Sortowanie
Źródło opisu
Katalog księgozbioru
(22)
Forma i typ
Książki
(22)
Publikacje naukowe
(1)
Dostępność
tylko na miejscu
(22)
dostępne
(13)
Placówka
Biblioteka Główna. Magazyny
(5)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
(8)
Biblioteka Główna. Czytelnie
(22)
Autor
Nowak Marian (1955- )
(2)
Adamski Franciszek (1930- )
(1)
Benner Dietrich (1941- )
(1)
Boużyk Maria Małgorzata (1959- )
(1)
Dubiel-Zielińska Paulina
(1)
Dziubiński Zbigniew (1952- )
(1)
Gutek Gerald L
(1)
Homplewicz Janusz (1931- )
(1)
Jankowski Krzysztof Witold
(1)
Kacmajor Anna
(1)
Konovaluk Elena (1972- )
(1)
Kostyło Piotr (1963- )
(1)
Kubiak-Szymborska Ewa
(1)
Libiszowska-Żółtkowska Maria (1945- )
(1)
Magier Piotr
(1)
Murzyn Andrzej (1955- )
(1)
Pietrzak Edyta
(1)
Rotkiewicz Halina
(1)
Starnawski Witold
(1)
Stępkowski Dariusz
(1)
Sulak Agata
(1)
Szczepanik Renata
(1)
Szewczak Iwona
(1)
Szołtysek Adolf Ernest
(1)
Sztobryn Sławomir
(1)
Szudlarek Tomasz
(1)
Szudra Anna
(1)
Truskolaska Justyna
(1)
Uzar Katarzyna
(1)
Wojnar Irena (1924- )
(1)
Zaorski-Sikora Łukasz
(1)
Śliwerski Bogusław (1954- )
(1)
Świtka Małgorzata
(1)
Rok wydania
2010 - 2019
(6)
2000 - 2009
(13)
1990 - 1999
(3)
Okres powstania dzieła
2001-
(1)
Kraj wydania
Polska
(22)
Język
polski
(22)
Temat
WYCHOWANIE
(16)
PEDAGOGIKA
(6)
PERSONALIZM
(6)
MATERIAŁY KONFERENCYJNE
(4)
ANTROPOLOGIA FILOZOFICZNA
(3)
WARTOŚĆ
(3)
ANTROPOLOGIA SPOŁECZNA
(2)
ETYKA
(2)
Etyka
(2)
ANTYPEDAGOGIKA
(1)
DZIECKO
(1)
FILOZOFIA
(1)
Filozofia
(1)
GRY I ZABAWY
(1)
HUMANIZM (postawa)
(1)
JAKOŚĆ ŻYCIA
(1)
KULTURA
(1)
KULTURA FIZYCZNA
(1)
LĘK
(1)
NAUKA SPOŁECZNA KOŚCIOŁA KATOLICKIEGO
(1)
Nauczyciele
(1)
PEDAGOGIKA ZABAWY
(1)
POCZUCIE BEZPIECZEŃSTWA
(1)
POLITYKA
(1)
POSTAWY
(1)
POSTMODERNIZM
(1)
PRACA
(1)
RELIGIA
(1)
SOCJOLOGIA
(1)
SPORT
(1)
SPOŁECZEŃSTWO INFORMACYJNE
(1)
Społeczeństwo obywatelskie
(1)
System wartości
(1)
Teoria wychowania
(1)
WYCHOWANIE FIZYCZNE
(1)
WYCHOWANIE OBYWATELSKIE
(1)
WYCHOWANIE dla POKOJU
(1)
Wychowanie
(1)
Wychowanie moralne
(1)
Wykluczenie społeczne
(1)
ZNANIECKI, FLORIAN (1882-1958)
(1)
Gatunek
Podręcznik
(2)
Opracowanie
(1)
PODRĘCZNIKI AKADEMICKIE
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(2)
Filozofia i etyka
(2)
Socjologia i społeczeństwo
(1)
Słowo kluczowe
wychowanie
(7)
filozofia
(3)
personalizm
(3)
antropologia filozoficzna
(2)
moralność
(2)
religia
(2)
Internet
(1)
anoreksja
(1)
antropologia społeczna
(1)
cierpienie
(1)
człowiek
(1)
demokracja
(1)
edukacja
(1)
filozofia edukacji
(1)
godność
(1)
indoktrynacja
(1)
jakość życia
(1)
koncepcje etyczne
(1)
konsekwencjalizm
(1)
konsumpcjonizm
(1)
kościół katolicki
(1)
kryzys rodzinny
(1)
kultura
(1)
liberalizm
(1)
lęk
(1)
marginalizacja społeczna
(1)
media
(1)
nacjonalizm
(1)
nauczyciele
(1)
nieśmiałość
(1)
pedagodzy specjalni
(1)
pedagogika
(1)
poczucie bezpieczeństwa
(1)
polityka
(1)
ponowoczesność
(1)
rodzicielstwo
(1)
rodzina
(1)
samotność
(1)
samowychowanie
(1)
sekta
(1)
socjologia edukacji
(1)
sport
(1)
społeczeństwo obywatelskie
(1)
sprawiedliwość
(1)
szkoła
(1)
sztuka
(1)
wiek młodzieńczy
(1)
wychowanie obywatelskie
(1)
wykluczenie
(1)
zdrowie psychiczne
(1)
zło
(1)
życie publiczne
(1)
22 wyniki Filtruj
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 171-185, bibliogr. publ. aut. s. 191-192.
Praca może być przypomnieniem o najwazniejszym fundamencie edukacji - ukształcalność. Autor przypomina o zapomnianym wymiarze edukacji - kształtowaniu- kształceniu. Wskazuje, że to rozumienie kształcenia jest onowiązkiem edukacji szkolenj, która współcześnie koncentruje się tylko na zaspokajaniu oczekiwań społecznych i państwowych. W publikacji poruszono tematy wychowania moralnego, roli pedagogiki w demokracji, o potrzeby tradycji w wychowaniu, kształtowanie religijności.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 8349.V.6 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
W rozprawie przedstawiono koncepcje trójjedni człowieka, która stanowi główną oś monografii. W książce jest wiele polemik, których celem jest wskazanie studentom wątków wątpliwych, jakby do końca nieprzemyślanych. Treść publikacji podzielono na 6 rozdziałów: Dylematy pedagogiki, Dylematy etyki, Teoria człowieka, Teoria wartości i norm, Teoria wychowania, Metodyka wychowania.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 2888.IV.1 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Pedagogika / Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne)
Książka ma trójdzielną strukturę tzn. każdy rozdział zawiera krótkie, wypunktowane podsumowanie, pytania sprawdzające, praktyczne ćwiczenia oraz podstawową bibliografię. W dwudziestu jeden zwartych rozdziałach omawia wpływ najważniejszych nurtów filozoficznych, ideologicznych i teoretycznych na rozwój pedagogiki.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.5602.II.1 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 7066.II.1 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 337-361. Indeksy.
Publikacja posiada sens zawierający się nie tylko w jej jednostkowym wymiarze istotnym dla problematyki relacji między wychowaniem i religią. Zamiarem autorki jest stworzenie na łamach pracy przestrzeni dla interdyscyplinarnej refleksji. Zgodnie ze wstępną tezą, model wychowania otwartego na religię zależy od przyjętej w pedagogice filozoficznej interpretacji istoty religijności i religii - co nie budzi moich wątpliwości jako pedagoga. Książka ponadto jest wartościowym przykładem humanistycznego i jakościowego zarazem paradygmatu badań pedagogicznych. Podejmowane problemy badane są z głębokim znawstwem, rozwiązywane kompetentnie, z przyjęciem perspektywy pedagogicznej, wyrażającej się najczęściej w zagadnieniach antropologicznych, ujmowanych z perspektywy Polskiej (Lubelskiej) Szkoły Filozofii Klasycznej.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 16279.V.2 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. przy niektórych pracach.
Prezentowana publikacja to dzieło najbardziej znanych polskich uczonych osadzających swe analizy fenomenu człowieka i jego wychowania na filozoficznych założeniach personalizmu chrześcijańskiego. Książka kierowana jest do kręgu pedagogów, nauczycieli i studentów zainteresowanych problematyką człowieka - osoby w świetle założeń filozoficznych ukierunkowanych na wartości wychowania integralnego.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.7498.V.2 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 8512.V.2 [Czytelnia B], 8511.V.2 [Czytelnia B] (2 egz.)
Książka
W koszyku
(Biblioteka katedry filozofii wychowania / red. Marian Nowak, Ewa Smołka, Anna Szudra, Katarzyna Uzar)
Personalistyczna filozofia wychowania bywa różnie rozumiana i uprawiana w obszarze współczesnej pedagogiki. Fakt ten znajduje również odzwierciedlenie w niniejszej książce. Wśród zamieszczonych w niej tekstów znalazły się artykuły ściśle związane z personalistyczną filozofią wychowania, ale również takie, w których "osoba" wydaje się być tylko tłem dla prowadzonych rozważań o charakterze pedagogicznym. Niektórzy autorzy umieszczają swoje wypowiedzi w ramach określonego nurtu filozofii personalistycznej, wielu zaś pomija źródła filozoficzne obranej przez siebie interpretacji faktów pedagogicznych. Publikacja jest próbą przybliżenia istniejących podejść do tytułowego zagadnienia, zarówno na gruncie pedagogiki, jak i filozofii. Traktując ją jako efekt spotkania z osobami sytuującymi swoje poszukiwania w obszarze filozofii wychowania, mamy nadzieję, że zainicjuje ona systematyczną i krytyczną wymianę myśli, zwłaszcza w obszarze personalistycznych podstaw wychowania i pedagogiki.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.8225.V.2 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 9571.V.2 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Pedagogika Nauce i Praktyce.)
Na grzb. akronim serii: PNiP.
Bibliogr. s. 277-285. Indeksy.
Celem niniejszej książki jest wprowadzenie czytelnika w kluczowe zagadnienia edukacyjne XXI wieku, zainspirowanie go do refleksji nad rolą pedagoga i nauczyciela na płaszczyźnie wyjaśniania dzieciom, uczącej się młodzieży oraz wszystkim osobom zainteresowanym nieustannym dokształcaniem się coraz bardziej złożonych problemów współczesnego świata. Autorowi chodzi przede wszystkim o to, aby zaproponowana struktura i układ zależności między poszczególnymi zagadnieniami stały się dla odbiorcy czymś znacznie więcej niż kolejnym paradygmatem, który należy po prostu przyswoić i w odpowiednim momencie odtworzyć. Chciałby, aby grono osób, dla których kryterium problemowe stanowi drogowskaz zarówno w teorii, jak i w praktyce edukacyjnej, było jak największe.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.14890.V.3 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 15702.V.3 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Książka jest zbiorem blisko czterdziestu tekstów autorstwa przedstawicieli: filozofii, socjologii, psychologii i pedagogiki a jej myślą przewodnią jest hasło " podmiotowość q wychowaniu". Jest to wielopłaszczyznowe, interesujące poznawczo i inspirujące do własnych poszukiwań kompendium procesów edukacyjnych (wychowawczych). Skierowana jest do szerokiej rzeszy Czytelników, głównie jednak do nauczycieli-wychowawców oraz studentów studiów pedagogicznych i uniwersyteckich przygotowujących się do zawodu nauczycielskiego.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 2289 [Magazyn 2] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 2288.V.2 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Materiały z konf., 11-14 czerwca 2007 r., Dąbrowica k. Lublina.
Streszcz. ang., fr., niem. przy niektórych ref.
Bibliogr. przy niektórych ref.
Publikacja stanowi zbiór tekstów uczestników konferencji pt. "Antropologia i antropologiczne podstawy w Pedagogice Ogólnej", która odbyła się w czerwcu 2007 roku w Dąbrowicy k. Lublina. Wśród grup problemowych i bloków zagadnień znalazły sie następujące tematy: podstawy antropologiczne pedagogiki ogólnej, interdyscyplinarne podejście do pedagogiki ogólnej, antropologiczna aksjologia wychowania i rozwoju człowieka oraz antropologiczne podtsawy szczególnych obszarów badan pedagogiki ogólnej.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.10331 [Magazyn 1] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.10330.IV.1 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 11848.IV.1 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 167-172.
Publikacja traktuje o podstawach filozoficznych wychowania, o prawdzie, miłości, moralności. Książka ważna dla wykładowców, którzy czują potrzebę pogłębienia studium myśli pedagogicznej i wizji praktyki wychowawczej o aspekty filozoficzne.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 13820.V.2 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 221-222, bibliogr. prac nauk. J. Homplewicza s. [224]. - Indeks.
Etyka, podręcznik akademicki. Książka zawiera postawy, wartość, etykę, wychowanie, filozofię, teorię. W książce autor dokonuje próby usytuowania „etyki pedagogicznej” w obrębie wiedzy pedagogicznej, odróżnia przy ty etykę pedagogiczną od etyki wychowania. Autor wnosi do polskiej literatury oświatowej i pedagogicznej całościowe i nowatorskie ujęcia interdyscyplinarnie rozumianej organizacji wychowania oraz oświaty.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 2262.II.2 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Szkice, Rozprawy, Studia - Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne. Pedagogika - Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne)
Praca obejmuje polskie badania nad myślą pedagogiczną realizowane w latach 1900-1939. Przyjęte cele badawcze: krytyczno-syntetyczne i historyczno-hermeneutyczne opracowanie źródeł czasopiśmiennych; zastosowanie metody metahistorycznej jako podstawy historycznej teorii pedagogicznej; rozpoznanie i określenie wkładu w kształt badań nad dziejami myśli pedagogicznej szerokiej grupy badaczy, dotąd nieuwzględnianych bądź zapomnianych; określenie orientacji metodologicznych, stylów badań i wynikających stąd konsekwencji merytorycznych; dążenie do syntezy dziejów myśli pedagogicznej, konstatacja ewolucji kierunków i prądów w myśli pedagogicznej; próba doprecyzowania podstawowych pojęć oraz określenie przedmiotu badań historii doktryn i myśli pedagogicznej.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 5110.IV.1 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 277-296.
Współcześnie nauka postaw obywatelskich utożsamiana jest głównie z zaangażowaniem w działalność społeczną oraz kształtowaniem społecznej tożsamości. Jako konieczne jawi się dzisiaj budowanie określonego etosu - zbioru normatywnych i poznawczych cech oraz dyspozycji jednostek przy jednoczesnym podkreśleniu aktywnego aspektu bycia obywatelem. Autorzy podjęli się próby wykazania, że mimo zmieniającej się rzeczywistości zasadnicze wartości stanowiące o funkcjonowaniu społecznym człowieka są trwałe. Zagadnienie to ma szczególne znaczenie, kiedy analizie poddawane jest życie obywatelskie. Cele wychowania obywatelskiego koncentrują się na wyposażaniu ucznia w wiadomości, wyrabianiu umiejętności i kształtowaniu postaw, natomiast sfera wartości jest w nich bagatelizowana. W konsekwencji tak przygotowany „młody obywatel” posiada wiedzę dotyczącą formalno - prawnych aspektów życia w społeczeństwie demokratycznym, natomiast nie czuje potrzeby zaangażowania w nie. Jednakże nawet rozległa wiedza zdobyta w procesie kształcenia szkolnego nie przekłada się wprost na wysoki stopień aktywności obywatelskiej uczniów.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 12875.VI.3 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Idee - metody - inspiracje)
Uważa się, że funkcją pedagogiki jest dostarczanie nauczycielom przepisów na uzyskiwanie zakładanych celów, swoistej technologii działania edukacyjnego. Niezwykła złożoność procesów edukacyjnych powoduje jednak, że owe proste i zrozumiałe dla wszystkich, łatwe do praktycznego stosowania teorie okazują się raz za razem mistyfikacjami. Rodzi to zniechęcenie, stwarza konflikt praktyków z teoretykami i wywołuje jeszcze większe zapotrzebowanie na oczywistość i prostotę. Praca podzielona jest na trzy rozdziały: Wyzwanie pedagogiki krytycznej, Antypedagogika i Emancypacja [z] pedagogiki antypedagogicznym wyzwaniem dla dorosłych.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 1889 [Magazyn 2] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 1890.IV.1 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Monografie SALOS RP)
To wspólna publikacja Akademii Wychowania Fizycznego w Warszawie oraz Salezjańskiej Organizacji Sportowej Rzeczypospolitej Polskiej. W tej zbiorowej pracy zamieszczono kilkadziesiąt fachowych, naukowych artykułów dotyczących różnych aspektów kultury fizycznej we współczesnym społeczeństwie. Zagadnienia zostały podzielone na cztery części: Kultura fizyczna w perspektywie filozofii i teologii; Kultura fizyczna z pozycji socjologii i antropologii kulturowej; Pedagogiczne i psychologiczne aspekty kultury fizycznej; Historyczne, prawne i organizacyjne zagadnienia kultury fizycznej. Szczegółowy wykaz tematów tekstów został zamieszczony w spisie treści na zdjęciach. Wśród autorów znaleźli się znani i cenieni pracownicy naukowi i dziennikarze specjalizujący się w tematyce kultury fizycznej i sportu. To m.in. prof. Józef Lipiec, prof. Wojciech Lipoński, prof. Halina Zdebska, prof. Zenon Ważny i Tadeusz Olszański.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 10136.XIX.1 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia, netografia na stronach 220-236.
Obszarem zainteresowań niniejszej publikacji są teorie wychowania i drogi ich powstawania. Celem jest uzyskanie możliwości i zasad budowania teorii wychowania na bazie koncepcji etycznych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 19849.V.2 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia strony: 203-210. Indeksy.
Niniejsza książka jest próbą teoretycznego podjęcia zagadnienia wykluczania i przedstawienia z perspektywy filozoficznej czterech problemów, jakie zarysowują się czy wręcz narzucają w trakcie lektury Wykluczania autorstwa Zbigniewa Kwiecińskiego. Kończąc wprowadzenie do książki raportu z badań longitudinalnych dotyczących wykluczania uczniów z dostępu kultury symbolicznej toruński socjolog edukacji napisał: Pozostaje ona [ta książka przyp. P. K.] raportem z badań empirycznych, w którym świadomie nie podejmuję szeregu cisnących się pytań teoretycznych, ideologicznych i praktycznych o źródła nierówności społecznych pośredniczonych poprzez szkolnictwo, o ocenę ich funkcjonalności czy niesprawiedliwości, o możliwości powszechnego wyrównywania szans dostępu do kultury symbolicznej z udziałem edukacjidostępnej przez całe życie *1.Następnie, w ostatnim zdaniu wprowadzenia, autor zwrócił się z wyraźnym apelem do czytelników: Niechże ten raport pozostanie źródłem dla dyskusji i stawiania pytań bardziej, niż gotową na nie odpowiedzią *2 .W niniejszej książce zatytułowanej Wykluczanie jako problem filozofii edukacji autor podejmuje dyskusję na ten temat i stawia kilka istotnych z filozoficznego punktu widzenia pytań. Wykluczanie należy do najbardziej eksploatowanych heurystycznie pojęć współczesnej socjologii, pedagogiki i politologii.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 19868.V.3 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 19867.V.3 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Publikacja pokonferencyjna składa się z trzech części: I Antropologiczno-społeczny aspekt etosu pracy, II Aksjologia etosu pracy - zawiera dwa obszary tematyczne: etos pracy w kontekście nauczania Jana Pawła II i filozofia wartości i jej ujęcie u wybranych autorów. III Działania edukacyjno-naprawcze w zakresie etosu pracy.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.5520 [Magazyn 1] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.5519.V.5 [Wypożyczalnia B], P.5518.V.5 [Wypożyczalnia B] (2 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 6941.V.5 [Czytelnia B], 6942.V.5 [Czytelnia B] (2 egz.)
Książka
CD
W koszyku
Do książki dołączona jest płyta CD o tej samej sygnaturze.
Książka jest dziełem 45 teoretyków i badaczy życia społecznego, dla których wychowawcze i edukacyjne problemy młodego pokolenia są szczególnie istotne. Problematykę współczesnych zagrożeń społecznych autorzy analizują z perspektywy filozoficznej, pedagogicznej i socjologicznej. Pedagodzy z wielu ośrodków akademickich wskazują te elementy rzeczywistości społecznej, które z ich perspektywy mają znamiona zagrożenia ładu normatywnego i aksjologicznego. Opisują różnorodne obawy i lęki młodego pokolenia, poszukują za nie odpowiedzialnych, wskazują na społeczne uwarunkowania, podpowiadają, jak niwelować stany lękowe i ich przyczyny.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 7990.VI.12 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Etos edukacji w XXI wieku / red. Irena Wojnar. - Warszawa : "Elipsa", 2000. - 347 s. ; 21 cm.
Bibliogr. przy pracach.
Oto książka, której treść nie jest towarem! Nie sprzedaje się uczciwości i nie wróży "sukcesu" misja pedagogiczna, który czyni siebie zbytecznym prowadząc wychowanka do pełnej niezależności. W pewnych środowiskach wychowawca, dla którego naprawdę ważną nagrodą są postępy ucznia, wydaje się Don Kichotem. Pochwała tej książki nie obiecuje doraźnych korzyści czytelnikowi; jest sprzeczna z ideą "marketingu". Dzisiaj pośród "destrukcji normatywności" skierowanie refleksji ku sprawom niemal nieuchwytnym, sprawom, które rozgrywają się między "ja" i "ty", między nauczycielem i lokalną społecznością, między wychowawcą i wychowankiem, może wydać się oderwana od życia. A jednak w dłuższej perspektywie życia narodu właśnie sprawy etosu zawodowego i moralnego profilu, sprawiedliwości społecznej i zaangażowania po stronie dobra wspólnego decydują o naszym losie.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 2109.V.3 [Czytelnia B] (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej