Sortowanie
Źródło opisu
Katalog księgozbioru
(14)
Forma i typ
Książki
(14)
Dostępność
tylko na miejscu
(14)
dostępne
(10)
wypożyczone
(1)
Placówka
Biblioteka Główna. Magazyny
(5)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
(6)
Biblioteka Główna. Czytelnie
(14)
Autor
Wieczorek-Stachowicz Mirosława
(3)
Deptuła Maria
(2)
Basaj Agnieszka
(1)
Gaberle Andrzej (1937- )
(1)
Gaś Zbigniew Bronisław (1952- )
(1)
Grzegołowska-Klarkowska Helena Janet
(1)
Jędrzejko Mariusz
(1)
Kawula Stanisław (1939- )
(1)
Machel Henryk (1940- )
(1)
McWhirter J. Jeffries
(1)
Ostaszewski Krzysztof
(1)
Piotrowski Przemysław (1968- )
(1)
Rostowska Teresa (1947- )
(1)
Rostowski Jan
(1)
Sarzała Dariusz
(1)
Seweryńska Anna Maria
(1)
Zajączkowski Krzysztof (pedagogika)
(1)
Rok wydania
2010 - 2019
(1)
2000 - 2009
(12)
1990 - 1999
(1)
Kraj wydania
Polska
(14)
Język
polski
(14)
Temat
UCZNIOWIE
(14)
PATOLOGIA SPOŁECZNA
(6)
ALKOHOLIZM
(3)
DIAGNOZA PEDAGOGICZNA
(2)
DZIECKO
(2)
EDUKACJA ZDROWOTNA
(2)
NAŁÓG
(2)
PODRĘCZNIKI
(2)
PORADNIKI
(2)
RODZINA
(2)
ADAPTACJA SPOŁECZNA
(1)
CYBERPRZEMOC
(1)
KRAKÓW (woj. małopolskie ; okręg)
(1)
LEKOZALEŻNOŚĆ
(1)
MATERIAŁY KONFERENCYJNE
(1)
NARKOMANIA
(1)
NAUCZANIE
(1)
PROMOCJA ZDROWIA
(1)
PRZEMOC
(1)
PRZESTĘPCZOŚĆ NIELETNICH i MŁODOCIANYCH
(1)
SOCJALIZACJA
(1)
SUBKULTURA
(1)
SUBSTANCJE UZALEŻNIAJĄCE
(1)
UZALEŻNIENIE OD KOMPUTERA
(1)
WYCHOWANIE w RODZINIE
(1)
Gatunek
PORADNIKI dla NAUCZYCIELI
(1)
PROGRAMY NAUCZANIA dla GIMNAZJÓW
(1)
Słowo kluczowe
uzależnienie
(2)
Internet
(1)
agresja elektroniczna
(1)
alkohol
(1)
alkoholizm
(1)
cyberagresja
(1)
cyberprzemoc
(1)
diagnoza pedagogiczna
(1)
edukacja zdrowotna
(1)
gimnazjum
(1)
gra komputerowa
(1)
komputer
(1)
lekomania
(1)
młodzież
(1)
narkomania
(1)
patologia społeczna
(1)
patologie społeczne
(1)
profilaktyka
(1)
profilaktyka uzależnień
(1)
program profilaktyczny
(1)
substancje psychoaktywne
(1)
telefon komórkowy
(1)
uczeń
(1)
uczeń o specjalnych potrzebach eukacyjnych
(1)
uczniowie
(1)
zaburzenia zachowania
(1)
14 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
Pojęcie "zagrożona młodzież" można stosować, by opisać stan wielu młodych ludzi, których potencjał i możliwości, by stać się odpowiedzialnymi i produktywnymi dorosłymi, są ograniczone wyzwaniami, jakie stawia przed nimi ich własne życie. Mamy na myśli m.in. trudne relacje rodzinne, szkolne, społeczne, problemy związane z normami kulturowymi i przekazami społecznymi. Te zagadnienia tworzą kompleks czynników ryzyka silnie wpływających na rozwój i życie dziecka czy młodego człowieka. Nie wolno zapominać również o problemach samej psychiki dzieci i dorosłych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 4664.VI.12 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Publikacja skierowana głównie do specjalistów, którzy zajmują się opracowywaniem i wdrażaniem działań profilaktycznych, analizą procedur konstruowania programów zapobiegających patologii, w szczególności działań o charakterze wczesnej interwencji. Książka zawiera opisy: autorskich strategii tworzenia programów i wykorzystania modelu KPWI w trakcie tworzenia programów wczesnej interwencji.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.1957 [Magazyn 1] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 3213.III.9 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Autor odpowiada na pytanie, jakich wymiernych efektów możemy spodziewać się, podejmując działania profilaktyczne w szkole. Zarazem próbuje nakreślić systematyzację naukowych podstaw profilaktyki używania substancji psychoaktywnych. Pierwsza część książki omawia podstawy profilaktyki z perspektywy nauk o wychowaniu, ochrony i promocji zdrowia, wiedzy o czynnikach ryzyka i czynnikach chroniących oraz wybranych teorii psychospołecznych. Druga część relacjonuje metodologię i wyniki eksperymentalnych badań ewaluacyjnych nad popularnymi w Polsce szkolnymi programami profilaktycznymi oraz przedstawia interesujące wyniki badań jakościowych nad kluczowymi elementami tych programów. Książka jest adresowana do pedagogów, psychologów, socjologów i studentów nauk społecznych oraz do liderów i animatorów działań profilaktycznych, którzy poszukują wiedzy na temat podstaw konstruowania i ewaluacji programów profilaktycznych.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.2124.III.9 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 3310.III.9 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr.
Niniejsze opracowanie adresowane jest do nauczycieli gimnazjów. Zgodnie z celami polityki edukacyjnej każda szkoła powinna realizować zadania w zakresie szeroko pojętej działalności profilaktycznej. Aby działania profilaktyczne mogły przynosić wymierne efekty, muszą być prawidłowo zaplanowane i zrealizowane. Należy również ocenić ich skuteczność. W książce omówiono miedzy innymi etapy procedury planowania i wprowadzania w życie szkolnego programu profilaktycznego. Istotną pomocą dla nauczycieli są informacje znajdujące się na końcu opracowania: wykaz sprawdzonych w praktyce programów profilaktycznych, literatura przedmiotu oraz zestaw załączników, które mogą być potrzebne osobom projektującym i realizującym profilaktykę w szkole (wybór narzędzi badawczych, wybrane fragmenty uregulowań prawnych, itd.).
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 14212.XVIII.11 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Człowiek i Zagrożenia)
Bibliografia przy rozdz.
Dla lepszej przejrzystości publikacji podzielono ją na dwie części. W pierwszej podjęto zagadnienia etiologii współczesnych uzależnień (dr Wiesław Bożejewicz z Akademii Humanistycznej w Pułtusku) z szerokim odniesieniem się do etyczno-moralnych aspektów New Addiction, problematykę wzorów społecznych prowadzących do powstawania i upowszechniania się nowych uzależnień (prof. M. Jędrzejko - SGGW) a także zagadnienia zagrożeń zdrowotnych (dr n. med. Igor Radziewicz-Winnicki ze Śląskiego Uniwersytetu Medycznego). Część druga, to z konieczności ograniczona, retrospektywa nowych uzależnień najszybciej rozwijających się w naszym społeczeństwie. Dobór tekstów do tej części nastręczał najwięcej trudności, bowiem współcześnie mamy do czynienia z ponad 20 uzależnieniami chemicznymi i niechemicznymi sprawiającymi poważne problemy społeczno-zdrowotne.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. P.9199.VI.12 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 10912.VI.12 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Diagnostyka ; 03)
Bibliogr. przy rozdz.
Publikacja pozwala zarówno na zaznajomienie się z nowymi koncepcjami diagnostyki pedagogicznej, jak i ułatwia uzyskanie orientacji w sposobach prowadzenia badań o nachyleniu diagnostycznym oraz dostarcza wskazówek, co do możliwości ich praktycznego spożytkowania. Zawarte w pracy artykuły stanowią interesującą lekturę dla wszystkich osób zainteresowanych problemami profilaktyki oraz diagnostyki pedagogicznej ukierunkowanej na jej realizowanie. Książka, pozostaje ciekawą propozycją dla studentów, przyczyni się zapewne do lepsze przygotowywania działań profilaktycznych zarówno w szkołach, jak i szeroko rozumianych instytucjach wsparcia społecznego. Spełnić więc może rolę promocyjną w inicjowaniu nowych form działania pedagogicznego, a także sprzyjać realizowaniu dalszych wartościowych badań diagnostycznych.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.5282 [Magazyn 1] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 6561.IV.3 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. przy rozdz.
Książka skierowana jest do osób zawodowo zajmujących się wychowywaniem dzieci i młodzieży. Autorzy podjęli kilka bardzo ważnych tematów, takich jak: problem nierówności społecznych i możliwości ich niwelowania, diagnozowanie rodzin i kandydatów na rodziców zastępczych, diagnozowanie poziomu aktywności społecznej jedynaków, pomoc dzieciom nieśmiałym. Zajęli się także znaczeniem społecznych kompetencji jednostki oraz wsparcia otrzymywanego w środowisku rodzinnym dla rozwoju jednostki, sposobami doskonalenia systemu rozpoznawania dzieci z rodzin z problemami alkoholowymi oraz niesienia im pomocy. Czytelnik ma też okazję zorientować się w roli i zakresie wsparcia społecznego udzielanego dzieciom i młodzieży gimnazjalnej oraz wychowankom świetlic socjoterapeutycznych i domów dziecka.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 3870.IV.3 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 26-29.
Broszura polecana szczególnie nauczycielom i pedagogom, jako cenna pomoc w organizowaniu działań profilaktycznych w szkole. Specjaliści znajdą w niej odpowiedzi na nurtujące pytania: jakie jest miejsce profilaktyki problemów alkoholowych w programie wychowawczym szkoły, jakie działania może podjąć wychowawca, jak przeprowadzić diagnozę sytuacji w klasie, o czym warto pamiętać, planując godzinę wychowawczą czy wywiadówkę profilaktyczną dla rodziców.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. B.790 [Magazyn 2], B.791 [Magazyn 2] (2 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. B.789.III.9 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 26-29.
Broszura polecana szczególnie nauczycielom i pedagogom, jako cenna pomoc w organizowaniu działań profilaktycznych w szkole. Specjaliści znajdą w niej odpowiedzi na nurtujące pytania: jakie jest miejsce profilaktyki problemów alkoholowych w programie wychowawczym szkoły, jakie działania może podjąć wychowawca, jak przeprowadzić diagnozę sytuacji w klasie, o czym warto pamiętać, planując godzinę wychowawczą czy wywiadówkę profilaktyczną dla rodziców.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. B.880 [Magazyn 2] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. B.879.III.9 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. B.878.III.9 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Psychologia Pedagogika)
Bibliogr. s. [80].
W prezentowanym przewodniku autorka omawia znaczenie postawy `dobrego dorosłego` w procesie wychowania i nauczania dzieci z rodzin dysfunkcyjnych. Definiuje strukturę i mechanizmy funkcjonowania rodziny dysfunkcyjnej. Charakteryzuje zachowania dzieci wzrastających w takich rodzinach (strategie przetrwania - `role`, konsekwencje zdrowotne, psychologiczne i społeczne) oraz objawy na poziomie zachowania (różnicowanie objawów w zależności od etapu rozwojowego). Przedstawia sposoby postępowania wobec ucznia z rodziny dysfunkcyjnej (strategie: informująca, wspierająca, odsyłająca), radzi, do kogo zwrócić się o pomoc, w jaki sposób rozmawiać z rodzicami. Opisuje relacje nauczyciel - dziecko (potrzeby dziecka a jego deficyty i bariery; granice wpływu i odpowiedzialności nauczyciela). Książkę uzupełnia spis instytucji, do których można się zgłosić po specjalistyczną pomoc.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 3781 [Magazyn 2], 3782 [Magazyn 2] (2 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. P.2535.IV.4 [Czytelnia B], P.2534.IV.4 [Czytelnia B] (2 egz.)
Książka
W koszyku
(Biblioteka Profesjonalisty)
W życiu młodego człowieka najważniejsze jest środowisko rodzinne. Jednak w miarę rozwoju, coraz większego znaczenia nabiera szkoła z wszystkimi jej pracownikami, specyfiką podziału na klasy, ilością godzin spędzanych w jej murach. By podejmowane działania nie trafiały w próżnię i przynosiły zamierzone efekty, niezwykle ważne jest tworzenie koalicji nauczycieli, rodziców, wychowawców i pedagogów oraz pogłębianie współpracy w ramach systemów szkolnych. Zawarte w poradniku różne podejścia do profilaktyki, strategie prowadzenia działań profilaktycznych, a także podstawy psychologii rozwojowej i wybór dokumentów prawnych posłużą za merytoryczne narzędzie w podejmowaniu dialogu na temat przeciwdziałania uzależnieniom wśród młodzieży i realnych działań w środowiskach szkolnych.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.5028.III.9 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 6099.III.9 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Podkultury młodzieżowe w środowisku szkolnym i pozaszkolnym / pod red. Stanisław Kawula, Henryk Machel. - Wyd. 4 uzup. - Toruń : Wydawnictwo Adam Marszałek, [1999]. - 207, [1] s., [1] k. tabl. złoż. : fot., rys., wykr. ; 24 cm.
Bibliogr. przy pracach.
Opracowanie jest rezultatem konferencji naukowej, zorganizowanej przez Zakład Pedagogiki Specjalnej Instytutu Pedagogiki Uniwersytetu Gdańskiego wraz z Kuratorium Oświaty i Centrum Edukacji Nauczycielskiej w dniu 19 grudnia 1994 roku. Na całość materiałów składa się 11 artykułów. Podjęta przez autorów problematyka sytuująca, zwłaszcza polskie szkolne podkultury młodzieźowe wśród wzrastającej fali brutalizacji, demoralizacji, przemocy i agresji stosunków społecznych na terenie szkoły - wymaga w miarę szybkiej i wielokierunkowej diagnozy. Okazuje się bowiem, iź określone zjawiska patologii społecznej, takie jak np. narkomania, alkoholizm czy przestępczość, z wolna ujawniają się równieź w środowisku szkolnym, głównie w szkołach zawodowych i średnich, ale pewne symptomy tych zjawisk widoczne są równieź w szkole podstawowej i jej środowisku. W ostatnim okresie upowszechnia się w szkole tzw. podkultura „kotów"", polegająca na swoistym znęcaniu się oraz agresji grupy uczniów z klas starszych skierowanej na młodszych. W istocie większość zamieszczonych w pracy tekstów odnosi się właśnie do tego problemu, choć oświetlanego jakby z róźnych stron oraz w węźszym i szerszym ujęciu.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 2291.VI.12 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 2290.VI.12 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Monografie / Zakamycze)
Badania przeprowadzone w tym opracowaniu składają się z czterech względnie samodzielnych części, jednak łącznie pozwalają na wszechstronny ogląd badanych zjawisk. Narzuca ono konieczność wskazania na to, w jaki stopniu zazębiają się ze sobą uzyskane wyniki badań. Obraz problemów dotyczących przestępczości i przemocy wśród uczniów szkół krakowskich, jaki wyłania się na podstawie uzyskanych danych wskazuje na to, że chociaż zjawiska te stanowią istotny problem to medialne doniesienia o wyjątkowo brutalnej fali przestępczości nieletnich i szkole jako miejscu szczególnie niebezpiecznym niekoniecznie odzwierciedlają rzeczywisty stan rzeczy.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 6301.VI.12 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Streszcz. ang. Spis treści także ang.
Bibliogr. przy pracach.
Troska o wychowanie młodego pokolenia to jedno z najważniejszych zadań każdego rozwijającego się społeczeństwa. W ostatnim dziesięcioleciu problem ten stał się w Polsce szczególnie aktualny z uwagi na pojawienie się wielu czynników zakłócających proces wychowania. Zjawisko to jest między innymi rezultatem dynamicznych przemian, jakie miały miejsce w tym czasie w Polsce. Przemiany te, mimo zakładanego podniesienia poziomu życia ludzi, spowodowały pojawienie się wielu negatywnych zjawisk, wyraźnie zaburzających proces wychowania i socjalizacji.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.7570.V.2 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 8568.V.2 [Czytelnia B] (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej