Sortowanie
Źródło opisu
Katalog księgozbioru
(3)
Forma i typ
Książki
(3)
Publikacje fachowe
(1)
Dostępność
dostępne
(4)
tylko na miejscu
(3)
Placówka
Biblioteka Główna. Magazyny
(2)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
(2)
Biblioteka Główna. Czytelnie
(3)
Autor
Kaduson Heidi
(1)
Piszczek Maria
(1)
Piszczek Maria. Terapia przez sztukę (wybrane zagadnienia i metody)
(1)
Schaefer Charles
(1)
Wiśniewska Marta (pedagog)
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(1)
2000 - 2009
(2)
Okres powstania dzieła
2001-
(1)
Kraj wydania
Polska
(3)
Język
polski
(3)
Odbiorca
Pedagodzy specjalni
(1)
Rodzice
(1)
Terapeuci zajęciowi
(1)
Temat
TERAPIA ZABAWĄ
(2)
ARTETERAPIA
(1)
DZIECKO
(1)
DZIECKO NIEPEŁNOSPRAWNE UMYSŁOWO
(1)
Dziecko z niepełnosprawnością intelektualną
(1)
GRY i ZABAWY
(1)
PSYCHOTERAPIA
(1)
Rozwój psychofizyczny dziecka
(1)
Terapia zabawą
(1)
Wspomaganie rozwoju
(1)
Zaburzenia integracji sensorycznej
(1)
Zaburzenia ze spektrum autyzmu (ASD)
(1)
Gatunek
Poradnik
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(1)
Psychologia
(1)
Słowo kluczowe
dziecko niepełnosprawne intelektualnie
(1)
rozwój dziecka
(1)
stymulacja sensoryczna
(1)
wspomaganie rozwoju
(1)
zaburzenia rozwoju
(1)
3 wyniki Filtruj
Książka
W koszyku
(Biblioteka Terapeuty)
utorzy polecanej publikacji to doświadczeni terapeuci zajmujący się psychoterapią dzieci. Z lektury ich książki dowiesz się więcej na temat rozmaitych sposobów pracy z pacjentem za pomocą zabawy, a także zalecenia dotyczące tego, z jakimi dziećmi należy te zabawy przeprowadzić i jak to robić. W każdym z ośmiu działów książki opisują odrębną grupę zabaw: "Techniki wykorzystujące fantazję", oparte na udawaniu oraz kierowaniu wyobraźnią i fantazją; "Techniki oparte na opowiadaniu historyjek", ilustrujące wykorzystanie różnych gier i metod poprawiających werbalizację u dzieci; "Techniki ekspresji poprzez sztukę", zawierające różnorodne artystyczne środki wyrazu, które pomagają dzieciom w radzeniu sobie z traumami i zaburzeniami; "Techniki zabawowe w formie gier", wykorzystujące w całości przejęte lub samodzielnie stworzone gry, pomagające dzieciom z problemami psychicznymi; "Techniki zabawowe z zastosowaniem kukiełek", za pomocą których dzieci mogą wyrażać sprzeczne emocje; "Techniki wykorzystujące różne zabawki i przedmioty", ilustrujące ich zastosowanie oraz przydatność w zabawie terapeutycznej; "Techniki zabawy grupowej", uczące rozmaitych sposobów bawienia się w grupach.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.2060 [Magazyn 1], P.2059 [Magazyn 1] (2 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 3265.III.9 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Książka składa się z dwóch części: Terapia zabawą i Terapia przez sztukę. Autorka odnosi się do osobistych przeżyć rodziców, ich własnych wspomnień z dzieciństwa. Zabawa jest sposobem wzajemnego ujawniania uczuć i dziecka, i jego rodziców. To podejście korzystnie odbiega od stylu większości materiałów instruktażowych. Autorka odcina się od oceny zabawy z punktu widzenia "rozliczania" dziecka z osiągnięć rozwojowych.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.2138 [Magazyn 1] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 3343.III.9 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. P.2137.III.9 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia na stronach 83-87 i bibliografie przy rozdziałach.
Książka jest zbiorem doświadczeń zawodowych i osobistych autorki. Opisuje w niej bowiem swoje doświadczenia, które zdobyła (i nadal zdobywa) jako matka niepełnosprawnego dziecka oraz jako terapeutka dzieci z głębokimi zaburzeniami w rozwoju. Jest to publikacja niezwykle cenna, gdyż większość książek dostępnych na rynku dotyczy zagadnień teoretycznych. Brakuje natomiast pozycji, która prosto, w zintegrowany sposób przekazywałaby podstawową wiedzę na temat wychowywania i wspomagania rozwoju dziecka niepełnosprawnego. Niniejsza książka znakomicie wypełnia tę lukę. Zawiera bowiem krótkie wprowadzenie teoretyczne, po którym następuje zasadnicza część książki - proste i czytelne wskazówki, jak pomóc dzieciom nauczyć się wielu umiejętności niezbędnych w codziennym funkcjonowaniu, oraz jasne procedury postępowania zweryfikowane w praktyce, a także postępowanie na wypadek problemów z zastosowaniem wskazanych procedur.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 21309.IV.4 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 21308.IV.4 [Czytelnia B] (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej