Sortowanie
Źródło opisu
Katalog księgozbioru
(33)
IBUK Libra
(1)
Forma i typ
Książki
(33)
E-booki
(1)
Publikacje naukowe
(1)
Dostępność
tylko na miejscu
(31)
dostępne
(24)
wypożyczone
(1)
Placówka
Biblioteka Główna. Magazyny
(8)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
(17)
Biblioteka Główna. Czytelnie
(31)
Autor
Śliwerski Bogusław (1954- )
(4)
Modrzewski Jerzy
(3)
Łobocki Mieczysław (1929- )
(3)
Krajewski Mirosław (1946- )
(2)
Kubiak-Szymborska Ewa
(2)
Matysiak-Błaszczyk Agata
(2)
Osiński Wiesław (1948- )
(2)
Sipińska Dorota
(2)
Zając Dariusz
(2)
Dubiel-Zielińska Paulina
(1)
Górniewicz Józef (1956- )
(1)
Homplewicz Janusz (1931- )
(1)
Kacprzak Lech
(1)
Kapias Michał
(1)
Karpińska Anna (1958- )
(1)
Kasperek Katarzyna
(1)
Kosyrz Zdzisław
(1)
Krawczyk Ludmiła
(1)
Krüger Heinz-Hermann (1947- )
(1)
Kulpa Antoni
(1)
Kunowski Stefan (1909-1977)
(1)
Kupisiewicz Czesław (1924- )
(1)
Maicka Małgorzata
(1)
Malewska Eugenia (1935- )
(1)
Mastalski Janusz
(1)
Maćkowiak Krzysztof (1963- )
(1)
Nalaskowski Stanisław (1923-2007)
(1)
Polok Grzegorz
(1)
Rotkiewicz Halina
(1)
Sowiński Andrzej J
(1)
Sztobryn Dorota
(1)
Tyrała Paweł
(1)
Wojnar Irena (1924- )
(1)
Wróbel Anna
(1)
Zawadzka Bożena (pedagogika)
(1)
Rok wydania
2010 - 2019
(9)
2000 - 2009
(19)
1990 - 1999
(5)
1970 - 1979
(1)
Okres powstania dzieła
2001-
(1)
Kraj wydania
Polska
(34)
Język
polski
(34)
Temat
WYCHOWANIE
(26)
PEDAGOGIKA
(8)
WYCHOWANIE FIZYCZNE
(3)
ETYKA
(2)
MATERIAŁY KONFERENCYJNE
(2)
SZKOLNICTWO
(2)
WARTOŚĆ
(2)
DZIECKO
(1)
Etyka
(1)
FIZYKOTERAPIA
(1)
GLOBALIZACJA
(1)
JAKOŚĆ ŻYCIA
(1)
KULTURA
(1)
KULTURA FIZYCZNA
(1)
LUDZIE STARZY
(1)
MUSZYŃSKI, HELIODOR
(1)
MYŚLENIE TWÓRCZE
(1)
MŁODZIEŻ
(1)
OSOBOWOŚĆ
(1)
OŚWIATA
(1)
OŚWIATA DOROSŁYCH
(1)
POSTAWY
(1)
Rehabilitacja medyczna
(1)
SOCJOLOGIA
(1)
STUDENCI
(1)
System wartości
(1)
TURYSTYKA
(1)
Teoria wychowania
(1)
UCZNIOWIE
(1)
WYCHOWANIE ESTETYCZNE
(1)
WYCHOWANIE OBYWATELSKIE
(1)
WYCHOWAWSTWO
(1)
Wychowanie moralne
(1)
ZAWÓD
(1)
ZNANIECKI, FLORIAN (1882-1958)
(1)
Temat: czas
1901-
(1)
Gatunek
PODRĘCZNIKI AKADEMICKIE
(3)
MATERIAŁY POMOCNICZE dla SZKÓŁ WYŻSZYCH
(2)
Opracowanie
(1)
Podręcznik
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(1)
Filozofia i etyka
(1)
Słowo kluczowe
wychowanie
(5)
pedeutologia
(3)
wychowanie fizyczne
(3)
aktywność fizyczna
(2)
kultura fizyczna
(2)
socjalizacja
(2)
socjologia wychowania
(2)
teoria wychowania
(2)
aktywność ruchowa
(1)
autokreacja
(1)
choroby nowotworowe
(1)
czas wolny
(1)
dialog wychowawczy
(1)
dorosłość
(1)
dzieciństwo
(1)
edukacja
(1)
fizjoterapia
(1)
historia
(1)
jakość życia
(1)
koncepcje etyczne
(1)
konsekwencjalizm
(1)
krioterapia
(1)
kultura akademicka
(1)
metoda wychowawcza
(1)
myślenie kreatywne
(1)
młodzież
(1)
nauczyciel
(1)
niepełnosprawni
(1)
niepełnosprawność
(1)
otyłość
(1)
pedagogika
(1)
pedagogika Gestalt
(1)
pedagogika autorytarna
(1)
pedagogika chrześcijańska
(1)
pedagogika emancypacyjna
(1)
pedagogika filozoficzna
(1)
pedagogika krytyczna
(1)
pedagogika międzykulturowa
(1)
pedagogika miłości
(1)
pedagogika niedyrektywna
(1)
pedagogika personalistyczna
(1)
pedagogika radykalnego humanizmu
(1)
pedagogika serca
(1)
pedagogika wychowania integralnego
(1)
personalizm
(1)
postpedagogika
(1)
promocja zdrowia
(1)
rehabilitacja
(1)
rekreacja
(1)
samowychowanie
(1)
skrzywienie kręgosłupa
(1)
sport
(1)
starość
(1)
starzenie się
(1)
starzenie się społeczeństwa
(1)
terapia energotonowa
(1)
turystyka
(1)
wolontariat
(1)
wychowanie patriotyczne
(1)
wychowanie w rodzinie
(1)
34 wyniki Filtruj
Książka
W koszyku
Autonomizacja kształcenia zobowiązuje szkołe do wyboru systemu nauczania i uczenia się warunkującego realizację założonych celów kształcenia i wychowania. Prawo i obowiązek wyboru systemu implikuje moralną i prawną odpowiedzialność szkoły za wykonanie tego obowiązku. Trafny i odpowiedzialny wybór teorii kształcenia zależy jednak nie tylko od akceptacji określonego ideału wychowania, ale także od wiedzy nauczycieli na temat najważniejszych współczesnych koncepcji kształcenia łącznie z ich uzasadnieniem i krytyką. Potrzebna jest w związku z tym znajomość ważnych współcześnie systemów pedagogicznych i proponowanych przez nie rozwiązań teoretycznych i praktycznych w tym względzie.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 2293.V.2 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 2292.V.2 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Książka jest adresowana zarówno do nauczycieli szkół podstawowych, jak i wychowawców zatrudnionych w takich placówkach opiekuńczo-wychowawczych, jak: domy dziecka, internaty szkolne, pogotowia opiekuńcze, sanatoria dla dzieci i młodzieży oraz specjalne zakłady wychowawcze. Mogą z niej koszystać studenci pedagogiki, psychologii oraz kierunków nauczycielskich.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 1781.V.2 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 1782.V.2 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 2281 [Magazyn 2], 2280 [Magazyn 2] (2 egz.)
Książka
W koszyku
W podręczniku znajdują się obszerne omówienia m.in. pedagogiki filozoficznej, chrześcijańskiej pedagogiki personalno-egzystencjalnej, pedagogik: społeczno-personalistycznej, serca, miłości, Gestalt, autorytarnej, niedyrektywnej, radykalnego humanizmu, emancypacyjnej, międzykulturowej, analityczno-krytycznej, ponowoczesności. Każdą teorię wychowania poprzedza biogram prekursora danej myśli naukowej. Niniejsza książka stanie się kolejną zachętą do zgłębiania „świata pedagogicznych idei", ich korzeni i współczesnej ich ewolucji, bez roszcze­nia sobie pretensji do jekiejkolwiek wyłączności.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.1205 [Magazyn 1] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.1204.V.2 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 2446.V.2 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Przedmiotem rozważań tej monografii pedagogicznej jest całokształt problematyki z zakresu teorii oraz praktyki reform edukacyjnych. Intencją autora jest przekazanie wiedzy o procesie zmagań reformatorskich w zakresie systemu edukacyjnego i nowoczesnego wychowania, zarówno od strony refleksji teoretycznych, jak i skomplikowanej praktyki przemian systemowych. Książka adresowana jest do czytelników zajmujących się problemami nauk społecznych, w tym przede wszystkim do środowisk zajmujących się kształceniem i wychowaniem. Książka może być przydatna również studentom kierunków pedagogicznych oraz nauczycielom wszystkich typów szkół. Książka jest także adresowana do rodziców oraz wszystkich ogniw socjalizacji.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 2283.V.2 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 2282.V.2 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Prace Naukowe Akademii Ekonomicznej im. K. Adamieckiego w Katowicach)
Przedstawiono metodologiczne podstawy wychowania: teorię wychowania, koncepcje, idee, cele i metody wychowania, diagnozę środowiska wychowawczego. Drugą część pracy poświęcono etycznym problemom związanym z procesem wychowawczym. Zaprezentowano filozoficzną analizę procesów wychowawczych. Przedstawiono krótki zarys dziejów pojmowania i podziału cnót moralnych, a następnie sposób ich wdrażania w proces wychowawczy. Przedstawiono również wybrane wartości charakterystyczne dla środowiska akademickiego.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 7866.V.2 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Pedagogika Nauce i Praktyce)
Bibliogr. s. 304-310. Indeksy.
Podręcznik akademicki zatytułowany "Z dziejów teorii i praktyki wychowania" autorstwa prof. Czesława Kupisiewicza opublikowany przez krakowską oficynę naukową w sposób syntetyczny prezentuje wiedzę dotyczącą przemian i ewolucji edukacji, wychowania a także kształtowania się teorii i praktyki pedagogicznej. Autor w planie swojej pracy nawiązuje do kanonicznego już wzoru jakim było opracowanie przez prof. Tatarkiewicza syntetycznej historii filozofii a potem historii estetyki. Szczególnie zwięzłe ujęcia dokonań poszczególnych przedstawicieli historycznej myśli pedagogicznej wydają się z jednej strony łączyć w sobie encyklopedyczną precyzję, z drugiej zachęcają czytelników do samodzielnego pogłębienia swojej wiedzy. Jasność wywodu uzupełnia świetna redakcja typograficzna. Od wyróżnień poszczególnych okresów pedagogicznej wiedzy historycznej, wytłuszczenia ważnych definicji w tekście, po układ materiału, który autor sugeruje pogłębić we własnym zakresie. Całkowicie przychylam się do zdania recenzentów naukowych tej edycji prof. dr hab. Edyty Gruszczyk-Kolczyńskiej i prof. Karola Poznańskiego, że jest to dzieło unikalne na polskim rynku podręczników akademickich. Gdyż dzięki interdyscyplinarnemu podejściu, książka ta może być pomocna nie tylko pedagogom, historykom wychowania lecz także psychologom, socjologom i filozofom. Skorzystają z niej oprócz studentów - nauczyciele akademiccy. Klarowny układ materiału sprzyja dydaktyce, a wiele pomocniczych podpunktów wytłuszczonych specjalnym oznakowaniem, sprawia wrażenie gotowych już konspektów. Na niespełna trzystu stronach udało się Kupisiewiczowi zebrać, usystematyzować, zhierarchizować najważniejsze myśli, teorie czy szkoły dotyczące wychowania. Znakomicie zrealizował w swojej pracy założenia autorskiej serii" "Pedagogika nauce i praktyce", której inicjatorem jest prof. dr hab. Bogusław Śliwerski. (rec. Gabriel Leonard Kamiński portal ksiegarski)
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.12123 [Magazyn 1], P.12124 [Magazyn 1] (2 egz.)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.12122.V.2 [Wypożyczalnia B], P.12121.V.2 [Wypożyczalnia B] (2 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 13248.V.2 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 183-187.
Teoria wychowania J. Górniewicza jest pozycją, która rzeczowo analizuje problematykę wychowania, wprowadzając w zakres zasadniczych zagadnień, z którymi wychowawcy i pedagodzy stykają się na co dzień w praktyce edukacyjnej. Dodatkowo walorem tej książki jest nakreślenie intelektualnego dorobku, jaki w tej materii istnieje, a który może stać się punktem wyjścia do osobistych poszukiwań i konstatacji. Wszyscy zatem zainteresowani problematyką wychowania, a także chcący skonfrontować swe pojęcia o wychowaniu z refleksjami autorytetu w tej dziedzinie (a zainteresowanych jest niemało, na co wskazuje już szóste wydanie tego podręcznika), znajdą w książce znakomitą pozycję do studiów, zbliżających ich do pełniejszego i całościowego ujęcia tej niezwykłej rzeczywistości, jaką jest wychowanie człowieka.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.8514 [Magazyn 1], P.8516 [Magazyn 1], P.8515 [Magazyn 1] (3 egz.)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.8512.V.2 [Wypożyczalnia B], P.8513.V.2 [Wypożyczalnia B] (2 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 9937.V.2 [Czytelnia B], 9936.V.2 [Czytelnia B] (2 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 275-292
Swoimi treściami książka nawiązuje do podręcznika akademickiego tych samych autorów, opublikowanego w 2002 roku pt. Wokół podstawowych zagadnień teorii wychowania. Książka jest przeznaczona głównie dla studentów pedagogiki a także tych wszystkich, którym na co dzień towarzyszy refleksja o/w wychowaniu/ nad wychowaniem oraz gotowość wpisanie się w dyskurs artykułujący odmienne opcje, sensy i racje. Autorzy, kierując się "kontekstem zastosowania" uznają, że przyjęty przez nich sposób postrzegania podstawowych problemów teorii wychowania czyni prezentowaną wiedzę użyteczną, a równocześnie staje się impulsem do nowych poszukiwań i dialogowego myślenia o rzeczywistości wychowawczej.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.7222.V.2 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 8143.V.2 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Seria Podręczników / Papieska Akademia Teologiczna w Krakowie. Wydział Teologiczny)
Praca ta ma na celu ukazanie w sposób syntetyczny tematyki z zakresu wychowania. Jest przeznaczona dla studentów teologii jak również pedagogiki. Skierowana jest do wszystkich osób zajmujących się wychowaniem.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.3522.V.2 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 4279.V.2 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Tom jest zbiorem artykułów, które dokumentują czas wielkiej zmiany cywilizacyjnej i ustrojowej w Polsce, ukazując jej oblicza odniesione do rozmaitych wymiarów i przejawów praktyki edukacyjnej i odpowiadających jej kontekstów teorii pedagogicznej. Opracowania podzielono na dwie grupy: Studia i rozważania teoretyczne oraz Raporty i sprawozdania z badań. Tematyka opracowań, erudycja i dorobek ich autorów, głębokość spojrzenia, podejmowanie trudnych zagadnień z wielu obszarów pedagogiki stanowi o ich trwałej wartości. Do korzystania z tej książki zachęca również estetyczna okładka oraz dobre opracowanie redakcyjne.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 7056.IV.1 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Podręcznik jest syntetycznym opracowaniem dziejów rozwoju oświaty w Polsce i w Europie oraz historii polskiej i europejskiej myśli pedagogicznej. Ma on jasny, racjonalny podział na rozdziały i podrozdziały. Dobrze pokazuje rozwój nauk pedagogicznych. Precyzyjnie omawia proces przenoszenia osiągnięć psychologii i pedagogiki do praktyki szkolnej. Jasno są w nim przedstawione wpływy klas społecznych, Kościoła Rzymskokatolickiego, kościołów wyznań protestanckich i państw na rozwój oświaty w różnych krajach europejskich i na ziemiach polskich.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 4269.V.1 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Idee - metody - inspiracje)
"Problematyka współczesnych systemów wychowania" to rozległa praca syntetyczna, w której autor poprzez analizę porównawczą przedstawia proces kształtowania się współczesnych systemów wychowawczych. Autor nie rezygnuje z krytycznych uwag, ogranicza się jednak do konkretnych stwierdzeń: nie ocenia stanowisk i kierunków myśli innych autorów. Swoją obszerną i precyzyjną pracę porównawczą opiera na rozległej i różnorodnej literaturze.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.1210.V.2 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. P.1209.V.2 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Podręcznik przedstawia wybrane zagadnienia współczesnej teorii wychowania. Należą do nich problemy dotyczące: teorii wychowania jako dyscypliny pedagogicznej; różnego rozumienia pojęcia "wychowanie"; wychowania w świetle kilku koncepcji psychologicznych i pedagogicznych; wartości jako podstawowego tworzywa wychowania; celów wychowania i różnych opinii na ich temat; psychospołecznych uwarunkowań skuteczności wychowania; indywidualnych i grupowych metod wychowania; technik oddziaływań wychowawczych; wybranych dziedzin wychowania; podstawowych środowisk wychowawczych. Książka adresowana jest szczególnie do studentów pedagogiki, odbywających studia zarówno licencjackie, jak i magisterskie. Może być również pomocna studentom studiów nauczycielskich, psychologii i socjologii. Mogą z niej skorzystać także czynni zawodowo nauczyciele wszystkich typów szkół i wychowawcy placówek opiekuńczo-wychowawczych. Podręcznik będzie także przydatny rodzicom i innym osobom interesującym się problemami wychowania dzieci i młodzieży.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.1907 [Magazyn 1], P.1906 [Magazyn 1] (2 egz.)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 2899.V.2 [Wypożyczalnia B], P.1463.V.2 [Wypożyczalnia B] (2 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. P.1905.V.2 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
podręcznik przedstawia wybrane zagadnienia współczesnej teorii wychowania. Należą do nich problemy dotyczące: teorii wychowania jako dyscypliny pedagogicznej; różnego rozumienia pojęcia "wychowanie"; wychowania w świetle kilku koncepcji psychologicznych i pedagogicznych; wartości jako podstawowego tworzywa wychowania; celów wychowania i różnych opinii na ich temat; psychospołecznych uwarunkowań skuteczności wychowania; indywidualnych i grupowych metod wychowania; technik oddziaływań wychowawczych; wybranych dziedzin wychowania; podstawowych środowisk wychowawczych. Książka adresowana jest szczególnie do studentów pedagogiki, odbywających studia zarówno licencjackie, jak i magisterskie. Może być również pomocna studentom studiów nauczycielskich, psychologii i socjologii. Mogą z niej skorzystać także czynni zawodowo nauczyciele wszystkich typów szkół i wychowawcy placówek opiekuńczo-wychowawczych. Podręcznik będzie także przydatny rodzicom i innym osobom interesującym się problemami wychowania dzieci i młodzieży.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.2072.V.2 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. P.2070.V.2 [Czytelnia B], P.2071.V.2 [Czytelnia B] (2 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. publ. A. J. Sowińskiego s. 13-14 i bibliogr. s. 261-271.
Książka poświęcona została niezwykle ważnej problematyce. Walory naukowe, poznawcze i edukacyjne pracy podkreślają autorskie tabele i rysunki. Podejmując ciekawą formę szkicu, Autor w sposób inspirujący skłania do refleksji, dyskusji i dalszych poszukiwań. Przyjęcie przez Autora książki konwencji szkicu skłania nie tylko do kreatywnego pochylenia się nad niezwykle ważną problematyką, ale także inspirująco zachęca do twórczej refleksji oraz do podejmowania autorskich prób realizacji zasygnalizowanych koncepcji w praktyce wychowawczej. (z recenzji prof. zw. dr hab. Urszuli Ostrowskiej)
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.13088.V.2 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 14177.V.2 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 417-432.
Już w pierwszym rozdziale Autor pisze o potrzebie prowadzenia badań metateoretycznych i porównawczych wskazując jak wiele wiąże się z tym problemów. Przedstawienie współczesnych teorii i nurtów wychowania rozpoczęte zostało od zaprezentowania dokonań śp. profesora Karola Kotłowskiego, który uczył konfrontowania współczesności z tradycją bez imperatywu zaprzeczania wnoszonym przez alternatywne podejścia do istoty wychowania i kształcenia. W podręczniku znajdziemy obszerne omówienia m.in. pedagogiki filozoficznej, chrześcijańskiej pedagogiki personalno-egzystencjalnej, pedagogik: społeczno-personalistycznej, serca, miłości, Gestalt, autorytarnej, niedyrektywnej, radykalnego humanizmu, emancypacyjnej, międzykulturowej, analityczno-krytycznej, ponowoczesności. Każdą teorię wychowania poprzedza biogram prekursora danej myśli naukowej.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.15039.V.2 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 15931.V.2 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 221-222, bibliogr. prac nauk. J. Homplewicza s. [224]. - Indeks.
Etyka, podręcznik akademicki. Książka zawiera postawy, wartość, etykę, wychowanie, filozofię, teorię. W książce autor dokonuje próby usytuowania „etyki pedagogicznej” w obrębie wiedzy pedagogicznej, odróżnia przy ty etykę pedagogiczną od etyki wychowania. Autor wnosi do polskiej literatury oświatowej i pedagogicznej całościowe i nowatorskie ujęcia interdyscyplinarnie rozumianej organizacji wychowania oraz oświaty.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 2262.II.2 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Teoria wychowania estetycznego : zarys problematyki / Irena Wojnar. - Warszawa : Państwowe Wydawnictwo Naukowe, 1976. - 359, [1] s., [16] k. tabl., il., portr. ; 22 cm.
Spis treści także ang., fr., ros.
Bibliogr. s. 341-346. Indeks
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. P.7449 [Magazyn 1] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Podręcznik jest syntetycznym opracowaniem dziejów rozwoju oświaty w Polsce i w Europie oraz historii polskiej i europejskiej myśli pedagogicznej. Ma on jasny, racjonalny podział na rozdziały i podrozdziały. Dobrze pokazuje rozwój nauk pedagogicznych. Precyzyjnie omawia proces przenoszenia osiągnięć psychologii i pedagogiki do praktyki szkolnej. Jasno są w nim przedstawione wpływy klas społecznych, Kościoła Rzymskokatolickiego, kościołów wyznań protestanckich i państw na rozwój oświaty w różnych krajach europejskich i na ziemiach polskich.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.4440.V.1 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 4890.V.1 [Czytelnia B], 4889.V.1 [Czytelnia B] (2 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej