Form of Work
Książki
(40)
E-booki
(2)
IBUK Libra
(2)
Rejestracje audio i wideo
(1)
Status
available
(44)
only on-site
(32)
Branch
Magazyny
(27)
Wypożyczalnie
(17)
Czytelnie
(32)
Author
Płocka Jadwiga
(5)
Zawistowska Hanna
(3)
Borzyszkowski Jacek
(2)
Butowski Leszek (1965- )
(2)
Domerecka Beata
(2)
Głowacki Marian (1942- )
(2)
Jalinik Mikołaj
(2)
Bartoszewicz Witold
(1)
Bosiacki Stefan
(1)
Buko Jacek
(1)
Cabaj Wacław (1948- )
(1)
Drogosz Małgorzata
(1)
Feczka Janusz
(1)
Gordon Andrzej
(1)
Gotowt-Jeziorska Alicja
(1)
Hadzik Andrzej
(1)
Haliżak Edward M
(1)
Jagusiewicz Andrzej
(1)
Janowski Ignacy (1938- )
(1)
Jurczyszyn Józef
(1)
Klementowski Kazimierz
(1)
Kornak Aleksander Stefan
(1)
Malinowska Bożena
(1)
Matusiak-Gordon Elżbieta
(1)
Michałowski Kazimierz
(1)
Mikuta Beata
(1)
Molenda Marcin
(1)
Nowak Stefan (1925-1989)
(1)
Panasiuk Aleksander (1965- )
(1)
Rapacz Andrzej (1951- )
(1)
Szuścik Urszula
(1)
Werner Zbigniew T
(1)
Zdon-Korzeniowska Małgorzata
(1)
Łopaciński Krzysztof
(1)
Świątkowska Monika
(1)
Year
2010 - 2019
(8)
2000 - 2009
(31)
1990 - 1999
(4)
Country
Poland
(43)
Language
Polish
(43)
Subject
TURYSTYKA
(39)
WYCIECZKI SZKOLNE
(6)
KRAJOZNAWSTWO
(5)
USŁUGI
(4)
UCZNIOWIE
(3)
AGROTURYSTYKA
(2)
GOSPODARKA TERENOWA
(2)
HOTELARSTWO
(2)
SAMORZĄD TERYTORIALNY
(2)
GASTRONOMIA
(1)
KRAJOWY REJESTR SĄDOWY
(1)
MARKETING REGIONALNY
(1)
MATERIAŁY KONFERENCYJNE
(1)
OBIEKTY i URZĄDZENIA TURYSTYCZNE
(1)
ODPOCZYNEK
(1)
POLITYKA REGIONALNA
(1)
POLSKIE TOWARZYSTWO TURYSTYCZNO-KRAJOZNAWCZE
(1)
POZNAŃ (woj. wielkopolskie)
(1)
PRAWO GOSPODARCZE
(1)
PRODUKT REGIONALNY
(1)
PRZEDSIĘBIORSTWA MAŁE i ŚREDNIE
(1)
PRZEDSIĘBIORSTWO TURYSTYCZNE
(1)
REGIONALIZM
(1)
TURYSTYKA PRZEMYSŁOWA
(1)
TURYSTYKA ZDROWOTNA
(1)
UNIA EUROPEJSKA
(1)
UZDROWISKA
(1)
ŚLĄSK, DOLNY
(1)
ŻYWIENIE ZBIOROWE
(1)
Subject: time
1989-
(4)
2001-0
(4)
Subject: place
BADENIA-WIRTEMBERGIA (Niemcy)
(1)
Genre/Form
PORADNIKI
(3)
DANE STATYSTYCZNE
(1)
PODRĘCZNIKI AKADEMICKIE
(1)
43 results Filter
Book
In basket
Autorzy niniejszej publikacji postawili sobie za cel zapoznanie kadry i przyszłych pracowników branży turystycznej z systemami stosowanymi na rynkach turystycznych, do których zmierzamy. Dążeniem naszej dyplomacji jest polityczne i gospodarcze zbliżenie się Polski do krajów Europy Zachodniej. Podobnie dzieje się w turystyce. Obiektywną koniecznością staje się więc dostosowanie naszej turystyki do warunków zachodnich.
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Magazyny
There are copies available to loan: sygn. P.2458 [Magazyn 1], 121 [Magazyn 2] (2 egz.)
Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. P.2457.XX.3 [Czytelnia B], 928.XX.3 [Czytelnia B] (2 egz.)
Book
In basket
Publikacja przedstawia aktualny stan (na lipiec 2007 r.) polskiej turystyki od strony organizacyjnej i formalno-prawnej. Książka przeznaczona dla studentów i słuchaczy wyższych i średnich szkół o profilu turystycznym. Jest również przydatna dla pracowników organizacji publicznych i innych instytucji działających w sferze turystyki.
This item is available in 3 branches. Expand the list to see details.
Magazyny
There are copies available to loan: sygn. P.7437 [Magazyn 1], P.5378 [Magazyn 1], P.5377 [Magazyn 1] (3 egz.)
Wypożyczalnie
There are copies available to loan: sygn. 6649.XX.1.1 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 6648.XX.1.1 [Czytelnia B] (1 egz.)
No cover
Book
In basket
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Magazyny
There are copies available to loan: sygn. B.260 [Magazyn 2] (1 egz.)
Book
In basket
Książka jest ekspertyzą wykonaną na zlecenie Polskiej Agencji Rozwoju Regionalnego. Opracowanie ma charakter interdyscyplinarny i naświetla w sposób kompetentny szeroko rozumiane otoczenie ustrojowe, programowe i instytucjonalne gospodarki turystycznej, uwzględniając w szczególności: sposoby ujęcia gospodarki turystycznej w strategiach rozwoju oraz koncepcjach polityki przestrzennego zagospodarowania kraju, udział gospodarki turystycznej w zagranicznych programach pomocowych, skutki zmian kompetencyjnych organów władzy publicznej dla gospodarki turystycznej.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. B.262.XX.3 [Czytelnia B] (1 egz.)
Book
In basket
(Monografia Wydziału Ekonomii i Zarządzania)
W pracy skupiono się na funkcjonowaniu podstawowych podmiotów polityki turystycznej - NTO, NTA w wybranych krajach europejskich. Przyjęto założenie, że polityka turystyczna poszczególnych państw, realizowana przez narodowe organizacje turystyczne wykazuje silne zróżnicowanie ze względu na historyczne uwarunkowania rozwoju turystyki, stopień rozwoju gospodarczego oraz poszczególne elementy popytu i podaży w turystyce.
This item is available in 3 branches. Expand the list to see details.
Magazyny
There are copies available to loan: sygn. P.3487 [Magazyn 1] (1 egz.)
Wypożyczalnie
There are copies available to loan: sygn. P.3486.XX.1 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 4262.XX.1 [Czytelnia B] (1 egz.)
Book
In basket
This item is available in 3 branches. Expand the list to see details.
Magazyny
There are copies available to loan: sygn. P.9002 [Magazyn 1], P.9001 [Magazyn 1] (2 egz.)
Wypożyczalnie
There are copies available to loan: sygn. P.7829.XXI.3 [Wypożyczalnia B], P.7828.XXI.3 [Wypożyczalnia B] (2 egz.)
Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 10572.XXI.3 [Czytelnia B], 8853.XXI.3 [Czytelnia B] (2 egz.)
Book
CD
In basket
Jubileuszowy numer czasopisma Ziemia wydany z okazji 100-lecia powstania PTTK.
Do książki dołączona jest płyta CD o tej samej sygnaturze.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 8468.XXI.3 [Czytelnia B] (1 egz.)
Book
In basket
Bibliogr. s. 185-[199].
Ksiązka stanowi kompendium wiedzy o turystyce przemysłowej. Poza tym jej celem jest zdefiniowanie regionalnego produktu turystycznego, pokazanie jej specyfiki i kreatorów oraz procesu jego tworzenia wykorzystującego dziedzictwo przemysłowe. Opracowanie zawiera równiez studia przypadku pokazujące, jak w praktyce dokonuje się proces tworzenia regionalnego przemysłowego produktu turystycznego.
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnie
There are copies available to loan: sygn. P.15098.XX.5 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 15998.XX.5 [Czytelnia B] (1 egz.)
Book
In basket
Na rynku turystycznym i rekreacyjnym panuje silna konkurencja, powodująca, że firma oraz destynacja turystyczna, aby przetrwać, musi zaproponować turystom ofertę gwarantującą dodatkową wartość. Stworzenie tej wartości jest możliwe tylko przy pełnym zrozumieniu zasad obowiązujących na rynku oraz znajomości narzędzi stosowanych w marketingu, w tym promocji. Autorzy podręcznika przybliżają czytelnikowi te zagadnienia, omawiając: · podstawy teorii marketingu usług turystycznych i rekreacyjnych oraz obszarów turystycznych, · rynek usług turystycznych i rekreacyjnych, · zachowania klientów na tym rynku, · elementy marketingu-mix (5P), · marketing terytorialny w turystyce, · markowy produkt turystyczny, · nowoczesne instrumenty komunikacji marketingowej, · marketing relacji w turystyce i rekreacji, · badania marketingowe i tworzenie strategii marketingowych w przedsiębiorstwach turystycznych i rekreacyjnych. Prezentowany podręcznik akademicki jest zgodny z obowiązującymi programami nauczania. Jego logiczna struktura i zrozumiały język narracji powodują, że jest znakomitym źródłem wiedzy dla studentów kierunku turystyka i rekreacja oraz specjalności turystycznych kierunków ekonomicznych, a także osób profesjonalnie zajmujących się tą dziedziną.
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Magazyny
There are copies available to loan: sygn. 3537 [Magazyn 2] (1 egz.)
Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 3538.XX.5 [Czytelnia B] (1 egz.)
Book
In basket
Materiały z konf. "Rozwój turystyki w warunkach UE", Kielce, 17 czerwca 2008 r.
Bibliogr. przy ref.
Książka opublikowana pod redakcją naukową prof. Wacława Cabaja i prof. Janusza Feczki jest efektem konferencji zorganizowanej przez Wydział Ekonomii Wyższej Szkoły Ekonomii i Prawa im. prof. Edwarda Lipińskiego w Kielcach pt. Rozwój turystyki w warunkach Unii Europejskiej (17 czerwca 2008 r.). Autorami poszczególnych rozdziałów są uczeni - przedstawiciele różnych dyscyplin nauki, jak również praktycy oraz reprezentanci instytucji i organizacji zaangażowanych w promocję i rozwój turystyki. Wspólnym mianownikiem ich rozważań jest kwestia nowych możliwości i perspektyw, które stworzyło sektorowi turystyki i rekreacji przystąpienie Polski do Unii Europejskiej.
W polskiej literaturze naukowej z zakresu turystyki brak jest pozycji o poznawczych podróżach turystycznych, które zwierałyby tak szeroką, a jednocześnie tak solidnie udokumentowaną treść. Niewątpliwie o wartości poznawczej pracy zadecydowało także doświadczenie Autorki, która przez wiele lat przewodziła grupom turystycznym docierając do odległych zakątków globu ziemskiego. Uczestniczyła więc w tych samych wydarzeniach, a przez to badania dotyczące motywacji i preferencji ujawnione przez turystów biorących udział w wyprawach mają większy stopień autentyczności i wiarygodności. prof. UAM dr hab. Waldemar Ratajczak Praca stanowi pierwszą w literaturze polskiej próbę szerszej charakterystyki pozaeuropejskiej turystyki poznawczej w Polsce. Autorka rozpatruje to zjawisko w szerokim kontekście przemian ustrojowych, tendencji w turystyce światowej na przełomie XX i XXI wieku i rynku usług turystycznych w Polsce.
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnie
There are copies available to loan: sygn. P.7861.XX.3 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 8885.XX.3 [Czytelnia B] (1 egz.)
Book
In basket
Obecnie dynamicznie zmieniają się uwarunkowania działalności podmiotów turystycznych, gdyż zmieniają się potrze-by konsumentów, występuje ostra rywalizacja pomiędzy usługodawcami, pogłębiają się procesy globalizacji na rynku światowym. Dużego znaczenia nabierają problemy przewagi konkurencyjnej, sama konkurencyjność, jak też zasoby konkurencyjne. Nie ma też uniwersalnej teorii określającej pojęcie konkurencyjności," ani też zunifikowanych miar i narzędzi do jej mierzenia. Te pojęcia dotyczą za-równo poszczególnych podmiotów turystycznych, jak i całej branży turystycznej. Celem monografii jest stworzenie możliwości zaprezentowania wyników badań prowadzonych w różnych ośrodkach naukowych, dotyczących konkurencyjności produktów różnych branż turystycznych. Monografia jest zbiorem ujęć teoretycznych, dotyczących przykładów rozwoju produktów turystycznych, jak też koncepcji analiz i badań zjawisk innowacyjnych oraz zachowań wobec konsumenta.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 9926.XX.5 [Czytelnia B] (1 egz.)
Book
In basket
Bibliogr. przy pracach.
Publikacja porusza zagadnienia turystyki i rekreacji, a także jej formy i tematykę ekologiczną. Jest to szeresze ujęcie problematyki warunków ekonomiczno-organizacyjnych rowoju turystyki i rekreacji. Praca zawiera wybrane artykuły prezentowane na sympozjum i jest adresowana do studentów kierunku turystyka, pracowników biur podróży i instytucji kształtujących kierunki rozwoju turystyki..
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Magazyny
There are copies available to loan: sygn. P.2143 [Magazyn 1] (1 egz.)
Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 2844.XX.3 [Czytelnia B] (1 egz.)
Book
In basket
This item is available in 3 branches. Expand the list to see details.
Magazyny
There are copies available to loan: sygn. P.2130 [Magazyn 1] (1 egz.)
Wypożyczalnie
There are copies available to loan: sygn. P.2129.XXI.3 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. P.2128.XXI.3 [Czytelnia B], P.2127.XXI.3 [Czytelnia B] (2 egz.)
Book
In basket
Bibliogr. s. 131-139.
W książce przedstawiono aktualny system organizacji i zarządzania turystyką w Polsce. Zostały w niej szczegółowo omówione najważniejsze struktury krajowe, regionalne oraz lokalne. Zaprezentowano w niej: współczesne modele struktur organizacyjnych i zarządzania turystyką, zarys rozwoju i struktur organizacyjnych oraz zarządzania turystyką w Polsce, stan obecny struktur organizacyjnych i zarządzania turystyką w Polsce na szczeblach: ogólnokrajowym, regionalnym i lokalnym, otoczenie zewnętrzne (w tym organizacje międzynarodowe i struktury zagraniczne) a rozwiązania organizacyjne w Polsce. Publikacja jest swoistym podsumowaniem przeobrażeń w systemie organizacji i zarządzania turystyką w Polsce w pierwszych latach XXI wieku.
This item is available in 3 branches. Expand the list to see details.
Magazyny
There are copies available to loan: sygn. P.11215 [Magazyn 1] (1 egz.)
Wypożyczalnie
There are copies available to loan: sygn. 12292.XX.3 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. P.11214.XX.3 [Czytelnia B], 12291.XX.3 [Czytelnia B] (2 egz.)
Book
In basket
(Rozprawy Naukowe / Politechnika Białostocka ISSN 0867-096X)
Tytuł na okładce : Markowy produkt turystyczny : w północno - wschodniej Polsce
Opracowanie jest pierwszą próbą przedstawienia wybranych potencjalnych produktów markowych w turystyce na obszarze pólnocno-wschodniej Polski wraz z propozycjami ich klasyfikacji i systematyzowania. Autorzy przybliżają Czytelnikom niełatwą problematykę wyboru i tworzenia produktów markowych w turystyce oraz wskazują możliwości ich wszechstronnej promocji w aspekcie rozwoju szeroko pojętej gospodarki turystycznej.
This item is available in 3 branches. Expand the list to see details.
Magazyny
There are copies available to loan: sygn. P.15113 [Magazyn 1] (1 egz.)
Wypożyczalnie
There are copies available to loan: sygn. P.4033.XX.5 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 4491.XX.5 [Czytelnia B] (1 egz.)
Book
In basket
Książka przeznaczona jest przede wszystkim dla studentów i uczniów oraz nauczycieli przedmiotu "Organizacja turystyki" w wyższych i średnich szkołach zawodowych. Ze względu na swój zakres może ono stanowić uzupełniający podręcznik do nauki tego przedmiotu. Książka została napisana również z myślą o pracownikach komórek administracji publicznej zajmujących się turystyką, a także innych instytucji dzialających w tej sferze.
This item is available in 3 branches. Expand the list to see details.
Magazyny
There are copies available to loan: sygn. P.3060 [Magazyn 1], P.3059 [Magazyn 1], P.3058 [Magazyn 1] (3 egz.)
Wypożyczalnie
There are copies available to loan: sygn. P.3057.XX.1.1 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. P.3056.XX.1.1 [Czytelnia B], 4022.XX.1.1 [Czytelnia B] (2 egz.)
Book
In basket
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Magazyny
There are copies available to loan: sygn. 4049 [Magazyn 2] (1 egz.)
Book
CD
In basket
Jak organizować szkolną turystykę? / Beata Domerecka. - Warszawa : "Municipium", 2008. - 245 s. : tab. ; 21 cm + CD ROM.
Do książki o sygn. 7043 XX CZYT i P.5589 WYP. dołączona jest płyta CD o tej samej sygn. Do książki o sygn. P.5775 WYP. dołączona jest płyt CD.176, do książki o sygn. P.5776 WYP - płyta CD.177, do książki o sygn. P.5777 WYP. - płyta CD.178.
Poradnik przedstawia procedury organizacji wycieczek szkolnych począwszy od zaplanowania, przez współpracę z rodzicami, finansowanie i przebieg, aż po rozliczenie. Opisano obowiązki kierownika wycieczki i opiekunów, a także ich odpowiedzialność prawną za bezpieczeństwo podopiecznych. Zaproponowano takie zapisy w prawie wewnątrzszkolnym, które sprzyjają utrzymaniu dyscypliny na wycieczce. Znajdziemy tu wskazówki, jak negocjować umowy z przewoźnikiem i biurem podróży i jakie zapisy powinny się w nich znaleźć. Przedstawiono i omówiono także akty prawne, które bezpośrednio regulują organizację turystyki szkolnej.
This item is available in 3 branches. Expand the list to see details.
Magazyny
There are copies available to loan: sygn. P.5777 [Magazyn 1], P.5589 [Magazyn 1] (2 egz.)
Wypożyczalnie
There are copies available to loan: sygn. P.5776.XX.1.3 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. P.5775.XX.1.3 [Czytelnia B], 7043.XX.1.3 [Czytelnia B] (2 egz.)
No cover
Book
CD
In basket
Jak organizować szkolną turystykę? / Beata Domerecka. - Warszawa : "Municipium", 2008. - 1 dysk optyczny (CD ROM) ; 12 cm.
Do płyty o sygn. CD.176 dołączona jest książka o sygn. P.5775 WYP., do płyty CD.177 - książka o sygn. P.5776 WYP., do płyty CD.178 - książka o sygn. P.5777 WYP.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. CD.178 [Czytelnia B], CD.177 [Czytelnia B], CD.176 [Czytelnia B] (3 egz.)
Book
In basket
Publikacja jest zbiorem podstawowych wiadomości dotyczących wiedzy o obsłudze ruchu turystycznego. Zawiera treści uniwersalne jak i zależne od bieżącego ustawodawstwa regulującego usługi turystyczne po wejściu Polski do Unii Europejskiej. Książka przeznaczona jest głównie dla studentów kierunków turystyka i rekreacja. Publikację uzupełniają załączniki: Światowy kodeks etyki dla turystyki, Praktyczny kodeks postępowania dot. stosunków między hotelami i biurami podróży.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 6506.XX.7 [Czytelnia B] (1 egz.)
The item has been added to the basket. If you don't know what the basket is for, click here for details.
Do not show it again