Form of Work
Książki
(14)
Status
only on-site
(14)
available
(11)
Branch
Magazyny
(4)
Wypożyczalnie
(7)
Czytelnie
(14)
Author
Boruszczak Mirosław
(3)
Sawicka Krystyna Barbara
(2)
Czechowski Lucjan
(1)
Drzewiecki Maciej (1935- )
(1)
Gaworecki Władysław Włodzimierz
(1)
Gulda Mieczysław
(1)
Jojczyk Stanisław (1931- )
(1)
Lechicka-Kostuch Maria
(1)
Lewandowski Henryk Jan
(1)
Mroczyński Zbigniew (1931- )
(1)
Turek Marian
(1)
Year
2010 - 2019
(7)
2000 - 2009
(7)
Country
Poland
(14)
Language
Polish
(14)
Subject
TURYSTYKA
(8)
MATERIAŁY KONFERENCYJNE
(2)
RATOWNICTWO MEDYCZNE
(2)
AGROTURYSTYKA
(1)
FILOZOFIA
(1)
GLOBALIZACJA
(1)
HIGIENA
(1)
INTEGRACJA EUROPEJSKA
(1)
KUCHNIA REGIONALNA
(1)
KULTURA FIZYCZNA
(1)
PODRÓŻE MOTYWACYJNE
(1)
PODRÓŻE SŁUŻBOWE
(1)
PODRĘCZNIKI AKADEMICKIE
(1)
POLITYKA REGIONALNA
(1)
POLITYKA REGIONALNA UE
(1)
PRODUKT REGIONALNY
(1)
PROMOCJA ZDROWIA
(1)
PRZEDSIĘBIORCZOŚĆ (postawa)
(1)
PRZEDSIĘBIORSTWO TURYSTYCZNE
(1)
REGIONALIZACJA GOSPODARCZA
(1)
SOCJOLOGIA
(1)
SPORT
(1)
TRANSPORT
(1)
TURYSTYKA ZDROWOTNA
(1)
USŁUGI
(1)
Genre/Form
PODRĘCZNIKI
(2)
PODRĘCZNIKI AKADEMICKIE
(1)
14 results Filter
Book
In basket
Bibliogr. s. 264-279
Głównym celem opracowania jest próba zidentyfikowania uwarunkowań zewnętrznych, które w postaci szans tkwią w otoczeniu regionów, jak i tych możliwości wewnętrznych, których wykorzystanie pozwala na ich harmonijny rozwój w rodzinie regionów europejskich.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 10178.XIII.3 [Czytelnia C] (1 egz.)
Book
In basket
Bibliogr. s. 48-49
Opracowanie próbuje określić diagnozę stanu niektórych elementów polskiej agroturystyki i zweryfikować ich ocenę, zwłaszcza w zakresie zakresu i standardu produktu agroturystycznego. Opracowanie nie wyczerpuje całości zarysowanej problematyki i pozostawia wiele miejsca dla dalszych badań. Oprócz walorów poznawczych opracowanie posiada wymierną wartość praktyczną, sugeruje nowe rozwiązania prawne, dostosowane do polskich realiów XXI wieku oraz pozwala gminom wiejskim określić swoje miejsce w hierarchii obszarów turystycznych oraz swoją przydatność dla rozwijanie turystyki wiejskiej, a zwłaszcza agroturystyki.
This item is available in 3 branches. Expand the list to see details.
Magazyny
There are copies available to loan: sygn. P.8705 [Magazyn 1] (1 egz.)
Wypożyczalnie
There are copies available to loan: sygn. P.9216.XX.1.4 [Wypożyczalnia B], P.8707.XX.1.4 [Wypożyczalnia B] (2 egz.)
Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 10181.XX.1.4 [Czytelnia B], 10180.XX.1.4 [Czytelnia B] (2 egz.)
Book
In basket
Zbiór materiałów pokonferencyjnych, Gdańsk 18-19. 09. 2008.
Bibliogr. przy ref.
Publikacja jest zbiorem wystąpień z Międzynarodowej Konferencji Naukowej , która odbyła się w Wyższej Szkole Turystyki i Hotelarstwa w Gdańsku w dn. 18-19.09.2008 roku na temat: Turystyka i sport dla wszystkich w promocji zdrowego stylu życia Wypowiedzi wszystkich autorów mają na celu przybliżyć rolę współczesnej turystyki i sportu w kształtowaniu zdrowego stylu Sycia społeczeństwa XXI w.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 8892.XX.1.1 [Czytelnia B] (1 egz.)
Book
In basket
Książka zawiera wybrane zagadnienia socjologii, w tym socjologii turystyki. Jest to wydanie drugie poprawione książki, która ukazała się w 2009 roku, uzupełnione o najnowszą literaturę oraz zawierające poprawione, wybrane fragmenty Rozdziałów I-VI, zwłaszcza Rozdziału X, dotyczącego metod badań socjologicznych. Główną podstawą, na której zostały rozwinięte problemy socjologii turystyki, była socjologia ogólna. Wszystkie zawarte w tekście teorie i stwierdzenia zostały oparte na bogatej literaturze przedmiotu. Pracując nad książką autor starał się, by jej treść była dostępna zarówno czytelnikowi nie związanemu bezpośrednio z socjologią, jak i studentom kierunków humanistycznych.
This item is available in 3 branches. Expand the list to see details.
Magazyny
There are copies available to loan: sygn. P.8712 [Magazyn 1] (1 egz.)
Wypożyczalnie
There are copies available to loan: sygn. P.8711.XX.1.6 [Wypożyczalnia B], P.8710.XX.1.6 [Wypożyczalnia B] (2 egz.)
Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 10185.XX.1.6 [Czytelnia B], 10184.XX.1.6 [Czytelnia B] (2 egz.)
Book
In basket
Bibliogr. przy ref.
Publikacja jest zbiorem materiałów pokonferencyjnych i dotyczy turystyki biznesowej szeroko rozumianej i obejmującej: indywidualne podróże służbowe, uczestnictwo w targach lub imprezach konsumenckich, podróże motywacyjne i turystykę korporacyjną. Poruszono w książce m.in. tematy dotyczące: turystyki biznesowej w przekroju problemowym i turystyki biznesowe w przekroju regionalnym.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 6532.XX.1.2 [Czytelnia B] (1 egz.)
Book
In basket
(Studenckie Zeszyty Naukowe / Wyższa Szkoła Turystyki i Hotelarstwa w Gdańsku)
Bibliogr. przy rozdz.
Współczesna turystyka zajmuje jedno z czołowych miejsc w strukturach działalności gospodarczej krajów wysoko rozwiniętych i jest ważnym czynnikiem rozwoju krajów o słabej gospodarce. Artykuły zaprezentowane w książce skupione są wokół dwóch zagadnień: nowych tendencji i trendów w turystyce europejskiej oraz gospodarczych aspektów rozwoju turystyki i jej zagrożeń.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 13975.XX.1 [Czytelnia B] (1 egz.)
Book
In basket
(Studenckie Zeszyty Naukowe / Wyższa Szkoła Turystyki i Hotelarstwa w Gdańsku)
Bibliogr. przy pracach.
Pisząc o rozwoju turystyki uzdrowiskowej, z przykrością należy stwierdzić, że monolityczny, jednofunkcyjny model uzdrowisk polskich okazał się, na przestrzeni minionych lat, fatalnym nieporozumieniem. Ograniczenia w tworzeniu w uzdrowiskach infrastruktury towarzyszącej spowodowały zaniedbania, często trudne do odrobienia. Rozwój naszych uzdrowisk będzie zależeć od ich wielofunkcyjności, ponieważ wychodzi naprzeciw społecznemu zapotrzebowaniu. Bogata oferta uzdrowiskowa, uzupełniona jest o ofertę turystyczną, rekreacyjną: kulturalną i sportową, decydować będzie o popularności i efektach ekonomicznych uzdrowisk. Wyłącznie leczenie uzdrowiskowe nie trafia już do przekonania zbyt wielu osób. Należy zrozumieć, że produktem będą uzdrowiska, które zaoferują szeroki wachlarz usług towarzyszących leczeniu uzdrowiskowemu, poczynając od niezwykle popularnych usług typu SPA, wellness i beauty kończąc. Należy podkreślić, że w przypadku polskich uzdrowisk brakuje wyraźnie zarysowanego wielofunkcyjnego modelu. Wynika to z prostej przyczyny, jaką jest priorytet zaspokajania potrzeb lokalnych, które domagają się często inwestowania w infrastrukturę komunalną, nie zawsze zgodną z zadaniami uzdrowisk. (Fragment wstępu Mirosław Boruszczak)
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 13243.XX.1.2 [Czytelnia B] (1 egz.)
Book
In basket
Bibliogr. przy pracach.
Celem publikacji jest przyjrzenie się warunkom rozwoju turystyki w regionie. Chcąc pogłębić funkcje turystyki w skali regionalnej i lokalnej, trzeba konsekwentnie realizować cele polityki turystycznej. W tym celu samorząd wojewódzki i lokalny, współdziałając wzajemnie, powinny współpracować z samorządem gospodarczym, administracją rządową, organizacjami pozarządowymi i ze środowiskiem naukowym. Na szczególne podkreślenie zasługuje zadanie współpracy samorządu województwa z ogniwami lokalnymi samorządu terytorialnego. Chodzi o to, że w obliczu postępującej integracji Europy i globalizacji gospodarki światowej, procesy urbanizacyjne prowadzą do wzrostu sieci m.in. zespołów miejskich i mega miast. Efektywność realizacji głównych i uzupełniających funkcji tych organizmów warunkuje ich współpraca i koordynacja działalności. Doświadczenie uczy, iż droga do tego celu prowadzi przez tworzenie związków metropolitarnych, które - szanując tożsamość miast członków - dają im szanse wysokiej dynamiki rozwoju.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 13399.XX.2 [Czytelnia B] (1 egz.)
Book
In basket
Bibliogr. s. 121-122.
Ważną częścią składową niniejszego publikacji, ze względu nie tylko na teoretyczne, ale zwłaszcza praktyczne cele kształcenia Uczelni, stanowi problematyka etyczna w turystyce. Publikacja składa się z czterech części, których problematyka pokrywa się z jednostkami dydaktycznymi przedmiotu Filozofia i elementy etyki. Ma więc ograniczony zakres i zapewne nie jest pozbawiona niedoskonałości i wad.
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnie
There are copies available to loan: sygn. P.9071.XX.1.6 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 10673.XX.1.6 [Czytelnia B] (1 egz.)
Book
In basket
Bibliogr. s. 123-125.
Regionalny produkt kulinarny mieści się w promocji dziedzictwa kulinarnego poszczególnych gospodarstw domowych i ich rodzinnej tradycji żywieniowej. Następnie przenosi się on na środowisko regionalne, narodowe i dociera swą odmiennością na krańce świata. Wszystkie zakątki świata mogą pochwalić się różnymi niesamowitymi potrawami, które często stanowią tabu kulturowe w konsumpcji. Przyrządzane bywają na rozmaite, czasem naprawdę dziwne sposoby. Współczesne publikaq"e, skupiające się najczęściej na nadzwyczaj kolorowych obrazkach, niestety nie pokazują potraw stanowiących tajemnice narodów pod względem zawartości, techniki i sposobu sporządzania, a także warunków spożywania, np. na cmentarzu czy w buszu. Świat w dobie Internetu jeszcze długo nie będzie miał możliwości poznania kulturowej różnorodności kuchni świata, a w tym regionalnego dziedzictwa kulinarnego, które jest ważnym produktem turystycznym przyciągającym swoistą odmiennością zainteresowanych gości - podróżników, pragnących poznać odmienność kulinarną regionu. W opracowaniach krajowych odnosimy się do poszczególnych województw, natomiast mówiąc o produkcie regionalnym należy wyjść poza granice Polski czy Europy mając na względzie zainteresowania turystów z różnych stron świata. Warto wypromować ofertę, która - z jednej strony oryginalna regionalnie - będzie akceptowalna i interesująca jako atrakcja kulinarna dla turystów z krajów odmiennych kulturowo - klimatycznie, obyczajowo i religijnie. Tę zasadę powinni poznać uczniowie w czasie szkolenia, a także kucharze i restauratorzy promujący w zakładach swoje oryginalne specjalności. Tak przygotowana oferta powinna również promować tereny wiejskie, które są kolebką tradycji kulinarnych i ekologicznego pozyskiwania żywienia. Promocja danego rejonu poprzez produkt regionalny stawia przed nami jeszcze wiele pytań, a zastosowanie i promocja właściwego produktu w tworzeniu i organizacji zakładów folklorystycznych odgrywa istotną rolę w stworzeniu oferty, pozwalającej pozyskać konsumentów - turystów z różnych stron świata.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 15308.XX.5 [Czytelnia B] (1 egz.)
Book
In basket
Bibliogr. s. 102.
Ochrona zdrowia i życia ludzkiego jest podstawowym warunkiem uprawiania turystyki. W obecnej sytuacji, w której turysta w krótkim czasie może przenieść się w najodleglejsze zakątki kuli ziemskiej, jest możliwe pojawienie się różnorodnych zagrożeń zdrowotnych. Zagrożenia zdrowotne dotyczące uprawiania turystyki są wielostronne, jest się bowiem nie tylko narażonym na infekcję typową dla danego regionu, ale istnieje również niebezpieczeństwo wypadku w czasie podróży, zwiedzania, uprawiania na miejscu ryzykownych przedsięwzięć, jak: nurkowanie, latanie lotnią, canyoning itp., zwłaszcza, gdy dotyczy to osób niewytrenowanych lub chorych przewlekle. W pierwszej części niniejszej pracy zostały podkreślone szczególnie przygotowania do podróży i pobytu z uwzględnieniem kraju docelowego, szczepień ochronnych, profilaktyki - bo jak wiadomo - lepiej zapobiegać niż leczyć. Uwzględniono tu również wymogi i zalecenia UE dotyczące usług medycznych. W drugiej części przedstawiono zwięźle najczęściej występujące choroby i zagrożenia zdrowotne, na które może być narażony turysta, z praktycznymi wskazówkami udzielania pierwszej pomocy. Niniejsze kompendium ma stanowić pomoc dydaktyczną dla studentów turystyki specjalizujących się w zakresie rekreacji, hotelarstwa, gastronomii i organizacji biur podróży.
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnie
There are copies available to loan: sygn. P.9097.XX.1.1 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 10681.XX.1.1 [Czytelnia B] (1 egz.)
Book
In basket
Bibliogr. s. 103-104.
Niniejsze kompendium ma stanowić pomoc dydaktyczną dla studentów turystyki specjalizujących się w zakresie rekreacji, hotelarstwa, gastronomii i organizacji biur podróży; może być również poradnikiem dla pilotów wycieczek oraz osób wybierających się w podróż turystyczną."
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnie
There are copies available to loan: sygn. P.14371.XX.1.6 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 15277.XX.1.6 [Czytelnia B] (1 egz.)
Book
In basket
Bibliogr. s. 177-183 i przy rozdz.
Niniejszy podręcznik przybliża Czytelnikowi problematykę przedsiębiorczości w odniesieniu do przedsiębiorstw turystycznych. Treść podręcznika została podzielona na sześć rozdziałów. Rozdział pierwszy wyjaśnia pojęcia przedsiębiorczości i przedsiębiorcy, omawia rodzaje przedsiębiorców i prezentuje teoretyczne podstawy prowadzenia działalności gospodarczej. Rozdział drugi systematyzuje wiedzę teoretyczną i empiryczną dotyczącą strategicznego zarządzania przedsiębiorstwem turystycznym. Rozdział trzeci dotyczy finansowego wsparcia MŚP turystycznych, wykorzystania kapitału własnego i obcego oraz funduszy strukturalnych. Rozdział czwarty skupia się na działaniu przedsiębiorstw turystycznych na konkurencyjnym rynku. W rozdziale piątym poruszono teoretyczne i metodologiczne zagadnienia związane z biznesplanem, natomiast w ostatnim przedstawiono przykładowy biznesplan przedsiębiorstwa agroturystycznego.
This item is available in 3 branches. Expand the list to see details.
Magazyny
There are copies available to loan: sygn. P.11690 [Magazyn 1] (1 egz.)
Wypożyczalnie
There are copies available to loan: sygn. P.11689.XX.4 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 12878.XX.4 [Czytelnia B] (1 egz.)
Book
In basket
Bibliogr. przy rozdz.
Monografia jest książką o charakterze interdyscyplinarnym, dotyczącą zarówno transportu jak i turystyki. Transport w książce rozpatrywany jest jako element przemysłu turystycznego, jako etap produkcji i usług, obecny w każdej podróży i przemieszczaniu się w przestrzeni. Transpotr może stanowić istotę turystycznego biznesu, albo być jego częścią składową.
This item is available in 3 branches. Expand the list to see details.
Magazyny
There are copies available to loan: sygn. P.8965 [Magazyn 1] (1 egz.)
Wypożyczalnie
There are copies available to loan: sygn. P.8671.XX.6 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 10124.XX.6 [Czytelnia B] (1 egz.)
The item has been added to the basket. If you don't know what the basket is for, click here for details.
Do not show it again