Sortowanie
Źródło opisu
Katalog księgozbioru
(40)
Forma i typ
Książki
(40)
Publikacje fachowe
(2)
Publikacje dydaktyczne
(1)
Publikacje naukowe
(1)
Dostępność
tylko na miejscu
(35)
dostępne
(30)
wypożyczone
(2)
nieokreślona
(1)
Placówka
Biblioteka Główna. Magazyny
(15)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
(17)
Biblioteka Główna. Czytelnie
(36)
Autor
Gordon Thomas (1918-2002)
(3)
Kosyrz Zdzisław
(2)
Wieczorek-Stachowicz Mirosława
(2)
Bergier Józef (1952- )
(1)
Biernat Elżbieta
(1)
Borowska Teresa
(1)
Brejnak Wojciech (1944- )
(1)
Błażejewski Wojciech
(1)
Cieślik Elżbieta
(1)
Domagała-Zyśk Ewa
(1)
Drogosz Małgorzata
(1)
Famuła-Jurczak Anita
(1)
Fidelus Anna
(1)
Franczyk Anna
(1)
Fuks Agata
(1)
Galant Józef (1910- )
(1)
Gawrych Roman (1966- )
(1)
Gaś Zbigniew Bronisław (1952- )
(1)
Guła-Kubiszewska Halina
(1)
Iłendo-Milewska Agnieszka
(1)
Jurczak Adam
(1)
Kacprzak Lech
(1)
Kieszkowska Anna
(1)
King Gail (1949- )
(1)
Kisiel Mirosław
(1)
Kominarec Igor (1949- )
(1)
Koszczyc Tadeusz (1946- )
(1)
Kozdroń Ewa
(1)
Krajewska Katarzyna (pedagog)
(1)
Kulik Teresa Bernadetta (1951- )
(1)
Lewicki Czesław
(1)
Lukasek Aleksandra Kinga
(1)
Myszkowska-Litwa Marta (1975- )
(1)
Nowak-Dziemianowicz Mirosława
(1)
Paliga Zdzisława
(1)
Parczewska Teresa
(1)
Piotrowski Przemysław (1968- )
(1)
Rostowska Teresa (1947- )
(1)
Rostowski Jan
(1)
Rylke Hanna
(1)
Rzepa Tadeusz (1950- )
(1)
Sakowicz Tadeusz (1953- )
(1)
Seweryńska Anna Maria
(1)
Sowa Józef (1939- )
(1)
Speck Otto
(1)
Szaleniec Zbigniew
(1)
Wołyniec Józef
(1)
Zabłocki Kazimierz Jacek (1946- )
(1)
Zajączkowski Krzysztof (pedagogika)
(1)
Łakomski Marian
(1)
Łobocki Mieczysław (1929- )
(1)
Śliwerski Bogusław (1954- )
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(2)
2010 - 2019
(7)
2000 - 2009
(27)
1990 - 1999
(4)
Okres powstania dzieła
2001-
(2)
Kraj wydania
Polska
(40)
Język
polski
(40)
Odbiorca
Nauczyciele
(1)
Pedagodzy
(1)
Przedszkola
(1)
Psycholodzy
(1)
Terapeuci zajęciowi
(1)
Temat
UCZNIOWIE
(33)
DZIECKO
(4)
NAUCZYCIELE
(4)
WYCHOWANIE w RODZINIE
(4)
ALKOHOLIZM
(3)
PATOLOGIA SPOŁECZNA
(3)
DZIECKO TRUDNE
(2)
DZIECKO w WIEKU PRZEDSZKOLNYM
(2)
NAUCZANIE
(2)
NAUCZANIE POCZĄTKOWE
(2)
ODPOCZYNEK
(2)
PORADNIKI
(2)
RODZINA
(2)
UCZNIOWIE GIMNAZJÓW
(2)
Uczniowie
(2)
WYCHOWANIE FIZYCZNE
(2)
WYCHOWAWSTWO
(2)
WYCIECZKI SZKOLNE
(2)
ADAPTACJA SPOŁECZNA
(1)
Bezpieczeństwo
(1)
CZAS WOLNY od PRACY UCZNIA
(1)
DIAGNOZA PEDAGOGICZNA
(1)
DOJRZAŁOŚĆ SZKOLNA
(1)
Diagnoza pedagogiczna
(1)
Dziecko w wieku przedszkolnym
(1)
EDUKACJA ZDROWOTNA
(1)
Edukacja prozdrowotna
(1)
Edukacja włączająca
(1)
GIMNAZJA
(1)
GRY EDUKACYJNE
(1)
GRY SPORTOWE
(1)
GRY i ZABAWY RUCHOWE
(1)
INNOWACJE
(1)
INTELIGENCJA (psychol.)
(1)
KOMUNIKACJA INTERPERSONALNA
(1)
KOMUNIKACJA SPOŁECZNA
(1)
KRAJOZNAWSTWO
(1)
MATERIAŁY KONFERENCYJNE
(1)
NARKOMANIA
(1)
NAUCZYCIELE WYCHOWANIA FIZYCZNEGO
(1)
NAŁÓG
(1)
NIEPOWODZENIA SZKOLNE
(1)
Narkomania
(1)
Nauczyciele
(1)
OSOBOWOŚĆ
(1)
POLSKA
(1)
PROMOCJA ZDROWIA
(1)
PRZEMOC
(1)
PRZEMOC w SZKOLE
(1)
Poradnictwo rodzinne
(1)
Profilaktyka narkomanii
(1)
Promocja zdrowia
(1)
RODZICE
(1)
RUCHY
(1)
RZECZYWISTOŚĆ WIRTUALNA
(1)
SOCJALIZACJA
(1)
SZKOLNICTWO
(1)
TURYSTYKA
(1)
UCZNIOWIE KLAS POCZĄTKOWYCH
(1)
UCZNIOWIE SZKÓŁ PODSTAWOWYCH
(1)
UCZNIOWIE SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH
(1)
Uczniowie ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi
(1)
WIĘŹ RODZINNA
(1)
WYCHOWANIE
(1)
WYCHOWANIE POZASZKOLNE
(1)
WYCHOWANIE PRZEDSZKOLNE
(1)
WYCHOWANIE do WARTOŚCI
(1)
Wychowanie
(1)
Wychowanie przedszkolne
(1)
Wychowanie w rodzinie
(1)
Temat: czas
2001-0
(1)
Temat: miejsce
KRAKÓW (woj. małopolskie)
(1)
Gatunek
MATERIAŁY KONFERENCYJNE
(2)
PORADNIKI dla NAUCZYCIELI
(1)
PROGRAMY NAUCZANIA dla GIMNAZJÓW
(1)
Poradnik
(1)
Praca zbiorowa
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(2)
Słowo kluczowe
dzieci
(6)
młodzież
(5)
uczeń
(5)
wychowanie
(5)
aktywność ruchowa
(3)
nauczanie
(3)
sport
(3)
szkoła
(3)
wychowanie fizyczne
(3)
czas wolny
(2)
gimnazjum
(2)
gry rekreacyjne
(2)
narkomania
(2)
program profilaktyczny
(2)
agresja
(1)
aktywność fizyczna
(1)
aktywność turystyczna
(1)
alkohol
(1)
alkoholizm
(1)
autyzm
(1)
diagnoza
(1)
diagnoza psychopedagogiczna
(1)
edukacja przedszkolna
(1)
edukacja zdalna
(1)
edukacja zdrowotna
(1)
gry ruchowe
(1)
gry z piłką
(1)
harcerstwo
(1)
komunikacja bez przemocy
(1)
komunikacja interpersonalna
(1)
kradzieże
(1)
kultura fizyczna
(1)
mobbing
(1)
nauczyciele
(1)
odpoczynek
(1)
pomoc wychowawcza
(1)
praca terapeutyczna
(1)
problemy wychowawcze
(1)
profilaktyka uzależnień
(1)
przemoc
(1)
psychologia
(1)
rekreacja
(1)
rekreacja ruchowa
(1)
rekreacja twórcza
(1)
rodzina
(1)
rozwój
(1)
rozwój emocjonalny
(1)
samobójstwo
(1)
socjologia
(1)
szkolnictwo
(1)
terapeuci
(1)
terapia
(1)
trudności szkolne
(1)
trudności w nauce
(1)
trudności wychowawcze
(1)
turystyka
(1)
uzależnienie
(1)
wagarowanie
(1)
wandalizm
(1)
wiek przedszkolny
(1)
wiek rozwojowy
(1)
współpraca szkoły z rodzicami
(1)
wychowanie do trzeźwości
(1)
wychowanie do wartości
(1)
wypoczynek
(1)
zabawy ruchowe
(1)
zapobieganie
(1)
40 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
(Kompetentny Nauczyciel)
Książka prezentuje najważniejsze zagadnienia z zakresu praktycznej pedagogiki terapeutycznej. Wskazuje nauczycielom problemy, jakie mogą napotkać w swojej pracy oraz podaje możliwe sposoby reagowania. Wyraźnie określa kompetencje nauczyciela w zakresie doradztwa uczniom i uczula na etyczny wymiar relacji między nauczycielem a potrzebującym pomocy uczniem .
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.1930 [Magazyn 1] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 3208.V.5 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
W wychowaniu intelektualnym zwraca się uwagę na osobowość umysłową człowieka. Ważne są takie cechy, jak: otwartość na wiedzę, dociekliwość naukowa, dążenie do prawdy, wytrwałość, ale jednocześnie zdolność selekcji wiedzy i krytyczne oceny napływających informacji. Autorka traktuje człowieka jako jedność psychofizyczną. Wyodrębnienie sfery intelektualnej (wychowania intelektualnego) ma charakter poznawczy i służy lepszemu uzmysłowieniu pedagogom – zarówno teoretykom, jak i praktykom – możliwości oraz potrzeb w zakresie wychowania intelektualnego, ze szczególnym uwzględnieniem konieczności jego realizowania w szkole. Wykorzystanie wiedzy o wychowaniu intelektualnym w praktyce edukacyjnej może stworzyć szansę uzyskania wysokiego poziomu rozwoju intelektualnego, ogłady, obycia oraz kultury umysłowej u uczniów.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.5250.V.2 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 6463.V.2 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Książka ma dopomóc nauczycielom zapoznać się z pewnym minimum wiedzy o wychowaniu, niezbędnej dla usprawnienia pracy wychowawczej z uczniami. Treści książki mogą dopomóc w rozumieniu tego, jak wielkie znaczenie dla usprawnienia wychowania mogą mieć m.in. kształtowanie przez nauczycieli postaw społeczno-moralnych uczniów, przyswajanie uczniom wartości nadających głębszy sens życiu, podmiotowe traktowanie uczniów, przypominanie o spoczywających na nich obowiązkach, możliwie częste prowadzenie rozmów z uczniami, współpraca nauczycieli z rodzicami, nieustanna kontrola nad własnym postępowaniem pedagogicznym, unikanie wpadania w bezduszną rutynę zawodową. Adresatami książki są czynni zawodowo nauczyciele oraz studenci kierunków nauczycielskich, pedagogiki oraz psychologii. Podręcznik może być przydatny także dla wychowawców placówek opiekuńczo-wychowawczych, jak i pracowników naukowo-dydaktycznych zainteresowanych problemami wychowania.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.4938.V.2 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 5527.V.2 [Czytelnia B], 5526.V.2 [Czytelnia B] (2 egz.)
Książka
W koszyku
(Literatura Pedagogiczna)
Książka dla nauczycieli, wychowawców, studentów kierunków pedagogicznych. Rozważania nad istotą wychowania, podstawowymi koncepcjami wychowawczymi oraz szkołą jako środowiskiem wychowawczym służą autorowi do przedstawienia uwarunkowań i zasad tworzenia oraz realizowania szkolnego programu, który ma szansę uczynić wychowanie samowychowaniem.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.1745 [Magazyn 1] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 3069.V.3 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. P.1746.V.3 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Wychowanie bez porażek w szkole / Thomas Gordon. - Wyd. 9. - Warszawa : Instytut Wydawniczy Pax, 2007. - 393, [1] s. ; 20 cm.
Thomas Gordon w swojej bestsellerowej książce zwraca się tym razem do nauczycieli. Nie jest to jednak typowy podręcznik metodyki. Autor proponuje nauczycielom proste metody postępowania, które pozwolą uczynić stosunki w szkole bardziej partnerskimi i efektywniej wykorzystać czas lekcyjny, by nie marnować go codziennie na rozwiązywanie nieuniknionych konfliktów oraz wprowadzanie i utrzymywanie dyscypliny.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.6048 [Magazyn 1] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.6049.V.2 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 7303.V.2 [Czytelnia B], 7302.V.2 [Czytelnia B] (2 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 1881 [Magazyn 2] (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.2850 [Magazyn 1], P.2849 [Magazyn 1] (2 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 75-76.
Główne trudności wychowawcze (agresja, wagarowanie, przemoc, spożywanie alkoholu, wandalizm, kradzieże, narkomania), które stały się przedmiotem badań, autor wyodrębnił w toku obserwacji oraz analizy dokumentów szkolnych i przeprowadzonych na ich podstawie badań pilotażowych. Autor analizuje przyczyny występowania trudności wychowawczych, wskazuje na konsekwencje płynące z nich dla wychowanków i nauczycieli, szkoły i środowiska. Wskazuje również możliwości terapii, pisząc o sposobach ich przezwyciężenia. (z recenzji prof. dr hab. Teresy Zaniewskiej)
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 13793.V.2 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Interdyscyplinarna Seria Wydawnicza)
Praca ma charakter interdyscyplinarny i przekrojowy. Autor w oryginalny sposób opisuje najważniejsze dla procesów socjalizacji wychowania fenomeny. Analizuje na­pięcia pomiędzy autonomią a „społecznym akotwiczeniem”, pomiędzy Ja a wspólnotą i podejmuje rozważania nad wynikającymi z nich konsekwencjami pedagogicznymi. Istotna wartość tego tekstu polega na aktywnym przeciwstawieniu się postawom bez­silności, bezradności i beznadziejności wychowawczej. Okazuje się, że wciąż może­my poszukiwać nowych dróg, nowych odpowiedzi na pytania dotyczące radzenia sobie z agresją i chaosem. Odpowiedzi te mają szczególne znaczenie dla wychowawców i nauczycieli oraz dla studentów kierunków pedagogicznych. Dzięki nowym perspektywom aktywności wy­chowawczej przedstawionym przez niemieckiego pedagoga, ich praca otrzymuje nową jakość. Także wszyscy ci, którzy w chaosie współczesności, w zdecentrowanym i nie­przejrzystym świecie utracili motywację do podejmowania wychowawczego trudu, mogą odnaleźć w rozważaniach Specka cenne inspiracje.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.7567.V.2 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 8566.V.2 [Czytelnia B], 8565.V.2 [Czytelnia B] (2 egz.)
Książka
W koszyku
(Literatura Pedagogiczna)
Autorka, wykorzystując własne doświadczenie terapeutyczne i edukacyjne, przedstawia zagadnienia, które w związku z tymi zjawiskami powinni poznać dorośli. Omawia mechanizmy wchodzenia dzieci w sytuacje zagrożenia, wyjaśnia, dlaczego to robią, co sprzyja, a co zapobiega ich destrukcyjnym zachowaniom. Ponadto wskazuje, jak powinni działać, postępować dorośli aby pomóc swoim dzieciom. Książka ma wybitne walory praktyczne, zawiera przykłady z życia, autorka proponuje programy edukacyjne, interwencyjne i profilaktyczne, które można włączyć do każdego systemu wychowawczego. Wchodząca reforma edukacji wytworzyła już na takie opracowanie bardzo duże zapotrzebowanie. Zawiera ono niezwykle cenny materiał dla olbrzymiej grupy profesjonalistów-nauczycieli (600 tys.), osób zaangażowanych w profilaktykę (kilkadziesiąt tysięcy) oraz wielotysięcznego środowiska ruch pomocy psychologicznej.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 3136.V.2 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Publikacja stanowi zbiór opracowań wielu znamienitych autorów z różnych ośrodków naukowych Polski. Składa się z dwóch głównych części: teoretycznej i praktycznej. Książka prezentuje duży zasób teoretycznej wiedzy oraz propozycje działań profilaktycznych i teoretyczncy dla dzieci i młodzieży. Zadaniem autorów jest wskazanie konkretnych działań ograniczających zjawisko uzależnień wśród młodego pokolenia.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 5136.III.9 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 1163 [Magazyn 2] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Niniejsza książka dotyczy podstawowych zagadnień działalności wychowawcy oraz warunków jego pracy. Rozległość omawianych problemów pokazuje, że przyjęta wykładnia teoretyczna, metodyczna i interpretacyjna stanowi jedno z możliwych ujęć tego, co w lekturze dostępne. Nie jest to poradnik dla wychowawców, nauczycieli, przełożonych, czy rodziców. Jest próbą szerszego spojrzenia na osobowość wychowawcy, który w swojej działalności nie kieruje się tylko teoriami o egzystencji wychowanka, lecz zwraca uwagę na jego indywidualne możliwości i potrzeby. Taki wychowawca nigdy nie będzie redukował wychowanka do narzuconego wzorca.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 5097.V.5 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 166-168, 198.
Publikacja przedstawia teoretyczne i praktyczne działania w zakresie rekreacji i turystyki szkolnej. Pokazuje rolę, jaką powinna zajmować rekreacja i turystyka w edukacji szkolnej oraz wskazuje odpowiednie narzędzia realizacji. Aktywność ruchowa powinna być włączona na stałe do życia codziennego uczniów. Promocja zdrowego stylu życia wśród młodzieży szkolnej oraz proces wychowania do rekreacji i turystyki w szkole to jedno z zadań, jakie powinna wypełniać współczesna edukacja szkolna. Książka przeznaczona jest przede wszystkim dla przyszłych nauczycieli wychowania fizycznego, instruktorów i organizatorów czasu wolnego.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.7709 [Magazyn 1] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.7708.XX.1.3 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 8714.XX.1.3 [Czytelnia B], 8713.XX.1.3 [Czytelnia B] (2 egz.)
Książka
W koszyku
(Prace naukowe Wyższej Szkoły Biznesu w Dąbrowie Górniczej)
Streszcz. ang.
Bibliogr. przy pracach.
Publikacja dotyczy pozalekcyjnych i pozaszkolnych zajęć rekreacyjnych, form turystyki i wypoczynku będących synonimem integracji wychowania. Publikacja składa sie z pięciu tematycznie zróżnicowanych rozdziałów, w których kompetentni i nowatorscy autorzy zaprezentowali swoje przemyślenia, doświadczenia i spostrzeżenia naukowe dotyczące pedagogicznych aspektów rekreacji, turystyki i wypoczynku dzieci i młodzieży.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 11518.XIX.2 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 151-160.
Celem niniejszej publikacji jest opracowanie założeń integralnego programu profilaktycznego dotyczącego wychowania w trzeźwości dzieci i młodzieży. Taki program będzie nie tylko przekazywał informacje o substancjach uzależniających i uczył kompetentnych zachowań wobec własnych emocji, lecz także kształtował u wychowanków dojrzałe postawy wobec siebie i świata zewnętrznego. Publikacja ta jest przeznaczona w szczególny sposób dla nauczycieli i wychowawców, a także rodziców, którzy nie mają profesjonalnego przygotowania w zakresie profilaktyki uzależnień, a którzy mogą pomagać innym, zwłaszcza dzieciom i młodzieży, w ochronie zagrożonej wolności.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.9830.III.9 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 11366.III.9 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Osobowość wychowawcy / Zdzisław Kosyrz. - Wyd. 3 rozsz. i popr. - Warszawa : Agencja Wydawnicza CB, 1997. - 266, [2] ; 20 cm.
Głównym celem publikacji jest rozszerzenie ożywienia działalności wychowawczej, zaktywizowanie całej kadry nauczycieli i wychowawców w tej dziedzinie, wytrącenie z chwilowego zastygłego stanu. Podjęto próbę zaprezentowania pedagogicznego sposobu widzenia spraw związanych z rozwojem i doskonaleniem osobowości wychowawcy. Praca składa się z 10 rozdziałów i każdy z nich stanowi odrębną całość.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 2279.V.5 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Engram)
Bibliogr. s. 188-195.
Książka zawiera wiele cennych informacji o zachowaniach nastolatków w środowisku szkol­nym, w roli ucznia oraz w relacjach z rówieśnikami. Autorka analizuje problematykę rozwoju osobowego z perspektywy następujących koncepcji psychologicznych: behawiorystycznej, psychodynamicznej, poznawczej i humanistycznej, przedstawia również istotę zachowań konwencjonalnych i dysfunkcjonalnych młodzieży, podkreśla rozwojowe znaczenie zaburzeń zachowania. Wyniki przeprowadzonych badań dostarczają istotnych informacji do analiz i wniosków, pozwalają bowiem na opracowanie odpowiednich programów profilaktycznych i terapeutycznych dla młodzież.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.7512.III.9 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 8524.III.9 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. przy pracach.
Zawarte w niniejszym tomie artykuły i komunikaty są referatami wygłoszonymi, w ramach jednej z Sekcji, podczas IV Ogólnopolskiego Zjazdu Pedagogicznego w Olsztynie (wrzesień 2001). Materiały obejmują dwie części. Pierwsza z nich ukazuje szeroki wachlarz zagrożeń i kryzysów nie tylko w Europie i w Polsce, ale w całym dzisiejszym świecie. Artykuły w drugiej części pracy mają wymiar filozoficzno-edukacyjny i starają się w swych treściach odpowiedzieć na pytania o konieczność podejmowania przez pedagogikę nowych zadań oraz rozszerzania zakresu organizowanych przez nią działań profilaktycznych i terapeutycznych dotyczących narastających dziś zagrożeń i kryzysów.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 1893.IV.1 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr.
Niniejsze opracowanie adresowane jest do nauczycieli gimnazjów. Zgodnie z celami polityki edukacyjnej każda szkoła powinna realizować zadania w zakresie szeroko pojętej działalności profilaktycznej. Aby działania profilaktyczne mogły przynosić wymierne efekty, muszą być prawidłowo zaplanowane i zrealizowane. Należy również ocenić ich skuteczność. W książce omówiono miedzy innymi etapy procedury planowania i wprowadzania w życie szkolnego programu profilaktycznego. Istotną pomocą dla nauczycieli są informacje znajdujące się na końcu opracowania: wykaz sprawdzonych w praktyce programów profilaktycznych, literatura przedmiotu oraz zestaw załączników, które mogą być potrzebne osobom projektującym i realizującym profilaktykę w szkole (wybór narzędzi badawczych, wybrane fragmenty uregulowań prawnych, itd.).
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 14212.XVIII.11 [Czytelnia B] (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej