Form of Work
Książki
(57)
E-booki
(12)
IBUK Libra
(12)
Publikacje naukowe
(2)
Publikacje dydaktyczne
(1)
Status
only on-site
(49)
available
(41)
Branch
Magazyny
(11)
Wypożyczalnie
(30)
Czytelnie
(49)
Author
zbiorowa Praca
(5)
Baruk Jerzy
(3)
Sosińska-Kalata Barbara
(3)
Brdulak Halina
(2)
Chuchro Ewa
(2)
Gołębiowski Tomasz
(2)
Jemielniak Dariusz
(2)
Kozioł Leszek
(2)
Materska Katarzyna
(2)
Sawicki Jarosław
(2)
Łobejko Stanisław
(2)
Adamiec Marek (1942- )
(1)
Aluchna Maria
(1)
Antczak Zbigniew (zarządzanie)
(1)
Balcerzak Adam P
(1)
Bełz Grzegorz
(1)
Bojewska Barbara
(1)
Brdulak Jakub J
(1)
Brzeziński Marek (1949- )
(1)
Ciechomski Wiesław
(1)
Daszewski Włodzimierz
(1)
Dobiegała-Korona Barbara
(1)
Doligalski Tymoteusz
(1)
Drucker Peter F. (1909-2005)
(1)
Duchniewicz Stanisław
(1)
Durkalec Agnieszka Sokołowska-
(1)
Dąbkowski Grzegorz
(1)
Evans Christina
(1)
Fazlagić Amir Jan
(1)
Fazlagić Jan
(1)
Gierszewska Grażyna
(1)
Gołuchowski Jerzy
(1)
Grabowska Dorota (1968- )
(1)
Grodzicki Jacek
(1)
Gruszczyńska-Malec Grażyna
(1)
Głodek Paweł
(1)
Głuszek Ewa
(1)
Iwan Stanisław (nauki ekonomiczne)
(1)
Jashapara Ashok
(1)
Juchnowicz Marta (1948- )
(1)
Kamińska Alfreda
(1)
Karwowski Waldemar (1953- )
(1)
Kotarba Wiesław (1947- )
(1)
Kowalczyk Adam
(1)
Kowalik Izabela
(1)
Koźmiński Andrzej K. (1941- )
(1)
Koźmiński Andrzej Krzysztof (1941- )
(1)
Krawiec Franciszek
(1)
Mazur Jolanta
(1)
Nogalski Bogdan (1946- )
(1)
Paszek Alfred
(1)
Pawełoszek-Korek Ilona
(1)
Pawłowicz Leszek
(1)
Perechuda Kazimierz
(1)
Pindelski Mikołaj
(1)
Piotrkowski Kazimierz
(1)
Probst Gilbert J. B
(1)
Przastek-Samokowa Maria
(1)
Płoszajski Piotr
(1)
Raczkowski Konrad
(1)
Raub Steffen
(1)
Rogalska Elżbieta
(1)
Romanowski Robert
(1)
Romhardt Kai
(1)
Rutkowska Monika
(1)
Rószkiewicz Małgorzata
(1)
Sankowska Anna
(1)
Skowronek-Mielczarek Anna
(1)
Skrzypczak Andrzej
(1)
Sobińska Małgorzata
(1)
Sobolewska Sylwia
(1)
Staniewski Marcin W. (1975- )
(1)
Strzyżewska Marianna
(1)
Szabłowski Józef
(1)
Szczepankowski Piotr
(1)
Tiwana Amrit (1974- )
(1)
Trajer Jędrzej
(1)
Truskolaski Szymon
(1)
Urbanek Grzegorz
(1)
Wacowska Kaja
(1)
Witkowska Magda
(1)
Wiśniewska Magdalena
(1)
Zając Antoni
(1)
Zaremba-Warnke Sabina
(1)
Zybert Elżbieta Barbara
(1)
Łukasik Katarzyna (nauki ekonomiczne)
(1)
Świątkowski Marek
(1)
Year
2020 - 2022
(1)
2010 - 2019
(34)
2000 - 2009
(34)
Time Period of Creation
2001-
(2)
Country
Poland
(69)
Language
Polish
(69)
Audience Group
Pracownicy naukowi
(1)
Szkoły wyższe
(1)
Subject
ZARZĄDZANIE WIEDZĄ
(48)
INNOWACJE
(15)
PRZEDSIĘBIORSTWO
(12)
GOSPODARKA OPARTA na WIEDZY
(9)
KAPITAŁ INTELEKTUALNY PRZEDSIĘBIORSTWA
(7)
KADRY
(6)
ZARZĄDZANIE STRATEGICZNE
(5)
INFORMACJA
(3)
ORGANIZACJA UCZĄCA SIĘ
(3)
PODRĘCZNIKI AKADEMICKIE
(3)
SPOŁECZEŃSTWO INFORMACYJNE
(3)
ZARZĄDZANIE
(3)
INFORMACJA NAUKOWA
(2)
MOTYWACJA PRACY
(2)
PODRĘCZNIKI
(2)
PRZEDSIĘBIORSTWA MAŁE i ŚREDNIE
(2)
SYSTEMY INFORMATYCZNE ZARZĄDZANIA
(2)
USŁUGI
(2)
WARTOŚĆ EKONOMICZNA
(2)
Zarządzanie wiedzą
(2)
ADMINISTRACJA
(1)
AUDYT WEWNĘTRZNY
(1)
BIBLIOTEKARSTWO
(1)
Badania marketingowe
(1)
CZYTELNICTWO
(1)
EFEKTYWNOŚĆ EKONOMICZNA
(1)
GOSPODARKA ELEKTRONICZNA
(1)
HANDEL ELEKTRONICZNY
(1)
INFORMATYKA
(1)
INWESTYCJE ZAGRANICZNE
(1)
Informacja gospodarcza
(1)
JAKOŚĆ PRODUKTU
(1)
KAPITAŁ SPOŁECZNY
(1)
KONSUMENCI (ekon.)
(1)
KSIĄŻKA
(1)
KSIĘGI PAMIĄTKOWE
(1)
KSZTAŁCENIE USTAWICZNE
(1)
MARKETING
(1)
MARKETING PARTNERSKI
(1)
MATERIAŁY KONFERENCYJNE
(1)
MIASTA
(1)
MICHEJDA, ZBIGNIEW
(1)
MULTIMEDIA
(1)
Marketing
(1)
OBSŁUGA KLIENTA
(1)
OŚWIATA
(1)
PARTNERSTWO PUBLICZNO-PRYWATNE
(1)
PLANOWANIE STRATEGICZNE
(1)
PRAKSEOLOGIA
(1)
PRAWO AUTORSKIE
(1)
PRODUKCJA
(1)
PRODUKTYWNOŚĆ PRACY
(1)
PRZYDATNOŚĆ ZAWODOWA
(1)
Przedsiębiorstwa małe i średnie (MŚP)
(1)
PŁACA
(1)
RYNEK KAPITAŁOWY
(1)
Rozwój zrównoważony
(1)
SYSTEMY INFORMATYCZNE
(1)
Społeczna odpowiedzialność biznesu (CSR)
(1)
SŁUŻBA CELNA
(1)
TRANSFER TECHNOLOGII
(1)
UNIA EUROPEJSKA
(1)
ZARZĄDZANIE JAKOŚCIĄ
(1)
ZARZĄDZANIE PROJEKTAMI
(1)
ZAUFANIE
(1)
ZDOLNOŚCI
(1)
Zarządzanie strategiczne
(1)
Zarządzanie zasobami ludzkimi (HRM)
(1)
Źródła informacji
(1)
Subject: time
2001-
(2)
1901-2000
(1)
1945-1989
(1)
1989-2000
(1)
2001-0
(1)
Subject: place
Polska
(1)
Genre/Form
PODRĘCZNIKI AKADEMICKIE
(7)
PODRĘCZNIKI
(3)
Materiały pomocnicze
(1)
Monografia
(1)
Raport z badań
(1)
Domain
Zarządzanie i marketing
(2)
69 results Filter
Book
In basket
(Onepress VIP)
Tyt. oryg.: Harvard Business Review on knowledge management
Niniejsza książka jest zbiorem artykułów poświęconych metodom zarządzania wiedzą. Ukazały się one w Harvard Business Review -- cenionym przez menedżerów, naukowców i przedsiębiorców czasopiśmie, wydawanym przez jeden z najbardziej prestiżowych uniwersytetów na świecie. Autorami artykułów są uznani fachowcy z dziedziny zarządzania. W swoich artykułach opisują oni zasady rozwiązywania problemów w organizacjach, definiowania nowych sposobów myślenia, wyciągania wniosków z własnych doświadczeń i zarządzania potencjałem intelektualnym pracowników.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 10832.IX.5 [Czytelnia C] (1 egz.)
Book
In basket
Słowo kluczowe: zarządzanie wiedzą
Bibliogr. s. 205-216.
W książce podjęto próbę zaprezentowania rozwiązania, które może posłużyć jako wzorzec zarządzania zasobem sukcesu, tj. wiedzą. Wzorcem tym jest Koncepcja Zarządzania Wiedzą. Została ona dedykowana głównie tym przedsiębiorstwom, których produktem jest właśnie wiedza. Koncepcja Zarządzania Wiedzą daje obraz wytycznych koniecznych do zintegrowania działań przedsiębiorstwa w kierunku najlepszego wykorzystania wiedzy. Polska kultura premiuje wysoki stopień indywidualizmu oraz improwizacji. Cechy te są niezwykle istotne w procesie tworzenia wiedzy. Same w sobie, nie dają jednak gwarancji sukcesu.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 10846.IX.5 [Czytelnia C] (1 egz.)
Book
In basket
Bibliogr. przy rozdz.
Opracowanie przedstawiono w formie dialogów, scenariuszy, prezentacji procesów oraz studiów przypadków decyzyjnych i opisów sytuacyjnych: metody analizy dotychczasowego potencjału przedsiębiorstwa w zakresie zarządzania wiedzą, projektowanie i akcelerację wdrożeń zarządzania wiedzą w organizacjach gospodarczych i pozagospodarczych. Książka składa się z części metodologicznej, opisu przypadków decyzyjnych oraz scenariuszy. Wiodącą ideą opracowania jest pokazanie i propagowanie stanu ciągłego uczenia się organizacji poprzez rozwiązywanie problemów zarządzania wiedzą przez pracowników i menedżerów. Przedstawione instrumenty zarządzania wiedzą adresowane są do kadry menedżerskiej i pracowniczej akceptującej nowe rozwiązania ze świata organizacji i zarządzania. Kolejną grupą adresatów są agenci, menedżerowie i pracownicy wiedzy swobodnie przemieszczający się w różnych sieciach gospodarczych, społecznych, kulturowych i politycznych.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 10843.IX.5 [Czytelnia C] (1 egz.)
Book
In basket
This item is available in 3 branches. Expand the list to see details.
Magazyny
There are copies available to loan: sygn. P.5273 [Magazyn 1] (1 egz.)
Wypożyczalnie
There are copies available to loan: sygn. 6335.IX.5 [Wypożyczalnia C] (1 egz.)
Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 6334.IX.5 [Czytelnia C] (1 egz.)
Book
In basket
(Nauka - Dydaktyka - Praktyka. Miscellanea Informatologica Varsoviensia ; 96)
Książka jest zbiorem dwunastu artykułów, dla których wspólnym tematem jest problematyka organizowania dostępu do informacji i wiedzy. Wszystkie artykuły dotyczą różnych wymiarów nowych technologii informacyjno-komunikacyjnych. Czytelnik znajdzie zarówno artykuły poświęcone badaniom nad zaawansowanymi technologiami informacyjnymi, rozwojem narzędzi reprezentacji wiedzy i kontroli słownictwa wyszukiwawczego, poszukiwaniem efektywnych metod cyfrowego zapisu, rozpoznawania oraz organizowania różnych typów informacji i usług elektronicznych, jak i rozważania poświęcone zagadnieniom użytkowania informacji, metodom oceny jej wykorzystania oraz zagrożeniom społecznym, które niesie za sobą postępująca komercjalizacja dostępu do informacji w postaci cyfrowej.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnie
There are copies available to loan: sygn. 7397.I.8 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Book
In basket
Tyt. oryg.: "Managing for knowledge : HR's strategic role" 2003.
Bibliogr. s. 257-260. Indeks.
Evans w swojej książce zajmuje się rolą relacji międzyludzkich w przedsiębiorstwie, w tym: organizowaniem pracy ludzi, aby współdziałając ze sobą, efektywnie wykorzystywali posiadaną wiedzę, funkcjami pełnionymi przez ekspertów od zarządzania zasobami ludzkimi, a zwłaszcza ich funkcją pomnażania wiedzy, wskazywaniem, że dział ds. zasobów ludzkich musi dokładnie zająć się zarządzaniem wiedzą od strony koncepcyjnej i technicznej, rejestrowaniem niepisanych opowieści i anegdot oraz nieoficjalnych norm i zwyczajów funkcjonujących w przedsiębiorstwie.
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnie
There are copies available to loan: sygn. P.9085.IX.5 [Wypożyczalnia C] (1 egz.)
Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 10704.IX.5 [Czytelnia C] (1 egz.)
Book
In basket
Innowacyjne zarządzanie wiedzą / Jan Fazlagić. - Warszawa : Difin, 2014. - 294 s. : il. ; 23 cm.
Bibliogr. s. 281-287.
Każdy z nas zarządza wiedzą, ale może robić to lepiej i czerpać z tego więcej profitów. Ten podręcznik uczy, jak zwiększać efektywność funkcjonowania organizacji poprzez wykorzystanie filozofii, technik i narzędzi zarządzania wiedzą. Publikacja jest podręcznikiem akademickim wspierającym proces uczenia i uczenia się dzięki blokowi dydaktycznemu, zawierającemu propozycje ćwiczeń do zastosowania na zajęciach oraz zadania samokształceniowe. Publikacja jest też poradnikiem dla menedżerów zainteresowanych rozwojem i zwiększaniem efektywności firm, ponieważ opisuje skuteczne metody zarządzania wiedzę i podaje bardzo wiele przykładów dobrych praktyk.
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnie
There are copies available to loan: sygn. P.14782.IX.5 [Wypożyczalnia C] (1 egz.)
Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 15527.IX.5 [Czytelnia C] (1 egz.)
Book
In basket
Bibliogr. s. 252-256.
Książka inspiruje i skłania do poszukiwań metod i technik adekwatnych do potrzeb każdego przedsiębiorstwa wkraczającego na ścieżkę zarządzania wiedzą. W monografii skupiono sie na pokazaniu obszarów i problemów związanych z procesami zarządzania wiedzą i elementami organizacji, których powiązania mogą przynosić pozytywne sprzężenia zwrotne i efekty synergii w zarządzaniu wiedzą.
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnie
There are copies available to loan: sygn. P.11340.IX.5 [Wypożyczalnia C] (1 egz.)
Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 12524.IX.5 [Czytelnia C] (1 egz.)
Book
In basket
(Podręcznik akademicki / Wydawnictwa Akademickie i Profesjonalne)
Bibliogr. przy rozdz. Indeks.
Pojęcie zarządzania wiedzą zrobiło w ciągu ostatnich kilkunastu lat zawrotną karierę, ale jak dotąd w Polsce nie ukazał się podręcznik z tej dziedziny opracowany dla studentów. Celem tego podręcznika jest przedstawienie współczesnych koncepcji zarządzania wiedzą i pojęć z nim związanych. Stanowi on przegląd aktualnego stanu nauki w tej dziedzinie. Podręcznik skierowany przede wszystkim do studentów i praktyków biznesu.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 10845.IX.5 [Czytelnia C] (1 egz.)
Book
In basket
Bibliogr. przy rozdz. Indeks.
Podręcznik zawiera omówienie współczesnych koncepcji zarządzania wiedzą i pojęć z nim związanych. Prezentuje przegląd aktualnego stanu nauki w tej dziedzinie. W podręczniku omówiono m.in.: cele zarządzania wiedzą, transfer technologii i zagadnienia wiedzy utajonej, pozyskiwanie wiedzy z otoczenia, wywiad gospodarczy, pomiar i wycenę zasobów wiedzy, systemy informatyczne wspomagające zarządzanie wiedzą, zadania liderów w stymulowaniu kreatywności i zarządzaniu wiedzą. Każdy rozdział składa się z części teoretycznej, przykładu z praktyki biznesowej oraz pytań problemowych i testowych, a także krzyżówki pozwalającej na szybkie sprawdzenie przyswojonej wiedzy.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 13145.IX.5 [Czytelnia C] (1 egz.)
Book
In basket
(Monografia / Politechnika Częstochowska. Wydział Zarządzania.)
Na s. tyt.: 1949-2014 jubileusz 65-lecia Politechniki Częstochowskiej.
Bibliogr., netogr. przy pracach.
Publikacja jest jednym z trzech tomów monografii; zawiera opracowania naukowe, zarówno teoretyczne, jak i praktyczne, z następujących zagadnień: Kierunki zmian w technikach zarządzania zasobami ludzkimi (część I) oraz Innowacje i zarządzanie wiedzą (część II). Po raz czwarty Autorami poszczególnych rozdziałów monografii są studenci, członkowie kół naukowych oraz doktoranci wielu cenionych uczelni polskich.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 15675.IX.4 [Czytelnia C] (1 egz.)
Book
In basket
(ZiP Zarządzanie i Inżynieria Produkcji)
Bibliogr. s. 299-306. Indeks.
Podręcznik jest usystematyzowanym kompendium zarządzania wiedzą. Zawiera podstawowe informacje dotyczące zasobów wiedzy w przedsiębiorstwie, omówienie wybranych narzędzi informatycznych, takich jak systemy ekspertowe, logika rozmyta i drążenie danych, a także prezentację konkretnych zastosowań biznesowych. Autorzy skoncentrowali się w nim na przekazaniu praktycznych umiejętności projektowania i efektywnego wykorzystania informatycznych systemów finansowych, marketingowych oraz rynkowych w celu zwiększenia wartości przedsiębiorstwa i podniesienia jego konkurencyjności.
This item is available in 3 branches. Expand the list to see details.
Magazyny
There are copies available to loan: sygn. P.12290 [Magazyn 1] (1 egz.)
Wypożyczalnie
There are copies available to loan: sygn. P.12289.IX.5 [Wypożyczalnia C] (1 egz.)
Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 13414.IX.5 [Czytelnia C] (1 egz.)
Book
In basket
Bibliogr. s. 391-401.
Książka Zarządzanie wiedzą i innowacjami stanowi pierwszą na polskim rynku próbę powiązania dwóch – dotychczas omawianych oddzielnie – kwestii: zarządzania wiedzą i zarządzania innowacjami w jedną systemową całość, bowiem tworzenie innowacji bez odpowiedniego zasobu wiedzy byłoby niemożliwe. Książka daje odpowiedź na pytanie: jak zarządzać wiedzą i innowacjami, aby przedsiębiorstwo rozwijało się. Konstrukcja książki posiada teoretyczno-empiryczno-projektowy charakter, tzn. zawiera teoretyczne rozważania dotyczące istoty wiedzy, kreatywności, innowacji, kapitału intelektualnego, kultury innowacyjnej, wzajemnego ich związku i oddziaływania na sprawność procesów innowacyjnych, organizacyjnych aspektów zarządzania wiedzą i innowacjami, czasowej koordynacji tworzenia i komercjalizacji innowacji, odnowy modelu działalności przedsiębiorstwa.
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Magazyny
There are copies available to loan: sygn. P.5600 [Magazyn 1] (1 egz.)
Wypożyczalnie
There are copies available to loan: sygn. 7063.IX.5 [Wypożyczalnia C] (1 egz.)
Book
In basket
Bibliogr. s. 391-401.
Książka Zarządzanie wiedzą i innowacjami stanowi pierwszą na polskim rynku próbę powiązania dwóch – dotychczas omawianych oddzielnie – kwestii: zarządzania wiedzą i zarządzania innowacjami w jedną systemową całość, bowiem tworzenie innowacji bez odpowiedniego zasobu wiedzy byłoby niemożliwe. Książka daje odpowiedź na pytanie: jak zarządzać wiedzą i innowacjami, aby przedsiębiorstwo rozwijało się. Konstrukcja książki posiada teoretyczno-empiryczno-projektowy charakter, tzn. zawiera teoretyczne rozważania dotyczące istoty wiedzy, kreatywności, innowacji, kapitału intelektualnego, kultury innowacyjnej, wzajemnego ich związku i oddziaływania na sprawność procesów innowacyjnych, organizacyjnych aspektów zarządzania wiedzą i innowacjami, czasowej koordynacji tworzenia i komercjalizacji innowacji, odnowy modelu działalności przedsiębiorstwa.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 10847.IX.5 [Czytelnia C] (1 egz.)
Book
In basket
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Magazyny
There are copies available to loan: sygn. P.10998 [Magazyn 1] (1 egz.)
Book
In basket
Świat współczesny został zdominowany przez technologię informacyjną, która wkracza do każdej dziedziny naszego życia. Postęp techniczny i technologiczny, jaki dokonał się w drugiej połowie XX wieku, doprowadził nie tylko do powstania nowych wysoko zaawansowanych technologicznie gałęzi przemysłu, ale także do rewolucyjnych zmian w metodach i sposobach wytwarzania oraz zarządzania. Powstanie sieci komputerowych, a zwłaszcza Internetu, oraz rozwój tradycyjnych i pojawienie się nowoczesnych, bezprzewodowych środków łączności sprawiły, że straciły na znaczeniu tradycyjne bariery komunikacji między ludźmi. Możliwość błyskawicznego przesłania ogromnych ilości informacji w dowolne miejsce na kuli ziemskiej stworzyła warunki powstania nowoczesnego społeczeństwa informacyjnego oraz gospodarki opartej na wiedzy.
This item is available in 3 branches. Expand the list to see details.
Magazyny
There are copies available to loan: sygn. P.5392 [Magazyn 1] (1 egz.)
Wypożyczalnie
There are copies available to loan: sygn. 6699.IX.5 [Wypożyczalnia C] (1 egz.)
Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 6698.IX.5 [Czytelnia C] (1 egz.)
Book
In basket
Bibliogr. s. 172-233.
Celem rozważań zawartych w pracy było zdiagnozowanie ewolucji rozumienia kapitałów intelektualnego i ludzkiego w badawczym ujęciu knowledge management. W dociekaniach diagnoza została potraktowana instrumentalnie i zawężająco, jako narzędzie służące przede wszystkim identyfikacji elementów potrzebnych do skonstruowania nowego ich modelu. Część monografii poświęcona została badaniu zakresów znaczeniowych podstawowych pojęć, ich różnorodnej systematyzacji, a w ramach zgłębiania struktury rzeczywistości - propozycjom modelowego ujęcia problematyki. Zwieńczeniem rozważań, po ukazaniu kontekstu w postaci społeczeństwa wiedzy i dokonaniu przeglądu i identyfikacji różnorodnych zakresów znaczeniowych pojęć związanych z kapitałem intelektualnym i kapitałem ludzkim, jest wygenerowanie ich autorskiego modelu.
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnie
There are copies available to loan: sygn. P.13558.IX.4 [Wypożyczalnia C] (1 egz.)
Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 14582.IX.4 [Czytelnia C] (1 egz.)
Book
In basket
Organizacja kreatywna / Marek Brzeziński. - Warszawa : Wydawnictwo Naukowe PWN, 2009. - 116, [1] s. : il. ; 24 cm.
Bibliogr. s. 109-112.
Książka jest podsumowaniem badań autora, których początkowym założeniem było poszukiwanie możliwości wykorzystywania kreatywności jako nowego paradygmatu, a w konsekwencji umożliwiło opracowanie podstaw koncepcji nazwanej organizacją kreatywną. Jest ona niejako ewolucyjną następczynią organizacji uczącej się, zawierającą się w formule organizacji opartych na wiedzy. W pracy zostały przedstawione następujące zagadnienia: kreatywność, kreatywność organizacji, kreatywność organizacji a innowacje, metafora organizacji kreatywnej, model organizacji kreatywnej, zarządzanie organizacją kreatywną.
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnie
There are copies available to loan: sygn. P.8081.IX.1 [Wypożyczalnia C] (1 egz.)
Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 9442.IX.1 [Czytelnia C] (1 egz.)
Book
In basket
Bibliogr. s. 223-228.
Świadomość znaczenia wiedzy dla skutecznego funkcjonowania współczesnych przedsiębiorstw od lat przekłada się na zainteresowanie problematyką zarządzania wiedzą zarówno w teorii, jak i praktyce. W niniejszej książce zaprezentowano autorski model strategii zarządzania wiedzą indywidualną i organizacyjną. W modelu tym: wykazano zależność rodzaju przyjętej strategii zarządzania wiedzą od stategii ogólnej przedsiębiorstwa; wyszczególniono procesy wiedzy istotne z punktu widzenia skutecznego zarządzania wiedzą; przedstawiono związek między przyjętą strategią zarządzania wiedzą a zasobami wiedzy indywidualnej i organizacyjnej; uwzględniono wpływ systemu motywowania i kultury organizacyjnej na realizację poszczególnych procesów wiedzy.
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnie
There are copies available to loan: sygn. P.12726.IX.5 [Wypożyczalnia C] (1 egz.)
Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 13767.IX.5 [Czytelnia C] (1 egz.)
Book
In basket
Bibliogr. przy rozdz.
Profesjonalny zespół autorów, przygotowując omawianą pracę, skoncentrował uwagę na współczesnym paradygmacie nowoczesnej gospodarki, za który uznał przekształcenie zasobów ludzkich w kapitał ludzki w procesie elastycznego zarządzania tym kapitałem. Praca ta świadczy o tym, że jej autorzy mają głęboką wiedzę i potrafią zastosować nowatorską, prognostyczną koncepcję opracowania z zakresu human relations na miarę zarządzania XXI wieku. Z wyczuciem zapotrzebowania na odpowiednią dla wzbogacenia teorii i praktyki wiedzę dużo miejsca poświęcono wartości kapitału ludzkiego i jego pomiarowi. Publikacja jest dobrze ilustrowana przykładami z praktyki, co uzasadnia zainteresowanie zawartymi w niej sposobami pozyskiwania nie tylko wiedzy, ale i umiejętności rozwiązywania problemów decyzyjnych.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 6256.IX.5 [Czytelnia C] (1 egz.)
The item has been added to the basket. If you don't know what the basket is for, click here for details.
Do not show it again