Sortowanie
Źródło opisu
Katalog księgozbioru
(25)
Forma i typ
Książki
(25)
Dostępność
tylko na miejscu
(23)
dostępne
(4)
nieokreślona
(2)
Placówka
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
(5)
Biblioteka Główna. Czytelnie
(24)
Autor
Long Michael H
(3)
Doughty Catherine J
(2)
Wardhaugh Ronald
(2)
Aitchison Jean (1938- )
(1)
Balkemore Sarah-Jayne
(1)
Bell Allan
(1)
Bendixen Alfred
(1)
Breckon Toby
(1)
Cain Kate
(1)
Durham Gigi Meenakshi
(1)
Ellis Rod
(1)
Frith Uta
(1)
Gass Susan M
(1)
Johnson Elizabeth M
(1)
Johnson Keith
(1)
Kellner Douglas M. (1943- )
(1)
Krasner David (1952- )
(1)
Littlewood William T
(1)
Lively Adam
(1)
Lively Jack
(1)
Mackey Alison
(1)
Maltby Richard (1952- )
(1)
Masuhara Hitomi
(1)
McCormack Brendan
(1)
McDonough Jo
(1)
Mintz Steven (1953- )
(1)
Nagel James
(1)
Richardson Malcolm D
(1)
Roberts Randy (1951- )
(1)
Saeed John I
(1)
Shaw Christopher
(1)
Solomon Chris
(1)
Rok wydania
2010 - 2019
(11)
2000 - 2009
(7)
1990 - 1999
(7)
Okres powstania dzieła
2001-
(4)
1989-2000
(1)
Kraj wydania
Polska
(10)
Anglia
(7)
Stany Zjednoczone
(3)
Kiribati
(2)
Massachusetts (USA)
(1)
New Jersey (USA)
(1)
nieznany (us)
(1)
Język
angielski
(13)
polski
(12)
Temat
JĘZYK ANGIELSKI
(6)
Nauczanie języków obcych
(4)
Literatura amerykańska
(3)
JĘZYKOZNAWSTWO
(2)
Język angielski
(2)
Teoria literatury
(2)
ŚRODKI MASOWEGO PRZEKAZU
(2)
Badania naukowe
(1)
CZYTANIE
(1)
DEMOKRACJA
(1)
DYSLEKSJA i DYSGRAFIA
(1)
Dramat amerykański
(1)
English language
(1)
FILM AMERYKAŃSKI
(1)
GRZYBICA
(1)
Językoznawstwo
(1)
KULTURA
(1)
LANGUAGE ARTS & DISCIPLINES / Linguistics / General. bisacsh
(1)
LEKSYKOLOGIA
(1)
MATLAB
(1)
Metodologia
(1)
MÓZG
(1)
Nauczanie
(1)
Opieka zdrowotna
(1)
Opowiadanie amerykańskie
(1)
PRODUKCJA FILMOWA
(1)
PRZETWARZANIE OBRAZÓW
(1)
PSYCHOLINGWISTYKA
(1)
Pielęgniarki i pielęgniarze
(1)
Pomoce dydaktyczne
(1)
Reading
(1)
Reading comprehension
(1)
Reading disability
(1)
SOCJOLINGWISTYKA
(1)
Semantyka
(1)
UCZENIE SIĘ
(1)
Temat: czas
1901-2000
(3)
1801-1900
(2)
1701-1800
(1)
2001-
(1)
Temat: miejsce
STANY ZJEDNOCZONE
(1)
WIELKA BRYTANIA
(1)
Gatunek
Esej
(3)
FILM AMERYKAŃSKI
(1)
Monografia
(1)
PODRĘCZNIKI
(1)
Powieść
(1)
Dziedzina i ujęcie
Językoznawstwo
(5)
Edukacja i pedagogika
(3)
Literaturoznawstwo
(3)
Medycyna i zdrowie
(1)
Słowo kluczowe
English language
(5)
second language acquisition
(5)
history
(4)
teaching
(4)
American literature
(3)
criticism
(3)
language
(3)
United States
(2)
grammar
(2)
language teaching
(2)
linguistics
(2)
research method
(2)
social context
(2)
sociolinguistics
(2)
study and teaching
(2)
American fiction
(1)
American novel
(1)
English grammar
(1)
Great Britain
(1)
Matlab
(1)
brain
(1)
children
(1)
cinema
(1)
cinematography
(1)
cognition
(1)
cognitive process
(1)
communicative approach
(1)
culture
(1)
democracy
(1)
digital techniques
(1)
drama
(1)
dyslexia
(1)
educational context
(1)
essay
(1)
film
(1)
fungal infection
(1)
government
(1)
health care
(1)
image processing
(1)
journalism
(1)
language skills
(1)
lexicology
(1)
lexicon
(1)
literature
(1)
mass media
(1)
media
(1)
methodology
(1)
motion pictures
(1)
motion pictures industry
(1)
neuropsychology
(1)
newspaper
(1)
nursing
(1)
palliative care
(1)
person-centred
(1)
political context
(1)
politics
(1)
popular culture
(1)
psycholinguistics
(1)
psychology
(1)
reading comprehension
(1)
semantics
(1)
short story
(1)
society
(1)
task analysis
(1)
twentieth century
(1)
25 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
Bringing together a range of core texts into one volume, this acclaimed anthology offers the definitive resource in culture, media, and communication. A fully revised new edition of the bestselling anthology in this dynamic and multidisciplinary field New contributions include essays from Althusser through to Henry Jenkins, and a completely new section on Globalization and Social Movements.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 6095.XXIV.5 [Czytelnia A] (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Instructed Second Language Acquisition : learning in the classroom / Rod Ellis. - Oxford; Cambridge : Blackwell, [1994]. - IX, 230 s. : tab. ; 23 cm.
(Applied Language Studies)
How does classroom language learning take place? How does an understanding of second language acquisition contribute to language teaching? In answering these questions, Rod Ellis reviews a wide range of research on classroom learning, developing a theory of instructed second language acquisition which has significant implications for language teaching.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. P.3251.XXIV.14.11 [Czytelnia A] (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Language Teaching and Skill Learning / Keith Johnson. - Oxford ; Cambridge : Blackwell, [1996]. - VIII, 198 s. : ryc., tab. ; 23 cm.
(Applied Language Studies)
This book argues controversially that second-language acquisition has much in common with other forms of skill learning, and that there is much to be learned about the business of language teaching by considering the views and practices of teachers in other domains. For many Applied Linguists, language is unique among human skills, incomparable in its acquisition and use to other forms of behaviour. Their study of second-language learning and teaching may thus draw on knowledge about first-language acquisition, but not on what is known about the learning of non-linguistic skills. This book argues against such an approach. It begins by considering arguments for and against the uniqueness of language. It reviews the recent literature in second-language acquisition, looking both at general learning theories (which account for language alongside other skills) and opposing theories (mostly based on the study of Universal Grammar). The book then turns to language teaching, and in a programmatic way considers what insights may be gained by viewing language within a general skills framework. Particular attention is given to how the teacher may help students to make consciously learned language automatic.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. P.3237.XXIV.14 [Czytelnia A] (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Applied Language Studies)
The aim of this book is to bridge the gap between the theory and practice of teaching language for communication. It is written principally for teachers who wish to adopt a communicative approach and would like to reflect on the principles that underlie it.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. P.3191.XXIV.14.3 [Czytelnia A] (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
"Understanding English Grammar" presents the essentials of English structure in a way that should be comprehensible to students who have had little or no opportunity to study the language. It does so within a framework derived from modern linguistic theory. Students, however. require no previous knowledge of linguistics. Through use of this book, students will gain an understanding of what is involved in the scholarly study of language and , while doing so, acquire an extensive knowledge of English Grammar. Considerable attention has been devoted to matters of presentation in the text, there are numerous exercises at the end of each chapter with suitable example answers provided, and a final indexed glossary is included as a further study aid.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 4596.XXIV.10 [Czytelnia A] (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Index s. 307-314.
Bibliografia s. 278-306.
"Words in the Mind" deals with words, and how humans learn them, remember them, understand them, and find the ones they want. It discusses the structure and content of the human word–store or mental lexicon, with particular reference to the spoken language of native English speakers. Discusses the structure and content of the human word–store, or ′mental lexicon′. Features a highly informative and accessible account of a central area of research. Incorporates new research on the mental lexicon. Written by a prominent researcher of the mental lexicon, language change, and the language of the media.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.8388.XXIV.10 [Wypożyczalnia A] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 9766.XXIV.10 [Czytelnia A] (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Index s. 211-216
In this groundbreaking book, two leading authorities in the field review what we really know about how and when the brain learns, and consider the implications of this knowledge for educational policy and practice. Pioneering book in emerging field from two leading authorities. Reviews in an accessible style what we know about how and when the brain learns. Draws out the implications of this knowledge for educational policy and practice. Covers studies on learning during the whole of development, including adulthood. Looks at what we can learn from brain research about children with learning difficulties, and how this can inform remedial education.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.8387.XXIV.14 [Wypożyczalnia A] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 9768.XXIV.14 [Czytelnia A] (1 egz.)
Książka
W koszyku
The Handbook of Second Language Acquisition presents an integrated discussion of key, and sometimes controversial, issues in second language acquisition research. Discusses the biological and cognitive underpinnings of SLA, mechanisms, processes, and constraints on SLA, the level of ultimate attainment, research methods, and the status of SLA as a cognitive science. Includes contributions from twenty-seven of the world's leading scholars. Provides an invaluable resource for all students and scholars of human cognition, including those in linguistics, psychology, applied linguistics, ESL, foreign languages, and cognitive science.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Brak informacji o dostępności: sygn. 19346.XXIV.14.11 [Wypożyczalnia A] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Brak informacji o dostępności: sygn. 19345.XXIV.14.11 [Czytelnia A] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Democracy in Britain : a reader / edited by Jack Lively and Adam Lively. - Oxford, UK ; Cambridge, Mass. : Blackwell Publishers, 1994. - XIII, 344 p. ; 23 cm.
Includes bibliographical references (p. [306]-311) and index.
"Democracy in Britain" includes a rich and varied selection of key writings, from the debates around Britain′s representative and democratic institutions, from constitutional commentary and diaries to poetry and fiction; from Locke and Burke to Dryden and Auden; and from Magna Carta to Spycatcher. Provides the best resource available for the understanding and study of Britain′s system of representative democracy. The editors have made efforts throughout to make the material selected accessible to non–specialists. Rather than following one side of the debate on British democracy, this presents the reader with both sides of the argument.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 11910.XXIV.3 [Czytelnia A] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Hollywood Cinema / Richard Maltby. - Ed. 2. - Malden : Blackwell Publishing, cop. 2003. - XV, 696 s. : il. ; 25 cm.
Tekst w j. angielskim
This extensively revised second edition offers a comprehensive introduction to Hollywood cinema, providing a fascinating account of the cultural and aesthetic significance of the world's most powerful film industry.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.7075.XXIV.5 [Wypożyczalnia A] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 7925.XXIV.5 [Czytelnia A] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Indeks.
"The Pocket guide to Fungal Infection" presents, in a convenient and practical format, the major features of fungal infections in humans, providing visual information for each pathogen and the infections they causes. The second edtiotion has been extensively revised. In each chapter the clinical manifestations and management sections have been revised and updated to include recently developed antifungal drugs.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 14738.XVIII.1.6 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
The Language of News Media / Allan Bell. - Oxford : Blackwell Publishers Ltd., 1996. - XV, 277 s. : il. ; 23 cm.
(Language in Society)
Written by a linguist who is himself a journalist, this is a uniquely informed account of the language of the news media. The aim of this book is to explore this influential language, to ask what the patterns of media discourse tell readers about wider linguistic issues, and what they also reveal about news and the media.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 11189.XXIV.5 [Czytelnia A] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Semantics / John I. Saeed. - Fourth edition. - Oxford : Blackwell Publishers Ltd., 2016. - XX, 471 pages ; 25 cm.
(Introducing linguistics ; 2)
Forma i typ
Dziedzina i ujęcie
Słowo kluczowe: semantics linguistics
Includes bibliographical references and index.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 20511.XXIV.10 [Czytelnia A] (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
An Introduction to Sociolinguistics / Ronald Wardhaugh. - 2 ed. - Oxford, Cambridge : Blackwell Publishers Ltd., 1996. - VI, [2], 400 s. ; 25 cm.
The second edition of this textbook has been thoroughly revised to include discussion of developments in sociolinguistics since the mid-1980s, referring in the process to some 100 recent books and papers. The book provides a comprehensive coverage of most of the topics dealt with in courses described as either "sociolinguistics" or "the sociology of language". Ronald Wardhaugh examines in full - dialect, language variation, pidgin and Creole languages, language change, ethnography, language and gender, and social codes. He gives a useful analysis of statistical methodology and a comprehensive introduction to the central topics of sociolinguistics. Each topic dealt with concludes with questions for discussion in the classroom, and references for further reading.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 11188.XXIV.10 [Czytelnia A] (1 egz.)
Książka
W koszyku
A Companion to the American Short Story / edited by Alfred Bendixen and James Nagel. - Chichester, U.K. ; Malden, MA : Wiley-Blackwell, 2010. - XIII, 519 pages ; 26 cm.
(Blackwell Companions to Literature and Culture)
Includes bibliographical references and index.
A Companion to the American Short Story traces the development of this versatile literary genre over the past 200 years. Sets the short story in context, paying attention to the interaction of cultural forces and aesthetic principles. Contributes to the ongoing redefinition of the American canon, with close attention to the achievements of women writers as well as such important genres as the ghost story and detective fiction. Embraces diverse traditions including African-American, Jewish-American, Latino, Native-American, and regional short story writing. Includes a section focused on specific authors and texts, from Edgar Allen Poe to John Updike
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 18063.XXIV.9 [Czytelnia A] (1 egz.)
Książka
W koszyku
A Companion to Twentieth-Century American Drama / edited by David Krasner. - Chichester, U.K. ; Malden, MA : Wiley-Blackwell, 2007. - XIX, 576 pages ; 26 cm.
(Blackwell Companions to Literature and Culture)
Includes bibliographical references and index.
This Companion provides an original and authoritative survey of twentieth-century American drama studies, written by some of the best scholars and critics in the field. Balances consideration of canonical material with discussion of works by previously marginalized playwrights. Includes studies of leading dramatists, such as Tennessee Williams, Arthur Miller, Eugene O'Neill and Gertrude Stein. Allows readers to make new links between particular plays and playwrights. Examines the movements that framed the century, such as the Harlem Renaissance, lesbian and gay drama, and the solo performances of the 1980s and 1990s. Situates American drama within larger discussions about American ideas and culture
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 18064.XXIV.9 [Czytelnia A] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Includes index.
This book offers an in-depth explanation of Task-Based Language Teaching (TBLT) and the methods necessary to implement it in the language classroom successfully. * Combines a survey of theory and research in instructed second language acquisition (ISLA) with insights from language teaching and the philosophy of education * Details best practice for TBLT programs, including discussion of learner needs and means analysis; syllabus design; materials writing; choice of methodological principles and pedagogic procedures; criterion-referenced, task-based performance assessment; and program evaluation * Written by an esteemed scholar of second language acquisition with over 30 years of research and classroom experience * Considers diffusion of innovation in education and the potential impact of TBLT on foreign and second language learning.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 15686.XXIV.14.11 [Czytelnia A] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Index.
Bringing together an international and interdisciplinary team of contributors, this Handbook is a wide-ranging and invaluable reference guide to language teaching. A comprehensive reference work on language teaching, which combines the latest research findings, coverage of core topics, and examples of teaching experience from a variety of languages and settings Provides a unique breadth of coverage, including: the psycholinguistic underpinnings of language learning; social, political, and educational contexts; program design; materials writing and course design; teaching and testing; teacher education; and assessment and evaluation Offers a balanced evaluation of the major positions and approaches, including examining the increasingly important social and political context of language teaching. Written by an international and interdisciplinary group of authors from a dozen different countries; English is only one of the many languages used as examples throughout the volume
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 17989.XXIV.14 [Czytelnia A] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Research methods in second language acquisition : a practical guide / edited by Alison Mackey and Susan M. Gass. - 1st edition - Chichester, West Sussex ; Malden, Mass. : Wiley-Blackwell, c2012. - 326 pages ; 26 cm.
(Guides to research methods in language and linguistics)
Includes bibliographical references and index.
Research Methods in Second Language Acquisition: A Practical Guideis an informative guide to research design and methodology for graduate students and scholars. Each chapter of this volume offers background, step-by-step guidance, and relevant studies to create comprehensive coverage of each method.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 18002.XXIV.10 [Czytelnia A] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia przy rodziałach.
Person-centred Practice in Nursing and Health Care is a comprehensive and practical resource for all nurses and healthcare practitioners who want to develop person-centred ways of working. This second edition which builds on the original text Person Centred Nursing, has been significantly revised and expanded to provide a timely and topical exploration of an important subject which underpins all nursing and healthcare, edited by internationally renowned experts in the field. Person-centred Practice in Nursing and Health Care looks at the importance of person-centred practice (PCP) from a variety of practice, strategic, and policy angles, exploring how the principles of PCP underpin a variety of perspectives, including within leadership and in the curriculum. The book explores not only a range of methodologies, but also covers a variety of different healthcare settings and contexts, including working within mental health services, acute care, nursing homes, the community, and working with children and people with disabilities.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 17505.XVIII.2 [Czytelnia B] (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej