MARKETING MIĘDZYNARODOWY
(3)
Makroekonomia
(3)
Międzynarodowe stosunki gospodarcze
(3)
OCENY PRACOWNIKÓW
(3)
PRACA
(3)
PRODUKCJA
(3)
ROLNICTWO
(3)
Rachunkowość
(3)
Rozwój zrównoważony
(3)
Rynek finansowy
(3)
STATYSTYKA GOSPODARCZA
(3)
STOSUNKI INTERPERSONALNE
(3)
WARTOŚĆ EKONOMICZNA
(3)
WZROST GOSPODARCZY
(3)
ZNAKI TOWAROWE
(3)
Zarządzanie finansami
(3)
Zatrudnienie
(3)
ŁAŃCUCH DOSTAW
(3)
AGROTURYSTYKA
(2)
Crowdfunding
(2)
DEMOGRAFIA
(2)
Demografia
(2)
ENCYKLOPEDIE
(2)
ETNOPSYCHOLOGIA
(2)
EURO (pieniądz)
(2)
EXCEL
(2)
Subject: time
2001-
(29)
1901-2000
(10)
1989-
(7)
1989-2000
(7)
2001-0
(7)
1945-1989
(2)
1701-
(1)
1701-1800
(1)
1801-
(1)
1801-1900
(1)
1901-
(1)
1945-
(1)
Subject: place
Polska
(13)
POLSKA
(4)
Europa
(2)
KRAJE UNII EUROPEJSKIEJ
(2)
Azja
(1)
CHINY
(1)
EUROPA
(1)
Japonia
(1)
Kraje Unii Europejskiej
(1)
Stany Zjednoczone (USA)
(1)
Wielka Brytania
(1)
Genre/Form
PODRĘCZNIKI AKADEMICKIE
(133)
Podręcznik
(112)
PODRĘCZNIKI
(32)
PORADNIKI
(14)
Monografia
(12)
Opracowanie
(10)
Materiały pomocnicze
(8)
DOKUMENTY ELEKTRONICZNE
(3)
Praca zbiorowa
(3)
ENCYKLOPEDIE
(2)
Poradnik
(2)
DANE STATYSTYCZNE
(1)
Korespondencja handlowa
(1)
Monografie
(1)
OPRACOWANIE
(1)
Oopracowanie
(1)
PODRĘCZNIK
(1)
Podręczniki akademickie
(1)
WYDAWNICTWA POPULARNE
(1)
Ćwiczenia i zadania dla szkół wyższych
(1)
Domain
Gospodarka, ekonomia, finanse
(39)
Zarządzanie i marketing
(27)
Socjologia i społeczeństwo
(6)
Transport i logistyka
(6)
Matematyka
(3)
Psychologia
(3)
Nauka i badania
(2)
Podróże i turystyka
(2)
Bezpieczeństwo i wojskowość
(1)
Bibliotekarstwo, archiwistyka, muzealnictwo
(1)
Edukacja i pedagogika
(1)
Historia
(1)
Informatyka i technologie informacyjne
(1)
Językoznawstwo
(1)
Kultura fizyczna i sport
(1)
Ochrona środowiska
(1)
Praca, kariera, pieniądze
(1)
Słowo kluczowe
przedsiębiorstwo
(87)
marketing
(40)
zarządzanie
(35)
zarządzanie zasobami ludzkimi
(30)
handel międzynarodowy
(26)
strategia
(22)
sprawozdanie finansowe
(21)
finanse
(20)
globalizacja
(19)
organizacja
(18)
zarządzanie strategiczne
(17)
handel zagraniczny
(16)
konsument
(16)
rynek pracy
(16)
badania marketingowe
(15)
konkurencyjność
(14)
logistyka
(14)
makroekonomia
(14)
negocjacje
(14)
pieniądz
(14)
przywództwo
(14)
rachunkowość
(14)
Unia Europejska
(13)
kultura organizacyjna
(13)
marka
(13)
turystyka
(13)
zarządzanie wiedzą
(13)
bilans płatniczy
(12)
gospodarka światowa
(12)
motywowanie pracowników
(12)
ekonomia
(11)
gospodarka
(11)
polityka handlowa
(11)
produkt
(11)
promocja
(11)
reklama
(11)
rekrutacja pracowników
(11)
rozwój gospodarczy
(11)
rynek finansowy
(11)
transport
(11)
wynagrodzenie
(11)
analiza SWOT
(10)
banki
(10)
komunikacja marketingowa
(10)
kryzys finansowy
(10)
kurs walutowy
(10)
ludność
(10)
rolnictwo
(10)
rynek
(10)
rynek walutowy
(10)
wzrost gospodarczy
(10)
zachowania konsumenckie
(10)
zarządzanie projektami
(10)
łańcuch dostaw
(10)
Internet
(9)
Polska
(9)
analiza finansowa
(9)
bezrobocie
(9)
inflacja
(9)
innowacje
(9)
integracja gospodarcza
(9)
komunikacja interpersonalna
(9)
konsumpcja
(9)
kultura organizacji
(9)
międzynarodowe stosunki gospodarcze
(9)
ocena pracowników
(9)
planowanie strategiczne
(9)
polityka pieniężna
(9)
pracownik
(9)
produkcja
(9)
przedsiębiorstwo międzynarodowe
(9)
public relations
(9)
struktura organizacyjna
(9)
cło
(8)
finanse przedsiębiorstw
(8)
inwestycje
(8)
kapitał
(8)
koszty
(8)
kredyt
(8)
mikroekonomia
(8)
popyt
(8)
przedsiębiorczość
(8)
przemysł
(8)
strategia marketingowa
(8)
wynik finansowy
(8)
zarządzanie ryzykiem
(8)
analiza ekonomiczna
(7)
analiza strategiczna
(7)
cena
(7)
dystrybucja
(7)
kierowanie
(7)
konflikt
(7)
konkurencja
(7)
marketing bezpośredni
(7)
małe i średnie przedsiębiorstwa
(7)
migracje
(7)
motywacja
(7)
organizacja wirtualna
(7)
otoczenie przedsiębiorstwa
(7)
polityka fiskalna
(7)
583 results Filter
Book
In basket
Książka przeznaczona dla praktyków zarządzania i studentów kierunków ekonomicznych.
Bibliogr. s. 211-217.

Współcześnie przedsiębiorstwa obarcza się odpowiedzialnością nie tylko za zanieczyszczanie środowiska, ale również za efekty społeczne, jak likwidacja miejsc pracy, brak poczucia bezpieczeństwa, różnice społeczne. Oczekuje się, że przedsiębiorstwa nie tylko będą dostarczać wyroby i usługi, ale też będą uczestniczyć w rozwiązywaniu problemów społecznych. Autorka pokazała w książce społeczną odpowiedzialność przedsiębiorstw wobec wymagań efektywności ekonomicznej i wzrostu konkurencyjności. Zostały więc przedstawione: orientacja społeczna przedsiębiorstw, rozwój i strategie społecznej odpowiedzialności, zarządzanie relacjami społecznymi przedsiębiorstwa, działalność społeczna. Książka jest przeznaczona dla praktyków zarządzania i studentów kierunków ekonomicznych.
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
There are copies available to loan: sygn. P.8797.IX.2 [Wypożyczalnia C] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 10270.IX.2 [Czytelnia C] (1 egz.)
Book
In basket
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 2362.I.2 [Czytelnia C] (1 egz.)
Book
In basket

W książce przedstawiono warunki dobrego zaplanowania całego procesu szkoleniowego oraz sprawnej i skutecznej jego realizacji. Poruszono problemy związane z identyfikacją i analizą potrzeb szkoleniowych. Opisano działania i narzędzia umożliwiające zaspokojenie tych potrzeb. Omówiono różne metody szkoleniowe pod kątem ich przydatności, uwzględniając specyfikę uczenia się osób dorosłych. Podkreślono znaczenie pracy grupowej, a także doboru miejsca i czasu szkolenia. Zwrócono uwagę na cele i sposoby oceny jego efektów oraz na pomiar jego skuteczności. Przedstawiono najważniejsze wymagania stawiane trenerom, od umiejętności których w dużej mierze zależą wyniki przedsięwzięcia szkoleniowego. Książka jest przeznaczona dla obecnych i przyszłych szkoleniowców. Skorzystają z niej zarówno osoby mające przygotowanie pedagogiczne, jak i te, które go nie mają. Będzie też z pewnością przydatna dla studentów, którzy przygotowują się do działalności trenerskiej.
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
There are copies available to loan: sygn. P.8749.V.6 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 10223.V.6 [Czytelnia B], 10222.V.6 [Czytelnia B] (2 egz.)
Book
In basket

W książce przedstawiono zależności między strategią firmy, jako sposobem budowania trwałej przewagi konkurencyjnej, a kulturą organizacyjną, która silnie wpływa na możliwość realizacji tej strategii. Autorzy kolejno omówili: istotę strategii i kultury organizacyjnej; miejsce kultury organizacyjnej w zarządzaniu strategicznym; narzędzia kształtowania i wspierania kultury organizacyjnej (m.in. polityka personalna, przywództwo, budowanie zespołów, motywowanie, public relations); zarządzanie firmą w szybko zmieniającym się otoczeniu.
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
There are copies available to loan: sygn. P.4913.IX.4 [Wypożyczalnia C] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 5480.IX.4 [Czytelnia C] (1 egz.)
Book
In basket
Tyt. oryg.: "Understanding leadership : paradigms and cases" 2004.
Bibliogr. s. 306-322. Indeks.

Niezwykle istotną rolę w zdobywaniu przewagi konkurencyjnej na rynku odgrywa przede wszystkim efektywne przywództwo. W książce autorka omawia kompleksowo teorie i koncepcje przywództwa, a także udziela odpowiedzi na kluczowe pytania.
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
There are copies available to loan: sygn. P.8806.IX.4.1 [Wypożyczalnia C] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 10279.IX.4.1 [Czytelnia C] (1 egz.)
Book
In basket
Bibliogr. s. 156-163.

W książce autorka prezentuje koncepcje teoretyczne dotyczące budowania potencjału konkurencyjności przedsiębiorstw, tworzenia źródeł przewag konkurencyjnych oraz osiągania pożądanej pozycji konkurencyjnej na rynku zbytu. Na podstawie wyników badań empirycznych przedstawia oczekiwania i preferencje młodzieży odnośnie do stosowanych instrumentów konkurowania w kategorii produktów odzieżowych. Autorka podjęła próbę skonstruowania modelu kształtowania pozycji konkurencyjnej przedsiębiorstw odzieżowych w segmencie młodych konsumentów.
This item is available in 3 branches. Expand the list to see details.
Biblioteka Główna. Magazyny
There are copies available to loan: sygn. P.11518 [Magazyn 1] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
There are copies available to loan: sygn. P.11517.IX.16.6 [Wypożyczalnia C] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 12750.IX.16.6 [Czytelnia C] (1 egz.)
Book
In basket
Bibliogr. przy rozdz.

Współcześnie likwidacja różnic w rozwoju poszczególnych krajów staje się ogólnoświatowym priorytetem zarówno ze względu na aspekt humanitarny, jak i pojawienie się różnych zagrożeń (np. konflikty wewnętrzne i międzynarodowe, terroryzm, nielegalne migracje, degradacja środowiska naturalnego). Dlatego Autorzy książki podjęli próbę wyjaśnienia problematyki współpracy na rzecz rozwoju, pomocy rozwojowej i zróżnicowania rozwoju na świecie. Przedstawili przykłady działań, których celem jest wspomaganie rozwoju społecznego i gospodarczego krajów mniej zaawansowanych ekonomicznie.
This item is available in 3 branches. Expand the list to see details.
Biblioteka Główna. Magazyny
There are copies available to loan: sygn. P.7735 [Magazyn 1] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
There are copies available to loan: sygn. P.7734.XI.3 [Wypożyczalnia C], P.7237.XI.3 [Wypożyczalnia C] (2 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 8164.XI.3 [Czytelnia C], 8163.XI.3 [Czytelnia C] (2 egz.)
Book
In basket
Internet w marketingu / red. Andrzej Bajdak. - Warszawa : Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, 2003. - 234, [2] s. : il. ; 24 cm.

Internet stał się symbolem nowej gospodarki, tj. gospodarki opartej na wiedzy, i stanowi podstawę tworzenia współczesnej przestrzeni informacyjnej. Internet może być wykorzystany jako instrument strategii promocji, produktu, ceny i dystrybucji, a także wyjątkowo przydatny w badaniach marketingowych. O tym właśnie jest ta książka.
This item is available in 3 branches. Expand the list to see details.
Biblioteka Główna. Magazyny
There are copies available to loan: sygn. P.10951 [Magazyn 1] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
There are copies available to loan: sygn. P.5620.IX.16.4 [Wypożyczalnia C] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 7101.IX.16.4 [Czytelnia C] (1 egz.)
Book
In basket
Bibliogr. s. 242-266.

W książce zostały przedstawione instytucjonalne uwarunkowania innowacyjności. Autorka skupiła uwagę na relacjach pomiędzy innowacyjnością a rozwojem podmiotów działających w ramach porterowskiego klastra. Pokazała też międzynarodową pozycję Polski według europejskiego rankingu innowacyjności i wieloaspektowy charakter innowacyjnośći. Ważną część książki stanowi analiza i ocena wpływu uwarunkowań instytucjonalnych na zachowania innowacyjne podmiotów.
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
There are copies available to loan: sygn. P.12087.IX.5 [Wypożyczalnia C] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 13195.IX.5 [Czytelnia C] (1 egz.)
Book
In basket
Bibliogr. s. 407-416. Indeks.

Zmiany własnościowe, które zaszły w polskiej gospodarce w latach 1989-2013, były zasadniczym elementem transformacji ustrojowej. Zmiany te były realizowane jako prywatyzacja przedsiębiorstw państwowych albo tworzenie nowych prywatnych firm. Autorzy przedstawili historię przemian własnościowych w Polsce, przeanalizowali je i ocenili. Prezentowane zjawiska zostały ukazane w perspektywie porównawczej na tle gospodarek innych krajów, które weszły na ścieżkę transformacji postsocjalistycznej, wraz z analizą polityki prywatyzacyjnej prowadzonej przez kolejne rządy. Przypadająca w 2014 r. 25 rocznica rozpoczęcia procesów transformacji ustrojowej i gospodarczej będzie okazją do wielu analiz, ocen i podsumowań. Niniejsza książka z pewnością stanowi ważny głos w debacie o efektach tych procesów.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 15320.XI.2 [Czytelnia C] (1 egz.)
Book
CD
In basket
(ZiP Zarządzanie i Inżynieria Produkcji)
Bibliogr. s. 261-264. Indeks.

Podręcznik stanowi usystematyzowane kompendium wiedzy z zakresu teorii i praktyki zintegrowanych informatycznych systemów zarządzania wsparte szeroką gamą studiów przypadku. Autorzy, Zbigniew Banaszak, Sławomir Kłos, Janusz Mleczko, omówili w nim kwestie obejmujące zagadnienia automatyzacji metod technicznego i organizacyjnego przygotowania produkcji, planowania zapotrzebowania materiałowego, zarządzania zdolnościami produkcyjnymi, zarządzania procesowego i sterowania operatywnego oraz struktury i funkcjonowania informatycznych zintegrowanych systemów zarządzania klasy MRP I, MRP II i ERP.
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
There are copies available to loan: sygn. P.14459.IX.9 [Wypożyczalnia C] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 12066.IX.9 [Czytelnia C] (1 egz.)
Book
In basket
Bibliografie, netografie przy rozdziałach. Indeks.

W ostatnim czasie ujawniło się bardzo wiele czynników uświadamiających niewłaściwy charakter dotychczasowej logiki procesów społeczno-gospodarczych. Świadectwem racjonalności zachowań społecznych było (a w zasadzie nadal jest) nieustanne bogacenie się zarówno na poziomie indywidualnych gospodarstw domowych, jak i w odniesieniu do całych państw. Ludzie pożądają coraz bogatszej konsumpcji, przedsiębiorstwa są zarządzane w celu maksymalizacji zyskowności, a państwa są rządzone ze względu na dążenie do coraz większego PKB. Skutki tej logiki okazały się katastrofalne. W odniesieniu do gospodarstw domowych zjawisko nadmiernej konsumpcji prowokuje do ciągłego zmieniania się krótkotrwałych mód, do nieustannych zakupów i do produkowania coraz większej ilości odpadów. Napędem tej nadmiernej konsumpcji jest rosnąca produkcja jednocześnie podążająca za zmiennym popytem oraz ten popyt kreującą z wykorzystaniem wyrafinowanych narzędzi marketingowych. Nieracjonalność takiego schematu działalności materializuje się w coraz większym i coraz szybszym zużyciu dostępnych zasobów naturalnych i energii. Dodatkowo pojawiły się negatywne efekty społeczne i ekonomiczne pogarszające jakość życia ludzi. Dokonana globalizacja gospodarki światowej jest powodem rosnącego znaczenia logistyki międzynarodowej. Znaczenie logistyki zarówno w skali globalnej, jak i lokalnej uprawnia do postawienia pytania, w jaki sposób logistyka może włączyć się w proces oczekiwanych zmian i jak może przyczyniać się do kreowania dobrostanu społecznego. Dobrostan jest tu pojmowany jako synonim jakości życia. Pierwsze dwa rozdziały książki mają charakter wprowadzający. Na początku przedstawiono nowoczesny paradygmat logistyki, czyli współczesne rozumienie jej istoty nastawione właśnie raczej na jakość obsługi klienta i jakość życia, niż na maksymalizację korzyści ekonomiczno-finansowych przedsiębiorstw i ich właścicieli. Następnie skoncentrowano uwagę na kryteriach oceny i optymalizacji dobrostanu, różnicując je od standardowych kryteriów dotyczących dobrobytu materialnego. W kolejnej części książki są podejmowane zagadnienia dostępności czasowo-przestrzennej, kosztowej, decyzyjnej oraz, w końcu, problem zagospodarowania towarów już niechcianych albo odpadowych. Tezą, której autorzy usiłują dowieść, jest twierdzenie, że logistyka nie tylko okazuje się narzędziem ułatwiającym ciągłość i płynność procesów gospodarczych, lecz także ma znaczenie dla jakości życia i może się przyczynić do poprawy dobrostanu społecznego na całym świecie.
This item is available in 3 branches. Expand the list to see details.
Biblioteka Główna. Magazyny
There are copies available to loan: sygn. P.18334.IX.14 [Magazyn 1] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
There are copies available to loan: sygn. 20728.IX.14 [Wypożyczalnia C] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 20727.IX.14 [Czytelnia C] (1 egz.)
Book
In basket
Geografia polskiej wsi / Jerzy Bański. - Warszawa : Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, 2006. - 218 s. : il. ; 24 cm.

Intensywne zmiany społeczno-gospodarcze w Polsce po 1989 roku wywarły również silny wpływ na dynamiczne przeobrażenia na obszarach wiejskich (np. upadek państwowych gospodarstw rolnych, pojawienie się bezrobocia, rozwój nowych funkcji gospodarczych). Geografia polskiej wsi stanowi pierwszą na polskim rynku wydawniczym próbę kompleksowej analizy zjawisk, które zaszły na wsi w okresie transformacji. Podręcznik jest podzielony na trzy części. Część I poświęcono zagadnieniom teoretycznym i historii rozwoju geografii wsi (wskazano miejsce geografii wsi w systemie nauk geograficznych). Część II to diagnoza współczesnego stanu polskiej wsi na podstawie analizy: organizacji przestrzennej wsi, zagadnień dotyczących ludności wsi, sposobów użytkowania ziemi, zagospodarowania infrastrukturalnego wsi oraz obszarów problemowych. Część III dotyczy mechanizmów i problemów transformacji na obszarach wiejskich (np. zmian struktury funkcjonalnej wsi, zmian wzorców kulturowych czy konfliktów w relacjach miasto-wieś).
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
There are copies available to loan: sygn. P.4234.XI.7 [Wypożyczalnia C] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 4680.XI.7 [Czytelnia C] (1 egz.)
Book
In basket
Geografia rolnictwa Polski / Jerzy Bański. - Warszawa : Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, 2007. - 249 s. : rys., tab. ; 24 cm.
Subject
Słowo kluczowe

Dokonujące się w Polsce przekształcenia społeczno-gospodarcze wywarły znaczący wpływ na rolnictwo. Lata dziewięćdziesiąte ubiegłego wieku przyniosły wiele negatywnych zjawisk w gospodarce rolnej, ale obecnie stopniowo jej kondycja ulega poprawie. Jest to dobry moment do zdiagnozowania stanu rozwoju rolnictwa i temu przede wszystkim poświęcone jest to opracowanie. W pracy omówiono: historię rozwoju geografii rolnictwa w Polsce i głównie jej osiągnięcia metodyczne, przyrodnicze i pozaprzyrodnicze uwarunkowania rozwoju rolnictwa, historię rozwoju gospodarki rolnej na ziemiach polskich, strukturę przestrzenną rolnictwa oraz współczesne procesy społeczne i gospodarcze zachodzące w tej gałęzi gospodarki narodowej.
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
There are copies available to loan: sygn. P.5487.XVII.5 [Wypożyczalnia C] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 6884.XVII.5 [Czytelnia C] (1 egz.)
Book
In basket
Rozwój obszarów wiejskich : wybrane zagadnienia / Jerzy Bański. - Warszawa : Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, copyright 2017. - 159 stron : ilustracje, wykresy ; 24 cm.
Bibliografia na stronach 145-159.

W książce zostały omówione współczesne procesy i zjawiska społeczno-ekonomiczne zachodzące na obszarach wiejskich oraz ich wpływ na kierunki rozwoju tych obszarów. Przy tym opis zarówno teoretyczny, jak i praktyczny dotyczy różnych krajów europejskich. Autor przedstawił m.in.: czym są obszary wiejskie, strukturę funkcjonalną i przestrzenną wsi, procesy demograficzne i społeczne na wsi, rolę nowych technologii w zmianach zachodzących na wsi, rozwój turystyki i rekreacji na wsi, ochronę krajobrazu i środowiska przyrodniczego wsi, planowanie rozwoju i zarządzanie obszarami wiejskimi.
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
There are copies available to loan: sygn. 17267.XVII.2 [Wypożyczalnia C] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 17266.XVII.2 [Czytelnia C] (1 egz.)
Book
In basket
Bibliografia, netografia, wykaz aktów prawnych na stronach 293-308.

Książka składa się z sześciu rozdziałów. Dwa pierwsze stanowią wprowadzenie do problematyki zarządzania międzynarodowymi łańcuchami dostaw oraz wskazują najważniejsze trendy w zarządzaniu japońskimi przedsiębiorstwami w warunkach ich internacjonalizacji. Trzeci rozdział jest poświęcony charakterystyce i analizie porównawczej najważniejszych uwarunkowań funkcjonowania i rozwoju japońskich łańcuchów dostaw zlokalizowanych w Polsce i w Wielkiej Brytanii. W czwartym rozdziale zaprezentowano procesy planowania, organizacji i kontroli w zarządzaniu japońskimi łańcuchami dostaw w Europie. W rozdziale piątym kontynuowano rozważania dotyczące praktyki zarządzania łańcuchami dostaw badanych firm japońskich w Polsce z uwzględnieniem podziału na poszczególne rodzaje decyzji i działań logistycznych (działalność transportowo-magazynowa, zakupy i zarządzanie zapasami, system produkcyjny just-in-time, logistyczna obsługa klienta, ekologistyka). W rozdziale szóstym podjęto próbę prognozy i określenia możliwych scenariuszy rozwoju struktury i funkcjonowania japońskich łańcuchów dostaw w Europie.
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
There are copies available to loan: sygn. 21573.IX.14 [Wypożyczalnia C] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 21572.IX.14 [Czytelnia C] (1 egz.)
Book
In basket
Bibliogr. przy rozdz. Indeks.

Podręcznik obejmuje wiedzę o systemie instytucjonalnym i mechanizmach funkcjonowania Unii Europejskiej po przyjęciu Traktatu z Lizbony. Autorzy przedstawili: genezę i rozwój integracji w Europie, charakter prawny, zasady działania i członkostwo w UE, prawo UE i jej system instytucjonalny, zasady obowiązujące w stosunkach zewnętrznych UE, sposoby finansowania UE, swobody rynku wewnętrznego UE, Wspólną Politykę Handlową oraz Wspólną Politykę Rolną, politykę spójności, wspólne reguły konferencji, Unię Gospodarczą i Walutową UE. Podręcznik jest przeznaczony dla studentów ekonomii, zarządzania, stosunków międzynarodowych, europeistyki, międzynarodowych stosunków gospodarczych, politologii, dziennikarstwa.
This item is available in 3 branches. Expand the list to see details.
Biblioteka Główna. Magazyny
There are copies available to loan: sygn. P.13135 [Magazyn 1] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
There are copies available to loan: sygn. P.11920.XII.1 [Wypożyczalnia C] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 13097.XII.1 [Czytelnia C] (1 egz.)
Book
In basket
Bibliogr. s. 107-113.

Negocjowanie czy też mediowanie są to czynności będące częścią aktywności każdego z nas. Odbywają się one na różnych poziomach, począwszy od życia prywatnego, poprzez negocjacje w biznesie, aż po poziom dyplomacji międzynarodowej. Każdy z tych poziomów posiada swoją specyfikę, ale także elementy wspólne. Znajomość zasad negocjacji może przyczyniać się do wzrostu satysfakcji w wielu dziedzinach życia, poprzez zwiększenie skuteczności osiągania swych celów. Autorka zaprezentowała najważniejsze aspekty negocjacji oraz mediacji. Początkowe rozdziały zawierają zagadnienia psychologii społecznej, których znajomość jest nieodzowna w kontekście skuteczności negocjacyjnej. Poszczególne zagadnienia zilustrowane zostały przykładowymi sposobami działania, które mogą być bezpośrednio wykorzystywane w codziennej praktyce. Wprawdzie za każdym razem negocjacje czy mediacje mają swoje specyficzne cechy, to jednak występuje też wiele wspólnych elementów. Znajomość przedstawionych w książce zasad negocjacji i mediacji pozwala skuteczniej osiągać założone cele, natomiast pokazane przykładowe sposoby działania można wykorzystywać w codziennej praktyce. Prezentowane treści oparte są na szerokim przeglądzie literatury naukowej polskiej i zagranicznej, a także na własnych doświadczeniach autorki zdobytych podczas pracy jako doradca negocjacyjny oraz mediator rodzinny.
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
There are copies available to loan: sygn. P.9792.IX.15 [Wypożyczalnia C] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 11307.IX.15 [Czytelnia C] (1 egz.)
Book
In basket
Bibliogr. s. 107-113.

Niemal codziennie każdy ma do czynienia z negocjacjami i/lub mediacjami. Dotyczą one życia prywatnego, spraw zawodowych, kontaktów biznesowych (zarówno krajowych, jak i zagranicznych), stosunków międzynarodowych. Wprawdzie za każdym razem negocjacje czy mediacje mają swoje szczególne cechy, to jednak można też wskazać wiele wspólnych elementów. Znajomość przedstawionych w książce zasad negocjacji i mediacji pozwala zwiększyć skuteczność w osiąganiu przyjętych celów, a pokazane praktyczne sposoby stosowania tych zasad mogą być wykorzystane na co dzień.
This item is available in 3 branches. Expand the list to see details.
Biblioteka Główna. Magazyny
There are copies available to loan: sygn. P.14850 [Magazyn 1], P.14849.IX.15 [Magazyn 1] (2 egz.)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
There are copies available to loan: sygn. P.14752.IX.15 [Wypożyczalnia C] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 15493.IX.15 [Czytelnia C] (1 egz.)
Book
In basket
Bibliogr. przy art.

Książka prezentuje zagadnienie wyrównywania regionalnych dysproporcji rozwoju gospdoarczego w ramach polityki regionalnej. W publikacji autorzy, skupiając się na problemach dotyczących nierówności w rozwoju regionów, omówili m.in.: działania Unii Europejskiej wobec wspólczesnych wyzwań, role innowacji w rozwoju firm i regionów, współpracę podmiotów w modelu triple-helix, planowanie i wdrażanie strategii rozwoju jednostki samorządu terytorialnego, wybrane zagadnienia z dziedziny finansóe, w tym wyrównywania dysproporcji finansowych między jednostkami samorządu terytorialnego.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 15953.XIII.4 [Czytelnia C] (1 egz.)
The item has been added to the basket. If you don't know what the basket is for, click here for details.
Do not show it again