Sortowanie
Źródło opisu
Katalog księgozbioru
(121)
Forma i typ
Książki
(119)
Publikacje naukowe
(13)
Publikacje fachowe
(6)
Publikacje dydaktyczne
(3)
Proza
(2)
Pliki i bazy danych
(1)
Rejestracje audio i wideo
(1)
Dostępność
tylko na miejscu
(105)
dostępne
(73)
wypożyczone
(16)
nieokreślona
(9)
Placówka
Biblioteka Główna. Magazyny
(38)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
(54)
Biblioteka Główna. Czytelnie
(111)
Autor
Gordon Thomas (1918-2002)
(3)
Wieczorek-Stachowicz Mirosława
(3)
Barłóg Krystyna
(2)
Bergier Józef (1952- )
(2)
Deptuła Maria
(2)
Domerecka Beata
(2)
Guzy Anna
(2)
Janowski Andrzej (1935- )
(2)
Kacprzak Lech
(2)
Kocór Maria
(2)
Kosyrz Zdzisław
(2)
Ochmański Marian (1936- )
(2)
Ogrodzka-Mazur Ewa
(2)
Rzepa Tadeusz (1950- )
(2)
Szuścik Urszula
(2)
Ziółkowska Beata (1967- )
(2)
Bailey Anna (1995- )
(1)
Bardziejewska Mariola (1969- )
(1)
Bartoszewicz Ryszard (nauki kultury fizycznej)
(1)
Basaj Agnieszka
(1)
Biernat Elżbieta
(1)
Bieńkowska Izabela
(1)
Borowska Teresa
(1)
Brady Kathryn
(1)
Brejnak Wojciech (1944- )
(1)
Brzezińska Anna (1949- )
(1)
Błaszczak Dawid
(1)
Błażejewski Wojciech
(1)
Charzewski Janusz ( -2003)
(1)
Chmielarz Wojciech (1984- )
(1)
Cieśleńska Beata
(1)
Cieślik Elżbieta
(1)
Czeczelewski Jan
(1)
Delaney Marie
(1)
Domagała-Zyśk Ewa
(1)
Drogosz Małgorzata
(1)
Dyrda Jolanta
(1)
Famuła-Jurczak Anita
(1)
Fazlagić Jan (1971- )
(1)
Fedyn Beata
(1)
Fidelus Anna
(1)
Filipiak Olga
(1)
Forton Mary Beth
(1)
Franczyk Anna
(1)
Fuks Agata
(1)
Gaberle Andrzej (1937- )
(1)
Gajdzica Anna
(1)
Gajdzica Zenon
(1)
Galant Józef (1910- )
(1)
Gawrych Roman (1966- )
(1)
Gaś Zbigniew Bronisław (1952- )
(1)
Grodowska Małgorzata
(1)
Grudziewska Ewa
(1)
Gruszka Jerzy
(1)
Grzegołowska-Klarkowska Helena Janet
(1)
Guła-Kubiszewska Halina
(1)
Gwiazdowska-Stańczak Sylwia
(1)
Heward William L
(1)
Izdebski Zbigniew (1956- )
(1)
Iłendo-Milewska Agnieszka
(1)
Jagusiewicz Andrzej
(1)
Jurczak Adam
(1)
Jurkowski Andrzej (1935- )
(1)
Jędrzejko Mariusz
(1)
Kawula Stanisław (1939- )
(1)
Kieszkowska Anna
(1)
King Gail (1949- )
(1)
Kisiel Mirosław
(1)
Kominarec Igor (1949- )
(1)
Kopaczyńska Iwona
(1)
Korpak Filip
(1)
Koszczyc Tadeusz (1946- )
(1)
Kowalewska Anna (pedagog)
(1)
Kowalik Stanisław (1947- )
(1)
Kowalska Maria
(1)
Kozdroń Ewa
(1)
Krajewska Katarzyna (pedagog)
(1)
Krzyżyk Danuta
(1)
Kulik Teresa Bernadetta (1951- )
(1)
Kurlej Wiesław
(1)
Kwaśniewska Grażyna
(1)
Lasota Adam
(1)
Lasota Agnieszka
(1)
Legienis Henryk. Baza agroturystyczna w kraju i w regionach
(1)
Legienis Henryk. Baza turystyczno-wyppoczynkowa dzieci i młodzieży szkolnej w ewidencji kuratoriów oświaty
(1)
Lewandowska-Kidoń Teresa
(1)
Lewicki Czesław
(1)
Libiszowska-Żółtkowska Maria (1945- )
(1)
Litwicka Patrycja
(1)
Liwo Helena
(1)
Lukasek Aleksandra Kinga
(1)
Machel Henryk (1940- )
(1)
Magda-Adamowicz Marzenna
(1)
Marchel Joanna
(1)
Mastalerz Elżbieta
(1)
Materny Katarzyna
(1)
McWhirter J. Jeffries
(1)
Mieszalski Stefan (1946- )
(1)
Migdał Kazimierz
(1)
Myszkowska-Litwa Marta (1975- )
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(14)
2010 - 2019
(39)
2000 - 2009
(58)
1990 - 1999
(9)
1970 - 1979
(1)
Okres powstania dzieła
2001-
(20)
Kraj wydania
Polska
(117)
Wielka Brytania
(2)
Anglia
(1)
Massachusetts (USA)
(1)
Język
polski
(116)
angielski
(5)
Odbiorca
Nauczyciele
(4)
Pedagodzy
(3)
Terapeuci zajęciowi
(3)
Rodzice
(2)
Szkoły wyższe
(2)
Przedszkola
(1)
Psycholodzy
(1)
Psychologowie
(1)
Przynależność kulturowa
Literatura angielska
(1)
Literatura polska
(1)
Temat
UCZNIOWIE
(72)
NAUCZYCIELE
(14)
Uczniowie
(14)
Uczniowie ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi
(9)
NAUCZANIE
(7)
CZAS WOLNY od PRACY UCZNIA
(6)
DZIECKO
(6)
Nauczyciele
(6)
PATOLOGIA SPOŁECZNA
(6)
MATERIAŁY KONFERENCYJNE
(5)
TURYSTYKA
(5)
Uczniowie o specjalnych potrzebach edukacyjnych
(5)
ALKOHOLIZM
(4)
CZAS WOLNY od PRACY
(4)
EDUKACJA ZDROWOTNA
(4)
MŁODZIEŻ
(4)
NAUCZANIE POCZĄTKOWE
(4)
PROMOCJA ZDROWIA
(4)
SPORT
(4)
WYCHOWANIE w RODZINIE
(4)
WYCIECZKI SZKOLNE
(4)
DIAGNOZA PEDAGOGICZNA
(3)
Kształcenie integracyjne
(3)
NAŁÓG
(3)
ODPOCZYNEK
(3)
PEDAGOGIKA
(3)
PODRĘCZNIKI
(3)
PORADNIKI
(3)
Pedagogika specjalna
(3)
SZKOLNICTWO
(3)
Specjalne potrzeby edukacyjne
(3)
UCZNIOWIE GIMNAZJÓW
(3)
DZIECKO TRUDNE
(2)
DZIECKO w WIEKU PRZEDSZKOLNYM
(2)
Dziecko z niepełnosprawnością intelektualną
(2)
Edukacja prozdrowotna
(2)
GRY i ZABAWY RUCHOWE
(2)
JĘZYKI
(2)
KOMUNIKACJA SPOŁECZNA
(2)
KULTURA FIZYCZNA
(2)
Kreatywność
(2)
NARKOMANIA
(2)
Nauczanie
(2)
Nauczanie początkowe
(2)
ODŻYWIANIE
(2)
OSOBOWOŚĆ
(2)
POLSKA
(2)
PRACA DOMOWA UCZNIA
(2)
PRACA KULTURALNO-OŚWIATOWA
(2)
PRZEMOC
(2)
PRZEMOC w SZKOLE
(2)
PSYCHOLOGIA WYCHOWAWCZA
(2)
RODZINA
(2)
STUDENCI
(2)
Studenci
(2)
UCZENIE SIĘ
(2)
UCZNIOWIE KLAS POCZĄTKOWYCH
(2)
UCZNIOWIE SZKÓŁ PODSTAWOWYCH
(2)
UZALEŻNIENIE OD KOMPUTERA
(2)
WYCHOWANIE FIZYCZNE
(2)
WYCHOWAWSTWO
(2)
Wsparcie edukacyjne
(2)
ADAPTACJA SPOŁECZNA
(1)
AGRESYWNOŚĆ
(1)
ALKOHOLIZM DZIECI i MŁODZIEŻY
(1)
ASPIRACJE
(1)
AUTODESTRUKTYWNOŚĆ
(1)
Agroturystyka
(1)
Aktywizacja społeczna
(1)
Aktywność fizyczna
(1)
Aspiracje
(1)
BIAŁA PODLASKA (woj. lubelskie ; okręg)
(1)
Bezpieczeństwo
(1)
CHOROBY
(1)
COVID-19
(1)
CYBERPRZEMOC
(1)
CZAS WOLNY OD PRACY UCZNIA
(1)
Czytanie
(1)
DANE STATYSTYCZNE
(1)
DOJRZAŁOŚĆ SZKOLNA
(1)
DZIECKO ZDOLNE
(1)
Diagnoza pedagogiczna
(1)
Dwujęzyczność
(1)
Dyscyplina szkolna
(1)
Dziecko głuche
(1)
Dziecko w wieku przedszkolnym
(1)
Dziecko z niepełnosprawnością
(1)
Dziecko z trudnościami w uczeniu się
(1)
Edukacja włączająca
(1)
GIMNAZJA
(1)
GRY EDUKACYJNE
(1)
GRY I ZABAWY
(1)
GRY SPORTOWE
(1)
GRY i ZABAWY
(1)
Godzina wychowawcza
(1)
HIGIENA SZKOLNA
(1)
Higiena szkolna
(1)
INNOWACJE
(1)
INTELIGENCJA (psychol.)
(1)
INTERNET
(1)
Temat: czas
2001-
(8)
2001-0
(3)
1989-
(2)
Temat: miejsce
Polska
(5)
Biała Podlaska (woj. lubelskie ; okolice)
(1)
KRAKÓW (woj. małopolskie)
(1)
Kolorado (Stany Zjednoczone ; stan)
(1)
Mokotów (Warszawa ; część miasta)
(1)
Powiat bialski (woj. lubelskie)
(1)
Gatunek
Praca zbiorowa
(5)
Opracowanie
(4)
Raport z badań
(4)
MATERIAŁY KONFERENCYJNE
(3)
PODRĘCZNIKI AKADEMICKIE
(2)
PORADNIKI dla NAUCZYCIELI
(2)
Podręcznik
(2)
Poradniki dla nauczycieli
(2)
Powieść
(2)
Dane statystyczne
(1)
Karty pracy ucznia
(1)
Kompendia i repetytoria
(1)
Kryminał
(1)
Monografia
(1)
PODRĘCZNIKI
(1)
PROGRAMY NAUCZANIA dla GIMNAZJÓW
(1)
Poradnik
(1)
Scenariusz zajęć
(1)
Thriller
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(24)
Socjologia i społeczeństwo
(6)
Językoznawstwo
(3)
Psychologia
(3)
Hobby i czas wolny
(1)
Informatyka i technologie informacyjne
(1)
Kultura fizyczna i sport
(1)
Medycyna i zdrowie
(1)
Podróże i turystyka
(1)
Słowo kluczowe
dzieci
(13)
młodzież
(13)
uczeń
(13)
szkoła
(11)
nauczyciel
(8)
uczniowie
(7)
aktywność ruchowa
(6)
sport
(6)
aktywność fizyczna
(5)
czas wolny
(5)
specjalne potrzeby edukacyjne
(5)
wychowanie
(5)
edukacja wczesnoszkolna
(4)
nauczanie
(4)
turystyka
(4)
wychowanie fizyczne
(4)
agresja
(3)
alkoholizm
(3)
autyzm
(3)
gimnazjum
(3)
narkomania
(3)
niepełnosprawność intelektualna
(3)
profilaktyka
(3)
psychologia
(3)
rekreacja
(3)
teaching
(3)
uczeń niepełnosprawny
(3)
uczeń o specjalnych potrzebach eukacyjnych
(3)
uzależnienie
(3)
wypoczynek
(3)
Internet
(2)
aktywność
(2)
alkohol
(2)
beletrystyka
(2)
edukacja zdalna
(2)
edukacja zdrowotna
(2)
gry rekreacyjne
(2)
gry ruchowe
(2)
gry z piłką
(2)
gry zespołowe
(2)
kreatywność
(2)
kultura fizyczna
(2)
learning
(2)
nauczyciele
(2)
niepełnosprawni
(2)
niepowodzenia szkolne
(2)
odpoczynek
(2)
profilaktyka uzależnień
(2)
program profilaktyczny
(2)
promocja zdrowia
(2)
rekreacja ruchowa
(2)
relacja nauczyciel-uczeń
(2)
rodzina
(2)
rozwój dziecka
(2)
special educational need
(2)
terapia
(2)
trudności w nauce
(2)
trudności wychowawcze
(2)
uczenie się
(2)
uczeń zdolny
(2)
współpraca szkoły z rodzicami
(2)
zaburzenia zachowania
(2)
EFL
(1)
ELT
(1)
Simple View of Reading
(1)
agresja elektroniczna
(1)
agroturystyka
(1)
aktywizacja
(1)
aktywizacja zawodowa
(1)
aktywność turystyczna
(1)
alergia
(1)
animacja czasu wolnego
(1)
animator
(1)
arteterapia
(1)
asertywność
(1)
aspiracje
(1)
assistive technology
(1)
autism spectrum condition
(1)
autism spectrum disorders
(1)
autonomia
(1)
badania
(1)
badania naukowe
(1)
balet
(1)
bilingual reader
(1)
bioterroryzm
(1)
blindness
(1)
cesarskie cięcie
(1)
choroba przewlekła
(1)
choroby reumatyczne
(1)
classroom managment
(1)
communication disorders
(1)
cukrzyca
(1)
cyberagresja
(1)
cyberprzemoc
(1)
cyberprzestrzeń
(1)
cyberuzależnienie
(1)
cyberświat
(1)
deafness
(1)
depresja
(1)
diagnoza
(1)
121 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
(Kompetentny Nauczyciel)
Książka prezentuje najważniejsze zagadnienia z zakresu praktycznej pedagogiki terapeutycznej. Wskazuje nauczycielom problemy, jakie mogą napotkać w swojej pracy oraz podaje możliwe sposoby reagowania. Wyraźnie określa kompetencje nauczyciela w zakresie doradztwa uczniom i uczula na etyczny wymiar relacji między nauczycielem a potrzebującym pomocy uczniem .
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.1930 [Magazyn 1] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 3208.V.5 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Książka porusza kwestie związane - z jednej strony z zasobami, potencjałami i możliwościami, jakimi dysponuje dorastający człowiek z uwagi na zmiany dokonujące się w różnych obszarach jego funkcjonowania: tworzenie światopoglądu, norm moralnych, jakość życia. Z drugiej strony autorzy poszukują odpowiedzi na pytania, jakiego rodzaju oddziaływania zewnętrzne tworzą najlepszy do tego wieku kontekst rozwoju. Książka ułatwi zrozumienie problemów i lęków doświadczanych przez dorastającą młodzież.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 2670.III.2 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Engram)
Bibliogr. s. 188-195.
Książka zawiera wiele cennych informacji o zachowaniach nastolatków w środowisku szkol­nym, w roli ucznia oraz w relacjach z rówieśnikami. Autorka analizuje problematykę rozwoju osobowego z perspektywy następujących koncepcji psychologicznych: behawiorystycznej, psychodynamicznej, poznawczej i humanistycznej, przedstawia również istotę zachowań konwencjonalnych i dysfunkcjonalnych młodzieży, podkreśla rozwojowe znaczenie zaburzeń zachowania. Wyniki przeprowadzonych badań dostarczają istotnych informacji do analiz i wniosków, pozwalają bowiem na opracowanie odpowiednich programów profilaktycznych i terapeutycznych dla młodzież.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.7512.III.9 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 8524.III.9 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
W książce przedstawione są dziedziny życia ucznia, które powinny być przedmiotem poznania nauczyciela oraz podstawowe metody, które mogą mu ułatwić to poznanie. Książka zawiera również wskazówki dotyczące konstruowania prostych, praktycznych narzędzi niezbędnych nauczycielowi do uzyskania potrzebnych informacji. W części pierwszej książki omówiono dziedziny zdobywania informacji. W poszczególnych rozdziałach tej części wyodrębniono podrozdziały - hasła sygnalizujące podstawowe zagadnienia, o których nauczyciel powinien wiedzieć. Te zagadnienia to wybrane właściwości psychiczne uczniów, zjawiska zachodzące w zespole wychowanków, ich postawy, wartości i aspiracje, ich stosunek do nauki szkolnej, pozaszkolne zajęcia uczniów, ich środowisko społeczne, oraz zagrożenia narkotykami. Jest tu również uwzględnione poznawanie przez nauczyciela własnej pracy. W drugiej części książki przedstawione są metody zbierania informacji. Omówiony jest tu całokształt działań rozpoznawczych dotyczących uczniów, które powinien podejmować nauczyciel wyższych klas szkoły podstawowej, gimnazjum i szkoły średniej. Lektura odpowiednio dobranych fragmentów książki umożliwia skonstruowanie narzędzi badawczych do zbierania informacji o uczniu lub o zespole uczniowskim. Nauczyciel w części pierwszej wyszukuje interesujący go temat, na który chce zebrać informacje. Tu dowiaduje się, jakie narzędzie badawcze jest dla danego tematu najbardziej odpowiednie, i sięga do części drugiej książki, w której przedstawiona jest metoda konstruowania wybranego narzędzia i przeprowadzenia badania za jego pomocą. Uzyskuje w ten sposób wiarygodną informację, często niezwykle pomocną w działaniach wychowawczych."
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 1968.V.4 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
W wychowaniu intelektualnym zwraca się uwagę na osobowość umysłową człowieka. Ważne są takie cechy, jak: otwartość na wiedzę, dociekliwość naukowa, dążenie do prawdy, wytrwałość, ale jednocześnie zdolność selekcji wiedzy i krytyczne oceny napływających informacji. Autorka traktuje człowieka jako jedność psychofizyczną. Wyodrębnienie sfery intelektualnej (wychowania intelektualnego) ma charakter poznawczy i służy lepszemu uzmysłowieniu pedagogom – zarówno teoretykom, jak i praktykom – możliwości oraz potrzeb w zakresie wychowania intelektualnego, ze szczególnym uwzględnieniem konieczności jego realizowania w szkole. Wykorzystanie wiedzy o wychowaniu intelektualnym w praktyce edukacyjnej może stworzyć szansę uzyskania wysokiego poziomu rozwoju intelektualnego, ogłady, obycia oraz kultury umysłowej u uczniów.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.5250.V.2 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 6463.V.2 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Wychowanie bez porażek w szkole / Thomas Gordon. - Wyd. 9. - Warszawa : Instytut Wydawniczy Pax, 2007. - 393, [1] s. ; 20 cm.
Thomas Gordon w swojej bestsellerowej książce zwraca się tym razem do nauczycieli. Nie jest to jednak typowy podręcznik metodyki. Autor proponuje nauczycielom proste metody postępowania, które pozwolą uczynić stosunki w szkole bardziej partnerskimi i efektywniej wykorzystać czas lekcyjny, by nie marnować go codziennie na rozwiązywanie nieuniknionych konfliktów oraz wprowadzanie i utrzymywanie dyscypliny.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.6048 [Magazyn 1] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.6049.V.2 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 7303.V.2 [Czytelnia B], 7302.V.2 [Czytelnia B] (2 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 1881 [Magazyn 2] (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.2850 [Magazyn 1], P.2849 [Magazyn 1] (2 egz.)
Książka
W koszyku
(Studia i Monografie Akademii Wychowania Fizycznego we Wrocławiu, ISSN 0239-6009 ; nr 98)
Bibliogr. s. 183-190.
"Opracowanie poświęcone jest charakterystyce efektów edukacyjnych w obszarze kultury fizycznej w Polsce oraz w wybranych krajach europejskich. Stanowi ono studium porównawcze aktywności ruchowej młodzieży w wieku gimnazjalnym z uwzględnieniem uwarunkowań wynikających z odrębności narodowej, kulturowej, edukacyjnej, geograficznej czy ekonomicznej. Część empiryczna została poprzedzona wprowadzeniem teoretycznym, w którym autor przedstawia własną koncepcję rozumienia ruchu i jego znaczenia w życiu cżłowieka." (Od Autora)
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 13857.XIX.1 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 166-168, 198.
Publikacja przedstawia teoretyczne i praktyczne działania w zakresie rekreacji i turystyki szkolnej. Pokazuje rolę, jaką powinna zajmować rekreacja i turystyka w edukacji szkolnej oraz wskazuje odpowiednie narzędzia realizacji. Aktywność ruchowa powinna być włączona na stałe do życia codziennego uczniów. Promocja zdrowego stylu życia wśród młodzieży szkolnej oraz proces wychowania do rekreacji i turystyki w szkole to jedno z zadań, jakie powinna wypełniać współczesna edukacja szkolna. Książka przeznaczona jest przede wszystkim dla przyszłych nauczycieli wychowania fizycznego, instruktorów i organizatorów czasu wolnego.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.7709 [Magazyn 1] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.7708.XX.1.3 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 8714.XX.1.3 [Czytelnia B], 8713.XX.1.3 [Czytelnia B] (2 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr.
Niniejsze opracowanie adresowane jest do nauczycieli gimnazjów. Zgodnie z celami polityki edukacyjnej każda szkoła powinna realizować zadania w zakresie szeroko pojętej działalności profilaktycznej. Aby działania profilaktyczne mogły przynosić wymierne efekty, muszą być prawidłowo zaplanowane i zrealizowane. Należy również ocenić ich skuteczność. W książce omówiono miedzy innymi etapy procedury planowania i wprowadzania w życie szkolnego programu profilaktycznego. Istotną pomocą dla nauczycieli są informacje znajdujące się na końcu opracowania: wykaz sprawdzonych w praktyce programów profilaktycznych, literatura przedmiotu oraz zestaw załączników, które mogą być potrzebne osobom projektującym i realizującym profilaktykę w szkole (wybór narzędzi badawczych, wybrane fragmenty uregulowań prawnych, itd.).
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 14212.XVIII.11 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 167-170. Indeks.
Nowe metody w pedagogice kreowane przez doświadczenia noszą nazwę doświadczalnictwa. Podejmowanie innowacji pedagogicznych nie jest i nie może być jednopodmiotowe. To zawsze jest proces, który odbywa sie między ludźmi - nauczycielami, uczniami, rodzicami, środowiskiem lokalnym. W książce autorka napisała o innowacjach, emocjach, komunikacji interpersonalnej. Obcowanie dorosłego człowieka z dzieckiem ma wpływ na kształtowanie się sposobu pojmowania takich wartości jak: prawda, człowiek, życie, miłość, wiara, ojczyzna, formułuje się system wartości.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.8415.V.5 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 9818.V.5 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Książka ma dopomóc nauczycielom zapoznać się z pewnym minimum wiedzy o wychowaniu, niezbędnej dla usprawnienia pracy wychowawczej z uczniami. Treści książki mogą dopomóc w rozumieniu tego, jak wielkie znaczenie dla usprawnienia wychowania mogą mieć m.in. kształtowanie przez nauczycieli postaw społeczno-moralnych uczniów, przyswajanie uczniom wartości nadających głębszy sens życiu, podmiotowe traktowanie uczniów, przypominanie o spoczywających na nich obowiązkach, możliwie częste prowadzenie rozmów z uczniami, współpraca nauczycieli z rodzicami, nieustanna kontrola nad własnym postępowaniem pedagogicznym, unikanie wpadania w bezduszną rutynę zawodową. Adresatami książki są czynni zawodowo nauczyciele oraz studenci kierunków nauczycielskich, pedagogiki oraz psychologii. Podręcznik może być przydatny także dla wychowawców placówek opiekuńczo-wychowawczych, jak i pracowników naukowo-dydaktycznych zainteresowanych problemami wychowania.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.4938.V.2 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 5527.V.2 [Czytelnia B], 5526.V.2 [Czytelnia B] (2 egz.)
Książka
W koszyku
Charakterystyczną cechą tego podręcznika, różniącą go od dotychczas stosowanych w nauczaniu psychologii w naszym kraju, jest to, iż koresponduje on w całej pełni z obowiązującym obecnie programem nauczania psychologii na wszystkich kierunkach i specjalnościach nauczycielskich (oprócz pedagogiki). Uczynienie programu studiów podstawą do napisania podręcznika było możliwe głównie dzięki temu, że autor programu jest zarazem współautorem podręcznika. Aby zorientować się, czy opracowana przez nas koncepcja podręcznika odpowiada oczekiwaniom kadry nauczającej psychologii na kierunkach nauczycielskich, rozesłaliśmy do kilkunastu wyższych uczelni konspekt podręcznika z prośbą o wyrażenie o nim opinii. Uzyskane przez nas w ten sposób uwagi krytyczne pozwoliły na wprowadzenie szeregu zmian do struktury i treści podręcznika, a jednocześnie utwierdziły nas w przekonaniu, że rezygnacja z przedstawienia kursu psychologii dla nauczycieli według poszczególnych dyscyplin psychologicznych i ujęcie materiału w grupy zagadnień z punktu widzenia ich związku z przygotowaniem do pracy nauczycielskiej jest słuszna.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 2244.III.4 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Literatura Pedagogiczna)
Książka dla nauczycieli, wychowawców, studentów kierunków pedagogicznych. Rozważania nad istotą wychowania, podstawowymi koncepcjami wychowawczymi oraz szkołą jako środowiskiem wychowawczym służą autorowi do przedstawienia uwarunkowań i zasad tworzenia oraz realizowania szkolnego programu, który ma szansę uczynić wychowanie samowychowaniem.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.1745 [Magazyn 1] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 3069.V.3 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. P.1746.V.3 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Prace naukowe Wyższej Szkoły Biznesu w Dąbrowie Górniczej)
Streszcz. ang.
Bibliogr. przy pracach.
Publikacja dotyczy pozalekcyjnych i pozaszkolnych zajęć rekreacyjnych, form turystyki i wypoczynku będących synonimem integracji wychowania. Publikacja składa sie z pięciu tematycznie zróżnicowanych rozdziałów, w których kompetentni i nowatorscy autorzy zaprezentowali swoje przemyślenia, doświadczenia i spostrzeżenia naukowe dotyczące pedagogicznych aspektów rekreacji, turystyki i wypoczynku dzieci i młodzieży.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 11518.XIX.2 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 151-160.
Celem niniejszej publikacji jest opracowanie założeń integralnego programu profilaktycznego dotyczącego wychowania w trzeźwości dzieci i młodzieży. Taki program będzie nie tylko przekazywał informacje o substancjach uzależniających i uczył kompetentnych zachowań wobec własnych emocji, lecz także kształtował u wychowanków dojrzałe postawy wobec siebie i świata zewnętrznego. Publikacja ta jest przeznaczona w szczególny sposób dla nauczycieli i wychowawców, a także rodziców, którzy nie mają profesjonalnego przygotowania w zakresie profilaktyki uzależnień, a którzy mogą pomagać innym, zwłaszcza dzieciom i młodzieży, w ochronie zagrożonej wolności.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.9830.III.9 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 11366.III.9 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Problemy Edukacji, Rehabilitacji i Socjalizacji Osób Niepełnosprawnych ; t. 14)
Bibliogr. przy rozdz.
Książka jest poświęcona społecznej sytuacji dzieci ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi oraz osób niepełnosprawnych intelektualnie w Polsce i w Czechach. Składa się z dwóch części. W pierwszej zostały omówione zagadnienia związane z kształceniem, wychowaniem, socjalizacją i wspieraniem uczniów ze specjalnymi potrzebami w Republice Czeskiej oraz w Polsce. Część ta zawiera wyniki badań nad dystansem społecznym wobec osób niepełnosprawnych intelektualnie polskich i czeskich studentów. Druga część zawiera podrozdziały ukazujące porównania polskich i czeskich rozwiązań w zakresie aktywizacji społeczno-zawodowej osób niepełnosprawnych, popierane konkretnymi przykładami oraz osadzone w systemie legislacyjnym obu krajów i aktów prawnych UE.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 14286.IV.4 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Literatura Pedagogiczna)
Autorka, wykorzystując własne doświadczenie terapeutyczne i edukacyjne, przedstawia zagadnienia, które w związku z tymi zjawiskami powinni poznać dorośli. Omawia mechanizmy wchodzenia dzieci w sytuacje zagrożenia, wyjaśnia, dlaczego to robią, co sprzyja, a co zapobiega ich destrukcyjnym zachowaniom. Ponadto wskazuje, jak powinni działać, postępować dorośli aby pomóc swoim dzieciom. Książka ma wybitne walory praktyczne, zawiera przykłady z życia, autorka proponuje programy edukacyjne, interwencyjne i profilaktyczne, które można włączyć do każdego systemu wychowawczego. Wchodząca reforma edukacji wytworzyła już na takie opracowanie bardzo duże zapotrzebowanie. Zawiera ono niezwykle cenny materiał dla olbrzymiej grupy profesjonalistów-nauczycieli (600 tys.), osób zaangażowanych w profilaktykę (kilkadziesiąt tysięcy) oraz wielotysięcznego środowiska ruch pomocy psychologicznej.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 3136.V.2 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Publikacja stanowi zbiór opracowań wielu znamienitych autorów z różnych ośrodków naukowych Polski. Składa się z dwóch głównych części: teoretycznej i praktycznej. Książka prezentuje duży zasób teoretycznej wiedzy oraz propozycje działań profilaktycznych i teoretyczncy dla dzieci i młodzieży. Zadaniem autorów jest wskazanie konkretnych działań ograniczających zjawisko uzależnień wśród młodego pokolenia.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 5136.III.9 [Czytelnia B] (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej