Sortowanie
Źródło opisu
Katalog księgozbioru
(42)
Forma i typ
Książki
(42)
Dostępność
dostępne
(54)
tylko na miejscu
(42)
wypożyczone
(2)
Placówka
Biblioteka Główna. Magazyny
(23)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
(33)
Biblioteka Główna. Czytelnie
(42)
Autor
Czerepaniak-Walczak Maria
(5)
Dudzikowa Maria (1938- )
(5)
Kubińska Olga
(4)
Kubiński Wojciech
(4)
Możdżeń Stefan Ignacy (1938- )
(3)
Śnieciński Józef Marek
(3)
Brezinka Wolfgang (1928- )
(2)
Kochanowicz Jerzy (1964- )
(2)
Osiński Wiesław (1948- )
(2)
Śliwerski Bogusław (1954- )
(2)
Bartnicka Kalina
(1)
Błasiak Anna
(1)
Draus Jan (1952- )
(1)
Dybowska Ewa
(1)
Ejsmont Marek
(1)
Graczykowska Bogusława
(1)
Górniewicz Józef (1956- )
(1)
Janke Andrzej W
(1)
Karkowska Magda
(1)
Kosińska Ludwika
(1)
Kosmalska Beata
(1)
Krajewski Mirosław (1946- )
(1)
Krüger Heinz-Hermann (1947- )
(1)
Kubiak-Szymborska Ewa
(1)
Kupisiewicz Czesław (1924- )
(1)
Kwieciński Zbigniew (1941- )
(1)
Litak Stanisław (1932- )
(1)
Markiewiczowa Hanna
(1)
Mastalski Janusz
(1)
Maszczak Tadeusz (1941- )
(1)
Mielicka Halina
(1)
Murzyn Andrzej (1955- )
(1)
Nawara Henryk (1954- )
(1)
Nawara Urszula
(1)
Nowak Marian (1955- )
(1)
Ostrowska Krystyna (1940- )
(1)
Pospiszyl Kazimierz (1938- )
(1)
Poznański Karol (1931- )
(1)
Pławińska Lila
(1)
Rogowski Cyprian (1953- )
(1)
Sztobryn Dorota
(1)
Szybiak Irena
(1)
Terlecki Ryszard
(1)
Umiastowska Danuta
(1)
Woś Barbara
(1)
Woźniak Robert B
(1)
Węgrzyn Ewa
(1)
Zając Dariusz
(1)
Zeman-Czajkowska Jolanta
(1)
Rok wydania
2010 - 2019
(7)
2000 - 2009
(29)
1990 - 1999
(6)
Kraj wydania
Polska
(42)
Język
polski
(42)
Temat
WYCHOWANIE
(31)
PEDAGOGIKA
(14)
WYCHOWANIE FIZYCZNE
(5)
SZKOLNICTWO
(3)
GRY i ZABAWY RUCHOWE
(2)
WYCHOWANIE w RODZINIE
(2)
EDUKACJA ZDROWOTNA
(1)
KULTURA FIZYCZNA
(1)
NIELETNI PRZESTĘPCY
(1)
PEDAGOGIKA RESOCJALIZACYJNA
(1)
PEDAGOGIKA RODZINY
(1)
RODZINA
(1)
TURYSTYKA
(1)
WCZASY MŁODZIEŻOWE
(1)
WYCHOWANIE RELIGIJNE
(1)
ŚRODKI MASOWEGO PRZEKAZU
(1)
Gatunek
PODRĘCZNIKI AKADEMICKIE
(12)
Słowo kluczowe
wychowanie
(5)
wychowanie fizyczne
(3)
aktywność fizyczna
(2)
historia
(2)
kultura fizyczna
(2)
pedagogika religii
(2)
pedeutologia
(2)
religia
(2)
rodzina
(2)
Freinet Celestyn
(1)
Korczak Janusz
(1)
Nowe Wychowanie
(1)
Petersen Peter
(1)
badania pedagogiczne
(1)
codzienność
(1)
demokracja
(1)
diagnoza pedagogiczna
(1)
edukacja
(1)
edukacja prozdrowotna
(1)
ekoturystyka
(1)
indoktrynacja
(1)
kajakarstwo
(1)
katecheza
(1)
kierunki pedagogiczne
(1)
kolarstwo
(1)
konflikt
(1)
kurator sądowy
(1)
liberalizm
(1)
mediacja
(1)
metoda Montessori
(1)
metody badań
(1)
narciarstwo zjazdowe
(1)
nauczanie
(1)
nurkowanie
(1)
pedagogika
(1)
pedagogika autorytarna
(1)
pedagogika egzystencjalna
(1)
pedagogika ekologiczna
(1)
pedagogika emancypacyjna
(1)
pedagogika krytyczna
(1)
pedagogika kultury
(1)
pedagogika międzykulturowa
(1)
pedagogika negatywna
(1)
pedagogika personalistyczna
(1)
pedagogika postmodernistyczna
(1)
pedagogika pozytywistyczna
(1)
pedagogika pragmatyzmu
(1)
pedagogika rodziny
(1)
pedagogika waldorfska
(1)
promocja zdrowia
(1)
prądy pedagogiczne
(1)
pływanie
(1)
rekreacja ruchowa
(1)
religijność
(1)
rodzicielstwo
(1)
sport
(1)
szkolnictwo
(1)
szkoła
(1)
sztuka
(1)
taniec
(1)
teologia
(1)
teoria
(1)
teoria wychowania
(1)
turystyka
(1)
turystyka aktywna
(1)
turystyka konna
(1)
turystyka krajoznawcza
(1)
turystyka narciarska
(1)
turystyka piesza
(1)
uczeń
(1)
uczeń niepełnosprawny
(1)
wychowanie moralne
(1)
wychowanie religijne
(1)
wychowanie seksualne
(1)
wychowanie w rodzinie
(1)
wychowanie w wierze
(1)
środowisko szkolne
(1)
żeglarstwo
(1)
42 wyniki Filtruj
Książka
W koszyku
(Myśl Pedagogiczna)
Tyt. oryg.: "Erziehung und Pädagogik im Kulturwandel" 2003.
Bibliogr. s. 195-215.
Dezorientacja w dziedzinie wartości i zachodzących przemian kulturowych jest wyzwaniem dla działalności wychowawczej. Co robić by zmniejszyć negatywne skutki procesów i wykorzystać ich szanse? Odpowiedzią na to pytanie jest obecna książka - realistyczny przewodnik po życiu, wychowaniu i polityce oświatowej. Autor wskazuje w niej na braki nauki o wychowaniu i opowiada się za rehabilitacją pedagogiki praktycznej, pomocnej rodzicom, nauczycielom i pozostałym wychowawcom.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.7499 [Magazyn 1] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.7500.V.2 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 8513.V.2 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Obecna książka proponuje pogłębioną refleksję nad problematyką, którą poruszono w poradniku „Wychowanie w zdezorientowanym społeczeństwie”. Zawarte w nim analizy okazały się w wielu przypadkach trafne również w odniesieniu do stosunków panujących w innych krajach, co potwierdziły przekłady na języki: włoski, hiszpański, japoński i koreański.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.3333 [Magazyn 1], P.3332.V.2 [Magazyn 1], P.3334 [Magazyn 1] (3 egz.)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 4187.V.2 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 4186.V.2 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Nadrzędnym celem niniejszej serii jest poszukiwanie odpowiedzi na pytania: Czym jest wychowanie? Dzięki czemu jest tym, czym jest, i czym różni się od innych działań mających na celu wprowadzanie zmian w drugim człowieku? Czy i jak jest możliwe dzisiaj? Ku jakiemu światu wychowywać? Poprzez jakie procesy, w jakich kontekstach, z jakim skutkiem? Kim jest i jak jest potencjalny wychowanek? Kim jest/może/powinien być wychowawca i ze względu na kogo/na co? Prezentowane studia i eseje wskazują na nowe kategorie i pola, które mogą i powinny stać się przedmiotem refleksji wychowawczej wykraczającej poza tradycyjny krąg nauk o wychowaniu. W esejach poruszane są również problemy, które już znajdują się w obszarze profesjonalnego namysłu wychowawców, jednak dzięki prezentacji ich przez przedstawicieli psychologii, socjologii, filozofii, prawa, etnografii, kulturoznawstwa, filologii oraz praktyki edukacyjnej, zyskują nową jakość.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.4949 [Magazyn 1] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 5548.V.2 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 5547.V.2 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Drugi tom zbioru esejów stanowi kontynuację i wzbogacenie interdyscyplinarnej dyskusji rozpoczętej w tomie 1 Wychowania. Redaktorki po raz kolejny zaprosiły do niej zarówno teoretyków i praktyków wychowania, jak i specjalistów innych dziedzin humanistycznych. Motywem nadającym ramy tej dyskusji są pytania: Czym jest wychowanie? Dzięki czemu jest tym, czym jest i czym różni się od innych procesów rozwoju osoby i zmiany społecznej? Czy i jak jest możliwe wychowanie dzisiaj? Ku jakiemu światu wychowywać? Poprzez jakie procesy, w jakich kontekstach, z jakim skutkiem? Intencją Redaktorek jest, aby czytelnik na te i zbliżone pytania, z jednej strony znajdował sugestie i projekty odpowiedzi, z drugiej zaś by ułatwiały mu samodzielne odkrywanie nowych wątków i konstruowanie własnych kategorii opisu i interpretowania współczesnych zjawisk wychowawczych oraz stawianie własnych pytań i obieranie dróg poszukiwania odpowiedzi. Autorzy rozważają kwestie: Ku czemu wychowywać? Zawartość tego tomu ukazuje, iż nie da się już dłużej nawet udawać, że wychowanie może być neutralne. Wielkie procesy społeczne, jakie towarzyszą, a jednocześnie wyznaczają współczesne wychowanie, prowadzą niekiedy do fundamentalnych zmian wartości i ludzkich zachowań. To sprawia, że cele wychowania, ich treści oraz poziom ogólności wymagają szczególnego namysłu i ustawicznych analiz.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.6042 [Magazyn 1] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 6760.V.2 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 6640.V.2 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Trzeci tom zbioru esejów stanowi kontynuację i wzbogacenie interdyscyplinarnej dyskusji rozpoczętej w tomie 1 Wychowania. Redaktorki po raz kolejny zaprosiły do niej zarówno teoretyków i praktyków wychowania, jak i specjalistów innych dziedzin humanistycznych. Motywem nadającym ramy tej dyskusji są pytania: Czym jest wychowanie? Dzięki czemu jest tym, czym jest i czym różni się od innych procesów rozwoju osoby i zmiany społecznej? Czy i jak jest możliwe wychowanie dzisiaj? Ku jakiemu światu wychowywać? Poprzez jakie procesy, w jakich kontekstach, z jakim skutkiem? Intencją Redaktorek jest, aby czytelnik na te i zbliżone pytania, z jednej strony znajdował sugestie i projekty odpowiedzi, z drugiej zaś by ułatwiały mu samodzielne odkrywanie nowych wątków i konstruowanie własnych kategorii opisu i interpretowania współczesnych zjawisk wychowawczych oraz stawianie własnych pytań i obieranie dróg poszukiwania odpowiedzi.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.5436 [Magazyn 1] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 6643.V.2 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 6551.V.2 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Praca zbiorowa, która z jednej strony jest bardzo potrzebna ze względu na aktualność podjętych tematów w stosunku narastających problemów społecznych wymagających pilnego rozwiązania, a z drugiej strony nie jest powierzchownym, niejako automatycznym odzewem na zaistniałe zapotrzebowanie społeczne. Książka jest tego typu rzadkością. Trafia idealnie w samo centrum wywołanych przez klasę rządzącą problemów edukacyjnych, a jednocześnie nie ulega presji pospiesznego, a więc także płytkiego udzielania odpowiedzi diagnostycznych i równie silnej presji akceptowania bezrefleksyjnego rozwiązań, które są preferowane przez polityków.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.5601 [Magazyn 1] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 7064.V.2 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 7065.V.2 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Pedagogika Wobec Współczesności)
Bibliogr. s. 474-498. Indeks.
Podręcznik do przedmiotu teoria wychowania dla studentów pedagogiki i kierunków nauczycielskich (studia magisterskie, zawodowe licencjackie, podyplomowe) oraz dla praktyków, nauczycieli, pedagogów i wychowawców, pracowników administracji oświatowej, dziennikarzy, ekonomistów, działaczy społeczno-politycznych. Autor przedstawił nowatorskie podejście do teorii wychowania, m.in.: relacje z innymi dyscyplinami pedagogicznymi i naukami humanistycznymi, tradycyjne i nowe obszary problemów dotyczących wychowania (teorie interakcyjne, kontekst europejski, wielokulturowość), metodologie badań, planowanie działalności wychowawczej; uwzględnił najnowsze standardy akademickiego kształcenia pedagogicznego.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.6667 [Magazyn 1], P.6670 [Magazyn 1], P.8725 [Magazyn 1], P.6668 [Magazyn 1], P.10332 [Magazyn 1], P.6669 [Magazyn 1], P.6671 [Magazyn 1] (7 egz.)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.6665.V.2 [Wypożyczalnia B], P.6664.V.2 [Wypożyczalnia B], P.6666.V.2 [Wypożyczalnia B] (3 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 7506.V.2 [Czytelnia B], 7505.V.2 [Czytelnia B] (2 egz.)
Książka
W koszyku
Książka stawia sobie jako cel pomoc w trudnej pracy kształtowania celu wychowawczego. Jest zbiorem wygłoszonych wcześniej referatów i spotkań szkoleniowych dla nauczycieli, pedagogów, psychologów lub decydentów odpowiedzialnych za system oświaty. Zebrane propozycje realizacji procesu wychowawczego, łącznie z określeniem jego celu mogą być pomocne tym, którzy wypełniając zadania reformy oświaty przygotowują programy wychowawcze w szkole czy klasie. Książka ta może też być pomocna studentom pedagogiki i psychologii, szczególnie tym, którzy chcą pracować z dziećmi i młodzieżą nieprzystosowaną społecznie, zagubioną, poszukująca celu i sensu życia.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 1880.V.2 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Indeksy.
Nadrzędnym celem serii, do której należy podręcznik, jest poszukiwanie odpowiedzi na następujące pytania: Czym jest wychowanie? Dzięki czemu jest tym, czym jest? Czy i jak jest możliwe dzisiaj? Ku jakiemu światu wychowywać? Kim jest i jaki jest potencjalny wychowanek? Kim jest/może/powinien być wychowawca? Tom Codzienność w szkole. Szkoła w codzienności podejmuje problematykę potencjału wychowawczego tkwiącego w codziennych warunkach życia. Autorzy poszczególnych rozpraw, esejów oraz raportów z badań – wśród nich antropolodzy, socjologowie i pedagodzy – skupiają się na odsłanianiu istoty i następstw relacji między wychowaniem a codziennymi sprawami zachodzącymi w różnych sferach jednostkowego i zbiorowego życia. W swoich tekstach omawiają zagadnienie wychowania w kontekście codzienności. Treść podręcznika jest zorganizowana wokół trzech obszarów: ści jako fenomenu i kategorii badawczej, analitycznych w badaniu codzienności oraz empirycznych badań nad specyfiką szkolnej codzienności.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.10990 [Magazyn 1] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.10989.V.2 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 11956.V.2 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Tom drugi publikacji obejmuje historię wychowania w wiekach XIX i XX. Podobnie jak tom pierwszy, niniejsze opracowanie jest pierwszą tak obszerną syntezą dziejów oświaty i myśli pedagogicznej napisaną po upadku komunizmu, likwidacji cenzury i uwolnieniu polskiej pedagogiki spod presji antyhumanistycznej ideologii.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.3926 [Magazyn 1] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.3925.V.1 [Wypożyczalnia B], P.3924.V.1 [Wypożyczalnia B] (2 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 4401.V.1 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Tom pierwszy został opracowany przez jednego z najlepszych polskich historyków szkolnictwa. Wprawdzie publikacja została zaplanowana jako podręcznik akademicki, może jednak stanowić ważną lekturę dla każdego czytelnika. Jest napisana językiem jasnym, prostym, ale też pięknym i potoczystym językiem. Uwzględnia najnowsze osiągnięcia naukowej literatury niemieckiej, francuskiej i angielskiej. Wydawnictwo WAM zadbało o należytą szatę graficzną podręcznika w postaci niemal 200 ilustracji, lekturę ułatwiają też liczne noty marginalne. Stąd publikacja ta jest pierwszą w Polsce wydaną w formie niemal bibliofilskiej syntezą dziejów europejskiego wychowania do końca XVIII wieku.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.2214 [Magazyn 1], P.2211 [Magazyn 1] (2 egz.)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 3444.V.1 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. P.2213.V.1 [Czytelnia B], P.2212.V.1 [Czytelnia B] (2 egz.)
Książka
W koszyku
Ta niewielka objętościowo książeczka jest skróconą wersją historii wychowania, poczynając od czasów starożytnych a kończąc na współczesności. Mimo skrótów jakich musiały dokonać autorki ujmuje ona wszystkie najistotniejsze zagadnienia, związane z tą dziedziną wiedzy a niezbędne dla studentów pedagogiki. Jej skrócona wersja nie odbiła się jednak na języku tego opracowania. Mimo sporej ilości prezentowanych faktów nie została przeładowana nazwiskami i datami. Sprawia to, że tekst ten czyta się lekko i z zainteresowaniem.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.4616 [Magazyn 1], P.4618 [Magazyn 1] (2 egz.)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.4617.V.1 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. P.669.V.1 [Czytelnia B], P.670.V.1 [Czytelnia B] (2 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 183-187.
Teoria wychowania J. Górniewicza jest pozycją, która rzeczowo analizuje problematykę wychowania, wprowadzając w zakres zasadniczych zagadnień, z którymi wychowawcy i pedagodzy stykają się na co dzień w praktyce edukacyjnej. Dodatkowo walorem tej książki jest nakreślenie intelektualnego dorobku, jaki w tej materii istnieje, a który może stać się punktem wyjścia do osobistych poszukiwań i konstatacji. Wszyscy zatem zainteresowani problematyką wychowania, a także chcący skonfrontować swe pojęcia o wychowaniu z refleksjami autorytetu w tej dziedzinie (a zainteresowanych jest niemało, na co wskazuje już szóste wydanie tego podręcznika), znajdą w książce znakomitą pozycję do studiów, zbliżających ich do pełniejszego i całościowego ujęcia tej niezwykłej rzeczywistości, jaką jest wychowanie człowieka.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.8514 [Magazyn 1], P.8516 [Magazyn 1], P.8515 [Magazyn 1] (3 egz.)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.8512.V.2 [Wypożyczalnia B], P.8513.V.2 [Wypożyczalnia B] (2 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 9937.V.2 [Czytelnia B], 9936.V.2 [Czytelnia B] (2 egz.)
Książka
W koszyku
Głównym celem, jaki przyświecał autorce tej książki, było uzupełnienie braku na rynku wydawniczym jednym, kompletnym opracowaniem, które w przystępnej i skrótowej formie zawierałoby omówienie podstawowych zagadnień związanych z problematyką socjologii wychowania i edukacji. Podręczniki starsze zdążyły stracić już swą aktualność (szczególnym wyjątkiem są tu książki Floriana Znanieckiego), nowsze zaś poświęcone są specjalistycznym, wąsko ujętym zagadnieniom, rekonstruują studia przypadków czy zawierają analizy porównawcze. Niektóre spośród nich, z pewnością wartościowych i słusznie polecanych studentom, zbyt luźno odnoszą się do warunków polskich.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.6632 [Magazyn 1], P.6631 [Magazyn 1], P.6630 [Magazyn 1], P.6633 [Magazyn 1] (4 egz.)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.6055.VI.5 [Wypożyczalnia B], 7492.VI.5 [Wypożyczalnia B] (2 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 7305.VI.5 [Czytelnia B], 7306.VI.5 [Czytelnia B] (2 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 275-292
Swoimi treściami książka nawiązuje do podręcznika akademickiego tych samych autorów, opublikowanego w 2002 roku pt. Wokół podstawowych zagadnień teorii wychowania. Książka jest przeznaczona głównie dla studentów pedagogiki a także tych wszystkich, którym na co dzień towarzyszy refleksja o/w wychowaniu/ nad wychowaniem oraz gotowość wpisanie się w dyskurs artykułujący odmienne opcje, sensy i racje. Autorzy, kierując się "kontekstem zastosowania" uznają, że przyjęty przez nich sposób postrzegania podstawowych problemów teorii wychowania czyni prezentowaną wiedzę użyteczną, a równocześnie staje się impulsem do nowych poszukiwań i dialogowego myślenia o rzeczywistości wychowawczej.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.7222.V.2 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 8143.V.2 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 107-108 oraz bibliogr. przy rozdz.
Książka ta – pełniąca funkcje podręcznika – zawiera wybór najważniejszych zagadnień z historii edukacji człowieka. Autorka w swoich rozważaniach skupiła się przede wszystkim na polskiej teorii i praktyce pedagogicznej. W rozdziale pierwszym zostały zaprezentowane w syntetycznej formie najważniejsze osiągnięcia ludzkiej myśli i praktyki wychowawczej od starożytności do okresu odrodzenia i kontrreformacji. W rozdziale drugim ukazano rozwój oświaty w średniowieczu, rozdział trzeci zawiera materiał dotyczący epoki odrodzenia, natomiast w czwartym zaprezentowano czasy reformacji i kontrreformacji oraz ich odbicie w rzeczywistości oświatowej.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.7971 [Magazyn 1], P.7970 [Magazyn 1] (2 egz.)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.7969.V.1 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 9270.V.1 [Czytelnia B], 9271.V.1 [Czytelnia B] (2 egz.)
Książka
W koszyku
(Seria Podręczników / Papieska Akademia Teologiczna w Krakowie. Wydział Teologiczny)
Praca ta ma na celu ukazanie w sposób syntetyczny tematyki z zakresu wychowania. Jest przeznaczona dla studentów teologii jak również pedagogiki. Skierowana jest do wszystkich osób zajmujących się wychowaniem.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.3522.V.2 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 4279.V.2 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Forma i typ
Temat
Socjologia wychowania. Wybór tekstów to książka o charakterze dydaktycznym. Przeznaczona jest dla studentów pedagogiki i zawiera wypisy z tekstów, które obrazują podstawowe problemy z zakresu socjalizacji rozumianej jako internalizacja norm i wzorów zachowań związanych z wyuczeniem się przez jednostkę grona ról społecznych oraz enkulturacji rozumianej jako internalizacji obowiązujących w danym społeczeństwie systemów wartości.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.1456 [Magazyn 1] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 2892.VI.5 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Pedagogika Nauce i Praktyce.)
Na grzb. akronim serii: PNiP.
Bibliogr. s. 277-285. Indeksy.
Celem niniejszej książki jest wprowadzenie czytelnika w kluczowe zagadnienia edukacyjne XXI wieku, zainspirowanie go do refleksji nad rolą pedagoga i nauczyciela na płaszczyźnie wyjaśniania dzieciom, uczącej się młodzieży oraz wszystkim osobom zainteresowanym nieustannym dokształcaniem się coraz bardziej złożonych problemów współczesnego świata. Autorowi chodzi przede wszystkim o to, aby zaproponowana struktura i układ zależności między poszczególnymi zagadnieniami stały się dla odbiorcy czymś znacznie więcej niż kolejnym paradygmatem, który należy po prostu przyswoić i w odpowiednim momencie odtworzyć. Chciałby, aby grono osób, dla których kryterium problemowe stanowi drogowskaz zarówno w teorii, jak i w praktyce edukacyjnej, było jak największe.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.14890.V.3 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 15702.V.3 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 239-247.
Teks podręcznika jest skondensowaną formą prowadzonych wykładów z historii wychowania dla studentów I roku studiów pedagogicznych. Pod względem chronologii uwzględnia tylko najważniejsze - jak się wydaje - zagadnienia z dziejów wychowania i myśli pedagogicznej w Polsce na tle dziejów powszechnych od zmierzchu epoki renesansu, a więć od końca XVIw., aż po współczesność, czyli do wybuchu II wojny światowej.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.7974 [Magazyn 1], P.7973 [Magazyn 1] (2 egz.)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.7972.V.1 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 9272.V.1 [Czytelnia B], 9273.V.1 [Czytelnia B] (2 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej