Form of Work
Ksi─ů┼╝ki
(26)
Status
available
(31)
only on-site
(22)
Branch
Magazyny
(19)
Wypo┼╝yczalnie
(12)
Czytelnie
(22)
Author
Panasiuk Aleksander (1965- )
(5)
Kaczmarek Jacek
(2)
Kruczek Zygmunt
(2)
Sacha Stefan (1939- )
(2)
Stasiak Andrzej
(2)
Tauber Roman Dawid (1945- )
(2)
Włodarczyk Bogdan
(2)
Biczysko Władysław
(1)
Buko Jacek
(1)
Cope Beulah
(1)
Davidson Rob
(1)
D─ůbrowska Barbara Jolanta
(1)
Jagielska Monika (1970- )
(1)
Jagielski Mariusz
(1)
Johann Maria
(1)
J─Ödrzejczyk Irena (1952- )
(1)
Kachniewska Magdalena
(1)
Kornak Aleksander Stefan
(1)
Lewandowska Agnieszka
(1)
Marciszewska Barbara
(1)
Mucha-Szajek Ewa
(1)
Niezgoda Agnieszka
(1)
Ozimek Irena
(1)
Pawlicz Adam
(1)
Rapacz Andrzej (1951- )
(1)
Siwi┼äski Wies┼éaw (1934- )
(1)
Tokarz Anna
(1)
Zawistowska Hanna
(1)
Zdon-Korzeniowska Małgorzata
(1)
Zmy┼Ťlony Piotr
(1)
Year
2010 - 2019
(5)
2000 - 2009
(21)
Country
Poland
(26)
Language
Polish
(26)
Subject
TURYSTYKA
(22)
USŁUGI
(19)
PRZEDSI─śBIORSTWO TURYSTYCZNE
(3)
GASTRONOMIA
(2)
HOTELARSTWO
(2)
ODPOCZYNEK
(2)
POPYT
(2)
AGROTURYSTYKA
(1)
KALKULACJA KOSZTÓW
(1)
KULTURA FIZYCZNA
(1)
PODRÓŻE MOTYWACYJNE
(1)
PODRÓŻE SŁUŻBOWE
(1)
PODR─śCZNIKI
(1)
PODR─śCZNIKI AKADEMICKIE
(1)
POLITYKA REGIONALNA
(1)
PRODUKT REGIONALNY
(1)
SAMORZ─äD TERYTORIALNY
(1)
ZARZĄDZANIE JAKOŚCIĄ
(1)
ZARZ─äDZANIE STRATEGICZNE
(1)
Genre/Form
PODR─śCZNIKI AKADEMICKIE
(7)
26 results Filter
Book
In basket
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Magazyny
There are copies available to loan: sygn. P.1097 [Magazyn 1], P.1096 [Magazyn 1] (2 egz.)
Book
In basket
Ksi─ů┼╝ka jest zbiorem wiedzy o pilotowaniu wycieczek, zawiera ocen─Ö przemys┼éu turystycznego, zasady obs┼éugi imprez turystycznych, om├│wienie problematyki prawnej, psychologicznej oraz warsztat krajoznawczy pilota. Uk┼éad publikacji dostosowany jest do zmodyfikowanego w 2001 roku programu szkolenia pilot├│w. Publikacja przeznaczona jest dla s┼éuchaczy szk├│┼é turystyczno-hotelarskich, student├│w kierunk├│w turystycznych i kandydatow na pilot├│w.
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Magazyny
There are copies available to loan: sygn. P.1960 [Magazyn 1] (1 egz.)
Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. P.1959.XX.7 [Czytelnia B] (1 egz.)
Book
In basket
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Magazyny
There are copies available to loan: sygn. P.5984 [Magazyn 1], P.5983 [Magazyn 1], P.5982 [Magazyn 1], P.5981 [Magazyn 1], P.5980 [Magazyn 1], P.5979 [Magazyn 1], P.5978 [Magazyn 1], P.5977 [Magazyn 1], P.3053 [Magazyn 1], P.3052 [Magazyn 1], P.3051 [Magazyn 1], P.3050 [Magazyn 1], 7270 [Magazyn 2], 7269 [Magazyn 2], 4070 [Magazyn 2] (15 egz.)
Book
In basket
Turystyka sta┼éa si─Ö wsp├│┼écze┼Ťnie niezwykle istotn─ů dziedzin─ů gospodarki. Dochody osi─ůgane z tej dzia┼éalno┼Ťci s─ů por├│wnywalne z dochodami w przemys┼éach paliwowym i zaawansowanych technologii. Ze wzgl─Ödu na skal─Ö ┼Ťwiatowej gospodarki turystycznej, zaanga┼╝owanie kapita┼éu, liczb─Ö zatrudnionych os├│b oraz z┼éo┼╝ono┼Ť─ç proces├│w technicznych w transporcie i hotelarstwie mo┼╝na m├│wi─ç o przemy┼Ťle turystycznym. W przemy┼Ťle tym jest wytwarzany produkt turystyczny, kt├│ry powinien si─Ö sta─ç przedmiotem zainteresowania konsumenta. W ksi─ů┼╝ce autorzy w interesuj─ůcy spos├│b prezentuj─ů kluczowe zagadnienia zwi─ůzane z kreowaniem i organizacj─ů produktu turystycznego, a tak┼╝e zarz─ůdzaniem nim. Odpowiadaj─ů mi─Ödzy innymi na nast─Öpuj─ůce pytania: co to jest produkt turystyczny i jak powstaje, kto jest jego tw├│rc─ů i dla kogo jest przeznaczony, w jaki spos├│b kalkulowa─ç jego cen─Ö, gdzie promowa─ç i sprzedawa─ç produkt turystyczny, jakie badania marketingowe warto prowadzi─ç, kt├│re strategie produktu turystycznego nale┼╝y stosowa─ç.
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypo┼╝yczalnie
There are copies available to loan: sygn. P.9092.XX.5 [Wypo┼╝yczalnia B], P.9091.XX.5 [Wypo┼╝yczalnia B] (2 egz.)
Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. P.9090.XX.5 [Czytelnia B], 10712.XX.5 [Czytelnia B] (2 egz.)
Book
In basket
(Turystyka / Wydawnictwo Naukowe PWN)
Ksi─ů┼╝ka zawiera kompleksowe uj─Öcie koncepcji marketingowej, uwzgl─Ödniaj─ůce specyfik─Ö sektora us┼éug turystycznych, a w tym: * podstawy teoretyczne i terminologi─Ö, * funkcjonowanie marketingu us┼éug turystycznych z uwzgl─Ödnieniem zachowa┼ä konsumenckich, * dzia┼éalno┼Ť─ç marketingow─ů na docelowym rynku, * badania marketingowe w turystyce, * analiz─Ö wybranych strategii marketingowych w turystyce.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Magazyny
There are copies available to loan: sygn. P.3922 [Magazyn 1], 4400 [Magazyn 2] (2 egz.)
Book
In basket
(Turystyka / Wydawnictwo Naukowe PWN)
Ksi─ů┼╝ka zawiera kompleksowe uj─Öcie koncepcji marketingowej, uwzgl─Ödniaj─ůce specyfik─Ö sektora us┼éug turystycznych, a w tym: * podstawy teoretyczne i terminologi─Ö, * funkcjonowanie marketingu us┼éug turystycznych z uwzgl─Ödnieniem zachowa┼ä konsumenckich, * dzia┼éalno┼Ť─ç marketingow─ů na docelowym rynku, * badania marketingowe w turystyce, * analiz─Ö wybranych strategii marketingowych w turystyce.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Magazyny
There are copies available to loan: sygn. P.4152 [Magazyn 1], P.4151 [Magazyn 1], P.4150 [Magazyn 1] (3 egz.)
Book
In basket
Marketing usług turystycznych / red. nauk. Aleksander Panasiuk. - Wyd. 1, 2 dodr. - Warszawa : Wydawnictwo Naukowe PWN, 2007. - 215 s. : rys., tab. ; 24 cm.
(Turystyka / Wydawnictwo Naukowe PWN)
Podr─Öcznik akademicki skierowany do student├│w uczelni wy┼╝szych na kierunku Turystyka i rekreacja, na kierunkach ekonomicznych ze specjalno┼Ťci─ů turystyczn─ů oraz znakomita lektura dla praktyk├│w gospodarczych zajmuj─ůcych si─Ö organizacj─ů i marketingiem us┼éug turystycznych. Ksi─ů┼╝ka zawiera kompleksowe uj─Öcie koncepcji marketingowej, uwzgl─Ödniaj─ůce specyfik─Ö sektora us┼éug turystycznych, a w tym: podstawy teoretyczne i terminologi─Ö, funkcjonowanie marketingu us┼éug turystycznych z uwzgl─Ödnieniem zachowa┼ä konsumenckich, dzia┼éalno┼Ť─ç marketingow─ů na docelowym rynku, badania marketingowe w turystyce, analiz─Ö wybranych strategii marketingowych w turystyce. Publikacja jest wskaz├│wk─ů, "co zrobi─ç" i "jak─ů zastosowa─ç strategi─Ö", ┼╝eby osi─ůgn─ů─ç sukces na rynku us┼éug turystycznych. Zalet─ů wydawnictwa jest jej tre┼Ť─ç merytoryczna oraz przedstawienie "studium przypadk├│w", kt├│re nawi─ůzuj─ů tak┼╝e do specyfiki turystyki w Polsce.
This item is available in 3 branches. Expand the list to see details.
Magazyny
There are copies available to loan: sygn. P.6429 [Magazyn 1], P.6428 [Magazyn 1], P.6427 [Magazyn 1], P.6426 [Magazyn 1] (4 egz.)
Wypo┼╝yczalnie
There are copies available to loan: sygn. P.6425.XX.5 [Wypo┼╝yczalnia B], P.6424.XX.5 [Wypo┼╝yczalnia B] (2 egz.)
Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. P.6423.XX.5 [Czytelnia B], 7427.XX.5 [Czytelnia B] (2 egz.)
Book
In basket
Miasta i regiony, staraj─ůc si─Ö przyci─ůgn─ů─ç jak najwi─Öksz─ů liczb─Ö turyst├│w, konkuruj─ů ze sob─ů podobnie jak przedsi─Öbiorstwa komercyjne. Z tego wzgl─Ödu coraz wi─Öcej uwagi po┼Ťwi─Öca si─Ö marketingowi terytorialnemu, a w szcze┬şg├│lno┼Ťci promocji turystycznej region├│w, kt├│rej celem jest przekazanie potencjalnym turystom komunikatu zach─Öcaj─ůcego do odwiedzenia danych miejscowo┼Ťci. W publikacji przedstawiono najwa┼╝niejsze zagadnienia finan┬şsowania i organizacji promocji miast, wykorzystywanych instrument├│w, oceny efektywno┼Ťci podejmowanych dzia┼éa┼ä oraz wp┼éywu po┼éo┼╝enia geogra┬şficznego na polityk─Ö promocji. Om├│wiono te┼╝ specyfik─Ö turystyki w obsza┬şrach miejskich i rol─Ö podmiot├│w odpowiadaj─ůcych za promocj─Ö obszarowego produktu turystycznego. Teoretyczne rozwa┼╝ania poparte zosta┼éy badaniami przeprowadzonymi w o┼Ťmiu miastach nadba┼étyckich: Szczecinie, Rostocku, Goeteborgu, Turku, Tallinie, Rydze, K┼éajpedzie oraz Gda┼äsku.
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypo┼╝yczalnie
There are copies available to loan: sygn. P.5590.XX.5 [Wypo┼╝yczalnia B] (1 egz.)
Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 7044.XX.5 [Czytelnia B] (1 egz.)
Book
In basket
Ksi─ů┼╝ka jest zbiorem r├│┼╝nych ustaw i rozporz─ůdze┼ä oraz konwencji z lat 1998-2001 dotycz─ůcych dzia┼éalno┼Ťci gospodarczej, us┼éug turystycznych, hotelarstwa i innych praw zwi─ůzanych z turystyk─ů.
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Magazyny
There are copies available to loan: sygn. P.1943 [Magazyn 1] (1 egz.)
Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. P.1942.XX.8 [Czytelnia B] (1 egz.)
Book
In basket
(Zarz─ůdzanie / Wydawnictwo C.H. Beck. Turystyka - Rekreacja - Sport)
Bibliogr. s. 115-120. Indeks.
Ksi─ů┼╝ka prezentuje zagadnienia dotycz─ůce turystyki w nowym uj─Öciu nauk ekonomicznych, akcentuj─ůcym znaczenie do┼Ťwiadcze┼ä i emocji ÔÇô a wi─Öc czynnik├│w o charakterze szczeg├│lnie niematerialnym i subiektywnym ÔÇô w procesie kszta┼étowania popytu i poda┼╝y produkt├│w turystycznych. Autorka analizuje emocje i do┼Ťwiadczenia turyst├│w jako istotne komponenty produkt├│w turystycznych, a jednocze┼Ťnie determinanty popytu turystycznego. Ksi─ů┼╝ka zawiera zatem charakterystyk─Ö i analiz─Ö g┼é├│wnych element├│w rynku (produktu i poda┼╝y oraz popytu) w nowym uj─Öciu, zgodnie z kt├│rym do┼Ťwiadczenia turysty (obecne i oczekiwane) s─ů interpretowane nie tylko jako kryterium wyboru produktu turystycznego, lecz tak┼╝e jako ┼║r├│d┼éo tworzenia jego warto┼Ťci i wyznacznik jego ceny.
This item is available in 3 branches. Expand the list to see details.
Magazyny
There are copies available to loan: sygn. P.9918 [Magazyn 1] (1 egz.)
Wypo┼╝yczalnie
There are copies available to loan: sygn. P.9917.XX.5 [Wypo┼╝yczalnia B], P.9916.XX.5 [Wypo┼╝yczalnia B] (2 egz.)
Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 11517.XX.5 [Czytelnia B], 11516.XX.5 [Czytelnia B] (2 egz.)
Book
In basket
Gospodarka turystyczna / red. Aleksander Panasiuk. - Warszawa : Wydawnictwo Naukowe PWN, 2008. - 281, [1] s. : il. ; 24 cm.
(Turystyka / Wydawnictwo Naukowe PWN)
Bibliogr. s. 260-267 i przy rozdz. Indeks.
Podr─Öcznik akademicki zawieraj─ůcy kompleksow─ů wiedz─Ö na temat gospodarki turystycznej. Szczeg├│ln─ů uwag─Ö po┼Ťwi─Öcono aspektom jako┼Ťci, maj─ůcym obecnie decyduj─ůce znaczenie w walce konkurencyjnej na rynku us┼éug turystycznych. Autorzy omawiaj─ů kolejno: podstawy teoretyczne i terminologi─Ö, problemy jako┼Ťci w gospodarce turystycznej, przewozy turystyczne, hotelarstwo i gastronomi─Ö, biura podr├│┼╝y, inne formy obs┼éugi ruchu turystycznego, gospodark─Ö lokaln─ů i regionaln─ů, jako┼Ť─ç produktu wybranych form gospodarki turystycznej.
This item is available in 3 branches. Expand the list to see details.
Magazyny
There are copies available to loan: sygn. P.8899 [Magazyn 1], P.8898 [Magazyn 1] (2 egz.)
Wypo┼╝yczalnie
There are copies available to loan: sygn. P.8897.XX.3 [Wypo┼╝yczalnia B] (1 egz.)
Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 10452.XX.3 [Czytelnia B], 10451.XX.3 [Czytelnia B] (2 egz.)
Book
In basket
(Ekonomiczne Problemy Usług, ISSN 1896-382X ; nr 85)
W serii gł.: ISSN 1640-6818 ; nr 700.
Tematyka rynku turystycznego, a szczeg├│lnie popytu turystycznego, jest przedmiotem opracowa┼ä naukowych pi─Öciotomowego wydania "Zeszyt├│w Naukowych Uniwersytetu Szczeci┼äskiego" serii Ekonomiczne Problemy Us┼éug przygotowanych przez przedstawicieli najwa┼╝niejszych o┼Ťrodk├│w naukowych w Polsce zajmuj─ůcych si─Ö zagadnieniami turystyki, zw┼éaszcza w obszarze nauk ekonomicznych. Tom IV "Popyt turystyczny. Fundusze europejskie, zagadnienia regionalne" obejmuje zagadnienia wykorzystania ┼Ťrodk├│w Unii Europejskiej na rynku turystycznym, europejskiego rynku turystycznego oraz regionalnych aspekt├│w rozwoju rynku turystycznego.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 13451.XX.3 [Czytelnia B] (1 egz.)
Book
In basket
Bibliogr.
Jak i kiedy powstaj─ů nasze decyzje dotycz─ůce wyjazdu turystycznego? Jakie czynniki wp┼éywaj─ů na wielko┼Ť─ç i struktur─Ö popytu turystycznego? W jaki spos├│b mo┼╝na zbada─ç popyt turystyczny? Jak b─Ödziemy wypoczywa─ç i podr├│┼╝owa─ç w niedalekiej przysz┼éo┼Ťci? Na te oraz wiele innych ciekawych i zarazem wa┼╝nych pyta┼ä odpowiadaj─ů Autorzy, porz─ůdkuj─ůc i systematyzuj─ůc wiedz─Ö na temat popytu turystycznego, dotychczas rozproszon─ů w wielu opracowaniach z zakresu ekonomii, psychologii, socjologii i marketingu. Drugie wydanie podr─Öcznika zawiera wiele dodatkowych przyk┼éad├│w z dzia┼éalno┼Ťci turystycznej, opis├│w zachowa┼ä nabywczych turyst├│w oraz uaktualnie┼ä istotnych dla tre┼Ťci danych statystycznych. Podr─Öcznik jest adresowany do student├│w, teoretyk├│w zajmuj─ůcych si─Ö turystyk─ů oraz praktyk├│w biznesu turystycznego: prowadz─ůcych biura podr├│┼╝y, zarz─ůdzaj─ůcych obiektami noclegowymi, przedsi─Öbiorstwami transportowymi, a tak┼╝e specjalist├│w pracuj─ůcych w administracji rz─ůdowej i samorz─ůdowej oraz wp┼éywaj─ůcych na roz┬Čw├│j turystyki w regionach.
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Magazyny
There are copies available to loan: sygn. 2311 [Magazyn 2] (1 egz.)
Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 2312.XX.3 [Czytelnia B] (1 egz.)
Book
In basket
Po om├│wieniu istoty i mechanizm├│w funkcjonowana gospodarki turystycznej autorzy przedstawiaja problemtyke szeroko pojetej regionalnej i lokalnej gospodarki turystycznej. Szczeg├│lnie duzo uwagi poswiecaja oni: menedzerskiemu systemowi zarzadzania w turystyce, marketingowi uslug turytycznych, ladowi przestrzennemu i ekonomicznemu w turystyce, a takze roli czynnka ludzkiego, kapitalu i finans├│w w turystyce.
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Magazyny
There are copies available to loan: sygn. P.478 [Magazyn 1] (1 egz.)
Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 1407.XX.3 [Czytelnia B] (1 egz.)
Book
In basket
(Zarz─ůdzanie / Wydawnictwo C.H. Beck. Turystyka - Rekreacja - Sport)
Informacja jest jednym z najwa┼╝niejszych element├│w, a nawet wr─Öcz wyznacznikiem gospodarki turystycznej. Wsp├│┼éczesna gospodarka turystyczna jest bowiem systemem powi─ůza┼ä mi─Ödzy jej podmiotami realizuj─ůcymi na rynku funkcje komercyjne (przedsi─Öbiorcy turystyczni) a podmiotami non profit (samorz─ůdy terytorialne oraz organizacje i stowarzyszenia bran┼╝owe) oraz turystami. Informacja turystyczna jest za┼Ť obszarem znajduj─ůcym si─Ö na styku tych trzech grup podmiot├│w, warunkuj─ůc skuteczno┼Ť─ç i jako┼Ť─ç ┼Ťwiadczonych us┼éug. Wykreowanie sprawnie funkcjonuj─ůcego systemu informacji turystycznej wymaga wypracowania w┼éa┼Ťciwych mechanizm├│w aktywnej wsp├│┼épracy samorz─ůdu lokalnego z bran┼╝─ů turystyczn─ů bezpo┼Ťrednio lub po┼Ťrednio zaanga┼╝owan─ů w kreowanie lokalnego produktu turystycznego. Podstawowym celem opracowania jest pr├│ba przedstawienia modelowej koncepcji wsp├│┼épracy mi─Ödzy jednostkami samorz─ůdu terytorialnego a podmiotami turystycznymi w zakresie gromadzenia, przetwarzania, przep┼éywu i udost─Öpniania informacji turystycznej.
This item is available in 3 branches. Expand the list to see details.
Magazyny
There are copies available to loan: sygn. P.9915 [Magazyn 1] (1 egz.)
Wypo┼╝yczalnie
There are copies available to loan: sygn. P.9914.XX.5 [Wypo┼╝yczalnia B], P.9913.XX.5 [Wypo┼╝yczalnia B] (2 egz.)
Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 11515.XX.5 [Czytelnia B], 11514.XX.5 [Czytelnia B] (2 egz.)
Book
In basket
Celem opracowania jest zaprezentowanie podstawowych marketingowych metod badania post─Öpowania konsument├│w na rynku turystycznym. Ksi─ů┼╝ka pozwala tak┼╝e zapozna─ç si─Ö z najistotniejszymi mechanizmami funkcjonowania tego rynku. Podr─Öcznik przeznaczony jest dla student├│w uczelni ekonomicznych a tak┼╝e dla os├│b zatrudnionych w sektorze turystycznym.
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypo┼╝yczalnie
There are copies available to loan: sygn. P.6711.XX.5 [Wypo┼╝yczalnia B] (1 egz.)
Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 7550.XX.5 [Czytelnia B], 7549.XX.5 [Czytelnia B] (2 egz.)
Book
In basket
(Biblioteczka Polskiej Organizacji Turystycznej)
Tyt. oryg.: Business travel : conferences, incentive travel, exhibitions, corporate hospitality and corporate travel, 2003.
Bibliogr. przy rozdz. Indeks.
Turystyka biznesowa to uaktualniona wersja ksi─ů┼╝ki z roku 1994 pod tym samym tytu┼éem. Jednak podczas gdy pierwsze wydanie skierowane by┼éo do tych, kt├│rzy zdobywali tak─ů wiedz─Ö w ramach szkolenia zawodowego, nowa edycja zosta┼éa napisana specjalnie dla student├│w szk├│┼é wy┼╝szych. Ta zmiana odbiorcy widoczna jest w ca┼éej ksi─ů┼╝ce, nie tylko w zaproponowanym poziomie analizy, lecz tak┼╝e w szerszym zakresie i w sposobie podej┼Ťcia do tematu oraz w przedstawieniu tych z┼éo┼╝onych kwestii, kt├│re musz─ů by─ç znane studentom zajmuj─ůcym si─Ö podr├│┼╝ami s┼éu┼╝bowymi. Ksi─ů┼╝ka podzielona jest na cz─Ö┼Ťci, ka┼╝dy rozdzia┼é po┼Ťwi─Öcony jest jednemu z g┼é├│wnych segment├│w przemys┼éu podr├│┼╝y s┼éu┼╝bowych: podr├│┼╝om indywidualnym, spotkaniom, wyjazdom motywacyjnym, wystawom i turystyce korporacyjni. Ksi─ů┼╝k─Ö przygotowano z za┼éo┼╝eniem opisania przede wszystkim rynku brytyjskiego, umieszczono go jednak w kontek┼Ťcie europejskim. Podawane przyk┼éady pochodz─ů tak┼╝e spoza kontynentu, a ten rynek jest cz─Östo por├│wnywany z rynkiem ameryka┼äskim.
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Magazyny
There are copies available to loan: sygn. P.4036 [Magazyn 1], 4494 [Magazyn 2] (2 egz.)
Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 7220.XX.1.2 [Czytelnia B] (1 egz.)
Book
In basket
Bibliogr. s. 229-238.
Kszta┼étowanie rozwoju turystyki wymaga nie tylko znajomo┼Ťci istoty produktu turystycznego, ale r├│wnie┼╝ zaanga┼╝owania wielu podmiot├│w zar├│wno publicznych, jak i prywatnych. Istotn─ů rol─Ö w tym procesie odgrywaj─ů organy administracji publicznej r├│┼╝nych szczebli, kt├│re posiadaj─ů szeroki zakres kompetencji, umo┼╝liwiaj─ůcy im skuteczne oddzia┼éywanie na warunki rozwoju turystyki. Coraz bardziej przez turyst├│w doceniana jest atrakcyjno┼Ť─ç las├│w. Las jest jednym z podstawowych element├│w przestrzeni rekreacyjnej. Turystyka i rekreacja na terenach le┼Ťnych, ze wzgl─Ödu na konieczno┼Ť─ç ochrony ┼Ťrodowiska przyrodniczego oraz potrzeb─Ö realizowania przez lasy cel├│w produkcyjnych, nie mo┼╝e rozwija─ç si─Ö jednak w spos├│b ┼╝ywio┼éowy, niekontrolowany. W zwi─ůzku z coraz wi─Ökszym zag─Öszczeniem ruchu turystycznego i niew┼éa┼Ťciwym cz─Östo sposobem post─Öpowania turyst├│w obserwowane s─ů niekorzystne zmiany w siedliskach le┼Ťnych, powodowane przez turystyk─Ö i rekreacj─Ö. Turystyka to niestety tak┼╝e mo┼╝liwo┼Ť─ç wyst─ůpienia zagro┼╝e┼ä zdrowotnych, zwi─ůzanych zw┼éaszcza z obszarami niezurbanizowanymi. R├│wnie┼╝ woda i obiekty hydrograficzne s─ů podstaw─ů turystyki wypoczynkowej, stanowi─ůc element krajobrazu decyduj─ůcy o jego urozmaiceniu i walorach estetycznych. Walory przyrodnicze rzek i ich dolin s─ů atrakcyjne dla rozwoju r├│┼╝nych przestrzennych form turystyki i rekreacji, w tym m.in. turystyki wypoczynkowej, mo┼╝liwo┼Ťci organizowania sp┼éyw├│w kajakowych, ┼╝eglarskich czy te┼╝ uprawiania w─Ödkarstwa.
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypo┼╝yczalnie
There are copies available to loan: sygn. P.11243.XX.1.4 [Wypo┼╝yczalnia B] (1 egz.)
Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 12329.XX.1.4 [Czytelnia B] (1 egz.)
Book
In basket
Przedstawiony podr─Öcznik adresowany jest do student├│w wydzia┼é├│w i szk├│l turystycznych oraz praktyk├│w zainteresowanych zagadnieniem jako┼Ťci us┼éug turystycznych i mo┼╝liwo┼Ťci jej kszta┼étowania. Przedstawiono w nim liczne przyk┼éady praktyczne, wyja┼Ťniono sposoby postrzegania jako┼Ťci przez klient├│w, znaczenie pracownik├│w liniowych dla rozpoznania potrzeb us┼éugobiorc├│w oraz mo┼╝liwo┼Ťci pozyskiwania i kierowania trwa┼éych wi─Özi z klientami poprzez nieustanne podnoszenie jako┼Ťci.
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Magazyny
There are copies available to loan: sygn. P.1178 [Magazyn 1] (1 egz.)
Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 2394.XX.3 [Czytelnia B] (1 egz.)
Book
In basket
Z wyra┼║nym op├│┼║nieniem w stosunku do wielu bran┼╝ przemys┼éowych, do procesu ekologizacji do┼é─ůczy┼éa tak┼╝e turystyka. Wydawa─ç by si─Ö mog┼éo, ┼╝e turystyka jako typowa bran┼╝a sektora us┼éug stwarza najmniejsze zagro┼╝enie ┼Ťrodowiska. Tymczasem zagro┼╝enie to mo┼╝e by─ç bardzo du┼╝e. Z drugiej strony podstaw─ů atrakcyjno┼Ťci turystycznych obszar├│w i podstaw─ů atrakcyjno┼Ťci handlowej s─ů walory ┼Ťrodowiskowe. Konieczno┼Ť─ç ta spowodowa┼éa aktywn─ů postaw─Ö przedsi─Öbiorstw turystycznych wobec ekologii. Zarz─ůdzanie ┼Ťrodowiskiem jest bowiem szans─ů na przetrwanie przedsi─Öbiorstwa turystycznego. Niniejsza publikacja wychodzi naprzeciw potrzebom edukacyjnym w tym zakresie.
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Magazyny
There are copies available to loan: sygn. P.428 [Magazyn 1], 547 [Magazyn 2] (2 egz.)
Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. P.427.XX.4 [Czytelnia B] (1 egz.)
The item has been added to the basket. If you don't know what the basket is for, click here for details.
Do not show it again